Nu je het zegt, vrijwel al mijn metalhelden zijn de 40 al voorbij, eentje gaat al aardig richting de 60...quote:Op zondag 3 juni 2007 14:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kortom: Metal is failliet en dood. Als de 40ers, 50ers en 60ers die nog steeds de dienst uitmaken stoppen dan is het klaar.
Ik heb echt jarenlang en bakken vol metal geluisterd, en ik vind slipknot hopeloos zwak. Te gemaakt, muzikaal weinig interessant (waar heb je in godsnaam 2 man percussie voor als ze toch geen fuck toevoegen) en live echt abominabel slecht (hoe krijg je het voor elkaar om iedere keer weer zo'n slecht geluid te hebben). Invloed nihil aangezien ze verder borduurden op het succes van Korn en andere bands die destijds groot waren zoals Coal Chamber, later kwamen er wat meer invloeden bij, maar ook dat was al veel vaker en vooral beter gedaan.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:36 schreef C21H23NO5 het volgende:
yep, ben ook niet zo into da metal enzooo, maar toevallig vind ik slipknot goed.
Ik denk dat de meeste mensen die slipknot geen flikker aan vinden, nooit moeite gedaan hebben om er goed naar te luisteren. Goede muziek is gewoon goed...metal of glitterpop, dat maakt dan niet uit. Het is meer een kwestie van smaak.
Santana in de jaren 70quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:40 schreef wallofdolls het volgende:
Dit vind ik dus echt heel vernieuwend.
http://www.youtube.com/watch?v=-A850nknFcg
Hoe die geflipte geluiden op de achtergrond een perfecte aanvulling geven op de bassolo. Als iemand mij een band kan aanwijzen die dit minstens zo briljant heeft gedaan moet ie dat meteen zeggen.
Zo kun je natuurlijk alles doodrelativeren. Glass was een grondlegger van het avant gardisme, het minimalisme en process music. Onder de ogenschijnlijke oppervlakkigheid tref je langzaam evoluerende loopstructuren aan die juist heerlijk diep gaan.... Nee Music with 12 parts en music with changing parts zijn in mijn optiek juist wel een voorbeeld van waardevolle innovatie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:53 schreef tong80 het volgende:
Maar klasieke muziek kreeg op een gegeven moment Philip Glass. Dan moet je een uur naar één toon luisteren. En de culturele elite geilde erop.
Hier heb je wel gelijk in, de sound van The Stooges hoorde en hoor je terug in de hedendaagse punk, grunge, indie, stoner etc.quote:Iggy was 40 jaar geleden zijn tijd al 60 jaar vooruit.
Tja, die laatste paar zijn idd verschrikkelijk slecht.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:38 schreef C21H23NO5 het volgende:
cheap van je om alleen die te noemen.
nee, laten we even de laatste paar albums van offspring onder de loep nemen...als daar je tenen niet krom van gaan staan is het wel de kat die zelfmoord pleegt
Echt he,.. neh, eigenlijk niet, ben wel te vrede, maar het belangrijkste vind ik dat ik een hekel heb aan nickchanges.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:12 schreef Hephaistos. het volgende:
OFfSprngr vervloekt nog dagelijks het moment dat ie besloot die username te nemen, en niet een obscuur SludgeStonerCyberDeath-metal bandje![]()
De vraag is alleen of je klassieke muziek dood zou mogen verklaren wanneer die vernieuwing er niet was geweest.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:58 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk alles doodrelativeren. Glass was een grondlegger van het avant gardisme, het minimalisme en process music. Onder de ogenschijnlijke oppervlakkigheid tref je langzaam evoluerende loopstructuren aan die juist heerlijk diep gaan.... Nee Music with 12 parts en music with changing parts zijn in mijn optiek juist wel een voorbeeld van waardevolle innovatie.
[..]
De gemiddelde Metalhead rekent beide niet eens tot Metal.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:40 schreef Batsnek het volgende:
Ik wordt altijd een beetje moe van metalheads die afgeven op slipknot, linkin park, nightwish en dat soort meuk. Oke, het is nou niet t meest brilliante ooit gemaakt, maar slipknot heeft wel degelijk een paar leuke nummers. Ze zijn niet origineel, vernieuwend of bijzonder, maar ook niet slecht. Ze zijn alleen niks bijzonders. Als we het over overgewaardeerde metaltroep gaan hebben kunnen we het beter gewoon bij die pretentieuze zeikbagger van SoaD houden.
De vraag is of vernieuwing uberhaupt inherent is aan het 'bestaansrecht' van een muziekgenre.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De vraag is alleen of je klassieke muziek dood zou mogen verklaren wanneer die vernieuwing er niet was geweest.
TS vindt van welquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:41 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De vraag is of vernieuwing uberhaupt inherent is aan het 'bestaansrecht' van een muziekgenre.
Ach, dat kan ik zo nu en dan ook over je reviews zeggen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De gemiddelde metalhead is ook een stom stuk vreten. Dom, conservatief en totaal negeerbaar,.
Je voelt je aangesproken? Mijn hemel, wat is er loos met deze wereld?quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:49 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ach, dat kan ik zo nu en dan ook over je reviews zeggen.
Ik kan begrijpen dat je dit kulargumenten vind, maar ik vind dat toch niet helemaal terecht. Ik denk dat tegenwoordig de muziekscene zo veranderd is dat als je iets verniewends wil horen je per definitie veroordeeld bent tot zelf zoeken. Platenmaatschappijen lanceren liever om de haverklap kant en klaar bands zoals Linkin Park.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:01 schreef Soul79 het volgende:
In dit soort topics komen altijd figuren die hun favoriete bandjes gaan opnoemen.
Dat zijn dan altijd bandjes die bijna niemand kent, maar als men ze zou kennen, nou dan zou het ze zeker overtuigen dat rock nog springlevend is![]()
Dat is de mythe van 'indie' en 'underground', waar zogenaamd allemaal fantastische vernieuwende muziek gemaakt wordt, ver verheven boven de geminachte 'mainstream'![]()
I love it when a plan comes together!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:00 schreef ErikT het volgende:
Dit is echt een leuk topic. En dat is een tijdje geleden op Fok!
Om verschillende redenen:
1. Geweldig discussie onderwerp. Omdat voor beide standpunten iets te zeggen is.
2. Inspiratie opdoen.
Ik voel me niet aangesproken, ik maak alleen een statement.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken? Mijn hemel, wat is er loos met deze wereld?
Het is een beetje zwart/wit zoals ik het stel, maar er zit zeker een kern van waarheid in.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je dit kulargumenten vind, maar ik vind dat toch niet helemaal terecht. Ik denk dat tegenwoordig de muziekscene zo veranderd is dat als je iets verniewends wil horen je per definitie veroordeeld bent tot zelf zoeken. Platenmaatschappijen lanceren liever om de haverklap kant en klaar bands zoals Linkin Park.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |