Hier weer verderquote:Wat is jullie mening hier over?
endo1988 - donderdag 31 mei 2007 @ 12:22
De minister van volksgezondheid is flink zijn best aan het doen om roken in de horeca helemaal te gaan verbieden, en het ziet er ook naar uit dat dit hem gaat lukken. Wat vinden jullie hier zou van? Ik zelf personelijk ben hier heel erg op tegen, ik vind dat roken gewoon thuis hoort in een café. Het lijkt mij veel beter om het aan de café's zelf over te laten of zij willen dat er gerookt word in hun café. Dan krijg je vanzelf wel café's waar je niet mag roken, en dan gaan de niet rokers daar tog maar heen.
Ik vind het overigens wel een groot verschil of je praat over een café/disco of een restaurant. Dat een restaurant rook vrij word gemaakt vind ik nog wel logisch, want rook kan echt je smaak en geur besef verpesten. Maar in een discotheek waar iedereen bier aan het drinken is, vind ik het totaal overbodig, want het is gewoon een feit dat rokers die aan het drinken zijn, echt heel moeilijk zonder een sigaret kunnen. En al word het verboden, dan nog zullen ze zich er niks van aantrekken. Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.
Wat is jullie mening hier over?
Je kan een idee altijd verwerpen door onmogelijkheden te noemen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen gewoon willen roken tijdens het stappen. Dan krijg je heel veel in/ en uit/geloop, en in beveiligde disco´s word dat een zooitje. En wat nou als er in het Gelredome een party is? Wil je 25.000 man in de gaten houden of ze niet stiekem een peuk opsteken terwijl er om je heen gesnoven, geslikt en geneukt word? Lachen man.
Ik hou je niet tegen om te beginnenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het prima. Iedereen gaat zijn eigen feestjes organiseren waar alles kan zonder controle. En er worden natuurlijk "privë-verenigingen" opgericht waar gewoon gedanst én gerookt kan worden.
Ik ben eigenlijk gestopt met roken, maar met dit soort matregelen wil ik graag weer beginnen
quote:Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50
DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.
Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.
Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Voorstel
De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.
Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.
Werkplek
Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.
Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.
Bron
Amen, broederquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef Zpottr het volgende:
Helemaal top. Klink, kneuterige Christen die je er bent, ik mag je niet, ik zal nooit op je partij stemmen, maar hier ben je goed bezig. Hulde.
Leve de polder!quote:Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.quote:
Feestdag! en volgend jaar Juli nog een keer.quote:Horeca in juli 2008 rookvrij
Om de kosten laag te houden kunnen ze nog altijd hun rookafzuiginstallaties verkopen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen jammer dat de meeste mensen die regelmatig gaan stappen en (dus) veel drinken en (dus) de Horeca overeind houden, nu een ander plekje gaan zoeken om hun geld uit te geven. Dat worden zware prijsverhogingen.
De illigale Horeca gaat het helemaal maken!!!
Zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?
Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
Geloof niet dat ze echt een kans maken. De KHN heeft de kans gehad dit geleidelijk door de voeren, maar ze hebben weinig tot niks gedaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.
Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:40 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeer![]()
Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?
Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |