abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:44:00 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50272636
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is omdat de horeca die regels niet naleeft. Zowel in 2005 als in 2006 hebben ze niet voldaan aan de gestelde eisen. Eigen schuld dus dat er nu hardere maatregelen komen.
Nee, dat is niet eigen schuld. Een horecabaas die zijn ventilatie prima op orde heeft en zijn bezoekers die binnen roken waardeert, wordt hier de dupe van. Horecabazen die er met de pet naar gooien, over de rug van hun werknemers leven om het zo te zeggen, zijn hier niet de dupe van.

Dat vind ik onredelijk en achterlijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:48:34 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50272765
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Haha, wat noem jij stappen? Ik ga minimaal 2x per week na mijn werk even de kroeg in, en dan blijven we echt niet tot 6 uur Stappen in het weekend komt daar boven op.

Volgens zit er iets niet helemaal lekker in die kop van jou, want wat je me hierboven aanwrijft is echt nergens op gebaseerd. Lekker makkelijk, mensen voor alcoholist uitmaken van achter je PC'tje hee?
Als je vaker dan 2x per week drinkt (want dat zal je thuis ook wel doen) val je al bijna in de categorie zware drinkers. Dus ben je bijna een alcoholist.

http://www.stap.nl/opvoed(...)_alcoholgebruik.html
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:51:28 #153
pi_50272842
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:37 schreef Blackbeard het volgende:
Ben ik het bijna helemaal mee eens.

Ik rook sigaar en pijp en ik ben niet nicotine verslaaft aangezien je bij bijde de rook niet inhaleert. Roken is niet altijd een drug. En wat de eventuele dronken rokers betreft: Ik denk niet dat een dronken roker op straat zich anders gedraagt dan een dronken niet roker
Als (dronken) mensen niet over straat zwerven (omdat ze buiten moeten roken) leveren ze ook geen overlast op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:52:18 #154
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_50272861
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:37 schreef Blackbeard het volgende:

Ik rook sigaar en pijp en ik ben niet nicotine verslaaft aangezien je bij bijde de rook niet inhaleert.
Nicotine wordt toch door wangslijmvlies opgenomen? Het slechte aan roken is de teer die in de longen komt. nicotine is een lichaamseigen stof. Door roken maak je die zelf niet meer aan en heb je de verslaving.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:54:02 #155
26467 raphidae
...antichrist...
pi_50272929
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je vaker dan 2x per week drinkt (want dat zal je thuis ook wel doen) val je al bijna in de categorie zware drinkers. Dus ben je bijna een alcoholist.

http://www.stap.nl/opvoed(...)_alcoholgebruik.html
Haha, volgens die site ben ik een bingedrinker! Wat een onzin zeg. Volgens die site kunnen we het gros van de studenten wel permanent afschrijven
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:55:23 #156
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_50272980
Ik snap ook niet waarom er zoveel rookhokken zijn op bedrijven voor de verslaafden maar geen bierhokken voor de alcoholisten.
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:55:59 #157
26467 raphidae
...antichrist...
pi_50272998
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:52 schreef Furby het volgende:

[..]

Nicotine wordt toch door wangslijmvlies opgenomen? Het slechte aan roken is de teer die in de longen komt. nicotine is een lichaamseigen stof. Door roken maak je die zelf niet meer aan en heb je de verslaving.
Nicotine is geen lichaamseigen stof. Zoek de klepel.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:59:53 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50273090
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:55 schreef Furby het volgende:
Ik snap ook niet waarom er zoveel rookhokken zijn op bedrijven voor de verslaafden maar geen bierhokken voor de alcoholisten.
Je gaat vrijdagmiddag vroeg naar huis?
pi_50273122
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:40 schreef raphidae het volgende:

Daarom heeft de EU ook de uigave van het rapport van de WHO geblokkeerd omdat dat stelde dat het gezondheidsrisico van meeroken vergelijkbaar was met het eten van een zelfgebakken koekje
Yeah right, de WHO (die al jaren voor niet-roken pleit) die een rapport wil publiceren dat de risico's van meeroken tegenspreekt? Dat heb je lekker uit je duim zitten zuigen dus.
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Hahahaha

wacht even hoor...

hahahaha

Wat een debiel ben je ook. Vaker dan 2x per week drinken = bijna een zware drinker? Lees die link van je nog eens goed. Tenzij jij "drinken" een synoniem vindt voor "je helemaal lam zuipen", dan zou het nog enigszins kunnen kloppen.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:01:20 #160
pi_50273124
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:54 schreef raphidae het volgende:

[..]

Haha, volgens die site ben ik een bingedrinker! Wat een onzin zeg. Volgens die site kunnen we het gros van de studenten wel permanent afschrijven
Jij vuile alcohol misbruiker! Je bent de ondergang van de maatschappij in persoon. En ondertussen mensen lopen terroriseren die heel onschuldig een sigaretje willen roken. Ga je schamen!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:03:45 #161
pi_50273199
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Yeah right, de WHO (die al jaren voor niet-roken pleit) die een rapport wil publiceren dat de risico's van meeroken tegenspreekt? Dat heb je lekker uit je duim zitten zuigen dus.
[..]

Hahahaha

wacht even hoor...

hahahaha

Wat een debiel ben je ook. Vaker dan 2x per week drinken = bijna een zware drinker? Lees die link van je nog eens goed. Tenzij jij "drinken" een synoniem vindt voor "je helemaal lam zuipen", dan zou het nog enigszins kunnen kloppen.
Jij bent er zeker zo een die alle drugs slecht vind behalve alcohol.

Alcohol is een van de gevaarlijkste drugs. Je kan beter roken.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:05:42 #162
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50273254
Kortom:
als sommige horecabazen schijt hebben aan de ventilatienormen, en hun werknemers laat werken in een slechte lucht, dan is dat niet de schuld van de horecabaas die zo vertieft lui is om geen ventilatie aan te leggen, nee, dan is het de schuld van de rokers.

Dus: de aanpak volgens Klink en vele anderen is dan:
De rokers aanpakken.

Jeuujjjj. Goed bezig. .
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:07:51 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50273310
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan mensen niet dwingen geen drugs (waaronder nicotine) te gebruiken.
Daarom bestaat er ook nicotine in pilvorm, en als kauwgom. Dan hoef je niet die paar honderd andere chemicalien in de fik te steken die zo slecht voor jou EN voor je omgeving zijn. De pillen en kauwgom zijn bij iedere drogist verkrijgbaar, en hoeven niet alleen te zijn om je te helpen met stoppen, ze kunnen ook goed dienen om als enorme verslaafde een avondje uit door te komen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:08:57 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50273335
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:05 schreef Yildiz het volgende:
Dus: de aanpak volgens Klink en vele anderen is dan:
De rokers aanpakken.

Jeuujjjj. Goed bezig. .
Prima bezig!

Of ben jij ook zo'n iemand die gaat beweren dat rokers alleen gezellig kunnen zijn MET sigaret?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:11:56 #165
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50273416
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het verschil is dat als je Alcohol naar binnen giet, dat je alleen je eigen lichaam aantast. En dat is nou net de hele essentie. Het interesseert mij geen bal of iemand drugs gebruikt, vette hap eet, alcohol zuipt..... want dat gaat allemaal in je eigen lichaam. Maar zodra je een sigaret op steekt heb ik, en iedereen om je heen er meteen last van.

Als je dan echt zo nodig die nicotine moet hebben, koop deze dan in pilvorm of kauwvorm. Dan hebben anderen geen last van je
-
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:17:51 #166
pi_50273563
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Daarom bestaat er ook nicotine in pilvorm, en als kauwgom. Dan hoef je niet die paar honderd andere chemicalien in de fik te steken die zo slecht voor jou EN voor je omgeving zijn. De pillen en kauwgom zijn bij iedere drogist verkrijgbaar, en hoeven niet alleen te zijn om je te helpen met stoppen, ze kunnen ook goed dienen om als enorme verslaafde een avondje uit door te komen.
Wat een onzin. Als ik wil blowen doe ik dat ook met wiet en niet met synthetische THC. Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met roken, maar als daar zin in heb (en dat lukt met een nachtje dansen en drinken) wil ik gewoon een peuk. Desnoods in een illigale club waar jij je kinderen niet wilt hebben (maar die vinden dat spannend, dus komen ze er toch)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:22:13 #167
pi_50273701
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Het verschil is dat als je Alcohol naar binnen giet, dat je alleen je eigen lichaam aantast. En dat is nou net de hele essentie. Het interesseert mij geen bal of iemand drugs gebruikt, vette hap eet, alcohol zuipt..... want dat gaat allemaal in je eigen lichaam. Maar zodra je een sigaret op steekt heb ik, en iedereen om je heen er meteen last van.

Als je dan echt zo nodig die nicotine moet hebben, koop deze dan in pilvorm of kauwvorm. Dan hebben anderen geen last van je
Waarom begint er niet iemand een rook-loze kroeg of club, als daar zo veel behoefte aan is? Dan kunnen de rokers gewoon verder gaan met feesten.
pi_50273891
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent er zeker zo een die alle drugs slecht vind behalve alcohol.

Nee, ik weet heel goed wat de gevaren van alcohol zijn. Maar in mijn medische tekstboeken staat voor 'zware drinker' toch wel even wat meer alcohol dan 2x per week drinken. Sterker nog, sommige medisch-wetenschappelijke onderzoeken raden zelfs aan om +- 3,5x per week alcohol te drinken (tegen hart- en vaatziekten).

En nee, je kan niet beter roken dan alcohol drinken. Ga eens betere bronnen zoeken dan lekensites (tips: MedLine, UpToDate, PubMed).
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:30:11 #169
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_50273952
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:59 schreef Yildiz het volgende:

Je gaat vrijdagmiddag vroeg naar huis?
Nee, meestal als laatste. Overigens heb ik al bij meerdere bedrijven gewerkt en nog geeneen die een vrijdag middags borrel had
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:44:23 #170
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50274379
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Prima bezig!

Of ben jij ook zo'n iemand die gaat beweren dat rokers alleen gezellig kunnen zijn MET sigaret?
Nee. Ik heb simpelweg meerdere keren gezegd dat de ventilatie vaak gewoon niet okay is. In een woonkamer met 4 mensen op bezoek gaat het prima. Een cafe, kroeg of een discotheek vol met overactieve / oververhitte pubers is een ander verhaal.

Je kunt slechte ventilatie vrij snel opmerken, aan de temperatuur. Is het er warm dan is de ventilatie niet goed. En dan krijgen we na het verbieden van roken 'want in discotheek de natte oksel prikken mijn ogen zo' na het verbod gewoon weer nieuwe klachten.

Die klachten én de klachten gerelateerd aan roken kunnen simpelweg opgelost worden door goede ventilatie. Lijkt me wel zo efficiënt, en we zijn dan niet kleinburgerlijk 'de ander' aan het pesten.

Plus, de regels en normen omtrent ventilatie zijn er al. Ze hoeven alleen maar gehandhaafd te worden. Maarja, als overheidsgebouwen dat niet eens doen, wordt het al vrij lastig lijkt me. Zoiets lijkt me nu eens een uitdaging voor minister Klink. Slechte ventilatie is erg slecht voor de gezondheid namelijk.

Over 'over de rug van je werknemers gesproken', wat te denken van een overheid die veel van zijn ambtenaars in slecht geventileerde kantoren laat werken?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:53:39 #171
3542 Gia
User under construction
pi_50274664
Geldt het rookverbod trouwens ook voor overdekte terrassen? Of alleen echt voor IN de kroeg?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:04:37 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50274941
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:11 schreef maartena het volgende:
Nou en? Ik heb sowieso last van mensen om mij heen. Snap dan ook niet wat er mis mee is om mijn zwakkere soortgenoten een vroege dood te bezorgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:08:46 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50275051
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:49 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ik rook ja.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik snap wel waarom het gebeurt.. alleen denk ik gewoon dat het niet te handhaven is. Vooral niet in de (wat grotere) uitgaansgelegenheden.
Prima te handhaven. Gebeurt hier al drie jaar lang inmiddels, en het is zowel binnen als buiten de pub nog steeds erg gezellig. Of je nou in Dublin in de grootste nachtclub binnengaat of in een lokale pub in het topje van Donegal, er zijn geen problemen. Rokers gaan om de zoveel tijd naar buiten, waar vaak voorzieningen zijn getroffen om bij regen enigszins droog te staan/zitten, en niet rokers kunnen smokefree van hun drankje genieten.

Ik ben zelf een stugge roker, en ik vind het buiten vaak nog gezelliger dan binnen.
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:25 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

De keuzevrijheid is dus compleet verdwenen, en jij vind dat positief?
Welke keuzevrijheid? Om te kunnen roken? Maar dat kun je toch? Als je maar buiten gaat staan!!
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:27 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Nee, ik zal wel gewoon blijven uitgaan hoor, gelukkig ga ik voornamelijk naar grotere feesten waar het waarschijnlijk niet verboden wordt.
Ik mag toch hopen van wel!!
quote:
Maargoed, ik zal me dan genoodzaakt voelen om elke keer buiten te gaan staan of stiekem in een hoekje een peuk te gaan roken... niet echt een leuk vooruitzicht
Niet zo piepen, eerst proberen. Weet je dat hier in Ierland op de rokersplekken van de pubs, buiten dus, vaak de leukste gesprekken plaatsvinden?
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, rokers zijn dus sowieso asocialen.
Dat bewijs je nu wel met je argumenten en bewijzen.
Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor!! Zoals ik al zei, ik ben zelf een stugge roker, maar ik vind het geen probleem om op mijn werk niet te roken en in de kroeg/restaurant ook niet.
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, hoe dan ook. Ze zullen er maar aan moeten wennen.
En dat went heel snel hoor
De horeca hier zegt nu dat het qua omzet helemaal niets uitmaakt, hoewel ze daar eerst wel bang voor waren.
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:39 schreef maartena het volgende:

[..]

'niet mogelijk' misschien voor een 80 jarige die al 60 jaar rookt. Maar iemand van onder de 35 kan met gemak stoppen, of in ieder geval niet roken voor een paar uurtjes.
Toen de smoking ban hier net zou ingaan zat ik in een pub te praten met een hele oude man die op zijn gemak een whiskey aan het nuttigen was, en een pijpje rookte. Ik vroeg hem of ie het niet erg vond dat dat vanaf morgen niet meer zou mogen. Hij keek me triest aan en vertelde dat hij thuis nooit rookte, maar een keer per dag naar de pub ging, een whiskey dronk en zijn pijpje opstak. Dat deed hij al 30 jaar.

Voor hem vond ik het wel zileig, het was zijn enige verzetje van de dag. Man was 93

Verder vind ik dat elk land een rookverbod moet invoeren!! Wie denken rokers wel dat ze zijn om anderen met hun verslavingsrandverschijnselen op te zadelen?? Ik erger me ook altijd dood aan mensen die bij kleine kinderen gaan staan roken. Asociaal!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:09:56 #174
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50275074
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:53 schreef Gia het volgende:
Geldt het rookverbod trouwens ook voor overdekte terrassen? Of alleen echt voor IN de kroeg?
Hier in Ierland geldt het niet voor overdekte terrassen. Maar die terrassen mogen alleen maar een overkapping hebben, en verder moeten ze open zijn.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:15:50 #175
3542 Gia
User under construction
pi_50275225
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hier in Ierland geldt het niet voor overdekte terrassen. Maar die terrassen mogen alleen maar een overkapping hebben, en verder moeten ze open zijn.
Dus, zijkanten ook open?

Dan vind ik het best. Anders moet je nog door een rookhol om binnen te kunnen komen.

Maar goed, nu maar hopen dat het kabinet niet valt en het volgende kabinet het rookverbod weer intrekt.
Dat weet je in Nederland namelijk maar nooit.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:18:01 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50275281
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:15 schreef Gia het volgende:

Dan vind ik het best. Anders moet je nog door een rookhol om binnen te kunnen komen.
Het is me wat.
Sommige mensen maken overal een probleem van zodra ze weten dat er naar ze geluisterd wordt.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:19:38 #177
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50275316
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Tja... Die discussie hebben we ook al gehad over stations. Ze zijn overkapt maar verder gewoon open.

En dan moet je als een paria bij zo'n dom paaltje gaan staan...

Wat dat betreft ben ik blij dat ik een auto heb. En op het werk een rookruimte direct aan de werkplek.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:22:38 #178
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50275391
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:

Tja... Die discussie hebben we ook al gehad over stations. Ze zijn overkapt maar verder gewoon open.

En dan moet je als een paria bij zo'n dom paaltje gaan staan...
Wat je natuurlijk niet doet. Ik rook gewoon op treinperrons, ben er ook nog nooit op aangesproken.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:22:55 #179
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50275394
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, zijkanten ook open?
Jazeker, maar ik heb het over Ierland hoor!!
quote:
Dat valt nogal mee hoor. Meestal heeft een pub hier wel meerdere ingangen, en het rokers'hol' is vaak aan de achterkant of zijkant van een pub.
quote:
Maar goed, nu maar hopen dat het kabinet niet valt en het volgende kabinet het rookverbod weer intrekt.
Dat weet je in Nederland namelijk maar nooit.
Er gaan toch geluiden op om in heel de EU een rookverbod in te voeren, kwestie van een paar jaar nog hooguit
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:25:29 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50275472
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:04 schreef Ringo het volgende:
Snap dan ook niet wat er mis mee is om mijn zwakkere soortgenoten een vroege dood te bezorgen.
-
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:32:52 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50275652
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jazeker, maar ik heb het over Ierland hoor!!
[..]

Dat valt nogal mee hoor. Meestal heeft een pub hier wel meerdere ingangen, en het rokers'hol' is vaak aan de achterkant of zijkant van een pub.
[..]

Er gaan toch geluiden op om in heel de EU een rookverbod in te voeren, kwestie van een paar jaar nog hooguit
Dat bij de EU het riedeltje 'iedereen gelijk, gelijke monniken, gelijke kappen' iets te ver is doorgeslagen wisten we natuurlijk al langer.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:34:52 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50275710
Wat staat er eigenlijk te gebeuren als je na invoering van het verbod toch een sigaret opsteekt in de kroeg? Komt de politie langs? Wordt je vermanend toegesproken door het personeel? In elkaar geslagen door de andere bezoekers?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:36:32 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50275759
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Wat staat er eigenlijk te gebeuren als je na invoering van het verbod toch een sigaret opsteekt in de kroeg? Komt de politie langs? Wordt je vermanend toegesproken door het personeel? In elkaar geslagen door de andere bezoekers?
Als je wordt aangesproken door de inspectiedienst die ook verantwoordelijk is voor de inspectie van de ventilatie, hoef je je geen zorgen te maken. .
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:37:38 #184
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50275784
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Je wordt vriendelijk verzocht het pand te verlaten en nooit meer terug te keren. Als de eigenaar van de kroeg namelijk betrapt wordt door de politie dat hij rokers toestaat om in zijn kroeg een peuk op te steken, dan krijgt die eigenaar een dusdanig hoge boete dat ie een jaar mag werken om dat weer recht te trekken. Zoiets.

Ik voorzie in NL juist een heleboel 'stoere' gasten die 'wel eventjes zullen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn' en flink provoceren. Dat doen die nederlanders altijd
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:38:56 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50275814
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:37 schreef ElizabethR het volgende:
Ik voorzie in NL juist een heleboel 'stoere' gasten die 'wel eventjes zullen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn' en flink provoceren. Dat doen die nederlanders altijd
Tof poldervolk!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:39:47 #186
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50275835
quote:

[..]

Je wordt vriendelijk verzocht het pand te verlaten en nooit meer terug te keren. Als de eigenaar van de kroeg namelijk betrapt wordt door de politie dat hij rokers toestaat om in zijn kroeg een peuk op te steken, dan krijgt die eigenaar een dusdanig hoge boete dat ie een jaar mag werken om dat weer recht te trekken. Zoiets.

En dat is nu juist het kromme van heel die regeling.

