Omwille van Erik zeg ik maar volmondig 'ja' op het laatste.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:38 schreef Thisbe het volgende:
Ja Lienekien. En hoewel ik het jammer vond, voelde ik wel dat het overduidelijk tijd was om te gaan. Iedereen met wie ik student ben geweest is immers afgestudeerd, of bezig met afstuderen.
Maar toch hè, de studententijd is de mooiste tijd van je leven.
Kut!quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, ik ben trouwens afgekeurd voor mijn kamer in utrecht, omdat ik een jongen ben.
Hospiteren is zo enorm kut. Heb je gehospiteerd?quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, ik ben trouwens afgekeurd voor mijn kamer in utrecht, omdat ik een jongen ben.
Dat is omdat er nog niet echt iets nieuws voor in de plaats is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:43 schreef Thisbe het volgende:
Nou, ik meen het serieus. Weinig verantwoordelijkheden, veel vrijheid, nieuwe mensen ontmoeten, en vooral véél feest.
Ik hou op, dadelijk word ik depressief.![]()
Nou, het wasin een landhuis, waar een gezin in woont, en er zouden twee kamers vrij komen. Een vriendin van me ahd daar contacten en die had mij een kamer aangeboden, maar nu bleek dat de familie geen jongens wilde. Ze heeft ze nog geprobeerd om te overtuigen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hospiteren is zo enorm kut. Heb je gehospiteerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:49 schreef Frollo het volgende:
Foei, je mag niet in stereotypes denken! Alsof alle homo's per definitie rustig en netjes zijn!Als die stereotypes in mijn voordeel zouden kunnen spreken, dan mag ik daar best gebruik vanmaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
Ik wil je wel vertellen hoe ik erover denk, maar liever hoor ik eerst waarom jij een bepaalde voorkeur hebt. (Ik heb meningen nodig van mensen die het niet allang kapot geanalyseerd hebben zoals ik.)quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:27 schreef JAM het volgende:
Je hebt wel je voorkeuren, niet?
Zou je bij datzelfde standpunt blijven als ik ervan zou maken:quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:31 schreef LXIV het volgende:
Wanneer het verhalend is klinkt (b) gewoon het beste. Als je een kind voorleest zou je het toch bij voorkeur zo vertellen. Het hangt natuurlijk sterk af van de opbouw en gebruikte tijden in de rest van het verhaal.
Waarom vind je dat geval anders?quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:34 schreef sigme het volgende:
a)
edit- dat was op basis van de eerste versie, de tweede kies ik ook a. Het gebeurt op dat moment.
Anders zouden vind ik dat het
'toen de hond en het jongetje sliepen,..
De bijzin is ovt, het meest logische zou zijn als de hoofdzin dus ook ovt is. Optie (a) is daarom volgens mij het beste. Dan (c) en ten slotte pas (b).quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
Laat ik het zo zeggen: wat vinden jullie beter?
(a) Toen het jongetje en de hond gingen slapen, ontsnapte de kikker.
(b) Toen het jongetje en de hond gingen slapen, is de kikker ontsnapt.
(c) Toen het jongetje en de hond gingen slapen, was de kikker ontsnapt.
Hier heeft (a) mijn voorkeur.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou je bij datzelfde standpunt blijven als ik ervan zou maken:
(a) Toen de klok 11 uur sloeg, ontsnapte de kikker.
(b) Toen de klok 11 uur sloeg, is de kikker ontsnapt.
(c) Toen de klok 11 uur sloeg, was de kikker ontsnapt.
Maar jij hebt er weer teveel verstand van, met termen als 'ovt' en 'bijzin' Volgens mij wil Claudia dat we ons gevoel gebruiken, in plaats van onze grammaticale kennis.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
De bijzin is ovt, het meest logische zou zijn als de hoofdzin dus ook ovt is. Optie (a) is daarom volgens mij het beste. Dan (c) en ten slotte pas (b).
O ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jij hebt er weer teveel verstand van, met termen als 'ovt' en 'bijzin' Volgens mij wil Claudia dat we ons gevoel gebruiken, in plaats van onze grammaticale kennis.
Ook jij hebt grammaticale kennis, LXIV. Wat dat betreft is niet echt mogelijk om naar 'zuivere' intuïties te vragen. Elke argumentatie is vooralsnog interessant en toepasselijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jij hebt er weer teveel verstand van, met termen als 'ovt' en 'bijzin' Volgens mij wil Claudia dat we ons gevoel gebruiken, in plaats van onze grammaticale kennis.
Kreupel uitgelegd? Integendeel. Je raakt de essentie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:43 schreef sigme het volgende:
Vind ik. Micchien te kreupel uitgelegd, maar ik laat het er even bij; ik ga kantoor verlaten en de huisreis aanvangen.
(a) Niemand gaf het goede antwoord.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:41 schreef Gellius het volgende:
Wie heeft je velvetsprijsvraag eigenlijk gewonnen? Of loopt die nog?
Nee, maar niet vanwege de vette woorden. In de eerste zin zou ik een 'en' minder willen en in de tweede zin wil ik 'die' eruit hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit volgens jullie goed Nederlands?
Het verhaaltje gaat over een kikker en een jongetje en een hond. Het jongetje en de hond die gingen slapen en toen is de kikker stiekem ontsnapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |