+quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:16 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Andy McKee - Amazing Guitar Skills
The Fray - Look After You
Andy Kaufman - I Trusted You ()
Jim Carrey - I Am The Walrus
Jack Johnson - Better Together (live!) ()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:14 schreef Frollo het volgende:
Man on the Moon is geweldig!
Dat was ook niet de bedoeling.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:19 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ok, leuk, maar van die clips zit ik niet met natte ogen en 'n dikke keel op m'n werk.
Ik ken 'm alleen van Carrey's vertolking. En ik zal ook vast wel eens Taxi gezien hebben, maar dat is niet blijven hangen.quote:
Dus ik ben pwned wie unne n00b?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Bupatih heeft weer nieuw publiek om zijn Andy Kaufmanadoratie aan tentoon te stellen.
Heeft 'ie z'n webloglinkje al gespamd?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Bupatih heeft weer nieuw publiek om zijn Andy Kaufmanadoratie aan tentoon te stellen.
Moet je doen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ken 'm alleen van Carrey's vertolking. En ik zal ook vast wel eens Taxi gezien hebben, maar dat is niet blijven hangen.
MotM was een enorm goeie film en de persoon Kaufman moet erg interessant geweest zijn, maar ik heb me verder niet echt in 'm verdiept, sorry.
Het is niet zozeer het tentoonstellen van mijn adoratie, het is meer het delen van mijn interesse in de beste man.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Vooruit:quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:27 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Heeft 'ie z'n webloglinkje al gespamd?
God, het wordt wel èrg met die trend zeg. Ik ben voor de driehoek.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:42 schreef JAM het volgende:
Ik ben een beetje treurig, G. Mijn vriendin heeft van een van haar collegaatjes gehoord dat Europese en Amerikaanse mannen graag hebben dat vrouwen hun schaamhaar scheren en nu heeft ze dat ook gedaan. Ze denkt dat ze mij daar een plezier mee doet. Grmbl..
Ook goed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:44 schreef Z het volgende:
Andy Kaufman daarentegen.
Mag die niet wegblijvenquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:53 schreef Lienekien het volgende:
JAM. Nu Pope nog.
En met Pope nog minder.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:59 schreef Gellius het volgende:
[..]
Kom nu Erik, zonder Pope is er niks an!
Ik schrik ervan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:08 schreef Gellius het volgende:
Herstel: Tha_Erik: de splijtzwam van LPT.
Je verbindt er een voorwaarde voor tofheid aan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, moe. Mag ik niemand onaardig vinden?
En dan bedoel ik dat je niet zo zwaar aan die eerdere opmerkingmoet wegen, over Pope en tofheid enzo.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ook jou vind ik nog tof hoor. Weeg er niet zo zwaar aan. Daar wordt niemand vrolijk van, dat blijkt.
Jezus - Pope. Ik vond dat erg grappig. Vanwege de Jezusfanclub.quote:
Ik ben dièp beledigd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En dan bedoel ik dat je niet zo zwaar aan die eerdere opmerkingmoet wegen, over Pope en tofheid enzo.
Ik bedoelde met dat tussenwerpsel niets anders dan het verduidelijken van mjin afkeer.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jezus - Pope. Ik vond dat erg grappig. Vanwege de Jezusfanclub.
Zou je denken?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:28 schreef Gellius het volgende:
Morgen beter, broer!
Vast iets met spliterwten en een half haantje.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Weet iemand nog een lekker recept voor splijtzwammen?
Excuses, Frollo.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik bedoelde met dat tussenwerpsel niets anders dan het verduidelijken van mjin afkeer.
Maar als je er een grap in wilt zien, prima.
Een kapoentje.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vast iets met spliterwten en een half haantje.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vast iets met spliterwten en een half haantje.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:14 schreef Bupatih het volgende:
Mag ik dan ook even?
Cryptische link
Mooi liedje, mooie clip, mooie film, mooie cover. [afbeelding]
Een hoop.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Hop heeft toch iets te maken met bier?
Gala?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is toch geen weer voor een smoking!?
Tot voor een paar jaar zat er bij mij in de buurt een herberg, alwaar ouddrentse specialiteiten geserveerd werden. Eens at ik daar bij wijze van dessert boekweitgruttenpap. Deze werd opgediend met gebakken spekjes (in spekvet), boter, en stroop. Nu dát was lekkerquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:56 schreef Gellius het volgende:
Grutjes, Sigme.
Omdat die gelukkig niet te stoppen valt. Maar ik wanhoop niet gauw: het oude vertrouwde duikt wel weer op, alleen noemen we het dan een niche. En dan moet je er wat meer voor betalen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom kan de vooruitgang niet gewoon tegengehouden worden?
Die is niet eens zo heel duur. 900 euro nieuw, alleen zou ik niet de koeien versie nemen en probeer 'm maar een in je huis in te passen ...quote:
Yeah right... 900 euro voor een nieuwe? Dat lijkt me héél sterk.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:02 schreef Z het volgende:
[..]
Die is niet eens zo heel duur. 900 euro nieuw, alleen zou ik niet de koeien versie nemen en probeer 'm maar een in je huis in te passen ...
Tof!quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:03 schreef k_man het volgende:
Kijk:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Natuurlijk, jij hebt smaak. Dat wist ik al.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:07 schreef wyccie het volgende:
Dat vind ik wel mooi.
Recliner? Daar zou ik ook niets mee op hebben, denk ik. Een fauteuil echter, een fraaie bank, of een chaise longue, is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat begrijp ik. Het blijft een tandartsstoel met gynecologische bijbedoelingen. Maar ik heb ook niet zoveel met banken en recliners. Ik zit of op een rechte tafelstoel, een bureaustoel of gewoon op de grond.
Nee, ik werk niet in de abrikozenindustrie, wycquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:24 schreef wyccie het volgende:
Kom jij nooit uitgeput thuis van het weken?
Wie dan wel?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:26 schreef Gellius het volgende:
Nee, ik werk niet in de abrikozenindustrie, wyc.
En het is ook nog eens heet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:32 schreef Gellius het volgende:
Vreselijk. Maar mijn teerbeminde vind dat erg fijn, dus het bad heeft zijn nut. Ik verveel me na vijf minuten het schompes.
Je kunt gewoon niet ontspannen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:32 schreef Gellius het volgende:
Vreselijk. Maar mijn teerbeminde vind dat erg fijn, dus het bad heeft zijn nut. Ik verveel me na vijf minuten het schompes.
Absoluut. En een dooddoener bovendien.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:36 schreef Gellius het volgende:
Da's me wel een zwaktebod hoor, k_man.
Is dit een huiswerk-post?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:37 schreef Bupatih het volgende:
Ik ben niet zo thuis in de schrijverswereld (), maar waar denken jullie aan bij de volgende namen:
Maarten Biesheuvel;
Jan Hanlo;
Cissy van Marxveld.
Goede schrijvers? Leuke schrijfstijl?
Ik vond ze vroeger fascinerend. En ik voelde me ook meteen oud én stoer als ik ze had op mijn vingers.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:39 schreef k_man het volgende:
Maar goed, hoe denk jij over verschompelde velletjes Bupa?
En over Le Corbusier?
Ik heb nieuwe zien staan voor die prijs, maar dat zouden replica's kunnen zijn maar in dit geval was dat volgens mij niet zo. Het is wat ingewikkeld, die replica's, sommige stoelen mogen wel nagemaakt worden andere weer niet.quote:
Over een zwaktebod gesproken...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:41 schreef Z het volgende:
(Volgens mij 'Lienekiens'') Dalrymple deelde nog een sneer uit naar Le Corbusier, de rellen in de voorsteden van Parijs zouden deels zijn schuld zijn.
Maar vroegah kon dat niet ...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:45 schreef k_man het volgende:
Die Villa Savoy is gewoon opengesteld voor publiek hoor. Die kun je bezoeken. Heb ik ook gedaan. Is van binnen ook erg de moeite waard.
En een nieuwe LC4 voor 900 lijkt me echt niet mogelijk. Er zijn wel imitaties, die dan net iets anders zijn, maar als jij een echte LC4 voor dat bedrag weet, hou ik me warm aanbevolen.
Wat bevalt jou dan eigenlijk aan zo'n stoel? Ik vind het nog steeds een monstrum. Het is veel teveel stoel voor zijn functie.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:45 schreef k_man het volgende:
maar als jij een echte LC4 voor dat bedrag weet, hou ik me warm aanbevolen.
Die schreef zulke boeken:quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:39 schreef Bupatih het volgende:
wyccie, wat is er mis met Cissy van Marxveldt?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die schreef zulke boeken:
[afbeelding]
op haar wikipedia-pagina me wel aan.quote:De 'jolige' schrijfstijl, een milieu waarin iedereen wel wilde leven en veel humor, allemaal handelsmerken van haar, bleken de ingrediënten voor het succes te zijn
Tja, beschrijven waarom iets een goed ontwerp is, blijft erg lastig. Als je althans niet wilt vervallen in ondoorgrondelijk ontwerpersjargon.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:48 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wat bevalt jou dan eigenlijk aan zo'n stoel? Ik vind het nog steeds een monstrum. Het is veel teveel stoel voor zijn functie.
Dit valt niet meer in de categorie 'stoel', maar in de categorie 'kunst'. En dan mag alles.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:48 schreef Gellius het volgende:
Wat bevalt jou dan eigenlijk aan zo'n stoel? Ik vind het nog steeds een monstrum. Het is veel teveel stoel voor zijn functie.
Ah, dus ik ben niet de enige die zich verveelt in bad. In bad een boek lezen lukt niet want dan beslaat m'n bril, en voor de rest zou ik niet weten wat ik in m'n eentje in een bad zou moeten doen. Ik heb hetzelfde met onder de zonnebank gaan, trouwens. Stomvervelend.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:32 schreef Gellius het volgende:
O, maar in dat geval vind ik het een erg verouderd concept. Pipes die geen pipes zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dit valt niet meer in de categorie 'stoel', maar in de categorie 'kunst'. En dan mag alles.
Wijn drinkenquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:03 schreef hummus het volgende:
Ah, dus ik ben niet de enige die zich verveelt in bad. In bad een boek lezen lukt niet want dan beslaat m'n bril, en voor de rest zou ik niet weten wat ik in m'n eentje in een bad zou moeten doen.
Niet het originele monty python plaatje van een veertje boven de navel van een blote man, nee.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:03 schreef Lienekien het volgende:
Geen plaatje?
Wat is dat nou voor antwoord?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:52 schreef Lienekien het volgende:
Frollo.
Vertel eens!quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn gala was echt héél erg tof.
Leuk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet het. Ik had geen vriendje om mee te gaan. Anders was dat het geval geweest. Nu maar met mijn beste vriendinnetjje.
Alleen in je zwakke momenten.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat ik een hekel heb aan alle meisjes.
Of wel?
Oh, ja ik vind het superjammer dat een van de gezelligste dagen ook meteen een van de laatste is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:25 schreef Thisbe het volgende:
Nou ik meende laatst te lezen dat je het best wel moeilijk vond dat alles zou veranderen.
Luistertip: Fountains of Wayne - Prom theme, wat natuurlijk een parodie is op, nou ja, prom themes dus, maar tegelijk ook zo mooi!quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh, ja ik vind het superjammer dat een van de gezelligste dagen ook meteen een van de laatste is.
Omwille van Erik zeg ik maar volmondig 'ja' op het laatste.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:38 schreef Thisbe het volgende:
Ja Lienekien. En hoewel ik het jammer vond, voelde ik wel dat het overduidelijk tijd was om te gaan. Iedereen met wie ik student ben geweest is immers afgestudeerd, of bezig met afstuderen.
Maar toch hè, de studententijd is de mooiste tijd van je leven.
Kut!quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, ik ben trouwens afgekeurd voor mijn kamer in utrecht, omdat ik een jongen ben.
Hospiteren is zo enorm kut. Heb je gehospiteerd?quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, ik ben trouwens afgekeurd voor mijn kamer in utrecht, omdat ik een jongen ben.
Dat is omdat er nog niet echt iets nieuws voor in de plaats is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:43 schreef Thisbe het volgende:
Nou, ik meen het serieus. Weinig verantwoordelijkheden, veel vrijheid, nieuwe mensen ontmoeten, en vooral véél feest.
Ik hou op, dadelijk word ik depressief.![]()
Nou, het wasin een landhuis, waar een gezin in woont, en er zouden twee kamers vrij komen. Een vriendin van me ahd daar contacten en die had mij een kamer aangeboden, maar nu bleek dat de familie geen jongens wilde. Ze heeft ze nog geprobeerd om te overtuigen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hospiteren is zo enorm kut. Heb je gehospiteerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:49 schreef Frollo het volgende:
Foei, je mag niet in stereotypes denken! Alsof alle homo's per definitie rustig en netjes zijn!Als die stereotypes in mijn voordeel zouden kunnen spreken, dan mag ik daar best gebruik vanmaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
Ik wil je wel vertellen hoe ik erover denk, maar liever hoor ik eerst waarom jij een bepaalde voorkeur hebt. (Ik heb meningen nodig van mensen die het niet allang kapot geanalyseerd hebben zoals ik.)quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:27 schreef JAM het volgende:
Je hebt wel je voorkeuren, niet?
Zou je bij datzelfde standpunt blijven als ik ervan zou maken:quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:31 schreef LXIV het volgende:
Wanneer het verhalend is klinkt (b) gewoon het beste. Als je een kind voorleest zou je het toch bij voorkeur zo vertellen. Het hangt natuurlijk sterk af van de opbouw en gebruikte tijden in de rest van het verhaal.
Waarom vind je dat geval anders?quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:34 schreef sigme het volgende:
a)
edit- dat was op basis van de eerste versie, de tweede kies ik ook a. Het gebeurt op dat moment.
Anders zouden vind ik dat het
'toen de hond en het jongetje sliepen,..
De bijzin is ovt, het meest logische zou zijn als de hoofdzin dus ook ovt is. Optie (a) is daarom volgens mij het beste. Dan (c) en ten slotte pas (b).quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
Laat ik het zo zeggen: wat vinden jullie beter?
(a) Toen het jongetje en de hond gingen slapen, ontsnapte de kikker.
(b) Toen het jongetje en de hond gingen slapen, is de kikker ontsnapt.
(c) Toen het jongetje en de hond gingen slapen, was de kikker ontsnapt.
Hier heeft (a) mijn voorkeur.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou je bij datzelfde standpunt blijven als ik ervan zou maken:
(a) Toen de klok 11 uur sloeg, ontsnapte de kikker.
(b) Toen de klok 11 uur sloeg, is de kikker ontsnapt.
(c) Toen de klok 11 uur sloeg, was de kikker ontsnapt.
Maar jij hebt er weer teveel verstand van, met termen als 'ovt' en 'bijzin' Volgens mij wil Claudia dat we ons gevoel gebruiken, in plaats van onze grammaticale kennis.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
De bijzin is ovt, het meest logische zou zijn als de hoofdzin dus ook ovt is. Optie (a) is daarom volgens mij het beste. Dan (c) en ten slotte pas (b).
O ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jij hebt er weer teveel verstand van, met termen als 'ovt' en 'bijzin' Volgens mij wil Claudia dat we ons gevoel gebruiken, in plaats van onze grammaticale kennis.
Ook jij hebt grammaticale kennis, LXIV. Wat dat betreft is niet echt mogelijk om naar 'zuivere' intuïties te vragen. Elke argumentatie is vooralsnog interessant en toepasselijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jij hebt er weer teveel verstand van, met termen als 'ovt' en 'bijzin' Volgens mij wil Claudia dat we ons gevoel gebruiken, in plaats van onze grammaticale kennis.
Kreupel uitgelegd? Integendeel. Je raakt de essentie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:43 schreef sigme het volgende:
Vind ik. Micchien te kreupel uitgelegd, maar ik laat het er even bij; ik ga kantoor verlaten en de huisreis aanvangen.
(a) Niemand gaf het goede antwoord.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:41 schreef Gellius het volgende:
Wie heeft je velvetsprijsvraag eigenlijk gewonnen? Of loopt die nog?
Nee, maar niet vanwege de vette woorden. In de eerste zin zou ik een 'en' minder willen en in de tweede zin wil ik 'die' eruit hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit volgens jullie goed Nederlands?
Het verhaaltje gaat over een kikker en een jongetje en een hond. Het jongetje en de hond die gingen slapen en toen is de kikker stiekem ontsnapt.
Het verschil tussen het perfectum (is ontsnapt) en het imperfectum (ontsnapte) is dat het perfectum de gebeurtenis niet aan een bepaald moment koppelt terwijl het imperfectum dat wel doet. Dat is de simpele uitleg. Volgens mij hangt het er vanaf hoe je Toen het jongetje en de hond gingen slapen ... interpreteeert. Als je het ziet als een periode in plaats van een moment, dan is het perfectum misschien geschikter. Bovendien heeft het perfectum nog een andere functie, namelijk om aan te geven dat het resultaat van de werking voortduurt op het spreekmoment. Daarom is (a) goed en (b) uitgesloten:quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:48 schreef LXIV het volgende:
Maar Sigme zat wel in de buurt met een exact tijdstip vs een minder bepaald moment, niet?
Precies. Daarom is 'De kikker is ontsnapt en de jongen gaat op zoek' ook coherenter dan 'De kikker ontsnapt en de jongen gaat op zoek'. In de verhalen die ik analyseer wordt het perfectum maar heel incidenteel gebruikt om zo'n soort verband op te zetten. Bijvoorbeeld: 'De bijenkorf is op de grond gevallen en de bijen gaan achter de hond aan.' Nog zeldzamer is: 'De bijen gaan achter de hond aan nadat de bijenkorf op de grond is gevallen'.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:07 schreef LXIV het volgende:
Interessant. Vandaar dat ik bij (b) er de behoefte had nog een heel verhaal achter aan te plakken. Omdat ik het gevoel had dat de ontsnapping voort moest duren, of tenminste de gevolgen ervan.
Het daadwerkelijke verhaal is nog interessanter:quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:11 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heb je alleen een probleem als je het 'toen ze gingen slapen' als momentaan beschouwt. Wat ik niet zou doen.
Zijn dat de verhalen zoals die kinderen ze schrijven?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke verhaal is nog interessanter:
Het gaat over een kikker en een jongetje en een hond / En de jongetje en het hond die gingen slapen / En toen is die kikker stiekem ontsnapt // En hier sliepen ze toen die kikker ontsnapte
Wat denk je trouwens hiervan:
Een jongetje heeft een kikker gevangen // En die kikker is toen ontsnapt / En da jongetje was toen aan het slapen
Daarom zie je ook ook vooral bij jongere kinderen een opsommingsstrategie. Het jongetje vangt een kikker. Dan stopt hij hem in een pot. Dan ontsnapt hij. Dan gaat het jongetje op zoek. Zo´n soort verhaal is makkelijk vol te houden. Het is veel moeilijker om een coherent verhaal te vertellen, vooral in een volgorde die niet chronologisch is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:21 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je zegt 'De kikker ontsnapt en de jongen gaat op zoek' zit er voor mij ook veel minder verband in. Alsof het twee losstaande, tegelijkertijd plaatsvindende gebeurtenissen zijn. Dat is in het eerste voorbeeld veel minder het geval. Daar gaat die jongen echt naar die kikker zoeken.
(Wat hier trouwens niet te veel mee te maken heeft, denk ik)
Nee. Het idee is vooral dat je aan dit soort dingen kunt zien in hoeverre een kind zijn werkgeheugen belast of juist ontlast.quote:Geloof je trouwens dat wanneer iemand zich erg bewust is van al deze dingen, hij juist beter zou kunnen schrijven of juist slechter?
Wanneer ik op de duikplank aan G-krachten en kantelmomenten denk, val ik namelijk altijd plat op mijn buik.
Het zijn gesproken verhalen. Daarom zie je ook constructies als Het jongetje en de hond die gingen slapen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:29 schreef LXIV het volgende:
Zijn dat de verhalen zoals die kinderen ze schrijven?
quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:38 schreef JAM het volgende:
Laten we even naar een stel neukende llama's kijken voordat we verder gaan met dit gesprek.
[afbeelding]
Voor die vraag kan je volgens mij beter bij Freud zijn dan bij Claudiaquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:36 schreef hummus het volgende:
Klinkt interessant.
Trouwens, is het toeval dat in taalkundige onderzoeken vaker jongetjes en kikkers voorkomen? Of is er een database met heel veel kikkerverhalen die door veel mensen wordt geanalyseerd?
Nee, dat is geen toeval. Er bestaat een prentenboek (Frog, where are you?) dat vaak gebruikt wordt om kinderen verhalen te laten vertellen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:36 schreef hummus het volgende:
Klinkt interessant.
Trouwens, is het toeval dat in taalkundige onderzoeken vaker jongetjes en kikkers voorkomen? Of is er een database met heel veel kikkerverhalen die door veel mensen wordt geanalyseerd?
Ik heb al een paar keer geprobeerd hier een heldere reactie op te formuleren, maar ik kom even niet uit m'n woorden. Hoog tijd om te stoppen met werken voor vandaag.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:34 schreef LXIV het volgende:
En kinderen die hun werkgeheugen ontlasten zijn dan vaak kinderen die een beperkt of minder belastbaar werkgeheugen hebben? Net zoals iemand die blaren heeft kreupel gaat lopen?
Ja, daarna ging het snel bergafwaarts met de gesprekken hier. Al dat taalkundig gelul.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:19 schreef dwerg het volgende:
Erik in smoking.
Nee, miepen over eten, dát is interessant.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, daarna ging het snel bergafwaarts met de gesprekken hier. Al dat taalkundig gelul.
Nee, ik wilde weer nieuwe gespreksstof doen opwaaien. Van mij mag je zeggen dat je het lelijk vind, of dat het allemaal niet klopt. Je mag zelfs zeggen wat je wil.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:44 schreef k_man het volgende:
Dat is niet de echte reden dat je het post hè?
Het is de bedoeling dat wij nu zeggen dat de rechterkant al prachtig is, toch?
Ik zeg: 't Is een schets en dan nog niet eens een schets die af is! Kom maar terug als je klaar bent. Hop, aan de tekenerelarij jij.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, ik wilde weer nieuwe gespreksstof doen opwaaien. Van mij mag je zeggen dat je het lelijk vind, of dat het allemaal niet klopt. Je mag zelfs zeggen wat je wil.
Daar heeft broer ook een punt. Waar the fuck zijn z'n oren?quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:48 schreef broer het volgende:
Dan teken je toch gewoon door aan de rechterkant tot je bij het andere oor bent?
JOngen toch, daar zit me nou juist het probleem. Ik kan niet aan de linkerkant beginnen. En ja, hij heeft nog geen oren, maar ik zou eerder bezorgd zijn als mijn rechterkant van m'n gezicht nog weg was dan een oor.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zeg: 't Is een schets en dan nog niet eens een schets die af is! Kom maar terug als je klaar bent. Hop, aan de tekenerelarij jij.
Dat je het als een persoon ziet is dan natuurlijk wel al een compliment.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Daar heeft broer ook een punt. Waar the fuck zijn z'n oren?
Ik zou liever de linkerhelft van m'n gezicht missen dan m'n oren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
JOngen toch, daar zit me nou juist het probleem. Ik kan niet aan de linkerkant beginnen. En ja, hij heeft nog geen oren, maar ik zou eerder bezorgd zijn als mijn rechterkant van m'n gezicht nog weg was dan een oor.
Wat is dat nu voor een gelul Erik, 'ik kan niet aan de linkerkant beginnen'? Komt de KGB je dan halen? Moet je dan naar de Goelag? Hop! Tekenen slettebak!quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
JOngen toch, daar zit me nou juist het probleem. Ik kan niet aan de linkerkant beginnen. En ja, hij heeft nog geen oren, maar ik zou eerder bezorgd zijn als mijn rechterkant van m'n gezicht nog weg was dan een oor.
Oh, dan teken ik er vanavond nog een stel oren bij.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou liever de linkerhelft van m'n gezicht missen dan m'n oren.
Nee. het was gewoon weer eens een probeersel om mijn tekenvaardigheid weer eens wakker te schudden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:12 schreef k_man het volgende:
Is het een protret van iemand in het bijzonder Erik?
Die truc heb ik al een keer gedaan, een hele tijd terug, toen ik niet verder kwam dan de ogen:quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:17 schreef Thisbe het volgende:
Teken er een lapje voor, dan hoef je ook geen oog te tekenen.
Ik snapte het hoorquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:18 schreef k_man het volgende:
Ik bedoel dat positief hè? Als dit al het resultaat is van een beetje schudden, moet je vooral nog wat meer schudden.
In verband met vlekken?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef wyccie het volgende:
Erik, ik hoop dat je linkshandig bent.
Ja, die viel erg goed uit, tegen alle verwachting in.quote:En de ogen van Lawrence of Arabia (ik noem 'm maar eventjes zo) zijn iets te symmetrisch. Maar ik vind de sluier (noem je dat zo bij een man?) echt prachtig getekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |