Helemaal mee eens hoor. Dat iemand bepaalde beperkingen heeft wil inderdaad helemaal niet zeggen dat hij/zij geen goede ouder zou zijn. Ik was alleen even verbaasd omdat ik in de veronderstelling was dat het echt niet meer kon. Verder vind ik het gewoon fijn om te horen dat het goed gaat (afgezien van die miskraam dan)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:34 schreef _evenstar_ het volgende:
ik snap een ieders verbazing wel.
maar.. garanties heb je in het leven nooit.. mibos is er beroerd vanaf gekomen na de bevalling.. en al is dat niet vergelijkbaar. wil er alleen mee aangeven dat je nooit zekerheid hebt dat er wat gebeuren kan.
dat de pijn en beperkingen er zijn ja, maar als ik naar djen kijk zie ik een pubermeid die lekker pubert niets te kort komt gek op der moeder en broertje is gek op rick is.
Djulian een heerlijk ventje dat ondanks zijn allergie-en een lekker wijs peuterpubertje is.
Ik weet zeker dat een derde kindje even liefdevol, gelukkig zal opgroeien.
Want op letten wat iemand allemaal niet kan heeft geen nut het gaat er tensliotte om wat wel kan.
en dat is een heleboel liefde aandacht genegenheid en warmte.
Dat anitra hulp zal krijgen bij ht in badje doen zal daar niets aan af doen.
in welk opzicht dachten jullie (bedel niet alleen jou, maar bv ook m@x en sugar) dat het niet meer zou kunnen dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:54 schreef snoopy het volgende:
Hestria en Randa, van harte
Anitra, ik verkeerde ook in de veronderstelling dat het niet echt een optie meer voor jullie was.
Als jullie hebben besloten om er voor te gaan dan is dat idd jullie keuze. Veel succes met alles!
ik ik ik , zou heel graag willen....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef Vicky het volgende:
Het gaat goed hier met de streepjes!! Wie volgt?
Weet ik hoor...moest gewoon even mijn ei kwijtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef lunastar het volgende:
zoutig welkom.. kan je wel niet helpen.. gewoon 2 weekjes afwachten anders
Anitra ik ken ook iemand die met tussenschot een prachtwonder op de wereld heeft gezet.. en ik hoop voor julie dat jullie dat ook nog eens mogen meemaken
liefs lunastar
Je gaf zelf, nog geen maand geleden volgens mij, al aan dat het niet haalbaar was ivm je morfine. Vandaar denk ik, dat iedereen een beetje verrast is.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:17 schreef Anitra het volgende:
[..]
in welk opzicht dachten jullie (bedel niet alleen jou, maar bv ook m@x en sugar) dat het niet meer zou kunnen dan?
ja de morfine was erg hoog en emotioneel was het heel zwaar, zag mezelf als iemand die niks kon en dat de medicijnen alleen maar erger zouden worden. Maar dat waren dus echt de medicijnen die sprakenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:58 schreef Lois het volgende:
[..]
Je gaf zelf, nog geen maand geleden volgens mij, al aan dat het niet haalbaar was ivm je morfine. Vandaar denk ik, dat iedereen een beetje verrast is.
Wat Lois zegt en andere dingen die je in het verleden wel verteld hebt. Je gaf zelf gewoon heel vaak aan dat je het graag zou willen maar dat er heel veel redenen waren waardoor het niet kon.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:58 schreef Lois het volgende:
[..]
Je gaf zelf, nog geen maand geleden volgens mij, al aan dat het niet haalbaar was ivm je morfine. Vandaar denk ik, dat iedereen een beetje verrast is.
Lieve Hestria geen bloed geeft moedquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:48 schreef hestria het volgende:
hier zijn slechte voortekenen, ik heb vandaag al heel de dag af en toe krampen, denk dat het of valse streepjes waren of het voor de 3de keer fout gaat.
Inderdaad. De huisarts van Misslautje stelt het zo dat het 'regel' is dat je per 4 maanden maar 3 keer een eisprong hebt. Ik zou wel eens willen weten waar hij dat dan op baseert?!quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde laatst ook ergens dat je idd niet elke maand een eisprong hoeft te hebben en dat dat niet eens automatisch betekent dat er iets niet goed is.
Als je officieel kijkt zou je er meer moeten hebben dan stipt elke maand 1, omdat de cyclus in principe 4 weken is ipv een maand.
Hoezo? Mag dat niet gevraagd worden?quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:11 schreef Sugar het volgende:
Nou Loena, dat is behoorlijk cru gezegd. Ik heb er verder natuurlijk niets over te zeggen of zelfs mee te maken, maar ik schrok wel van je post.
Natuurlijk, maar wie zegt dat daar niet over is nagedacht? Ik vind het ook cru om het op deze manier neer te zetten, zeker als je erbij stil staat dat Djen dit ook zou kunnen lezen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Hoezo? Mag dat niet gevraagd worden?
Zoiets is een grote beslissing.. En maak je niet even met zn 2 als er derde afhankelijk van zijn..
Je moet aan alles denken..
Niemand zegt dat.. Ze vraagt of er over na is gedacht..quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:17 schreef m@x het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar wie zegt dat daar niet over is nagedacht? Ik vind het ook cru om het op deze manier neer te zetten, zeker als je erbij stil staat dat Djen dit ook zou kunnen lezen.
Tuurlijk wel, Tally.quote:
Zoals je al zegt niet alles hoeft met een laagje omkleedt te worden..quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:19 schreef m@x het volgende:
Nouja, het is meer de manier waarop het wordt gevraagd die me stoort. Je hoeft echt niet alles met een suikerzoet laagje te omkleden maar ik vind het zo wel heel bot.
lautjuh ik ga voor je duimen en hopen ik kan nog niet helemaal genieten hoor pfff die vruchtwater punctie he wat een gedoe maar ja ben nou eenmaal geen 20 meer en ik wil wel graag dat het gezond isquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:05 schreef Misslautje84 het volgende:
Moedertje, Hestria en Rand gefeliciteerd !!
De streepjesregen is begonne....mag ik de volgende zijn ;-)
Hier alles eigelijk niet zo lekker, vorige week 3 dagen ongi geweest, alleen maar bruin bloed, niets roods aan te bekennen. Voor de zekerheid een ochtendtest gedaan, je weet het natuurlijk nooit en die was negatief. Maar nog steeds last van vage klachten, misselijk, erge honger, snel moe, lusteloos. En met als toppunt, afgelopen vrijdag zit ik lekker op de bank, ik wil een raar plekje op mijn tepel aan manlief laten zien, komt er ineens een soort creme/vocht uit mijn tepel...dat kan niet goed.
Ik ga dus straxies naar de dokter samen metIk ga vragen of hij misschien een binnenwaards onderzoek wil doen, misschien was het wel niet een gewone ongesteldheid...je weet het niet !
Snel dus een update !
Zie je wel!quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:48 schreef hestria het volgende:
nou ondertussen is de laaste test binnen 30 seconde een mooie streep, dus de zwangerschap is echt. Vandaag weer krampen, maar altijd in de namiddag als ik ook erg moe ben, dus heb goede hoop dat het gewoon tekenen zijn van dat ik rustig aan moet doen.(geen kind van 11 kilo de trap afsjouwen enz) dus hier gaat alles goed, ivm met de vorige 2 miskramen en mijn ongeregelde periodes mag ik volgende week al naar de verloskundige.
dus denk dat ik jullie moet verlaten. Ik wens iedereen heel veel sucses en dat het maar snel mag lukken.
17 july ben ik 16 weken en ik heb dus besloten wat er ook gebeurt na die dag jullie gewoon op de hoogte te houdenquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:46 schreef Misslautje84 het volgende:
Anitra, ik vind het een mooie beslissing en ik wil jullie alvast alle succes wensen. Natuurlijk zijn er vraagtekens te zetten maar die zijn er in elke situatie en altijd....
Moedertjuh, Wanneer heb je de vruchtwagenpunctie ?
Inderdaad even bij de dokter langsgaan misschien kan hij/zij je een kuurtje Primolut voorschrijven. Daardoor wordt je menstruatie opgewekt en het is de bedoeling dat daarvan je cyclus weer op gang komt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:21 schreef klonelin het volgende:
* klonelin = bang.. nu al 34 dagen overtijd.. dat is toch niet normaal!
En nog steeds een negatieve zwangerschapstest.
1 april was mijn laatste menstruatie. Daarvoor was ik nog nooit overtijd geweest.
Toch maar een bezoekje aan de dokter?
Aan het wachten..quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef lunastar het volgende:
waar is iedereen??? het is zo stil...
Dankjewel!! Het was een geweldig leuke dag. We hebben heel veel plezier gehad. Zie Trouwen!!!! deel 30 lekker wegmijmeren..... voor wat foto's als je dat leuk vindt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:31 schreef Again het volgende:
Diaan gefeliciteerd!! Was het een mooie dag??
Morgen beginnen bij ons de fundays weer dus hopen ook een terrorvisje die het goed met mijn eitje kan vinden
Succes allemaal!
Ik weet niet, dat kan heel snel zijn. Ik had een keer de ene dag 14mm en de andere dag waren ze al 18. Dus wie weet? Afwachten maar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:40 schreef Bright het volgende:
En hier wachten we totdat bij een volgende follikelopmeting (morgen) de follikels 18mm zijn.
Vandaag zijn ze 14mm, dus het lijkt me dat ze pas zondag of zo 18mm zijn, dus dinsdag dan een inseminatie?
lol - het was een retorische vraag, maar goed. We hebben ook al een keer gehad dat het 2 dagen later pas 16mm was.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:16 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik weet niet, dat kan heel snel zijn. Ik had een keer de ene dag 14mm en de andere dag waren ze al 18. Dus wie weet? Afwachten maar.
Ik heb geen idee hoe mijn cyclus nu is....ze zeggen toch dat na een mk dequote:Op zondag 10 juni 2007 08:24 schreef Mariposa het volgende:
Hee Suerte geen idee, wel vreemd. Heb je enig idee waar je in je cyclus moet zitten? Misschien zit je nu wel aan het eind en komen zebinnenkort weer langs. Is er een mogelijkheid dat je weer zwanger bent?
Hier is het een beetje vreemd ik zit nu op 21 dagen en ik had gisteren heel mooi helder trekkerig slijm. Dat is toch veel te laat?
Nou ja we zien wel weer. Gisteren zijn we lekker uiteten geweest omdat we toen 7,5 jaar bij elkaar waren
Bright hoe was het gisteren?
Wel een eitjequote:Op zondag 10 juni 2007 18:16 schreef hestria het volgende:
suerte wat raar, na mijn miskramen was ik na 4 weken en 5 weken alweer ongi. in princiepe zou je zwanger kunnen raken na een miskraam, er komt immers wel gewoon een eitje vrij.
Probeer het eens 's ochtends als hij nog half in een slaaproes is, dan heeft hij de puf nog niet om er over na te denken en wil het misschien wel lukken? Misschien werkt het juist beter om het zomaar spontaan te doen, zonder het te plannen, dat je ineens bovenop hem duikt? Geen voorspel of andere aanwijzingen zodat hij de kans niet krijgt om er over na te denken dat het gepland is?quote:Op maandag 11 juni 2007 11:17 schreef Bright het volgende:
Tipjes? Maak bewust rond de eisprong tijd vrij en zorg ervoor dat jullie allebei zijn uitgerust (want als je moe bent, heb je al helemaal geen zin!) en zorg voor een goede stemming, muziekje, hapje, leuk filmpje en - oh ja, zorg er niet voor dat je pas wilt klussen als je naar bed gaat, want dan heb je echt geen zin, dan wil je alleen nog maar slapen en ben je snel afgeleid.
quote:Op maandag 11 juni 2007 12:37 schreef Bright het volgende:
Zoeperzazke, wil je 't email-adres van m'n vrouw? Dat klinkt namelijk als een heel fijne tipgarpje
lol - nee, da's waar. Maar de man hoeft ook z'n drankje niet te laten staan. Sterker nog: de man hoeft niets te laten staan, zelfs z'n vrouw nietquote:Op maandag 11 juni 2007 22:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bright bedoel je dit als voedingsadvies voor de man? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Wél dat het wordt afgeraden voor zwangere vrouwen, maar niet om de vruchtbaarheid van de man te verhogen hoor.
bronquote:Factoren die een rol kunnen spelen bij verminderde zaadkwaliteit
• Warmte
De zaadballen hebben een temperatuur van 35 graden. Dat is lager dan de lichaamstemperatuur (37 graden). Voor een optimale zaadproductie is deze temperatuur belangrijk. Het dragen van strak ondergoed of het vaak nemen van een zeer warm bad of een sauna kunnen de temperatuur verhogen. Ook bij een spataderkluwen in de balzak is de temperatuur van de zaadballen soms verhoogd. Of het zorgen voor een lagere temperatuur bijdraagt aan een verbeterde kwaliteit van het zaad en een grotere kans op zwangerschap, is nooit goed onderzocht.
• Roken en drugs
Roken kan een ongunstig effect hebben op de kwaliteit van zaad. Ditzelfde geldt voor het gebruik van drugs.
• Vitamine C
Een tekort aan vitamine C in de voeding draagt mogelijk bij aan een verminderde kwaliteit van het zaad.
• Alcohol
Overmatig gebruik van alcohol (meer dan twee glazen per dag) kan de kwaliteit van het zaad ongunstig beïnvloeden.
• Koorts
Koorts is soms een tijdelijke oorzaak van verminderde zaadkwaliteit.
zie ook : Koorts
• Frequentie van zaadlozing
Heel weinig of juist heel vaak een zaadlozing hebben, speelt bij sommige mannen een rol bij een verminderde zaadkwaliteit. Over het algemeen bevordert het 'sparen' van zaad gedurende langere tijd de kwaliteit niet.
• Hormonale oorzaken
Een te lage productie van follikelstimulerend hormoon (FSH) dat stimuleert de zaadballen kan leiden tot een slechte kwaliteit van het zaad, maar deze hormoonstoornis is erg zeldzaam.
• Overige factoren
Industriële chemicaliën zoals lood en bestrijdingsmiddelen kunnen een slechte invloed hebben op de vorm van de zaadcellen. Ook van sommige geneesmiddelen (o.m. Beta-blokkers) is bekend dat zij niet goed zijn voor het zaad.
Misschien een late reactie... maar waarom zou je wachten? Ik vind dat je vriend gelijk heeft. Ga er niet vanuit dat jullie zelf wel binnen een maandje al zwanger zijn... voor hetzelfde geld duurt het bij jullie ook wel een aantal maanden/jaren (al hoop ik dat jullie die ellende van wachten en onzekerheid bespaard blijft)... Ik zou voor jullie eigen geluk kiezen in ieder geval!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:38 schreef Again het volgende:
Nou uitslag van schoonzusje is niet goed, slijmvliezen en trilhaartjes in de eileiders zijn niet aanwezig, waarschijnlijk door Chlamydia in het verleden, dus het eitje kan niet vervoerd worden door de eileiders. Ze gaan dus met IVF starten. Wel zuur hoor. Denk dat wij maar een maandje wachten! Zou het vreselijk vinden nu te moeten vertellen dat ik zwanger ben.
Vriend is het er niet mee eens, die zegt dat we ons eigen geluk niet van een ander moeten laten afhangen maarja.. Beetje loyaliteit mag ook wel vind ik.
Wat vinden jullie?
Inderdaad, daarom wil ik het ook wel graag.quote:Op donderdag 14 juni 2007 07:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Eerst een keertje ongesteld worden is aan te raden, omdat je dan weet wanneer de laatste dag van je menstruatie was als je zwanger bent geworden.
Sorry dat ik er nu pas op terugkom, heb eigenlijk verder niet meer in dit topic gelezen, wilde er niet te veel mee bezig zijn om niet te enthousiast te wordenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:26 schreef Mariposa het volgende:
Lotusparel, ook jullie gefeliciteerd met jullie stapHopelijk kan je snel naar Z&G en zal alles voorspoedig verlopen. Had je mijn antwoord en vraag nog gezien over het chronische verhaal?
Dat is het belangrijkte dat jij weet waar j grenzen zijn en wat je er aan kan doen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:00 schreef lotusparel het volgende:
[..]
Sorry dat ik er nu pas op terugkom, heb eigenlijk verder niet meer in dit topic gelezen, wilde er niet te veel mee bezig zijn om niet te enthousiast te worden
Mocht mijn situatie nu ineens erg verslechteren dan schorten we het op tot een moment dat ik het wel weer aankan, en durf
We hebben besloten er toch 'voor te gaan' omdat we over 5 jaar waarschijnlijk nog net zo hard twijfelen, maar tegen die tijd al een kind van een paar jaar kunnen hebben.
Zekerheid krijg je toch nooit. Ik heb 2 jaar terug gerevalideerd en daar geleerd hoe ik mijn lijf in acht kan houden en mijn rust moet nemen en mijn spieren sterk te houden. Ik ken mijn grenzen en weet wat ik aankan. Ik voel me nu goed genoeg om een zwangerschap aan te durven
Anitra, heb je al getest ondertussen, of wacht je het eerst af?
Oh kijk aan. Dan is dit echt wel een 2de streepjequote:Op maandag 18 juni 2007 17:14 schreef Suerte het volgende:
Dat weet ik, daarom heb ik tussendoor (2 weken na mk) een test gedaan, en was negatief.Maar zoals ik al zei, wil ik bij de arts een bloedtest laten doen.
Als dat allemaal goed is, ga ik ook![]()
Ik kijk het nog een weekje aan, dan ga ik de bloedtest laten doen![]()
Hopen dat het allemaal goed is, want we gaan volgende week zaterdag op vakantie![]()
Geeft niet joh... ga jij maar lekker je hart luchten hier hoor en zit je niet verontschuldigen. Ik zie vooral zwangere vrouwen in de stad, op school... waar ik ook ga of sta... dus ik herken het wel enigszins. Mn schoonzusje is nu zwanger, maar dat vind ik wel geweldig. Ik word weer tantequote:Op woensdag 20 juni 2007 09:45 schreef lunastar het volgende:
Diaan niet alleen hier vliegen ze rond mijn oren.. overal, ook in het dagelijks leven... en dat maakt me echt moedeloos....
sorry voor mij geklaag
diaan veel plezier met huizenjacht en hopelijk vind je een gepast huisje... wij wonen binnenkort 3 jaar in ons eigen huisje.. wat vliegt de tidj... enigste nadeel ik was toen zwanger bij verhuis.. maar is toen misgegaan... dus eerst feest en maand later herinnering aan ons verdriet
sorry ben wat down
Lunaquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:42 schreef lunastar het volgende:
welkom jore
bij mijn eerste zwangerschap, meisje dat nu 4 jaar is... voelde ik ook niks, pas na lange tijd getest omdat ventje het toch raar vond en ik bleek zwanger, uiteindelijk al 10 weken... dus wie weet![]()
Bright hier was ivf ook niet aan ons besteed.. ik duim voor jullie dat jullie niet meer verder moeten![]()
Natuurlijk ook voor iederene duim ik hier...![]()
![]()
liefs lunastar
quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:33 schreef lunastar het volgende:
ik positief ingesteld????
heb ik iets gemist Diaan (lol)
Fruppel ik heb altijd die steekjes rond eisprong en daarna ook rond nod dus ik voel ze ook altijd aankomen.. en net gevoeld dat eitje in aantocht is
Nou mijn duimen draaien again
Fruppel dikke knuffel, negatieve test is nooit leuk
liefs lunastar
Heb niet getest, ben maar zo kort bezig dat ik meer het idee heb dat ik dingen wil voelen die er misschien niet zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:33 schreef lunastar het volgende:
Fruppel dikke knuffel, negatieve test is nooit leuk
liefs lunastar
Zo laat nog snackenquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:47 schreef Again het volgende:
Zo en nu ga ik chips eten in bed![]()
![]()
Vetklep dat ik ben
Slaap lekker allemaal!
lol - mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap ook heel veel paprikachips gegeten. Laat ik dat nu nog steeds de lekkerste chips vindenquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:53 schreef MeNicole het volgende:
Ik he me tijdens de zwangerschap rot gegeten in chipsWas het enige wat ik binnen kon houden
![]()
Ik weet dat ik wel drop mag, maar met het 'af en toe' heb ik problemenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:31 schreef Vicky het volgende:
Suerte, je mag heus af en toe wel een dropje hoor!! Je moet niet elke dag een zak eten.
Ik heb behorlijk wat drop gegeten hoor tijdens mijn zwangerschap.
Maar moest er eerst niet iets aan dat tussenschot in je baarmoeder gedaan worden? Of verwar ik jou nu met een andere user?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef Anitra het volgende:
Nieuwe NOD 22 juli (Rick zijn verjaardag dus laat het raak zijn deze keer, mooier cadeautje zou niet kunnen geven toch?)
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef Anitra het volgende:
Hier vandaag ongesteld geworden en niet zo'n beetje ook, dus denk toch dat ht idd nog van vorige maand was met die test.
Nieuwe NOD 22 juli (Rick zijn verjaardag dus laat het raak zijn deze keer, mooier cadeautje zou niet kunnen geven toch?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |