abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50247372
Uit het vorige topic:
quote:
Wat is jullie mening hier over?
endo1988 - donderdag 31 mei 2007 @ 12:22
De minister van volksgezondheid is flink zijn best aan het doen om roken in de horeca helemaal te gaan verbieden, en het ziet er ook naar uit dat dit hem gaat lukken. Wat vinden jullie hier zou van? Ik zelf personelijk ben hier heel erg op tegen, ik vind dat roken gewoon thuis hoort in een café. Het lijkt mij veel beter om het aan de café's zelf over te laten of zij willen dat er gerookt word in hun café. Dan krijg je vanzelf wel café's waar je niet mag roken, en dan gaan de niet rokers daar tog maar heen.

Ik vind het overigens wel een groot verschil of je praat over een café/disco of een restaurant. Dat een restaurant rook vrij word gemaakt vind ik nog wel logisch, want rook kan echt je smaak en geur besef verpesten. Maar in een discotheek waar iedereen bier aan het drinken is, vind ik het totaal overbodig, want het is gewoon een feit dat rokers die aan het drinken zijn, echt heel moeilijk zonder een sigaret kunnen. En al word het verboden, dan nog zullen ze zich er niks van aantrekken. Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.

Wat is jullie mening hier over?
Hier weer verder
pi_50247593
Om overigens zelf stelling te nemen in deze kwestie.

Ik zie vaak het argument "de horeca gaat er kapot aan" als het woord "rookverbod" valt.
Je kan het echter ook omkeren: "de horeca verdient over de ruggen van onschuldige meerokers".

Ik ben voor een rookverbod. Tien minuten in een café en je kan direct alles wat je draagt uitwassen omdat het stinkt. Ogen beginnen te prikken. Aan het eind van een avond voelen je luchtwegen aan als schuurpapier. Dé redenen waarom ik niet meer in café's kom; tenzij het niet anders kan.

Ik verheug me nu al op een rookvrij café
En de rokers? Roken is niet gezellig. Hooguit voor de rokers omdat ze niet zonder nicotine kunnen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:56:22 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50247858
Ik denk dat er genoeg mensen gewoon willen roken tijdens het stappen. Dan krijg je heel veel in- en uit- geloop, en in beveiligde disco´s word dat een zooitje. En wat nou als er in het Gelredome een party is? Wil je 25.000 man in de gaten houden of ze niet stiekem een peuk opsteken terwijl er om je heen gesnoven, geslikt en geneukt word? Lachen man.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50247974
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen gewoon willen roken tijdens het stappen. Dan krijg je heel veel in/ en uit/geloop, en in beveiligde disco´s word dat een zooitje. En wat nou als er in het Gelredome een party is? Wil je 25.000 man in de gaten houden of ze niet stiekem een peuk opsteken terwijl er om je heen gesnoven, geslikt en geneukt word? Lachen man.
Je kan een idee altijd verwerpen door onmogelijkheden te noemen.
Maar een verbod als dit is prima te handhaven.
We zijn niet het éérste land met een rookverbod.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:06:12 #5
pi_50248299
Ik vind het prima. Iedereen gaat zijn eigen feestjes organiseren waar alles kan zonder controle. En er worden natuurlijk "privë-verenigingen" opgericht waar gewoon gedanst én gerookt kan worden.

Ik ben eigenlijk gestopt met roken, maar met dit soort matregelen wil ik graag weer beginnen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50248306
Goedzo! Mijn gezondheid is belangrijker dan de omzet van een horecatent!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_50248479
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het prima. Iedereen gaat zijn eigen feestjes organiseren waar alles kan zonder controle. En er worden natuurlijk "privë-verenigingen" opgericht waar gewoon gedanst én gerookt kan worden.

Ik ben eigenlijk gestopt met roken, maar met dit soort matregelen wil ik graag weer beginnen
Ik hou je niet tegen om te beginnen Als je dat maar thuis of bij zo'n besloten vereniging doet.
pi_50248521
quote:
Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50

DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.

Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.

Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.

Voorstel

De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.

Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.

Werkplek

Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.

Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.

Bron
pi_50248790
Fantastisch dat hij nog doorzet ook.

Gewoon met lenzen in in naar de kroeg en geen brandende ogen
Geen hoesten, kapotte strot van die gore lucht
Geen rokers die hun rook "sociaal" van hun eigen groepje wegblazen (en recht in mijn gezicht)
Naderhand je kleren niet aan de andere kant van het huis hoeven verstoppen om niet in de stank wakker te worden
De dag erna geen goor zwart snot uit je neus blazen

Helemaal top. Klink, kneuterige Christen die je er bent, ik mag je niet, ik zal nooit op je partij stemmen, maar hier ben je goed bezig. Hulde.
pi_50248829
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef Zpottr het volgende:
Helemaal top. Klink, kneuterige Christen die je er bent, ik mag je niet, ik zal nooit op je partij stemmen, maar hier ben je goed bezig. Hulde.
Amen, broeder
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_50248893
Klink is dus zelf een roker he? .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:26:49 #12
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50249073
Als ze niet aangemoedigd werden door Brussel, had men nieteens aan een rookverbod gedacht.
Yeasayer - Wait for the Summer
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:26:59 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50249080
quote:
Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Leve de polder!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_50249161
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef Zpottr het volgende:

Fantastisch dat hij nog doorzet ook.
Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:30:53 #15
pi_50249226
Alleen jammer dat de meeste mensen die regelmatig gaan stappen en (dus) veel drinken en (dus) de Horeca overeind houden, nu een ander plekje gaan zoeken om hun geld uit te geven. Dat worden zware prijsverhogingen.

De illigale Horeca gaat het helemaal maken!!!
pi_50249232
quote:
Horeca in juli 2008 rookvrij
Feestdag! en volgend jaar Juli nog een keer.
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:33:31 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50249318
Ik was een tijd terug in Schotland waar dit al van kracht is. En het heeft geen impact werd mij verteld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_50249375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen jammer dat de meeste mensen die regelmatig gaan stappen en (dus) veel drinken en (dus) de Horeca overeind houden, nu een ander plekje gaan zoeken om hun geld uit te geven. Dat worden zware prijsverhogingen.

De illigale Horeca gaat het helemaal maken!!!
Om de kosten laag te houden kunnen ze nog altijd hun rookafzuiginstallaties verkopen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:35:41 #19
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249390
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?

Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_50249486
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?

Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
pi_50249498
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.
Geloof niet dat ze echt een kans maken. De KHN heeft de kans gehad dit geleidelijk door de voeren, maar ze hebben weinig tot niks gedaan.

Verder kun je het niet maken je personeel geen rookvrije werkplek aan te bieden, terwijl het overal wel geregeld is.

Tot slot, maar da's mijn persoonlijke mening, weer je mensen nu met ademhalingsproblemen (astma) in openbare ruimtes zoals café's. Dat kun je nooit fatsoenlijk uitleggen.
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
pi_50249521
Eerste uitstekende maatregel van dit kabinet.

Minister Klink, hartelijk dank namens miljoenen niet-rokers in Nederland!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:40:39 #23
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249557
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeer
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_50249588
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:40 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeer
Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.

Als je agressief wordt zodra je geen nicotine tot je mag nemen dan mag je je serieus afvragen of je geen probleem hebt.
pi_50249727
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:

De helft eruitflikkeren?

Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.
Ze zouden allemaal in opstand komen! Burgerlijke ongehoorzaamheid! .

En uiteindelijk bleken de rokers massaal als makke schappen bij stinkende rookpalen hun nicotine-shotjes te gaan innemen. Nee, de dreigende woorden van rokers maken op mij geen indruk.

Uit het feit dat het rokers niet lukt om te stoppen met roken, blijkt wel dat ze onvoldoende ruggegraat hebben om dergelijke dreigementen uit te voeren. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')