Kan ik eindelijk Cessna vliegen!quote:Vliegclub Rotterdam fuseert met Vliegschool 16Hoven
ROTTERDAM - Na maandenlange voorbereidingen is afgelopen week de fusie tussen de Vliegclub Rotterdam (VCR) en de Stichting Vliegschool 16Hoven gerealiseerd. De gebouwen van de VCR zullen voor de gezamenlijke huisvesting zorgdragen. Door de fusie is de grootste vliegclub en vliegschool van Nederland ontstaan.
De fusie leidt tot een vliegclub met meer dan achthonderd actieve leden, een vloot van twintig vliegtuigen (benzine- en dieselvarianten, twee-, drie- en vierzitters en zowel laag- als hoogdekkers). De school (een officiële Flight Training Organisation, FTO) kan bovendien beschikken over een complex één-, en twee-motorig vliegtuig, zodat alle relevante vliegopleidingen kunnen worden verzorgd.
Het naast de vliegclub gesitueerde en gelieerde Simulator Training Rotterdam beschikt over een zeer moderne Elite vliegsimulator, die in diverse configuraties kan worden ingezet en zelfs gecertificeerd is voor de MCC opleiding.
Toch zit je met kerosine niet in 30 seconden op 500 meter hoogte. Tenzij F16.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.![]()
Net na T/O haal je toch zo'n 4000 ft per minuut, dus dat is meer dan 500 meter is 30 secondenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Toch zit je met kerosine niet in 30 seconden op 500 meter hoogte. Tenzij F16.
jamaar dan ben je al ruim 30 seconden aant rollen geweest!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:13 schreef Alternate het volgende:
[..]
Net na T/O haal je toch zo'n 4000 ft per minuut, dus dat is meer dan 500 meter is 30 seconden
Ieder zijn smaak, zullen we het maar op houden hehquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:26 schreef Dragoljub het volgende:
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
Gefeliciteerd! Hoelang duurt je opleiding nog?quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:19 schreef YellowLedbetter het volgende:
Feli, en dan kom je gezellig in de bar
mag'ie ook over de kop?quote:
Hehe mag je eindelijk in de C cornerquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
Haha jepquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:02 schreef Alternate het volgende:
[..]
Hehe mag je eindelijk in de C corner
Gefeliciteerd!
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:26 schreef Dragoljub het volgende:
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
Gefeliciteerd ouwe!quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
Echte mannen vliegen niet op Eelde, dan heb je daar geen last vanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:22 schreef Mojave het volgende:
Ze moeten trwns een keer wat aan die baan doen daar op Eelde.... hobbelig ding.
Hahaha......ja wat zal ik hier nou eens op zeggen..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:30 schreef Alternate het volgende:
[..]
Echte mannen vliegen niet op Eelde, dan heb je daar geen last van![]()
Haha na woensdag had idd gekund... uurtje vertraging dus maar op 't terras gehangen in de zon.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:51 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mojave, volgende keer kom je maar ff langs als je in Eelde bent, kan best!
Vlieg je AMS-GRQ-Turkije? Of moet je echt helemaal naar fucking Groningen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:54 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ach met een volle -800 take off gaan op 1800 meter baan is ook niet mis...
Als een F50 er al niet kan landen.....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:54 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ach met een volle -800 take off gaan op 1800 meter baan is ook niet mis...
Dat was een Belg heh?!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als een F50 er al niet kan landen.....
quote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 10:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als je dat de volgende keer op een vrijdag doet kun je mij vanuit grunn wel even meenemen naar enschede he?
Zweef er maar lekker heen!quote:Op maandag 11 juni 2007 10:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als je dat de volgende keer op een vrijdag doet kun je mij vanuit grunn wel even meenemen naar enschede he?
Jonge, daar woon ik toch in de buurt men! Lekker tukkers proat´n!quote:
Onmeunig mooi wark man!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:15 schreef Mojave het volgende:
Tuulk is mooi wark!
Ik heb ook tukkers proatn doan met de tank kearl op twente, vondtie mooi!
Netjes is die wel heh!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:08 schreef Public_NME het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/17431/64a71df6/index.html
geil heur!
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:13 schreef ChopperMick het volgende:
REQ: plaatje van een heli bij de foto's in de OP?
Quotewaardig.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:17 schreef Mojave het volgende:
Eigenlijk zijn kerosine en bier de mooiste vloeistoffen die we tot onze beschikking hebben.
Nu lekker weekendquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:49 schreef Public_NME het volgende:
Moja, nog veel wx delays gehad deze week?
Is Prestwick eigenlijk een beetje boeiend veld? Vlieg er nl. dinsdag naar toe met Ryanair... Kon het voor die 5ct retour niet voorbij laten gaanquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
Nu lekker weekend![]()
Donderdag 1.30 uur aan de grond gestaan in Prestwick, 5 mins voor het geweld stonden we aan de grond dus heb mazzel gehad
Ja kicken veld man, vaak crosswind en bumpy final op de 13.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Is Prestwick eigenlijk een beetje boeiend veld? Vlieg er nl. dinsdag naar toe met Ryanair... Kon het voor die 5ct retour niet voorbij laten gaan
Ik heb een nieuwe usb-stick.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:09 schreef cheukert het volgende:
ik heb een nieuwe printer/scanner/fax verder iemand>?
Gefeliciteerd, veel plezier met je nieuwe aankoopquote:Op zondag 17 juni 2007 21:28 schreef SnowBite het volgende:
ik heb een nieuwe auto
Gefeliciteerd, veel plezier met je nieuwe aankoopquote:
Die is ondanks mijn uiterste zorgvuldigheid (quote:Op zondag 17 juni 2007 22:35 schreef cheukert het volgende:
[..]
Waar heb je die Servische generaal gelaten?
Wat ga jij volgend jaar doen eigentlich?quote:Op zondag 17 juni 2007 22:50 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Die is ondanks mijn uiterste zorgvuldigheid () toch geband omdat-ie gezien werd als kloon!
Werken op Schiphol ofzo, en dan na volgend jaar vliegenier worden.quote:Op maandag 18 juni 2007 00:43 schreef cheukert het volgende:
[..]
Wat ga jij volgend jaar doen eigentlich?
Vroegâh, toen de vliegtuigen nog van hout waren... en de mannen nog van staal!quote:Op maandag 18 juni 2007 01:00 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Werken op Schiphol ofzo, en dan na volgend jaar vliegenier worden.
Zo eentje, de rasechte aviator brillen:
[afbeelding]
Je hebt mn post echt gequotequote:Op maandag 18 juni 2007 15:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Vroegâh, toen de vliegtuigen nog van hout waren... en de mannen nog van staal!
Die bakken zijn zó fucking lelijk!quote:Op maandag 18 juni 2007 17:23 schreef Autoreply het volgende:
Owja:
http://www.youtube.com/watch?v=L9HlfjM4WOo
Geyle foto's van mij tijdens de vlucht volgen.
ik vond 'm tof.quote:
Dikke shit! waar?quote:
Tering anders ga je even lekker zitten internetten voor je 4 am shift.quote:Op donderdag 21 juni 2007 03:28 schreef Mojave het volgende:
haha we zullen zien
Eerst maar een arbeiten, mooie tijd, vindt u niet?
Ik zat laatst om 4am nóg te internetten johquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
Tering anders ga je even lekker zitten internetten voor je 4 am shift.
Ik probeer altijd elke seconde optimaal te benutten om zo lang mogelijk te kunnen slapen
Helaas kom je meestal niet verder dan een uur of 3 a 4 slaap
NOG te internetten is niets mis mee, maar AL internetten is ziek.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik zat laatst om 4am nóg te internetten joh
al was mijn geestelijke toestand toen niet meer zodanig dat ik in een vliegtuig zou stappen, maargoed![]()
Lekker man, wekkertje kwartiertje eerder, koffie, lang douchen, ff zitten met nog meer koffie, zo word ik echt wakkerquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
NOG te internetten is niets mis mee, maar AL internetten is ziek.
Ik ook. Alleen knap ik af op dat "wekker kwartiertje eerder"quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:19 schreef Mojave het volgende:
[..]
Lekker man, wekkertje kwartiertje eerder, koffie, lang douchen, ff zitten met nog meer koffie, zo word ik echt wakker![]()
Of er is wat overdreven met het geven van voeten en aileron...quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:54 schreef Public_NME het volgende:
Heerlijk! Viel me ook op dat alle andere kisten bij lange na niet zo'n ruige x-wind landing hadden als ons... Mooie shit hehe.
Ja dat zal het wel geweest zijn. Ik bedoelde ook te zeggen dat alle andere kisten veel rustiger landden, en dat het dus niet aan de omstandigheden lag... (er was gewoon een straf windje, maar geen storm ofzo)quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of er is wat overdreven met het geven van voeten en aileron...
6 uur 's avonds bedoel je, lijkt me?quote:
Loik heh, windgradiënt!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:50 schreef Mojave het volgende:
Ik kwam gister op Lanzarote ook met flinke crosswind binnen, dus netjes voeten gegeven en aileron in de wind.
En dan valt op 15ft tijdens het flaren de wind gewoon compleet weg..![]()
Hoe dat dan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Loik heh, windgradiënt!
maar met 90o crosswind zou het toch niet uit moeten maken?
???quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef mcDavid het volgende:
Loik heh, windgradiënt!
maar met 90o crosswind zou het toch niet uit moeten maken?
nou, met 90o cross heb je geen component van voren, dus verlies je vrijwel geen snelheid door de windgradiënt.quote:
Ja oke, maar als je ailerons geeft op yaw te compeseren en de wind valt dan weg... dan heb je dus een soort van wingdip en bij 10ft boven de grond is dat vrij jammerquote:Op maandag 25 juni 2007 01:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nou, met 90o cross heb je geen component van voren, dus verlies je vrijwel geen snelheid door de windgradiënt.
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komenquote:Op maandag 25 juni 2007 01:36 schreef mcDavid het volgende:
Kun je zo'n boeing eigenlijk ook in een slip gooien als je een keer een beetje hoog op final zit?
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen![]()
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:59 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb een vraag en vermoed dat de vliegers hier mij uit de brand kunnen helpen...
Sinds een tijd wil ik piloot worden. Vorig jaar examen gedaan en dit jaar aan een universitaire opleiding begonnen, maar nu ik een jaar bezig ben, krijg ik toch mijn twijfels of ik later wel 40 jaar in wetboeken wil bladeren en jurisprudentie wil lezen. Mijn interesse gaat uit naar het vliegen voor een vliegmaatschappij als KLM en dus 'gewoon' passagiers vervoeren.
Enfin: ik ben dus gaan zoeken naar hoe dit hele gebeuren gaat, in de aanloop van het 'piloot worden'. Nu kom ik op een aantal sites van vliegscholen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Volgens mij biedt namelijk niet elke vliegschool de opleiding aan die mijn interesse heeft.
Mijn vraag: Kan iemand mij vertellen waar deze opleidingen gegeven worden of mij een site kan geven waar dit duidelijk opstaat?
EDIT: Verder lees ik hier op de site van de KLM Flight Academy dat de opleiding 40+22+12+6 weken duurt. In totaal is dat dus ongeveer anderhalf a 2 jaar. Ben je dan écht klaar met je opleiding en kun je dan gaan werken?
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen![]()
Ik zou het in eerste instantie houden bij KLS en EPST.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.
Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.
Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt)
Waarom niet de NLS? Over Stella hoor ik overigens ook veel positieve verhalen.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:25 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ik zou het in eerste instantie houden bij KLS en EPST.
verder helemaal eensch.
Waarom dat?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.
Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.
Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt)
Ganz geile shit is datquote:Op maandag 25 juni 2007 17:27 schreef Autoreply het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=G0icOICQLTc
Been there, done thatWel met een Mirage 2000, maar da's nog steeds ubergaaf.
Tante Truus wordt dan bang terwijl zuster Miep en Sjon verhaaltjes gaan schrijven naar swaaa und brada Arnold Bquote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom dat?lijkt me goedkoper dan rondgaan!
Ik zeg Parabool vluchtje doen met die kistquote:Op maandag 25 juni 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
Kunnen we niet een keer een mannetje of 100 en een kist een paar uurtjes strikken, en dan alléén maar steile bochten, dolfijntjes en slipnaderingen doen?
Dat zeg ik!quote:Op maandag 25 juni 2007 20:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zeg Parabool vluchtje doen met die kist![]()
Zoemertje, doen we ook natuurlijk!quote:
Wat nou laag. Da's veuls te hoogquote:Op maandag 25 juni 2007 20:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat zeg ik!![]()
[..]
Zoemertje, doen we ook natuurlijk! [afbeelding]
you're dangerousquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het is verdomme geen top gun!
Nou, ik betaal lidmaatschap. Dat is voor gebruik van de vliegtuigen. Dus ik kan me bij deze melden!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:02 schreef Razz_Gul het volgende:
ik denk dan , leuk zo'n vliegbrevet maar ik zou het dan ook aardig vinden een eigen vliegtuig(je) te mogen besturen, precies zoals na een rijbewijsB ja !. tijdens je werk zoef je in vliegtuig/taxi rond en in je vrije tijd je eigen vliegtuig./auto ..... ohyeah sign me in !dus wie hier heeft er een eigen vliegtuig ? gehuurd telt ook
ps: ik heb geen brevet of iets wat er maar op lijkt . maar ik zie er dan ook niets glamoreus aan, dat piloot-zijn. ik zie ze als niets meer dan veredelde taxi chauffeurs , leuk voor een paar jaar , maar niet als carriere.![]()
taxichauffeurs vechten, buschauffeurs nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:04 schreef YellowLedbetter het volgende:
Eyey, veredelde buschauffeurs ja! Beetje respect, taxi´s daar passen bijna geen mensen in!
Tuurlijk m'n jonge, alles kan!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:35 schreef Public_NME het volgende:
Moja, veredelde buschauffeur! Hoeveel strippen is Las Palmas?(oh nee wacht, ik heb een OV kaart, is die ook geldig?)
Haha, niks heur! Gewoon ff melige reactie op die ene knakkert zijn post. (omdat ie alles zo zat af te kraken)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:00 schreef Mojave het volgende:
[..]
Trouwens, wat is er mis met taxi- en buschauffeurs?
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Haha, niks heur! Gewoon ff melige reactie op die ene knakkert zijn post. (omdat ie alles zo zat af te kraken)
Wat voor kerosine gaat er in jouw vliegtuig?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.![]()
AVGAS 100LLquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:12 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wat voor kerosine gaat er in jouw vliegtuig?
Voor mij wel.quote:
Tja 50 ton dat naar beneden komt donderen reageert nogal wat anders dan een zwever van 50 kilo.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom dat?lijkt me goedkoper dan rondgaan!
Ik heb ook 3 weken in het ziekenhuis gelegen in een coma enzo!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
nsfw leeft nogje ging toch zweefvliegen?
Ik heb net een tentamen over V1 gehad! Wat een toevalquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:01 schreef Autoreply het volgende:
* Mompelt iets over V1
http://www.youtube.com/watch?v=CXkSQW3xul8&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=haXK_WBLjjg&e
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)quote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom dat?lijkt me goedkoper dan rondgaan!
Ja, idd. Gisteravond in de landing (op EHMZ), stond een knoopje of 15, 25g en een noordelijke component dus forse turbulentie. Kom ik daar met 130 km/h aan, whap, eerst linker- dan rechtervleugel bijna de grond inquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)
Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebbenquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ja, idd. Gisteravond in de landing (op EHMZ), stond een knoopje of 15, 25g en een noordelijke component dus forse turbulentie. Kom ik daar met 130 km/h aan, whap, eerst linker- dan rechtervleugel bijna de grond inUiteindelijk toch nog een boterzachte landing van weten te maken, maar je moet wel met een passagier
![]()
Ja, je moet m natuurlijk wel op tijd uit de slip trappen jaquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)
Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Hier idem. Alhoewel mijn vleugelbelasting op dat moment maar een tiende is van jullie "heavy metal"...quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Niet op de F50...quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
Maar daarom zit er ook autoland op!
Zo herkenbaar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Gewoon optijd eruit trappen!quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:37 schreef Alternate het volgende:
[..]
Tja 50 ton dat naar beneden komt donderen reageert nogal wat anders dan een zwever van 50 kilo.
Rondgaan is dus stukken goedkoper
Same here.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:16 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ja, je moet m natuurlijk wel op tijd uit de slip trappen ja
nou...quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Nee, maar dat is ook nog echt vliegen!
Plus natuurlijk dat de sinkrate warning niets met de slip ansich te maken heeft, maar simpelweg een waarschuwing is om een crash ten gevolge van een hoge daalsnelheid te voorkomen. Een slip veroorzaakt hogere vertical speed, welke dus die waarschuwing triggert.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.
Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
Maar dan nog is het wel gaaf!quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.
Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
duideljkquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.
Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
Jij wilt de autopilot gebruiken om te slippen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
duideljkis het trouwens wel mogelijk om zo'n kist in de slip te gooien of trekt de compu dat gewoon niet?
psst: kan datquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:55 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jij wilt de autopilot gebruiken om te slippen?
Denk het wel, in de F50 tenminste is de ruddertrim niet autopilot controlled, dus een volledige uitslag zou wel een soort van slip moeten geven...quote:
Maar natuurlijk, waar zouden we zijn zonder kabouters?quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:35 schreef SnowBite het volgende:
is daar ook een kabouter voor?
Tuurlijk!quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:47 schreef Alternate het volgende:
Oowja nu moet het opeens een 'echte' slip zijn.
dat noemen wij gewoon "onzuiver vliegen"quote:Op donderdag 28 juni 2007 04:31 schreef Mojave het volgende:
maarja 5 graden een echte slip noemen..........
En dat zit bij jou standaard in het pakket tochquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dat noemen wij gewoon "onzuiver vliegen"
TAKakakakakaTAK!quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef nsfw het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Anders is het niet cool!!
Heeft één van jullie die film Battle of Britain wel eens gezien? http://www.imdb.com/title/tt0064072/
Echt de topgun uit 1969 ofzo! Mooie beelden maar wel hele saaie dialogen (wat wil je uit die tijd)
In de thermiek is het wel lekker het piefje een tikkeltje opzij te hebben. Maar er zijn ook hele theoriën over dat je in de bocht juist met het piefje naar buiten zuiver vliegt i.v.m. de bochtstraal en het feit dat het piefje vóór het zwaartepunt zit...quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
En dat zit bij jou standaard in het pakket toch?
quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:47 schreef Alternate het volgende:
Oowja nu moet het opeens een 'echte' slip zijn.
quote:
daar heb je een punt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:56 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
De enige goeie slip is een slip die op de grond naast je bed ligt omdat hij al ontdaan is van het vrouwlijk figuur in je bed.
http://www.youtube.com/watch?v=M1w4KEnkWIgquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:11 schreef mcDavid het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=GHrLB_mlir4
Dát is pas een crosswindlanding.
als'ie opzij geschoten was had 'ie die 74 ernaast ook meegepakt!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=M1w4KEnkWIg
Deze is ook wel sjiek!![]()
Jaquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
als'ie opzij geschoten was had 'ie die 74 ernaast ook meegepakt!
Ah ja, da's een beruchte!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=M1w4KEnkWIg
Deze is ook wel sjiek!![]()
die zet 'm nog best netjes neer trouwens!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:25 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja
MD-11 KL livery blijft echt een geile bak trouwens
http://www.youtube.com/watch?v=Mao2i8I2bSY&mode=related&search=
De ellende die men tegenwoordig doormaakt doordat je nieteens meer een schaar mee aan boord mag nemen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:27 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah ja, da's een beruchte!
Zul je net na 11 lange, gefrustreerde, uren je zakje pinda's eindelijk open hebben gekregen, vliegt de inhoud door de cabine.
Ik smokkel gewoon een nagelschaartje mee aanboord als ik over een aantal maanden naar Hongkong vlieg hoor! Het zal mij niet gebeuren dat ik er 11 uur over doe om m'n zakje pindas open te krijgen!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:
[..]
De ellende die men tegenwoordig doormaakt doordat je nieteens meer een schaar mee aan boord mag nemen.
Lekker die zwarte wolken eronder!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=
Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Jezus, nu ik dat filmpje zie realiseer ik me in ééns wat een supergaaf vliegtuig die concorde eigenlijk is/wasquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=
Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Vliegen er eigenlijk nog Concordes ? Of zijn ze echt allemaal uit de lucht gehaald ? Lijkt me best gaaf om daar eens mee te vliegenquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=
Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Helaasquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vliegen er eigenlijk nog Concordes ? Of zijn ze echt allemaal uit de lucht gehaald ? Lijkt me best gaaf om daar eens mee te vliegen.
Dus hoe kleiner je bochtstraal des te verder je piefje naar buiten moet wijzen eigenlijk? Opzich zit daar wel wat in.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
In de thermiek is het wel lekker het piefje een tikkeltje opzij te hebben. Maar er zijn ook hele theoriën over dat je in de bocht juist met het piefje naar buiten zuiver vliegt i.v.m. de bochtstraal en het feit dat het piefje vóór het zwaartepunt zit...
Helaas, da's complete onzin. Wel vliegt het lekkerder overigensquote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:20 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dus hoe kleiner je bochtstraal des te verder je piefje naar buiten moet wijzen eigenlijk? Opzich zit daar wel wat in.
Pasje is voldoende, moetie wel op je lijken overigens.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:16 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik zou je mijn pasje wel willen lenen, maar ik denk niet dat je voorbij de irisscan komt
Als ik wat facemoss laat groeien, kan ik ermee door.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:28 schreef Mojave het volgende:
[..]
Pasje is voldoende, moetie wel op je lijken overigens.
Goed idee. Na een fles Champagne ben ik daar ook wel aan toequote:Op zondag 1 juli 2007 08:44 schreef Mojave het volgende:
bier!
ik denk Okki welquote:Op zondag 1 juli 2007 21:29 schreef mcDavid het volgende:
Iemand nog een technisch handboek van de Fokker100 kopen? [afbeelding]
eBay Irak / eBay Afghanistan?quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 13:18 schreef Mojave het volgende:
Ff 2 PiCaZz vAn GiStAHr
747 op 2000ft boven ons zelfde airway, ons level bezet houdend
[img=578xnull]http://i19.tinypic.com/54l719k.jpg[/img]
ik heb wel een VFR kaart 2006, eventueel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 01:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Of mag ik iemands Platinium-kaart lenen?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 01:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ik heb wel een VFR kaart 2006, eventueel.
Geniet nog maar even een maandje van het leven dan, zolang het nog kan!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:16 schreef Okeuj het volgende:
Heuj, eindelijk definitief! 15 aug starten op de KMA![]()
Is dat zo pittig dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een belachelijk systeem hanteert dat Flying Blue zeg. Na een jaar sta je weer op 0?
Kun je weer opnieuw 60 vluchten maken om je Platinium te behouden.
daar ben ik eens met de auto geweest man, achterna gezeten door een fucking zwerm horsels, nog nooit zo bang geweest.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:12 schreef mcDavid het volgende:
[afbeelding]
Die slagbomen, daar stond ik een paar jaar geleden ook bij te kijken!
het landweggetje steekt gewoon de baan over!
Zo te zien waren het echte 'hornets'quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:18 schreef Mojave het volgende:
[..]
achterna gezeten door een fucking zwerm horsels
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zo te zien waren het echte 'hornets'
Tss pauper, 60 vluchten? Dat red ik in een maand nog welquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een belachelijk systeem hanteert dat Flying Blue zeg. Na een jaar sta je weer op 0?
Kun je weer opnieuw 60 vluchten maken om je Platinium te behouden.
Of behoud je je niveau waar je op zat?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:43 schreef Alternate het volgende:
[..]
Tss pauper, 60 vluchten? Dat red ik in een maand nog wel![]()
Tering, dat ziet er heftig uit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:39 schreef Public_NME het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)eing-747-folgorato/1
Onweer, altijd fijn!
quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:02 schreef Mojave het volgende:
er loopt hier eem fucking muis.........
Gast, heb je beestjesfobie ofzo?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:18 schreef Mojave het volgende:
[..]
daar ben ik eens met de auto geweest man, achterna gezeten door een fucking zwerm horsels, nog nooit zo bang geweest.
Misschien is de radio doorgefikt...quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:06 schreef kree het volgende:
[..]
Tering, dat ziet er heftig uit.
Maar het vliegtuig heeft daar helemaal geen last van door de kooiconstructie?
Lijkt me dat alle bedrading ook wel afgeschermd is tegen inductie.
Nu je het zegt!! vind beide echt anti, ga zo eens even een oorlogsopstelling neerzetten tegen die muisquote:
OMGquote:Op woensdag 4 juli 2007 07:56 schreef The_stranger het volgende:
We kunnen weer een topic kapen: Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs
quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom men altijd wil laten weten wat 'zij' weten van vliegen, terwijl de enige vlucht die ze meegemaakt hebben een overboekte chartervlucht met dikke engelse mensen naar Tenerife was. (NOFI jegens de piloten van de kist)
Kutspotters, ga dood aan een sterfgeval.
Nee hij is buschauffeur!quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:37 schreef Forklift het volgende:
[..]
ja wie ben jij nou weer ben je piloot ofzo
volgens mij ben zjij zo'n type dat in zijn vrije tijd gaat bridgen om lekker te klagen met de bejaarden of niet?quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef Forklift het volgende:
owh ok dan is goed want mensen die zo'n kankervlieg besturen mogen van mij echt dood neer vallen
Krijg de tyfusquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:59 schreef Forklift het volgende:
wat bedoel je daar nou weer mee
Hihi een echte relkloon!quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:51 schreef Forklift het volgende:
wat zijn bridgen nou weer :S en bejaarden mogen stuk voor stuk dood vieze stinkende lui
Je bent ook niet grappig, dus ga nu maar naar bed.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:03 schreef Forklift het volgende:
gadver lief ik ben geen homo kringspiernier :S
Knap dat jij een post gesloten kunt krijgenquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:13 schreef Forklift het volgende:
waarom is me post nou gesloten
DC3's zijn übergeil! Vooral in chromequote:Op donderdag 5 juli 2007 00:15 schreef Autoreply het volgende:
Franse DC3@ Chalons-Ecury (LFQK), 4 juli '07.
Klein duimpje en de reus:
[afbeelding]
En vl:iegend ook wel... twee low passes op z'n Frans. Cockpit is overigens reteklein, foto's op verzoekquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
DC3's zijn übergeil! Vooral in chrome![]()
Verzoekquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:25 schreef Autoreply het volgende:
[..]
En vl:iegend ook wel... twee low passes op z'n Frans. Cockpit is overigens reteklein, foto's op verzoek
Ja, tis een Franse kist met twee kanten, maar geen van beide kanten hebben de officiele registratiequote:Op donderdag 5 juli 2007 12:00 schreef mcDavid het volgende:
Heeftie nou aan de ene kant een nederlandse registratie en aan de andere kant een franse
Dat dat zomaar mag daar!quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ja, tis een Franse kist met twee kanten, maar geen van beide kanten hebben de officiele registratie![]()
Check anders even het Delft-topic in Stad en Streek voor een uitgebreid verslag over hoe hij die meid geneukt heeft.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Niet zo tof doen he auto reply!!
Ik post foto's van een vliegtuig in een vliegenierstopic. Als je dat niet bevalt moet je vooral lekker opzouten naar het treinentopiquequote:Op donderdag 5 juli 2007 12:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Niet zo tof doen he auto reply!!
einz!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:35 schreef Koploperkopper het volgende:
ga dood aan een sterfgeval.
Neem dan een transavia met jumbo beschilderingquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Airbussen mogen sowieso wel kapot.
Oh ja, nieuw OP-plaatje?
[afbeelding]
De huidige vertegenwoordigd iets beter de verschillende kanten van vliegerij.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Airbussen mogen sowieso wel kapot.
Oh ja, nieuw OP-plaatje?
[afbeelding]
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Neem dan een transavia met jumbo beschildering![]()
[afbeelding]
Doe eens zoiets met een F14 netals in de filluuum of nog een beter een Spitfire!quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Airbussen mogen sowieso wel kapot.
Oh ja, nieuw OP-plaatje?
[afbeelding]
doe nou maar gewoon wat ik zegquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Jets is waar het uiteindelijk om gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=EkcX0KGIBwkquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Jets is waar het uiteindelijk om gaat.
Moar grappig istie wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is geen geintje![]()
http://www.airliners.net/open.file/1223126/M/
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:48 schreef The_stranger het volgende:
Neem dan een transavia met jumbo beschildering![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:50 schreef mcDavid het volgende:
De huidige vertegenwoordigd iets beter de verschillende kanten van vliegerij.
Beter een tomos met kapotte uitlaat, dan de haarfohn van je moeder.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:02 schreef Koploperkopper het volgende:
Klinkt als m'n broers 30 jaar oude Tomos met kapotte uitlaat.
Dat is anders een rasechte 747-200 motor hoor!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Beter een tomos met kapotte uitlaat, dan de haarfohn van je moeder.
Zie filmpje. "My computer is harder to start" "turbines dont blow up enough, leading to aircrew boredom"quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat is anders een rasechte 747-200 motor hoor!
Als je die erin zit is iedereen blij ja!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef cheukert het volgende:
een spitfire vertegenwoordigd alles!
beter 10 tomosjes met kapotte uitlaten in de lucht dan 1 fohn met je moeder eraan je in hand!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Beter een tomos met kapotte uitlaat, dan de haarfohn van je moeder.
Waar stond die ook al weer, in foto's?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Zie filmpje. "My computer is harder to start" "turbines dont blow up enough, leading to aircrew boredom"
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waar stond die ook al weer, in foto's?![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=EkcX0KGIBwk!!!
Sorry, ik had die helemaal niet gezien, alleen de eerste post ervan. Topic 9 al helemaal doorgespitquote:
Tering wat kansloosquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is geen geintje![]()
http://www.airliners.net/open.file/1223126/M/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |