Bronquote:Hamerhaai krijgt nageslacht zonder seks
woensdag 23 mei 2007 om 13:32
Vrouwelijke hamerhaaien kunnen voor nageslacht zorgen zonder tussenkomst van een mannetje. Ze zijn in staat een onbevrucht eitje te laten ontwikkelen tot een embryo, zo berichtte de Britse omroep BBC woensdag.
WASHINGTON (ANP) - Ierse en Amerikaanse onderzoekers onderzochten de geboorte van een hamerhaai in een dierentuin in het Amerikaanse Nebraska in 2001. Deze zaak leidde destijds tot wetenschappelijke ophef, maar pas nu kon door DNA-onderzoek ook worden vastgesteld dat er inderdaad geen mannetje aan deze geboorte te pas was gekomen. Het is de eerste keer dat dit vermogen tot aseksuele voortplanting is vastgesteld bij haaiachtigen.
Grieken kunnen niet koken.quote:Amnesty Intl. criticizes scarf ban as akin to ‘forced covering'
Women have become key victims of growing religious intolerance fueled by a clash between the West and the Muslim world, a leading international human rights organization has asserted, while comparing the ban imposed on women in Turkey and France for wearing headscarves in public places to the obligations imposed on women in Iran and Saudi Arabia for putting on a veil.
"In an environment of fear and religious fundamentalism, governments have backtracked on their promise to promote gender equality," said Irene Kahn, Amnesty International (AI) secretary-general, in the foreword she wrote for the AI Report 2007, the organization's annual assessment of human rights worldwide, rele-ased in London on Wednesday.
“The state has the obligation to safeguard a woman’s freedom of choice, not restrict it. To take an example, the veil and headscarf of Muslim women have become a bone of contention between different cultures, the visible symbol of oppression according to one side, and an essential attribute of religious freedom according to the other. It is wrong for women in Saudi Arabia or Iran to be compelled to put on the veil. It is equally wrong for women or girls in Turkey or France to be forbidden by law to wear the headscarf. And it is foolish of Western leaders to claim that a piece of clothing is a major barrier to social harmony,” Kahn said in strongly worded remarks.
“In the exercise of her right to freedom of expression and religion, a woman should be free to choose what she wants to wear. Governments and religious leaders have a duty to create a safe environment in which every woman can make that choice without the threat of violence or coercion. The universality of human rights means that they apply equally to women as well as to men. This universality of rights -- universality both in understanding and in application -- is the most powerful tool against gender violence, intolerance, racism, xenophobia and terrorism,” Kahn emphasized.
The infamous Article 301 of the Turkish Penal Code (TCK) -- which makes it a criminal offense to denigrate “Turkishness” and is widely considered as a barrier to freedom of expression in Turkey -- featured prominently in the Amnesty report.
The organization noted that other articles of the latest TCK, which was introduced with the legislative reforms of June 1, 2005, also imposed restrictions on the freedom of expression, giving Article 288 as an example, which restricts public comment on cases under judicial consideration. The article was used in an arbitrary and overly restrictive way to hinder independent investigation and public comment on human rights violations, the report said.
Frequent prosecutions faced by officials of the pro-Kurdish Democratic Society Party (DTP) and those joining pro-Kurdish platforms was another item highlighted under the title of freedom of expression in the country report for Turkey, as the report took note of prosecutions “amounting to a pattern of judicial harassment.”
There were continuing reports of fatal shootings of civilians by members of the security forces and that the usual explanation for these killings was that the victims had failed to obey a warning to stop, but such killings often demonstrated disproportionate use of force and in some cases may have amounted to extrajudicial executions, the report said.
“There were concerns about Article 16 in the revised Law to Fight Terrorism, which failed to be explicit that lethal force could only be used when strictly unavoidable to protect life. There were fears that Article 16, which permitted the ‘direct and unhesitating’ use of firearms to ‘render the danger ineffective,’ could further hinder thorough and impartial investigations into shootings by members of the security forces,” it added, emphasizing that members of the security forces continued to use excessive force during the policing of demonstrations.
Amnesty maintained that bombings targeting civilians had increased and noted attacks by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK), a group affiliated with the outlawed Kurdistan Workers’ Party (PKK) and which assumed responsibility for attacks on resort areas in southern and western Turkey. The report also cited the deadly armed attack in May 2006 on judges at the Council of State.
The controversial Şemdinli bombing trial also found a place in the report. Amnesty said that the trial proceeded after an investigation into “the bombing, which appeared to have been mired by political interference by members of the government and senior military personnel.”
The report noted that during the Şemdinli case a local public prosecutor indicted Gen. Yaşar Büyükanıt, then Land Forces commander and now chief of General Staff, for allegedly organizing an illegal group to plan the Şemdinli bombing and that the prosecutor in question, Ferhat Sarıkaya, was later removed from office and disbarred. An appeal by the prosecutor concerning his dismissal was unsuccessful, the report said.
--------------------------------------------------------------------------------
‘Genocide' bill in France restriction on freedom of expression
The French Parliament's approval of a bill in October of last year that made it a crime to deny that Ottoman Turks committed "genocide" against Armenians during World War I was listed by Amnesty International as a restriction on freedom of expression in the Amnesty International Report 2007, the organization's annual assessment of human rights worldwide, released in London on Wednesday.
The bill was the sole item highlighted under the title "Restriction on freedom of expression" in the country report for France. "On 12 October parliament adopted a bill that would make it a crime to contest that the massacres of Armenians in the Ottoman Empire in 1915 constituted genocide. The new crime would be punishable by up to five years' imprisonment and a fine. The bill was awaiting approval by the Senate and the President," the report noted.
The bill has angered Turkey, which categorically refutes genocide charges.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:50 schreef Autodidact het volgende:
Hmm, spannende foto's in mijn PM.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:52 schreef du_ke het volgende:
[..]Gadverdamme loopt wolfke jou ook al te spammen
?
Je weet wat ze zeggen: stille zeeen hebben diepe gronden. Als je kijkt naar de hoeveelheid fruit die hij weet te verstouwen, dan kan je niets anders dan respect hebben.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:54 schreef Autodidact het volgende:
Al dat gedoe met fruit en biggetjes. Hoe komt 'ie erop he.
Maar of die beschimmelde yoghurt nou iets toevoegt...quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je weet wat ze zeggen: stille zeeen hebben diepe gronden. Als je kijkt naar de hoeveelheid fruit die hij weet te verstouwen, dan kan je niets anders dan respect hebben.
Ik moet nog ontbijtenquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je weet wat ze zeggen: stille zeeen hebben diepe gronden. Als je kijkt naar de hoeveelheid fruit die hij weet te verstouwen, dan kan je niets anders dan respect hebben.
Opnemen met "hebben jullie een auto voor me?"quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:
Oh en zet nooit je CV op monsterboard. Word helemaal gek gemaild en gebeld.
Haha ik zal het proberenquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Opnemen met "hebben jullie een auto voor me?"
quote:UN shuts Morocco refugee office
Police guard migrants (Archive image)
Migrants in Morocco have complained about mistreatment by security forces
The United Nations refugee office has closed its office in the Moroccan capital after what it said was a violent protest by migrants.
About 30 people from countries such as Sierra Leone, Democratic Republic of Congo and Ivory Coast stormed the UNHCR office in Rabat, to demand more aid.
"We want assistance for rent and food. We are tired of begging on the street," one man told the BBC.
Many African migrants pass through Morocco on their way to Europe.
The UNHCR says there are some 600 registered refugees in Morocco, along with some 10,000 illegal migrants.
The protesters denied using violence during Saturday's demonstration.
They also want the right to work and say that those from Arab countries receive favourable treatment.
Under pressure from Europe, Morocco has cracked down on the African migrants who pass through and has been accused of dumping them on its desert border with Algeria.
Morocco has denied any wrong-doing.
quote:Paris to pay immigrants to return
France's total immigration population is about five million
France has said it plans to offer incentives to more immigrants - especially those from Africa - to return home voluntarily.
New Immigration Minister Brice Hortefeux said a family with two children would be paid 6,000 euros (£4,068) to return to their country.
In 2005-2006, a similar scheme was taken up by some 3,000 families.
France is home to about two million immigrants from north and sub-Saharan Africa, according to a 2004 census.
"We must increase this measure to help voluntarily return. I am very clearly committed to doing that," Mr Hortefeux told France's RFI radio.
Mr Hortefeux last week was named immigration minister by newly-elected President Nicolas Sarkozy.
Mr Sarkozy has warned that France "is exasperated by uncontrolled immigration".
France was hit by a series of riots in the immigrant-heavy suburbs in 2005.
Alsof je ook maar iets kan doen met die 6,000 euro. De trip naar die landen toe kost al 1000 euro. Dan heb ik het alleen over de transportkosten. Laat staan het eten en drinken e.d.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat wordt een duur grapje als ze allemaal ook daadwerkelijk gaan. Maar dat zal natuurlijk niet gebeuren.
0.006kg per stuk!quote:
A worker from Rome's Biopark zoo holds Testudo Kleinmanni hatchlings, an endangered species also known as Egyptian tortoises, in Rome May 22, 2007. The offsprings are the hatchlings of several Egyptian tortoises that were rescued from a smuggler's suitcase in 2005 at Naples airport, southern Italy, by Italy's forestry police and were entrusted to Rome's main zoo. [Reuters]
En heren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zon, fietsen, schaars geklede dames. [14.gif]
Coolquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:21 schreef Tirion het volgende:
Nog meer dierennieuws:
[..]
0.006kg per stuk!![]()
Waarom noem je dat niet gewoon 6 gram? (En het hoort een komma te zijn).quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:21 schreef Tirion het volgende:
Nog meer dierennieuws:
[..]
0.006kg per stuk!![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:21 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
http://www.hardware.info/(...)ce_8800_GTS_en_GTX/4.
In kilogram is het véél indrukwekkender, bovendien krijgt het geheel door die punt een wetenschappelijk karakter. Win-win.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom noem je dat niet gewoon 6 gram? (En het hoort een komma te zijn).
Wat zijn je interesses?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:32 schreef problematiQue het volgende:
Weet hier misschien iemand wat ik wil studeren?
quote:Stormachtig Kamerdebat EU-grondwet
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 24 mei. Nederland wil niet ter wille van een gemeenschappelijk buitenlands beleid van de EU nationale soevereiniteit inleveren, terwijl grote landen als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland gewoon hun eigen buitenlandse politiek blijven voeren.
Dat heeft staatssecretaris Timmermans (Europese zaken, PvdA) gisteren gezegd tijdens een stormachtig verlopen Kamerdebat over de onderhandelingen over een Europees verdrag.
Nederland, zo bleek in een bij aanvang door de staatssecretaris rondgedeelde interne notitie van Buitenlandse Zaken, verzet zich niet tegen de instelling van een Europese ‘minister’ van Buitenlandse Zaken – één van de elementen uit de in 2005 in Nederland bij referendum verworpen Europese Grondwet. Die zou dan wel eerder ‘coördinator’ of ‘hoge vertegenwoordiger’ moeten heten, om te benadrukken dat de EU geen zelfstandig buitenlands beleid heeft. „Ik wil niet in de situatie komen dat Nederland zijn buitenlands beleid inlevert, terwijl Parijs, Berlijn en Londen gewoon hun eigen beleid blijven houden. Nee, dank u wel, daar doe ik niet aan mee”, aldus Timmermans.
Nadat gebleken was dat een groot deel van de Kamer zich stoort aan de geringe mededeelzaamheid van de regering over het verloop van de Europese verdragsonderhandelingen besloot Timmermans tot de openbaarmaking van een interne gespreksnotitie van minister Verhagen (Buitenlandse zaken, CDA). Daarin staan acht Nederlandse verlangens voor een nieuw Europees verdrag, ter vervanging van de verworpen Grondwet, opgesomd.
Timmermans, wiens openhartigheid in het debat door Halsema (GroenLinks) zeer geprezen werd, weigerde te zeggen op welke beleidsterreinen Nederland in Europa met meerderheidsbesluitvorming akkoord zou willen gaan. Nederland hoopt dat namelijk uit te ruilen in de onderhandelingen tegen het „dichten van lekken” in het systeem, aldus Timmermans. Hij doelde daarbij met name op de Haagse voorstellen om aan nationale parlementen mogelijkheden te geven Europese wet- en regelgeving weg te stemmen.
Uitgangspunt van de Nederlandse opstelling is om aan een nieuw verdrag elke suggestie van staatsvorming te ontnemen, herhaalde Timmermans, daarin gesteund door de hele Kamer, D66 uitgezonderd. Hij waarschuwde echter voor een al te benauwd vasthouden aan de gedachte van nationale soevereiniteit, bijvoorbeeld in verband met klimaatpolitiek.
Frappant.quote:Uitgangspunt van de Nederlandse opstelling is om aan een nieuw verdrag elke suggestie van staatsvorming te ontnemen, herhaalde Timmermans, daarin gesteund door de hele Kamer, D66 uitgezonderd.
Werkt goed he?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:
Oh en zet nooit je CV op monsterboard. Word helemaal gek gemaild en gebeld.
Ga eens kijken bij de universiteit voor humanistiek. Zou best iets voor jou kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:32 schreef problematiQue het volgende:
Weet hier misschien iemand wat ik wil studeren?
Door te zeggen dat het zesduizenste van een duizendgram is? Nahquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:28 schreef Tirion het volgende:
[..]
In kilogram is het véél indrukwekkender, bovendien krijgt het geheel door die punt een wetenschappelijk karakter. Win-win.
[afbeelding]
Spelbederver.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Door te zeggen dat het zesduizenste van een duizendgram is? Nah.
quote:Vogelaar: geen probleemwijk maar aandachtswijk
DEN HAAG - Minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) wil het woord 'probleemwijk' vervangen door 'aandachtswijk'.
Volgens Vogelaar is probleemwijk een politieke term waar de bewoners zich niet in herkennen. ‘Ik wil liever praten over een aandachtswijk’, zei de bewindsvrouw donderdag tijdens haar bezoek aan de Haagse Stationswijk.
Dit wijkbezoek was het 23ste van de toer langs alle veertig ‘probleemwijken’ die Vogelaar heeft benoemd. In de Stationswijk kreeg Vogelaar veel klachten van bewoners.
‘De mensen willen niet dat de plek waar ze wonen het etiket probleemwijk opgeplakt krijgt. Ze zijn trots op deze plek. Daarom heb ik me voorgenomen af te stappen van het woord probleemwijk.’
De term aandachtswijk geeft volgens Vogelaar beter de essentie van haar werk weer. ‘Het is niet zo dat in deze veertig wijken het roer helemaal om moet. We moeten voortbouwen wat de afgelopen jaren in gang is gezet. Daar is de komende vier jaar alleen wel wat extra aandacht voor nodig.’
Vogelaar liet tijdens het wijkbezoek ook weten ieder jaar een ronde te maken langs alle wijken op haar lijst. ‘Dat kost me jaarlijks veertig dagen, maar ik vind het belangrijk om contact met de wijken te houden.’
Het kabinet wil extra investeren in de veertig wijken om achterstanden weg te werken. De lijst is samengesteld na onderzoek en op basis van achttien objectieve indicatoren, zoals het werkeloosheidscijfer, opleidingsniveau en de woningvoorraad.
Waarschijnlijk gaat het dan weer mis met die v/f. Een problematisch woord. Of, gelet op het bovenstaande, een aandachtswoord.quote:
Tjemig, ik dacht dat we het idealiseren van begrippen wel begraven hadden in de jaren 90. Maar goed, het is wel te verwachten dat je geen probleemwijk meer mag zeggen als allochtoon ook al een taboewoord is geworden.quote:
quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:57 schreef Tirion het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het dan weer mis met die v/f. Een problematisch woord. Of, gelet op het bovenstaande, een aandachtswoord.
Zouden de bewoners zich echt herkennen in de term aandachtswijk?quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:54 schreef Reya het volgende:
Haags jargon:
[quote]Volgens Vogelaar is probleemwijk een politieke term waar de bewoners zich niet in herkennen. ‘Ik wil liever praten over een aandachtswijk’, zei de bewindsvrouw donderdag tijdens haar bezoek aan de Haagse Stationswijk.
Nee.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef ijsbrekertje het volgende:
Zouden de bewoners zich echt herkennen in de term aandachtswijk?
Kansenwijk? Opportuniteitswijk? Imperfectiewijk? Onzelfstandige wijk? Wijk waar bezweringsformules bedacht door een domme ex-communiste niet blijken te werken?quote:Wel grappig dat ze dit nog proberen, probleemoplossen door bezweren met formules. Wat zou het volgende woord zijn, als deze term ook gedevalueerd is?
probeer het eens achter de kassa van de albert heijn, moet jij eens opletten hoe snel je het weetquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Daar wringt de schoen een beetje, wat dat verschilt elk half jaar![]()
Het klinkt allemaal een beetje zweefteverig in de oren, en het lijkt me geen diploma waar je 'echt' iets aan hebt. Desalniettemin kan het bezoeken van die open dag 9 juni denk ik geen kwaad. Dank.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ga eens kijken bij de universiteit voor humanistiek. Zou best iets voor jou kunnen zijn.
Ik heb vorig jaar genoeg kutbaantjes gedaan om te weten dat ik wel wil studeren, geen idee alleen wat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
probeer het eens achter de kassa van de albert heijn, moet jij eens opletten hoe snel je het weet
syfilosofiequote:Op donderdag 24 mei 2007 19:14 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar genoeg kutbaantjes gedaan om te weten dat ik wel wil studeren, geen idee alleen wat.
Voor een diploma waar je echt wat mee kan moet je een beroepsopleiding volgen, en dan kan je maar beter goed weten wat je wil worden als je later groot bentquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal een beetje zweefteverig in de oren, en het lijkt me geen diploma waar je 'echt' iets aan hebt. Desalniettemin kan het bezoeken van die open dag 9 juni denk ik geen kwaad. Dank.
En voor je het weet staat je kunftwerk op de afwerkplek in Goes.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:25 schreef Aoristus het volgende:
kunftgeschiedenis, da's ook een goeie, kun je lobbyen bij gemeenteraden over het mooiste prul uit het aanbod
Ik vind het zelf ergens wel prettig om tussen de rechtse ballen te zitten; het dwingt je ook min of meer om eens op een andere manier tegen vraagstukken aan te kijken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:24 schreef sigme het volgende:
Het is minder vreselijk zweverig dan het lijkt, maar het is natuurlijk wel een speciaal soort volk wat erop afkomt. Rechtse corpsballen zal je er niet vinden. Ik ben er vroeger wel een paar keer geweest (nee, niet gestudeerd), het is aangenaam dat het zo'n kleine universiteit is. Het studentenfabricageindustriegevoel ontbreekt er.
Dat staat wel mooi in je portfowio en die kun je altijd onder je arm meezeulenquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En voor je het weet staat je kunftwerk op de afwerkplek in Goes.
Ben benieuwd of de EC ook zo'n grote bek durft op te zetten tegenover grote landen als Duitsland en Frankrijk. Ownee wacht: dat doen ze al maar zij trekken er zich niks van aanquote:[b]Europese boete voor douane[/b
]DEN HAAG (ANP) - De Europese Commissie heeft de Nederlandse Douane een boete opgelegd van 26,7 miljoen euro, omdat er te weinig controles zijn uitgevoerd op de export van landbouwproducten buiten de Europese Unie.
De boete staat vermeld in de voorjaarsnota die het kabinet vrijdag formeel afrondt en naar de Tweede Kamer stuurt.
Omdat er Europese subsidie gegeven wordt voor die export, dient de douane regelmatig controles uit te voeren en daar heeft het tussen 1999 en 2001 volgens de Europese Commissie aan ontbroken. De douane bestreed dat. Controles werden uitgevoerd met de in 1999 ingebruik genomen scanapparatuur, maar die werd niet door Europa geaccepteerd. Inmiddels is het probleem volgens de douane opgelost. De scanapparatuur wordt niet meer voor die controles gebruikt.
Mooi, geitenwollensokmultikultituig.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
RIAGG boos op spotje van Wilders
Nee man, Wilders is een sneue rukker.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mooi, geitenwollensokmultikultituig.
Doet Wilbers goed he?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is er sneu aan? Een kamermeerderheid was tegen die actie in het Rif...quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nee man, Wilders is een sneue rukker.
Nee het liegen van Wilders, dat helpt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
Huilorganisaties en hun debiele "missies":
Misschien zou hij even kunnen wachten totdat het geld verdeeld gaat worden. Of spreekt Wilders nu namens ons allemaal, denk je?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er sneu aan? Een kamermeerderheid was tegen die actie in het Rif...
Die man kan alleen nog maar zichzelf neerzetten als een karikatuur: Gevangenen krijgen gratis anale douches, gepamperd met zacht roze tapijt, een vliegreisje van t RIAG kost in 1 keer miljoenen. Het is wel goed met m.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er sneu aan? Een kamermeerderheid was tegen die actie in het Rif...
Welk geld?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:50 schreef Aoristus het volgende:
Misschien zou hij even kunnen wachten totdat het geld verdeeld gaat worden.
Loopt je eigen fantasie nu niet een beetje met je weg?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Die man kan alleen nog maar zichzelf neerzetten als een karikatuur: Gevangenen krijgen gratis anale douches, gepamperd met zacht roze tapijt, een vliegreisje van t RIAG kost in 1 keer miljoenen. Het is wel goed met m.
Het is net zo kneuterig als het voorstellen dat iedereen met z'n eigen tandenborstel het stadion moet gaan schrobben.
Ik maak Wolffje lekker.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Loopt je eigen fantasie nu niet een beetje met je weg?
Hij heeft het al zo zwaar, met de korte broeken en strakke shirtjes met dit weer.quote:
Zwetende mannen in het fitnesshonkquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij heeft het al zo zwaar, met de korte broeken en strakke shirtjes met dit weer.
Zeg, laten jullie de lekkere binkies nou maar aan mij & SCH, dan kunnen jullie je fijn bezighouden met politiekdingetjes enzo.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zwetende mannen in het fitnesshonk![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg, laten jullie de lekkere binkies nou maar aan mij & SCH, dan kunnen jullie je fijn bezighouden met politiekdingetjes enzo.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:03 schreef sigme het volgende:
Zeg, laten jullie de lekkere binkies nou maar aan mij & SCH, dan kunnen jullie je fijn bezighouden met politiekdingetjes enzo.
Samen douchenquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zwetende mannen in het fitnesshonk![]()
Linkse media.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er is geen reet op tv vanavond.
haha ja dan is het lastig, een brede studie dus zodat je het kiezen nog even uit kan stellenquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Daar wringt de schoen een beetje, wat dat verschilt elk half jaar![]()
Clairy is er vast wel met mocro-agitprop.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:22 schreef Reya het volgende:
Linkse media.
Allochtonen-fetish.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu op Ned. 1.
Hoe de oer-Hollandse meid Bouchra El Hajihadmoeder werd en nu in Engeland voor de rechter staat.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
wanneer leren die rechtse donderstenen nou eens dat het niet gaat om of er wel of geen tv in de cel staat maar om het feit dat die deur op slot zit.quote:Overigens zou Wilders in het gewraakte spotje ook zeggen dat de gemiddelde Nederlander in een verzorgingstehuis ''slechter af'' is dan een crimineel in de gevangenis. Ook daar heeft Lamé kritiek op. Hij vindt dat Wilders' PVV daarmee groepen tegen elkaar opzet. Wilders was vandaag niet bereikbaar voor commentaar.
Misschien zodra een dichte deur ze van meer leven berooft dan het ontberen van een tv.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
[..]
wanneer leren die rechtse donderstenen nou eens dat het niet gaat om of er wel of geen tv in de cel staat maar om het feit dat die deur op slot zit.
que?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien zodra een dichte deur ze van meer leven berooft dan het ontberen van een tv.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien zodra een dichte deur ze van meer leven berooft dan het ontberen van een tv.
Nee, zo'n Noord-Koreaanse cel van 2 kubieke meter waar je niet rechtop in kan staan, dat zal ze leren!quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
De beste cel is een lege betonnen ruimte van 5 bij 5.
Voor mensen die meer waarde hechten aan een tv dan aan bewegingsvrijheid klopt de analyse dat een tv op een cel heerlijk is en die dichte deur niet straffend is.quote:
Het lijkt mij dat zelfs die mensen er snel achter zullen komen dat een tv toch van minder waarde is dan bewegingsvrijheid.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mensen die meer waarde hechten aan een tv dan aan bewegingsvrijheid klopt de analyse dat een tv op een cel heerlijk is en die dichte deur niet straffend is.
Blijkbaar zijn er véél mensen die meer waarde hechten aan hun tv dan aan hun bewegingsvrijheid.
Welke mensen schaar je daar in deze analyse onder?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mensen die meer waarde hechten aan een tv dan aan bewegingsvrijheid klopt de analyse dat een tv op een cel heerlijk is en die dichte deur niet straffend is.
Blijkbaar zijn er véél mensen die meer waarde hechten aan hun tv dan aan hun bewegingsvrijheid.
Dat weet iedereen wel, maar dat die deur dicht zit betekent niet dat je recht op een TV hebt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:02 schreef problematiQue het volgende:
wanneer leren die rechtse donderstenen nou eens dat het niet gaat om of er wel of geen tv in de cel staat maar om het feit dat die deur op slot zit.
Lui als Wilders...quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Welke mensen schaar je daar in deze analyse onder?
Ach, weet je, dat verschilt. Ook in de gevangenis zitten mensen die die deur zo'n ramp niet vinden, en die erg blij zijn met hun kamertje, hun tv, hun rust.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:17 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat zelfs die mensen er snel achter zullen komen dat een tv toch van minder waarde is dan bewegingsvrijheid.
Maar goed, zoals RdB al zei, lekendeskundigheid.
Dus?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat weet iedereen wel, maar dat die deur dicht zit betekent niet dat je recht op een TV hebt.
Het blijven mensen. Zonder iets om ze bezig te houden komt een groter deel misschien gefrustreerder terug in de maatschappij dan het eruit kwam.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat weet iedereen wel, maar dat die deur dicht zit betekent niet dat je recht op een TV hebt.
Dat het geen afweging vrijheid vs TV is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dus?
De mensen die vinden dat Nederlandse gevangenissen luxehotels zijn, omdat er tv op kamer is. Die bevinden zich overigens buiten en binnen gevangenissen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Welke mensen schaar je daar in deze analyse onder?
Als die de Hond nou eens (in een keer goed sigme, ik ben genezen) zou peilen welk percentage van de gevangen valt in welke groep (incluus de groep die wel liever vrij rond wil lopen), dan hebben we nog eens (weer!) wat aan die gast.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, weet je, dat verschilt. Ook in de gevangenis zitten mensen die die deur zo'n ramp niet vinden, en die erg blij zijn met hun kamertje, hun tv, hun rust.
En met een voldoende grote geest zit je uiteindelijk ook in een gevangenis niet opgesloten. Maar dan is het niet de tv die belangrijk is, denk ik.
Ik zit daar niet zo mee, maar wasknijpers maken of desnoods stenen hakken zijn ook bezigheidstherapie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef problematiQue het volgende:
Het blijven mensen. Zonder iets om ze bezig te houden komt een groter deel misschien gefrustreerder terug in de maatschappij dan het eruit kwam.
Ik vind het kwalijk dat bejaarden het vaak veel slechter hebben.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef sigme het volgende:
De mensen die vinden dat Nederlandse gevangenissen luxehotels zijn, omdat er tv op kamer is. Die bevinden zich overigens buiten en binnen gevangenissen.
bejaarden in bejaardentehuizen zijn hulpbehoevender. Misschien valt het daarom meer op?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vind het kwalijk dat bejaarden het vaak veel slechter hebben.
Zit je daar ook niet meer zo mee als het recidivepercentage omhoog schiet?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zit daar niet zo mee, maar wasknijpers maken of desnoods stenen hakken zijn ook bezigheidstherapie.
Dat je oud bent geeft je nog niet het recht op een ontbijt of dat je aangekleed wordt. Kom nou.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het recidivepercentage blijft laag omdat ze tv hebben? Omdat ze terug de bak in willen? Wat is dit voor verwrongen logica?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:29 schreef problematiQue het volgende:
Zit je daar ook niet meer zo mee als het recidivepercentage omhoog schiet?
Fijn! Van je genezing.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:27 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als die de Hond nou eens (in een keer goed sigme, ik ben genezen) zou peilen welk percentage van de gevangen valt in welke groep (incluus de groep die wel liever vrij rond wil lopen), dan hebben we nog eens (weer!) wat aan die gast.
Ja oer-Hollands was ze wel, die moslimfundamentalistische Bouchra El Ha.quote:
2 man 6 weken in Marokko kost 30 ruggen. Das een mooi hotel zeker.quote:''Sinds twee jaar sturen we twee medewerkers voor zes weken naar Marokkaanse ziekenhuizen. Daar leren ze hoe ze in die cultuur met bepaalde problemen omgaan en zij leren wat van ons. Als onze medewerkers terugkomen, delen zij hun ervaringen weer met de medewerkers hier.'' Ook kost het project volgens hem geen miljoenen maar zo'n 30.000 euro per jaar.
De TV staat, wat mij betreft, hier symbool voor de in stereotypisch rechtse ogen superluxe behandeling die onze gevangen zouden ontvangen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het recidivepercentage blijft laag omdat ze tv hebben? Omdat ze terug de bak in willen? Wat is dit voor verwrongen logica?
Vergeleken met de huidige situatie van de mevrouw was ze met haar make-up en strakke spijkerbroeken aardig oer-Hollands.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja oer-Hollands was ze wel, die moslimfundamentalistische Bouchra El Ha.
Maar dat slechter hebben is nogal dicutabel. Ik ben in bejaardentehuizen (verzorghuizen, aanleunwoningn, weet-ik-veel hoe ze ze allemaal noemen) geweest, en in gevangenissen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus mensen gaan over het randje omdat ze geen tv hebben? Absurde stelling. Hard werken, en om negen uur het licht uit. Dat is straf.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:40 schreef problematiQue het volgende:
Mijn logica is dat als je gevangenen in een smerige cel gooit en ze af en toe een bakje lauwe rijst toeschuift ze niet, na vrijlating, het licht zullen zien en een brave burger worden, maar dat dit enkel een al gefrustreerd persoon over het randje gooit.
Een Marokkaanse griet die Bouchra El Ha heet is per definitie niet oer-Hollands.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Vergeleken met de huidige situatie van de mevrouw was ze met haar make-up en strakke spijkerbroeken aardig oer-Hollands.
Alles is relatief, jeweettoch.
Wat jij wil.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een Marokkaanse griet die Bouchra El Ha heet is per definitie niet oer-Hollands.
En X-Ray demonstreert hier nu het verschil tussen Amerika en Nederland. Ook al heet je daar Zoeloebab Mnankee, je bent Amerikaan.quote:
Ik wil chaos, vernietiging, destructie.quote:
Ik kan mij best voorstellen dat als je niet een beetje afleiding hebt tijdens de weetikveelhoeveel jaar die je mag zitten, dat je dan helemaal verknipt terug in de samenleving komt, en misschien intussen je heil hebt gevonden in een of andere enge ideologie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus mensen gaan over het randje omdat ze geen tv hebben? Absurde stelling. Hard werken, en om negen uur het licht uit. Dat is straf.
Begrijpelijk, heeft iedereen wel eens.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik wil chaos, vernietiging, destructie.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En zo'n luchtverfrisser die om de 9, 18 of 36 minuten spuit.
In de VS wordt je dan ook geacht je Amerikaan te voelen, op school het volkslied te zingen en niet te zeiken om een uitkering.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En X-Ray demonstreert hier nu het verschil tussen Amerika en Nederland. Ook al heet je daar Zoeloebab Mnankee, je bent Amerikaan.
Ik denk dat niet veel allochtonen alhier zouden weigeren om het volkslied op school te zingen of iets in die richting. Er heerst gewoon enorm verschil als het om allochtonen gaat, je praat daar niet over allochtonen, dat woord bestaat daar niet eens. Wat dat betreft heeft Amerika een superieure cultuur.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In de VS wordt je dan ook geacht je Amerikaan te voelen, op school het volkslied te zingen en niet te zeiken om een uitkering.
Hier gaan de Marokkanen door het volkslied heen fluitenMoet je daar eens proberen. Maar dan gaan de Mutantjes huilen dat het zo fascistisch is om trots te zijn op je land.
Ik heb die beslissing van de overheid om door middel van dat woord apartheid in te voeren nooit begrepen. En dat er nu de aandrang is om dat woord te vervangen met een onbevlekte term, is helemaal absurd.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat niet veel allochtonen alhier zouden weigeren om het volkslied op school te zingen of iets in die richting. Er heerst gewoon enorm verschil als het om allochtonen gaat, je praat daar niet over allochtonen, dat woord bestaat daar niet eens. Wat dat betreft heeft Amerika een superieure cultuur.
Er is een verschil tussen trots zijn op je land op een normale, lieve, een knuffelbare manier, en trots zijn op je land zoals het stereotype Amerikaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In de VS wordt je dan ook geacht je Amerikaan te voelen, op school het volkslied te zingen en niet te zeiken om een uitkering.
Hier gaan de Marokkanen door het volkslied heen fluitenMoet je daar eens proberen. Maar dan gaan de Mutantjes huilen dat het zo fascistisch is om trots te zijn op je land.
O ja?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:59 schreef problematiQue het volgende:
Er is een verschil tussen trots zijn op je land op een normale, lieve, een knuffelbare manier, en trots zijn op je land zoals het stereotype Amerikaan.
Oh kom op zeg, lul niet zo uit je nek. Je weet dondersgoed dat het gezeik en geziek enorm zal zijn. Tot en met procedures tot aan de Hoge Raad aan toe wegens 'het opdringen van de NLe bla bla bla'.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat niet veel allochtonen alhier zouden weigeren om het volkslied op school te zingen of iets in die richting.
He, van mij mogen ze het zo hier invoeren hoor. Maar dat betekent dus ook het afschaffen van al die subsidies, uitkeringen en meer onzin waarom al jouw Marokkanenvrienden zo graag naar Nederland verhuizen. Dat betekent dus dat je maar lekker doodgaat als je te beroerd bent om een klotebaan aan te nemen. Prima. Ik ben voor.quote:Er heerst gewoon enorm verschil als het om allochtonen gaat, je praat daar niet over allochtonen, dat woord bestaat daar niet eens. Wat dat betreft heeft Amerika een superieure cultuur.
Zelfs de VS heeft minimumbehoefte regelingen en daar maken de migranten ook gebruik van. Alleen hoor je daar de andere Amerikanen nooit over zeiken. En wat betreft het procederen, dat komt omdat we nooit zoiets vanaf het BEGIN hebben gehad. DAT is het probleem. En nu ga ik southpark kijken dat gaat over hybride auto's en shitquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh kom op zeg, lul niet zo uit je nek. Je weet dondersgoed dat het gezeik en geziek enorm zal zijn. Tot en met procedures tot aan de Hoge Raad aan toe wegens 'het opdringen van de NLe bla bla bla'.
[..]
He, van mij mogen ze het zo hier invoeren hoor. Maar dat betekent dus ook het afschaffen van al die subsidies, uitkeringen en meer onzin waarom al jouw Marokkanenvrienden zo graag naar Nederland verhuizen. Dat betekent dus dat je maar lekker doodgaat als je te beroerd bent om een klotebaan aan te nemen. Prima. Ik ben voor.
Nee, maar jij doet alsof de Amerikaanse manier fout is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:01 schreef problematiQue het volgende:
Vind jij van niet dan? Is er maar één gradatie trots zijn op je land?
Wat een onzin. Dat zou toch niets uit moeten maken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelfs de VS heeft minimumbehoefte regelingen en daar maken de migranten ook gebruik van. Alleen hoor je daar de andere Amerikanen nooit over zeiken. En wat betreft het procederen, dat komt omdat we nooit zoiets vanaf het BEGIN hebben gehad. DAT is het probleem.
Die was eergisteren al.quote:En nu ga ik southpark kijken dat gaat over hybride auto's en shiten de milieulobby.
Ik had het over het stereotype Amerikaan die alles slikt voor 'de vlag' en dat soort ondoordachte onzin.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, maar jij doet alsof de Amerikaanse manier fout is.
Een begin dan, misschien?quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
There is no end of history.
Lukashenko zit er nog steeds, Bosnie is pas in 1995 afgelopen, Rusland gedraagt zich niet, en we hebben het hier vol laten lopen met intolerante buitenlanders. Europa is voorlopig nog niet rustig.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:16 schreef Monidique het volgende:
En ik dacht dat we de fase van burgeroorlogen al gehad hadden in Europa.
Nobel.quote:The militant group has issued a statement saying it intends " to blow up several crusaders' universities and schools" Friday.
Zolang er nog een VN-gouverneur zit en 'Kosovo' nog niet is opgelost, is er nog niets afgelopen in Joegoslavië. En dan wordt Kosovo, ondanks een internationaal bestuur, nog meer crimineler dan het nu is, gaan ze in Macedonië ook weer rellen, vinden de Serviërs in Bosnië het helemaal niet tof dat hun volksgenoten in Kosovo benadeeld worden, meer nationalisme. Nee, het is inderdaad nog niet afgelopen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:23 schreef PJORourke het volgende:
Bosnie is pas in 1995 afgelopen
We zullen altijd terugkijken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
Afgelopen? We staan nu aan het begin. Over 5 jaar zullen we terugkijken op deze vredige periode.
Onze last van verkeerde beeldvorming hebbende Femke HalsemaTM Palestijnse vrienden?quote:
Er zitten veel buitenlanders in die kleine groep. Het is meer Al-Kaida dan Palestijns. In de krant las ik dan ook dat het het plan van de Libanezen is om de bewoners te laten evacueren, het gebied af te sluiten en Hamas en PLO orde op zaken te laten stellen. Nou ja, dat zei een soldaat, maar die kan meer willen en zeggen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onze last van verkeerde beeldvorming hebbende Femke HalsemaTM Palestijnse vrienden?
Dat ligt er aan. Verkeer je in alarmfase 1 ?quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:43 schreef Monidique het volgende:
Is het de download waard?
Als je het moeilijker maakt om aangifte te doen, daalt de criminaliteit.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:40 schreef Monidique het volgende:
Dit jaar zal er 25% minder criminaliteit zijn dan in 2002? Huh? Dat is de verwachting?
Met een zeepje en een grote neger voor jou erbij?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
De beste cel is een lege betonnen ruimte van 5 bij 5.
Altijd leuk dat volk dat dan daadwerkelijk een paar nachten in de cel doorbrengt en dan huilt hoe erg het toch wel is (zoals die telegraaf journalisten een tijdje terug en een of andere ondernemer laatst).quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]niet meer de deur uitkunnen lijkt me een stuk vervelender dan een tv meer of minder.
Ach en wat dan ook: lekendeskundigheid.
http://www.breitbart.com/article.php?id=D8PAQG0O0&show_article=1quote:TEHRAN, Iran (AP) - Iran's hard-line president warned Israel on Thursday that other nations in the region would "uproot" the Jewish state if it attacked Lebanon in the summer.
"If you think that by bombing and assassinating Palestinian leaders you are preparing ground for new attacks on Lebanon in the summer, I am telling you that you are seriously wrong," President Mahmoud Ahmadinejad told a rally in the city of Isfahan.
"If this year you repeat the same mistake of the last year, the ocean of nations of the region will get angry and will uproot the Zionist regime."
LOL Ik hou het niet meer binnen hier.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:07 schreef du_ke het volgende:
Met een zeepje en een grote neger voor jou erbij?
Nou dat was een groots succes de afgelopen jarenquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:35 schreef sizzler het volgende:
Daarom moet een PvdA'er ook nooit op Financiën zitten. Laat VVD'ers dat maar lekker doen....
Zegt Leon dat in zijn nieuwsbrief?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
De struikrover-als-president spuwt weer vuur.
Iran to Israel: Don't Attack Lebanon
[..]
http://www.breitbart.com/article.php?id=D8PAQG0O0&show_article=1
Ha, heterofiel.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
LOL Ik hou het niet meer binnen hier.
Ach je gunt zo'n jongen toch een verzetje?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
LOL Ik hou het niet meer binnen hier.
Ja, toch zeker een centimeter of 18.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:18 schreef du_ke het volgende:
Ach je gunt zo'n jongen toch een verzetje?
tuurlijkquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor merk zeep wrs.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mijn obesessie? Haha. Ik open een topic over neo-cons, hup desiredbard begint er tussendoor even over dat ik pedofiel ben. Op een een manier die alleen lucy nog zou kunnen evenaren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:26 schreef PJORourke het volgende:
Die obsessie wordt een beetje vermoeiend, Ryan.
Arm wolfie, bij al die conservatieven. Begrijp ook wel dat lucy er niet voor uit kwam hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:30 schreef Aoristus het volgende:
schuld van SCH denk ik, die loopt er mee te koop. Wolfje nu ook ineens.
Het is toch wel een tikkeltje armoedig hoor, als je iemand alleen nog maar voor homo uit kunt maken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
Arm wolfie, bij al die conservatieven. Begrijp ook wel dat lucy er niet voor uit kwam hoor.
En sjun uiteraard.
Volgens mij maak jij je gabbertje uit voor homo.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is toch wel een tikkeltje armoedig hoor, als je iemand alleen nog maar voor homo uit kunt maken.
ik vind Aaah een stuk beter te pruimen dan Pjo. Volgens mij zit die ook beter in zijn velquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:45 schreef du_ke het volgende:
PJO had je dit topic gemist?
Extremisten op Fok
sjun wil niet met mij babbelen, kid, wij hebben hem ervoor proberen te interesseren, maar hij kwam, zoals te verwachten was, met allerlei kutsmoesjes. Het is geen held hoor, ondanks dat het jouw held is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Ryan, als je met sjun wilt babbelen, waarom ga je niet naar hem toe?
Waarom zou ik "met sjun moeten kappen"? Om dat jij het zegt? Moet jij een aanhang hebben en dient een ander geisoleerd te worden? Het lijkt een hele vreemde zero sum: wat sjun heeft, kan Ryan niet hebben. Waarom ga je niet gewoon verder met je leven?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
sjun wil niet mij babbelen, kid, wij hebben hem ervoor proberen te interesseren, maar hij kwam, zoals te verwachten was, met allerlei kutsmoesjes. Het is geen held hoor, ondanks dat het jouw held is.. Maar hoe dan ook mijn vraag gaat naar jou toe: kap met sjun, kap met liegen en bedriegen.
Amateurspychlogie?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:51 schreef Aoristus het volgende:
Volgens mij zit die ook beter in zijn vel
"take my luv and that's not nearly aaaaaaall"quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Yeah! Round round....
Deze is voor de huisdokter
gelijk weer in de aanval he.. tsssquote:
Doekje, ga een boombaard knuffelen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:08 schreef du_ke het volgende:
Eey kid trek het je niet te veel aan.
Moet je 's op de link klikken van de uploader.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
"take my luv and that's not nearly aaaaaaall"
het kan altijd ergerquote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Moet je 's op de link klikken van de uploader.
http://www.youtube.com/watch?v=oPLgzsgRZFE
Met oorbel
Nu stel je Wolfke teleur.quote:
Kid, ik heb geen aanhang, maar sjun wel toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zou ik "met sjun moeten kappen"? Om dat jij het zegt? Moet jij een aanhang hebben en dient een ander geisoleerd te worden? Het lijkt een hele vreemde zero sum: wat sjun heeft, kan Ryan niet hebben. Waarom ga je niet gewoon verder met je leven?
En nog iets: noem me geen kid.
Ik doe zo m'n best.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Here we go again...
Het is inderdaad exact dezelfde "discussie" als een jaar geleden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Here we go again...
Aan websites over je tegenstanders deelnemen en die uitmaken voor pedofiel is niet decadent?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:31 schreef PJORourke het volgende:
Hee grappig, ik wist niet dat ik me verzette tegen het decadente westen. Ik hou nogal van dat hoerige, gore, decadente uitgaansleven dat uit het westen lijkt te komen. Kortom, ik ben verdomde decadent. Schotschriftjes over neocons lezen en dat om mij projecteren maakt nog geen werkelijkheid.
D'r is niet zoveel veranderd, wolfie, toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is inderdaad exact dezelfde "discussie" als een jaar geleden.
Dat houdt in dat ik scheld? Waar?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Helemaal niets, zelfs de opbouw van de wederzijdse scheldpartijen is nog intact gebleven.
quote:Bijna de helft van de Nederlandse bevolking (48 procent) vindt dat de vrouw die door de gorilla Bokito werd aangevallen, zelf schuldig is aan het incident. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond onder 900 mensen. Ruim een op de drie (35 procent) vindt dat de directie van de dierentuin schuldig is terwijl negen procent van de ondervraagden Bokito als schuldige aanwijst.
Helft bevolking: slachtoffer Bokito zelf schuldig
Het is ook best gay om steeds maar weer je eigen wonden open te rijten. Nogal relnichterig, niet?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
Het ligt toch altijd gevoelig bij die guys hè homofilie..
Dan te bedenken dat die site van hun (eh voorbij fok!) praktisch een rovershol van homo's is.
Waarom zou het ene het andere bijten? Je valt toch op kleine meisjes?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:45 schreef Ryan3 het volgende:
Het ligt gewoon heel gevoellig hè PJ.
Je kunt proberen mij als homofoob weg te zetten natuurlijk, maar je weet wel dat dit onzin is, als je tegelijkertijd mij wegzet als pedofiel.
Of ik beter in mijn vel zit dan PJO weet ik niet, maar ik zit lekker in mijn vel inderdaad! En het is bijna weekend en dan weet je het wel he!!?!quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:51 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik vind Aaah een stuk beter te pruimen dan Pjo. Volgens mij zit die ook beter in zijn vel
Ja, ik ben daar mee gekapt. Dat zou jij toch ook doen of hebben wij twee alleen een convenant door SCH laten opstellen?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:00 schreef Ryan3 het volgende:
Aahtje kapt daar mee, dat valt te prijzen in hem.
Dat is nog van vroeger, toen R nog pedo was. Nu niet meer he, hij is ermee gekapt en genezen.quote:
Ho ho, Wolfke is nu uit de kast gekomen, dat was toen nog niet he?!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
D'r is niet zoveel veranderd, wolfie, toch?
Directe democratie welteverstaan, niet de vertegenwoordigende.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 01:53 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Beste argument tegen democratie ooit.
Och. Als een hond iemand aanvalt wordt hij ook afgemaakt. Dan is het wel de schuld van het dier blijkbaar en nu opeens niet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 01:53 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Beste argument tegen democratie ooit.
Whoehoe. Gratis!quote:Minister Plasterk van Cultuur gaat de rijksmusea minimaal een dagdeel per week gratis openstellen voor het publiek. Dat meldt Trouw.
Waar?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh ja, goed nieuws. Ben aangenomen.
quote:
Orrrrdina.quote:
Gefeliciteerd: je bent de ellende van de softe sector dus ook ontvlucht en wordt nu de grote mensenwereld in gezogen.quote:
Het is een traineeship, en voor het eerste bedrag dat ze me aanboden word ik niet wakker. Gelukkig draaide ze al snel bij toen ik zei wat ik verdien.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd: je bent de ellende van de softe sector dus ook ontvlucht en wordt nu de grote mensenwereld in gezogen.
Direct na de verkiezingen zou een prima gelegenheid zijnquote:Cross-border operation gains currency in capital
The idea of launching a military operation into northern Iraq, where thousands of members of the outlawed Kurdistan Workers' Party (PKK) have found a safe haven, has taken center stage in recent debates over how to eliminate the terrorist threat, the worst manifestations of which the Turkish public has dealt with in recent days.
The Turkish Armed Forces (TSK) has long been seeking the right to stage an incursion into northern Iraq to eliminate the PKK presence there with Chief of General Staff Gen. Yaşar Büyükanıt publicly asking the government for approval last month to launch such a military operation.
The government's response to this call has been heard directly from the prime minister, who said the government would back the military if the generals seek to stage such an incursion to fight the PKK.
Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan's remarks came in an interview aired on Wednesday night, hours after authorities said a bomb attack on Tuesday that killed six people and wounded dozens others in Ankara appeared to be the work of the PKK. Meanwhile the group denied responsibility for the attack, believed to have been a suicide bombing.
"We would do whatever is necessary for the peace and happiness of our country. It is out of the question for us to fall into a disagreement with our security forces and soldiers on this issue," Erdoğan told private ATV when asked what his government would do if the military sought permission to stage a cross-border operation.
"When necessary, this step would be taken, there would be no delay," Erdoğan said. Although it was not yet clear whether the military has formally relayed its demand to the government for a vote in Parliament, Foreign Ministry spokesman Levent Bilman on Thursday told reporters that he had no knowledge concerning the drawing up of a government motion. Bilman's expla-nation came when asked at a weekly press briefing whether Turkey might stage a military incursion into northern Iraq without having Parliament's approval and whether there has been any preparation at ministry head-quarters for a government motion.
Bilman briefly referred reporters to Erdoğan's Wednesday remarks, saying that he had nothing more to add.
The spokesman, meanwhile, also confirmed earlier press reports that a senior-level delegation from the Foreign Ministry would pay a visit to the Iraqi capital in the coming days. Mainstream dailies on Thursday suggested that the delegation, led by Ambassador Oğuz Çelikkol,, Turkey’s special envoy to Iraq, would be the last warning from Ankara to the Baghdad government before launching a military incursion into northern Iraq as the delegation would once more remind Iraqi officials of Ankara’s expectations following the recent delivery of a diplomatic note of protest concerning the PKK presence in northern Iraq.
“The visit which will be paid by the special envoy to Iraq has no direct connection with recent developments,” Bilman said, however emphasizing that paying such visits to various countries and Iraq was within Çelikkol’s job description. Without elaborating the exact dates and exact names with whom the delegation would hold talks, Bilman said the delegation would conduct senior-level talks as well as technical-level talks. He didn’t exclude the possibility of a meeting taking place between the delegation and Iraqi Kurdish leader Massoud Barzani, when asked, stressing that he didn’t yet have detailed knowledge concerning schedule of the visit.
The delegation is expected to have talks with Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki as well as with Foreign Minister Hoshyar Zebari. The Turkish side is also eager to have talks with President Jalal Talabani, who flew over the weekend to the United States for rest and help in tackling his weight problem, and Vice Presidents Tariq al-Hashimi and Adel Abdel Mehdi.
It has been almost six weeks since the Turkish government sent the diplomatic note of protest, on April 9, with then-Justice Minister Cemil Çiçek on the same day stating that Ankara had a legitimate interest in developments in northern Iraq because PKK members used the region as a springboard to launch attacks on military and civilian targets inside Turkey.
Only a day after the delivery of the note, the National Security Council (MGK) indicated that Turkey could resort to military measures should it not receive a satisfactory answer. Just two days after an April 10 MGK meeting, Chief of General Staff Gen. Büyükanıt publicly asked the government for approval to launch a military operation.
On Monday this week the government announced its dismissal of retired Gen. Edip Başer, Turkey’s former special envoy for countering the PKK, soon after the release of Başer’s remarks doubting the efficiency of a trilateral cooperation mechanism between Turkey, Iraq and the US for coordinating efforts against the terrorist group. The government clearly expressed its faith and determination in continuing both bilateral efforts with the US and trilateral efforts with both the US and Iraq for eliminating the PKK threat.
Only a few days before being dismissed, Başer hinted that Ankara could act alone to tackle the PKK presence in northern Iraq, saying cooperation with the US was not required for a cross-border operation against the terrorist threat.
--------------------------------------------------------------------------------
Military deploys to border
The Turkish Armed Forces (TSK) is deploying troops in the southeast of Turkey to reinforce its operations against the terrorist group the Kurdistan Workers’ Party (PKK). Military vehicles, tanks and troops from the Nusaybin district of the southeastern city of Mardin set out for deployment along the northern Iraqi border late in the afternoon yesterday. A convoy of 20 vehicles carrying heavy armored combat tanks, heavy artillery guns and 13 minibuses with troops on board was moving on the E-90 highway towards Şırnak’s Silopi district, located at the border with northern Iraq. All equipment and troops of the convoy, traveling under heavy security and the escort of Nusaybin District Gendarmerie Command vehicles, will be deployed around the Habur checkpoint area at the border, sources said.
Laatst een docu gezien over 2 verslaafde kerels die 20 keer of meer op 1 dag rukken. Om kalm te worden moesten ze even pielemuis strelen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:25 schreef pberends het volgende:
Had ik nog niet gespammed...
Pornoverslaafd!
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef sigme het volgende:
He Rock, gefeliciteerd.
Word je daar sapman? Of heel wat anders?
Euh ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef sigme het volgende:
Leuteraar dus. Softe sector: advies, consult, en zoveel mogelijk collega-consultants naar binnen schuiven. Overigens volmaakt passend bij dat fraaie Franse citaat dat PJO gister of eergister gaf.
Sigmund heeft er eens een hilarische reeks aan gewijd.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hoe kom ik dat pornoforum binnen?
quote:En Danny zei: "Laat er porno zijn". En er was porno. En Danny zag dat het goed was. Daarom hebben we sinds enkele maanden een heus pornoforum! Ben jij boven de 18 en wil je toegang tot dit walhalla? Stuur dan een mail naar forum@fok.nl en vermeld je username.
Ik ben helemaal voor. Dat betekent het definitieve einde van de EU-besprekingen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Direct na de verkiezingen zou een prima gelegenheid zijn
Ik heb nog een gesprek bij Philipshave volgende week woensdag.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tsk ben ik de enige die concreet werk doet? Ik verkoop machines! Machines! Stukken staal van honderden tot duizenden kilogrammen met electronica erin die arbeid verrichten! Die olie nodig hebben, lekken, herrie maken en zo!
Je verkoopt ze dus alleen, zit een beetje aan de telefoon of babbelt met wat mensen die willen kopen. Dat is toch geen concreet werk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tsk ben ik de enige die concreet werk doet? Ik verkoop machines! Machines! Stukken staal van honderden tot duizenden kilogrammen met electronica erin die arbeid verrichten! Die olie nodig hebben, lekken, herrie maken en zo!
Van harte gefeliciteerd!quote:[b]Op vrijdag 25 mei 2007 09:19
Orrrrdina.
Niks mis met adviezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:02 schreef sigme het volgende:
X-ray levert ze ook; bejaarden moeten op tijd wegduiken als ie met z'n vrachtwagentje achteruit rijdt.
Ik leuter ook niet; al is mijn werk wel geheel digitaal en dus vrij ontastbaar. Maar ik lever in ieder geval geen adviezen.
quote:
quote:Door ABDEL ILAH RUBIO
ROTTERDAM - ‘Het is zo onrechtvaardig,’’ vindt Dorothea Maria Heiden (65) uit Rotterdam. De kankerpatiënte, die twee jaar geleden door een chemokuur kaal werd, wilde met hoofddoek op de foto voor haar nieuwe rijbewijs en identiteitskaart.
Maar de hoofddoek moest af. De fotograaf en de gemeente Rotterdam waren onverbiddelijk.
Toen Heiden vroeg waarom de Rotterdamse naast haar wél met hoofddoek op de foto mocht, legde de fotograaf uit dat die vrouw dat uit geloofsovertuiging deed. En dan mocht het weer wel.
,,Ik vind dat niet eerlijk. Die regels moeten voor iedereen gelden. Ik heb niets tegen mensen die zoiets dragen, maar de overheid moet dan geen onderscheid maken.’’
De oplossing is volgens haar simpel. ,,Ik wil dat we allemaal gelijk worden gesteld. Als ze mijn oren willen zien, dan kan dat. Ik wil alleen niet met kaal hoofd op de foto.’’
http://www.knack.be/nieuw(...)n42-article4098.htmlquote:Kloof tussen Noord- en Zuid-Italië wordt breder
24/05/2007 16:16
De bevolking in Italië blijft vergrijzen en de economische kloof tussen het noorden en het zuiden wordt alsmaar groter. Dat blijkt uit cijfers van het jaarlijkse rapport van het nationale instituut voor de statistiek in Italië (Istat). Dat rapport verdeelt het Zuid-Europese land letterlijk in twee te delen.
"Het rapport bewijst de drie grote Italiaanse anomalieën", aldus de Italiaanse premier Romano Prodi. Het gaat om de slechte economische situatie, de vergrijzing van de bevolking en de zwakke tewerkstellingsgraad van vrouwen en jongeren. Dit zijn volgens Prodi belangrijke feiten voor het beleid van de regering.
Uit het rapport blijkt onder meer dat er 41 procent meer 65-plussers zijn in Italië dan 18-jarigen. Op wereldschaal is enkel de bevolking in Japan ouder.
Ook economisch gaat het Italië niet voor de wind. In 2005 was er geen groei van het bruto binnenlands product. Vorig jaar werd een groei van 1,9 procent genoteerd, maar volgens Istat was dat niet zo voor heel het land. In het zuiden van het land zijn er veel gezinnen die het niet breed hebben.
Diepgaand territoriaal verschil
"Het inkomen van de gezinnen in Zuid-Italië vertegenwoordigt drie vierde van het inkomen van gezinnen in het noorden. Het is een diepgaand territoriaal verschil", aldus Istat. Uit de cijfers van Istat blijkt dat vijf procent van de bevolking op Sicilië en in het zuiden van het schiereiland zelfs niet voldoende voeding kan kopen.
Ook wat de werkloosheidsgraad betreft, kan Italië in twee gedeeld worden. In het zuiden en op Sicilië is die twee maal zo hoog;, daardoor trekken jongeren uit Zuid-Italië vaak weg naar het noorden, op zoek naar werk.
(Belga/YG)
Speciale regels voor relifreaks.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:26 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat een kromme regelgeving (AD). Laat die vrouw gewoon een doek op haar hoofd dragen, als ze herkenbaar is dan is het toch prima?
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hey, ik koop ze ook in en help ook regelmatig met het afleveren ervan hoor. Maar niet altijdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je verkoopt ze dus alleen, zit een beetje aan de telefoon of babbelt met wat mensen die willen kopen. Dat is toch geen concreet werk.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ach, hoe vreselijk is dit alles. Sterkte.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:27 schreef Reya het volgende:
Vae victi, ik ga een sollicitatiebrief schrijven.
quote:North Korea 'test-fires missiles'
North Korea has fired several missiles towards the Sea of Japan, according to Japan's Kyoto news agency.
Kyoto quoted unnamed officials saying the apparent test-firing involved "several short-range missiles".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6690869.stm
Ik moet zeggen dat ik dat toch wel een stuk leuker vind: concrete dingen verkopen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:02 schreef sigme het volgende:
X-ray levert ze ook; bejaarden moeten op tijd wegduiken als ie met z'n vrachtwagentje achteruit rijdt.
Ik leuter ook niet; al is mijn werk wel geheel digitaal en dus vrij ontastbaar. Maar ik lever in ieder geval geen adviezen.
Oh god die sukkels kwam ik in Milaan ook tegenquote:
Ze worden ook steeds ouder daar, las ik laatst.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:38 schreef zakjapannertje het volgende:
een mediterraan dieet is niet voor iedereen weggelegd in Italie:
[..]
http://www.knack.be/nieuw(...)n42-article4098.html
Het was een kort, maar heftig stukje leed. Het verheugt me echter om mede te delen, dat ik dit tranendal heb weten te doorstaan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, hoe vreselijk is dit alles. Sterkte.
quote:NY yellow taxicabs 'to go green'
New York's yellow taxis will go hybrid in five years, in an effort to cut air pollution and tackle climate change, Mayor Michael Bloomberg has said.
Hybrids run on petrol and electricity, therefore emitting less exhaust.
The new vehicles are to be phased in immediately, replacing the current fleet which numbers about 13,000.
"The benefits are going to be felt by generations of New Yorkers. Going hybrid will shrink the city's carbon footprint," Mr Bloomberg said.
Ambitious plan
The environmentally-friendly models also achieve greater mileage to the gallon.
Currently the city's taxis get about 14 miles per gallon on average, while the new fleet would provide fuel efficiency of about 30 miles per gallon.
"Implementing tougher standards for the more than 13,000 taxis in this city will provide the same clean air benefits as removing 32,000 privately owned cars from our streets," Mr Bloomberg said.
Hybrid vehicles are more costly, but the City Council said the increase in fuel efficiency will save taxi drivers more than $10,000 (£5,000) every year.
The move is part of the mayor's ambitious plan for a 30% reduction in the city's greenhouse gas emissions by 2030.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6682427.stm
quote:Blair: US may back carbon deal
The US may be willing to back an agreement at next month's G8 summit on cutting carbon dioxide emissions, Tony Blair has said on BBC TV.
Up to now, the Bush administration has championed voluntary agreements as an alternative to imposing binding caps.
Germany has made climate change a priority for its G8 presidency.
The prime minister said awareness of the issue among Americans was growing and it was possible the US will sign up to "at least the beginnings" of action.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6690191.stm
Het wordt steeds gekker met het milieu.quote:Milieuclub en glastuinders omarmen elkaar
Uitgegeven: 25 mei 2007 10:35
Laatst gewijzigd: 25 mei 2007 11:22
DEN HAAG - Doorgaans bestaat er weinig liefde tussen tuinders en milieuorganisaties, maar nu hebben de beide tegenpolen elkaar gevonden. Het klimaat brengt ze bij elkaar.
Vrijdag presenteerden ze in Den Haag een gezamenlijk plan om het energiegebruik in de sector in 2020 terug te dringen met 45 procent.
2030
In 2030 kan de tuinbouwsector zelfs toe met 75 procent minder energie. De partijen vragen een eenmalige investering van het kabinet van 75 miljoen euro. Dat bedrag is nodig om tot en met 2010 de ontwikkeling van gesloten kassystemen een impuls te geven.
"In de toekomst wordt de sector klimaatneutraal en misschien wel zelf energieleverancier", voorspelde Ron Wit, die namens Natuur en Milieu een toelichting gaf op het plan. De milieuorganisatie is blij met het positieve klimaateffect. LTO Glaskracht is content met de afnemende energiekosten en verminderde afhankelijkheid van aardgas.
Klinkt wel als een goed initiatief. Kan wel een vruchtbare samenwerking zijn tussen milieuclubs en ondernemers.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:27 schreef pberends het volgende:
Het wordt steeds gekker met het milieu.
Ik snap niet wat bedrijven altijd moeilijk doen over milieumaatregelen: het spaart hen juist flink veel geld uit, energie is duur namelijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:33 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Klinkt wel als een goed initiatief. Kan wel een vruchtbare samenwerking zijn tussen milieuclubs en ondernemers.
Als productie het belangrijkste is, waarom zou je dan willen veranderen? Er moet op zijn minst een subsidie tegenover staan om het hele proces te willen veranderenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap niet wat bedrijven altijd moeilijk doen over milieumaatregelen: het spaart hen juist flink veel geld uit, energie is duur namelijk.
Sapmanquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef sigme het volgende:
He Rock, gefeliciteerd.
Word je daar sapman? Of heel wat anders?
quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef sigme het volgende:
Leuteraar dus. Softe sector: advies, consult, en zoveel mogelijk collega-consultants naar binnen schuiven. Overigens volmaakt passend bij dat fraaie Franse citaat dat PJO gister of eergister gaf.
Sigmund heeft er eens een hilarische reeks aan gewijd.
Draaiden ze al bij, Bint.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
. Gelukkig draaide ze al snel bij toen ik zei wat ik verdien.
Ik moet dat boek van Corinne Maier toch nog eens bestellen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:21 schreef sigme het volgende:
quote:Engelsman slaapt elf dagen niet
Een man uit Groot-Brittannië heeft meer dan elf dagen en nachten niet geslapen. De 42-jarige Tony Wright claimt hiermee het wereldrecord wakker blijven gebroken te hebben, dat op precies elf dagen ligt. Dit meldde de BBC vandaag.
Het oude Guinness World Record dateert uit 1964 en staat op naam van Randy Gardner uit de Verenigde Staten. Na die recordpoging laste het Guinness Book of Records de competitie af vanwege gezondheidsrisico's. Het is daarom onduidelijk of de organisatie de prestatie van Wright erkent.
Wright vocht tegen zijn slaap door thee te drinken, te poolen en een dagboek bij te houden. Een webcam en camera's hielden hem 24 uur per dag in de gaten. De poging maakte deel uit van Wright's onderzoek naar het lichaam in slaaptoestand.
quote:Vietnam man handles three decades without sleep
As songbirds awaken the early risers at dawn on the farm, one resident is already up; in fact, he never slept – not once in the past 33 years.
You’d think going without sleep for that long may have its drawbacks, but not for the man in central Quang Nam province who has never been ill after decades of insomnia.
His inability to sleep has not only made him famous, but also represents a “miraculous” phenomenon worthy of scientific study.
Sixty-four-year-old Thai Ngoc, known as Hai Ngoc, said he could not sleep at night after getting a fever in 1973, and has counted infinite numbers of sheep during more than 11,700 consecutive sleepless nights.
“I don’t know whether the insomnia has impacted my health or not. But I’m still healthy and can farm normally like others,” Ngoc said.
Proving his health, the elderly resident of Que Trung commune, Que Son district said he can carry two 50kg bags of fertilizer down 4km of road to return home every day.
His wife said, “My husband used to sleep well, but these days, even liquor cannot put him down.”
She said when Ngoc went to Da Nang for a medical examination, doctors gave him a clean bill of health, except a minor decline in liver function.
Ngoc currently lives on his 5ha farm at the foot of a mountain busy with farming and taking care of pigs and chickens all day. His six children live at their house in Que Trung.
“I have tried sleeping pills and Vietnamese traditional medicine but nothing helps, even to sleep for a few minutes,” he said.
Creature of the night
Ngoc often does extra farm work or guards his farm at night to prevent theft, saying he used three months of sleepless nights to dig two large ponds to raise fish.
Neighbor Vu said Ngoc volunteered to help beat a drum during the night and guard the house for the relatives of the dead during funeral ceremonies so that they could take a nap.
Vu also said when the commune was planting sugar cane, several people also asked Ngoc to awaken them at midnight to go to work, since he was up anyway.
On Ngoc’s prolonged insomnia, Phan Ngoc Ha, director of the Hoa Khanh Mental Hospital in Danang said sleep disorders often cause anorexia, lethargy, and irritability.
But, in special cases, some people can handle it and still live and work normally, although this was a very small ratio among insomniacs, Ha added.
http://www.thanhniennews.com/features/?catid=10&newsid=12673
Ach, de stijgende energieprijs drijft men er vanzelf wel toe te willen veranderen lijkt me.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als productie het belangrijkste is, waarom zou je dan willen veranderen? Er moet op zijn minst een subsidie tegenover staan om het hele proces te willen veranderen
Lees jij zoiets in het Frans? Ik kan me in het Frans net genoeg redden om m'n vader van de reanimation te plukken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik moet dat boek van Corinne Maier toch nog eens bestellen.
Ik ben van Franse afkomst, dus dat zou wel gaan. Alleen vind ik vaak een goeie Engelse vertaling dan weer bondiger en mooier geformuleerd. Nederlandse vertalingen doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:54 schreef sigme het volgende:
Lees jij zoiets in het Frans? Ik kan me in het Frans net genoeg redden om m'n vader van de reanimation te plukken.
Ik benijd je. Ik beheers alleen het Nederlands voldoende om een boek te lezen. Een citaatje links en recht lukt nog net.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben van Franse afkomst, dus dat zou wel gaan. Alleen vind ik vaak een goeie Engelse vertaling dan weer bondiger en mooier geformuleerd. Nederlandse vertalingen doe ik niet aan.
WTF, heeft ie een enge ziekte ofzo?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:42 schreef pberends het volgende:
Whehe, RIP Sjors Clooney:
[afbeelding]
GEORGE CLOONEY: MANOREXIC?
Ik lees bijna alles in het Engels. De formulering in het Engels is vaak treffender.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik benijd je. Ik beheers alleen het Nederlands voldoende om een boek te lezen. Een citaatje links en recht lukt nog net.
Ik ben vandaag met de trein naar kantoor, (groot) voordeel daarvan is dat ik wat kan lezen onderweg. Toevallig ging er daar een stukje over de beheersing van vreemde talen door studenten, en dat in Nederland zelfs de beheersing van de eigen taal te vaak tekortschiet. De schrijver vroeg zich af waar men dan naar moet uitwijken. Gebarentaal?
Trouwens een paar dagen geleden de door pberends meermaals aanbevolen film Idiocracy bekeken. Past hier wel bij. Was vermakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |