Ik heb nog een gesprek bij Philipshave volgende week woensdag.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tsk ben ik de enige die concreet werk doet? Ik verkoop machines! Machines! Stukken staal van honderden tot duizenden kilogrammen met electronica erin die arbeid verrichten! Die olie nodig hebben, lekken, herrie maken en zo!
Je verkoopt ze dus alleen, zit een beetje aan de telefoon of babbelt met wat mensen die willen kopen. Dat is toch geen concreet werk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tsk ben ik de enige die concreet werk doet? Ik verkoop machines! Machines! Stukken staal van honderden tot duizenden kilogrammen met electronica erin die arbeid verrichten! Die olie nodig hebben, lekken, herrie maken en zo!
Van harte gefeliciteerd!quote:[b]Op vrijdag 25 mei 2007 09:19
Orrrrdina.
Niks mis met adviezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:02 schreef sigme het volgende:
X-ray levert ze ook; bejaarden moeten op tijd wegduiken als ie met z'n vrachtwagentje achteruit rijdt.
Ik leuter ook niet; al is mijn werk wel geheel digitaal en dus vrij ontastbaar. Maar ik lever in ieder geval geen adviezen.
quote:
quote:Door ABDEL ILAH RUBIO
ROTTERDAM - ‘Het is zo onrechtvaardig,’’ vindt Dorothea Maria Heiden (65) uit Rotterdam. De kankerpatiënte, die twee jaar geleden door een chemokuur kaal werd, wilde met hoofddoek op de foto voor haar nieuwe rijbewijs en identiteitskaart.
Maar de hoofddoek moest af. De fotograaf en de gemeente Rotterdam waren onverbiddelijk.
Toen Heiden vroeg waarom de Rotterdamse naast haar wél met hoofddoek op de foto mocht, legde de fotograaf uit dat die vrouw dat uit geloofsovertuiging deed. En dan mocht het weer wel.
,,Ik vind dat niet eerlijk. Die regels moeten voor iedereen gelden. Ik heb niets tegen mensen die zoiets dragen, maar de overheid moet dan geen onderscheid maken.’’
De oplossing is volgens haar simpel. ,,Ik wil dat we allemaal gelijk worden gesteld. Als ze mijn oren willen zien, dan kan dat. Ik wil alleen niet met kaal hoofd op de foto.’’
http://www.knack.be/nieuw(...)n42-article4098.htmlquote:Kloof tussen Noord- en Zuid-Italië wordt breder
24/05/2007 16:16
De bevolking in Italië blijft vergrijzen en de economische kloof tussen het noorden en het zuiden wordt alsmaar groter. Dat blijkt uit cijfers van het jaarlijkse rapport van het nationale instituut voor de statistiek in Italië (Istat). Dat rapport verdeelt het Zuid-Europese land letterlijk in twee te delen.
"Het rapport bewijst de drie grote Italiaanse anomalieën", aldus de Italiaanse premier Romano Prodi. Het gaat om de slechte economische situatie, de vergrijzing van de bevolking en de zwakke tewerkstellingsgraad van vrouwen en jongeren. Dit zijn volgens Prodi belangrijke feiten voor het beleid van de regering.
Uit het rapport blijkt onder meer dat er 41 procent meer 65-plussers zijn in Italië dan 18-jarigen. Op wereldschaal is enkel de bevolking in Japan ouder.
Ook economisch gaat het Italië niet voor de wind. In 2005 was er geen groei van het bruto binnenlands product. Vorig jaar werd een groei van 1,9 procent genoteerd, maar volgens Istat was dat niet zo voor heel het land. In het zuiden van het land zijn er veel gezinnen die het niet breed hebben.
Diepgaand territoriaal verschil
"Het inkomen van de gezinnen in Zuid-Italië vertegenwoordigt drie vierde van het inkomen van gezinnen in het noorden. Het is een diepgaand territoriaal verschil", aldus Istat. Uit de cijfers van Istat blijkt dat vijf procent van de bevolking op Sicilië en in het zuiden van het schiereiland zelfs niet voldoende voeding kan kopen.
Ook wat de werkloosheidsgraad betreft, kan Italië in twee gedeeld worden. In het zuiden en op Sicilië is die twee maal zo hoog;, daardoor trekken jongeren uit Zuid-Italië vaak weg naar het noorden, op zoek naar werk.
(Belga/YG)
Speciale regels voor relifreaks.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:26 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat een kromme regelgeving (AD). Laat die vrouw gewoon een doek op haar hoofd dragen, als ze herkenbaar is dan is het toch prima?
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh ja, goed nieuws. Ben aangenomen.
Hey, ik koop ze ook in en help ook regelmatig met het afleveren ervan hoor. Maar niet altijdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je verkoopt ze dus alleen, zit een beetje aan de telefoon of babbelt met wat mensen die willen kopen. Dat is toch geen concreet werk.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh ja, goed nieuws. Ben aangenomen.
Ach, hoe vreselijk is dit alles. Sterkte.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:27 schreef Reya het volgende:
Vae victi, ik ga een sollicitatiebrief schrijven.
quote:North Korea 'test-fires missiles'
North Korea has fired several missiles towards the Sea of Japan, according to Japan's Kyoto news agency.
Kyoto quoted unnamed officials saying the apparent test-firing involved "several short-range missiles".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6690869.stm
Ik moet zeggen dat ik dat toch wel een stuk leuker vind: concrete dingen verkopen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:02 schreef sigme het volgende:
X-ray levert ze ook; bejaarden moeten op tijd wegduiken als ie met z'n vrachtwagentje achteruit rijdt.
Ik leuter ook niet; al is mijn werk wel geheel digitaal en dus vrij ontastbaar. Maar ik lever in ieder geval geen adviezen.
Oh god die sukkels kwam ik in Milaan ook tegenquote:
Ze worden ook steeds ouder daar, las ik laatst.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:38 schreef zakjapannertje het volgende:
een mediterraan dieet is niet voor iedereen weggelegd in Italie:
[..]
http://www.knack.be/nieuw(...)n42-article4098.html
Het was een kort, maar heftig stukje leed. Het verheugt me echter om mede te delen, dat ik dit tranendal heb weten te doorstaan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, hoe vreselijk is dit alles. Sterkte.
quote:NY yellow taxicabs 'to go green'
New York's yellow taxis will go hybrid in five years, in an effort to cut air pollution and tackle climate change, Mayor Michael Bloomberg has said.
Hybrids run on petrol and electricity, therefore emitting less exhaust.
The new vehicles are to be phased in immediately, replacing the current fleet which numbers about 13,000.
"The benefits are going to be felt by generations of New Yorkers. Going hybrid will shrink the city's carbon footprint," Mr Bloomberg said.
Ambitious plan
The environmentally-friendly models also achieve greater mileage to the gallon.
Currently the city's taxis get about 14 miles per gallon on average, while the new fleet would provide fuel efficiency of about 30 miles per gallon.
"Implementing tougher standards for the more than 13,000 taxis in this city will provide the same clean air benefits as removing 32,000 privately owned cars from our streets," Mr Bloomberg said.
Hybrid vehicles are more costly, but the City Council said the increase in fuel efficiency will save taxi drivers more than $10,000 (£5,000) every year.
The move is part of the mayor's ambitious plan for a 30% reduction in the city's greenhouse gas emissions by 2030.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6682427.stm
quote:Blair: US may back carbon deal
The US may be willing to back an agreement at next month's G8 summit on cutting carbon dioxide emissions, Tony Blair has said on BBC TV.
Up to now, the Bush administration has championed voluntary agreements as an alternative to imposing binding caps.
Germany has made climate change a priority for its G8 presidency.
The prime minister said awareness of the issue among Americans was growing and it was possible the US will sign up to "at least the beginnings" of action.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6690191.stm
Het wordt steeds gekker met het milieu.quote:Milieuclub en glastuinders omarmen elkaar
Uitgegeven: 25 mei 2007 10:35
Laatst gewijzigd: 25 mei 2007 11:22
DEN HAAG - Doorgaans bestaat er weinig liefde tussen tuinders en milieuorganisaties, maar nu hebben de beide tegenpolen elkaar gevonden. Het klimaat brengt ze bij elkaar.
Vrijdag presenteerden ze in Den Haag een gezamenlijk plan om het energiegebruik in de sector in 2020 terug te dringen met 45 procent.
2030
In 2030 kan de tuinbouwsector zelfs toe met 75 procent minder energie. De partijen vragen een eenmalige investering van het kabinet van 75 miljoen euro. Dat bedrag is nodig om tot en met 2010 de ontwikkeling van gesloten kassystemen een impuls te geven.
"In de toekomst wordt de sector klimaatneutraal en misschien wel zelf energieleverancier", voorspelde Ron Wit, die namens Natuur en Milieu een toelichting gaf op het plan. De milieuorganisatie is blij met het positieve klimaateffect. LTO Glaskracht is content met de afnemende energiekosten en verminderde afhankelijkheid van aardgas.
Klinkt wel als een goed initiatief. Kan wel een vruchtbare samenwerking zijn tussen milieuclubs en ondernemers.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:27 schreef pberends het volgende:
Het wordt steeds gekker met het milieu.
Ik snap niet wat bedrijven altijd moeilijk doen over milieumaatregelen: het spaart hen juist flink veel geld uit, energie is duur namelijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:33 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Klinkt wel als een goed initiatief. Kan wel een vruchtbare samenwerking zijn tussen milieuclubs en ondernemers.
Als productie het belangrijkste is, waarom zou je dan willen veranderen? Er moet op zijn minst een subsidie tegenover staan om het hele proces te willen veranderenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap niet wat bedrijven altijd moeilijk doen over milieumaatregelen: het spaart hen juist flink veel geld uit, energie is duur namelijk.
Sapmanquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef sigme het volgende:
He Rock, gefeliciteerd.
Word je daar sapman? Of heel wat anders?
quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef sigme het volgende:
Leuteraar dus. Softe sector: advies, consult, en zoveel mogelijk collega-consultants naar binnen schuiven. Overigens volmaakt passend bij dat fraaie Franse citaat dat PJO gister of eergister gaf.
Sigmund heeft er eens een hilarische reeks aan gewijd.
Draaiden ze al bij, Bint.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
. Gelukkig draaide ze al snel bij toen ik zei wat ik verdien.
Ik moet dat boek van Corinne Maier toch nog eens bestellen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:21 schreef sigme het volgende:
quote:Engelsman slaapt elf dagen niet
Een man uit Groot-Brittannië heeft meer dan elf dagen en nachten niet geslapen. De 42-jarige Tony Wright claimt hiermee het wereldrecord wakker blijven gebroken te hebben, dat op precies elf dagen ligt. Dit meldde de BBC vandaag.
Het oude Guinness World Record dateert uit 1964 en staat op naam van Randy Gardner uit de Verenigde Staten. Na die recordpoging laste het Guinness Book of Records de competitie af vanwege gezondheidsrisico's. Het is daarom onduidelijk of de organisatie de prestatie van Wright erkent.
Wright vocht tegen zijn slaap door thee te drinken, te poolen en een dagboek bij te houden. Een webcam en camera's hielden hem 24 uur per dag in de gaten. De poging maakte deel uit van Wright's onderzoek naar het lichaam in slaaptoestand.
quote:Vietnam man handles three decades without sleep
As songbirds awaken the early risers at dawn on the farm, one resident is already up; in fact, he never slept – not once in the past 33 years.
You’d think going without sleep for that long may have its drawbacks, but not for the man in central Quang Nam province who has never been ill after decades of insomnia.
His inability to sleep has not only made him famous, but also represents a “miraculous” phenomenon worthy of scientific study.
Sixty-four-year-old Thai Ngoc, known as Hai Ngoc, said he could not sleep at night after getting a fever in 1973, and has counted infinite numbers of sheep during more than 11,700 consecutive sleepless nights.
“I don’t know whether the insomnia has impacted my health or not. But I’m still healthy and can farm normally like others,” Ngoc said.
Proving his health, the elderly resident of Que Trung commune, Que Son district said he can carry two 50kg bags of fertilizer down 4km of road to return home every day.
His wife said, “My husband used to sleep well, but these days, even liquor cannot put him down.”
She said when Ngoc went to Da Nang for a medical examination, doctors gave him a clean bill of health, except a minor decline in liver function.
Ngoc currently lives on his 5ha farm at the foot of a mountain busy with farming and taking care of pigs and chickens all day. His six children live at their house in Que Trung.
“I have tried sleeping pills and Vietnamese traditional medicine but nothing helps, even to sleep for a few minutes,” he said.
Creature of the night
Ngoc often does extra farm work or guards his farm at night to prevent theft, saying he used three months of sleepless nights to dig two large ponds to raise fish.
Neighbor Vu said Ngoc volunteered to help beat a drum during the night and guard the house for the relatives of the dead during funeral ceremonies so that they could take a nap.
Vu also said when the commune was planting sugar cane, several people also asked Ngoc to awaken them at midnight to go to work, since he was up anyway.
On Ngoc’s prolonged insomnia, Phan Ngoc Ha, director of the Hoa Khanh Mental Hospital in Danang said sleep disorders often cause anorexia, lethargy, and irritability.
But, in special cases, some people can handle it and still live and work normally, although this was a very small ratio among insomniacs, Ha added.
http://www.thanhniennews.com/features/?catid=10&newsid=12673
Ach, de stijgende energieprijs drijft men er vanzelf wel toe te willen veranderen lijkt me.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als productie het belangrijkste is, waarom zou je dan willen veranderen? Er moet op zijn minst een subsidie tegenover staan om het hele proces te willen veranderen
Lees jij zoiets in het Frans? Ik kan me in het Frans net genoeg redden om m'n vader van de reanimation te plukken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik moet dat boek van Corinne Maier toch nog eens bestellen.
Ik ben van Franse afkomst, dus dat zou wel gaan. Alleen vind ik vaak een goeie Engelse vertaling dan weer bondiger en mooier geformuleerd. Nederlandse vertalingen doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:54 schreef sigme het volgende:
Lees jij zoiets in het Frans? Ik kan me in het Frans net genoeg redden om m'n vader van de reanimation te plukken.
Ik benijd je. Ik beheers alleen het Nederlands voldoende om een boek te lezen. Een citaatje links en recht lukt nog net.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben van Franse afkomst, dus dat zou wel gaan. Alleen vind ik vaak een goeie Engelse vertaling dan weer bondiger en mooier geformuleerd. Nederlandse vertalingen doe ik niet aan.
WTF, heeft ie een enge ziekte ofzo?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:42 schreef pberends het volgende:
Whehe, RIP Sjors Clooney:
[afbeelding]
GEORGE CLOONEY: MANOREXIC?
Ik lees bijna alles in het Engels. De formulering in het Engels is vaak treffender.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik benijd je. Ik beheers alleen het Nederlands voldoende om een boek te lezen. Een citaatje links en recht lukt nog net.
Ik ben vandaag met de trein naar kantoor, (groot) voordeel daarvan is dat ik wat kan lezen onderweg. Toevallig ging er daar een stukje over de beheersing van vreemde talen door studenten, en dat in Nederland zelfs de beheersing van de eigen taal te vaak tekortschiet. De schrijver vroeg zich af waar men dan naar moet uitwijken. Gebarentaal?
Trouwens een paar dagen geleden de door pberends meermaals aanbevolen film Idiocracy bekeken. Past hier wel bij. Was vermakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |