Death-metal klinkt wel toepasselijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:09 schreef MASD het volgende:
keiharde Death-metalof Cannibal Corpse ofzo
quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:43 schreef falloutboy het volgende:
November Rain is ook altijd een goeie!
November Rainquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:43 schreef falloutboy het volgende:
Hm .. zowisow iets vrolijks...
Misschien iets van Ska-achtige dingen.
November Rain is ook altijd een goeie!
Die heb ik bewust niet genoemd, goed. Goed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:46 schreef MASD het volgende:
zomgbijna iets cliché's als "Yesterday" van The Beatles/Macca vergeten
quote:
quote:
hahaquote:
Ik wil wèl cakequote:Op woensdag 6 juni 2007 23:05 schreef AntiOxidant het volgende:
[..]
haha![]()
Ehm... voor mij wordt het dan Trance of Progressive:
Breakfast met 'The Sunlight' bijvoorbeeld of Way Out West met 'The Fall'.
En dan eindigen met een stevige techtrancer of zo![]()
![]()
![]()
en er komt geen cake![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:20 schreef Double-Helix het volgende:
alles eigelijk wel behalve jumpstyle natuurlijk.
Ja, met Tiny Tears zal gelachen wordenquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:24 schreef TC03 het volgende:
Nu gaat iedereen weer zogenaamd stoer doen en zeggen dat er gelachen mag worden op hun begrafenis en er vrolijke muziek gedraaid moet worden.
Neger alsjeblieft.
Ja, absoluut, mee eens. Wees vooral origineel. Al zou ik Satans Icecream Truck van Strapping Young Lad afraden..quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Onzin. Ik hoef echt geen enorme tranentrekker op m'n begrafenis hoor, alsjeblieft zeg. Natuurlijk zet je geen teringherrie op (daarom de-smilie), maar zo'n standaardjankmuziekje mogen ze bij mij écht achterwege laten.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:26 schreef denka het volgende:
The End - The Doors (of stukken ervan)
Andere goede muziek en als ik weet dat ik niet lang meer heb spreek ik het een en ander in op een tape.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:21 schreef bas-beest het volgende:
Een aantal nr's in een nog nader te bepalen volgorde:
Megadeth - A tout le Monde
Black Symphony - End of your Life
Candlemass - Dark are the Veils of Death
Crematory - My Last Words
Theatre of Tragedy - Dying, I only feel Apathy
en als afsluiter:
Slayer - Hell awaits
Want vanavond gaan alle remmen losquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:43 schreef Berkery het volgende:
Toppertje
ja idd "geen cake" bah............quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:06 schreef navigator het volgende:
Turbulence - Six million ways to die, choose one![]()
Vooral de akoestische versie is erg mooi.quote:
Dream Theaterquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:14 schreef Soli het volgende:
één of andere long song denk ik, liefs 30 minuten+, niet om de muziek maar gewoon om ze even te laten zitten
Als je een meisje was kon je ook nog Suede - She's not dead doen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:19 schreef Tovaho het volgende:
2 van de 3 staan al vast voor me:
the next life - suede
still life - suede
Ik dacht zelf meer aan Achilles, agony and extasy in eight parts van Manowarquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:46 schreef MASD het volgende:
[..]
Dream Theaterlekker lang naar toonladders luisteren
manowarquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef Soli het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan Achilles, agony and extasy in eight parts van Manowar
geen christenrock ?quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:37 schreef STORMSEEKER het volgende:
Lekker deprimerende muziek als: Olive - You're not alone, Morcheeba - The Sea of Lisa Gerrard - Sanvean.
Of Blof - Mooie dag voor de dood..
Maar ik denk eerder iets klassieks. Altijd wel mooi, stijlvol en indringend.
Iets van Bach, Vivaldi of Handel.
Toch zijn die eerste nummers ook mooi..
Want?quote:
eens! Die bij mij ookquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:06 schreef teamlead het volgende:
in iedergeval "the show must go on"
Welke uitvoering? (albumversie, Albert Hall, Tribute)quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:58 schreef horned_reaper het volgende:
ik zou graag "Yanni - Dance With a Stranger" willen laten draaien![]()
Echt zo'n zeurnummer! Zo van, nounou jongens dat heb ik weer. Lijkt me vreselijk op een begrafenis.quote:Op zondag 10 juni 2007 17:33 schreef Moody het volgende:
"Travis - Why does it always rain on me" zou wel erg toepasselijk zijn
Maar ik heb liever iets vrolijkers.
Little Willow, wat een mooie keuzequote:Op maandag 11 juni 2007 01:39 schreef arrebar het volgende:
Paul Mc cartney - Little willow
R.E.M. - Nightswimming
The Verve - Velvet Morning
Travis - Follow the light
Haha, briljant!quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:36 schreef Berkery het volgende:
De Raggende Manne - Nee, 's niks
Man of the Yearquote:Op zondag 5 augustus 2007 16:37 schreef Mr.Cooper het volgende:
Alice Cooper meuk, maakt niet uit wat het hoeft ook niet te passen of zo.![]()
Nice. Very nice.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:04 schreef L.Denninger het volgende:
Beginnen met Joy Division - Atmosphere (Laat ze maar huilen die hypocrieten !)
Afsluiten met een feestje :
Underworld - Juanita/Kiteless/To dream of love (live version) (Laat ze maar dansen die feestbeesten !)
*youtubed*quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:33 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens zou [..] Wagner's Ride Of The Valkyries niet misstaan.
Het is geen discotheek hé!quote:Op maandag 25 juni 2007 00:13 schreef tho_Omas het volgende:
We openen met scooter, om het publiek op te warmen. Als iedereen dan in the mood is wil ik graag oa. Paul Elstak - Rainbow in the sky en CL & MT - Live At London.
Met jou kan ik pratenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:03 schreef Nilith het volgende:
Final Fantasy - To Zanarkand dat in ieder geval
Nee, maar een serieus antwoord kan ik niet geven. Ik denk niet dat eventuele nabestaande en mijn imaginary friends deze keuze zouden waarderen.quote:
Toen een vriend van mij op 21-jarige leeftijd stierf, werd er in het mortuarium kei harde hardcore gedraaid. Het is maar net waar je van houdtquote:
Ha! een verwante ziel, uh, dooie!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:57 schreef HostiMeister het volgende:
Tool - Eulogy
Nee, maar ik neem aan dat Highway to Hell jouw goedkeuring dan ook wel kan verdragenquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:07 schreef thedeedster het volgende:
Heeft iemand al "hell ain' t a bad place to be" van AC/DC genoemd?![]()
quote:Op maandag 10 september 2007 23:37 schreef Risht het volgende:
Normaal - Ik bun moar een envoudige boerenlul
quote:ACDC - Highway to hell
System of a down - Lonely day
raare keus voor zommigen misch maar om nou die standaart muziek te draaien kan niet, gewoon een paar nummers die ik zelf goed vind.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:36 schreef harrypiel het volgende:
[..]
020 laat zich weer eens van zn trieste en kortzichtige kant zien
» Er is al twee eeuwen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:06 schreef Dnoize het volgende:
Doe mij maar een potje tyfusherrie
Ik ken ook iemand die wilde Spinvis-Astronaut, opzich is dat ook wel een sterke keuze...quote:
Niet, wat nou als je vraagt aan de mensen je te onthouden hoe je was en als je nou een heel gezellig persoon was kan het best een gezellige begravenis worden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:55 schreef zatoichi het volgende:
Kom nou, op mijn begranis moet wel gejankt worden. Als mensen lachen op je begrafenis, heb je iets fout gedaan in je leven!
Dat verdient niemand, mensen doen dat gewoonquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:55 schreef zatoichi het volgende:
Ik verdien het om voor gehuild te worden! (iedereen toch?)
quote:Op woensdag 21 november 2007 15:13 schreef venomsnake het volgende:
Norah Jones - Somewhere Over The Rainbow
Beth Nielsen Chapman - Say goodnight, not goodbyequote:And someday in the mist of time
When they ask you if you knew me
Remember that you were a friend of mine
En voor de mensen die heel stoer roepen dat er op hun begrafenis "gefeest moet worden", gebruik je verstand eens. De mensen komen om je rouwen en zijn ECHT niet in de stemming voor een feestje. Een beetje gepaste muziek (tenzij een heel jong iemand of iets van eigen hand) is wel zo normaal.quote:I'll be right by your side
Say goodnight not good-bye
Doe mij Don't Look Back In Anger maar, iets toepasselijkerquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:50 schreef NoelGallagher het volgende:
Oasis - Live forever. Hell yeah
toch al twee keer meegemaakt dat er na de begrafenis/respectievelijk crematie geen koffie met cake in een zaaltje was maar dat het in de kroeg verder ging zonder koffie.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:08 schreef SadKingBilly het volgende:
En voor de mensen die heel stoer roepen dat er op hun begrafenis "gefeest moet worden", gebruik je verstand eens. De mensen komen om je rouwen en zijn ECHT niet in de stemming voor een feestje. Een beetje gepaste muziek (tenzij een heel jong iemand of iets van eigen hand) is wel zo normaal.
Niet dat ik er iets tegen heb om aparte muziek te gebruiken (bij ons trouwen werd "nothing else matters" gedraaid in het gemeentehuis) maar op een begrafenis draait de muziek voor je gasten, niet voor jou - maar wel in jouw herinnering. En het lijkt me stug dat je wil worden herinnerd als een idioot.
Toch ben ik laatst bij een uitvaart geweest van een jonge vent die van black- en death metal hield, waar in de aula naast de obligate uitvaartmuziek ook wat nummers gedraaid werden uit zijn platenkast. En dat hoorde gewoon bij die jongen, waarom dan niet op zijn crematie?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:08 schreef SadKingBilly het volgende:
Niet dat ik er iets tegen heb om aparte muziek te gebruiken (bij ons trouwen werd "nothing else matters" gedraaid in het gemeentehuis) maar op een begrafenis draait de muziek voor je gasten, niet voor jou - maar wel in jouw herinnering. En het lijkt me stug dat je wil worden herinnerd als een idioot.
je begravenis is de laatste activiteit waar JIJ centraal staat en die je nog naar je hand kunt zetten (als de nabestaanders dat respect hebben). die kans moet je grijpenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:08 schreef SadKingBilly het volgende:
quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:22 schreef Jboog het volgende:
krezip - i would stay
rowwen heze - heilige antonius (soms is het beter iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad)
led zeppelin - stairway to heaven
en voor de vrolijke noot: de zware jongens - alles heeft een eind (en een worst wel 2)
Dat is ook wel een leuk nummer voor je begrafenis.quote:Op woensdag 7 november 2007 08:19 schreef OFfSprngr het volgende:
Hypocrisie - Slippin' Away zou ook een goede toevoeging zijn.
Lijkt me nog al lastig, een nummer horen terwijl je al dood bent.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:19 schreef angle het volgende:
ik wil op mijn bergravenis het nummer van live dolphin cry hore!!!!!!
En de helft van de genodigden kan er vanwege een hartstilstand ook bij gaan liggen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:41 schreef cafca het volgende:
Ik wil tijdens mijn begrafenis iets van Frans Bauer horen.
Dan ram ik het deksel van mijn kist, en schreeuw: "hee, zet die teringherrie eens uit!"
Lijkt me in ieder geval een uitvaart om te herinneren
Jij hebt wel vertrouwen in hoe mensen over je denkenquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:44 schreef Relayer het volgende:
Mostly Autumn - Heroes never die
Hoezo? Moet je ergens naar toe?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:12 schreef -skippybal- het volgende:
Maar dan eigenlijk de complete versie. Al denk ik dat 22 minuten iets teveel van het goede is
Maar denk jij dat je nabestaanden ook zo'n zin in een feestje hebben op je begravenis??quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:48 schreef DuTank het volgende:
Ik wil geen sadmakingmusic, maar gewoon lekkere partyknallers. Mijn begrafenis/crematie moet een feest zijn, het moet representatief zijn voor mijn leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |