Het gaat wél gebeuren, mensen die roken en eruit worden gezet kan al tot agressie leiden. Vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk elke keer om grote groepen gaat.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.
Als je agressief wordt zodra je geen nicotine tot je mag nemen dan mag je je serieus afvragen of je geen probleem hebt.
Ach in een trein, restaurant en veel andere plaatsen vind ik een rook-verbod wel terecht hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.
Ze zouden allemaal in opstand komen! Burgerlijke ongehoorzaamheid!.
En uiteindelijk bleken de rokers massaal als makke schappen bij stinkende rookpalen hun nicotine-shotjes te gaan innemen. Nee, de dreigende woorden van rokers maken op mij geen indruk.
Uit het feit dat het rokers niet lukt om te stoppen met roken, blijkt wel dat ze onvoldoende ruggegraat hebben om dergelijke dreigementen uit te voeren..
Je keert het probleem nu om.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het gaat wél gebeuren, mensen die roken en eruit worden gezet kan al tot agressie leiden. Vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk elke keer om grote groepen gaat.
Waar gaan zij dan heen? Juist ja, op de straat voor het café/discotheek
Het is niet alleen agressie omdat men geen nicotine binnenkrijgt.
Het kan prima. Waarom zou het niet kunnen? En rook jij overigens?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach in een trein, restaurant en veel andere plaatsen vind ik een rook-verbod wel terecht hoor.
Alleen in uitgaansgelegenheden kan het gewoon echt niet![]()
Ik rook ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het kan prima. Waarom zou het niet kunnen? En rook jij overigens?
Straks, hoe dan ook, welquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb vaak het gevoel dat in de horeca (lees: bij het uitgaan) de rokers écht niet in de minderheid zijn hoor.
Ahaaaa meer beveiliging en boetes betalen. Ik zie de prijzen al stijgenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:49 schreef Ringo het volgende:
Nu de drank nog boycotten en we zijn een echt fatsoenlijke natie.
If that's what it takes, so be it.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Je biertje wordt sowieso een stuk duurder de komende 2 jaar...
Omzet daalt + kosten omhoog = prijsverhoging!
Of het wordt goedkoper...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Omzet stijgt juist. Rokers gaan meer drinken. Meer mensen met gevoelige ogen/longen komen ook naar de horeca en blijven langer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoezo gaan de rokers meer drinken?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omzet stijgt juist. Rokers gaan meer drinken. Meer mensen met gevoelige ogen/longen komen ook naar de horeca en blijven langer.
Geen dure investeringen in afzuiginstallaties nodig. Bier wordt goedkoper!.
1. Linksquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
If that's what it takes, so be it.
Ik betaal met plezier ¤0,50 meer om jou en je mederokers weg te houden.
Zullen we een Rokers-club beginnen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Net zoals ze meer gaan eten, wanneer ze niet kunnen roken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoezo gaan de rokers meer drinken?
Krijgen ze alleen maar meer zin in een sigaret...
Is al bekend hoe dit plan omgaat met 'eigenaren' van horeca dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Zullen we een Rokers-club beginnen?
Alleen voor leden (alleen rokers dus). Personeel krijgt 1% aandeel in de zaak. Dan zijn ze mede eigenaar en hoeven ze niet voor tabaksrook beschermt te worden.
Bar, dansvloer, DJ's. We worden rijk!
Of je loopt naar buiten, of je rookt stiekem binnen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Net zoals ze meer gaan eten, wanneer ze niet kunnen roken.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hoezo gaan de rokers meer drinken?
Krijgen ze alleen maar meer zin in een sigaret...
Je schetst wel een beeld van rokers waarin een hoop vooroordelen bevestigd worden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:02 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Of je loopt naar buiten, of je rookt stiekem binnen.
Beide gaat dan gebeuren, dat betekent constant veel (bezopen) mensen op straat en veel mensen die eruit gezet gaan worden die dus ook weer op straat komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |