abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:49:30 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50253666
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
We leven hier alleen niet in 'andere landen'.
Nederland is het land van de meeste rokers in de EU (met alle oostbloklanden zal dit wel veranderd zijn )
Het land van coffeeshops etc.

Ik denk dat het hier gewoon een stuk lastiger gaat worden.

Je zit er flink naast..... Griekenland is het land waar het meest gerookt wordt, (zie ook hier voor de wereld top 10), en kijkend naar bovenstaande afbeelding zie ik toch dat er in o.a. Frankrijk, Duitsland en Spanje meer rokers zijn dan in Nederland, en daar zijn in 2006 en 2007 zonder al te veel problemen rookverboden ingevoerd. In Ierland roken ze ongeveer evenveel als in Nederland, en daar gaat het al sinds 2004 vrij goed. (Let trouwens op dat dit gaat om het percentage rokers, zo zijn er in Hongarije meer rokers dan in Griekenland, maar in Griekenland roken de rokers veel meer, en worden er dus meer sigaretten per roker aangestoken, zie ook de top 10).

Ik snap ook niet waarom er zoveel mensen zijn die denken dat Nederland zo anders is, en dat het hier WEL fout zal gaan..... het enige verschil met andere landen is dat wij Coffeeshops hebben, en daarvoor komt een uitzondering. Nederland is echt niet zoveel anders als landen als Duitsland of Ierland wat dat betreft, en de "pub-cultuur" is in Ierland echt veel dieper dan in Nederland.

Dat gaat wel goedkomen hoor, in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:49:59 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50253674
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben gestopt na het roken van 8 pakjes per week. Toen ik nog rookte heb ik met regelmaat gevlogen voor 3 uur tot zelfs 12 uur, en dat overleefde ik ook allemaal prima.

'niet mogelijk' misschien voor een 80 jarige die al 60 jaar rookt. Maar iemand van onder de 35 kan met gemak stoppen, of in ieder geval niet roken voor een paar uurtjes.

Of ga jij soms beweren dat er rokers zijn die een vakantie naar Griekenland overslaan omdat ze niet 3 uur in een vliegtuig kunnen zitten zonder te roken?
Geen goeie vergelijking. Ik ga stappen om plezier te hebben en een drankje en een sigaretje horen daarbij (oh, kut. Ik ben al 1,5 jaar gestopt). Ik stap in een vliegtuig omdat ik ergens naartoe moet. Niet om te ontspannen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50253767
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
Nederland is het land van de meeste rokers in de EU (met alle oostbloklanden zal dit wel veranderd zijn )
Het land van coffeeshops etc.
Ben jij ooit al eens de grens over geweest? Dit is echt klinkklare onzin, sorry
Edit: Hierboven al netjes gestaafd zie ik, tnx.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:53:45 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50253801
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geen goeie vergelijking. Ik ga stappen om plezier te hebben en een drankje en een sigaretje horen daarbij (oh, kut. Ik ben al 1,5 jaar gestopt). Ik stap in een vliegtuig omdat ik ergens naartoe moet. Niet om te ontspannen.
Gelukkig hebben ze in de rest van de EU, de VS, Canada en vele andere landen al ontdekt dat "plezier hebben" ook mogelijk is zonder sigaret. Men past zich aan, en ik zie niet in waarom Nederlanders dat niet zouden kunnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juni 2007 @ 21:54:30 #105
862 Arcee
Look closer
pi_50253820
Alles rookvrij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:25:16 #106
pi_50254824
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze in de rest van de EU, de VS, Canada en vele andere landen al ontdekt dat "plezier hebben" ook mogelijk is zonder sigaret. Men past zich aan, en ik zie niet in waarom Nederlanders dat niet zouden kunnen.
Omdat nederlanders eigenwijze klootzakken zijn?

Je krijgt alleen maar een tweedeling van keurige niet-rokers, die na twee drankjes in de taxi stappen en om 12 uur weer thuis zijn, en een hoop echte feestmensen die in allemaal vage louche gelegenheden alles doen wat God en jij verboden hebben. Vooral voor jongeren is die tweede categorie erg interessant. Mag niet? Oh, lekker!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50255008
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Vooral voor jongeren is die tweede categorie erg interessant. Mag niet? Oh, lekker!
Dat is hun probleem (en dat van hun ouders). Het is niet de schuld van een rookverbod dat jongeren naar illegale gelegenheden gaan, dat is de schuld van domheid (en slechte opvoeding).
pi_50255024
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:25 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Omdat nederlanders eigenwijze klootzakken zijn?
Omdat Nederlanders van tevoren een grote bek hebben, maar in de praktijk keurig bij rookpalen gaan staan.
quote:
Je krijgt alleen maar een tweedeling van keurige niet-rokers, die na twee drankjes in de taxi stappen en om 12 uur weer thuis zijn, en een hoop echte feestmensen die in allemaal vage louche gelegenheden alles doen wat God en jij verboden hebben. Vooral voor jongeren is die tweede categorie erg interessant. Mag niet? Oh, lekker!
Wat een flauwekul-indeling! .
Maareh, droom lekker verder, en zwelg in je wraakzuchtige doemscenario's.
We zullen eind 2008 de balans wel 's opmaken.
pi_50255185
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omdat Nederlanders van tevoren een grote bek hebben, maar in de praktijk keurig bij rookpalen gaan staan.
[..]

Wat een flauwekul-indeling! .
Maareh, droom lekker verder, en zwelg in je wraakzuchtige doemscenario's.
We zullen eind 2008 de balans wel 's opmaken.
En dan halen we dit topic er nog eens bij als referentie
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:53:22 #110
123170 alors
zlata1234
pi_50255634
Hahah enkele rokers laten zich wel erg kennen hoor

Ik kan niet een paar uurtjes zonder kankerstokkie
Ik moet meer drinken cq snuiven als ik niet mag roken
Ik moet overlast veroorzaken op straat want ik mag niet meer binnen roken

know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:53:25 #111
pi_50255635
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is hun probleem (en dat van hun ouders). Het is niet de schuld van een rookverbod dat jongeren naar illegale gelegenheden gaan, dat is de schuld van domheid (en slechte opvoeding).
Jij hebt zeker geen kinderen?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:56:58 #112
pi_50255759
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:53 schreef alors het volgende:
Hahah enkele rokers laten zich wel erg kennen hoor

Ik kan niet een paar uurtjes zonder kankerstokkie
Ik moet meer drinken cq snuiven als ik niet mag roken
Ik moet overlast veroorzaken op straat want ik mag niet meer binnen roken

Het maakt mijn niet uit, maar als niet roker ga ik op zoek naar rokers gelegenheden om te feesten. En jullie mogen proberen je rook verbod te handhaven.
pi_50255790
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen kinderen?
.... want als ik wel kinderen zou hebben zou ik wél de overheid de schuld geven van de misdragingen van de jeugd?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 01:55:16 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50260455
De protesten tegen 'rookvrij Nederland' komen mij langzamerhand de neus uit. Hier is de vrijheid doorgeslagen en betekent het dat iedereen gekke dingen kan doen, ook al gaat het ten koste van de maatschappij.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 08:25:54 #115
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50262007
Goeie zet! Tenten die ik vroeger vermeed vanwege die smerige rook, daar kan ik dan ook straks heen (+ vele miljoenen mede-Nederlanders)! Let maar op mijn woorden, deze maatregel zal tot aanzienlijke omzetverhoging leiden in de Horeca!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_50264157
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zonder sigaret ben ik gedwongen meer te drinken, snuiven en slikken. Ik denk dat het een stuk gezelliger word in de HORECA met een rookverbod.
Leuk voor je, maar als jij meer snuift zorgt dat er tenminste niet voor dat de halve tent in een rookwalm is gehuld en iedereen automatisch meeroker is.

of wel?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:58:17 #117
pi_50264729
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:31 schreef ijsbrand-simon het volgende:

[..]

Leuk voor je, maar als jij meer snuift zorgt dat er tenminste niet voor dat de halve tent in een rookwalm is gehuld en iedereen automatisch meeroker is.

of wel?
Dat maakt niks uit want ik rook niet. Mijn punt is dat iedereen denkt dat het leuker word in de Horeca met een rookverbod. En dat denk ik niet.

Op verjaardagen waar alleen buiten gerookt mag worden staat iedereen in no-time buiten omdat het daar gezelliger is. In clubs waar geblowed mag worden zijn veel minder problemen dan waar dat niet mag.

Om veiligheids redenen probeert een kroeg/club mensen binnen te houden. Met een rook verbod loopt iedereen continue naar binnen/buiten om te roken. Of er is een Darkroom waar gerookt mag worden maar waar het personeel niet mag komen. Lijkt me een aardig veiligheids risico.

Ook denk ik dat rokers die niet kunnen roken andere drugs gaan gebruiken waardoor ze op een andere manier overlast kunnen veroorzaken (over je broek kotsen, slaan, algeheel de sfeer verpesten).

Aangezien de meeste anti-rokers op dit moment nauwelijks in clubs komen omdat hun ogen anders gaan tranen of hun longen dichtklappen, denk ik niet dat ze zich kunnen voorstellen dat het rookverbod ook negatieve kanten heeft.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:02:49 #118
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50264845
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maakt niks uit want ik rook niet. Mijn punt is dat iedereen denkt dat het leuker word in de Horeca met een rookverbod. En dat denk ik niet.

Op verjaardagen waar alleen buiten gerookt mag worden staat iedereen in no-time buiten omdat het daar gezelliger is. In clubs waar geblowed mag worden zijn veel minder problemen dan waar dat niet mag.

Om veiligheids redenen probeert een kroeg/club mensen binnen te houden. Met een rook verbod loopt iedereen continue naar binnen/buiten om te roken. Of er is een Darkroom waar gerookt mag worden maar waar het personeel niet mag komen. Lijkt me een aardig veiligheids risico.

Ook denk ik dat rokers die niet kunnen roken andere drugs gaan gebruiken waardoor ze op een andere manier overlast kunnen veroorzaken (over je broek kotsen, slaan, algeheel de sfeer verpesten).

Aangezien de meeste anti-rokers op dit moment nauwelijks in clubs komen omdat hun ogen anders gaan tranen of hun longen dichtklappen, denk ik niet dat ze zich kunnen voorstellen dat het rookverbod ook negatieve kanten heeft.
Bestaan er geen filters die rokers op hun sigaretten (aan de uiteinde) kunnen doen? Doen verspreiden ze die rook tenminste niet en heeft de medemens er ook geen last van. Of staat dat niet stoer?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_50264882
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:02 schreef Demophon het volgende:

Bestaan er geen filters die rokers op hun sigaretten (aan de uiteinde) kunnen doen? Doen verspreiden ze die rook tenminste niet en heeft de medemens er ook geen last van. Of staat dat niet stoer?
En de rook die ze uitblazen dan? Goed over nagedacht...
pi_50264903
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat komt door de NL mentaliteit of de huidge etiquette op verjaardagen. In andere landen ga je naar buiten, rook je snel een sigaretje en ga je weer naar binnen. In NL ga je naar buiten, rook je een sigaretje, blijf je plakken, rook je nog een sigaretje en komen de niet-rokers ook maar naar buiten omdat het binnen stil is geworden.

Gelukkig rookten er op mijn verjaardagen altijd maar een paar, dus die gingen wel weer naar binnen. Maar als het 50-50 is hebben rokers ALTIJD het laatste woord. Zo werkt het nu eenmaal in NL.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:08:00 #121
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50264943
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

En de rook die ze uitblazen dan? Goed over nagedacht...
Dan moeten ze eventjes goed inhaleren, adem goed inhouden, en na meer dan 30 sec weer uitademen. Dan zullen de meeste rookdeeltjes wel op hun longen zitten (hoop ik) en kunnen ze dezen niet meer uitademen
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 12:31:04 #122
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_50265390
pff, in de kroeg waar ik het meest kom rookt, schat ik, zo'n 80%, ook alle werknemers en de beheerder en ikzelf ook. en als ik het daar eens over dit onderwerp heb vinden zowel rokers als niet-rokers het onzin

er was in die kroeg ook een rookvrij plekje gemaakt, maar daar kwam niemand meer en na een tijdje stond er weer vrolijk een asbak.

trouwens, in discotheken en uitgaansplekken, staat dan niet de helft van de mensen buiten te paffen ?
:')
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:32:26 #123
pi_50265418
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:08 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dan moeten ze eventjes goed inhaleren, adem goed inhouden, en na meer dan 30 sec weer uitademen. Dan zullen de meeste rookdeeltjes wel op hun longen zitten (hoop ik) en kunnen ze dezen niet meer uitademen
Als ze hun adem een uur inhouden komt er helemaal nix meer uit
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:35:27 #124
pi_50265477
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
pff, in de kroeg waar ik het meest kom rookt, schat ik, zo'n 80%, ook alle werknemers en de beheerder en ikzelf ook. en als ik het daar eens over dit onderwerp heb vinden zowel rokers als niet-rokers het onzin

er was in die kroeg ook een rookvrij plekje gemaakt, maar daar kwam niemand meer en na een tijdje stond er weer vrolijk een asbak.

trouwens, in discotheken en uitgaansplekken, staat dan niet de helft van de mensen buiten te paffen ?
Er zijn mensen die denken dat de niet-roker massaal naar de kroeg en de disco gaan als er een rook-verbod is. Maar als dat zo is snap ik niet dat er niet allang rook-vrije horeca is om aan deze mensen geld te verdienen.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:39:10 #125
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50265593
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn mensen die denken dat de niet-roker massaal naar de kroeg en de disco gaan als er een rook-verbod is.
Count me on!
quote:
Maar als dat zo is snap ik niet dat er niet allang rook-vrije horeca is om aan deze mensen geld te verdienen.
Omdat mensen van nature conservatief zijn, en niet automatisch geneigd zijn tot veranderingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')