checked. 1 album dan. Het nummer cooper is vooral zoiets wat ik heel graag hoor. Daar heb ik voorlopig ook een klein puntje van kritiek: ze zetten het niet door, zijn net wat te terughoudend. Daardoor heb ik het idee dat er te veel briljante ideeen verloren gaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Deerhoof, Menomena, Hyper Kinako, Thee More Shallows, Liars, Malajube, Battles, TV on the Radio
{insert standaard reactie}quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:46 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
ah misschien dat als jullie wat ouder zijn jullie door hebben dat het niet cool is om je imago op te krikken door af te geven op de mainstream![]()
Bwahahahaha, bwahahahaa.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:46 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
ah misschien dat als jullie wat ouder zijn jullie door hebben dat het niet cool is om je imago op te krikken door af te geven op de mainstream![]()
En vergeet ook niet dat het behoorlijk moeilijk is iets vernieuwends te brengen gezien het enorme aanbod van bestaande metal. Wil je vernieuwend bezig zijn, dan kom je al snel op onconventionele technieken uit waarvan het gros niet bij het genre past en/of er moeilijk in is in te passen. En dan mag je van goede huize komen wil je daar luisterbare muziek van maken, want dat is natuurlijk ook een criterium.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:23 schreef Black_Tulip het volgende:
Twee punten die al genoemd zijn, maar misschien de moeite om nog tot de aandacht te brengen:
Ik ga niet over rock praten, maar metal is niet dood, maar heeft zijn puberjaren al gehad. Het vernieuwt zich niet meer zo drastisch als vroegah, het is zich aan het uitkristalliseren (zie alle verschillende subgenres) en perfectioneren. Het is volwassen aan het worden zeg maar. Dood is het pas als het niet meer gemaakt wordt.
Het loont niet meer om vernieuwend te zijn. Groot word je tegenwoordig door alles en iedereen na te doen. Het is, imo, een misvatting om te denken dat het feit dat er geen grote vernieuwende bands meer opstaan betekent dat er geen vernieuwende muziek meer is.
Heeft natuurlijk ook met creativiteit te maken. Natuurlijk lijkt het alsof er veel soorten metal (of rock) zijn, maar echte talenten zouden zich daarvoor niet laten afschrikken. In 1965 had leek het ook alsof er al heel veel muzieksoorten waren. Maar de creatievelingen van toen (Beatles, Wilson, Zappa, Hendrix) braken gewoon door die beperkingen heen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:01 schreef DivineJester het volgende:
[..]
En vergeet ook niet dat het behoorlijk moeilijk is iets vernieuwends te brengen gezien het enorme aanbod van bestaande metal. Wil je vernieuwend bezig zijn, dan kom je al snel op onconventionele technieken uit waarvan het gros niet bij het genre past en/of er moeilijk in is in te passen. En dan mag je van goede huize komen wil je daar luisterbare muziek van maken, want dat is natuurlijk ook een criterium.
Ach gut, opeens hebben mensen geen talent meer hoor.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:19 schreef Soul79 het volgende:
Maar toen heerste er ook nog een geest van 'alles is mogelijk' en die lijkt nu te zijn doodgeslagen door retro, commercie, cynisme en dictatoriale blanke babyboomers.
Haha, sorry heb snel mijn post geedit want dat bedoelde ik eigenlijk nietquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach gut, opeens hebben mensen geen talent meer hoor.
Ehm,.. nu is het officieel dood, bedankt!quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:18 schreef C21H23NO5 het volgende:
Een paar goede rock-bands van de laatste tijd (de 21ste eeuw):
Slipknot
met andere woorden: rock is niet dood
Meeste bands zijn inderdaad prima, maar Slipknot noemen als positieve uitzondering????quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:18 schreef C21H23NO5 het volgende:
The Mars Volta
The Strokes
Interpol
The Constantines
Slipknot
Muse
dEUS (ja, gaat al langer mee, maar benoemenswaardig; ze blijven altijd vernieuwen)
Kings of Leon
cheap van je om alleen die te noemen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ehm,.. nu is het officieel dood, bedankt!
Modest Mouse kan daar ook nog wel bijquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:18 schreef C21H23NO5 het volgende:
The Mars Volta
The Strokes
Interpol
The Constantines
Slipknot
Muse
dEUS (ja, gaat al langer mee, maar benoemenswaardig; ze blijven altijd vernieuwen)
Kings of Leon
OFfSprngr vervloekt nog dagelijks het moment dat ie besloot die username te nemen, en niet een obscuur SludgeStonerCyberDeath-metal bandjequote:Op donderdag 7 juni 2007 18:38 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
cheap van je om alleen die te noemen.
nee, laten we even de laatste paar albums van offspring onder de loep nemen...als daar je tenen niet krom van gaan staan is het wel de kat die zelfmoord pleegt
Inderdaad, het eerste album van Slipknot (Mate.Feed.Kill.Repeat) is best goed. Maar die daarna zijn een stuk minder.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:36 schreef C21H23NO5 het volgende:
yep, ben ook niet zo into da metal enzooo, maar toevallig vind ik slipknot goed.
Ik denk dat de meeste mensen die slipknot geen flikker aan vinden, nooit moeite gedaan hebben om er goed naar te luisteren. Goede muziek is gewoon goed...metal of glitterpop, dat maakt dan niet uit. Het is meer een kwestie van smaak.
Dat is zo'n afgezaagd argument..... "je houdt er niet van omdat je het niet kent" Yeah rightquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:36 schreef C21H23NO5 het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen die slipknot geen flikker aan vinden, nooit moeite gedaan hebben om er goed naar te luisteren. Goede muziek is gewoon goed...metal of glitterpop, dat maakt dan niet uit. Het is meer een kwestie van smaak.
Je slaat de plank wel mis zeg...ik heb toch nooit beweerd dat ik slipknot net zo goed vind als the beatles, of bauer als the beatles? Ik zeg alleen dat slipknot goede muziek is...itt bijvoorbeeld frans bauerquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:31 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dat is zo'n afgezaagd argument..... "je houdt er niet van omdat je het niet kent" Yeah right![]()
Natuurlijk is muziek luisteren een kwestie van smaak. Maar op die grond zou je dan ook Frans Bauer gelijk kunnen stellen aan de Beatles, terwijl er toch echt wel verschilletjes tussen die 2 zijn (bv. originaliteit, muzikaliteit, creativiteit, veelzijdigheid, avontuurlijkheid, clichématigheid, etc).
Ahum. Je opmerking dat mensen die Slipknot niet goed vinden, 'er niet goed naar hebben geluisterd' is gewoon flauwekul. Dat roept iedereen over zijn/haar favoriete bandje dat door anderen waardeloos wordt gevonden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:43 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
Je slaat de plank wel mis zeg...ik heb toch nooit beweerd dat ik slipknot net zo goed vind als the beatles, of bauer als the beatles? Ik zeg alleen dat slipknot goede muziek is...itt bijvoorbeeld frans bauer
jaquote:Heb jij dan een 'betere' smaak dan de fans van Fransje?
Nu je het zegt, vrijwel al mijn metalhelden zijn de 40 al voorbij, eentje gaat al aardig richting de 60...quote:Op zondag 3 juni 2007 14:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kortom: Metal is failliet en dood. Als de 40ers, 50ers en 60ers die nog steeds de dienst uitmaken stoppen dan is het klaar.
Ik heb echt jarenlang en bakken vol metal geluisterd, en ik vind slipknot hopeloos zwak. Te gemaakt, muzikaal weinig interessant (waar heb je in godsnaam 2 man percussie voor als ze toch geen fuck toevoegen) en live echt abominabel slecht (hoe krijg je het voor elkaar om iedere keer weer zo'n slecht geluid te hebben). Invloed nihil aangezien ze verder borduurden op het succes van Korn en andere bands die destijds groot waren zoals Coal Chamber, later kwamen er wat meer invloeden bij, maar ook dat was al veel vaker en vooral beter gedaan.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:36 schreef C21H23NO5 het volgende:
yep, ben ook niet zo into da metal enzooo, maar toevallig vind ik slipknot goed.
Santana in de jaren 70quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:40 schreef wallofdolls het volgende:
Dit vind ik dus echt heel vernieuwend.
http://www.youtube.com/watch?v=-A850nknFcg
Hoe die geflipte geluiden op de achtergrond een perfecte aanvulling geven op de bassolo. Als iemand mij een band kan aanwijzen die dit minstens zo briljant heeft gedaan moet ie dat meteen zeggen.
Zo kun je natuurlijk alles doodrelativeren. Glass was een grondlegger van het avant gardisme, het minimalisme en process music. Onder de ogenschijnlijke oppervlakkigheid tref je langzaam evoluerende loopstructuren aan die juist heerlijk diep gaan.... Nee Music with 12 parts en music with changing parts zijn in mijn optiek juist wel een voorbeeld van waardevolle innovatie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:53 schreef tong80 het volgende:
Maar klasieke muziek kreeg op een gegeven moment Philip Glass. Dan moet je een uur naar één toon luisteren. En de culturele elite geilde erop.
Hier heb je wel gelijk in, de sound van The Stooges hoorde en hoor je terug in de hedendaagse punk, grunge, indie, stoner etc.quote:Iggy was 40 jaar geleden zijn tijd al 60 jaar vooruit.
Tja, die laatste paar zijn idd verschrikkelijk slecht.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:38 schreef C21H23NO5 het volgende:
cheap van je om alleen die te noemen.
nee, laten we even de laatste paar albums van offspring onder de loep nemen...als daar je tenen niet krom van gaan staan is het wel de kat die zelfmoord pleegt
Echt he,.. neh, eigenlijk niet, ben wel te vrede, maar het belangrijkste vind ik dat ik een hekel heb aan nickchanges.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:12 schreef Hephaistos. het volgende:
OFfSprngr vervloekt nog dagelijks het moment dat ie besloot die username te nemen, en niet een obscuur SludgeStonerCyberDeath-metal bandje![]()
De vraag is alleen of je klassieke muziek dood zou mogen verklaren wanneer die vernieuwing er niet was geweest.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:58 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk alles doodrelativeren. Glass was een grondlegger van het avant gardisme, het minimalisme en process music. Onder de ogenschijnlijke oppervlakkigheid tref je langzaam evoluerende loopstructuren aan die juist heerlijk diep gaan.... Nee Music with 12 parts en music with changing parts zijn in mijn optiek juist wel een voorbeeld van waardevolle innovatie.
[..]
De gemiddelde Metalhead rekent beide niet eens tot Metal.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:40 schreef Batsnek het volgende:
Ik wordt altijd een beetje moe van metalheads die afgeven op slipknot, linkin park, nightwish en dat soort meuk. Oke, het is nou niet t meest brilliante ooit gemaakt, maar slipknot heeft wel degelijk een paar leuke nummers. Ze zijn niet origineel, vernieuwend of bijzonder, maar ook niet slecht. Ze zijn alleen niks bijzonders. Als we het over overgewaardeerde metaltroep gaan hebben kunnen we het beter gewoon bij die pretentieuze zeikbagger van SoaD houden.
De vraag is of vernieuwing uberhaupt inherent is aan het 'bestaansrecht' van een muziekgenre.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De vraag is alleen of je klassieke muziek dood zou mogen verklaren wanneer die vernieuwing er niet was geweest.
TS vindt van welquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:41 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De vraag is of vernieuwing uberhaupt inherent is aan het 'bestaansrecht' van een muziekgenre.
Ach, dat kan ik zo nu en dan ook over je reviews zeggen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De gemiddelde metalhead is ook een stom stuk vreten. Dom, conservatief en totaal negeerbaar,.
Je voelt je aangesproken? Mijn hemel, wat is er loos met deze wereld?quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:49 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ach, dat kan ik zo nu en dan ook over je reviews zeggen.
Ik kan begrijpen dat je dit kulargumenten vind, maar ik vind dat toch niet helemaal terecht. Ik denk dat tegenwoordig de muziekscene zo veranderd is dat als je iets verniewends wil horen je per definitie veroordeeld bent tot zelf zoeken. Platenmaatschappijen lanceren liever om de haverklap kant en klaar bands zoals Linkin Park.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:01 schreef Soul79 het volgende:
In dit soort topics komen altijd figuren die hun favoriete bandjes gaan opnoemen.
Dat zijn dan altijd bandjes die bijna niemand kent, maar als men ze zou kennen, nou dan zou het ze zeker overtuigen dat rock nog springlevend is![]()
Dat is de mythe van 'indie' en 'underground', waar zogenaamd allemaal fantastische vernieuwende muziek gemaakt wordt, ver verheven boven de geminachte 'mainstream'![]()
I love it when a plan comes together!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:00 schreef ErikT het volgende:
Dit is echt een leuk topic. En dat is een tijdje geleden op Fok!
Om verschillende redenen:
1. Geweldig discussie onderwerp. Omdat voor beide standpunten iets te zeggen is.
2. Inspiratie opdoen.
Ik voel me niet aangesproken, ik maak alleen een statement.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken? Mijn hemel, wat is er loos met deze wereld?
Het is een beetje zwart/wit zoals ik het stel, maar er zit zeker een kern van waarheid in.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je dit kulargumenten vind, maar ik vind dat toch niet helemaal terecht. Ik denk dat tegenwoordig de muziekscene zo veranderd is dat als je iets verniewends wil horen je per definitie veroordeeld bent tot zelf zoeken. Platenmaatschappijen lanceren liever om de haverklap kant en klaar bands zoals Linkin Park.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |