abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:11:52 #101
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_52710627
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:50 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Als Ierland straks maar met overmacht wint van de Fransen
wordt lastig iig, maar denk wel dat het een leuke wedstrijd wordt
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_52713127
Het probleem voor Argentinie en meedoen aan de Tri-Nations is dat veel van de Argentijnse spelers onder contract staan bij clubs in Europa en dat de Europese competities ongeveer samenvallen met de Tri-Nations. Voor Australie en Nieuw-Zeeland geldt dat wanneer hun spelers in Europa onder contract staan bij een club ze niet voor hun land mogen spelen, dus die bedenken zich wel een paar keer voordat ze die overstap maken. Hetzelfde geldt straks na het WK voor Zuid-Afrikanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2007 23:20:20 ]
pi_52713192
Hmm, Wales had (zoals verwacht) niet echt veel in te brengen tegen Frankrijk vanmiddag.
pi_52719299
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:20 schreef Nielsch het volgende:
Voor Australie en Nieuw-Zeeland geldt dat wanneer hun spelers in Europa onder contract staan bij een club ze niet voor hun land mogen spelen, dus die bedenken zich wel een paar keer voordat ze die overstap maken. Hetzelfde geldt straks na het WK voor Zuid-Afrikanen.
Kunnen ze in Engeland niet meer verdienen? En weet jij of er spelers zijn die dan toch in Engeland spelen?
Ik wist niet eens van het bestaan van zo een regel.
pi_52720474
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:00 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Kunnen ze in Engeland niet meer verdienen? En weet jij of er spelers zijn die dan toch in Engeland spelen?
Ik wist niet eens van het bestaan van zo een regel.
Alle spelers van de All Blacks spelen bij een club in Nieuw-Zeeland en alle spelers van de Wallabies spelen bij clubs in Australie. Er zijn spelers van Zuid-Afrika die nu nog in Europa spelen, maar onder de nieuwe regels die na het WK ingaan zouden zij niet meer geselecteerd mogen worden.

Qua salaris weet ik het niet zo goed, het zou kunnen dat ze in Engeland meer verdienen. In dat geval is het dus een keuze tussen spelen voor je land of het geld.

Edit: ik zie nu dat alle Saffies ook spelen bij clubs in Zuid-Afrika

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2007 10:15:21 ]
pi_52720662
Zijn hier redenen voor, behalve praktische als reistijd?
pi_52720977
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:25 schreef knnth het volgende:
Zijn hier redenen voor, behalve praktische als reistijd?
Ik denk dat de Australische, Nieuw-Zeelandse en Afrikaanse bonden de regel hebben ingesteld om hun spelers in het land houden. Op deze manier zorg je ervoor dat de kwaliteit van de competite op niveau blijft en dat jong talent in aanraking kan komen met de huidige sterren.
pi_52873641
Toen ik in Nieuw-Zeeland was was er veel discussie hierover, een aantal all-blacks hebben aangegeven na het wk naar Engeland of Frankrijk te gaan, en dat zullen er nog wel meer worden als ze een succesvol wk hebben. De verwachting is dat de Nieuw-Zeelandse rugbybond die regel gaat wijzigen omdat anders de All-Blacks van weinig betekenis zullen zijn.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_52875199
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:51 schreef arrebar het volgende:
Toen ik in Nieuw-Zeeland was was er veel discussie hierover, een aantal all-blacks hebben aangegeven na het wk naar Engeland of Frankrijk te gaan, en dat zullen er nog wel meer worden als ze een succesvol wk hebben. De verwachting is dat de Nieuw-Zeelandse rugbybond die regel gaat wijzigen omdat anders de All-Blacks van weinig betekenis zullen zijn.
Tsja, money makes the world go round, meestal dan toch.

Maar hier lijken ze dan de omgekeerde weg van het Bosman-arrest op te willen.

Hier gaat het dan weliswaar om club vs. land, maar het omgekeerde effect van hetgeen wat er in het voetbal aan de hand is zal worden bereikt.
pi_52885970
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:56 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, money makes the world go round, meestal dan toch.

Maar hier lijken ze dan de omgekeerde weg van het Bosman-arrest op te willen.

Hier gaat het dan weliswaar om club vs. land, maar het omgekeerde effect van hetgeen wat er in het voetbal aan de hand is zal worden bereikt.
Tsja, daar zijn ze in het voetbal al lang geleden achter gekomen. Nederlandse spelers die naar het buitenland vertrokken voor het grote geld (Faas Wilkes in 1949 naar Inter Milaan) mochten ook niet meer voor het Nederlands Elftal spelen. Deze regel is inmiddels allang achterhaald en dat zal in rugby ook gaan gebeuren. Wel raar dat Zuid-Afrika hem dan nu juist in gaat stellen, maar ik denk dat ze bang zijn voor een leegloop van talent.
pi_52919003
tvp
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:37:15 #112
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52931629
Ik zit in Australië deze keer. Qua tijden wellicht niet optimaal, maar qua beleving des te beter...
pi_52931737
Cool, pfaf. Zou mooi zijn als je iets van de belevenis aldaar kan laten zien op FOK!

Australië is voor deze keer geen favoriet. Nieuw-Zeeland, gastland Frankrijk en wellicht ook Zuid-Afrika worden iets hoger ingeschat.

Maar in het verleden waren de Wallabies juist op zijn gevaarlijkst wanneer ze de underdog waren. Zo werden ze in 1999 wereldkampioen terwijl ze toch niet als de grootste kanshebber werden gezien.

Voorlopig lijken, met de nadruk op lijken, de All Blacks toch wel een klasse apart. Maar dit soort dingen voorspellen is altijd tricky, want NZ heeft het in het verleden vaak niet kunnen waarmaken wanneer ze in de favorietenrol werden geplaatst.

Het grote Nieuw-Zeelandse fenomeen Jonah Lomu heeft nooit de wereldbeker naar NZ weten te brengen. Waarbij moet worden gezegd dat in 1995 de Wk-finale in en tegen Zuid-Afrika vrij dubieus werd verloren. Er werd namelijk beweerd dat het voedsel van de All Blacks met opzet werd vervuild door Zuid-Afrikaanse koks.....
pi_52931967
Alleen nu is Lomu er niet bij, misschien gaat het nu wel goed

All Blacks en Springbokke favorieten, Frankrijk en Ierland (laat me nou maar ) outsiders. Nog drie nachtjes slapen
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:01:15 #115
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52933800
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 08:49 schreef Leatherface het volgende:
Cool, pfaf. Zou mooi zijn als je iets van de belevenis aldaar kan laten zien op FOK!
Ik zal kijken wat ik kan doen.
Ik zie nu dat Australia wel alle poulewedstrijden 's middags moet spelen, dat is dus perfect in de pub te bekijken.
pi_52942114
Pumas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52962074
Nog maar 2 dagen en het gaat beginnen!!!
pi_52968459
Minder dan 48 uur te gaan en zeer slecht nieuws voor Engeland; Jonny Wilkinson is geblesseerd geraakt tijdens de training. Hij is er sowieso niet bij tegen de USA en ook de wedstrijd tegen de Springboks lijkt nog te vroeg te komen...

Balen dit!
pi_52968623
Aaii, balen voor Engeland.

Misschien is het leuk om nu aan de vooravond van het toernooi de uiteindelijke uitkomst te voorspellen.

Gevoelsmatig zeg ik, als dit lotingtechnisch mogelijk is:

1. Nieuw-Zeeland
2. Zuid-Afrika
3. Frankrijk
4. Australië

Ik denk dat NZ in tegenstelling tot de voorgaande jaren nu dan wel de favorietenrol kan waarmaken
pi_52969349
Dus nu minder power rugby van Engeland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52969428
GO EIRE
pi_52969671
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:14 schreef sjimz het volgende:
GO EIRE
pi_52973971
pi_52985696
Ik denk dat de finale tussen Nieuw Zeeland en Frankrijk zal gaan. In goede doen moeten de All Blacks die wedstrijd kunnen winnen, maar wanneer Frankrijk een goede dag heeft (en natuurlijk het voordeel van het thuispubliek) zouden zij wel eens voor een stuntje kunnen gaan zorgen. Ben benieuwd! Morgen om 21:00 op TV5: de openingswedstrijd tussen France en Argentinie.
pi_52986423
Frankrijk gaat er meteen al in tegen Argentinie en moeten dan al alles winnen
pi_52990689
En natuurlijk mis ik de openingswedstrijd, bedrijfsfeestje. Zaterdag en zondag zit ik wel in de pub
pi_52991144
Ik ga in de kroeg kijken denk ik
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:59:42 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52993417
leuk
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52993771
Zin in
  Trouwste user 2022 donderdag 6 september 2007 @ 23:12:44 #130
7889 tong80
Spleenheup
pi_52993856
Ik heb er ook zin in. Duurt zes weken

NOS besteedt er geluk zendtijd aan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52993871
Ik heb er ook veel zin in
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  donderdag 6 september 2007 @ 23:17:28 #132
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_52993996
Nog 2 weekjes!!!
Dan zit ik bij Zuidafrika-Tonga

jaja, ik weet het. Dit is de 4e keer dat ik het zeg maar ik heb er echt zoveel zin in
  Trouwste user 2022 donderdag 6 september 2007 @ 23:18:37 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_52994026
Cool oldbie

Met recht kijk je er naar uit

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52994100
Wel jammer dat de BBC het niet uitzendt.

Leuk Oldbie!
  donderdag 6 september 2007 @ 23:21:35 #135
65997 Oldbie
pi_52994108
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef tong80 het volgende:
Cool oldbie

Met recht kijk je er naar uit

Na 20 jaar zie ik zuidafrika eidenlijk weer live.
Laatste keer was in 1987 op Loftus Versveld in Pretoria......damn, tranen springen in mijn ogen Niet omdat het toen een slechte wedstrijd was.......gewoon een klein beetje heimwee

Ik was natuurlijk ook een "bloubulle" fan (Noord Transvaal)
pi_53009720
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:21 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Na 20 jaar zie ik zuidafrika eidenlijk weer live.
Laatste keer was in 1987 op Loftus Versveld in Pretoria......damn, tranen springen in mijn ogen Niet omdat het toen een slechte wedstrijd was.......gewoon een klein beetje heimwee

Ik was natuurlijk ook een "bloubulle" fan (Noord Transvaal)
Ik ben vorig jaar naar een wedstrijd Bloubulle- Crusaders geweest in Loftus Versfeldt

Niet dat dat heel erg interessant is, maar ik wou het gewoon even meedelen.
pi_53013049
Zendt TV5 het nog steeds rechtstreeks uit? Het staat namelijk niet genoemd in mijn tv gids. Ben wel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond. Het toernooi voor Frankrijk staat of valt bijna bij de uitslag. Denk wel dat ze het redden in de poule.
pi_53013658
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:18 schreef Olmo het volgende:
Zendt TV5 het nog steeds rechtstreeks uit? Het staat namelijk niet genoemd in mijn tv gids. Ben wel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond. Het toernooi voor Frankrijk staat of valt bijna bij de uitslag. Denk wel dat ze het redden in de poule.
TV5 zendt (als het goed is) alle poulewedstrijden van Frankrijk, alle kwartfinales, alle halve finales, de kleine finale en de finale live uit!

http://www.tv5monde.com/TV5Site/rugby/
pi_53014186
Go Pumas
pi_53015982
Argentinie speelt goed!!!!! Ik gun ze een try, de Franse verdediging staat onder druk!
pi_53016044
De Franse worden de pan ingehakt.

Pumas al 2 keer gemist
pi_53016203
Ook maar volgen denk ik .
sig verwijderd door FA
pi_53017247
Op 20 centimeter geen try
pi_53019469
Frankrijk kan de druk niet aan in eigen land.
Ondanks dat Argentinie aan een indrukwekkende reeks bezig is vind ik het toch een verrassende uitslag.
pi_53019525
Zo, lekker begin voor Argentina.

Laat die gasten toch met de tri nations meedoen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 september 2007 @ 00:08:08 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_53020524
Wat was de uitslag ?

Trouwste user 2022 zaterdag 8 september 2007 @ 00:09:36 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_53020565
Ik zie het al 17-12. En 80.000 toeschouwers die afdropen. Geweldig

zaterdag 8 september 2007 @ 01:00:07 #149
65997 Oldbie
pi_53021617
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 00:09 schreef tong80 het volgende:
Ik zie het al 17-12. En 80.000 toeschouwers die afdropen. Geweldig

Maar dat gunt Oldbie die Fransozen wel
ik hou niet van Frankrijk en zeker niet van hun inwoners

Wie was trouwens de commentator bij het sportjournaal? Hij weet er ook geen ruk van:
"Kijk boven in beeld. 81 minuten gespeeld, nog maar 9 minuten te gaan!!!"
WTF
pi_53022012
muhahahaha

dat is nog eens leuk thuiskomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')