Volgens mij is dit om inkomsten te genereren voor deze landen. Vooral de Schotse rugbybond kan wel een financiele injectie gebruiken geloof ik.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef NY_Giant het volgende:
Waarom wordt er ook in Schotland en Wales gespeeld?
Was het niet Erin go bragh? (in het Gaeilge)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:48 schreef sjimz het volgende:
Erin go brough!!!!!
Jaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was het niet Erin go bragh? (in het Gaeilge)
Erin ga wijd?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was het niet Erin go broad? (in het Gaeilge)
Ik zag het inmiddels op de sitequote:Op donderdag 31 mei 2007 17:11 schreef Nielsch het volgende:
Je zit op de bovenste ring en in het midden van een lange zij.
netjes!! mooie plaatsen zegquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:02 schreef Oldbie het volgende:
Yeah baby![]()
[afbeelding]
Ben benieuwd naar onze plaatsen. Het waren wel de duurste kaartjes in het stadion
Vorig week donderdag voor het eerst aangeboden: ik was niet thuis.......uiteindelijk vandaag pas in handen gekregenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:23 schreef knnth het volgende:
Wanneer heb je je kaarten gekregen?
Grappig, dat zijn ook poulewedstrijden op het WK.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:55 schreef Nielsch het volgende:
A.s. zaterdag; oefenwedstrijden ter voorbereiding op het WK
Australie vs. Wales
Argentinie vs. Ierland
Vet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:55 schreef Nielsch het volgende:
A.s. zaterdag; oefenwedstrijden ter voorbereiding op het WK
Nieuw-Zeeland vs. Frankrijk
Australie vs. Wales
Zuid-Afrika vs. Engeland
Argentinie vs. Ierland
Rematches van vorige week dus. Engeland zal wel weer keihard worden verslagen door Zuid-Afrika. Ik vraag me echt af waarom ze op tour zijn zonder alle sterren. Dit is namelijk belachelijk en heeft geen zin. Het enige wat je doet is Johnny Wilko blootstellen aan een stelletje bloedlustige Bokken.
Ben benieuwd of Wales en Ierland nu wel weten te winnen. Vorige week verloren ze nogal ongelukkig.
Nee, niet op de BBC of TV5 oid, helaas.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vet.
Nog ergens live te aanschouwen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
Kijk dat zijn de die-hards.Veel plezier en moge de All blacks winnenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:02 schreef Oldbie het volgende:
Yeah baby![]()
[afbeelding]
Ben benieuwd naar onze plaatsen. Het waren wel de duurste kaartjes in het stadion
quote:Op zondag 3 juni 2007 16:36 schreef sanni het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de die-hards.Veel plezier en moge de All blacks winnen
Dat eerste was te verwachten aangezien Engeland echt met een B-team naar Zuid-Afrika is toegegaan. Dat Australie met die cijfers van Wales wint vond ik iets verrassender, zeker na de spannende wedstrijd van het weekend daarvoor.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:38 schreef sjimz het volgende:
Zuid Afrika wint vrij gemakkelijk van Engeland.
Australie idem dito tegen Wales.
Bron: bbc.co.ukquote:England coach Brian Ashton says he has not ruled out recalling veteran former captain Lawrence Dallaglio to play at the World Cup later this year.
Wasps skipper Dallaglio has won 77 caps and last started an England Test in June 2004.
"He has never been out of the frame in terms of our thinking," said Ashton.
"He has very good leadership skills on the field. It may well be we decide that is something we need, come World Cup time."
The 34-year-old helped Wasps land their second Heineken Cup in four seasons when they beat Leicester at Twickenham last month.
He must now wait for the announcement of Ashton's likely 40-man World Cup training squad on Wednesday week to see if he has a chance of playing in his third World Cup.
"He'd not had a great season, by his own admission, up to and including the first part of the Six Nations," said Ashton.
"In my opinion, I think he played better and better this season once the Heineken Cup knockout stages began."
Hij is zeker met zijn ervaring een versterking.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:38 schreef Nielsch het volgende:
Lawrence Dallaglio gaat misschien toch mee naar het WK met Engeland. Ik denk dat Dallaglio zeker een versterking is voor het Engelse team als je kijkt naar zijn prestaties met de London Wasps in b.v. de Heineken Cup. Wat denken jullie? Serieuze versterking of slechts een noodgreep van Ashton?
[..]
Bron: bbc.co.uk
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij is zeker met zijn ervaring een versterking.
Wie weet komen we elkaar wel tegenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:45 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn man en ik gaan waarschijnlijk naar Zuid-Afrika-Tonga. Dat is op de dag van onze wedding anniversary. Als dat niet romantisch is
Ik wilde iig wel naar een wedstrijd van de springbokke. Sterker nog, ik heb er zelfs een shirt van
Ik zie dat je een Hagenees bent... waar kijk je rugby, dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:31 schreef knnth het volgende:
Mijn pub zendt het wel uit, bedoel je niet live op de BBC? Zal dan toch wel op Sky ofzo zijn?
Wellicht dat het wel live op Sky is. If so dan ga ik ook wel even langs de pub.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:31 schreef knnth het volgende:
Mijn pub zendt het wel uit, bedoel je niet live op de BBC? Zal dan toch wel op Sky ofzo zijn?
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zie dat je een HageneesHagenaar bent... waar kijk je rugby, dan?
Ben ik laatst nog geweest. Leuke tent. Eigenaar is erg aardig. Schijnt oudste Irish Pub van NL te zijn.quote:
Was hij zowiezo niet hopeloos uit vorm?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:42 schreef doohicky het volgende:
Tegenslag voor Wales trouwens: Gavin Henson is (waarschijnlijk) niet op tijd fit voor het WK.
http://www.planetrugby.com/Story/0,18259,3557_2631939,00.html
Ja klopt, de oorspronkelijke eigenaar is er vorig jaar mei mee opgehouden, na 21 (!) jaar. Maar die nieuwe eigenaar is ook een relaxte vent, en houdt ook van rugbyquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ben ik laatst nog geweest. Leuke tent. Eigenaar is erg aardig. Schijnt oudste Irish Pub van NL te zijn.
nutteloze info voor je
Dat ookquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Was hij zowiezo niet hopeloos uit vorm?
Beide waren leuke wedstrijden. Was wel enigzins verrast over de winst van Schotland over Ierland.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:37 schreef knnth het volgende:
warmup matches komend weekend (tijden aldaar)
Scotland v Ireland, 14:30
England v France, 17:00
er zullen vast nog wel meer zijn, ik ben alleen te lui om te zoeken
edit. nee, dit zijn ze
Nee, maar Wales speelde tegen Engeland ook maar met ongeveer 5 basisspelers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef knnth het volgende:
ik had een hangover, dus ik heb de wedstrijd niet overleefd, slechts 'n half uurtje gezien. ierland zag er niet goed uit, maar dat komt nog wel goed. engeland is ook nog niet zo ver op weg zoals die pot tegen wales deed vermoeden.
Inderdaad. Het is ook goed dat Italie meedoet met de Six Nations. Elk jaar dat ze mee doen, worden ze alleen maar meer ervaren en beter, wat weer goed is voor rugby in het algemeen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:11 schreef Nielsch het volgende:
Afgelopen vrijdag heeft Ierland trouwens ook met 23-20 gewonnen van Italie. Geen beelden van de wedstrijd gezien, maar Italie is echt een land waar voortaan rekening mee moet gehouden worden in de Six Nations, als ze dit niveau weten vast te houden (en wellicht verbeteren).
iddquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is ook goed dat Italie meedoet met de Six Nations. Elk jaar dat ze mee doen, worden ze alleen maar meer ervaren en beter, wat weer goed is voor rugby in het algemeen.
Hopelijk is er ook een of andere constructie te verzinnen dat Argentinië toch kan meedoen met de tri nations.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is ook goed dat Italie meedoet met de Six Nations. Elk jaar dat ze mee doen, worden ze alleen maar meer ervaren en beter, wat weer goed is voor rugby in het algemeen.
Zou een goed idee zijn. In Uruguay kunnen ze ook aardig rugby'en. Zou alleen maar mooi zijn dus. Het heeft voor Argentinie ook echt geen nut om tegen landen in Zuid Amerika te spelen. Winnen ze alleen maar met dikke cijfers.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hopelijk is er ook een of andere constructie te verzinnen dat Argentinië toch kan meedoen met de tri nations.
Als daar meer enthousiasme voor rugby ontstaat, kan dat misschien ook weer uitstralen op andere landen in Zuid-Amerika.
Als Ierland straks maar met overmacht wint van de Fransenquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:08 schreef don-diablo het volgende:
[..]
die Fransen zijn gewoon een fysieke overmacht tegenover de Welsh
wordt lastig iig, maar denk wel dat het een leuke wedstrijd wordtquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:50 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Als Ierland straks maar met overmacht wint van de Fransen![]()
Kunnen ze in Engeland niet meer verdienen? En weet jij of er spelers zijn die dan toch in Engeland spelen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:20 schreef Nielsch het volgende:
Voor Australie en Nieuw-Zeeland geldt dat wanneer hun spelers in Europa onder contract staan bij een club ze niet voor hun land mogen spelen, dus die bedenken zich wel een paar keer voordat ze die overstap maken. Hetzelfde geldt straks na het WK voor Zuid-Afrikanen.
Alle spelers van de All Blacks spelen bij een club in Nieuw-Zeeland en alle spelers van de Wallabies spelen bij clubs in Australie. Er zijn spelers van Zuid-Afrika die nu nog in Europa spelen, maar onder de nieuwe regels die na het WK ingaan zouden zij niet meer geselecteerd mogen worden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:00 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Kunnen ze in Engeland niet meer verdienen? En weet jij of er spelers zijn die dan toch in Engeland spelen?
Ik wist niet eens van het bestaan van zo een regel.
Ik denk dat de Australische, Nieuw-Zeelandse en Afrikaanse bonden de regel hebben ingesteld om hun spelers in het land houden. Op deze manier zorg je ervoor dat de kwaliteit van de competite op niveau blijft en dat jong talent in aanraking kan komen met de huidige sterren.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:25 schreef knnth het volgende:
Zijn hier redenen voor, behalve praktische als reistijd?
Tsja, money makes the world go round, meestal dan toch.quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:51 schreef arrebar het volgende:
Toen ik in Nieuw-Zeeland was was er veel discussie hierover, een aantal all-blacks hebben aangegeven na het wk naar Engeland of Frankrijk te gaan, en dat zullen er nog wel meer worden als ze een succesvol wk hebben. De verwachting is dat de Nieuw-Zeelandse rugbybond die regel gaat wijzigen omdat anders de All-Blacks van weinig betekenis zullen zijn.
Tsja, daar zijn ze in het voetbal al lang geleden achter gekomen. Nederlandse spelers die naar het buitenland vertrokken voor het grote geld (Faas Wilkes in 1949 naar Inter Milaan) mochten ook niet meer voor het Nederlands Elftal spelen. Deze regel is inmiddels allang achterhaald en dat zal in rugby ook gaan gebeuren. Wel raar dat Zuid-Afrika hem dan nu juist in gaat stellen, maar ik denk dat ze bang zijn voor een leegloop van talent.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, money makes the world go round, meestal dan toch.
Maar hier lijken ze dan de omgekeerde weg van het Bosman-arrest op te willen.
Hier gaat het dan weliswaar om club vs. land, maar het omgekeerde effect van hetgeen wat er in het voetbal aan de hand is zal worden bereikt.
Ik zal kijken wat ik kan doen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:49 schreef Leatherface het volgende:
Cool, pfaf. Zou mooi zijn als je iets van de belevenis aldaar kan laten zien op FOK!
Na 20 jaar zie ik zuidafrika eidenlijk weer live.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef tong80 het volgende:
Cool oldbie![]()
Met recht kijk je er naar uit
Ik ben vorig jaar naar een wedstrijd Bloubulle- Crusaders geweestquote:Op donderdag 6 september 2007 23:21 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Na 20 jaar zie ik zuidafrika eidenlijk weer live.
Laatste keer was in 1987 op Loftus Versveld in Pretoria......damn, tranen springen in mijn ogenNiet omdat het toen een slechte wedstrijd was.......gewoon een klein beetje heimwee
Ik was natuurlijk ook een "bloubulle" fan (Noord Transvaal)
TV5 zendt (als het goed is) alle poulewedstrijden van Frankrijk, alle kwartfinales, alle halve finales, de kleine finale en de finale live uit!quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:18 schreef Olmo het volgende:
Zendt TV5 het nog steeds rechtstreeks uit? Het staat namelijk niet genoemd in mijn tv gids. Ben wel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond. Het toernooi voor Frankrijk staat of valt bijna bij de uitslag. Denk wel dat ze het redden in de poule.
Maar dat gunt Oldbie die Fransozen welquote:Op zaterdag 8 september 2007 00:09 schreef tong80 het volgende:
Ik zie het al 17-12. En 80.000 toeschouwers die afdropen. Geweldig
Laat de argentijnen maar aan de tri nations meedoen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:45 schreef tong80 het volgende:
Ik heb niks met Frankrijk. Heb er ook een topic over geopend of ze echt zo arrogant zijn. Daarom vind ik de zege van Argentinië geweldig. Wordt het niet tijd voor een 7 landen tournooi ?
Inderdaad. Dan stijgt het niveau van de Argentijnen misschien nog verder. Echt een geweldige uitslag. Zelf baal ik wel een beetje dat ik te laat was met kaartjes te regelen voor Zuid-Afrika v Tonga. Ik had de Springbokken graag in actie gezien.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Laat de argentijnen maar aan de tri nations meedoen.
Ja, je ziet nu al dat de Argentijnen de Europese landen met de regelmaat van de klok verslaan. Ze zouden het echt structureler tegen de toplanden moeten opnemen, worden ze alleen maar beter.quote:Op zaterdag 8 september 2007 09:37 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Inderdaad. Dan stijgt het niveau van de Argentijnen misschien nog verder. Echt een geweldige uitslag.
Klopt. Italië begint steeds sterker te worden. Duidelijk een voordeel van het toevoegen van ze aan de 5 nations. Ik denk dat het alleen moeilijk wordt om er nog een land bij te doen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 09:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, je ziet nu al dat de Argentijnen de Europese landen met de regelmaat van de klok verslaan. Ze zouden het echt structureler tegen de toplanden moeten opnemen, worden ze alleen maar beter.
Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australië zijn wellicht nog wat te sterk voor de Pumas. Maar Italië was vroeger ook veel zwakker dan de 5 nations landen. Maar de Italianen werden erbij toegevoegd en nu verslaan ze regelmatig Wales en Schotland.
Dus wat mij betreft maken ze er een 4 nations van, met NZ, Aus, Z-Af en Arg.
Kopen?quote:Op zaterdag 8 september 2007 09:37 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Inderdaad. Dan stijgt het niveau van de Argentijnen misschien nog verder. Echt een geweldige uitslag. Zelf baal ik wel een beetje dat ik te laat was met kaartjes te regelen voor Zuid-Afrika v Tonga. Ik had de Springbokken graag in actie gezien.
NZ en Aus schijnen vaak het argument te gebruiken dat het logistiek lastig is om Arg er bij te halen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Argentijnen zijn best pissed dat ze niet uitgenodigd worden, ze hebben nu te weinig wedstrijden op niveau.
Italie zijn ze overigens al een tijdje voorbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als ze beiden met het sterkste team zouden spelen zou het verscihl groter zijn.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie verloor overigens een maand of 6 geleden op 1 punt van NZ, maar toen speelde beide teams niet met de sterkste teams
Dat moet nog blijken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als ze beiden met het sterkste team zouden spelen zou het verscihl groter zijn.
Graagquote:
Huh? er zijn nog gewoon tickets te krijgen hoor (alleen de duurste, maar die zijn nog steeds niet extreem onbeschoft geprijsdquote:Op zaterdag 8 september 2007 20:28 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Graag![]()
Worden er al kaartjes verkocht op E-bay? Zelf heb ik ze nog nergens gezien en om nu op de bonnefooi naar Lens te rijdenBah, mijn Springbokke shirt en vlag lagen al klaar.
100 euro vind ik toch nog iets te prijzig. Jammer dat ik er te laat bij was, maar op tv volgen bevalt me ook wel.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Huh? er zijn nog gewoon tickets te krijgen hoor (alleen de duurste, maar die zijn nog steeds niet extreem onbeschoft geprijsd)
Wij hebben ze ook gekochtHiep hoi, wij zijn er ook bij
Gaat er morgen nog iemand in de pub rugby kijken (Den Haag)? Volgens mij houden mijn vrienden allemaal niet van rugby![]()
Edir: je kunt hier de roze nog bestellen en volgens mij zag ik ook al dingen op marktplaats staan...
Maar anders neem ik je Springbokke-vlag wel mee
Waar? En hoe laat?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:31 schreef ColdFeet het volgende:
Gaat er morgen nog iemand in de pub rugby kijken (Den Haag)? Volgens mij houden mijn vrienden allemaal niet van rugby![]()
Whahahaquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Waar? En hoe laat?
Moet nog even een scriptie afmaken, maar dat moet vast wel lukken.
Ik hou wel van fysieke sporten.quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Whahaha
Ergens in Den Haag. Eerste wedstrijd is om 2 uur, de laatste om 8.
Ik wist niet dat jij van rugby houdt?
De logistieke problemen zitten hem niet zozeer in de geografische afstand. De Tri-Nations worden gespeeld wanneer de Europese competities nog in volle gang zijn. Daar (bijna) alle Argentijnse spelers in de Franse of Engelse competitie spelen, levert dit problemen op. Dit probleem bestaat niet voor Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Australie, aangezien er regels zijn die bepalen dat deze spelers alleen voor hun nationale team mogen uitkomen wanneer ze ook in de competitie van hun eigen land spelen, wat dus ook alle internationals van die landen doen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
NZ en Aus schijnen vaak het argument te gebruiken dat het logistiek lastig is om Arg er bij te halen.
Maar tussen NZ / Aus en aan de andere kant Z-Af zit ook al een flinke geografische afstand.
De Argentijnen moeten gewoon de kans krijgen om zich structureler met de sterkste landen te kunnen meten. Italie is die kans immers ook geboden.
quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:41 schreef Oldbie het volgende:
Hier staan uitslagen. Als je het niet wilt weten.....niet kijken!!!Ik denk niet dat spoiler-tags nodig zijn in dit topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Wat mij betreft spelen ze een gedeelte met de spelers die in Argentinie spelen en die vrij krijgen van hun club. Verder kan je ook het schema omgooienquote:Op zondag 9 september 2007 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De logistieke problemen zitten hem niet zozeer in de geografische afstand. De Tri-Nations worden gespeeld wanneer de Europese competities nog in volle gang zijn. Daar (bijna) alle Argentijnse spelers in de Franse of Engelse competitie spelen, levert dit problemen op. Dit probleem bestaat niet voor Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Australie, aangezien er regels zijn die bepalen dat deze spelers alleen voor hun nationale team mogen uitkomen wanneer ze ook in de competitie van hun eigen land spelen, wat dus ook alle internationals van die landen doen.
Dat is dus ook mijn teletekstquote:Op zondag 9 september 2007 17:16 schreef knnth het volgende:
Ik zit met die rugby tracker van de officiele site, ook best aardig ding.
Hij doet het prima, ja. Leuk bitje ook, met groen en geelquote:
Dat is echt dé wedstrijd van de poolwedstrijden ja. Na misschien Ierland-Frankrijk.quote:Op zondag 9 september 2007 20:08 schreef ColdFeet het volgende:
Vrijdag weer SpringbokkeDat wordt een leuke wedstrijd!
quote:http://www.rugby.ie/news/story/?jp=MHCWQLKFEYCW&s=breaking&d=new
Ireland opened their World Cup with a bonus-point victory over Namibia but Pool D rivals France and Argentina will be rubbing their hands in glee after watching this debacle.
....quote:http://www.irishrugby.ie/8684_8906.php
Ireland were far from convincing winners in their opening match of the 2007 Rugby World Cup tonight, as Pool D outsiders Namibia outshone them in the second half.
Namibie is dan ook geen slecht rugbyland. Als al hun beste spelers niet voor Zuid-Afrika zouden spelen (zoals Percy Montgomery), dan zouden ze zeker een team zijn om rekening mee te moeten houden.quote:Op zondag 9 september 2007 22:37 schreef knnth het volgende:
Pffffffff, hier word ik niet blij van
'Mijn' team Ierland, speelde echt een matige wedstrijd. Eerste helft was nog redelijk, met goed verdedidgend werk, maar de tweede helft was om te huilen, slechte ball handling, twee tries waarvan er minstens eentje gewoon niet mag vallen, drie conversies gemist, enzovoort.
Als ze zo spelen tegen Frankrijk of Argentinië gaan ze keihard de boot in. Met een beetje geluk worden ze dan tweede en mogen ze het opnemen tegen de All Blacks, ofwel einde verhaal. Van de Springbokke zie ik ze in vorm misschien nog wel winnen, maar de All Blacks dus nooit. Is ook nog nooit gebeurd.
Kortom, ondanks de 5 punten, baal ik
Waarom heb ik dit niet gewoon gedaan?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:09 schreef Mark het volgende:
Eens kijken of ik via mijn Welshe contacten een wedstrijdje mee ga pikken. Six Nations Cup is toen goed bevallen. Zo te zien staan op zaterdag 6 oktober de All Blacks in de kwartfinale tegenover de nummer 2 uit de vreselijke Pool D (Ierland, Frankrijk, Argentinie)![]()
Ik ook. En mijn miepige zus gaat meequote:Op maandag 10 september 2007 12:28 schreef Nielsch het volgende:
Nu is het voor mij uitkijken naar vrijdag: Engeland - Zuid Afrika. Ga lekker naar de pub toe en heb er nu al zin in. De week daarna ook een topper op vrijdag: Frankrijk - Ierland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goede wedstrijd overigens!PWBF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update: Argentinie is nu aan het uitlopen, maar... ze moeten nog 2 tries scoren voor het bonuspunt, wat erg belangrijk kan zijn in de groep waarin ze zitten. Daarvoor hebben ze nog 20 minuten.
[ Bericht 37% gewijzigd door Nielsch op 11-09-2007 21:19:49 ]PWBF
IDD. Mensen kijken toch live mee. Of ze kijken helemaal nietquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:40 schreef Mark het volgende:
Wat is het nut van een spoiler als je daarna aangeeft dat ze nog 2 tries nodig hebben voor de bonus?
Laat die spoilers gewoon weg, my 2 cents
Ik denk dat Ierland van Argentinie wint en Frankrijk weer van Ierland.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie wordt Poulewinnaar natuurlijk
Vamos Pumas
True, ik zal het niet meer doenquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:40 schreef Mark het volgende:
Wat is het nut van een spoiler als je daarna aangeeft dat ze nog 2 tries nodig hebben voor de bonus?
Laat die spoilers gewoon weg, my 2 cents
Dat denk ik ook. Ik hoop ook dat de Ieren doorgaan, na de Springbokke mijn 2e team in het rugby. De Fransen eruit zou een stunt zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat Ierland van Argentinie wint en Frankrijk weer van Ierland.
Als Ierland maar doorgaat!
Dan is het hopen voor jou dat Ierland wel het bonuspunt pakt tegen Argentinie, en dat Argentinie niet het verliezersbonuspunt pakt tegen Ierland. Anders kan het nog wel eens knap lastig worden voor Ierland.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat Ierland van Argentinie wint en Frankrijk weer van Ierland.
Als Ierland maar doorgaat!
Tonga.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:58 schreef Nielsch het volgende:
Tonga wint met 25 - 15 van de USA. Tryscorers zijn... Maka, Vaka en Vaki... lol...
Meh, ben nu via een proxy server aan het kijken naar Japan - Fiji op itv.com, stand na 30 minuten is 6-3 voor de Jappen.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tonga.
Ik hoop echt dat een van die South Pacific - staatjes eens de kwarfinale haalt.
Go Tonga, go Samoa, go Fiji.
Ik vind het enorm tegenvallen moet ik zeggen.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:09 schreef Ambrosius het volgende:
De NOS besteedt er uitgebreid aandacht aan moet ik zeggen.
Verwacht er maar niet teveel van.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:13 schreef Nielsch het volgende:
Vanavond Engeland - Zuid Afrika. Tegen beter weten in blijf ik hopen op een spannende wedstrijd. Ga toch maar wel in de pub kijken voor de sfeer!
Ik denk dat de NOS later in het toernooi, wanneer de knock-out rondes beginnen, meer aandacht aan het WK zal besteden. Hoop ik.
Toen de NOS afgelopen woensdag, ondanks 3 wedstrijden helemaal niets liet zien stuurde ik nogmaals een mailtje:quote:WK rugby uitgebreid in de schijnwerpers bij de NOS
De NOS gaat uitgebreid aandacht besteden aan het WK rugby, dat van vrijdag
7 september tot en met zaterdag 20 oktober gehouden wordt in Frankrijk.
Dit gebeurt vrijwel dagelijks door middel van samenvattingen in de reguliere NOS Sportjournaals en in de NOS Studio Sport-uitzendingen in de weekeinden.
De finale op 20 oktober wordt live uitgezonden op Nederland 3 van 21.30 tot 23.00 uur. Hans Brian en Stefan Verheij verzorgen het commentaar bij de wedstrijden.
Rugby is een van de meest beoefende sporten ter wereld. Het WK 2007, het zesde WK dat gehouden wordt, speelt zich af in twaalf stadions. Tien daarvan liggen in Frankrijk, een in Wales (Cardiff) en een in Schotland (Edinburgh). Frankrijk, waar rugby erg populair is, is voor het eerst gastland voor de wereldbeker. De steden waar de wedstrijden worden gespeeld zijn Bordeaux, Lens, Lyon, Marseille, Montpellier, Nantes, Parijs, Saint Denis, Saint Etienne en Toulouse.
Er zijn twintig deelnemende teams met 600 spelers en er zullen 48 wedstrijden worden gespeeld in 44 dagen. Titelverdediger op het WK is Engeland.
Hun antwoord was kort maar krachtig. Geen antwoord op mijn vraag maar toch kort en krachtig:quote:Hallo,
Na de uitzending van vanavond vraag ik mij af welke rechten wel heeft voor het WK rugby. Er waren vandaag drie wedstrijden maar in het sportjournaal is er niets aan bod gekomen. Er zijn geen uitslagen genoemd en er werden geen standen getoond. Laat staan dat er beelden te zien waren.
Ik heb uw toegestuurde bijlage gelezen en de eerste zin is: "De NOS gaat uitgebreid aandacht besteden aan het WK rugby". Ik ben benieuwd naar uw defenitie van het woord uitgebreid.
Welke rechten heeft de NOS en wat kan ik verder verwachten mbt dit toernooi?
Met vriendelijke groet,
Teringlijersquote:Geachte heer,
Het evenement duurt nog tot en met 20 oktober. In ieder geval wordt de finale live uitgezonden.
Met vriendelijke groet,
Meta Beverwijk
NOS Publieksvoorlichting
Jammerlijk?quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:35 schreef ColdFeet het volgende:
Nielsch en alle andere Engeland-fans:
Whahahaha
en
enSpringbokke
Wat een jammerlijke wedstrijd
Ik ben ook enthousiast Springbokke-fan, don't get me wrongquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:39 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Jammerlijk?
Daar doe je zuidafrika mee tekort. Sorry, ik ben nog altijd zuidafrikaan en ik ben erg blij. De kwartfinale kan niet meer missen
Ik ook maar een klinkende overwinning noem ik niet jammerlijk. Dat noem ik feestquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben ook enthousiast Springbokke-fan, don't get me wrong
Maar komop, ik had wel IETSIE meer tegengas verwacht van die engelsen.
OK, OKquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:48 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik ook maar een klinkende overwinning noem ik niet jammerlijk. Dat noem ik feest
Gedraag je eens niet zo als een voetbalsupporterquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:35 schreef ColdFeet het volgende:
Nielsch en alle andere Engeland-fans:
Whahahaha
en
Ja, sorryquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gedraag je eens niet zo als een voetbalsupporter![]()
Ik had Ierland zelfs als kanshebber getipt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:56 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat een vertoning van Ierland....
Van tevoren dacht ik nog dat Ierland het het beste zou doen van alle landen van het noordelijk halfrond, maar ergens is er iets helemaal mis gegaan.
De top is nog steeds sterk (zuidelijk halfrond)quote:Op zondag 16 september 2007 00:22 schreef tong80 het volgende:
Hakken over de sloot van Ierland. De top wordt steeds zwakker of de andere landen zijn aan het aansluiten
Waarom niet een WK naar Argentinie?quote:Op zondag 16 september 2007 11:25 schreef Nielsch het volgende:
Feit is wel dat rugby in veel landen een snel groeiende sport is en deze beweging vertaalt zich ook naar de nationale teams. Tuurlijk, op het WK blijft het vaak een kwestie van professionele teams versus amateur teams, maar die amateur teams worden wel beter, wat goed is voor de gehele rugbysport in het algemeen. Als de IRB nu eens zo meehelpen door het WK toe te kennen aan een non-traditioneel rugbyland (Japan of de VS bijvoorbeeld), dan zal die groei alleen maar sneller gaan.
Leuke reportage over de wedstrijd bij de NOSquote:Op zondag 16 september 2007 17:46 schreef Oldbie het volgende:
Tonga![]()
Dit is de derde keer in 20 jaar dat ze van Samoa weten te winnen. Erg knap.
Niet zo negatief. Het kan nog goedkomen. Ze staan nog steeds tweede en hebben alles dus in eigen handquote:Op zondag 16 september 2007 23:16 schreef knnth het volgende:
Ierland speelt 30 september haar laatste wedstrijd.
Ja, een WK in Argentinie is ook een prima idee. De infrastructuur is er daar ook voor. En wat je zegt, een aantal wedstrijden in Uruguay kan ook alleen maar positief zijn. Zolang de IRB echter besluit WK's enkel toe te kennen aan Frankrijk, Engeland, Australie en Nieuw-Zeeland dan blijf je in dat kleine cirkeltje zitten en dat is jammer.quote:Op zondag 16 september 2007 11:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waarom niet een WK naar Argentinie?
Die zitten nu al gigantisch in de lift en een WK kan de belangstelling alleen maar bevorderen.
Eventueel haal je ook Uruguay erbij voor enkele wedstrijden. Dat is ook een land in opkomst. En als je echt ambitieus bent, kun je ook nog partijen in Chili en Brazilie houden.
Ben bang dat Ierland derde gaat worden in de poule. Wel leuk voor Argentinie, maar minder leuk voor jou.quote:Op maandag 17 september 2007 00:57 schreef knnth het volgende:
Dat is juist waar ik me zorgen over maak
Vrijdag neem ik voor verloren, maar de 30e tegen Argentinië moeten ze dus winnen ... nouja, daarna is het alsnog gauw afgelopen tegen de All Blacks, maargoed, dan kan je tenminste zeggen dat je bij de beste acht hoort ...
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:25 schreef Turtle het volgende:
Afgelopen weekend naar Wales-Australie en naar Fiji-Canada geweest in Cardiff. Ongelofelijk hoe het rugby daar beleefd wordt. Ben er nu nog stil van, dat kan natuurlijk ook komen omdat ik bijna geen stem meer heb![]()
Het hele centrum van Cardiff zat stampvol met Australiers en Welshmen en nauwelijks politie te bekennen. Daar zou de NOS eens een reportage over moeten maken.
Het is al decennia lang zo dat een dramatisch rugbyseizoen voor Wales helemaal goed gemaakt kan worden door een enkele overwinning op Engelandquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:43 schreef Mark het volgende:
[..]Ik ben in maart 2006 naar de beslissende wedstrijd om de 6 nations geweest tussen Wales en Frankrijk. Ondanks dat er voor Wales niets meer te halen was, zat het helemaal vol, en de sfeer was geweldig. Na een spannende pot trok Frankrijk op het laatst toch aan het langste eind en won daarmee de 6 nations. Na afloop iedereen naar de kroeg, waar te zien was dat Engeland verloor van Ierland. Toen was iedereen in Cardiff blij: Fransen en Welshmen
Dat geldt eveneens voor Schotland en Ierlandquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is al decennia lang zo dat een dramatisch rugbyseizoen voor Wales helemaal goed gemaakt kan worden door een enkele overwinning op Engeland![]()
Met dat verschil dat Ierland er dit seizoen heel dicht bij was en eigenlijk twee keer in de laatste minuut verloren heeft van Frankrijk (zowel direct als indirect). Dus eigenlijk zijn de Fransen net als Duitsers, maar dan in het rugby.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:12 schreef knnth het volgende:
Ierland, het Nederland van de home nations, veel verwachtingen, weinig prijzentenzij je de triple crown wil meetellen ...
Leuk zo'n topic met echte kennersquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:48 schreef Nielsch het volgende:
En het eerste topic is bijna vol! Op naar het tweede.
Je lult dan ook uit je nekquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Nederland wint nooit wat met voetbal, ze komen niet eens dichtbij volgens mij. Boeit me verder ook niet want ik kijk er niet naar, maar goed.
Als Montgomery en Habana er maar in staan. Jammer dat Burger nog steeds geschorst is.quote:PARIS, 17 September - After a physical encounter against Samoa and a five day turnaround to face England, South Africa coach Jake White will utilise the full depth of his squad to face Tonga on Saturday.
Although the 22-player squad is not announced until Wednesday, White admitted that some of his team had earned a rest to be fresh for later in the tournament.
"The reality is they are not only just playing against Tonga because they need a game," White said.
"They are playing against Tonga because the other guys also need to have some time to re-group before they play in the quarters."
Man of the match against England, Fourie du Preez, Victor Matfield and centre Jaque Fourie all trained separately from the main group, finishing earlier than their team-mates at an open training session in front of a very loud Parisian crowd on Monday.
"We have been on the go for quite a while, pre-world cup and these two games. It will be good for the body but you also want to be a part of the 22," said fly half Butch James.
All about timing
White is wary that a physical game against hard-hitting Tonga may comeback to haunt his side in their quest for the Webb Ellis Cup.
"I could put my strongest team against Tonga this Saturday and people will say we should win with our strongest team," White said.
"But then what happens is they will then be expected to play America, the quarters, then the semis and then the final and then we say 'I wonder why we ran out of legs in the final'."
"I have to make sure I do what is best for all these guys."
Niet helemaal waar. Als Tonga van hun wint staat Tonga bovenaan en heeft ZA het niet meer in eigen hand.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:17 schreef Barnet_Bee het volgende:
Eerste plaats is binnen, dus het is wel logisch. Toch blijft het jammer, maar wat je zegt als uiteindelijk die beker wordt gewonnen hoor je mij niet klagen.
Elftal?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:28 schreef Oldbie het volgende:
Verdomme!! Het lijkt erop dat Zuidafrika met een B elftal tegen Tonga gaat spelen.
[..]
Als Montgomery en Habana er maar in staan. Jammer dat Burger nog steeds geschorst is.
Kut!!! Kan ik er eindelijk eens heen, zie ik ze niet op volle sterkte.
Hoewel ik White wel kan begrijpen en als ze uiteindelijk de cup winnen hoor je mij niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |