abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49779356
Ik denk dat de pil toch niet erg gezond is op de lange termijn. Als ik denk aan wat voor een rommel er uit je komt als je na 8 jaar met de pil stopt, krijg ik acuut weer kramp. Alsof je hele lijf moet opschonen.
Lang leve de rubbertjes
pi_49779658
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in België en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
Ik gebruik de minipil ook en heb sindsdien ook geen bloedingen meer. Nu heeft niet iedereen dat bij de minipil, maar het kan dus wel op die manier. Ik heb nog bij aan mijn huisarts gevraagd of het 'onnatuurlijk' is en die zei dat ik wel gewoon een cyclus heb, alleen dan zonder bloeding. Volgens haar is het dus geen enkel probleem.

Maarja, van de minipil is duidelijk wat er in zit en wat de gevolgen zijn. Ik vind het verhaal rond deze pil nog veel te vaag .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:27:27 #203
37769 erodome
Zweefteef
pi_49780488
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Tuurlijk, ga daar maar lekker in geloven
Sorry dat IS zo....

Bv, veel bloeden, wat vaak zo is bij vrouwen die erge last hebben van hun menstruatie veroorzaakt al snel een ijzertekort, je hebt veel nodig, meer als iemand die veel minder bloed.
Een ijzertekort kan een heel scala aan klachten veroorzaken, van hartkloppingen tot duizeligheid tot hele zware hoofdpijnen en migraine's.

Voeding kan ontzettend veel oplossen in deze.

Pms bv kan meestal voor een enorm deel minimaal worden opgelost door een goede voeding die daarop gericht is.
Verzadigde vetten bv kunnen nare klachten veroorzaken zoals pijn en zwellingen.
Voor een goed functionerende hormoonhuishouding zijn vitamine A, C, E, B-3 en B-6 en magnesium en zink nodig.

De lever belasten kan de menstruatieklachten erg laten toenemen, gal bv zorgt voor de vertering van vetten die in verband staan met de geslachtshormonen en nog wel wat meer.

Suiker geeft ook een verhoging van de klachten, gespannen borsten kunnen vaak opgelost worden door wat te minderen met zout.

Enz enz enz, hier zijn gewoon hele serieuse onderzoeken naar gedaan waaruit blijkt dat dit echt helpt, voeding helpt je hormoonhuishouding op peil te houden of juist niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:28:45 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_49780522
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:00 schreef thaleia het volgende:
Eens met Isegrim. Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees

We steken de ene sigaret na de andere op, zuipen, geven onze kinderen zoveel produkten met suikers dat ze er totaal hyper en opgefokt van worden, eten en drinken zelf enorme ladingen frisdrank en snoep, houden ons op de been met liters koffie....allemaal dingen die nogal fikse invloed hebben op ons lichaam waardoor het bepaald niet meer 'natuurlijk' werkt, en als het dan ineens om vrouwelijke hormonen gaat is het ineens totaal verwerpelijk om daar in te grijpen in 'de natuur'?

Ongelooflijk, net zo ongelooflijk als dat Nederland zo ongeveer het enige land ter wereld is waar er een enorme waarde aan wordt gehecht dat vrouwen, zoals het hoort in de natuur, helse pijnen lijden bij de bevalling en er in sommige gevallen als voorgoed invalide uitkomen.

Mensen mensen toch, kijk eens om je heen en zie hoeveel mensen in je omgeving er allang niet meer in leven zouden zijn of een ernstig beperkt leven zouden leiden als ze niet zouden 'ingrijpen in de natuur'. Echt, ik hecht aan mijn gezondheid en welzijn, maar ik denk dat het OOK ongezond, en bepaald niet realistisch, is om de natuur als al te heilig te beschouwen.
Sorry, maar al die shit is voor een deel de oorzaak van nare klachten met menstruatie

En nee dat is ook niet goed, zou ook beter over nagedacht mogen worden, maar mag je nergens meer vraagtekens bij zetten omdat er ook andere dingen zijn die niet goed zijn?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:33:52 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49780663
erodome vertelt gwoon over de risico's van hormonen slikken. en zeer terecht. heel veel vrouwen krijgen depressies of voelen zich bijna als een zombie als ze pil=hormonen slikken.

ok, je hebt dan tenminste niet meer het gevoel dat je zwanger raakt, maar zonder pil en periodieke onthouding en tests (als je echt niet zwanger wilt worden bij twijfel gevallen) plus condooms in de gevaarlijke tijden is volgens mij vele malen beter voor jullie ( het vrouwelijk) lichaam.

deal? probeer anders je vriendje er van te overtuigen dat ie een condoom om moet doen omdat je niet vol hormonen wil zitten. of doe het condoom lekker zelf om...

please
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:42:04 #206
37769 erodome
Zweefteef
pi_49780882
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het trouwens wel frappant wat erodome hier schrijft. Ze neemt regelmatig XTC, maar je menstruatie afschaffen is onnatuurlijk.

Overigens gebruik ik ook wel eens XTC, dus ik heb daar niks op tegen, maar in het licht van dit topic is het toch een béétje vreemd.
Xtc is tijdelijk, geen jarenlang omver werpen van je balans, bij gematigd gebruik van xtc kan je het ook gewoon prima opvangen met oa voeding e.d. en heb je amper tot geen nare klachten ervan.

Dus nee, dat is niet vreemd.

Het gaat mij erom dat er alleen maar bedekt wordt en niets opgelost wordt, een vrouw komt bij de dokter met klachten en krijgt niet te horen dat er andere mogelijkheden zijn, dat ze op voeding moet letten, ijzer moet toevoegen als ze veel bloed bv en zo nog veel meer, nee er wordt gewoon een sloot hormonen ingepleurt die alle normale processen verstoort.

Dingen als xtc wordt door vele mensen spastisch op gereageerd, als je dat neemt ben je gek toch, maar jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.

Begrijp me goed, ik ben niet tegen pilgebruik of wat dan ook, ik vind alleen dat menstruatie niet zo in een verdomhoekje zou moeten zitten en dat vrouwen beter geleerd wordt hoe ze hiermee om kunnen gaan om problemen te verkomen of op te lossen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:47:16 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49781023
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Xtc is tijdelijk, geen jarenlang omver werpen van je balans, bij gematigd gebruik van xtc kan je het ook gewoon prima opvangen met oa voeding e.d. en heb je amper tot geen nare klachten ervan.

Dus nee, dat is niet vreemd.

Het gaat mij erom dat er alleen maar bedekt wordt en niets opgelost wordt, een vrouw komt bij de dokter met klachten en krijgt niet te horen dat er andere mogelijkheden zijn, dat ze op voeding moet letten, ijzer moet toevoegen als ze veel bloed bv en zo nog veel meer, nee er wordt gewoon een sloot hormonen ingepleurt die alle normale processen verstoort.

Dingen als xtc wordt door vele mensen spastisch op gereageerd, als je dat neemt ben je gek toch, maar jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.

Begrijp me goed, ik ben niet tegen pilgebruik of wat dan ook, ik vind alleen dat menstruatie niet zo in een verdomhoekje zou moeten zitten en dat vrouwen beter geleerd wordt hoe ze hiermee om kunnen gaan om problemen te verkomen of op te lossen.

het is idd gewoon een mooi vrouwending en ik vind ook dat mannen daar maar eens wat normaler op mogen reageren. desnoods een rubberen lakentje met daarop een in de magnetron verwarme handdoek.
pi_49781269
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:33 schreef zoalshetis het volgende:
erodome vertelt gwoon over de risico's van hormonen slikken. en zeer terecht. heel veel vrouwen krijgen depressies of voelen zich bijna als een zombie als ze pil=hormonen slikken.

ok, je hebt dan tenminste niet meer het gevoel dat je zwanger raakt, maar zonder pil en periodieke onthouding en tests (als je echt niet zwanger wilt worden bij twijfel gevallen) plus condooms in de gevaarlijke tijden is volgens mij vele malen beter voor jullie ( het vrouwelijk) lichaam.

deal? probeer anders je vriendje er van te overtuigen dat ie een condoom om moet doen omdat je niet vol hormonen wil zitten. of doe het condoom lekker zelf om...

please
Nou, ik heb het ook geprobeerd maar ik weet dat ik me gewoon heel erg veel gelukkiger en gezonder voel mét hormonale anticonceptie. En ik vind het heel erg vervelend dat terwijl ik weet dat het geen f*ck uitmaakt voor je gezondheid (want kanker krijg je toch wel) er mensen zijn die daar vreselijk moeilijk over doen. Sommige mensen hebben echt van alles geprobeerd maar hebben nu eenmaal van nature een enorm zware menstruatie en ik ben er daar 1 van ja. Als ik van mezelf een dag of 4 wat zou bloeden en een paar uur krampjes zou hebben, zou je mij niet horen, maar met wat ik heb (en wat niet door goede voeding op te lossen is aangezien ik rond mijn menstruatie altij al extra gezond eet en goed op de juiste voeding let) is er gewoon geen andere optie die niet mijn hele leven overhoop haalt. En ik ben er gelukkig mee en ik weet dat veel vrouwen, ook uit dit topic, er ook ongeveer zo over denken.
I had a signature once. It was awful.
pi_49781332
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ieuwwwwwwww wat heb jij een gore menstruatie!
Djezus arghhhhhh, dat is toch echt niet de normale gang van zaken dame!
Enne maandverband is zo 1950 bedoel
En wat gek dat je dan zweet enzo?
bizar verhaal hoor
Jup, zo is het nu eenmaal. Als je menstrueert heb je een veel sterkere lichaamsgeur en ik merk echt aan mezelf (want ik ben helemaal geen zweter) dat ik tijdens mijn menstruatie dus wel natte plekken krijg onder mijn oksels. En ik sta daar echt niet alleen in, helaas.

En maandverband... iedereen zijn eigen keuzes. Als ik de deur uit ga draag ik wel een tampon, maar thuis vin dik maandverband veel relaxter aangezien het inbrengen soms pijn doet en als ik de nuvaring gebruik, ga ik pas laat in mijn stopweek bloeden, waardoor ik een dag of 3 ongesteld ben terwijl ik al een nuvaring in heb en dat is gewoon geen handige combinatie met een tampon.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:09:38 #210
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49781556
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:21 schreef zhe-devilll het volgende:
idem zo denk ik er ook over, die hele pilzooi lijkt me gewoon niet goed.
Dan slik je toch gewoon geen pil?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:13:41 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49781657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:09 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Dan slik je toch gewoon geen pil?
ja. dat lijkt me wel de minste zelfbeschikking van vrouwen.
pi_49781798
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef erodome het volgende:
jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.
Inderdaad, het lijkt me een stuk relaxter daar niet al teveel bij stil te staan. Er zijn zoveel gewoontes die de moderne mens jarenlang bezigt waar je net zo goed je vraagtekens bij kunt zetten, maar zolang het merendeel van die mensen niet misvormd of ernstig gehandicapt raakt en ik zelf ook al die jaren uitermate tevreden ben met de pil en blij dat ie bestaat, blijf ik 'm vrolijk slikken en heb absoluut geen zin om daar spastisch over te doen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:43:47 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49782410
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:19 schreef thaleia het volgende:

[..]

Inderdaad, het lijkt me een stuk relaxter daar niet al teveel bij stil te staan. Er zijn zoveel gewoontes die de moderne mens jarenlang bezigt waar je net zo goed je vraagtekens bij kunt zetten, maar zolang het merendeel van die mensen niet misvormd of ernstig gehandicapt raakt en ik zelf ook al die jaren uitermate tevreden ben met de pil en blij dat ie bestaat, blijf ik 'm vrolijk slikken en heb absoluut geen zin om daar spastisch over te doen.
spastisch is idd niet goed. maar dat is dan ook niet hoe ero doet, ok misschien duikt ze er iets te ver in, maar dat is slechts een persoonlijke natuurlijke reactie van haar. eerlijk en zeker.

ik ben het 100% eens met erodome, maar ik verwoord het anders.
pi_49784319
Ik denk er niet aan om het te proberen oid.. ik ga niet rotzooien met de ''natuur''
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 26 mei 2007 @ 04:32:05 #215
22592 crew  Ole
pi_49784577
Oh sjips. ik moet hem weer slikken
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 26 mei 2007 @ 04:48:56 #216
22592 crew  Ole
pi_49784609
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 03:17 schreef Prinsesje4you het volgende:
Ik denk er niet aan om het te proberen oid.. ik ga niet rotzooien met de ''natuur''
mwah... Ken een type die 'tegen medicijnen e.d was" maar dan wel flink aan de wiet, xtc etc...
Maar dan wel niet gepland zwanger worden, en abortus doen...

Dan ben ik toch maar liever aan de pil hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_49785146
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:57 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nou, ik heb het ook geprobeerd maar ik weet dat ik me gewoon heel erg veel gelukkiger en gezonder voel mét hormonale anticonceptie.
Dat heb ik dus ook. Mét pil minder moodswings, minder depressieve gevoelens, minder het gevoel dat ik word geleefd door mijn hormonen. Tja.
pi_49785164
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

spastisch is idd niet goed. maar dat is dan ook niet hoe ero doet, ok misschien duikt ze er iets te ver in, maar dat is slechts een persoonlijke natuurlijke reactie van haar. eerlijk en zeker.
Dus omdat Erodome geen pil gebruikt geeft zij natuurlijke reacties en wij niet? Ga fietsen
pi_49785224
Al die vrouwen die de pil doorslikken, achter elkaar door ... Nooit gehoord van je huisarts dat dat niet echt bevorderlijk is voor je vochtregulatie? Kunnen allemaal vage klachten door ontstaan en je gaat vocht vasthouden enzo .

Nee, ik hoef die nieuwe pil niet. Sinds ik aan de gewone pil ben bloed ik niet zo heel veel en is mijn buikpijn ook veel minder, en ik vind dat het erbij hoort in zekere zin. Daarnaast is het altijd wel een beetje een check als je 'n vriend hebt hè. En ja, ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is, maar dat zijn maar heel weinig dingen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:09:06 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49785247
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:06 schreef -Trinity- het volgende:
Al die vrouwen die de pil doorslikken, achter elkaar door ... Nooit gehoord van je huisarts dat dat niet echt bevorderlijk is voor je vochtregulatie? Kunnen allemaal vage klachten door ontstaan en je gaat vocht vasthouden enzo .
[...]
Nee hoor, geen last van.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49785266
quote:
Nee, nogmaals, mijn huisarts is wél goed ingelicht. Bij verreweg de meeste vrouwen levert het totaal geen problemen op.
pi_49785279
Dus je hebt niet het gevoel dat je je hormooncyclus een beetje fuckt?
pi_49785280
woei dat is echt tof
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49785289
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:12 schreef -Trinity- het volgende:
Dus je hebt niet het gevoel dat je je hormooncyclus een beetje fuckt?
Nee, ik heb helemaal nergens last van, sterker nog, ik voel me er zelfs beter bij.

Je hormooncyclus wordt natuurlijk sowieso al bepaald door de pil als je die slikt. Je hebt dan al geen gewone cyclus meer.
  Vis een optie? zaterdag 26 mei 2007 @ 10:39:55 #225
70532 loveli
N
pi_49786341
Ongeacht wat iedereen van welke pil dan ook vindt, volgens mij kan het geen kwaad om er meer over te weten. Die 'nieuwe' pil heeft hormonen die al zowat 50 jaar als geboortebeperking worden gebruikt, alleen in een andere verhouding. Het is bijna hetzelfde als de Microgynon-20 of Lovette (10% monder levonorgestrel), alleen is er in het onderzoek rekening mee gehouden dat er geen stopweek wordt ingelast. Nieuw? My ass, er staat slechts wat anders in de bijsluiter onder het kopje 'gebruik'.

De meeste vrouwen zouden er goed aan doen om zich een beetje te verdiepen in hoe hun lichaam werkt. Of je de pil nou slikt, niet slikt of doorslikt, je bent er zeker bij gebaat om te weten wat er allemaal gebeurt in je lichaam. De hele hormoonhuishouding is meer dan alleen oestrogenen en progestagenen, ook bv. insuline speelt een rol.

Mijn mening over doorslikken: prima. Waarom zou je een keer in de zoveel dagen de (toch al kunstmatige) hormoonbalans weer verstoren? De stopweek stamt uit de middeleeuwen zodat het lijkt op een normale cyclus, ook is het een valse zekerheid voor vrouwen dat alles nog 'normaal' werkt en er geen sprake is van zwangerschap. Eens in de 3 tot 6 maanden is goed genoeg en de tijd zal leren of eens in de 10 jaar ook gezond is.
crap in = crap out
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:18:17 #226
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49786994
Deze thread maakt wel heel duidelijk dat er nog een grote hoop sprookjes misverstanden bestaan over dit onderwerp.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:20:37 #227
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49790051
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mijn huisarts weet gelukkig wél hoe het werkt.
heb je het dan gevraagd? want dan wil ik je best gelijk geven hoor.
Screw you guys, I'm going home.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:29:38 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49790241
Ik wil nog even opmerken dat huisartsen hierin waarschijnlijk ook verschillend zullen adviseren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49790939
Ik slik de pil toch altijd al door, heb nu alleen soms na een paar maanden wel last van doorbraakbloedingen, dus als die met die nieuwe pil ook niet meer komen lijkt het mij ideaal En ik heb er geen klachten van dat ik doorslik, dat ik vocht vast houd ofzo zoals hierboven genoemd werd en mijn huisarts zei ook gewoon dat je tegenwoordig gewoon onbeperkt kunt doorslikken
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:49:54 #230
81237 releaze
best of both worlds
pi_49791835
Het ligt ook aan je pil. Ik heb nu een paar jaar een driefase pil geslikt (waarbij de bijwerkingen minder zouden zijn dan bij een eenfase pil) en die moet je gewoon niet doorslikken. Die pil is geloof ik meer gebaseerd op je natuurlijk cyclus, waardoor je in bepaalde periode minder hormonen krijgt en in bepaalde perioden meer. Maar goed, dat houdt dus wel in dat als je doorslikt je alsnog in je lichte periode geloof ik zwaar gaat bloeden. Plus is het niet meer afgestemd op je cyclus waardoor de pil onveilig wordt. Zoiets had ik begrepen.

Maar bij eenfasepillen doet mijn dokter ook niet moeilijk.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:54:49 #231
81237 releaze
best of both worlds
pi_49791948
Ik vraag me overigens af of ze ooit nog wetenschappelijk onderzoek zullen doen naar het effect van de pil op lange termijn. Er is tegenwoordig zo bijzonder veel geld mee gemoeid (en bijna geen hormoonvrije alternatieven) dat de medische industrie zich meedogenloos in hun eigen vingers zou snijden. And we all know hoe machtig de medische industrie is in het land van the american dream.
pi_49792460
Ik slik de gewone pil gewoon doo r (i.v.m. migraineaanvallen in de stopweeK), nooit doorbraakbloedingen. Een client op mijn werk heeft het ook geprobeerd, i.v.m. hevige bloedingen; die had continue doorbraakbloedingen. Voor haar zou een dergelijke pil wel fijn zijn; ze slikt de pil alleen om de menstruatie te reguleren.
pi_49793463
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Mét pil minder moodswings, minder depressieve gevoelens, minder het gevoel dat ik word geleefd door mijn hormonen. Tja.
Heb ik ook.
pi_49794609
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:49 schreef releaze het volgende:
Het ligt ook aan je pil. Ik heb nu een paar jaar een driefase pil geslikt (waarbij de bijwerkingen minder zouden zijn dan bij een eenfase pil) en die moet je gewoon niet doorslikken. Die pil is geloof ik meer gebaseerd op je natuurlijk cyclus, waardoor je in bepaalde periode minder hormonen krijgt en in bepaalde perioden meer. Maar goed, dat houdt dus wel in dat als je doorslikt je alsnog in je lichte periode geloof ik zwaar gaat bloeden. Plus is het niet meer afgestemd op je cyclus waardoor de pil onveilig wordt. Zoiets had ik begrepen.

Maar bij eenfasepillen doet mijn dokter ook niet moeilijk.
Als je een driefasenpil wil doorslikken is het aangeraden om dat slechts 1 week te doen en dan alleen de pilletjes uit de laatste fase te gebruiken, zodat je de laatste fase 'rekt'.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:17:06 #235
81237 releaze
best of both worlds
pi_49796483
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:56 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als je een driefasenpil wil doorslikken is het aangeraden om dat slechts 1 week te doen en dan alleen de pilletjes uit de laatste fase te gebruiken, zodat je de laatste fase 'rekt'.
tja, dat is rekken, dat vind ik niet doorslikken. op microgynon kon ik echt een maand of 4 doorslikken zonder ellende.. mn moeder heeft geloof ik zelfs een jaar of 5 doorgeslikt zonder problemen. ik vond dat van de gewone pil wel fijner, het zelf een beetje in de hand hebben, maar aan de andere kant werd ik gewoon hondsberoerd van de overdose aan hormonen vandaar ook dat ik een lichtere pil wilde hebben toen ik weer behoefte had aan anticonceptiemiddelen.
pi_49798440
quote:

Nee, ik hoef die nieuwe pil niet. Sinds ik aan de gewone pil ben bloed ik niet zo heel veel en is mijn buikpijn ook veel minder, en ik vind dat het erbij hoort in zekere zin. Daarnaast is het altijd wel een beetje een check als je 'n vriend hebt hè. En ja, ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is, maar dat zijn maar heel weinig dingen.
Niets van last hier... Ik ben heel tevreden over die pil.
pi_49800387
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef GlazenKaak het volgende:
Oooh dat wil ik! Maar ik slik sowieso de pil door, dus ik word maar een paar keer per jaar ongesteld. Heerlijk
Same here. Ben wel altijd bang geweest dat het schadelijk voor me zou zijn ofzo.
pi_49806720
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:05 schreef Lollifant het volgende:
Heb ik ook.
En ik. Denk ik. De vrouwen in onze familie zijn nogal hormoongevoelig, en ik DENK dat het met de jongste generatie minder uit de hand loopt omdat wij de boel keurig reguleren met behulp van de pil. Ik weet het niet zeker. Slik de pil inmiddels langer wel dan niet, ik weet niet hoe het met me was gegaan als ik 'm niet had geslikt. Ben ook nog niet zwanger geweest. Maar het valt me wel op dat het bij mij, m'n zusjes en m'n nichtjes echt een stuk minder extreem is dan bij m'n moeder, oma en tantes. Kan ook liggen aan andere dingen, dat weet je natuurlijk nooit zeker.
pi_49813697
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil nog even opmerken dat huisartsen hierin waarschijnlijk ook verschillend zullen adviseren.
Klopt. Ik had twee huisartsen, eentje 'van de oude stempel' en een jonge vent. Die eerste komt met dezelfde onzinargumenten als sommige mensen hier, de ander geeft aan dat het helemaal geen kwaad kan als je er zelf geen last van hebt.
pi_49814633
Ik zou die pil denk ik niet nemen. Het is denk ik gewoon gezonder om elke maand ongesteld te worden. Erg fijn is het niet, maar nooit meer ongesteld....ik heb zo mijn twijfels
pi_49815241
Heel interessant!
pi_49815365
Dit topic ook trouwens, tvp.
pi_49815444
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:37 schreef Isegrim het volgende:
Klopt. Ik had twee huisartsen, eentje 'van de oude stempel' en een jonge vent. Die eerste komt met dezelfde onzinargumenten als sommige mensen hier, de ander geeft aan dat het helemaal geen kwaad kan als je er zelf geen last van hebt.
Op zich wel een hele goeie op het gebied van geneeskunde: het kan geen kwaad als je er zelf geen last van hebt.
pi_49822468
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Op zich wel een hele goeie op het gebied van geneeskunde: het kan geen kwaad als je er zelf geen last van hebt.
Dat is natuurlijk nonsens. Hoge bloeddruk merk je ook niet, maar kan behoorlijk kwaad.
pi_49825283
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Same here. Ben wel altijd bang geweest dat het schadelijk voor me zou zijn ofzo.
Ik ben daar niet zo bang voor. Ik merk er niks van en wanneer ik menstrueer heb ik er totaal geen last van. Kijk, als nou later blijkt dat je er kanker of drie hoofden van krijgt of misvormde kinderen is dat knap vervelend, maar eigenlijk denk ik daar helemaal niet zo overna. Veel meisjes/vrouwen in mijn omgeving slikken de pil door en als het allemaal goed gaat..tsja.
pi_49825859
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:20 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nonsens. Hoge bloeddruk merk je ook niet, maar kan behoorlijk kwaad.
Je kunt het ook verkeerd opvatten natuurlijk Dit wordt volgens mij bedoeld als, het kan geen kwaad, dus als je er zelf ook geen last van hebt in de vorm van doorbraakbloedingen kun je het gewoon doen.
pi_49827315
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Je kunt het ook verkeerd opvatten natuurlijk Dit wordt volgens mij bedoeld als, het kan geen kwaad, dus als je er zelf ook geen last van hebt in de vorm van doorbraakbloedingen kun je het gewoon doen.
Dan nog ben ik het er niet mee eens. Daarnaast staat er "op het gebied van de Geneeskunde".
pi_49832569
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:19 schreef Ska-te het volgende:
Ik zou die pil denk ik niet nemen. Het is denk ik gewoon gezonder om elke maand ongesteld te worden. Erg fijn is het niet, maar nooit meer ongesteld....ik heb zo mijn twijfels
Bevalt mij erg goed, hoor!
pi_49902000
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:27 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Bevalt mij erg goed, hoor!
Mij ook, behalve dat ik wel een gevoelige buik heb, té gevoelig maar is beter dan ongesteld.
Wat ik wel typisch vind is dat, elke keer wanneer ik in een dergelijk topic post, ik binnen enkele dagen ongesteld wordt. Niet meer doen dus.
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:33:56 #250
37769 erodome
Zweefteef
pi_49933678
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:56 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dus omdat Erodome geen pil gebruikt geeft zij natuurlijke reacties en wij niet? Ga fietsen
Als je eeb beetje had opgelet had je geweten dat ik een mirena spiraal heb en dus wel degelijk hormonen heb in mijn lijf.....

Ik reageer alleen op de manier die voor mij natuurlijk is, met wat teveel info en een beetje felheid.

Daarbij vind ik het een beetje raar dat je eerst zegt dat je nooit kruiden enzo hebt geprobeert, maar nu ineens zegt dat je echt al vanalles hebt geprobeert, ben dan erg benieuwd naar wat je geprobeert hebt om je menstruatie wat beter te laten lopen.
Gewone gezonde voeding is niet genoeg, is erg goed, maar als je uit die balans bent zal je moeten aanvullen hier en daar.

Dus bij deze dan de vraag, wat heb je dan geprobeert, daar ben ik echt benieuwd naar, wat voor dingen zinn er allemaal om te proberen(omdat ik buiten voeding en kruiden zelf weinig weet wat echt oplost, zou het erg fijn vinden om als er meer dingen zijn die ook te weten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')