Dat bepalen ze zelf wel. Wie ben jij om dat mensen te vertellen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:41 schreef DennisMoore het volgende:
De meeste rokers in de horeca nu zijn gewoon 'sociale' gelegenheidsrokers. Voor hen is het een mooie laatste druppel om nu maar helemaal te stoppen..
Mwah, ze hebben eerder nog een heel jaar en een maand om zich ertegen te verzetten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, hoe dan ook. Ze zullen er maar aan moeten wennen.
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef _Qmars_ het volgende:
Mensen die rokers bashen![]()
Ach wees blij met je Pyrrhusoverwinning. Fantastisch hoe mensen helemaal blij door het lint gaan dat er een rookvrij horeca komt. Gelukkig leven we in 2007 in een fantastisch tolerant land, waar men samen kan leven met elkaars nare en plezierige gewoonten, zonder dat elke klacht van de burger een anti-wetsvoorstel oplevert.![]()
![]()
Resistance is futile.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben eerder nog een heel jaar en een maand om zich ertegen te verzetten.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.
Een hele avond?! En het is zo gezellig immersquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze moeten naar buiten omdat? Ze mogen ook binnen blijven.
Is er iets mis met een avondje niet roken? Zo moeilijk is dat toch niet?
Ze zouden blij moeten zijn. Er komt nu een keurig ongekreukt wit papier, en er staat nog wel een handtekening van een minister onder!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ze zouden blij moeten zijn. Er komt nu een keurig ongekreukt wit papier, en er staat nog wel een handtekening van een minister onder!
Nee, ze gaan rookmachines inzetten die schone rook produceren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Worden rookmachines nu ook verboden?
Waar zie je mij hen dat vertellen dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:48 schreef _Qmars_ het volgende:
Dat bepalen ze zelf wel. Wie ben jij om dat mensen te vertellen?![]()
'noodgedwongen'quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:42 schreef MarkNMGN het volgende:
De overlast wordt wel veroorzaakt omdat ze 'noodgedwongen' naar buiten moeten.
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:27 schreef maartena het volgende:
[..]
'noodgedwongen'
Ze kunnen toch ook besluiten niet te roken totdat ze weer thuis zijn?
Ze zijn toch zelf ooit begonnen, daar hebben ze zichzelf dus mooi mee gekloot of niet? Of moet de rest van de wereld boeten voor de keuze van de roker?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.
We leven hier alleen niet in 'andere landen'.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ze zijn toch zelf ooit begonnen, daar hebben ze zichzelf dus mooi mee gekloot of niet? Of moet de rest van de wereld boeten voor de keuze van de roker?
In andere landen blijkt het gewoon te werken, is er niet extra beveiliging nodig en loopt de omzet niet terug. Ik zie het probleem niet.
In andere landen waar een rookverbod is ingesteld is gebleken dat de algehele omzet van de horeca stijgt. Er zijn met name in kroegen wat omzet dalingen in het eerste jaar van een rookverbod, maar deze worden weer "ongedaan" gemaakt omdat de omzet in restaurants stijgt. Men gaat vaker, meer uit eten en men neemt nu weer kinderen mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Je biertje wordt sowieso een stuk duurder de komende 2 jaar...
Omzet daalt + kosten omhoog = prijsverhoging!
Ik ben gestopt na het roken van 8 pakjes per week. Toen ik nog rookte heb ik met regelmaat gevlogen voor 3 uur tot zelfs 12 uur, en dat overleefde ik ook allemaal prima.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:30 schreef MarkNMGN het volgende:
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.
Best wel denk ik. Want een pasjes-systeem zit er ook aan te komen, zodat asociale lui in 't vervolg sowieso thuis kunnen blijven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Zonder sigaret ben ik gedwongen meer te drinken, snuiven en slikken. Ik denk dat het een stuk gezelliger word in de HORECA met een rookverbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |