nou, met 90o cross heb je geen component van voren, dus verlies je vrijwel geen snelheid door de windgradiënt.quote:
Ja oke, maar als je ailerons geeft op yaw te compeseren en de wind valt dan weg... dan heb je dus een soort van wingdip en bij 10ft boven de grond is dat vrij jammerquote:Op maandag 25 juni 2007 01:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nou, met 90o cross heb je geen component van voren, dus verlies je vrijwel geen snelheid door de windgradiënt.
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komenquote:Op maandag 25 juni 2007 01:36 schreef mcDavid het volgende:
Kun je zo'n boeing eigenlijk ook in een slip gooien als je een keer een beetje hoog op final zit?
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen![]()
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:59 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb een vraag en vermoed dat de vliegers hier mij uit de brand kunnen helpen...
Sinds een tijd wil ik piloot worden. Vorig jaar examen gedaan en dit jaar aan een universitaire opleiding begonnen, maar nu ik een jaar bezig ben, krijg ik toch mijn twijfels of ik later wel 40 jaar in wetboeken wil bladeren en jurisprudentie wil lezen. Mijn interesse gaat uit naar het vliegen voor een vliegmaatschappij als KLM en dus 'gewoon' passagiers vervoeren.
Enfin: ik ben dus gaan zoeken naar hoe dit hele gebeuren gaat, in de aanloop van het 'piloot worden'. Nu kom ik op een aantal sites van vliegscholen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Volgens mij biedt namelijk niet elke vliegschool de opleiding aan die mijn interesse heeft.
Mijn vraag: Kan iemand mij vertellen waar deze opleidingen gegeven worden of mij een site kan geven waar dit duidelijk opstaat?
EDIT: Verder lees ik hier op de site van de KLM Flight Academy dat de opleiding 40+22+12+6 weken duurt. In totaal is dat dus ongeveer anderhalf a 2 jaar. Ben je dan écht klaar met je opleiding en kun je dan gaan werken?
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ik zou het in eerste instantie houden bij KLS en EPST.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.
Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.
Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt)
Waarom niet de NLS? Over Stella hoor ik overigens ook veel positieve verhalen.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:25 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ik zou het in eerste instantie houden bij KLS en EPST.
verder helemaal eensch.
Waarom dat?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.
Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.
Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt)
Ganz geile shit is datquote:Op maandag 25 juni 2007 17:27 schreef Autoreply het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=G0icOICQLTc
Been there, done thatWel met een Mirage 2000, maar da's nog steeds ubergaaf.
Tante Truus wordt dan bang terwijl zuster Miep en Sjon verhaaltjes gaan schrijven naar swaaa und brada Arnold Bquote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom dat?lijkt me goedkoper dan rondgaan!
Ik zeg Parabool vluchtje doen met die kistquote:Op maandag 25 juni 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
Kunnen we niet een keer een mannetje of 100 en een kist een paar uurtjes strikken, en dan alléén maar steile bochten, dolfijntjes en slipnaderingen doen?
Dat zeg ik!quote:Op maandag 25 juni 2007 20:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zeg Parabool vluchtje doen met die kist![]()
Zoemertje, doen we ook natuurlijk!quote:
Wat nou laag. Da's veuls te hoogquote:Op maandag 25 juni 2007 20:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat zeg ik!![]()
[..]
Zoemertje, doen we ook natuurlijk! [afbeelding]
you're dangerousquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het is verdomme geen top gun!
Nou, ik betaal lidmaatschap. Dat is voor gebruik van de vliegtuigen. Dus ik kan me bij deze melden!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:02 schreef Razz_Gul het volgende:
ik denk dan , leuk zo'n vliegbrevet maar ik zou het dan ook aardig vinden een eigen vliegtuig(je) te mogen besturen, precies zoals na een rijbewijsB ja !. tijdens je werk zoef je in vliegtuig/taxi rond en in je vrije tijd je eigen vliegtuig./auto ..... ohyeah sign me in !dus wie hier heeft er een eigen vliegtuig ? gehuurd telt ook
ps: ik heb geen brevet of iets wat er maar op lijkt . maar ik zie er dan ook niets glamoreus aan, dat piloot-zijn. ik zie ze als niets meer dan veredelde taxi chauffeurs , leuk voor een paar jaar , maar niet als carriere.![]()
taxichauffeurs vechten, buschauffeurs nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:04 schreef YellowLedbetter het volgende:
Eyey, veredelde buschauffeurs ja! Beetje respect, taxi´s daar passen bijna geen mensen in!
Tuurlijk m'n jonge, alles kan!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:35 schreef Public_NME het volgende:
Moja, veredelde buschauffeur! Hoeveel strippen is Las Palmas?(oh nee wacht, ik heb een OV kaart, is die ook geldig?)
Haha, niks heur! Gewoon ff melige reactie op die ene knakkert zijn post. (omdat ie alles zo zat af te kraken)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:00 schreef Mojave het volgende:
[..]
Trouwens, wat is er mis met taxi- en buschauffeurs?
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Haha, niks heur! Gewoon ff melige reactie op die ene knakkert zijn post. (omdat ie alles zo zat af te kraken)
Wat voor kerosine gaat er in jouw vliegtuig?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.![]()
AVGAS 100LLquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:12 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wat voor kerosine gaat er in jouw vliegtuig?
Voor mij wel.quote:
Tja 50 ton dat naar beneden komt donderen reageert nogal wat anders dan een zwever van 50 kilo.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik heb ook 3 weken in het ziekenhuis gelegen in een coma enzo!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
nsfw leeft nogje ging toch zweefvliegen?
Ik heb net een tentamen over V1 gehad! Wat een toevalquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:01 schreef Autoreply het volgende:
* Mompelt iets over V1
http://www.youtube.com/watch?v=CXkSQW3xul8&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=haXK_WBLjjg&e
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)quote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja, idd. Gisteravond in de landing (op EHMZ), stond een knoopje of 15, 25g en een noordelijke component dus forse turbulentie. Kom ik daar met 130 km/h aan, whap, eerst linker- dan rechtervleugel bijna de grond inquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)
Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebbenquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ja, idd. Gisteravond in de landing (op EHMZ), stond een knoopje of 15, 25g en een noordelijke component dus forse turbulentie. Kom ik daar met 130 km/h aan, whap, eerst linker- dan rechtervleugel bijna de grond inUiteindelijk toch nog een boterzachte landing van weten te maken, maar je moet wel met een passagier
![]()
Ja, je moet m natuurlijk wel op tijd uit de slip trappen jaquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)
Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Hier idem. Alhoewel mijn vleugelbelasting op dat moment maar een tiende is van jullie "heavy metal"...quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Niet op de F50...quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
Maar daarom zit er ook autoland op!
Zo herkenbaar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |