abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:07:05 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_49786770
Van Nu.nl
quote:
CDA wil dat BNN stopt met donorshow
Uitgegeven: 26 mei 2007 11:00

DEN HAAG - Het CDA wil dat BNN stopt met de voorbereidingen van De Grote Donorshow, die de omroep vrijdag wil uitzenden ter nagedachtenis aan zijn overleden oprichter Bart de Graaff.

In die show (20.30 uur, Ned. 3) krijgt de ongeneeslijk zieke Lisa (37) de keuze aan wie van drie jonge nierpatientjes zij het liefst een nier afstaat. De kijkers kunnen haar adviseren door te sms'en. BNN wil op deze manier aantonen dat het, vijf jaar na het overlijden van De Graaff, nog steeds lastig is om aan donoren te komen.

Verwerpelijk

CDA-mediawoordvoerder Joop Atsma vindt het een verkeerd en verwerpelijk idee van BNN en tv-producent Endemol. "Dinsdag in het vragenuurtje roep ik minister Ab Klink (Volksgezondheid) en Ronald Plasterk (Media) erover naar de Tweede Kamer.

Ik wil dat zij er een stokje voor steken, dit kan echt niet. Ook wil ik dat zij met BNN over de kwestie in gesprek gaan. BNN lost het ene probleem met het andere op. Hoe moeten de twee afgewezen patientjes zich wel niet voelen na de uitzending?", schetst Atsma zaterdag.

(c) ANP
Ik ben het voor de verandering eens met het CDA, wat een walgelijke show.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:18:24 #2
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49786999
quote:
"Hoe moeten de twee afgewezen patientjes zich wel niet voelen na de uitzending?", schetst Atsma zaterdag.
Net zoals de vele patienten die ook op een donor zitten te wachten, lijkt me. Waar deze show juist aandacht voor vraagt.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_49787054
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:18 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Net zoals de vele patienten die ook op een donor zitten te wachten, lijkt me. Waar deze show juist aandacht voor vraagt.
Precies. Het mag dan keihard overkomen, de boodschap lijkt me ook duidelijk. En ik vermoed dat de boodschap op deze manier een stuk indringender overkomt dan de zoveelste suffe en betuttelende postbus 51 campagne.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:21:09 #4
136343 BasEnAad
pi_49787061
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:18 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om 2 jonge patientjes, die weten dat ze 1/3 kans op een nier hebben. Ze worden gewoon gebruikt. Krijgt nu het liefste/populairste kindje de nier, omdat we mogen sms'en?
pi_49787145
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om 2 jonge patientjes, die weten dat ze 1/3 kans op een nier hebben. Ze worden gewoon gebruikt.
Net zoals iemand die de tranentrekker mag spelen in een documentaire over orgaandonatie gebruikt wordt. Daarnaast, het is niet zo dat als ze deze nier niet krijgen, ze helemaal geen nier meer kunnen krijgen. Alleen die niet.
quote:
Krijgt nu het liefste/populairste kindje de nier, omdat we mogen sms'en?
Als jij het lelijkste en onsympathiekste kind de nier gunt, dan stem je daar maar op.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:26:01 #6
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49787165
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om 2 jonge patientjes, die weten dat ze 1/3 kans op een nier hebben. Ze worden gewoon gebruikt. Krijgt nu het liefste/populairste kindje de nier, omdat we mogen sms'en?
Ik denk dat de show gewoon een persiflage is op de huidige donor-situatie.
pi_49787283
Kut CDA
pi_49787339
Ik ben het voor de verandering met CDA eens.
walgelijke show.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49787412
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:31 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Kut CDA
Tja... met zo'n nickname kun je ook alleen maar kortzichtigheid verwachten...

ot: slechte zaak van BNN
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:37:38 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_49787452
Zware poep. Maar denk wel dat dat nodig is om een aantal oogjes open te wrikken.
Ik ga naar huis.
pi_49787488
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:36 schreef tussengas het volgende:

[..]

Tja... met zo'n nickname kun je ook alleen maar kortzichtigheid verwachten...

ot: slechte zaak van BNN
Welkom op ons forum

n00b
pi_49787531
Ah, de bemoeipolitiek van het CDA heeft weer een nieuw onderwerp gevonden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:45:47 #14
136343 BasEnAad
pi_49787657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Net zoals iemand die de tranentrekker mag spelen in een documentaire over orgaandonatie gebruikt wordt. Daarnaast, het is niet zo dat als ze deze nier niet krijgen, ze helemaal geen nier meer kunnen krijgen. Alleen die niet.
Juist, er staat nu een nier op het spel, een spelletje met organen dus en er worden ook nog kinderen bij betrokken(teleurgesteld). En ja het trekt wel de aandacht, maar ik had toch wat beters verwacht van BNN.
quote:
Als jij het lelijkste en onsympathiekste kind de nier gunt, dan stem je daar maar op.
Dus met SMS een nier toebedelen vind jij oke?
  Donald Duck held zaterdag 26 mei 2007 @ 11:50:13 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49787755
Het CDA heeft niks te willen, dit kunnen ze echt op geen enkele manier verbieden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49787821
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Juist, er staat nu een nier op het spel, een spelletje met organen dus en er worden ook nog kinderen bij betrokken(teleurgesteld). En ja het trekt wel de aandacht, maar ik had toch wat beters verwacht van BNN.
[..]

BNN probeert gewoon geld uit te slaan met sms
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49787864
Ik vind het ook maar een lompe show, leuk dat ze aandacht willen vragen om donor te worden, maar dit is gewoon wreed tegenover de 2 `verliezers`
pi_49788080
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

[..]

Niet als beleidsmatige methode nee. Maar om middels deze show mensen eens wat harder met hun neus op de feiten te duwen vind ik niet zo'n probleem. Nogmaals: Het maakt m.i. het probleem veel indringender duidelijk dat weer een suf postbus 51 spotje.
pi_49788104
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:54 schreef Mindstate het volgende:
Ik vind het ook maar een lompe show, leuk dat ze aandacht willen vragen om donor te worden, maar dit is gewoon wreed tegenover de 2 `verliezers`
Kijk, alleen die uitspraak laat al zien dat je de donorproblematiek niet snapt. Er zijn geen 2 verliezers, er zijn duizenden verliezers. Elke keer wanneer er een keus gemaakt moet worden wie er geholpen wordt met de weinige beschikbare organen zijn er 'verliezers'. Duizenden.
pi_49788328
Wat een onzin dat dit opeens aandacht zou vragen voor donors.. Noem me maar lekker egoistisch, maar ik zou echt niet opeens donor worden na zo'n programma. En ik snap best dat een hoop mensen deze show niet gaan waarderen, dus van mij mag hij verboden worden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:16:56 #21
136343 BasEnAad
pi_49788442
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Kijk, alleen die uitspraak laat al zien dat je de donorproblematiek niet snapt. Er zijn geen 2 verliezers, er zijn duizenden verliezers. Elke keer wanneer er een keus gemaakt moet worden wie er geholpen wordt met de weinige beschikbare organen zijn er 'verliezers'. Duizenden.
Ik vrees alleen dat de twee jeugdige kandidaten een serieus trauma overhouden hieraan. Die zullen hun hele leven terugdenken aan die ene kans toen.

Aandacht voor donors, ze doen maar. Maar alsjeblieft wat chiquer dan deze show.

En inderdaad zoals hierboven gepost is, ik denk dat deze show op veel mensen een averechts effect heeft.
pi_49788552
Het probleem kan nog zo groot zijn, maar hier worden gewoon fatsoennormen overtreden. Het is een goeie zaak dat patienten die op een donor wachten geholpen worden, maar niet op deze manier. Kennelijk ziet BNN normvervaging niet als een probleem.
pi_49788570
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
Wat een onzin dat dit opeens aandacht zou vragen voor donors.. Noem me maar lekker egoistisch, maar ik zou echt niet opeens donor worden na zo'n programma. En ik snap best dat een hoop mensen deze show niet gaan waarderen, dus van mij mag hij verboden worden
Als de mensen die er bezwaren tegen hebben nou gewoon eens niet kijken? Is dat niet een stuk simpeler dan maar weer eens wat gaan verbieden?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:21:54 #24
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49788575
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat de twee jeugdige kandidaten een serieus trauma overhouden hieraan. Die zullen hun hele leven terugdenken aan die ene kans toen.
Dat verschilt echt niet van de 'normale' gang van zaken met nierdonatie. Alleen wordt er hier een show omheen gemaakt. En 1 op 3 lijkt me nog altijd een realistischere kans op een nier dan in werkelijkheid het geval is.
pi_49788577
Moreel verwerpelijk. De bedoeling van de show zal heel goed zijn, maar dit is niet de manier om aandacht aan donorregistratie te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')