abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49887593
quote:
BNN’S BART DE GRAAFF DONORAVOND

BNN-oprichter Bart de Graaff wist als geen ander hoe het is om te moeten wachten op een orgaan. In De Bart de Graaff Donoravond blikt BNN daarom niet alleen terug op het bijzondere leven van Bart, maar vragen we ook aandacht voor het grote tekort aan orgaandonoren. De live show wordt vrijdag 1 juni van 20.30 uur tot 21.50 uur uitgezonden door BNN op 3 en de presentatie is in handen van Patrick Lodiers.

Bart onderging zelf verschillende niertransplantaties en ondanks zijn ziekte haalde Bart het maximale uit het leven, waarbij hij zich door niets en niemand liet tegenhouden. De Bart de Graaff Donoravond laat met name zien hoe Bart omging met zijn ziekte en hoe het zijn leven heeft beïnvloed. Door verhalen van vrienden en bekenden leren de kijkers de Bart van buiten de schijnwerpers kennen. Daarnaast worden er portretten van jongeren getoond die net als Bart al jaren op de extreem lange wachtlijsten staan voor een nieuwe nier.

Ondanks alle campagnes van de afgelopen jaren is er nog steeds een groot tekort aan donoren. Per jaar sterven honderden mensen, omdat er voor hen geen orgaan beschikbaar is. BNN hoopt dat elke Nederlander tijdens en na de uitzending een donorcodicil invult en daarmee levens gaat redden.
quote:
BNN met controversiële donorshow

Wie van drie jonge en levenslustige nierpatiënten krijgt een donornier en een extra kans op leven? Die vraag staat centraal in De Grote Donorshow die BNN op vrijdag 1 juni om 20.30 uur uitzendt op Nederland 3. In dit live-programma met Patrick Lodiers bepaalt een terminaal zieke donor wie van de drie geselec- teerde nierpatiënten, aanwezig in de stu- dio, in aanmerking komt voor haar nier. De Grote Donorshow vervangt het eerder aangekondigde programma De Bart de Graaff Donoravond.

BNN-voorzitter Laurens Drillich begrijpt dat het programma controversieel is. “We weten dat dit programma super controversieel is en sommige mensen dit smakeloos zullen vinden, maar wij vinden de werkelijkheid nog veel schokkender en smakelozer: op een orgaan wachten is nu hetzelfde als meedoen aan een loterij“, aldus Drillich. “Door Bart weten wij hoe zwaar het is om jaren op een wachtlijst te moeten staan voor een nier. Maar vijf jaar na zijn dood is het aantal donoren in ons land alleen maar afgenomen. Met het ontmoeten van deze jonge vrouw, die weet dat ze dood gaat en haar organen graag wil afstaan, ontstond de gelegenheid om een dergelijke show te maken en hebben we eigenlijk geen moment getwijfeld.”

Drillich: “Als het ondanks alle goedbedoelde campagnes niet lukt om Nederlanders een donorcodicil in te laten vullen en de politiek geen andere maatregelen neemt, dan maken wij er wel een vette show van. BNN heeft in het verleden laten zien dat we weten om te gaan met dit soort moeilijke onderwerpen, ook en vooral voor jongeren.”

De donor is Lisa, een jonge vrouw van 37 jaar die midden in het leven staat. Ze heeft een kwaadaardige hersentumor in haar hoofd en niet lang meer te leven. Via deze show zal Lisa bepalen aan wie van de drie jonge nierpatiënten, die al jaren op de wachtlijst staan, zij haar nier zal afstaan. Na een uitgebreide analyse van het leven van de drie patiënten en gesprekken met familie en vrienden, heeft de donor een beeld van de patiënten en kiest ze aan wie ze haar nier het liefst afstaat. Hoewel Lisa bepaalt wie die gelukkige is, kan de kijker thuis zijn advies kenbaar maken via sms.

Op dit moment staan 2,9 miljoen Nederlanders geregistreerd als potentiële donor. “Toch is dit aantal lang niet voldoende“, aldus een woordvoerster van BNN. “Als 5 miljoen Nederlanders zich zouden laten registreren als donor, zou de wachttijd van 4,5 jaar op een nieuwe nier worden gehalveerd. De meeste patiënten wachten op een nier en daarvoor staan deze maand al 1.049 mensen op een wachtlijst. Gemiddeld overlijden 200 mensen per jaar, omdat ze te lang moesten wachten. BNN vindt dat het na tien jaar praten tijd is om echt iets te gaan doen.”
Wereldschokkend nieuws. Ook de buitenlandse kranten staan er bol van. Maar nog geen topic hier. Wat vinden we er hier van? Gaan we kijken? Zou je door dit programma wel donor willen worden? Is het de juiste manier van aandachtgeven aan de problematiek?

Blik hier vooruit op het programma van vrijdag.
pi_49888190
goed om de mensen met de neus op de feiten te drukken
in deze show is de kans zelfs hoger op een nier, namelijk 33% en normaal is die veel lager
ik hoop dat door deze show mensen ook donor worden zodat het tekort opgelost kan worden
en het is idd wel een beetje cruw, maar de overheid doet er ook neit veel aan om donoren te krijgen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:44:11 #3
54636 Eb
Le Big Mac
pi_49903189
Het is shocktherapie en dat is het.

Nog niet zo lang geleden was in het nieuws dat het aantal orgaandonoren achterblijft bij waar de samenleving behoefte aan heeft. Maar zoals dat gaat, sneeuwt een dergelijk bericht onder in de stortvloed aan triviale nieuwtjes die de redacties van snuisterijtjesbulletins op ons afvuren in de overtuiging dat hun oplages en/of kijkcijfers erbij gebaat zijn.

En dan is daar het medium zelf die de media in gang zet. De publieke omroep BNN die, in ere van wijlen hun veurzitter, de knuppel op ongehoorde doch BNN-eigen wijze in het hoenderhok gooit. In de hoop dat de vaderladse media er enkele kolommen aan zullen wijden, doch ongetwijfeld aangenaam verrast door de lawine aan aandacht in werkelijk alle uithoeken van de wereld.

Niemand had een betere memorial voor Bart de Graaf kunnen bedenken. Het is van legendarische afmetingen. Bart de Graaf lacht zich een klimaatveranderende kriek op zijn wolk.

Dit is een historische gebeurtenis, om 2 redenen. In de eerste plaats plaatst het het onderwerp van orgaandonorschap met stip op de eerste plaats van het publieke debat. In de tweede, maar zeker niet laatste, plaats legt het de vinger op de zere plek van de maatschappij waarin wij terecht zijn gekomen; slechts door te shockeren is het nog mogelijk om een maatschappelijk thema de aandacht te geven waar het recht op heeft, in een tijdsgewricht dat gedomineerd wordt door celebrities en hun ondergoed, de vraag of ministers nog durven te plassen in probleemwijken en de vraag of Froukje de Both nu wel of geen vriend heeft.

Pet af voor BNN
pi_49903720
Gaat toch al een topic over? CDA wil dat BNN stopt met donorshow
pi_49914720
Dat is NWS. Dit is FTR.
pi_49932228
Nederland schijnt relatief een erg hoog aantal donoren te hebben, bijna het hoogst in de wereld. Probleem is dat er geen goede donoren doodgaan, alleen ouwe mannetjes en vrouwtjes wiens lichaam al versleten is dankzij de extreem doorgevoerde veiligheid in NL.

Heb ergens een prachtartikel gelezen dat de enige manier om de donorlijsten weg te werken is om het verkeer net als vroeger weer heerlijk onveilig te maken.

Zal me trouwens niets verbazen als na afloop blijkt dat die kinderen gewoon gezond zijn en dat het een stunt is om het probleem onder de aandacht te brengen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_49972445
quote:
Wereldpers aanwezig bij BNN-donorshow
Uitgegeven: 31 mei 2007 17:50
Laatst gewijzigd: 31 mei 2007 17:51

HILVERSUM - Bij de uitzending van De Grote Donorshow van BNN is vrijdag (20.30 uur, Ned. 3) veel pers aanwezig. Niet alleen Nederlandse, maar journalisten uit diverse landen volgen de verrichtingen van de ongeneeslijk zieke 'Lisa', meldde een BNN-woordvoerster donderdag. De omroep heeft aanmeldingen van veertig media binnen.

Lisa maakt in de door Patrick Lodiers gepresenteerde show een keuze uit drie nierpatiënten. Aan een van hen zal ze een nier doneren.

Journalisten van onder meer de persbureaus Reuters en Associated Press zijn aanwezig in de studio in Aalsmeer, net als van Al-Jazeera, de Duitse ZDF, het Japanse Nippon TV.

In ieder geval voorafgaand aan de show is ook CNN van de partij. Verder zijn er cameraploegen uit België, Rusland, Oekraïne, Engeland en Spanje.

Bizar
BNN krijgt veel reacties binnen op het bizarre programma. Nieuwe leden melden zich aan om hun steun te betuigen aan het initiatief, maar tientallen bestaande leden melden zich juist af om hun afkeer aan te geven.

Ook hebben tot dusver zes mensen zich per mail gemeld die beweren een nier te willen afstaan aan de twee patiënten die in de show aan het kortste eind trekken.

Hoe serieus die mailtjes zijn, weet de zegsvrouw niet. Eén persoon vroeg er in ieder geval geld voor. De mailers zijn doorverwezen naar het donorregister.
quote:
Artsenorganisatie betwijfelt echtheid Donorshow

Ethicus Gert van Dijk van artsenorgani- satie KNMG betwijfelt of jongerenomroep BNN de voor vrijdag aangekondigde donorshow daadwerkelijk wil ingaan met ’levensechte’ patiënten als kandidaten. “Ik verwacht dat het een publiciteitsstunt zal blijken te zijn. Of dat BNN na de show zal bekendmaken dat het geen patiënten waren die meededen, maar acteurs“, aldus Van Dijk in het Reforma- torisch Dagblad. Als de show wel over ‘echte’ mensen gaat, vreest Van Dijk een ‘diep tragische’ afloop.

Als de deelnemers is voorgehouden dat de winnaar hoe dan ook een donornier krijgt, kan dat volgens Van Dijk diep tragisch zijn. “Dat staat namelijk allerminst vast. Laboratoriumonderzoek moet duidelijk maken of weefseltype en bloedgroep van donor en ontvanger met elkaar overeenkomen. Daarnaast moeten beiden zowel medisch als psychisch worden gescreend. Daarbij bestaat de kans dat de donor uit de show vanwege haar ziekte geen organen kan afstaan. Of dat de arts negatief adviseert omdat de kans te groot is dat de ingreep haar levensverwachting nog verder bekort.”

Volgens BNN is alles al geregeld. “De omroep claimt dat inderdaad, maar ik heb zo mijn twijfels“, vertelt Van Dijk. “Zo’n screening kan alleen in een van de zeven transplantatiecentra, en deze hebben verzekerd nog niet benaderd te zijn. De poule van kandidaten die je moet screenen voor je er drie overhoudt van wie weefseltype en bloedgroep overeenstemmen met dat van de donor is bovendien zo groot, dat ik het uitgesloten acht dat dit buiten een van deze centra is gebeurd.”

Mocht de show inderdaad een publiciteitsstunt blijken om mensen bewust te maken, dan is BNN volgens Van Dijk niet in zijn opzet geslaagd. “Nee, de show begint contraproductief te worden. Rond orgaandonatie is altijd wat aan de hand, dat is de indruk die naar ik vrees nu ontstaat.“

[ Bericht 19% gewijzigd door BliksemSchigt op 31-05-2007 18:54:15 ]
pi_49974527
quote:
Mocht de show inderdaad een publiciteitsstunt blijken om mensen bewust te maken, dan is BNN volgens Van Dijk niet in zijn opzet geslaagd. “Nee, de show begint contraproductief te worden. Rond orgaandonatie is altijd wat aan de hand, dat is de indruk die naar ik vrees nu ontstaat.“
Die redenatie volg ik niet.

Zullen er echt mensen zijn die deze show gebruiken als reden om geen donor te worden?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:01:34 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50004096
Geen gebrek aan publiciteit in ieder geval:
quote:
Premier Balkenende betreurt het dat
BNN vanavond toch de Grote Donorshow
uitzendt.Dat komt het imago van ons
land in het buitenland niet ten goede,
zei de premier na het kabinetsberaad.

Niet alleen in eigen land,maar ook uit
de buurlanden heeft BNN veel kritiek
gekregen.Onethisch en smakeloos waren
de meest gehoorde kwalificaties.BNN
vindt het donortekort veel onethischer.

Eerder werd bekend dat minister Klink
van Volksgezondheid niet ingaat op de
uitnodiging om de uitzending bij te
wonen.Bij producent Endemol in Almere
staan tal van tv-zenders die verslag
willen doen van de omstreden tv-show.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_50007807
Dit ga ik eens kijken.
pi_50009366
Ze moeten eerst maar eens die donorregistratie in orde krijgen. Ik heb in het verleden al twee keer een registratieformulier opgestuurd. Beide keren heb ik geen enkele reactie gekregen. Lekkere manier om met donoren om te gaan. Oh oh oh wat zijn ze moeilijk te vinden... En tjah.. ik blijf het niet proberen.

Net op de BNN site gekeken, die verwijst naar donorregister.nl en daar moet je een PDF downloaden en die vervolgens opsturen. Echt achterlijk dat er geen optie is om een formulier aan te vragen. Alle mensen zonder printer (of zonder inkt, zoals ik) kunnen zich niet registreren.

Het valt me mee dat ze inmiddels een antwoordnummer hebben. Een paar jaar terug werd je vriendelijk verzocht zelf de postzegels te betalen.

Maargoed ik ga vanavond kijken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:09:31 #12
172731 JohnFoK
dikke vette goeie shit, ouwe!!
pi_50011802
typish BNN jammer, dit gaat hun echt aleen om de kijkcijfers. Dit programma heeft al zo veel aandacht gehad in nederland en ook buitenlandse media. typisch een geval van mediageil.
Maar goed, ik hoorde de heer De Mol ook een keer zeggen. "het maakt mij niet uit wat voor programma's ik maak, het gaan me aleen om de kijkcijfers" ben bang dat het hier ook het geval voor bnn is.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:10:20 #13
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50011835
BNN
Donoren
Bart de Graaff
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:11:13 #14
172731 JohnFoK
pi_50011868
Ik ga vanaaf stiekem wel even kijken, en dan geld ook een dag later voor de kijkcijfer's.
pi_50011878
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:56 schreef ErikN het volgende:
Echt achterlijk dat er geen optie is om een formulier aan te vragen. Alle mensen zonder printer (of zonder inkt, zoals ik) kunnen zich niet registreren.
Kan wel hoor. Bovenaan de site staat een linkje 'Formulieren'
Rechtstreekse link: http://www.donorregister.nl/contact/Formulieren.asp

Succes!
pi_50012133
Het zou mij niks verbazen als het straks allemaal nep blijkt te zijn, een poging om maar zoveel mogelijk media-aandacht te krijgen voor het donorprobleem. Laat ik zeggen dat ik daar op hoop, het zou namelijk geniaal zijn en het programma heeft zijn doel toch allang bereikt.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:21:28 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50012255
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:18 schreef Croupouque het volgende:
Het zou mij niks verbazen als het straks allemaal nep blijkt te zijn, een poging om maar zoveel mogelijk media-aandacht te krijgen voor het donorprobleem. Laat ik zeggen dat ik daar op hoop, het zou namelijk geniaal zijn en het programma heeft zijn doel toch allang bereikt.
Ben bang dat ze daar net niet slim genoeg voor zijn bij BNN.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:23:22 #18
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_50012326
Tsja ik weet haast wel zeker dat ze geen nier gaan uitrijken als prijs. Het wordt vast een informatieve show over hoveel mensen geen donor zijn. Voor alle deelnemers in iedergeval al nieren beschikbaar.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 20:24:46 #19
862 Arcee
Look closer
pi_50012376
Wat een stunt van BNN dat ze zo veel aandacht krijgen vanuit het buitenland.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:27:22 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50012461
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Vergeet je niet de televizieractie? Iedereen dacht toen dat Bart hem had, die gaf toen een persconferrentie. Iedereen dacht dattie toe ging geven maar hij had hem niet maar speelde er schitterend op in en stuurde de media met een kluitje het riet in!!!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:31:33 #21
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_50012607
Het is begonnen.
sig verwijderd door FA
pi_50012632
Begint goed
pi_50012660
Totdat hij in beeld kwam
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:33:23 #24
172731 JohnFoK
pi_50012685
bart !!! GROTE HELD !!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:33:52 #25
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50012698
Misschien een stomme vraag, maar heeft een persoon geen 2 nieren?
Als ze doodgaat, dan heeft ze toch 2 nieren over?
Of heeft ze er zelf ook nog maar een?

Zou leuk zijn als de 2e als troostprijs ter beschikking zou worden gesteld.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_50012703
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Op basis van wat? .
pi_50012725
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:24 schreef Arcee het volgende:
Wat een stunt van BNN dat ze zo veel aandacht krijgen vanuit het buitenland.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:35:01 #28
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_50012732
Woheoehoeh ik kijk sensatie !!!!!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 20:35:10 #29
862 Arcee
Look closer
pi_50012737
Bart.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:36:01 #30
80791 crew  Paul
pi_50012769
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:35 schreef Arcee het volgende:
Paultjuhhh.
pi_50012780
Ff kijken
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:36:30 #32
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50012789
Ik dacht ik zal eens kijken, ben wel benieuwd. Moet ik tegen die kutkop van Patrick aan kijken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:38:26 #33
141482 Q.
JurassiQ
pi_50012861
Hij staat aan.
For great justice!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:38:59 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50012883
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:38 schreef Q. het volgende:
Hij staat aan.
Idem.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:39:41 #35
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50012905
Welke ziekte heeft de ongenezelijk zieke persoon eigenlijk?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:40:17 #36
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_50012927
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Welke ziekte heeft de ongenezelijk zieke persoon eigenlijk?
Hersentumor.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:40:37 #37
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50012940
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:33 schreef GizartFRL het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar heeft een persoon geen 2 nieren?
Als ze doodgaat, dan heeft ze toch 2 nieren over?
Of heeft ze er zelf ook nog maar een?

Zou leuk zijn als de 2e als troostprijs ter beschikking zou worden gesteld.
kick.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:40:49 #38
80791 crew  Paul
pi_50012954
Hopelijk komen er eens nieuwe donoren bij , vandaag nog met iemand over gehad. De redenen dat mensen geen donor willen zijn vind ik vaak echt een reden wat niet te verhouden is om iemands leven te kunnen redden
pi_50012956
quote:
(...)het programma heeft zijn doel toch allang bereikt.
Dit was ondoordacht, en ik neem dat gedeelte terug. Want ik kijk.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:40:52 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50012957
Ze ziet er echt goed uit nog.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:42:37 #41
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50013017
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:40 schreef Burdie het volgende:
Ze ziet er echt goed uit nog.
Zeker een mooie vrouw nog
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:42:58 #42
172731 JohnFoK
pi_50013030
Kijkers zeggen donorshow links te laten liggen
Uitgegeven: 1 juni 2007 19:00

AMSTERDAM - Driekwart van de Nederlanders zegt vrijdagavond niet te gaan kijken naar de Grote Donorshow op BNN. De helft van de bevolking vindt niet dat de omstreden uitzending moet worden afgelast. Dat blijkt vrijdag uit peilingen van Maurice de Hond.

In het programma bepaalt de terminaal zieke Lisa wie van drie jonge nierpatiënten haar orgaan krijgt. Kijkers kunnen haar met een sms adviseren.

Bijna 65 procent van de ondervraagden vindt dit niet deugen. Ook heeft ruim 45 procent er moeite mee dat uiteindelijk maar één nierpatiënt een nieuwe nier krijgt.

Aandacht

Bijna zestig procent van de Nederlanders vindt de uitzending geen goede manier om aandacht te vragen voor het tekort aan donororganen.

Bijna 65 procent vindt het programma ethisch verwerpelijk, maar een kleine 25 procent steunt de stelling dat de overheid de uitzending moet verbieden.

nu.nl
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:43:19 #43
12913 GreatWhiteSilence
pi_50013043
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:40 schreef webspider het volgende:

[..]

Hersentumor.
Dan zal het wel een goedaardige zijn, neem ik aan, anders zou ze niet kunnen doneren?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:43:32 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50013054
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:42 schreef Haunter het volgende:

[..]

Zeker een mooie vrouw nog
Ik had echt een duidelijk doodziek vrouwtje verwacht. Raar dat ze nog maar zo kort heeft te leven.
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:43:36 #45
80791 crew  Paul
pi_50013059
Stiekem kijkt iedereen
pi_50013087
Ik denk iedere keer, is dit nou echt echt of is het een grote (vooropgezette) show om aandacht voor orgaandonatie te krijgen
Iedereen is uniek, behalve ik.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:01 #47
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50013101
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:42 schreef JohnFoK het volgende:
Kijkers zeggen donorshow links te laten liggen
Uitgegeven: 1 juni 2007 19:00

AMSTERDAM - Driekwart van de Nederlanders zegt vrijdagavond niet te gaan kijken naar de Grote Donorshow op BNN. De helft van de bevolking vindt niet dat de omstreden uitzending moet worden afgelast. Dat blijkt vrijdag uit peilingen van Maurice de Hond.
Dat betekent dat 4 miljoen mensen gaan kijken, lijkt me niet bepaald 'links laten liggen'?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:09 #48
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_50013110
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dan zal het wel een goedaardige zijn, neem ik aan, anders zou ze niet kunnen doneren?
Dat hebben ze niet gezegd, hij was vergroeid met haar hersenen en niet te behandelen.
pi_50013115
Ik kijk ook.. tja ben toch wel benieuwd.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:26 #50
12913 GreatWhiteSilence
pi_50013124
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:43 schreef paultjuhhh het volgende:
Stiekem kijkt iedereen
Nee, ik kijk medium, maar ben wel nieuwsgierig.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:28 #51
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_50013129
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:44 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Ik denk iedere keer, is dit nou echt echt of is het een grote (vooropgezette) show om aandacht voor orgaandonatie te krijgen
Beiden, denk ik.
pi_50013131
Zo smakeloos vind ik het niet. Drie nierpatiënten en 33% kans op een nieuwe nier. Als deelnemer weet je dat je kan winnen of verliezen. Als ik een nierpatiënt zou zijn en ik stond nog op een jarenlange wachtlijst had ik ook meegedaan. Als ik ongeneeslijk ziek zou zijn en iemand met mijn orgaan heel erg blij zou kunnen maken, waarom dan niet?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:43 #53
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50013136
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:43 schreef paultjuhhh het volgende:
Stiekem kijkt iedereen
Ik ben wel benieuwd wat de kijkcijfers uiteindelijk zijn en vooral wat het aantal aangevraagde donorformulieren zijn
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:46 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50013139
quote:
Dat zou natuurlijk ook nog eens kunnen. Maar zal wel niet.
KuikenGuppy
pi_50013146
quote:
Dat laatste heb ik vandaag nog gezegd. Voor mijn gevoel gaat het allemaal op het laatste moment niet plaatsvinden en is het puur om donoren te krijgen.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:46:27 #56
80791 crew  Paul
pi_50013169
Wat doet de presentator moelijk lijkt net dat hij van een schokkende autocue aan het lezen is
pi_50013179
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik vandaag nog gezegd. Voor mijn gevoel gaat het allemaal op het laatste moment niet plaatsvinden en is het puur om donoren te krijgen.
Inderdaad, dat spookt ook steeds door mijn hoofd, we zullen het zien
Iedereen is uniek, behalve ik.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:48:08 #58
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_50013225
Jezus, ik zou never nooit kunnen kiezen over iemand's leven.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:48:08 #59
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_50013226
Patrick is duidelijk ook zenuwachtig. Ik zit wel geboeid te kijken tot nu toe.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_50013248
Ik vind het zo raar om al die 25 mensen te zien.. zo raar dat zei mag beslissen over het verloop van die mensen hun leven.
pi_50013252
Tot nu toe geloof ik er geen barst van, maar ik merk ook dat ik wat dat betreft verschrikkelijk bevooroordeeld ben en het geen kans gun.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:49:16 #62
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50013275
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:48 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vind het zo raar om al die 25 mensen te zien.. zo raar dat zei mag beslissen over het verloop van die mensen hun leven.
En op basis van wat he... lijkt me geen pretje om zo te moeten kiezen.
  Donald Duck held vrijdag 1 juni 2007 @ 20:49:48 #63
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50013297
is dit via een stream te bekijken?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:50:15 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50013315
Bizar, dit. Enorm bizar.
KuikenGuppy
pi_50013323
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:49 schreef BVO het volgende:

[..]

Leeftijd.. roken.. echt vaag om te zien!
Je moet iets doen.. en als je dat nu niet kan?! Ik vind het vaag..
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:50:25 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50013324
Die voorselectie alleen al, weerzinwekkend.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:50:38 #67
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50013330
Het lijkt wel dat ene spelletje... heeft 'ie een bril?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:50:51 #68
80791 crew  Paul
pi_50013337
KIES DAT LEUKE MEISJE !!!!!!!!!!!!
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:51:17 #69
80791 crew  Paul
pi_50013352
aaaaah roos en lotte waren zo schattig
pi_50013354
Roos en Lotte
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:51:23 #71
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_50013358
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:49 schreef BVO het volgende:

[..]

Klopt, toch wel mooi dat ze uiteindelijk wel wat eisen stelt aan de potentiële ontvanger (bijv geen (ex)rokers etc.)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:51:33 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50013366
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:50 schreef BVO het volgende:
"Wie is het?"
KuikenGuppy
pi_50013368
Ik word gewoon misselijk van die eliminatie.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:51:44 #74
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50013372
Ze puzzelt, nee, geen nier, zwakste schakel, tot ziens!!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:51:45 #75
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_50013374
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:50 schreef paultjuhhh het volgende:
KIES DAT LEUKE MEISJE !!!!!!!!!!!!
Die gaat nu harstikke dood!!!
pi_50013378
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:50 schreef BVO het volgende:
Wie ben ik inderdaad.
Ze lijkt er zo koel onder..
pi_50013380
Ik vind 't wel interessant eigenlijk.
pi_50013391
ik kijk niet, want doeterniettoe, maar is het serieus, of lijkt het jullie een grap i.e. in scene gezet?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50013396
Ze geeft zelf aan dat het voelt alsof ze voor god speelt, maar dat maakt haar blijkbaar niets uit.
Ik vind dit echt behoorlijk smakeloos ook met die foto's zo op een scherm.
Nu valt er iemand af omdat ze puzzelt!

BNN

Presentator is ook belabberd, maar dat wist ik eigenlijk al.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_50013399
In principe maakt ze wel de goede afwegingen in de voorselectie.
pi_50013403
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:51 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die gaat nu harstikke dood!!!
Mwah..Zoals ze zelf zegt
Jongere mensen hebben grotere kans op nier
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:52:33 #82
82036 AstroStart
http://www.mushroomkingdom.nl
pi_50013408
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:51 schreef Piovan het volgende:
Goed zo! Dan besef je des te meer dat het belangrijk is dat de andere 22 worden gered!
De grootste Super Mario fansite van Nederland: Mushroom Kingdom.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 20:52:41 #83
862 Arcee
Look closer
pi_50013418
Mooi confronterend.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:52:43 #84
80791 crew  Paul
pi_50013419
Hoe durft ze roos en lotte eruit te kicken
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:52:47 #85
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50013424
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:52 schreef milagro het volgende:
ik kijk niet, want doeterniettoe, maar is het serieus, of lijkt het jullie een grap i.e. in scene gezet?
Ik begin een beetje te twijfelen... ze lijkt soms te acteren. Wat waarschijnlijk mijn wantrouwige geest is.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:52:48 #86
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_50013425
Best heavy tot nu toe
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_50013429
quote:
Dat kunnen we nog niet zeggen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:52:56 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50013431
KuikenGuppy
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:53:03 #89
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_50013436
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:52 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Mwah..Zoals ze zelf zegt
Jongere mensen hebben grotere kans op nier
Dat is waar
pi_50013440
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:48 schreef Croupouque het volgende:
Tot nu toe geloof ik er geen barst van.
Ik nu ook niet. Vooral door dat "Dag Lotte" toen het licht van het 11-jarige meisje uitging.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:53:12 #91
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_50013446
ik vind dat het leeuwenmoed vereist om daar zo te staan. Petje af !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:53:24 #92
141482 Q.
JurassiQ
pi_50013455
Als dit geen nep is weet ik het ook niet meer. Het is allemaal te gemaakt.
For great justice!
pi_50013457
quote:
Denk ik ook, zeker na dat stukje dat ze er 3 uit moest kiezen. En door het rtl4-sfeertje
pi_50013466
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:51 schreef Devrim_ het volgende:
Roos en Lotte
presentator: '' Dag Roos, dag Lotte''
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 20:53:44 #95
862 Arcee
Look closer
pi_50013469
quote:
ik kijk niet, want doeterniettoe
Hoezo niet, mil?
pi_50013472
Ik vind 't zeer confronterend en knap dat BNN dit aan de kaak durft te stellen

Ben blij dat ik donor ben. Ze mogen alles hebben straks.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:54:10 #97
80791 crew  Paul
pi_50013484
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:53 schreef Q. het volgende:
Als dit geen nep is weet ik het ook niet meer. Het is allemaal te gemaakt.
Het lijkt steeds echter te worden ander
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:54:10 #98
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50013485
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:51 schreef BVO het volgende:
Ze puzzelt, nee, geen nier, zwakste schakel, tot ziens!!
Dat vond ik wel raar idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_50013490
Eigenlijk denk ik nu ook dat het nep is Iets té
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:54:23 #100
12913 GreatWhiteSilence
pi_50013492
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:51 schreef Piovan het volgende:
Ja, maar dat is toch wat een heleboel mensen doen/willen doen:

'Ik wil geen donor zijn omdat een (roker, niet-donor, marokkaan, dikzak) mijn organen krijgt.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')