Inderdaad even bij de dokter langsgaan misschien kan hij/zij je een kuurtje Primolut voorschrijven. Daardoor wordt je menstruatie opgewekt en het is de bedoeling dat daarvan je cyclus weer op gang komt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:21 schreef klonelin het volgende:
* klonelin = bang.. nu al 34 dagen overtijd.. dat is toch niet normaal!
En nog steeds een negatieve zwangerschapstest.
1 april was mijn laatste menstruatie. Daarvoor was ik nog nooit overtijd geweest.
Toch maar een bezoekje aan de dokter?
Aan het wachten..quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef lunastar het volgende:
waar is iedereen??? het is zo stil...
Dankjewel!! Het was een geweldig leuke dag. We hebben heel veel plezier gehad. Zie Trouwen!!!! deel 30 lekker wegmijmeren..... voor wat foto's als je dat leuk vindt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:31 schreef Again het volgende:
Diaan gefeliciteerd!! Was het een mooie dag??
Morgen beginnen bij ons de fundays weer dus hopen ook een terrorvisje die het goed met mijn eitje kan vinden
Succes allemaal!
Ik weet niet, dat kan heel snel zijn. Ik had een keer de ene dag 14mm en de andere dag waren ze al 18. Dus wie weet? Afwachten maar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:40 schreef Bright het volgende:
En hier wachten we totdat bij een volgende follikelopmeting (morgen) de follikels 18mm zijn.
Vandaag zijn ze 14mm, dus het lijkt me dat ze pas zondag of zo 18mm zijn, dus dinsdag dan een inseminatie?
lol - het was een retorische vraag, maar goed. We hebben ook al een keer gehad dat het 2 dagen later pas 16mm was.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:16 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik weet niet, dat kan heel snel zijn. Ik had een keer de ene dag 14mm en de andere dag waren ze al 18. Dus wie weet? Afwachten maar.
Ik heb geen idee hoe mijn cyclus nu is....ze zeggen toch dat na een mk dequote:Op zondag 10 juni 2007 08:24 schreef Mariposa het volgende:
Hee Suerte geen idee, wel vreemd. Heb je enig idee waar je in je cyclus moet zitten? Misschien zit je nu wel aan het eind en komen zebinnenkort weer langs. Is er een mogelijkheid dat je weer zwanger bent?
Hier is het een beetje vreemd ik zit nu op 21 dagen en ik had gisteren heel mooi helder trekkerig slijm. Dat is toch veel te laat?
Nou ja we zien wel weer. Gisteren zijn we lekker uiteten geweest omdat we toen 7,5 jaar bij elkaar waren
Bright hoe was het gisteren?
Wel een eitjequote:Op zondag 10 juni 2007 18:16 schreef hestria het volgende:
suerte wat raar, na mijn miskramen was ik na 4 weken en 5 weken alweer ongi. in princiepe zou je zwanger kunnen raken na een miskraam, er komt immers wel gewoon een eitje vrij.
Probeer het eens 's ochtends als hij nog half in een slaaproes is, dan heeft hij de puf nog niet om er over na te denken en wil het misschien wel lukken? Misschien werkt het juist beter om het zomaar spontaan te doen, zonder het te plannen, dat je ineens bovenop hem duikt? Geen voorspel of andere aanwijzingen zodat hij de kans niet krijgt om er over na te denken dat het gepland is?quote:Op maandag 11 juni 2007 11:17 schreef Bright het volgende:
Tipjes? Maak bewust rond de eisprong tijd vrij en zorg ervoor dat jullie allebei zijn uitgerust (want als je moe bent, heb je al helemaal geen zin!) en zorg voor een goede stemming, muziekje, hapje, leuk filmpje en - oh ja, zorg er niet voor dat je pas wilt klussen als je naar bed gaat, want dan heb je echt geen zin, dan wil je alleen nog maar slapen en ben je snel afgeleid.
quote:Op maandag 11 juni 2007 12:37 schreef Bright het volgende:
Zoeperzazke, wil je 't email-adres van m'n vrouw? Dat klinkt namelijk als een heel fijne tipgarpje
lol - nee, da's waar. Maar de man hoeft ook z'n drankje niet te laten staan. Sterker nog: de man hoeft niets te laten staan, zelfs z'n vrouw nietquote:Op maandag 11 juni 2007 22:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bright bedoel je dit als voedingsadvies voor de man? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Wél dat het wordt afgeraden voor zwangere vrouwen, maar niet om de vruchtbaarheid van de man te verhogen hoor.
bronquote:Factoren die een rol kunnen spelen bij verminderde zaadkwaliteit
• Warmte
De zaadballen hebben een temperatuur van 35 graden. Dat is lager dan de lichaamstemperatuur (37 graden). Voor een optimale zaadproductie is deze temperatuur belangrijk. Het dragen van strak ondergoed of het vaak nemen van een zeer warm bad of een sauna kunnen de temperatuur verhogen. Ook bij een spataderkluwen in de balzak is de temperatuur van de zaadballen soms verhoogd. Of het zorgen voor een lagere temperatuur bijdraagt aan een verbeterde kwaliteit van het zaad en een grotere kans op zwangerschap, is nooit goed onderzocht.
• Roken en drugs
Roken kan een ongunstig effect hebben op de kwaliteit van zaad. Ditzelfde geldt voor het gebruik van drugs.
• Vitamine C
Een tekort aan vitamine C in de voeding draagt mogelijk bij aan een verminderde kwaliteit van het zaad.
• Alcohol
Overmatig gebruik van alcohol (meer dan twee glazen per dag) kan de kwaliteit van het zaad ongunstig beïnvloeden.
• Koorts
Koorts is soms een tijdelijke oorzaak van verminderde zaadkwaliteit.
zie ook : Koorts
• Frequentie van zaadlozing
Heel weinig of juist heel vaak een zaadlozing hebben, speelt bij sommige mannen een rol bij een verminderde zaadkwaliteit. Over het algemeen bevordert het 'sparen' van zaad gedurende langere tijd de kwaliteit niet.
• Hormonale oorzaken
Een te lage productie van follikelstimulerend hormoon (FSH) dat stimuleert de zaadballen kan leiden tot een slechte kwaliteit van het zaad, maar deze hormoonstoornis is erg zeldzaam.
• Overige factoren
Industriële chemicaliën zoals lood en bestrijdingsmiddelen kunnen een slechte invloed hebben op de vorm van de zaadcellen. Ook van sommige geneesmiddelen (o.m. Beta-blokkers) is bekend dat zij niet goed zijn voor het zaad.
Misschien een late reactie... maar waarom zou je wachten? Ik vind dat je vriend gelijk heeft. Ga er niet vanuit dat jullie zelf wel binnen een maandje al zwanger zijn... voor hetzelfde geld duurt het bij jullie ook wel een aantal maanden/jaren (al hoop ik dat jullie die ellende van wachten en onzekerheid bespaard blijft)... Ik zou voor jullie eigen geluk kiezen in ieder geval!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:38 schreef Again het volgende:
Nou uitslag van schoonzusje is niet goed, slijmvliezen en trilhaartjes in de eileiders zijn niet aanwezig, waarschijnlijk door Chlamydia in het verleden, dus het eitje kan niet vervoerd worden door de eileiders. Ze gaan dus met IVF starten. Wel zuur hoor. Denk dat wij maar een maandje wachten! Zou het vreselijk vinden nu te moeten vertellen dat ik zwanger ben.
Vriend is het er niet mee eens, die zegt dat we ons eigen geluk niet van een ander moeten laten afhangen maarja.. Beetje loyaliteit mag ook wel vind ik.
Wat vinden jullie?
Inderdaad, daarom wil ik het ook wel graag.quote:Op donderdag 14 juni 2007 07:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Eerst een keertje ongesteld worden is aan te raden, omdat je dan weet wanneer de laatste dag van je menstruatie was als je zwanger bent geworden.
Sorry dat ik er nu pas op terugkom, heb eigenlijk verder niet meer in dit topic gelezen, wilde er niet te veel mee bezig zijn om niet te enthousiast te wordenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:26 schreef Mariposa het volgende:
Lotusparel, ook jullie gefeliciteerd met jullie stapHopelijk kan je snel naar Z&G en zal alles voorspoedig verlopen. Had je mijn antwoord en vraag nog gezien over het chronische verhaal?
Dat is het belangrijkte dat jij weet waar j grenzen zijn en wat je er aan kan doen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:00 schreef lotusparel het volgende:
[..]
Sorry dat ik er nu pas op terugkom, heb eigenlijk verder niet meer in dit topic gelezen, wilde er niet te veel mee bezig zijn om niet te enthousiast te worden
Mocht mijn situatie nu ineens erg verslechteren dan schorten we het op tot een moment dat ik het wel weer aankan, en durf
We hebben besloten er toch 'voor te gaan' omdat we over 5 jaar waarschijnlijk nog net zo hard twijfelen, maar tegen die tijd al een kind van een paar jaar kunnen hebben.
Zekerheid krijg je toch nooit. Ik heb 2 jaar terug gerevalideerd en daar geleerd hoe ik mijn lijf in acht kan houden en mijn rust moet nemen en mijn spieren sterk te houden. Ik ken mijn grenzen en weet wat ik aankan. Ik voel me nu goed genoeg om een zwangerschap aan te durven
Anitra, heb je al getest ondertussen, of wacht je het eerst af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |