abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:28:38 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_49697062
quote:
In de Verenigde Staten is een pil goedgekeurd die de menstruatie stopzet. Dat meldt het Amerikaanse ministerie van gezondheid.

Ook in Nederland
De pil zou niet schadelijk zijn voor de gezondheid. De pil, Lybrel genaamd, is vanaf juli in de VS te krijgen en zal naar verwachting een miljardenomzet genereren. De fabrikant wil de pil volgend jaar ook in Nederland op de markt brengen.

Positief
In de Verenigde Staten zijn de reacties overwegend positief. De nieuwe pil maakt ook een einde aan de ongemakken die bij menstruatie horen. Artsen hebben gepleit voor meer onderzoek naar de gevolgen van het gebruik van de pil.
Nou dames, interessant of eng?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_49697229
Oooh dat wil ik! Maar ik slik sowieso de pil door, dus ik word maar een paar keer per jaar ongesteld. Heerlijk
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:34:06 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49697293
Interessant .

Maar voordat ik hem zou gaan gebruiken, zou ik wel meer info willen. Wat doet het middel precies, wat legt het allemaal precies stil en hoe?

Ik kan nu ook de gewone pil blijven slikken zonder stopweek, dan word ik ook niet ongesteld.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49697326
Ik denk ook dat er meer onderzoek nodig is eerst, Nederlands onderzoek.
pi_49697346
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef GlazenKaak het volgende:
Oooh dat wil ik! Maar ik slik sowieso de pil door, dus ik word maar een paar keer per jaar ongesteld. Heerlijk
Ik ook

Ik vraag me alleen wel af wat de samenstelling is van die pil, en of het ook meteen voor anti-conceptie gebruikt kan worden... Het lijkt me dan weinig verschil hebben met de huidige pil...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_49697387
Prettig.. Ik zou het zeker overwegen.
Alleen vervelend dat je niet die absolute zekerheid hebt van niet-zwanger zijn die je wel hebt als je tussentijds ongesteld wordt.

En uiteraard wat hierboven gezegd wordt. Ik zou eerst precies willen weten hoe het werkt.. En wat het precíes doet.
Neen
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:39:54 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49697543
Meer info is met Google makkelijk te vinden.
quote:
The Food and Drug Administration (FDA) in the United States is about to approve a birth control pill with a double whammy.
The contraceptive pill Lybrel has the added effect of suppressing a woman's periods altogether and can be taken continuously.

The drug eliminates a woman's period for as long as they remain taking it.

Lybrel which is manufactured by Wyeth is the first pill that can be taken continuously - standard birth control pill contain 21 daily active pills and seven sugar pills in order to reflect a woman's monthly period.

If Lybrel is approved it will be the fourth approved drug which affects the menstrual cycle.

Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days and Seasonique which limits periods to just four times in a year.

Lybrel contains the lowest dose permissible of the two main hormones that are used in birth control, ethinyl estradiol and levonorgestrel and the pill reputedly reduces many of the symptoms related to periods including bloating and irritability.

According to the drug company in clinical trials of Lybrel 59 percent of women stop bleeding, while some 18 percent stopped the drug because of spotting.

Surveys indicate that an increasing number of women want to control and have the option of limiting their monthly periods and analysts are predicting a tremendous demand for such drugs.
Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_49697573
Dat kan met de gewone pil ook. Ik doe ook niet vaak een stopweek. Ongesteld zijn =
pi_49697620
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:36 schreef Neenetje het volgende:
Alleen vervelend dat je niet die absolute zekerheid hebt van niet-zwanger zijn die je wel hebt als je tussentijds ongesteld wordt.
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:43:12 #10
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49697669
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
Ik ben ook de eerste maand van mijn zwangerschap gewoon ongesteld geworden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49697723
Ik zie weinig verschil met een gewone pil, behalve dan dat je zeven dagen lang hormoonvrij bent, en toch niet ongesteld wordt...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_49697737
Het lijkt mij best eng... maar het zou ook onwijs tof zijn.

En verder wat neenetje zegt.
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:44:44 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49697739
Straks een item hierover op RTL 4.

Mij lijkt zo'n pil inderdaad wel wat!
pi_49697753
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:43 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben ook de eerste maand van mijn zwangerschap gewoon ongesteld geworden.
Ik ook
pi_49697754
quote:

[..]

Hmm.. dat is waar.
Neen
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:45:16 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49697766
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:44 schreef djenneke het volgende:
Ik zie weinig verschil met een gewone pil, behalve dan dat je zeven dagen lang hormoonvrij bent, en toch niet ongesteld wordt...
Nee, volgens mij heb je juist niet die hormoonvrije week.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:46:38 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49697832
quote:

[..]

Wat is 'gewoon' ongesteld? Dat zijn zeker vrouwen die sowieso maar 3 druppels per periode verliezen ofzo. Ik verlies zodanig veel bloed en stolsels (sorry) dat ik toch wel echt 100% zeker weet dat ik dan niet (meer) zwanger ben...
pi_49697836
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:47:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49697864
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
Ik verwacht dat je dat met deze pil juist niet hebt.
pi_49697918
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik verwacht dat je dat met deze pil juist niet hebt.
quote:
According to the drug company in clinical trials of Lybrel 59 percent of women stop bleeding, while some 18 percent stopped the drug because of spotting.
Neen
pi_49697931
Elke pil maakt een eind aan de menstruatie.
En als je een willekeurige pil doorslikt, krijg je hetzelfde effect als met deze pil: geen bloeding meer. Waarom is dit nieuw?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:49:31 #22
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49697945
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:36 schreef Neenetje het volgende:

En uiteraard wat hierboven gezegd wordt. Ik zou eerst precies willen weten hoe het werkt.. En wat het precíes doet.
Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.
pi_49697965
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:48 schreef Neenetje het volgende:

[..]

[..]
Niks nieuws dus. De cijfers zullen met de gewone pil niet veel anders zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:50:02 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49697967
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:48 schreef Neenetje het volgende:

[..]

[..]
Ja, en hoe is dat in verhouding tot doorslikken van een gewone pil?
pi_49697990
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:49 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.
Ik hoorde wel dat er een verschil zou zijn tussen ongesteld zijn en niet zwanger zijn en ongesteld zijn en wel zwanger zijn... En dan voornamelijk in hevigheid.

Klopt dat?
Neen
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:52:54 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49698066
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:50 schreef Neenetje het volgende:

[..]

Ik hoorde wel dat er een verschil zou zijn tussen ongesteld zijn en niet zwanger zijn en ongesteld zijn en wel zwanger zijn... En dan voornamelijk in hevigheid.

Klopt dat?
Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
pi_49698137
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
Elluk nadeel hep se voordeel, zullen we maar zeggen.
pi_49698177
Hier stond laatst ook een stukje over in De Pers. Ik heb het even uitgetypt.
quote:
Nooit meer ongesteld dankzij nieuwe pil

Binnenkort verkrijgbaar: een pil die een einde maakt aan de ongesteldheid. In de VS is de discussie erover in alle hevigheid losgebarsten.

De Amerikaanse geneesmiddelenautoriteiten, de Food en Drug Administration (FDA) keurt naar alle waarschijnlijkheid binnenkort het medicijn Lybrel goed, een anticonceptiepil bestaande uit ethinylestradiol en levonorgestrel die het hele jaar door geslikt moet worden en dan niet alleen voor onvruchtbaarheid zorgt, maar ook een einde maakt aan de menstruatie. In Europa wordt het middel in 2008 verwacht, onder de naam Anya. Maar nu al is de discussie over deze pil in alle hevigheid losgebarsten. Kan dit wel? Is het wel gezond?
Eigenlijk had 'de Pil', die veertig jaar geleden op de markt kwam, deze eigenschap al kunnen hebben. Maar toen hechtten vrouwen nog erg aan hun ongesteldheid. Uit onderzoek bleek dat veel vrouwen zich beter voelden als ze elke maand menstrueerden. Dus zorgden de makers van de pil voor een 'natuurlijke' ongesteldheid door in de maandelijkse strips niet alleen effectieve medicijnen te stoppen, maar ook kalkpilletjes die zorgden voor een plotselinge daling van het oestrogeen in het lichaam, met menstruatie als gevolg. (Veel vrouwelijke artsen die geen zin hadden in ongesteldheid sloegen die kalkpilletjes over en begonnen na de 21 'echte' pillen onmiddellijk aan een nieuwe verpakking.)
De voorstanders van Lybrel hebben zich verenigd in de Menstrual Suppression Movement. Zij vinden menstrueren lastig en zeker niet 'normaal'. Waarom moesten vrouwen last hebben van het premenstrueel syndroom? Ze hoeven toch geen slachtoffer van hun vrouwzijn te worden? Tegenstanders vinden de menstruatie intens vrouwelijk en verwijzen naar het ritme van de maan. Ze vinden dat vrouwen die menstrueren gezond zijn, dat ongesteldheid een reiniging van het reproductieve systeem betekent en dat de effecten van het medicijn onvoldoende bekend zijn. Wat gaat er gebeuren als vrouwen tien jaar lang deze pil geslikt hebben en al die tijd niet menstrueren? Wyeth, de maker van Anya, heeft een onderzoek laten verrichten en daaruit blijkt dat tweederde van de vrouwen wel geïnteresseerd zou zijn de menstruatie in te ruilen voor een bestaan zonder pijn en zonder dat ze eens per maand humeurig zijn en zich kwetsbaar voelen. De makers van geneesmiddelen delen nu eenmaal met veel vrouwen de overtuiging dat de menselijke biologie maakbaar en beheersbaar is.
Wyeth zal er ongetwijfeld veel aan doen om zijn pil onder de aandacht te brengen. Toen Seasonale twee jaar geleden op de markt kwam, gebeurde dat ook met veel fanfare. Seasonale is eveneens een combinatie van ethinylestradiol en levonorgestrel, maar zorgt voor vier menstruaties per jaar. Gedurende 84 dagen slik je de pil, dan is er een stopweek en op dag 91 begin je weer. Een pil met hetzelfde effect als Anya, zij het nog niet zo radicaal. De lancering van Seasonale vond plaats in New York. Candace Bushnell, schrijfster van Sex and the City, hield een lezing over wat momenteel 'in' is en wat 'uit'. Voor Bushnell en de makers van Seasonale was die dag volkomen duidelijk wat 'uit' was: de maandelijkse bloeding.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:56:22 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49698220
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Elluk nadeel hep se voordeel, zullen we maar zeggen.
Tja..gelukkig heb ik dankzij de pil dit nadeel niet zo vaak.
pi_49698225
Zo'n pil is echt een geweldige uitvinding...
Ik slik mijn pil nu vaak door, maar als ik dat te lang doe krijg ik buik c.q. tietpijn en rare bloedingen enzo

Ik zou alleen wel héél zeker willen weten dat ik wel vruchtbaar blijf, en dat ik snel weer een gewone menstruatie krijg als ik ermee stop. I.v.m. beebies enzo...
pi_49698258
Mij lijkt het niks!!

Ongesteld ben je niet voor niks, soms als het echt even niet anders kan slik ik de pil ook gewoon door, maar als ik het langer doe dan dat :S brr, dan voel ik me zo goor van binnen, alsof het zich allemaal opstapeld ofso

Voor mij hoeft het dus niet
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:58:35 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698313
dus die eitjes liggen dan helemaal weg te rotten?

als man of als vrouw zou ik toch zeker 20 jaar wachten totdat ik dit soort middelen zou nemen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49698319
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef Jeipod het volgende:
Mij lijkt het niks!!

Ongesteld ben je niet voor niks, soms als het echt even niet anders kan slik ik de pil ook gewoon door, maar als ik het langer doe dan dat :S brr, dan voel ik me zo goor van binnen, alsof het zich allemaal opstapeld ofso
Tussen je oren dan denk ik.
pi_49698326
Ik zag net een item op tv hierover en daar vonden veel Amerikaanse vrouwen het 'onnatuurlijk' om niet ongesteld te worden.
Wat mij betreft een non-argument, omdat de bij pilgebruik de onttrekkingsbloeding die plaatsvindt in de stopweek ook al kunstmatig is. Het is al geen 'echte' menstruatie.
pi_49698334
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
Dat is met de gewone pil ook al zo
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_49698367
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tussen je oren dan denk ik.
Ik denk het niet, want als je het te lang doet, krijg je tussentijdse bloedingen, waarom zou je die hebben als het allemaal maar kan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:59:55 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698369
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:59 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat is met de gewone pil ook al zo
niet helemaal hetzelfde. anders zou dit geen nieuwe pil zijn
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:06:40 #38
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49698644
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..

Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49698716
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..

Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
Hou jij ook even op met het afscheren van je baard dan?
pi_49698769
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef zoalshetis het volgende:

als man of als vrouw zou ik toch zeker 20 jaar wachten totdat ik dit soort middelen zou nemen.
Die eitjes liggen weg te rotten ja. Maar vrouwen worden al geboren met een paar miljard eitjes als ik het goed heb, dus het overgrote deel rot sowieso weg, ongesteld of niet. Geen punt dus
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:09:52 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49698775
quote:

En hou jij dan op met zeiken over vrouwen 'die zeker weer ongesteld moeten worden'?
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:10:25 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698798
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

hij heeft zeker wel een punt. er is of komt straks een pil die mannen onvruchtbaar maakt voor een bepaalde periode. ik wacht lekker 20 jaar. het is wel mijn lichaam. kan je softenon nog herinneren?
pi_49698810
Ik zou dit niet willen slikken. Al zeker niet omdat het net nieuw is. Laat anderen maar eerst proberen
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:11:00 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698819
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hou jij dan op met zeiken over vrouwen 'die zeker weer ongesteld moeten worden'?
welke man doet dat nog. tenzij ie vindt dat een vrouw op fok! loopt te zeiken?
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:11:02 #45
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49698824
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Enkel een kortzichtig iemand die totaal niet nadenkt kan zulke reacties geven

Ga zo door misschien win je nog prijzen
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49698841
quote:
Met de normale pil word je helemaal niet ongesteld. Het is een nepbloeding, ingebouwd om vrouwen gerust te stellen, om het allemaal 'normaal' te laten lijken. Terwijl de pil totaal onnatuurlijk is. Of je nu die nepbloeding doet of niet, het blijft onnatuurlijk.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:11:39 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698858
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:09 schreef Sense het volgende:

[..]

Die eitjes liggen weg te rotten ja. Maar vrouwen worden al geboren met een paar miljard eitjes als ik het goed heb, dus het overgrote deel rot sowieso weg, ongesteld of niet. Geen punt dus
paar miljard? hoe oud wil je worden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:12:01 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49698870
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke man doet dat nog. tenzij ie vindt dat een vrouw op fok! loopt te zeiken?
Oh, volgens jou zijn we van dat soort zeikerds verlost?
pi_49698872
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij heeft zeker wel een punt. er is of komt straks een pil die mannen onvruchtbaar maakt voor een bepaalde periode. ik wacht lekker 20 jaar. het is wel mijn lichaam. kan je softenon nog herinneren?
Er zijn al sinds de uitvinding van de pil vrouwen die hun stopweken overslaan. Er is allang bewezen dat dat helemaal geen kwaad kan.
pi_49698910
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:09 schreef Sense het volgende:

[..]

Je had iets beter moeten opletten bij biologie.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:13:31 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698938
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn al sinds de uitvinding van de pil vrouwen die hun stopweken overslaan. Er is allang bewezen dat dat helemaal geen kwaad kan.
sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:14:10 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49698969
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
Kom maar op met de bronnen.
pi_49698970
quote:

Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang
pi_49698996
quote:

[..]

Honderden procenten? Bron?
pi_49699021
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je had iets beter moeten opletten bij biologie.
hoezo dan?
pi_49699047
Dat kan gewoon niet goed zijn. Ik had een keer 4 maanden de pil doorgeslikt nou dat doe ik dus ook nooit meer. Me huid en me lichaam zag er gewoon 4 maanden lang uit alsof het me eerste dag van mijn ongesteldheid is.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:16:29 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699076
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Honderden procenten? Bron?
bekijk maar een statistiek van vrouwen die op jonge leeftijd kanker krijgen aan genitaliën of borsten. die zijn er vast wel. ik heb het gezien in een magazine.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:17:10 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699096
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Sense het volgende:

[..]

hoezo dan?
het zijn er niet zoveel, een paar duizend misschien. wist je trouwens dat je voor je geboorte, als vrouw, de eitjes krijgt, maar dan zijn ze nog niet actief.
pi_49699106
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Sense het volgende:

[..]

hoezo dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eicel
pi_49699124
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bekijk maar een statistiek van vrouwen die op jonge leeftijd kanker krijgen aan genitaliën of borsten. die zijn er vast wel. ik heb het gezien in een magazine.
Goeie bronvermelding.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:18:14 #61
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699137
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Sense het volgende:

[..]

Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang
Kanker hoort niet bij ons lichaam, het is niet iets wat iedereen heeft. Dus dat is weer een lompe vergelijking.

Maargoed jullie moeten zelf weten of jullie je hele leven niet meer willen menstrueren of wel. Das jullie keuze
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:18:36 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49699150
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Goeie bronvermelding.
Ja, overtuigend verband met de pil, ook.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:19:24 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699193
quote:
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
pi_49699207
quote:
oeps

maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je
pi_49699288
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":

"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verláágt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:09 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49699302
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

quote:
Uit recent onderzoek is gebleken dat er een enigszins verhoogd risico bestaat op borstkanker, maar door de pil is de kans op kanker aan de eierstokken en het baarmoederslijmvlies lager, zodat over het geheel genomen de kans op kanker iets verlaagd is bij gebruik van de pil.
Bron
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:33 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49699323
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef Sense het volgende:

[..]

oeps

maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebt Zeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:25:15 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699451
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":

"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verláágt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
pi_49699512
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Typisch gevalletje 'onderbuikgevoelens'.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:28:40 #70
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699610
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek

De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
pi_49699717
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef denka het volgende:

[..]

Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
quote:
De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Wie heeft het nou weer over 'zomaar alles slikken'?

Bladiebla.
pi_49699718
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebt Zeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
Wie zegt dat ik daar niks van weet dan? Denkfoutje van mijn kant, meer niet, give it a rest
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:33:06 #73
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699858
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook over En doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
pi_49699930
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:

[..]

Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook over En doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Ik vermoed dat die pil in de OP weinig verschilt van een gewone anticonceptiepil, vandaar.
pi_49700018
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:

[..]

Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:38:42 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49700116
quote:

[..]

Ik had altijd een hevige menstruatie. Ook de keer dat ik achteraf toch zwanger bleek te zijn heb ik gebloed als een rund, met stolsels en al... Die menstruatie verschilde niks van mijn andere menstruaties.
pi_49700161
quote:

[..]

Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:16 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49700264
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zag net een item op tv hierover en daar vonden veel Amerikaanse vrouwen het 'onnatuurlijk' om niet ongesteld te worden.
Wat mij betreft een non-argument, omdat de bij pilgebruik de onttrekkingsbloeding die plaatsvindt in de stopweek ook al kunstmatig is. Het is al geen 'echte' menstruatie.
Ik vind het geen non-argument, maar ik gebruik dan ook geen pil vanwege dezelfde reden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:55 #79
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49700284
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
Er zullen vast en zeker verschillen zitten in de verschillende soorten pillen. Als er geen verschil in zou zitten dan zou de frabrikant van de Seasonsale pil ook met deze variant op de markt zijn gekomen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:47:54 #80
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49700499
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.

En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.

Maargoed vrouwen doe wat je niet kan laten!

Bron
pi_49700665
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in België en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
pi_49700677
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.

En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.

Bron
Zoals al meer dan eens gezegd is in dit topic: de 'menstruatie' in de stopweek is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding; een kunstmatige menstruatie. Het slikken van de pil met stopweek is dus net zo 'onnatuurlijk' als het slikken van de pil zonder stopweek.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:55:01 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49700813
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:

Bron
Ik denk echt dat er nauwelijks vrouwen zijn die deze nieuwe pil "zomaar" zouden gaan slikken. Je laat je toch echt wel goed voorlichten over de voor- en nadelen.
pi_49702967
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef Lienekien het volgende:

Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days

Bron
daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
quote:

[..]

ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
quote:

[..]

Halve baarmoeder??? Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_49703318
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Apotheose het volgende:
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
Gewoon eens in de paar maanden een testje doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:51:10 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703343
quote:

[..]

daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
[..]

[..]

Halve baarmoeder??? Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:54:14 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49703497
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef DDM het volgende:

[..]

Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?

als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
pi_49703575
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat heb ik dus ook. Ik kan de pil 2,5 maand doorslikken, daarna moet ik echt stoppen. Krijg last van buikkrampen en doorbraakbloedingen.
Ik twijfel aan deze pil. Je moet het bloed en stolsels uit je baarmoeder toch ook een keer kwijt? Lijkt me niet echt gezond voor je lichaam en je hormonenstelstel.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:56:44 #89
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49703599
quote:
[..]
Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak ) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk .
___

Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen .
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.

Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.

Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
pi_49703681
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad . Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .' . Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:59:33 #91
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49703725
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
Misschien ben ik wel de helft van een tweeling verloren
pi_49703804
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:56 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak ) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk .
___

Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen .
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.

Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.

Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
ja dat was dus ook mijn reden om aan die pil te gaan. Maar zwart voor mn ogen is t nooit geweest maar wel stuk of wat keren -> per dag. Ook niet fijn. Heb nu lichte krampjes als t er aan zit te komen. Vind ik wel ok.
pi_49703877
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
En je was ook echt trouw aan die pil? Elke dag echt ingenomen en alles volgens het boekje, zeg maar?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:03:48 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703926
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad . Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .' . Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
pi_49704074
Ik zou die pil wel willen hoor. Bij de gewone pil word ik na twee maanden sowieso toch ongesteld. Eens in de twee maanden gaat nog wel, maar als ik iedere maand ongesteld ben erger ik me helemaal dood, veel te vaak. Mensen die zeggen 'het is maar 1 keer in de maand' zou ik erop willen wijzen dat het wel langer dan een uurtje duurt: ik ben dan gewoon een kwart van het jaar ongesteld. Beetje veel. Zeker agz ik toch geen kinderen wil. Als ik onvruchtbaar zou worden van zo'n pil, zou ik dat eerder als bonus beschouwen.

Bovendien, lekker als je op vakantie gaat of zo, ongesteld zijn. Ik weet nog wel van de Romereis dat het voor de dames die van hun ouders de pil niet mochten een heel gehannes was om een toilet te vinden, laat staan een schone. En als ik bij andere mensen blijf slapen vind ik het ook niet fijn, zeker niet in een mannenhuishouden waar 9 van de 10 keer geen vuilnisbakje op het toilet staat.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:10:46 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49704226
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:03 schreef Aventura het volgende:

[..]

Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:12:47 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49704324
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Is je kind soms erg standvastig en eigenwijs?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:15:08 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49704429
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:18:40 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49704587
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:15 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
ja ok. het heeft wat baarmoedermond -achtige nadelen.

neemt niet weg dat zelfs een man die zich niet goed gewassen heeft een bacterie kan overbrengen waardoor vrouwen baarmoederhalskanker kunnen krijgen.

het is nogal een fragiel proces dat ik niet graag met de pil kapot zie gaan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:58 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_49705322
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.

Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.

Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:36:30 #101
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49705343
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in België en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
Bij de Cerazette bestaat de kans dat je niet meer ongesteld wordt.. ik heb gewoon de pech van onregelmatig ongesteld worden . Als ik een zwaardere pil kon verdragen zou ik 't zo weer doen, minder ongesteld zijn . Het is ZO irritant en het komt altijd verkeerd uit!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:38:39 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49705448
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.

Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.

Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
wij begrijpen elkaar. ik als man wil niet de onwetende of alwetende pias uithangen in dit topic, ik denk dat ik er echt goed in kan bijdragen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:46:09 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49705778
quote:

Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig .
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:50:18 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49705923
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig .
het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:53:57 #105
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49706073
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.
Het is gewoon het onhandigste dat er bestaat! En sex in die periode (behalve als het bijna over is dan ).
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:14:38 #106
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49706931
Wat ik begrijp uit de artikelen is dat Lybrel bedoeld is voor vrouwen die geen anticonceptiepil gebruiken en alleen hun menstruatie willen elimineren.
Vandaar de lege hormoonlevels in deze pil.
Voor vrouwen die al pillen slikken veranderd er dus niets. Voor hun maakt het niet uit om wel of geen stopweek te nemen omdat de stopweek toch al pure onzin is.

Erg jammer dat Lybrel levonorgestrel bevat trouwens. Dat spul kan acne echt onwijs stimuleren.

Bij de weg...laten we ons in deze thread provoceren door een mannetje die duidelijk niet weet waar hij over praat, daardoor zijn kleine beetje geloofwaardigheid dus heeft verloren en toch nog steeds de expert aan de zijlijn wil spelen? (Je weet wel wie ik bedoel.)
Laten we bij de feiten blijven en ons niet af leiden met nietterzakedoende meningen en vage pseudo"wetenschappen".
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:24:06 #107
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_49707334
quote:

[..]

Het is een natuurlijk proces, vandaar mijn vraag of het interessant of eng zou zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_49707643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?

als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?
pi_49711166
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

[quote]
overdreven is t wel wat een onzin, iedere vrouw staat er niet op te wachten, en als je t vermijden kunt doe je dat. gewoon de pil doorgebruiken, . niks mis mee. DE Kerk heeft bedwongen dat een een mensrruatie plaats moet vinden,compromi heet dat. mijn huisarts heeft me dat 20 jaar geleden al uitgelegd.
gewoon doorgebruiken, niks mis mee, wil je zwanger raken, 3 maanden stoppen, en je lichaam is weer op orde, bij mij klopte t ook. meteen zwanger na 3 maanden. misschien had ik geluk, maar ik heb al die 20 jaar geen last gehad van bloedingen.
De Puta Madre
pi_49712646
quote:

Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar. Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
pi_49712647
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef DDM het volgende:

[..]

Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?
Er werd gezegd dat het 'met honderden procenten' zou zijn toegenomen. Dus je lult gewoon uit je nek.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:40:37 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_49713390
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

[quote]
overdreven is t wel wat een onzin, iedere vrouw staat er niet op te wachten, en als je t vermijden kunt doe je dat. gewoon de pil doorgebruiken, . niks mis mee. DE Kerk heeft bedwongen dat een een mensrruatie plaats moet vinden,compromi heet dat. mijn huisarts heeft me dat 20 jaar geleden al uitgelegd.
gewoon doorgebruiken, niks mis mee, wil je zwanger raken, 3 maanden stoppen, en je lichaam is weer op orde, bij mij klopte t ook. meteen zwanger na 3 maanden. misschien had ik geluk, maar ik heb al die 20 jaar geen last gehad van bloedingen.
De kerk heeft bedwongen dat vrouwen moeten bloeden eens per maand??????????
Euhhhhhhh, volgens mij heeft de natuur dat gedaan hoor, niet de kerk, de kerk heeft er een zonde van gemaakt, de straf van de vrouw die ze moet doorstaan.

De kerk heeft er wat slechts van gemaakt waar het daarvoor altijd iets goeds was, het was juist een teken van de vrouwelijke kracht.

Je kan je voorstellen dat in een tijd waarin mensen niets wisten van de processen die eronder liggen het een wonderlijk iets was, een vrouw die met de cyclus van de maan meedoet, die met de cyclus van de aarde meedoet en leven kan maken, dat was voor die mensen een teken dat de vrouw in direct verband stond met moeder aarde, want hun cycly liepen gelijk.

Ok de mannelijke kant van bevruchting werd niet meegenomen, het is nog niet zo heel bar lang geleden dat die kant is ontdekt, niet zo vreemd, want lang niet bij elke gemeenschap wordt een vrouw zwanger en merken doe je het pas later.

De "indianen" kennen zweethutten voor de vrouwen, waar ze tot rust komen in hun periode, alleen onder vrouwen zijn, juist omdat dat als een machtige periode gezien wordt, niet omdat het naar en vies is.

Maar denk je dat het goed is om zoveel hormonen je lijf in te pompen, we doen wel gewoon, omdat we het heel normaal vinden, maar goed is het niet uiteindelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:44:05 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_49713450
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 06:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar. Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
Die problemen zouden wel opgelost kunnen worden, zonder menstruatie weg te halen.

Over het algemeen gesproken is het zo dat als je zoveel last hebt van je menstruatie je lichaam niet goed in balans is op dat gebied, misschien dat de schaamte die ons aangeleerd wordt op dat gebied daarin wel meewerkt.

In heel erg veel gevallen die met dit soort problemen zitten en bv kruidenpreperaten nemen die de boel daar in balans zetten, opschonen en alles lost het probleem op en is iemand alleen nog gewoon ongesteld, misschien een wat zwaarder gevoel in de buik rond die tijd, maar geen hele nare problemen eromheen zoals jij beschrijft.

Ik zie persoonlijk meer in die problemen eromheen aanpakken dan nog meer hormonen in je lijf proppen om iets wat zo natuurlijk is, zo ontzettend bij het lichaam hoort te onderdrukken en in een hokje weg te stoppen.

De haat tegen dit hele natuurlijke verschijnsel is eigenlijk gewoon een beetje raar, dat is haat naar jezelf toe, naar je eigen lijf en je vrouwelijkheid.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:51:32 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_49713564
quote:

[..]

Tja vrouwen in deze maatschappij moeten eigenlijk mannen met tieten zijn, dat is idd een probleem.
Het is een patriarchale maatschappij waar de steriotype mannelijke waarden de boventoon voeren en de steriotype vrouwelijke waarde als minderwaardig gezien worden(nuance er zelf bijzetten, anders wordt het zo'n lap tekst).

Zo ook de menstruatie, alhoewel het uiteindelijk een wonderlijk iets is dat elke maand weer er een nieuw orgaan groeit in je lichaam die dan als er geen gebruik van wordt gemaakt weer afsterft en opnieuw geboren wordt.

Dit is de cyclus van het leven in het klein, dat is gewoon uiteindelijk wonderlijk en tegelijk zo normaal dat we er niet eens bij stilstaan.

Ik heb nu een spiraal en daardoor word ik niet ongesteld, maar ik kan je met een gerust hart vertellen dat ik het zodanig mis dat ik geen spiraal meer neem, het voelt gewoon raar, alsof ik een of ander bejaard wijf ben met opgedroogde eierstokken, maar dan in een relatief jong lichaam.
Er mist gewoon iets wat bij me hoort als vrouw zijnde.

En nee uitermate ranzig vind ik het niet, ach een lekkere klonter is ook niet iets waar je over staat te juigen, maar zo erg is het nu ook weer niet, elke maand een lichamelijke en geestelijke opschoning.

Wat bv erg goed is, waar veel vrouwen baat bij hebben is er ook echt rekening mee houden in die periode, wat meer tijd aan zelfontplooiing te geven in die tijd, creatieve dingen te doen, even goed in jezelf te kijken en evt wat hoofdstukken af te sluiten.
Het is een perfecte periode ervoor, het hele bioritme is erop ingesteld.
pi_49713831
Hm...nee lijkt me eigenlijk maar niks. Nog te veel onzekerheden wat betreft risico's, en sowieso zou ik het niet een prettig idee vinden om helemaal niet meer ongesteld te worden.

Ik slik nu elke keer 6 weken achter elkaar de pil ipv 3 weken (Ik kan niet goed tegen de vele hormoonschommelingen veroorzaakt door de pil - krijg er migraine-aanvallen van, dus mijn huisarts raadde mij dit aan. Maar kan ook weer niet zonder de pil want dan lig ik 8 van de 10 keer eens per maand op bed over te geven, dubbelgevouwen van de buik-en rugpijn..) en het bevalt me prima.

Vind ongesteldheid nu niet meer zo erg als een paar jaar terug, en zelfs soms wel weer fijn. Krijg immers op een gegeven moment toch wel last van pijntjes her en der, vermoedelijk door de pil.

Neuh, laat het voor mij maar zo. Gaat prima
pi_49713846
tvp
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:32:54 #117
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49716249
Dat ongesteld zijn ranzig is maakt me niet uit. Met tampons voel ik me hartstikke fris.

Alleen de bijbehorende pijn is een hel, DIE wil ik niet iedere maand doormaken. Het klinkt heel leuk, at je lekker creatief zou zijn en dat je mooi opschoont.

Kruidencrap heeft me nooit geholpen, alleen de pil biedt mij soelaas.
pi_49718355
Ongesteldheid is gewoon irritant vind ik, ik zou echt niet weten waarom ik ongesteld zou moeten worden, laat staan waarom ik het zou moeten willen.

Voor de mensen die het zo mooi en natuurlijk vinden, ik vraag me af of jullie ook naturisten zijn, bloot is tenslotte ook natuurlijk. Jullie scheren natuurlijk ook niet, want haar is ook natuurlijk. Jullie gebruiken geen medicijnen, want ziek zijn en doodgaan is ook natuurlijk. En jullie eten natuurlijk alleen natuurlijk voedsel, zonder conserveermiddelen anders dan zout of suiker, en zonder gentech, want dat was er vroeger allemaal niet.

Volgens mij kun je je beter richten op de onnatuurlijkheid en ongezondheid van de frituurpan. Die richt in de huidige maatschappij volgens mij meer schade aan dan de menstruatie overslaan.

En kijken naar wat ze aan de andere kant van de wereld doen als vrouwen ongesteld zijn, slaat natuurlijk nergens op. Voor ieder volk dat eerbied heeft voor vrouwen en dan met name als ze ongesteld zijn, staan er tien tegenover waar de vrouw onderworpen is en de menstruatie als vies wordt gezien, waar vrouwen buitengesloten worden en geen eten mogen aanraken, etc.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:13:50 #119
37769 erodome
Zweefteef
pi_49719609
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:32 schreef MaLo het volgende:
Dat ongesteld zijn ranzig is maakt me niet uit. Met tampons voel ik me hartstikke fris.

Alleen de bijbehorende pijn is een hel, DIE wil ik niet iedere maand doormaken. Het klinkt heel leuk, at je lekker creatief zou zijn en dat je mooi opschoont.

Kruidencrap heeft me nooit geholpen, alleen de pil biedt mij soelaas.
Heb je weleens serieus kruiden geprobeert dan en dan doel ik niet op een thee uit de supermarkt...?

Als je tijdens de menstruatie bv een zelfgetrokken thee drinkt(let op goede dosieringen pakken en vooral de boel afsluiten zodat aroma niet verloren gaat, daarmee gaat veel werking verloren!) van brandnetel, citroenmelisse en pepermunt drinkt dan werkt dat verwarmend en ontkrampend.

Maar je kan beter de boel echt opschonen, dat kan altijd, mits je niet zwanger bent, deze kruiden zijn niet vriendelijk voor zwangerschappen.
Vrouwenmantel bv, maar ook teunisbloemolie kan helpen de hormoonhuishouding weer op orde te krijgen(in de 2 weken voor de menstruatie), monnikspeper kan ook helpen(moet de hele maand gebruikt worden en is pas optimaal na 3 maanden).
Bijvoet reguleert de menstruatie, dragon kan helpen bij menstruatieklachten, peterselie kan helpen het humeur niet te somber te krijgen in die tijd.
Ook zijn er chinese kruidencombie's die verlichting kunnen bieden.

MAAR, wil je hiermee klooien dan kan ik je aanraden naar iemand toe te gaan die echt weet waar ze het over hebben en die aan de hand van jouw persoonlijke klachten wat kan geven.

Voeding kan je ook dingen mee doen, belangerijk zijn vitamine B6(advecado, tarwekiemen, tonijn enz), die helpt de hormonen reguleren en speelt een rol bij de vorming van hemaglobine en als je ijzerrijke voeding erbij neemt helpt het bloedarmoede voorkomen.
B12(eieren, kaas, varkensvlees enz) is ook belangerijk, voor de vorming van rode bloedcellen.
Vitamine E helpt pijnlijke/gevoelige borsten te verkomen.
E, C, magnesium en calcium kunnen helpen bij krampen door de ontspannende werking op de vaatwanden.
Omega 3 vetzuren kunnen ook helpen.

Caffeine en zout kunnen PMS klachten verergeren, hoe meer je gebruikt, hoe groter dat effect.
Vrouwen die veel kleinere maaltijden eten die rijk aan koolhydraten zijn maar weinig vet bevatten krijgen over het algemeen genomen minder last van klachten.

Kortom, een gezonde, evenwichtige voeding kan heel veel helpen al!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:47 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_49719789
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:39 schreef Maeghan het volgende:
Ongesteldheid is gewoon irritant vind ik, ik zou echt niet weten waarom ik ongesteld zou moeten worden, laat staan waarom ik het zou moeten willen.

Voor de mensen die het zo mooi en natuurlijk vinden, ik vraag me af of jullie ook naturisten zijn, bloot is tenslotte ook natuurlijk. Jullie scheren natuurlijk ook niet, want haar is ook natuurlijk. Jullie gebruiken geen medicijnen, want ziek zijn en doodgaan is ook natuurlijk. En jullie eten natuurlijk alleen natuurlijk voedsel, zonder conserveermiddelen anders dan zout of suiker, en zonder gentech, want dat was er vroeger allemaal niet.

Volgens mij kun je je beter richten op de onnatuurlijkheid en ongezondheid van de frituurpan. Die richt in de huidige maatschappij volgens mij meer schade aan dan de menstruatie overslaan.

En kijken naar wat ze aan de andere kant van de wereld doen als vrouwen ongesteld zijn, slaat natuurlijk nergens op. Voor ieder volk dat eerbied heeft voor vrouwen en dan met name als ze ongesteld zijn, staan er tien tegenover waar de vrouw onderworpen is en de menstruatie als vies wordt gezien, waar vrouwen buitengesloten worden en geen eten mogen aanraken, etc.
Wat dan allemaal patriarchale maatschappijen zijn, bekijk het maar eens goed, allemaal maatschappijen waarin de steriotype mannelijke eigenschappen hoog aangeschreven staan en waar de steriotype vrouwelijke waarden minderwaardig zijn aan die van de man.

En sorry hoor, dit is gewoon een echt lichamelijk proces met nut, waarvoor we bergen hormonen die aanwijsbaar niet echt jofel zijn naar binnen werken omdat het zo afschuwelijk zou zijn.

En ja de frituurpan mag ook op gelet worden, zeker als je menstruatieklachten hebt, maar hoeveel problemen de menstruatie overslaan oplevert weten we nog niet echt, daarvoor zijn we nog maar tekort ermee bezig, het zijn namelijk wel de vrouwelijke hormonen die in verband met de vruchtbaarheid staan onderdrukken, overrulen, je haalt het hele systeem uit balans en ik persoonlijk zou dat niet te licht opnemen, want die systemen zitten niet voor niets zoals ze zitten.
pi_49720124
Wat is het nut van menstruatie dan? Ik zie het niet hoor. Dat systeem is er voor de voortplanting, en agz ik me niet wil voortplanten zie ik het nut niet in van het hele gedoe met ovuleren en menstrueren.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:38:25 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_49720571
Meaghan, elke maanmaand weer vormt zich er een orgaan in je lijf, een orgaan dat uniek is voor vrouwen, dit orgaan sterfd af als deze niet in gebruik genomen wordt door nieuw leven en wordt opnieuw gevormt na het afsterven.

Met de vorming van dit orgaan gaan erg veel hormonen en alles gepaard, vrouwelijke hormonen die als ze goed in balans zijn er ook voor zorgen dat je je goed in je vrouwenvelletje voelt zitten, dat alles gewoon op rolletjes loopt, ze hangen met meer dingen in verband dan alleen de menstruatie.

Zomaar hormonen toevoegen en anderen onderdrukken zorgt dat het natuurlijke systeem uit balans is, dat natuurlijke systeem werkt gewoon erg goed als hij in balans is, daar is het zo voor gemaakt.

Wij mensen doen maar en klooien maar, maar op hormonen gebied zijn we toch al op vele punten veranderd van mening, een tijd geleden dachten we ook dat groeihormonen in het vlees geen kwaad zouden kunnen, zaten we toch erg fout, zo ook met andere zaken.

Er wordt aangeraden om voorbehoedsmiddelen te kiezen met zo min mogelijk hormonen, men kent allemaal de bijwerkingen van de pil wel, zoals bv libido verlies, dat is niet niets te noemen, vrouwen die geen enkele zin meer hebben, er echt niet meer voor te porren zijn omdat ze wat hormonen nemen, zo zijn er meer bijwerkingen en wordt het afgeraden om je hele vruchtbare leven dat te nemen.

Dan nu maar een nog zwaardere jongen erin gooien, geen rustperiode's meer waarin het lichaam wat kan bijstellen?
Mij lijkt het niet verstandig, zeker aangezien de gewone zwaardere pillen al onder discussie staan of het wel zo goed is.
pi_49720657
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:49 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Nou dat roep ik dus ook altijd.
Dat als je de pil slikt en je vergeet hem wel eens, maar je wordt wel ongesteld, dat je dan gewoon zwanger kan zijn, juist omdat je die pil slikt en dat 'nep'bloedverlies hebt. Maar niemand wil naar mij luisteren.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:41:54 #124
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49720696
Op de radio was dat die pil gewoon precies hetzelfde is als de pil als er al is. Verschil is, hier staat op de verpakking dat je hem door mag slikken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:45:44 #125
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49720845
quote:

mijn baarmoeder hoeft geen dienst meer te doen...ik heb al drie kinderen, ben gesteriliseerd en wordt elke maand zo ongesteld als een paard....oh joy! beetje hetzelfde als wat aventura beschrijft (ik zal niet op details ingaan, maar er wordt veel kleding en beddegoed gewassen )
nadeel voor mij is dat ik vorig jaar nog een pil heb geprobeerd om dit probleem te verhelpen, maar daar kwamen hele vervelende psychische bijwerkingen bij. sjaggerijnig, depri, geen zin in sex etc. ook geen succes dus.
van mij mogen ze de baarmoeder er helemaal uithalen, maar dat doen ze niet zonder medische indicatie.

wanneer deze nieuwe pil bewijst vrij van bovenstaande bijwerkingen te zijn, zal ik zonder aarzelen dat ding nemen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49721141
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Meaghan, elke maanmaand weer vormt zich er een orgaan in je lijf, een orgaan dat uniek is voor vrouwen, dit orgaan sterfd af als deze niet in gebruik genomen wordt door nieuw leven en wordt opnieuw gevormt na het afsterven.

Met de vorming van dit orgaan gaan erg veel hormonen en alles gepaard, vrouwelijke hormonen die als ze goed in balans zijn er ook voor zorgen dat je je goed in je vrouwenvelletje voelt zitten, dat alles gewoon op rolletjes loopt, ze hangen met meer dingen in verband dan alleen de menstruatie.

Zomaar hormonen toevoegen en anderen onderdrukken zorgt dat het natuurlijke systeem uit balans is, dat natuurlijke systeem werkt gewoon erg goed als hij in balans is, daar is het zo voor gemaakt.

Wij mensen doen maar en klooien maar, maar op hormonen gebied zijn we toch al op vele punten veranderd van mening, een tijd geleden dachten we ook dat groeihormonen in het vlees geen kwaad zouden kunnen, zaten we toch erg fout, zo ook met andere zaken.

Er wordt aangeraden om voorbehoedsmiddelen te kiezen met zo min mogelijk hormonen, men kent allemaal de bijwerkingen van de pil wel, zoals bv libido verlies, dat is niet niets te noemen, vrouwen die geen enkele zin meer hebben, er echt niet meer voor te porren zijn omdat ze wat hormonen nemen, zo zijn er meer bijwerkingen en wordt het afgeraden om je hele vruchtbare leven dat te nemen.

Dan nu maar een nog zwaardere jongen erin gooien, geen rustperiode's meer waarin het lichaam wat kan bijstellen?
Mij lijkt het niet verstandig, zeker aangezien de gewone zwaardere pillen al onder discussie staan of het wel zo goed is.
Mijn hormonen lagen allang overhoop voor ik begon met de pil, dus daar maak ik me sowieso niet druk om. Ik ben weleens even gestopt met de pil om te zien of ik me dan beter voelde, maar dat was niet zo. Ik voel me precies hetzelfde met of zonder de pil, met als verschil dat ik met de pil weet wanneer ik ongesteld ga worden. Zonder pil was mijn cyclus heel onregelmatig, tussen de 16 en 74 dagen, en dan was ik 3 tot 8 dagen ongesteld (ik kan je vertellen, 8 dagen ongesteld, 8 dagen niet en dan weer 8 dagen wel is echt bloedirritant). En ik voel er ook nog eens niets van, dus ik weet niet wanneer het moet komen en ik voel ook geen pijn oid van tevoren ook. Heel onhandig.
Mijn lichaam en geest slingeren altijd al als een idioot, ik moet er niet aan denken om nog meer hormoonschommelingen te hebben dan dit. Zolang ik me goed voel, blijf ik aan de pil. Inmiddels slik ik 'm al bijna tien jaar, waarvan de laatste 5 jaar altijd per twee strips. Langer kan niet zonder doorbraakbloedingen, anders zou ik dat wel doen. Van mij hoeft het allemaal echt niet hoor, dat zogenaamde natuurlijke programma van m'n lichaam, want mijn lichaam weet totaal niet waar het mee bezig is volgens mij.
pi_49721902
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Bij de Cerazette bestaat de kans dat je niet meer ongesteld wordt.. ik heb gewoon de pech van onregelmatig ongesteld worden . Als ik een zwaardere pil kon verdragen zou ik 't zo weer doen, minder ongesteld zijn . Het is ZO irritant en het komt altijd verkeerd uit!
Moest die kans bestaan dan zou het een enorm schadelijke pil zijn en zou ze niet eens verkrijgbaar zijn... Ik heb me voldoende geïnformeerd bij mijn gyneacoloog, huisarts, verpleegster,... en met cerazette hoef je je daar echt geen zorgen over te maken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:24:09 #128
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49722363
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:44 schreef erodome het volgende:
De haat tegen dit hele natuurlijke verschijnsel is eigenlijk gewoon een beetje raar, dat is haat naar jezelf toe, naar je eigen lijf en je vrouwelijkheid.
Nee hoor, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Sommige mensen (m/v) hechten meer aan vrouwelijkheid en alle accesoires erbij dan andere mensen (m/v)
Als je het helemaal natuurlijk wilt doen dan moet je ook regelmatig zwanger worden.
Het is heel begrijpelijk als zogn. "puur natuurlijke" oplossingen je niet aanstaan enof niet uitkomen.
Alles wat chemisch is is niet perse onnatuurlijk. Pillen bevatten hormonen en hormonen zijn op zich natuurlijk.
Monnikskap is supernatuurlijk en is een kruid maar is erg zelden goed voor je.
We hebben onze puur natuurlijke hersenen om oplossingen voor dingen te bedenken en wat belangrijker is: Ieder voor zich te bepalen wat goed voor ons is.

Kortom als jij het zo lekker vind om te menstrueren dan is dat heel fijn voor je en ik wens je veel plezier.
Ik geef mijn portie liever aan fikkie met mijn marvelon-pilletjes die ook nog eens acne onderdrukken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:35:25 #129
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49722842
erodome, je loopt wel heel erg zweverig te doen over hoe geweldig een menstruatie is hoor

maar 1 ding moet ik je gelijk in geven, er zijn verscheidene kruiden die op diverse manieren gebruikt kunnen worden als klachtvermindering. ik ben me momenteel aan het verdiepen in kruiden en ben een redelijk grote kruidentuin aan het aanleggen, ook met medicinale kruiden. waar ik me wel (onder andere) op wil richten is om uit te vinden of er een manier is om die enorme zware menstruaties van mij wat minder zwaar te maken...daar zou ik op dit moment al voor tekeken. want na het aanbrengen van de grootste tampon die je maar kan vinden een uur later toch nog doorlekken omdat er gewoon een stolsel langs loopt, is onhandig, ranzig en erg duur
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:02:49 #130
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49723925
Wiet werkt nogal goed tegen menstruatieklachten. Behalve natuurlijk tegen het rommelige gedeelte..maar je maakt je er dan wel minder druk om als het doorlekt.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:37 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_49725628
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:54 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mijn hormonen lagen allang overhoop voor ik begon met de pil, dus daar maak ik me sowieso niet druk om. Ik ben weleens even gestopt met de pil om te zien of ik me dan beter voelde, maar dat was niet zo. Ik voel me precies hetzelfde met of zonder de pil, met als verschil dat ik met de pil weet wanneer ik ongesteld ga worden. Zonder pil was mijn cyclus heel onregelmatig, tussen de 16 en 74 dagen, en dan was ik 3 tot 8 dagen ongesteld (ik kan je vertellen, 8 dagen ongesteld, 8 dagen niet en dan weer 8 dagen wel is echt bloedirritant). En ik voel er ook nog eens niets van, dus ik weet niet wanneer het moet komen en ik voel ook geen pijn oid van tevoren ook. Heel onhandig.
Mijn lichaam en geest slingeren altijd al als een idioot, ik moet er niet aan denken om nog meer hormoonschommelingen te hebben dan dit. Zolang ik me goed voel, blijf ik aan de pil. Inmiddels slik ik 'm al bijna tien jaar, waarvan de laatste 5 jaar altijd per twee strips. Langer kan niet zonder doorbraakbloedingen, anders zou ik dat wel doen. Van mij hoeft het allemaal echt niet hoor, dat zogenaamde natuurlijke programma van m'n lichaam, want mijn lichaam weet totaal niet waar het mee bezig is volgens mij.
Zie je dan niet in dat de pil alleen maar symptoombestrijding is en geen echte oplossing biedt?

Je kan je hormonen ook gewoon in balans brengen door oa gezond te leven, evt wat hulp voor je lichaam om het op orde te krijgen, in balans en daarna heb je hier geen last meer van, echt niet.

Dat je lichaam en geest zo stuiteren zijn geen echt heel goede tekenen, ik vind het zo jammer dat in deze wereld er zoveel aan symptoombestrijding wordt gedaan ipv naar echte oplossingen gekeken wordt, zeker op dit gebied, ach gooi er maar een sloot hormonen in, dat bedekt de problemen wel, maar het lost niets op.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:52:33 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_49725888
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:24 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Sommige mensen (m/v) hechten meer aan vrouwelijkheid en alle accesoires erbij dan andere mensen (m/v)
Als je het helemaal natuurlijk wilt doen dan moet je ook regelmatig zwanger worden.
Het is heel begrijpelijk als zogn. "puur natuurlijke" oplossingen je niet aanstaan enof niet uitkomen.
Alles wat chemisch is is niet perse onnatuurlijk. Pillen bevatten hormonen en hormonen zijn op zich natuurlijk.
Monnikskap is supernatuurlijk en is een kruid maar is erg zelden goed voor je.
We hebben onze puur natuurlijke hersenen om oplossingen voor dingen te bedenken en wat belangrijker is: Ieder voor zich te bepalen wat goed voor ons is.

Kortom als jij het zo lekker vind om te menstrueren dan is dat heel fijn voor je en ik wens je veel plezier.
Ik geef mijn portie liever aan fikkie met mijn marvelon-pilletjes die ook nog eens acne onderdrukken.
Het is niets meer en niets minder dan een aangeleerde afkeur, te zien aan de verschillen in verschillende maatschappijen, waar menstruatie als iets ok's gezien wordt hebben vrouwen niet die afkeer en hier waar het als vies, naar enzo gezien wordt(de zonde van het bloed, de straf die we van eva hebben overgehouden) hebben vrouwen wel die enorme afkeer van hun natuurlijke processen.

En het is onzin om dan te zeggen, ja dan moet je ook maar met regelmaat zwanger worden, daar gaat dit niet om, dit gaat om de balans in je lijf zodanig verstoren dat je een natuurlijk proces stillegt, een proces waarvan we niet eens ten volle weten waarvoor het allemaal belangerijk is want als iets nog in mysterien gehuld is dan is het alles wat met de vrouwelijke seksualiteit te maken heeft, daar staan we nog maar in de kinderschoenen mee.

En ja hormonen zijn natuurlijk, maar komen voor in bepaalde balansen, zijn ze niet in balans dan brengen ze een heel scala aan problemen mee, waaronder hele pijnlijke menstruatie's, overdreven veel bloedverlies, enorme schommelingen in stemming enz enz enz enz enz.
Je kan die problemen bedekken met een berg hormonen, maar je kan beter die problemen gewoon oplossen en de balans herstellen, dat is beter voor je lichaam.

Het gaat me niet om gewoon gebruik van voorbehoedsmiddelen, maar die afkeer tegn natuurlijke processen en het bedekken van problemen ipv ze op te lossen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:58:17 #133
37769 erodome
Zweefteef
pi_49726123
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef Puckzzz het volgende:
erodome, je loopt wel heel erg zweverig te doen over hoe geweldig een menstruatie is hoor

maar 1 ding moet ik je gelijk in geven, er zijn verscheidene kruiden die op diverse manieren gebruikt kunnen worden als klachtvermindering. ik ben me momenteel aan het verdiepen in kruiden en ben een redelijk grote kruidentuin aan het aanleggen, ook met medicinale kruiden. waar ik me wel (onder andere) op wil richten is om uit te vinden of er een manier is om die enorme zware menstruaties van mij wat minder zwaar te maken...daar zou ik op dit moment al voor tekeken. want na het aanbrengen van de grootste tampon die je maar kan vinden een uur later toch nog doorlekken omdat er gewoon een stolsel langs loopt, is onhandig, ranzig en erg duur
Je kan er het beste hulp bij halen in het begin, zelf dokteren is vaak niet al te handig, alhoewel kruiden natuurlijk zijn zijn ze lang niet altijd zonder risiko.

Maar wat het zweverige betrefd, tja, ik ben dan ook een zweefteef, druk me nu eenmaal zo uit, maar ik hou ook echt van mijn lichaam, van mijn vrouwelijkheid, daar ben ik trots op.
Ik vind het echt jammer om te zien hoe wij onze dochters bijbrengen dat hun vrouwelijkheid iets slechts is, vervelends, dat ze moeten verbergen en wegstoppen, of erger, hun hele lichamelijke processen stil moeten zetten, geen rijping van eitjes meer, geen follikels met hun waardevolle hormonen, geen cyclus meer die samenloopt met het bioritme, het kan gewoon niet goed zijn, je gooit alles door de war.

Moeten vrouwen dan echt letterlijk mannen zonder slurfje en met tieten worden?
Is het dan pas goed, als alle vrouwen net als mannen zijn, in lichamelijke processen en in gedrag?
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:24:33 #134
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49727221
Erodome, je hebt iets heel belangrijks uit het oog verloren: dat iedereen recht heeft op diens eigen mening en kijk op dingen.
Niet iedereen kan zich er druk om maken de ene of de andere soort geslachtsdeeltjes te hebben.
Niet iedereen vind menstrueren lekker.
Niet iedereen zucht onder het juk van een bepaald soort sexisme opgedrongen te krijgen. (Tja die zooi komt in heel wat soorten en maten en smaken.)

Als jij jouw mening op ons drukt dat we trots op ons vrouwzijn moeten zijn en daar een levenslang feestje van moeten maken dan is dat ook sexisme.
Mij persoonlijk zal het een worst zijn dat ik vrouwelijk ben. Ik ben met dit lichaam geboren en heb de hormoontjes maar mijn geest gaat diens eigen gangetje en wil niet gebonden zijn aan vrouwtje of mannetje zijn. En mijn lichaam is 100% van mij en ik gebruik het daarom precies zoals ik wil.
Nu zou ik kunnen denken dat wat voor mij goed is ook voor anderen het beste is en ik dus mijn persoonlijke evangelie moet verkondigen en de meningen van anderen als minderwaardig moet bestempelen maar wat schiet wiedanook daar mee op?
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:33:41 #135
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49727645
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan er het beste hulp bij halen in het begin, zelf dokteren is vaak niet al te handig, alhoewel kruiden natuurlijk zijn zijn ze lang niet altijd zonder risiko.
momenteel lees ik er erg veel over en ben nog lang niet aan het experimenteren, en trouwens ik wil gewoon 's avond een lekker kopje thee met benefits (lees: lekker slapen, ontgiften, spijsvertering etc.) drinken...zal echt niet complete pappen en aftreksels gaan maken.

en ook al ben ik toch écht een vrouw...die menstruatie had best wel iets minder gemogen, of op een andere manier laten merken dat een vrouw zwanger is ofzo...tieten zwellen sowieso al meteen op, dat is toch ook een leuke indicatie? Nee....het moet meteen weer smerig en bloederig en ranzig
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:05:33 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_49729067
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:24 schreef Spacehamster het volgende:
Erodome, je hebt iets heel belangrijks uit het oog verloren: dat iedereen recht heeft op diens eigen mening en kijk op dingen.
Niet iedereen kan zich er druk om maken de ene of de andere soort geslachtsdeeltjes te hebben.
Niet iedereen vind menstrueren lekker.
Niet iedereen zucht onder het juk van een bepaald soort sexisme opgedrongen te krijgen. (Tja die zooi komt in heel wat soorten en maten en smaken.)

Als jij jouw mening op ons drukt dat we trots op ons vrouwzijn moeten zijn en daar een levenslang feestje van moeten maken dan is dat ook sexisme.
Mij persoonlijk zal het een worst zijn dat ik vrouwelijk ben. Ik ben met dit lichaam geboren en heb de hormoontjes maar mijn geest gaat diens eigen gangetje en wil niet gebonden zijn aan vrouwtje of mannetje zijn. En mijn lichaam is 100% van mij en ik gebruik het daarom precies zoals ik wil.
Nu zou ik kunnen denken dat wat voor mij goed is ook voor anderen het beste is en ik dus mijn persoonlijke evangelie moet verkondigen en de meningen van anderen als minderwaardig moet bestempelen maar wat schiet wiedanook daar mee op?
Joh, verbied ik jou het gebruik van wat voor shit dan ook, nee, dus waar heb je het over, dit is een discussie met meningen, dit is mijn mening, dat jij de jouwe hebt en mag hebben lijkt me nogal duidelijk.

Waar het mij om gaat is dat er wel heel erg makkelijk gedacht wordt in het algemeen genomen over natuurlijke processen heel naar verstoren en problemen te bedekken ipv op te lossen.
Dat gaat niet om jou persoonlijk, dat gaat om de huisarts die zegt, ach een paar pukkeltjes, gooi er maar een sloot hormonen in joh, heb je auwie aan je buikje, laten we het niet oplossen, maar gewoon een sloot hormonen overheen gooien.
Zo nu een pil waarover gezegd wordt dat het best wat meer onderzoek mag hebben, maar hoppa, we pleuren hem er gewoon in en zeggen dat het geweldig is, dat terwijl er andere keuze's zijn waarvan we wel met zekerheid kunnen zeggen dat er geen nare risiko's aan verbonden zijn.

Mensen zijn zich amper bewust van andere manieren van doen, je gaat met een probleem naar je huisarts en vertrouwd erop dat hij/zij met de beste oplossing komt of met keuze's.

Als jij naar aanleiding van de keuze's die je voor je krijgt wat kiest dan is daar echt helemaal niets mis mee, het is idd jouw lijf en daar mag je mee doen wat je wilt.

Maar je krijgt de volledige info niet, je krijgt niet te horen dat voeding enorm kan schelen om klachten te verminderen, je krijgt niet te horen dat het serieus gebruik van bepaalde kruiden enorm kan helpen, daar verdient de medicinindustrie niets aan immers...

Men komt soms met een dochter van een jaar of 12 die gewoon hormonen in haar mik geschoven krijgt terwijl goede, gezonde voeding haar probleem ook opgelost had.

Waarom leren we mensen niet hoe ze zichzelf gezond kunnen houden ipv die nare symptoom bestrijding die niets oplost, ik begrijp het gewoon niet, heb je er niet veel meer aan als je bv een dochter hebt om deze te leren hoe gezond en in balans te blijven zodat ze al die nare klachten niet mee gaat maken?
pi_49732246
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 06:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat het 'met honderden procenten' zou zijn toegenomen. Dus je lult gewoon uit je nek.
Natuurlijk joh. Hij moet gewoon leren om te definieren. Wat hij zegt kan gewoon niet. Einde discussie.
Goed argument voer je trouwens aan. Maar ga je nou maar bezig houden met het onderwerp wat in de TT staat.
pi_49732310
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 06:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Moet je zeker doen. Misschien word je er slimmer van. Dan zie je in dat er wel een kern van waarheid in zit wat Erdome zegt. Daarnaast geef je echt non-argumenten.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:28:44 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49733838
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:13 schreef _Surface het volgende:

[..]

Moest die kans bestaan dan zou het een enorm schadelijke pil zijn en zou ze niet eens verkrijgbaar zijn... Ik heb me voldoende geïnformeerd bij mijn gyneacoloog, huisarts, verpleegster,... en met cerazette hoef je je daar echt geen zorgen over te maken.
"Een nadeel van Cerazette is dat de maandelijkse bloedingen uit de schede met onregelmatige tussenpozen kunnen aan optreden. Er is ook een kans dat deze bloedingen helemaal uitblijven."

Letterlijk uit de bijsluiter .
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:29:12 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49733852
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:35 schreef DDM het volgende:

[..]

Natuurlijk joh. Hij moet gewoon leren om te definieren. Wat hij zegt kan gewoon niet. Einde discussie.
Goed argument voer je trouwens aan. Maar ga je nou maar bezig houden met het onderwerp wat in de TT staat.
wat had ik beter moeten formuleren dan? misschien moet je eerst eens proberen te begrijpen wat je leest.
pi_49739631
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

"Een nadeel van Cerazette is dat de maandelijkse bloedingen uit de schede met onregelmatige tussenpozen kunnen aan optreden. Er is ook een kans dat deze bloedingen helemaal uitblijven."

Letterlijk uit de bijsluiter .
Ik dacht dat ze bedoelde dat de menstruatie uitbleef nadat je gestopt was met Cerazette. Natuurlijk blijft je menstruatie uit als je Cerzatte neemt, daar dient ze toch uiteindelijk ook deels voor?
pi_49739989
Inmiddels gaat de discussie over wel vs. niet menstrueren, en zelfs over wel/niet pilgebruik.
Bij pilgebruik is er echter nooit sprake van een menstruatie, maar van een onttrekkingsbloeding. Dat is heel iets anders!
De discussie over de onnatuurlijkheid van niet bloeden hoort dan m.i. ook niet thuis in dit topic. De bloeding in de stopweek bij pilgebruik is immers sowieso al onnatuurlijk.

Dus waarom zou je als pilgebruikster niet voor het wegblijven van die onttrekkingsbloeding kiezen?
Je gaat toch al tegen de natuur in door de pil te slikken!
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:09:34 #143
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49740000
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:59 schreef _Surface het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze bedoelde dat de menstruatie uitbleef nadat je gestopt was met Cerazette. Natuurlijk blijft je menstruatie uit als je Cerzatte neemt, daar dient ze toch uiteindelijk ook deels voor?
Nee okay, dan was het miscommunicatie . Nou, ik neem dus Cerazette omdat ik anders bij elke nieuwe strip de dag na de eerste pil kotsmisselijk ben . En zonder pil is geen optie want condooms zijn zwaar klote .
  Moderator / Miss SHO donderdag 24 mei 2007 @ 21:10:19 #144
22592 crew  Ole
pi_49740033
Dan is de prikpil toch veel makkelijker?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:11:49 #145
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49740088
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef Ole het volgende:
Dan is de prikpil toch veel makkelijker?
Zeer lastig aan te komen als je nog geen kinderen hebt i.v.m. grotere kans op onvruchtbaarheid.
pi_49741810
Nuvaring is ideaal qua lage dosis hormonen en het feit dat je er nauwelijks aan hoeft te denken Maar dat terzijde.

Erodome, ik vind je verhalen heel mooi allemaal, maar jij hebt nooit een zware menstruatie gehad. Als ik ongesteld ben zonder hormonale anticonceptie ben ik zeker 8 dagen uit de running. Ik verlies belachelijke hoeveelheden bloed en stolsels, maar dat maakt me nog weinig uit. Ik krijg koorts, diarree, ga overgeven, koud zweet en ik heb krampen waar iedere bevallende vrouw u tegen zegt (goed, ik heb nog nooit gebaard, maar ik kan me niet voorstellen dat het krijgen van kinderen nóg pijnlijker is). De koortsaanvallen duren meestal 4 dagen en ik voel me pas weer sterk genoeg na 8 dagen, en dan bloed ik nog door totaan de 10 dagen.

Sorry, maar ik ga echt geen 8 dagen per maand opgeven voor zoiets onbenulligs aan mijn menstruatie hoor. Ik snap niet waarom ik vanaf mijn elfde zulke pijnen moet kennen terwijl ik er maar 1 keer in mijn leven iets aan hoef te hebben (ik wil ooit 1 kind).

Deze nieuwe pil klinkt ook niet erg vernieuwend voor mij. Slik dan gewoon de pil jaren aan een stuk door, heb je hetzelfde effect.... Ik ring gewoon lekker door met de nuva, ideaal en voor mij veel betrouwbaarder (heb regelmatig diarree en dan is de pil niet veilig), weg met die rotmenstruatie! Is niks vrouwelijks aan, 8 dagen pijn lijden en ziek zijn!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:02:59 #147
37769 erodome
Zweefteef
pi_49742003
Zoeperzazke, ikzelf heb nooit zo'n last gehad van mijn menstruatie, maar ik ken wel vrouwen die net als jij echt heel erge last hadden en dat op andere manieren opgelost hebben.

Ik zeg nergens dat iemand maar met zware ellende moet lopen, alleen dat een berg hormonen erop gooien die het probleem enkel bedekken en risiko toevoegen niet echt de oplossing is daarvoor, dat ik liever heb dat er gekeken wordt naar goede oplossingen tegen de hele nare klachten.

Die zijn er nu al, een goede, evenwichtige voeding lost de problemen meestal al op, iets dat echt een probleem is in oa deze maatschappij, misschien zal je je voeding wat aan moeten passen aan je klachten, maar daarmee valt echt heel erg veel te doen.

Zo ook met die kruiden, vb, vrouw die ik ken, afschuwelijke last van haar menstruatie, echt uit de running zijn dan, ziek, zwak, misselijk, pijn.
Zij heeft hulp erbij gehaalt van een fytotherapeut(kruidendokter), heeft een mooie mix gekregen om de balans te herstellen en deze vrouw heeft nu een normale menstruatie, dat terwijl ze jaren met deze ellende heeft gelopen.
Deze ken ik persoonlijk erg goed en weet dus ook dat ze haar klachten niet overdreef ofzo, ik ken meer gevallen, maar daarvan ken ik de achtergrond niet zo goed.

Die pijn kan dus opgelost worden in vele gevallen zonder het probleem te bedekken zonder het op te lossen, dan ben je er echt vanaf, dat wil zeggen, in de meeste gevallen.
pi_49742924
tvp-tje
pi_49743405
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:38 schreef DDM het volgende:

[..]

Moet je zeker doen. Misschien word je er slimmer van. Dan zie je in dat er wel een kern van waarheid in zit wat Erdome zegt. Daarnaast geef je echt non-argumenten.
Buikpijn, migraine en ranzigheid vind ik anders argumenten genoeg. Rot toch een eind op.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:46:13 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49743559
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Inmiddels gaat de discussie over wel vs. niet menstrueren, en zelfs over wel/niet pilgebruik.
Bij pilgebruik is er echter nooit sprake van een menstruatie, maar van een onttrekkingsbloeding. Dat is heel iets anders!
De discussie over de onnatuurlijkheid van niet bloeden hoort dan m.i. ook niet thuis in dit topic. De bloeding in de stopweek bij pilgebruik is immers sowieso al onnatuurlijk.

Dus waarom zou je als pilgebruikster niet voor het wegblijven van die onttrekkingsbloeding kiezen?
Wat zij zegt
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:47:31 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_49743602
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Buikpijn, migraine en ranzigheid vind ik anders argumenten genoeg. Rot toch een eind op.
Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.

Die organen daar doen meer als je denkt op het eerste gezicht, serieus.

En waarom probeer je niet eens goede kruiden en goed op je voeding letten, je wordt er alleen maar gezonder van en je hebt een hele goede kans dat je klachten een stuk minder worden.
Kan je gewoon de pil blijven slikken erbij, maar je lichaam zal beter in balans zijn.
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:07:16 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49744280
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.

En waarom probeer je niet eens goede kruiden en goed op je voeding letten, je wordt er alleen maar gezonder van en je hebt een hele goede kans dat je klachten een stuk minder worden.
Kan je gewoon de pil blijven slikken erbij, maar je lichaam zal beter in balans zijn.
Okay, nu hebben we wel gehoord dat die kruidentoelie en voedingshit goed helpt!!
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:27:50 #153
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49745118
Ik heb allerlei kruiden geprobeerd en heb daar nooit spectaculaire resultaten van gehad. Behalve dus van wiet.
De krampen worden hooguit beter door de vaginale spieren flink te gebruiken en die in geval van krampen gewoon flink samen te trekken.
Maar liever heb ik die zooi helemaal niet en ik heb dus de keuze uit een kunstmatige menstruatie of geen, dus dat is makkelijk.
Voor vrouwen die geen anticonceptiepil gebruiken is er de overweging tussen met hun normale zooi hormonen iedere maand (ongeveer) een cyclus te ondergaan die best vermoeiend is voor het lichaam of deze nieuwe oplossing met een minimale supplementatie van hormonen waarmee het lichaam veel rustiger is.
Ik vind dat beide keuzes hun voors en tegens hebben en eigenlijk de tegens van de pillen zijn niet eens aangetoond.
Het is aangetoond dat menstruatie een aanslag is op het lichaam. Het is vermoeiend en put allerlei grondstoffen uit waaronder heel duidelijk bloed en allerlei mineralen zoals ijzer en zink.
Van het niet menstrueren is nooit aangetoond dat het nadelig is. Het klinkt ook niet logisch omdat het lichaam in een fase zit waarin de menstruatie totaal overbodig is (het laagje dat weggespoeld zou worden is er nog helemaal niet)
Het enige probleem zijn de hormonen.
pi_49745832
Ik sluit me bij Spacehamster aan. Ik heb zelf weliswaar geen kruiden geprobeerd hiervoor maar ik denk niet dat het de klachten voor mij voldoende kan onderdrukken. Daarbij voel ik me ook erg onzeker iedere menstruatie omdat ik na al die ervaringen voor ik aan de pil mocht van mijn ouders iedere menstruatie weer bang ben om zo ziek te worden en liever preventief thuis blijf of vrij plan, de ergste dagen. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel, ik stink, ik voel me vies, en heb (nu met de nuva) toch nog 1 dag behoorlijke pijnklachten waar ik het liefst mee thuis zit.
Al die medicijnen zijn er niet voor niets en kanker krijg je volgens de huidige maatschappij toch wel van alles, dus dat risico neem ik dan ook maar voor lief, als dat al realistisch zou zijn. Laat mij maar lekker hormonale troep slikken, voor mij werkt het prima zo, alles beter dan die rotmenstruatie
pi_49746420
Het lijkt me niet gezond hoor, de menstruatie stopzetten
Het is een natuurlijk/ biologisch proces. De mens wil 'alles' reguleren. Het lijkt me een slechte ontwikkeling. Daarbij lijkt het mij ook dat het 'echte' vrouwelijke gevoel een beetje verdwijnt, als je niet meer menstrueert.
Nee, zo'n pil zou niks voor mij zijn.
pi_49746904
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:09 schreef cinnamongirl het volgende:

Juist.
pi_49750193
Het idee staat me tegen, net als de pil. Menstruatie hate it love it ervaar ik toch als een reinigingsproces, vrouwen horen ongesteld te worden.

had ooit in Amerika tampons gekocht met een roze plastic inbrenghuls. In de namiddag toen ik ergens met iemand koffie zat te drinken rook ik ineens een rare lucht, thuis bleek het parfum uit die tampon te komen die ik al de hele dag in had
Jusqu'ici tout va bien...
pi_49750213
Btw, menstruatieklachten zijn voorkomen met vitaminen en voldoende rust
  vrijdag 25 mei 2007 @ 04:02:28 #159
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49750226
meisjes en dames toch, ik word bang als ik jullie reacties lees nl. degene waarin staat dat ze toch niet ongesteld worden omdat ze hun pil doornemen. weten jullie dan niet dat dat ongezond is als je dat regelmatig doet?? af en toe kan geen kwaad. laat je in godsnaam toch voorlichten.
Screw you guys, I'm going home.
pi_49750523
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees je ook wat ik schrijf? Let vooral ook op de smilie.
quote:
Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
quote:
Kruiden helpen niet tegen migraine. Ook niet tegen buikpijn trouwens. Denk je niet dat ik niet allang van alles geprobeerd heb?

De pil (of in mijn geval de Nuvaring) helpt gelukkig wel tegen buikpijn, en triptanen helpen tegen migraine.
pi_49750531
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Mihaelaz het volgende:
meisjes en dames toch, ik word bang als ik jullie reacties lees nl. degene waarin staat dat ze toch niet ongesteld worden omdat ze hun pil doornemen. weten jullie dan niet dat dat ongezond is als je dat regelmatig doet?? af en toe kan geen kwaad. laat je in godsnaam toch voorlichten.
Waar haal je die onzin vandaan? Nogmaals, de bloeding die je tijdens te stopweek krijgt is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding.

Er is geen enkel bewijs dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken (ook de huisarts zal je vertellen dat dat helemaal geen kwaad kan). Miljoenen vrouwen doen het al decennialang en ik heb nog nooit een publicatie gezien waaruit blijkt dat het nadelige gevolgen heeft. Dus kom maar op met een betrouwbare bron.

Jezus, wat een hippies in dit topic. Ik zie vooral een heleboel ongefundeerde onzinbeweringen en zweverig gelul. Het lijkt wel of ik met Klazien uut Zalk te maken heb.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 06:43:27 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49750540
Ik denk niet dat ik gelukkiger word van normaal menstrueren. En ik heb er niet zo'n moeite mee om hormonen te slikken. Mijn lichaam werkt toch al niet 'natuurlijk' sinds ik mijn schildklier moest missen. Daarom heb ik psychologisch misschien minder moeite met hormonen uit een potje of een stripje. Ik ben eraan gewend dat die soms ook gewoon van levensbelang kunnen zijn.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:10:29 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49752113
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Mihaelaz het volgende:
Mijn gynaecoloog heeft mij aangeraden om de pil door te slikken zonder stopweek. Hij zij dat ik gewoon kon testen hoeveel strips ik achter elkaar door kon slikken zonder dat ik een doorbraakbloeding kreeg. Dat is bij mij een maand of 3, 4.
Als je lichaam rotzooi kwijt moet, komt het er vanzelf wel uit, ook als je de pil doorslikt.

Ik ben benieuwd naar jouw bron dat het ongezond zou zijn .
pi_49752335
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:00 schreef Manono het volgende:
Btw, menstruatieklachten zijn voorkomen met vitaminen en voldoende rust
Tuurlijk, ga daar maar lekker in geloven
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:07:01 #165
81237 releaze
best of both worlds
pi_49753857
Erodome, ik ben het helemaal met je eens

Om dezelfde redenen ben ik vorige maand ook weer voor de tweede keer in mn leven gestopt met de pil. Ik word gek van die hormonen, ik voel me erdoor volledig uit balans, alsof ik de verbinding met mijn lichaam kwijt ben. (wat invloed heeft op de geest)
Mijn lichaam is me lief en ik wil het graag op een zoveel mogelijk lichaamsnatuurlijke manier verzorgen. Ik heb een lichaam dat in principe helemaal is afgestemd en zelf de onbalansen kan corrigeren, which is great.
pi_49755609
Eens met Isegrim. Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees

We steken de ene sigaret na de andere op, zuipen, geven onze kinderen zoveel produkten met suikers dat ze er totaal hyper en opgefokt van worden, eten en drinken zelf enorme ladingen frisdrank en snoep, houden ons op de been met liters koffie....allemaal dingen die nogal fikse invloed hebben op ons lichaam waardoor het bepaald niet meer 'natuurlijk' werkt, en als het dan ineens om vrouwelijke hormonen gaat is het ineens totaal verwerpelijk om daar in te grijpen in 'de natuur'?

Ongelooflijk, net zo ongelooflijk als dat Nederland zo ongeveer het enige land ter wereld is waar er een enorme waarde aan wordt gehecht dat vrouwen, zoals het hoort in de natuur, helse pijnen lijden bij de bevalling en er in sommige gevallen als voorgoed invalide uitkomen.

Mensen mensen toch, kijk eens om je heen en zie hoeveel mensen in je omgeving er allang niet meer in leven zouden zijn of een ernstig beperkt leven zouden leiden als ze niet zouden 'ingrijpen in de natuur'. Echt, ik hecht aan mijn gezondheid en welzijn, maar ik denk dat het OOK ongezond, en bepaald niet realistisch, is om de natuur als al te heilig te beschouwen.
pi_49755666
Mooi geschreven Thaleia
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 12:10:24 #168
70532 loveli
N
pi_49758532
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:10 schreef MaLo het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw bron dat het ongezond zou zijn .
Hier heb ik er een voor je:
http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php
Het baarmoederslijmvlies is gemaakt om een paar weken goed te zijn en dan weer te vernieuwen. Dit slijmvlies is goed doorbloed en gedurende de cyclus in ontwikkeling. Als het te lang niet vernieuwd wordt, kan weefsel gaan woekeren, er kunnen afwijkende cellen gevonden worden.
Vrouwen die aan de pil zijn bouwen minder slijmvlies op, er is dus minder goed doorbloed weefsel aanwezig waardoor er ook minder weefsel kan woekeren. Zeker als elke 4 weken dit beetje slijmvlies wordt ververst is er een verminderd risico op baarmoederslijmvlieskanker.

Deze 'nieuwe' pil zorgt er enerzijds voor dat er minder slijmvlies wordt aangemaakt, maar aan de andere kant wordt dit weefsel (met aanleg om te veranderen) niet regelmatig ververst. Juist dat verversen is de reden dat vrouwen die de pil doorslikken wordt (werd?) aangeraden om minimaal elk half jaar een onttrekkingsbloeding te laten optreden.

Elke 4 weken een onttrekkingsbloeding is onzinnig, maar om jaren achter elkaar geen bloeding te hebben lijkt mij minder verstandig.

Laten we alstjeblieft verder kijken dan onze neus lang is. Weet wat je slikt! 'Vooruitgang' is allemaal best leuk, maar niet in alle gevallen het beste voor ons. Al ik de jaren '40 werden aan vrouwen in de overgang hormonen toegediend. In de jaren '50 kwam men tot de ontdekking dat het aantal vrouwen met bepaalde vormen van kanker enorm was toegenomen. Nog steeds is het niet risicoloos om hormonen te slikken in de overgang.
Ook de ac-pil heeft risico's, denk maar aan trombose en een verhoogde kans op borstkanker (24%).
bron:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=8656904
crap in = crap out
pi_49759190
Ik snap de hype niet zo rond deze pil, ik hoef hem ook niet te hebben.
Ik heb nu een goede pil die ik zonder problemen 6 maanden achter elkaar doorslik, dat werkt ook prima voor mij.

Om nog even in te gaan op de hele discussie: Ik vind ongesteld zijn vies, lastig en nutteloos, daarom ben ik het zo weinig mogelijk.
Als ik graag natuurlijk zou willen zijn leefde ik wel met mijn blote kont en bossen schaam- en okselhaar in een grot.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:33:57 #170
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49759331
Als er voordelen zijn aan menstrueren (voor vrouwen die geen homoonanticonceptie gebruiken) dan zou ik dat graag eens beargumenteerd zien met feiten. Want het wordt zo wat vaag...vind ik.

Oh in de tussentijd is er een lang verhaal geplaatst over dat laagje dat ververst zou moeten worden, maar is er ook aangetoond dat dat laagje perse vervangen moet worden of is dat pas als het verdikt (wat tijdens pilgebruik niet gebeurd)

[ Bericht 29% gewijzigd door Spacehamster op 25-05-2007 12:48:42 ]
pi_49759752
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:33 schreef Spacehamster het volgende:
Het lijkt me nuttig even aan te geven dat er tegen de menstruatie al meerdere voordelen zijn aangetoond en voor de menstruatie is er niets nuttigers gezegd dan "Omdat het natuurlijk is".

Als er voordelen zijn aan menstrueren (voor vrouwen die geen homoonanticonceptie gebruiken) dan zou ik dat graag eens beargumenteerd zien met feiten. Want het wordt zo wat vaag...vind ik.
Nouja, als je normaal menstrueert zonder hormonale dingesen dan zou je dus minder kans hebben op borstkanker en trombose enzo... Maar dat zijn meer nadelen van de pil dan voordelen van wel menstrueren, mijn inziens.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:50:07 #172
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49759911
De kans van trombose is minder dan een procent. Dat vind ik wel heeeeel erg klein.

En idd deze thread ging niet over normaal pilgebruik. We raken onwijs afgeleid
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 13:39:38 #173
70532 loveli
N
pi_49761799
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:50 schreef Spacehamster het volgende:
De kans van trombose is minder dan een procent. Dat vind ik wel heeeeel erg klein.

En idd deze thread ging niet over normaal pilgebruik. We raken onwijs afgeleid
Statistiek... als je de gegevens lang genoeg martelt, zullen ze een bekentenis afleggen. Dat percentage is genomen over alle pilgebruiksters, ook vrouwen die al jaren slikken. Het risico is juist het hoogst in het eerste jaar van gebruik. Als je de kans op trombose in het eerste jaar pilgebruik bekijkt, zullen daar andere getallen uitkomen.
bron:
http://www.vvvp.nl/client/8/?websiteid=8&contentid=1399&hoofdid=358

Je vraag of er verschil is in het risico op afwijkende cellen bij een dunne laag slijmvlies of een dikkere laag kan ik zo snel niet onderbouwen met onderzoeken (ga zelf anders even zoeken op PubMed, altijd interessant). Het enige wat ik kan zeggen is, dat het weefsel er niet voor gemaakt is om zo lang aanwezig te zijn. Het blijft een laag goed doorbloed weefsel wat erop is gemaakt dat het afhankelijk van de situatie kan veranderen (zoals gedurende een zwangerschap).

De tijd zal leren of vrouwen die deze pil gedurende lange tijd slikken verhoogd risico lopen op baarmoederslijmvlieskanker.

De hormonen die gebruikt zijn in de nieuwe pil zijn dezelfde als in o.a. Microgynon, Lovette, Stediril en Rigevidon zitten. De verhouding in microgram levonorgestrel:ethinylestradiol komt het dichtst in de buurt van Microgynon-20 en Lovette.
De nieuwe pil heeft 90:20, M-20 en Lovette zitten op 100:20. M30 heeft de verhouding 150:30.

Het is een erg lichte pil met een licht androgene werking (door de levonorgestrel). Vrouwen die last hebben van bv. jeugdpuistjes of vervelende overbeharing kunnen deze pil beter niet slikken. Het zijn dezelfde hormonen als in de meest gebruikte ac-pil zitten, dus het overgrote deel van de nederlandse pilsliksters gebruikt deze hormonen al. De nieuwe pil is goed te vergelijken met het zonder stopweek doorslikken van de Lovette of Microgynon-20.
Dat er iets minder hormonen in hoeven te zitten, is te verklaren door de halfwaardetijd van hormonen, 1 pil wordt niet binnen 24 uur afgebroken. Tijdens het slikken van de pil stijgt de hormoonspiegel geleidelijk. Pas aan het eind van de pilstrip is de maximale concentratie bereikt.
Tijdens de stopweek daalt de hormoonspiegel weer. Wanneer geen stopweek wordt ingelast, blijft de hormoonspiegel vanaf dag 20 ongeveer gelijk.
De dosering kan laag blijven, terwijl de hormoonspiegel wel op peil wordt gehouden door het niet inlassen van een stopweek.
crap in = crap out
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:07:51 #174
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49765490
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 06:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan? Nogmaals, de bloeding die je tijdens te stopweek krijgt is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding.

Er is geen enkel bewijs dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken (ook de huisarts zal je vertellen dat dat helemaal geen kwaad kan). Miljoenen vrouwen doen het al decennialang en ik heb nog nooit een publicatie gezien waaruit blijkt dat het nadelige gevolgen heeft. Dus kom maar op met een betrouwbare bron.

Jezus, wat een hippies in dit topic. Ik zie vooral een heleboel ongefundeerde onzinbeweringen en zweverig gelul. Het lijkt wel of ik met Klazien uut Zalk te maken heb.
ga naar je huisdokter en vraag het, als je mij niet gelooft.
pi_49766505
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:

Je mag geloven wat je wilt Zoals Erodrome ook aangeeft zijn veel nare bijwerkingen van menstruatie verholpen met een betere conditie en fysieke balans. Of een andere anticonceptievorm. Tenzij je tussen de 15 en de 25 bent, dan kan het zijn dat eea nog een beetje gevoelig ligt

Het is ieder voor zich, als vrouwen er geen probleem mee hebben moeten ze het vooral doen. De natuurlijke manier kiezen heeft imo niks met alternatief gedoe te maken, maar met het feit dat je niet klakkeloos slikt wat de pharmaceutische industrie voorschotelt. Die is namelijk niet in de eerste plaats op jouw gezondheid uit. Er zijn zoveel onvoldoende ontwikkelde "revolutionaire" medijcijnen op de markt geweest die nav de eerug vreemde bijwerkingen een stille dood zijn gestroven of in de derde wereld zijn gedumpt . Zelfs vandaag schrijven de meeste huisartsen nieuwe middelen voor die hen door medisch ongeschoolde artsenbezoekers wordt aangeraden, in ruil voor leuke reisjes of voordelen die door de fabrikanten van de desbetreffende medicijnen worden betaald.

Kortom zelfs al heb je belangstelling voor deze pil, enige reserve kan echt geen kwaad.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:46:33 #176
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49766830
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Mihaelaz het volgende:

[..]

Isegrim heeft toch echt gelijk hoor! Het is idd een onttrekkingsbloeding (volgens mij is dit zelfs uitgelegd tijdens mijn biologielessen!)

Ik slik mn pil altijd lekker een paar maanden door

Ik ben al geen "meisje-meisje" en ik wil geen kinderen (geen denken aan) ik hoef me niet vrouwelijk te voelen, ik voel me ook niet vrouwelijk dus die hele menstruatie mag naar de hel van mij (daar past dat bloederige gebeuren goed)
dan erbij, ik krijg gegarandeerd migraine als ik ongesteld ben
geen signature
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:56:54 #177
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49767207
Ik vind mijn maandelijkse periode een drama. Ik heb ook nog eens vreselijke PMS aanvallen, dus wat mij betreft blijft het lekker weg.
Nu rest mij alleen de vraag...hoe gezond is die pil eigenlijk?
pi_49767524
Dat is dus de vraag
pi_49767937
Ik vind het trouwens wel frappant wat erodome hier schrijft. Ze neemt regelmatig XTC, maar je menstruatie afschaffen is onnatuurlijk.

Overigens gebruik ik ook wel eens XTC, dus ik heb daar niks op tegen, maar in het licht van dit topic is het toch een béétje vreemd.
pi_49768036
quote:

[..]

Mijn huisarts weet gelukkig wél hoe het werkt.
pi_49768399
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:36 schreef Manono het volgende:
dat je niet klakkeloos slikt wat de pharmaceutische industrie voorschotelt. Die is namelijk niet in de eerste plaats op jouw gezondheid uit. Er zijn zoveel onvoldoende ontwikkelde "revolutionaire" medijcijnen op de markt geweest die nav de eerug vreemde bijwerkingen een stille dood zijn gestroven of in de derde wereld zijn gedumpt . Zelfs vandaag schrijven de meeste huisartsen nieuwe middelen voor die hen door medisch ongeschoolde artsenbezoekers wordt aangeraden, in ruil voor leuke reisjes of voordelen die door de fabrikanten van de desbetreffende medicijnen worden betaald.

Kortom zelfs al heb je belangstelling voor deze pil, enige reserve kan echt geen kwaad.
DAT ben ik helemaal met je eens. En zeker bij nieuwe middelen wacht ik liever eerst effe af wat de langetermijneffecten zijn (wat deze nieuwe pil betreft zal dat dus inhouden dat ik hem niet ga nemen, want tegen de tijd dat die effecten bekend zijn ben ik bejaard )

De farmaceutische industrie is 1 grote maffia die je het beste maar per definitie kunt wantrouwen.

Maar er verschenen hier wat postings van mensen die wel weer heel zwart-wit denken over natuurlijk vs kunstmatig en die vind ik dan ook wel weer erg krampachtig, om niet te zeggen naief, aandoen.
pi_49768481
quote:

[..]

Een huisarts is geen gynaecoloog of endocrinoloog. Een menstruatie is een onderdeel van de menstruele cyclus. Je menstruele cyclus ligt plat tijdens pilgebruik dus de entiteit menstruatie gaat niet meer op. Een menstruatie is een bloeding die berust op fysiologische processen. Bij pilgebruik reguleer je zelf zeg maar de hormonale regeling. Als je stopt in de stopweek krijg je een ontrekkingsbloeding en dus geen menstruatie.
pi_49768495
Ook wel grappig dat het met name mannen zijn die hier op de bres springen voor de menstruatie.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 25 mei 2007 @ 17:44:30 #184
22592 crew  Ole
pi_49770306
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:28 schreef static het volgende:

[..]

Nou dames, interessant of eng?
En jij static? Hoef je je nooit meer zorgen te maken of je scharrel ongesteld is die avond
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 17:50:54 #185
70532 loveli
N
pi_49770526
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:34 schreef Isegrim het volgende:
Ook wel grappig dat het met name mannen zijn die hier op de bres springen voor de menstruatie.
Wat mij tegenstaat is dat de eerste oplossing die voor menstruatieklachten wordt aangedragen, hormonaal is. Er zullen zeker gevallen zijn waarbij het de enige oplossing is die helpt, maar simpele dingen zoals essentiele vetzuren verhelpen de klachten bij een groot deel van de vrouwen.
Puistjes? Aan de pil, op je twaalfde. Als andere middelen niet helpen, dan is de pil misschien een oplossing. Maar niet als eerste optie.

Verder heb ik helemaal niets met menstruatie, wat mij betreft was de vruchtbaarheid anders geregeld. Waar ik ook niet veel mee op heb zijn hormonen, dus nooit meer ongesteld is voor mij geen optie. Stel dat ik wel hormonen zou slikken, dan had ik slechts eens per half jaar een bloeding en slikte ik de rest van de tijd gewoon door. Waarom een stopweek inlassen als er toch geen cyclus is?

Ik las ook een post van iemand die aan de pil was en tijdens de menstruatie (of onttrekkingsbloeding, als ik me aan de feiten wil houden) last had van migraine. Dat is sowieso een gevaarlijke combinatie, snel naar de huisarts en navragen of jouw pil icm migraine een slecht teken is.
crap in = crap out
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:53:07 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49770609
Eerste optie? Was het maar waar. Wat heb ik een hoop omgeklierd met pijnstillers en warme kruiken en homeopatische druppels. Ik wou dat ik jaren eerder aan de pil was gegaan!
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 17:57:00 #187
70532 loveli
N
pi_49770737
Theunisbloemolie geprobeerd? Ik wil niet betweterig overkomen, zo is het ook niet bedoeld. Veel mensen hebben gewoon een gebrek aan de gezonde vetzuren en bij vrouwen merk je dat heel vaak door menstruatiepijn.
crap in = crap out
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:57:48 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49770760
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:57 schreef loveli het volgende:
Theunisbloemolie geprobeerd?
Vast wel.
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 17:58:51 #189
70532 loveli
N
pi_49770797
Ik heb net m'n post ff aangepast, toen het er stond zag het er te kort door de bocht uit.
crap in = crap out
  vrijdag 25 mei 2007 @ 18:00:54 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49770854
Dat maakt mij niet uit, loveli. Voor mij is de pil gewoon de oplossing. Klaar.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:42:54 #191
81237 releaze
best of both worlds
pi_49776936
ik vind de vergelijking tussen xtc en het jarenlang pil gebruik als zijnde even schadelijk een beetje vaag. Na het gebruik van xtc, dat inzichzelf niet een bijzonder schadelijke stof is, zuivert je lichaam zichzelf, vindt het zelf weer de balans zonder dat je daar al te veel aan hoeft te doen. het duurt een paar dagen en dan is het klaar. Bij de pil echter ben je jarenlang dagelijks bezig de natuurlijke balans van het lichaam bewust te onderdrukken. Je creeert een schijnbalans die totaal niet lichaamseigen is, en die zo overheersend is dat je lichaam er niets aan kan doen. Je schakelt het meest mooie en belangrijkste element van je lichaam (namelijk dat het zelf de balans zoekt en vindt) volledig uit. Een van de bijverschijnselen is libido verlies, en wie weet nog wel meer.. (ik persoonlijk geloof dat het iig je geest in grote mate beinvloedt, maar goed)

Daarnaast ben ik ook iemand die zoveel mogelijk de balans-vindende functie van mijn lichaam de ruimte wil geven. Mijn lichaam is een ingenieus organisme dat instinctief weet wat goed voor dit lichaam is en daar naar streeft, wat ook zo z'n uitwerking heeft op m'n geest (en andersom, aangezien ik lichaam en geest niet als 2 aparte dingen zie, maar als een organisme). Alles waarvan ik weet dat m'n lichaam een klap van krijgt en waarvan ik weet dat het tijd vergt om te repareren probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden, hoewel ik natuurlijk ook niet vies ben van uit de band te springen. ik drink zelden, ik rook niet (maar rook soms wel een blowtje), drink sporadisch caffeine, eet zoveel mogelijk gezond voedsel en merk ook echt aan de signalen die m'n lichaam en geest afgeven waar ik mee bezig ben als ik WEL eens ongezond bezig ben. Ik vind dat fijn, weten wie ik 'werkelijk' ben, biologisch gezien.
Neem bijvoorbeeld mijn vriend. Die rookt als een ketter, zuipt de hele dag koffie, vraagt zich savonds af waarom ie zo gespannen is en ontdoet zichzelf van alle extra energie die koffie en peuken geven door savonds aan het bier te gaan. Hij loopt maar te miepen dat ze zintuigen zo overactief zijn terwijl hij ze zelf voedt met shag en koffie en komt gewoonweg niet uit z'n cirkeltje omdat ie een verslaving heeft opgebouwd (ik noem dat gewoon: niet meer in contact kunnen staan met je lichaamseigen energie regulatie). Het lijkt mij verschrikkelijk m'n leven te moeten leven in de ban van een (of een aantal) specifieke middelen om mezelf goed en lekker te voelen.

Tuurlijk, vroeger was alles anders. Ik ben al op mn 12e begonnen met de pil omdat mijn geest mijn lichaam totaal niet in bedwang had. De schijnbalans van de pil die mijn rijpende lichaam in bedwang moest houden was er alleen maar zodat ik in de maatschappij kon functioneren, terwijl ik eigenlijk gewoon had moeten leren (of ruimte had moeten krijgen) om leren om te gaan met de stress die de puberteit met zich meebrengt. Als je na jaren stopt met de pil dan is de kans groot dat je er alsnog tegenaan loopt, ten eerste omdat je lichaam aan het herstellen is van een grote hormonale klap, ten tweede omdat je het omgaan met hormoonverschillen nog moet leren. Echter is je lichaam al dusdanig gewend aan het geslachtrijp zijn dat het doorgaans een paar weken/maanden duurt (ligt ook aan de persoon) voordat de balans herstelt is en de menstruele pijn daarmee een stuk dragelijker dan eerst.
Daarnaast zal je als het goed is naarmate je leven vordert emotioneel rijpen waardoor de pms emorides ook draaglijker zijn. Daar waar ik vroeger volledig kon flippen haal ik nu haast m'n schouders op. Tis door de zure appel bijten, maar zoals ik zei, het lichaam zal de balans zoeken en doet dat ook via de geest. Je zal altijd opzoek blijven gaan naar die situatie die jou happy maakt (basic psychology), en ik ben echt blij dat ik de moeite gedaan heb om die balans in mijzelf te zoeken en niet in externe middelen. Het kostte wat meer moeite maar ik heb er ook iets prachtigs voor teruggekregen (het intense bewust zijn van de pracht van mijn lichaam)

Maar goed, i dig those things. ik ben altijd iemand geweest die geluk in zichzelf zoekt, en niet in de buitenwereld. Het stond dus al lang en breed voor mijn pilgebruik vast dat er een dag zou komen dat ik ermee zou stoppen, omdat het voor mijn pure symptoombestrijding is en daarom geen oplossing. Een tijdelijke verlichting misschien, nothing more...
pi_49777084
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:42 schreef releaze het volgende:
Je schakelt het meest mooie en belangrijkste element van je lichaam (namelijk dat het zelf de balans zoekt en vindt) volledig uit. Een van de bijverschijnselen is libido verlies, en wie weet nog wel meer.. (ik persoonlijk geloof dat het iig je geest in grote mate beinvloedt, maar goed)
Dankzij de hormonen heb ik nog iets libido, zonder de nuva heb ik helemaal nooit zin.... verder begrijp ik niet hoe mensen het mooi kunnen vinden dat je elke maand een dag of 8 met klamme, benauwde maandverbandjes moet rondlopen, jezelf contasnt vies voelt, je aan alle kanten zweet en je een paar dagen uitgeschakeld op bed ligt.... Hoe kun je dat nou mooi vinden en waarderen aan je lichaam? Ik vind het eerder een valse k*tstreek van de natuur dat mannen in principe iedere dag van de maand lekker hun pik achterna kunnen lopen en zich normaal gesproken nooit zorgen hoeven te maken om gerelateerde pijnklachten aan dat onderdeel te hoeven ondergaan, en wij vrouwen elke maand een week plat moeten.....
pi_49777858
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:42 schreef releaze het volgende:
-verhaal-
.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:16:12 #194
81237 releaze
best of both worlds
pi_49778153
Als ik zo'n instelling zou hebben over mn menstruatie dan zou ik het ook niet mooi vinden Maar die instelling heb ik niet. Door de jaren heen heb ik er mee leren dealen en vooral de positieve dingen eruit gehaald. (en natuurlijk ook een flinke dosis relativeren) Zweten is iets dat ook buiten de ongesteldheid gebeurt en een volstrekt normaal menselijk verschijnsel is, het bloeden is een goed excuus om nog eens heerlijk te gaan douchen en het plat op bed liggen... Een ontzettend goed excuus om jezelf is helemaal te verwennen en eens lekker te kankeren.
Dat is nog iets wat ik mooi vind aan het ongesteld worden, je komt in contact met dingen die je dwars zitten. Dit opzich is niet helemaal geweldig, maar het feit dat het bewust is, je je ongenoegen kan uiten en ermee bezig kan gaan dat vind ik toch wel een cadeautje, voor mij iig want werken aan onlustgevoelens kan veel plezier opleveren voor de rest van je leven. Zo zie ik het iig.

En ik begrijp het echt wel hoor, want mijn menstruatie was vroeger ook hels. 7 dagen lang verschrikkelijke pijnen, pijnstillers die niet meer werkten en met veel kramp in mn buik proberen de hele dag door te slapen in de hoop dat het bij het wakker worden over ging. en dan nog die ranzige bloedproppen en dat helse maandverband erbij.... ik verafschuwde het. Ik heb toen ook ernstig overwogen om me te laten steriliseren om er vanaf te zijn, zo erg vond ik het. (maar gelukkig heeft mn moeder me ervan weerhouden )
maar door de jaren heen, en vooral door het grote ongenoegen van symptoombestrijding, heb ik het gewoon leren accepteren, mee leren leven, en vanuit daar de positieve dingen kunnen ontdekken. Ik heb er daardoor ook veel minder last van

De enige zorg die ik tegenwoordig tijdens menstruatie heb is of ik niet doorlek De rest is geen probleem. Het hoort erbij, onvoorwaardelijk. Ik ga er van uit dat iemand die veel waarde hecht aan de pil dat niet kan snappen, maar ik zou honderdduizendwoorden nodig hebben om dat ene zinnetje te moeten uitleggen (en zelfs dan vraag ik me af of men het zou kunnen begrijpen)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:18:58 #195
81237 releaze
best of both worlds
pi_49778259
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

.
Je gezicht spreekt boekdelen!
pi_49778338
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 00:05 schreef Starr_003 het volgende:
Het lijkt me niet gezond hoor, de menstruatie stopzetten
Het is een natuurlijk/ biologisch proces. De mens wil 'alles' reguleren. Het lijkt me een slechte ontwikkeling. Daarbij lijkt het mij ook dat het 'echte' vrouwelijke gevoel een beetje verdwijnt, als je niet meer menstrueert.
Nee, zo'n pil zou niks voor mij zijn.
idem zo denk ik er ook over, die hele pilzooi lijkt me gewoon niet goed.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_49778389
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dankzij de hormonen heb ik nog iets libido, zonder de nuva heb ik helemaal nooit zin.... verder begrijp ik niet hoe mensen het mooi kunnen vinden dat je elke maand een dag of 8 met klamme, benauwde maandverbandjes moet rondlopen, jezelf contasnt vies voelt, je aan alle kanten zweet en je een paar dagen uitgeschakeld op bed ligt.... Hoe kun je dat nou mooi vinden en waarderen aan je lichaam? Ik vind het eerder een valse k*tstreek van de natuur dat mannen in principe iedere dag van de maand lekker hun pik achterna kunnen lopen en zich normaal gesproken nooit zorgen hoeven te maken om gerelateerde pijnklachten aan dat onderdeel te hoeven ondergaan, en wij vrouwen elke maand een week plat moeten.....
Ieuwwwwwwww wat heb jij een gore menstruatie!
Djezus arghhhhhh, dat is toch echt niet de normale gang van zaken dame!
Enne maandverband is zo 1950 bedoel
En wat gek dat je dan zweet enzo?
bizar verhaal hoor
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:26:25 #198
81237 releaze
best of both worlds
pi_49778495
overigens, wat betreft libido, mijn libido is met en zonder pil bijzonder laag maar ik weet tegenwoordig ook dat dat een psychologische oorsprong heeft. en zoals zoveel psychologische complexen is dit ook een onbalans in het lichaam(geestgedeelte) die er om staat te springen opgelost te worden. Wat lang duurt, maar uiteindelijk wel (hoop ik!) opgelost zal worden. Ik ben er iig druk mee bezig, zowel bewust als onbewust (ik weet dat, omdat ik alert ben om de signalen van mn lichaam) Leuk is anders, maar ik ga voor de structurele oplossing, niet voor de camouflage die tevens als bijwerking heeft dat m'n lichaam niet meer natuurlijk functioneert. *shrug*

Maar goed, zoals ik al zei, dat soort dingen vind ik erg waardevol, daardoor positief = dus niet vervelend = dus geen probleem!
pi_49779061
Kunnen we niet gewoon zeggen:
Voor de éne vrouw is de pil een geschenk uit de hemel;
voor de andere vrouw is de pil helemaal niks

Zijn we ook van de discussie af
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:47:53 #200
81237 releaze
best of both worlds
pi_49779244
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:42 schreef GlazenKaak het volgende:
Kunnen we niet gewoon zeggen:
Voor de éne vrouw is de pil een geschenk uit de hemel;
voor de andere vrouw is de pil helemaal niks

Zijn we ook van de discussie af
maar de vraag was of de pil gezond voor je is. Ik zou zeggen nee, maar anderen zeggen van wel, omdat het voor hen een geschenk uit de hemel is die veel kwaaltjes voor ze oplost. Het is dus maar wat de definitie van gezond voor iemand is. (En ik denk het grootste gedeelte van ons wel zoiets heeft van 'menselijke gezondheid' is een universeel, objectief iets, ofzo. maar in deze discussie zeker niet dus?)
pi_49779356
Ik denk dat de pil toch niet erg gezond is op de lange termijn. Als ik denk aan wat voor een rommel er uit je komt als je na 8 jaar met de pil stopt, krijg ik acuut weer kramp. Alsof je hele lijf moet opschonen.
Lang leve de rubbertjes
pi_49779658
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik gebruik de minipil ook en heb sindsdien ook geen bloedingen meer. Nu heeft niet iedereen dat bij de minipil, maar het kan dus wel op die manier. Ik heb nog bij aan mijn huisarts gevraagd of het 'onnatuurlijk' is en die zei dat ik wel gewoon een cyclus heb, alleen dan zonder bloeding. Volgens haar is het dus geen enkel probleem.

Maarja, van de minipil is duidelijk wat er in zit en wat de gevolgen zijn. Ik vind het verhaal rond deze pil nog veel te vaag .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:27:27 #203
37769 erodome
Zweefteef
pi_49780488
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Sorry dat IS zo....

Bv, veel bloeden, wat vaak zo is bij vrouwen die erge last hebben van hun menstruatie veroorzaakt al snel een ijzertekort, je hebt veel nodig, meer als iemand die veel minder bloed.
Een ijzertekort kan een heel scala aan klachten veroorzaken, van hartkloppingen tot duizeligheid tot hele zware hoofdpijnen en migraine's.

Voeding kan ontzettend veel oplossen in deze.

Pms bv kan meestal voor een enorm deel minimaal worden opgelost door een goede voeding die daarop gericht is.
Verzadigde vetten bv kunnen nare klachten veroorzaken zoals pijn en zwellingen.
Voor een goed functionerende hormoonhuishouding zijn vitamine A, C, E, B-3 en B-6 en magnesium en zink nodig.

De lever belasten kan de menstruatieklachten erg laten toenemen, gal bv zorgt voor de vertering van vetten die in verband staan met de geslachtshormonen en nog wel wat meer.

Suiker geeft ook een verhoging van de klachten, gespannen borsten kunnen vaak opgelost worden door wat te minderen met zout.

Enz enz enz, hier zijn gewoon hele serieuse onderzoeken naar gedaan waaruit blijkt dat dit echt helpt, voeding helpt je hormoonhuishouding op peil te houden of juist niet.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:28:45 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_49780522
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:00 schreef thaleia het volgende:
Eens met Isegrim. Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees

We steken de ene sigaret na de andere op, zuipen, geven onze kinderen zoveel produkten met suikers dat ze er totaal hyper en opgefokt van worden, eten en drinken zelf enorme ladingen frisdrank en snoep, houden ons op de been met liters koffie....allemaal dingen die nogal fikse invloed hebben op ons lichaam waardoor het bepaald niet meer 'natuurlijk' werkt, en als het dan ineens om vrouwelijke hormonen gaat is het ineens totaal verwerpelijk om daar in te grijpen in 'de natuur'?

Ongelooflijk, net zo ongelooflijk als dat Nederland zo ongeveer het enige land ter wereld is waar er een enorme waarde aan wordt gehecht dat vrouwen, zoals het hoort in de natuur, helse pijnen lijden bij de bevalling en er in sommige gevallen als voorgoed invalide uitkomen.

Mensen mensen toch, kijk eens om je heen en zie hoeveel mensen in je omgeving er allang niet meer in leven zouden zijn of een ernstig beperkt leven zouden leiden als ze niet zouden 'ingrijpen in de natuur'. Echt, ik hecht aan mijn gezondheid en welzijn, maar ik denk dat het OOK ongezond, en bepaald niet realistisch, is om de natuur als al te heilig te beschouwen.
Sorry, maar al die shit is voor een deel de oorzaak van nare klachten met menstruatie

En nee dat is ook niet goed, zou ook beter over nagedacht mogen worden, maar mag je nergens meer vraagtekens bij zetten omdat er ook andere dingen zijn die niet goed zijn?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:33:52 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49780663
erodome vertelt gwoon over de risico's van hormonen slikken. en zeer terecht. heel veel vrouwen krijgen depressies of voelen zich bijna als een zombie als ze pil=hormonen slikken.

ok, je hebt dan tenminste niet meer het gevoel dat je zwanger raakt, maar zonder pil en periodieke onthouding en tests (als je echt niet zwanger wilt worden bij twijfel gevallen) plus condooms in de gevaarlijke tijden is volgens mij vele malen beter voor jullie ( het vrouwelijk) lichaam.

deal? probeer anders je vriendje er van te overtuigen dat ie een condoom om moet doen omdat je niet vol hormonen wil zitten. of doe het condoom lekker zelf om...

please
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:42:04 #206
37769 erodome
Zweefteef
pi_49780882
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het trouwens wel frappant wat erodome hier schrijft. Ze neemt regelmatig XTC, maar je menstruatie afschaffen is onnatuurlijk.

Overigens gebruik ik ook wel eens XTC, dus ik heb daar niks op tegen, maar in het licht van dit topic is het toch een béétje vreemd.
Xtc is tijdelijk, geen jarenlang omver werpen van je balans, bij gematigd gebruik van xtc kan je het ook gewoon prima opvangen met oa voeding e.d. en heb je amper tot geen nare klachten ervan.

Dus nee, dat is niet vreemd.

Het gaat mij erom dat er alleen maar bedekt wordt en niets opgelost wordt, een vrouw komt bij de dokter met klachten en krijgt niet te horen dat er andere mogelijkheden zijn, dat ze op voeding moet letten, ijzer moet toevoegen als ze veel bloed bv en zo nog veel meer, nee er wordt gewoon een sloot hormonen ingepleurt die alle normale processen verstoort.

Dingen als xtc wordt door vele mensen spastisch op gereageerd, als je dat neemt ben je gek toch, maar jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.

Begrijp me goed, ik ben niet tegen pilgebruik of wat dan ook, ik vind alleen dat menstruatie niet zo in een verdomhoekje zou moeten zitten en dat vrouwen beter geleerd wordt hoe ze hiermee om kunnen gaan om problemen te verkomen of op te lossen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:47:16 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49781023
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Xtc is tijdelijk, geen jarenlang omver werpen van je balans, bij gematigd gebruik van xtc kan je het ook gewoon prima opvangen met oa voeding e.d. en heb je amper tot geen nare klachten ervan.

Dus nee, dat is niet vreemd.

Het gaat mij erom dat er alleen maar bedekt wordt en niets opgelost wordt, een vrouw komt bij de dokter met klachten en krijgt niet te horen dat er andere mogelijkheden zijn, dat ze op voeding moet letten, ijzer moet toevoegen als ze veel bloed bv en zo nog veel meer, nee er wordt gewoon een sloot hormonen ingepleurt die alle normale processen verstoort.

Dingen als xtc wordt door vele mensen spastisch op gereageerd, als je dat neemt ben je gek toch, maar jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.

Begrijp me goed, ik ben niet tegen pilgebruik of wat dan ook, ik vind alleen dat menstruatie niet zo in een verdomhoekje zou moeten zitten en dat vrouwen beter geleerd wordt hoe ze hiermee om kunnen gaan om problemen te verkomen of op te lossen.

het is idd gewoon een mooi vrouwending en ik vind ook dat mannen daar maar eens wat normaler op mogen reageren. desnoods een rubberen lakentje met daarop een in de magnetron verwarme handdoek.
pi_49781269
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:33 schreef zoalshetis het volgende:
erodome vertelt gwoon over de risico's van hormonen slikken. en zeer terecht. heel veel vrouwen krijgen depressies of voelen zich bijna als een zombie als ze pil=hormonen slikken.

ok, je hebt dan tenminste niet meer het gevoel dat je zwanger raakt, maar zonder pil en periodieke onthouding en tests (als je echt niet zwanger wilt worden bij twijfel gevallen) plus condooms in de gevaarlijke tijden is volgens mij vele malen beter voor jullie ( het vrouwelijk) lichaam.

deal? probeer anders je vriendje er van te overtuigen dat ie een condoom om moet doen omdat je niet vol hormonen wil zitten. of doe het condoom lekker zelf om...

please
Nou, ik heb het ook geprobeerd maar ik weet dat ik me gewoon heel erg veel gelukkiger en gezonder voel mét hormonale anticonceptie. En ik vind het heel erg vervelend dat terwijl ik weet dat het geen f*ck uitmaakt voor je gezondheid (want kanker krijg je toch wel) er mensen zijn die daar vreselijk moeilijk over doen. Sommige mensen hebben echt van alles geprobeerd maar hebben nu eenmaal van nature een enorm zware menstruatie en ik ben er daar 1 van ja. Als ik van mezelf een dag of 4 wat zou bloeden en een paar uur krampjes zou hebben, zou je mij niet horen, maar met wat ik heb (en wat niet door goede voeding op te lossen is aangezien ik rond mijn menstruatie altij al extra gezond eet en goed op de juiste voeding let) is er gewoon geen andere optie die niet mijn hele leven overhoop haalt. En ik ben er gelukkig mee en ik weet dat veel vrouwen, ook uit dit topic, er ook ongeveer zo over denken.
pi_49781332
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ieuwwwwwwww wat heb jij een gore menstruatie!
Djezus arghhhhhh, dat is toch echt niet de normale gang van zaken dame!
Enne maandverband is zo 1950 bedoel
En wat gek dat je dan zweet enzo?
bizar verhaal hoor
Jup, zo is het nu eenmaal. Als je menstrueert heb je een veel sterkere lichaamsgeur en ik merk echt aan mezelf (want ik ben helemaal geen zweter) dat ik tijdens mijn menstruatie dus wel natte plekken krijg onder mijn oksels. En ik sta daar echt niet alleen in, helaas.

En maandverband... iedereen zijn eigen keuzes. Als ik de deur uit ga draag ik wel een tampon, maar thuis vin dik maandverband veel relaxter aangezien het inbrengen soms pijn doet en als ik de nuvaring gebruik, ga ik pas laat in mijn stopweek bloeden, waardoor ik een dag of 3 ongesteld ben terwijl ik al een nuvaring in heb en dat is gewoon geen handige combinatie met een tampon.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:09:38 #210
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49781556
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:21 schreef zhe-devilll het volgende:
idem zo denk ik er ook over, die hele pilzooi lijkt me gewoon niet goed.
Dan slik je toch gewoon geen pil?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:13:41 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49781657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:09 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Dan slik je toch gewoon geen pil?
ja. dat lijkt me wel de minste zelfbeschikking van vrouwen.
pi_49781798
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef erodome het volgende:
jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.
Inderdaad, het lijkt me een stuk relaxter daar niet al teveel bij stil te staan. Er zijn zoveel gewoontes die de moderne mens jarenlang bezigt waar je net zo goed je vraagtekens bij kunt zetten, maar zolang het merendeel van die mensen niet misvormd of ernstig gehandicapt raakt en ik zelf ook al die jaren uitermate tevreden ben met de pil en blij dat ie bestaat, blijf ik 'm vrolijk slikken en heb absoluut geen zin om daar spastisch over te doen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:43:47 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49782410
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:19 schreef thaleia het volgende:

[..]

Inderdaad, het lijkt me een stuk relaxter daar niet al teveel bij stil te staan. Er zijn zoveel gewoontes die de moderne mens jarenlang bezigt waar je net zo goed je vraagtekens bij kunt zetten, maar zolang het merendeel van die mensen niet misvormd of ernstig gehandicapt raakt en ik zelf ook al die jaren uitermate tevreden ben met de pil en blij dat ie bestaat, blijf ik 'm vrolijk slikken en heb absoluut geen zin om daar spastisch over te doen.
spastisch is idd niet goed. maar dat is dan ook niet hoe ero doet, ok misschien duikt ze er iets te ver in, maar dat is slechts een persoonlijke natuurlijke reactie van haar. eerlijk en zeker.

ik ben het 100% eens met erodome, maar ik verwoord het anders.
pi_49784319
Ik denk er niet aan om het te proberen oid.. ik ga niet rotzooien met de ''natuur''
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 26 mei 2007 @ 04:32:05 #215
22592 crew  Ole
pi_49784577
Oh sjips. ik moet hem weer slikken
  Moderator / Miss SHO zaterdag 26 mei 2007 @ 04:48:56 #216
22592 crew  Ole
pi_49784609
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 03:17 schreef Prinsesje4you het volgende:
Ik denk er niet aan om het te proberen oid.. ik ga niet rotzooien met de ''natuur''
mwah... Ken een type die 'tegen medicijnen e.d was" maar dan wel flink aan de wiet, xtc etc...
Maar dan wel niet gepland zwanger worden, en abortus doen...

Dan ben ik toch maar liever aan de pil hoor
pi_49785146
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:57 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nou, ik heb het ook geprobeerd maar ik weet dat ik me gewoon heel erg veel gelukkiger en gezonder voel mét hormonale anticonceptie.
Dat heb ik dus ook. Mét pil minder moodswings, minder depressieve gevoelens, minder het gevoel dat ik word geleefd door mijn hormonen. Tja.
pi_49785164
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

spastisch is idd niet goed. maar dat is dan ook niet hoe ero doet, ok misschien duikt ze er iets te ver in, maar dat is slechts een persoonlijke natuurlijke reactie van haar. eerlijk en zeker.
Dus omdat Erodome geen pil gebruikt geeft zij natuurlijke reacties en wij niet? Ga fietsen
pi_49785224
Al die vrouwen die de pil doorslikken, achter elkaar door ... Nooit gehoord van je huisarts dat dat niet echt bevorderlijk is voor je vochtregulatie? Kunnen allemaal vage klachten door ontstaan en je gaat vocht vasthouden enzo .

Nee, ik hoef die nieuwe pil niet. Sinds ik aan de gewone pil ben bloed ik niet zo heel veel en is mijn buikpijn ook veel minder, en ik vind dat het erbij hoort in zekere zin. Daarnaast is het altijd wel een beetje een check als je 'n vriend hebt hè. En ja, ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is, maar dat zijn maar heel weinig dingen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:09:06 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49785247
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:06 schreef -Trinity- het volgende:
Al die vrouwen die de pil doorslikken, achter elkaar door ... Nooit gehoord van je huisarts dat dat niet echt bevorderlijk is voor je vochtregulatie? Kunnen allemaal vage klachten door ontstaan en je gaat vocht vasthouden enzo .
[...]
Nee hoor, geen last van.
pi_49785266
quote:
Nee, nogmaals, mijn huisarts is wél goed ingelicht. Bij verreweg de meeste vrouwen levert het totaal geen problemen op.
pi_49785279
Dus je hebt niet het gevoel dat je je hormooncyclus een beetje fuckt?
pi_49785280
woei dat is echt tof
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49785289
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:12 schreef -Trinity- het volgende:
Dus je hebt niet het gevoel dat je je hormooncyclus een beetje fuckt?
Nee, ik heb helemaal nergens last van, sterker nog, ik voel me er zelfs beter bij.

Je hormooncyclus wordt natuurlijk sowieso al bepaald door de pil als je die slikt. Je hebt dan al geen gewone cyclus meer.
  Vis een optie? zaterdag 26 mei 2007 @ 10:39:55 #225
70532 loveli
N
pi_49786341
Ongeacht wat iedereen van welke pil dan ook vindt, volgens mij kan het geen kwaad om er meer over te weten. Die 'nieuwe' pil heeft hormonen die al zowat 50 jaar als geboortebeperking worden gebruikt, alleen in een andere verhouding. Het is bijna hetzelfde als de Microgynon-20 of Lovette (10% monder levonorgestrel), alleen is er in het onderzoek rekening mee gehouden dat er geen stopweek wordt ingelast. Nieuw? My ass, er staat slechts wat anders in de bijsluiter onder het kopje 'gebruik'.

De meeste vrouwen zouden er goed aan doen om zich een beetje te verdiepen in hoe hun lichaam werkt. Of je de pil nou slikt, niet slikt of doorslikt, je bent er zeker bij gebaat om te weten wat er allemaal gebeurt in je lichaam. De hele hormoonhuishouding is meer dan alleen oestrogenen en progestagenen, ook bv. insuline speelt een rol.

Mijn mening over doorslikken: prima. Waarom zou je een keer in de zoveel dagen de (toch al kunstmatige) hormoonbalans weer verstoren? De stopweek stamt uit de middeleeuwen zodat het lijkt op een normale cyclus, ook is het een valse zekerheid voor vrouwen dat alles nog 'normaal' werkt en er geen sprake is van zwangerschap. Eens in de 3 tot 6 maanden is goed genoeg en de tijd zal leren of eens in de 10 jaar ook gezond is.
crap in = crap out
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:18:17 #226
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49786994
Deze thread maakt wel heel duidelijk dat er nog een grote hoop sprookjes misverstanden bestaan over dit onderwerp.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:20:37 #227
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49790051
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mijn huisarts weet gelukkig wél hoe het werkt.
heb je het dan gevraagd? want dan wil ik je best gelijk geven hoor.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:29:38 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49790241
Ik wil nog even opmerken dat huisartsen hierin waarschijnlijk ook verschillend zullen adviseren.
pi_49790939
Ik slik de pil toch altijd al door, heb nu alleen soms na een paar maanden wel last van doorbraakbloedingen, dus als die met die nieuwe pil ook niet meer komen lijkt het mij ideaal En ik heb er geen klachten van dat ik doorslik, dat ik vocht vast houd ofzo zoals hierboven genoemd werd en mijn huisarts zei ook gewoon dat je tegenwoordig gewoon onbeperkt kunt doorslikken
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:49:54 #230
81237 releaze
best of both worlds
pi_49791835
Het ligt ook aan je pil. Ik heb nu een paar jaar een driefase pil geslikt (waarbij de bijwerkingen minder zouden zijn dan bij een eenfase pil) en die moet je gewoon niet doorslikken. Die pil is geloof ik meer gebaseerd op je natuurlijk cyclus, waardoor je in bepaalde periode minder hormonen krijgt en in bepaalde perioden meer. Maar goed, dat houdt dus wel in dat als je doorslikt je alsnog in je lichte periode geloof ik zwaar gaat bloeden. Plus is het niet meer afgestemd op je cyclus waardoor de pil onveilig wordt. Zoiets had ik begrepen.

Maar bij eenfasepillen doet mijn dokter ook niet moeilijk.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:54:49 #231
81237 releaze
best of both worlds
pi_49791948
Ik vraag me overigens af of ze ooit nog wetenschappelijk onderzoek zullen doen naar het effect van de pil op lange termijn. Er is tegenwoordig zo bijzonder veel geld mee gemoeid (en bijna geen hormoonvrije alternatieven) dat de medische industrie zich meedogenloos in hun eigen vingers zou snijden. And we all know hoe machtig de medische industrie is in het land van the american dream.
pi_49792460
Ik slik de gewone pil gewoon doo r (i.v.m. migraineaanvallen in de stopweeK), nooit doorbraakbloedingen. Een client op mijn werk heeft het ook geprobeerd, i.v.m. hevige bloedingen; die had continue doorbraakbloedingen. Voor haar zou een dergelijke pil wel fijn zijn; ze slikt de pil alleen om de menstruatie te reguleren.
pi_49793463
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Mét pil minder moodswings, minder depressieve gevoelens, minder het gevoel dat ik word geleefd door mijn hormonen. Tja.
Heb ik ook.
pi_49794609
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:49 schreef releaze het volgende:
Het ligt ook aan je pil. Ik heb nu een paar jaar een driefase pil geslikt (waarbij de bijwerkingen minder zouden zijn dan bij een eenfase pil) en die moet je gewoon niet doorslikken. Die pil is geloof ik meer gebaseerd op je natuurlijk cyclus, waardoor je in bepaalde periode minder hormonen krijgt en in bepaalde perioden meer. Maar goed, dat houdt dus wel in dat als je doorslikt je alsnog in je lichte periode geloof ik zwaar gaat bloeden. Plus is het niet meer afgestemd op je cyclus waardoor de pil onveilig wordt. Zoiets had ik begrepen.

Maar bij eenfasepillen doet mijn dokter ook niet moeilijk.
Als je een driefasenpil wil doorslikken is het aangeraden om dat slechts 1 week te doen en dan alleen de pilletjes uit de laatste fase te gebruiken, zodat je de laatste fase 'rekt'.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:17:06 #235
81237 releaze
best of both worlds
pi_49796483
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:56 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als je een driefasenpil wil doorslikken is het aangeraden om dat slechts 1 week te doen en dan alleen de pilletjes uit de laatste fase te gebruiken, zodat je de laatste fase 'rekt'.
tja, dat is rekken, dat vind ik niet doorslikken. op microgynon kon ik echt een maand of 4 doorslikken zonder ellende.. mn moeder heeft geloof ik zelfs een jaar of 5 doorgeslikt zonder problemen. ik vond dat van de gewone pil wel fijner, het zelf een beetje in de hand hebben, maar aan de andere kant werd ik gewoon hondsberoerd van de overdose aan hormonen vandaar ook dat ik een lichtere pil wilde hebben toen ik weer behoefte had aan anticonceptiemiddelen.
pi_49798440
quote:

Nee, ik hoef die nieuwe pil niet. Sinds ik aan de gewone pil ben bloed ik niet zo heel veel en is mijn buikpijn ook veel minder, en ik vind dat het erbij hoort in zekere zin. Daarnaast is het altijd wel een beetje een check als je 'n vriend hebt hè. En ja, ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is, maar dat zijn maar heel weinig dingen.
Niets van last hier... Ik ben heel tevreden over die pil.
pi_49800387
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef GlazenKaak het volgende:
Same here. Ben wel altijd bang geweest dat het schadelijk voor me zou zijn ofzo.
pi_49806720
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:05 schreef Lollifant het volgende:
Heb ik ook.
En ik. Denk ik. De vrouwen in onze familie zijn nogal hormoongevoelig, en ik DENK dat het met de jongste generatie minder uit de hand loopt omdat wij de boel keurig reguleren met behulp van de pil. Ik weet het niet zeker. Slik de pil inmiddels langer wel dan niet, ik weet niet hoe het met me was gegaan als ik 'm niet had geslikt. Ben ook nog niet zwanger geweest. Maar het valt me wel op dat het bij mij, m'n zusjes en m'n nichtjes echt een stuk minder extreem is dan bij m'n moeder, oma en tantes. Kan ook liggen aan andere dingen, dat weet je natuurlijk nooit zeker.
pi_49813697
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil nog even opmerken dat huisartsen hierin waarschijnlijk ook verschillend zullen adviseren.
Klopt. Ik had twee huisartsen, eentje 'van de oude stempel' en een jonge vent. Die eerste komt met dezelfde onzinargumenten als sommige mensen hier, de ander geeft aan dat het helemaal geen kwaad kan als je er zelf geen last van hebt.
pi_49814633
Ik zou die pil denk ik niet nemen. Het is denk ik gewoon gezonder om elke maand ongesteld te worden. Erg fijn is het niet, maar nooit meer ongesteld....ik heb zo mijn twijfels
pi_49815241
Heel interessant!
pi_49815365
Dit topic ook trouwens, tvp.
pi_49815444
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:37 schreef Isegrim het volgende:
Klopt. Ik had twee huisartsen, eentje 'van de oude stempel' en een jonge vent. Die eerste komt met dezelfde onzinargumenten als sommige mensen hier, de ander geeft aan dat het helemaal geen kwaad kan als je er zelf geen last van hebt.
Op zich wel een hele goeie op het gebied van geneeskunde: het kan geen kwaad als je er zelf geen last van hebt.
pi_49822468
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Op zich wel een hele goeie op het gebied van geneeskunde: het kan geen kwaad als je er zelf geen last van hebt.
Dat is natuurlijk nonsens. Hoge bloeddruk merk je ook niet, maar kan behoorlijk kwaad.
pi_49825283
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Same here. Ben wel altijd bang geweest dat het schadelijk voor me zou zijn ofzo.
Ik ben daar niet zo bang voor. Ik merk er niks van en wanneer ik menstrueer heb ik er totaal geen last van. Kijk, als nou later blijkt dat je er kanker of drie hoofden van krijgt of misvormde kinderen is dat knap vervelend, maar eigenlijk denk ik daar helemaal niet zo overna. Veel meisjes/vrouwen in mijn omgeving slikken de pil door en als het allemaal goed gaat..tsja.
pi_49825859
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:20 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nonsens. Hoge bloeddruk merk je ook niet, maar kan behoorlijk kwaad.
Je kunt het ook verkeerd opvatten natuurlijk Dit wordt volgens mij bedoeld als, het kan geen kwaad, dus als je er zelf ook geen last van hebt in de vorm van doorbraakbloedingen kun je het gewoon doen.
pi_49827315
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Je kunt het ook verkeerd opvatten natuurlijk Dit wordt volgens mij bedoeld als, het kan geen kwaad, dus als je er zelf ook geen last van hebt in de vorm van doorbraakbloedingen kun je het gewoon doen.
Dan nog ben ik het er niet mee eens. Daarnaast staat er "op het gebied van de Geneeskunde".
pi_49832569
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:19 schreef Ska-te het volgende:
Ik zou die pil denk ik niet nemen. Het is denk ik gewoon gezonder om elke maand ongesteld te worden. Erg fijn is het niet, maar nooit meer ongesteld....ik heb zo mijn twijfels
Bevalt mij erg goed, hoor!
pi_49902000
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:27 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Bevalt mij erg goed, hoor!
Mij ook, behalve dat ik wel een gevoelige buik heb, té gevoelig maar is beter dan ongesteld.
Wat ik wel typisch vind is dat, elke keer wanneer ik in een dergelijk topic post, ik binnen enkele dagen ongesteld wordt. Niet meer doen dus.
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:33:56 #250
37769 erodome
Zweefteef
pi_49933678
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:56 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dus omdat Erodome geen pil gebruikt geeft zij natuurlijke reacties en wij niet? Ga fietsen
Als je eeb beetje had opgelet had je geweten dat ik een mirena spiraal heb en dus wel degelijk hormonen heb in mijn lijf.....

Ik reageer alleen op de manier die voor mij natuurlijk is, met wat teveel info en een beetje felheid.

Daarbij vind ik het een beetje raar dat je eerst zegt dat je nooit kruiden enzo hebt geprobeert, maar nu ineens zegt dat je echt al vanalles hebt geprobeert, ben dan erg benieuwd naar wat je geprobeert hebt om je menstruatie wat beter te laten lopen.
Gewone gezonde voeding is niet genoeg, is erg goed, maar als je uit die balans bent zal je moeten aanvullen hier en daar.

Dus bij deze dan de vraag, wat heb je dan geprobeert, daar ben ik echt benieuwd naar, wat voor dingen zinn er allemaal om te proberen(omdat ik buiten voeding en kruiden zelf weinig weet wat echt oplost, zou het erg fijn vinden om als er meer dingen zijn die ook te weten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')