Als kroegbazen zo graag een rookvrij café zouden willen, was dat er toch allang? Het gaat zogenaamd om "het beschermen van de werknemers van de kroeg", maar juist die mensen zal het worst wezen of een bezoeker rookt of niet. Als ze maar verteren.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:48:12 #187
pi_50276049
Waarom zijn er niet al 20 jaar rook-loze kroegen en clubs? Er is zo te horen erg veel behoefte aan.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:51:07 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50276112
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:39 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Als ze maar verteren.
Verteren doen ze wel hoor. De niet rokers binnen, en de rokers buiten, en dubbelop! Hun luchtpijp en longen ook namelijk

Voor zover ik weet is de maatregel niet alleen om de werknemers van de kroeg een rookvrije werkruimte te garanderen, maar gewoon, voor alle niet rokers. Uitermate terecht dus.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:56:08 #189
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50276235
En jij verwacht dat al die niet-rokende huismussen en masse vanaf juli '08 naar de kroeg komen rennen?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:02:08 #190
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50276383
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
En jij verwacht dat al die niet-rokende huismussen en masse vanaf juli '08 naar de kroeg komen rennen?
Hey! Ik ben roker en huismus ja!!

Geen idee overigens, ik weet wel dat er veel mensen liever thuis blivjen dan naar een kroeg te gaan, juist door de door asociale rokers veroorzaakte verrotte lucht
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:08:11 #191
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50276521
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom zijn er niet al 20 jaar rook-loze kroegen en clubs? Er is zo te horen erg veel behoefte aan.
Toen bemoeide de EU zich nog niet zo met nationale regels.
Yeasayer - Wait for the Summer
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:15:04 #192
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50276704
quote:

[..]

Ah, compleet belachelijk dus. Met een uitnodiging tot willekeur inbegrepen.
quote:
Terecht, bij een verbod zo belachelijk, nodeloos en onfunctioneel als deze zou ik het alleen maar toejuichen.
Roken in kroegen verbieden, maar ondertussen de ventilatie niet op orde hebben, tot en met eigen overheidsgebouwen aan toe.

Balk, splinter.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:16:26 #193
pi_50276734
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:08 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Toen bemoeide de EU zich nog niet zo met nationale regels.
Onzin argument. Er waren ook geen regels nodig om de kroeg uit te vinden.
Als je geld kan verdienen met een rook-loze kroeg dan begin je er gewoon 1. Daar is geen wetgeving voor nodig.

Ik denk dat er te weing publiek voor is = niet winstgevend.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:21:13 #194
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50276854
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onzin argument. Er waren ook geen regels nodig om de kroeg uit te vinden.
Als je geld kan verdienen met een rook-loze kroeg dan begin je er gewoon 1. Daar is geen wetgeving voor nodig.

Ik denk dat er te weing publiek voor is = niet winstgevend.
Ik doel juist op de Europese richtlijnen om roken uit te bannen. Eerst de reclames, daarna rookverbod in cafe's en dergelijke.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:37:02 #195
pi_50277375
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:21 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Ik doel juist op de Europese richtlijnen om roken uit te bannen. Eerst de reclames, daarna rookverbod in cafe's en dergelijke.
Als dat werkt zouden er meer niet-rokers bij gekomen moeten zijn. Maar waarom zijn er nog steeds geen niet-rokers kroegen? Als die niet rokers persé uit willen moet daar toch vanzelf een oplossing voor komen?

In Arnhem zijn er niet-rokers feesten in Musis Sacrum. De danszaal is dan enigzins gevuld, maar de rokers hokjes puilen uit. Er is gewoon weinig behoefte aan niet-rokend stappen. De meeste stappers roken blijkbaar.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:46:45 #196
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50277654
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als dat werkt zouden er meer niet-rokers bij gekomen moeten zijn. Maar waarom zijn er nog steeds geen niet-rokers kroegen? Als die niet rokers persé uit willen moet daar toch vanzelf een oplossing voor komen?

In Arnhem zijn er niet-rokers feesten in Musis Sacrum. De danszaal is dan enigzins gevuld, maar de rokers hokjes puilen uit. Er is gewoon weinig behoefte aan niet-rokend stappen. De meeste stappers roken blijkbaar.
Zal dan wel een te kleine groep zijn die niet rendabel genoeg is om een kroeg (of meerdere) draaiende te houden (ligt misschien ook aan de frequentie van bezoeken van een kroeg door niet-rokers). Daarnaast is er een gemengde groep met zowel rokers als niet-rokers, die geen zin hebben om gescheiden uit te gaan.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:33:03 #197
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_50283163
Het debat over roken is sterk opgekomen in de laatste drie jaar. Hiervoor waren er af en toe wel klachten, en waren er wat strubbelingen, maar het is iedere keer ''goedgegaan''. Onder invloed van subsidieclubjes zoals Stivoro en CAN is er een massale hetze begonnen ten opzichte van rokers, die heus wel weten zolangzamerhand dat het slecht is enzoos. Daarbij deed de overheid er nog een stapje bij, door de gemiddelde accijns binnen 5 jaar tijd met bijna 4 of 5 echte guldens te laten stijgen. Terwijl het aantal rokers al gestaag afneemt. Blijkbaar gaan meer mensen zich in het debat voegen en zich verongelijkt voelen omdat er ''geluisterd'' wordt naar de burger.

Het blijkt uit literatuur ook dat het invoeren van allerlei verboden op genotsmiddelen pas komen nadat er al een daling in alcohol, drugs en nicotinegebruik is te bemerken. Zelfs ruim daarna. Mensen gaan in bepaalde perioden juist harder roepen om zichzelf te rechtvaardigen dat ze ooit zijn gestopt met het gebruiken van genotsmiddelen. Mensen die roken, maak je niet druk. Over 10 jaar is het wel weer toegestaan, als het niet eerder is. Het is gewoon een cyclus, van streng naar soepel en weer naar streng.

(En aub niet blaten over bronvermelding, het staat in een reader van de opleiding criminologie. Artikelen over preventie en straffen.)
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_50285967
Ik moest in eerste instantie even wennen aan het idee, maar ik ben nu helemaal om.

Ik heb namelijk altijd al de behoefte aan een beetje spanning en verandering om me heen gehad. Vroeger bij klassenfeesten vond ik het al leuk om met een select groepje even naar buiten te gaan, en ineens in hele andere gesprekken te komen, dan binnen.

Nu ga je dat bij iedere avond uit ook krijgen. Lekker even naar buiten, andere omgeving, gemoedelijke sfeer omdat iedereen daar in hetzelfde parket zit.
Meer lichaamsbeweging, meer frisse lucht, en geen verongelijkt gezeik meer van enkele niet-rokers, die een missie denken te hebben (Let wel: enkele, zeker niet alle niet-rokers overigens, vooral onder ex-rokers is de groep groot ).

Yep, ik ben eigenlijk helemaal voor, laat het morgen maar ingaan, wat mij betreft.
  zondag 10 juni 2007 @ 02:56:35 #199
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_50289356
De samenleving is de laatste jaren te paranoïde geworden en dat is duidelijk te merken in allerlei sancties die doorgevoerd worden. Ineens is alles slecht voor je en moet tegen alles maar maatregelen genomen worden. Roken is niet goed voor je, maar x aantaal bier drinken is ook niet goed voor je (voor de niet rokers). Ik ken trouwens helemaal niemand die niet uitgaat door het roken, dat zou ik zelfs een beetje zielig vinden. Als dat de drempel is om een keer op stap te gaan, dan kom je op mij toch wel wereldvreemd over. Het is namelijk tot voor kort overal altijd mogelijk geweest, men wist niet beter. Ik heb zelf lenzen en nooit last van tranende ogen, laat staan last van kleren die (compleet) naar rook stinken. Na het uitgaan stinkt het echt niet alleen naar rook, alcohol heeft daarin ook een substantieel aandeel. Daarnaast als er een markt had bestaan voor rookvrije horeca, was die er vast allang geweest. Maar daar is blijkbaar geen ruimte voor.

Overigens sta ik niet geheel negatief tegenover een rookvrije horeca. Ik was laatst in Turijn en daar hadden ze een prima oplossing ervoor gevonden. Door aan de club zelf een ruimte (terras/zithoek) te bouwen, heb ik er verder geen last van ondervonden. Als ze dat in Nederland ook kunnen realiseren, vind ik het verder geen probleem. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de ondernemers hun rokende klaten niet kwijt willen raken en hiervoor een passende oplossing zullen vinden.
  zondag 10 juni 2007 @ 08:18:13 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50290740
In plaats van de te zeiken dat Nederland nadat zoveel andere landen ons voor gingen dan ook eindelijk overstag is, focus je gemopper eens in andere energie, bijvoorbeeld wat ga JIJ doen als je per 1 Juli 2008 in de kroeg niet meer mag roken?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')