Ik gebruik de minipil ook en heb sindsdien ook geen bloedingen meer. Nu heeft niet iedereen dat bij de minipil, maar het kan dus wel op die manier. Ik heb nog bij aan mijn huisarts gevraagd of het 'onnatuurlijk' is en die zei dat ik wel gewoon een cyclus heb, alleen dan zonder bloeding. Volgens haar is het dus geen enkel probleem.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in België en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
Sorry dat IS zo....quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tuurlijk, ga daar maar lekker in geloven
Sorry, maar al die shit is voor een deel de oorzaak van nare klachten met menstruatiequote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:00 schreef thaleia het volgende:
Eens met Isegrim. Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees![]()
We steken de ene sigaret na de andere op, zuipen, geven onze kinderen zoveel produkten met suikers dat ze er totaal hyper en opgefokt van worden, eten en drinken zelf enorme ladingen frisdrank en snoep, houden ons op de been met liters koffie....allemaal dingen die nogal fikse invloed hebben op ons lichaam waardoor het bepaald niet meer 'natuurlijk' werkt, en als het dan ineens om vrouwelijke hormonen gaat is het ineens totaal verwerpelijk om daar in te grijpen in 'de natuur'?
Ongelooflijk, net zo ongelooflijk als dat Nederland zo ongeveer het enige land ter wereld is waar er een enorme waarde aan wordt gehecht dat vrouwen, zoals het hoort in de natuur, helse pijnen lijden bij de bevalling en er in sommige gevallen als voorgoed invalide uitkomen.
Mensen mensen toch, kijk eens om je heen en zie hoeveel mensen in je omgeving er allang niet meer in leven zouden zijn of een ernstig beperkt leven zouden leiden als ze niet zouden 'ingrijpen in de natuur'. Echt, ik hecht aan mijn gezondheid en welzijn, maar ik denk dat het OOK ongezond, en bepaald niet realistisch, is om de natuur als al te heilig te beschouwen.
Xtc is tijdelijk, geen jarenlang omver werpen van je balans, bij gematigd gebruik van xtc kan je het ook gewoon prima opvangen met oa voeding e.d. en heb je amper tot geen nare klachten ervan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het trouwens wel frappant wat erodome hier schrijft. Ze neemt regelmatig XTC, maar je menstruatie afschaffen is onnatuurlijk.
Overigens gebruik ik ook wel eens XTC, dus ik heb daar niks op tegen, maar in het licht van dit topic is het toch een béétje vreemd.![]()
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Xtc is tijdelijk, geen jarenlang omver werpen van je balans, bij gematigd gebruik van xtc kan je het ook gewoon prima opvangen met oa voeding e.d. en heb je amper tot geen nare klachten ervan.
Dus nee, dat is niet vreemd.
Het gaat mij erom dat er alleen maar bedekt wordt en niets opgelost wordt, een vrouw komt bij de dokter met klachten en krijgt niet te horen dat er andere mogelijkheden zijn, dat ze op voeding moet letten, ijzer moet toevoegen als ze veel bloed bv en zo nog veel meer, nee er wordt gewoon een sloot hormonen ingepleurt die alle normale processen verstoort.
Dingen als xtc wordt door vele mensen spastisch op gereageerd, als je dat neemt ben je gek toch, maar jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.
Begrijp me goed, ik ben niet tegen pilgebruik of wat dan ook, ik vind alleen dat menstruatie niet zo in een verdomhoekje zou moeten zitten en dat vrouwen beter geleerd wordt hoe ze hiermee om kunnen gaan om problemen te verkomen of op te lossen.
Nou, ik heb het ook geprobeerd maar ik weet dat ik me gewoon heel erg veel gelukkiger en gezonder voel mét hormonale anticonceptie. En ik vind het heel erg vervelend dat terwijl ik weet dat het geen f*ck uitmaakt voor je gezondheid (want kanker krijg je toch wel) er mensen zijn die daar vreselijk moeilijk over doen. Sommige mensen hebben echt van alles geprobeerd maar hebben nu eenmaal van nature een enorm zware menstruatie en ik ben er daar 1 van ja. Als ik van mezelf een dag of 4 wat zou bloeden en een paar uur krampjes zou hebben, zou je mij niet horen, maar met wat ik heb (en wat niet door goede voeding op te lossen is aangezien ik rond mijn menstruatie altij al extra gezond eet en goed op de juiste voeding let) is er gewoon geen andere optie die niet mijn hele leven overhoop haalt. En ik ben er gelukkig mee en ik weet dat veel vrouwen, ook uit dit topic, er ook ongeveer zo over denken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:33 schreef zoalshetis het volgende:
erodome vertelt gwoon over de risico's van hormonen slikken. en zeer terecht. heel veel vrouwen krijgen depressies of voelen zich bijna als een zombie als ze pil=hormonen slikken.
ok, je hebt dan tenminste niet meer het gevoel dat je zwanger raakt, maar zonder pil en periodieke onthouding en tests (als je echt niet zwanger wilt worden bij twijfel gevallen) plus condooms in de gevaarlijke tijden is volgens mij vele malen beter voor jullie ( het vrouwelijk) lichaam.
deal? probeer anders je vriendje er van te overtuigen dat ie een condoom om moet doen omdat je niet vol hormonen wil zitten. of doe het condoom lekker zelf om...
please
Jup, zo is het nu eenmaal. Als je menstrueert heb je een veel sterkere lichaamsgeur en ik merk echt aan mezelf (want ik ben helemaal geen zweter) dat ik tijdens mijn menstruatie dus wel natte plekken krijg onder mijn oksels. En ik sta daar echt niet alleen in, helaas.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ieuwwwwwwww wat heb jij een gore menstruatie!
Djezus arghhhhhh, dat is toch echt niet de normale gang van zaken dame!
Enne maandverband is zo 1950 bedoel![]()
En wat gek dat je dan zweet enzo?
bizar verhaal hoor![]()
Dan slik je toch gewoon geen pil?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:21 schreef zhe-devilll het volgende:
idem zo denk ik er ook over, die hele pilzooi lijkt me gewoon niet goed.
ja.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:09 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Dan slik je toch gewoon geen pil?
Inderdaad, het lijkt me een stuk relaxter daar niet al teveel bij stil te staan. Er zijn zoveel gewoontes die de moderne mens jarenlang bezigt waar je net zo goed je vraagtekens bij kunt zetten, maar zolang het merendeel van die mensen niet misvormd of ernstig gehandicapt raakt en ik zelf ook al die jaren uitermate tevreden ben met de pil en blij dat ie bestaat, blijf ik 'm vrolijk slikken en heb absoluut geen zin om daar spastisch over te doen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef erodome het volgende:
jarenlang een berg hormonen je lijf in pompen en niets van het lijf het zelf te laten reguleren is wel de normaalste zaak van de wereld, daar staat niemand bij stil.
spastisch is idd niet goed. maar dat is dan ook niet hoe ero doet, ok misschien duikt ze er iets te ver in, maar dat is slechts een persoonlijke natuurlijke reactie van haar. eerlijk en zeker.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:19 schreef thaleia het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt me een stuk relaxter daar niet al teveel bij stil te staan. Er zijn zoveel gewoontes die de moderne mens jarenlang bezigt waar je net zo goed je vraagtekens bij kunt zetten, maar zolang het merendeel van die mensen niet misvormd of ernstig gehandicapt raakt en ik zelf ook al die jaren uitermate tevreden ben met de pil en blij dat ie bestaat, blijf ik 'm vrolijk slikken en heb absoluut geen zin om daar spastisch over te doen.
mwah... Ken een type die 'tegen medicijnen e.d was" maar dan wel flink aan de wiet, xtc etc...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 03:17 schreef Prinsesje4you het volgende:
Ik denk er niet aan om het te proberen oid.. ik ga niet rotzooien met de ''natuur''
Dat heb ik dus ook. Mét pil minder moodswings, minder depressieve gevoelens, minder het gevoel dat ik word geleefd door mijn hormonen. Tja.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:57 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Nou, ik heb het ook geprobeerd maar ik weet dat ik me gewoon heel erg veel gelukkiger en gezonder voel mét hormonale anticonceptie.
Dus omdat Erodome geen pil gebruikt geeft zij natuurlijke reacties en wij niet? Ga fietsenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
spastisch is idd niet goed. maar dat is dan ook niet hoe ero doet, ok misschien duikt ze er iets te ver in, maar dat is slechts een persoonlijke natuurlijke reactie van haar. eerlijk en zeker.
Nee hoor, geen last van.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:06 schreef -Trinity- het volgende:
Al die vrouwen die de pil doorslikken, achter elkaar door... Nooit gehoord van je huisarts dat dat niet echt bevorderlijk is voor je vochtregulatie? Kunnen allemaal vage klachten door ontstaan en je gaat vocht vasthouden enzo
.
[...]
Nee, nogmaals, mijn huisarts is wél goed ingelicht. Bij verreweg de meeste vrouwen levert het totaal geen problemen op.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:06 schreef -Trinity- het volgende:
Al die vrouwen die de pil doorslikken, achter elkaar door... Nooit gehoord van je huisarts dat dat niet echt bevorderlijk is voor je vochtregulatie? Kunnen allemaal vage klachten door ontstaan en je gaat vocht vasthouden enzo
.
Nee, ik heb helemaal nergens last van, sterker nog, ik voel me er zelfs beter bij.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:12 schreef -Trinity- het volgende:
Dus je hebt niet het gevoel dat je je hormooncyclus een beetje fuckt?
heb je het dan gevraagd? want dan wil ik je best gelijk geven hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn huisarts weet gelukkig wél hoe het werkt.
Heb ik ook.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Mét pil minder moodswings, minder depressieve gevoelens, minder het gevoel dat ik word geleefd door mijn hormonen. Tja.
Als je een driefasenpil wil doorslikken is het aangeraden om dat slechts 1 week te doen en dan alleen de pilletjes uit de laatste fase te gebruiken, zodat je de laatste fase 'rekt'.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:49 schreef releaze het volgende:
Het ligt ook aan je pil. Ik heb nu een paar jaar een driefase pil geslikt (waarbij de bijwerkingen minder zouden zijn dan bij een eenfase pil) en die moet je gewoon niet doorslikken. Die pil is geloof ik meer gebaseerd op je natuurlijk cyclus, waardoor je in bepaalde periode minder hormonen krijgt en in bepaalde perioden meer. Maar goed, dat houdt dus wel in dat als je doorslikt je alsnog in je lichte periode geloof ik zwaar gaat bloeden. Plus is het niet meer afgestemd op je cyclus waardoor de pil onveilig wordt. Zoiets had ik begrepen.
Maar bij eenfasepillen doet mijn dokter ook niet moeilijk.
tja, dat is rekken, dat vind ik niet doorslikken. op microgynon kon ik echt een maand of 4 doorslikken zonder ellende.. mn moeder heeft geloof ik zelfs een jaar of 5 doorgeslikt zonder problemen. ik vond dat van de gewone pil wel fijner, het zelf een beetje in de hand hebben, maar aan de andere kant werd ik gewoon hondsberoerd van de overdose aan hormonenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:56 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je een driefasenpil wil doorslikken is het aangeraden om dat slechts 1 week te doen en dan alleen de pilletjes uit de laatste fase te gebruiken, zodat je de laatste fase 'rekt'.
Niets van last hier... Ik ben heel tevreden over die pil.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:06 schreef -Trinity- het volgende:
.
Nee, ik hoef die nieuwe pil niet. Sinds ik aan de gewone pil ben bloed ik niet zo heel veel en is mijn buikpijn ook veel minder, en ik vind dat het erbij hoort in zekere zin. Daarnaast is het altijd wel een beetje een check als je 'n vriend hebt hè. En ja, ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is, maar dat zijn maar heel weinig dingen.
Same here. Ben wel altijd bang geweest dat het schadelijk voor me zou zijn ofzo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef GlazenKaak het volgende:
Oooh dat wil ik! Maar ik slik sowieso de pil door, dus ik word maar een paar keer per jaar ongesteld. Heerlijk
En ik. Denk ik. De vrouwen in onze familie zijn nogal hormoongevoelig, en ik DENK dat het met de jongste generatie minder uit de hand loopt omdat wij de boel keurig reguleren met behulp van de pil. Ik weet het niet zeker. Slik de pil inmiddels langer wel dan niet, ik weet niet hoe het met me was gegaan als ik 'm niet had geslikt. Ben ook nog niet zwanger geweest. Maar het valt me wel op dat het bij mij, m'n zusjes en m'n nichtjes echt een stuk minder extreem is dan bij m'n moeder, oma en tantes. Kan ook liggen aan andere dingen, dat weet je natuurlijk nooit zeker.quote:
Klopt. Ik had twee huisartsen, eentje 'van de oude stempel' en een jonge vent. Die eerste komt met dezelfde onzinargumenten als sommige mensen hier, de ander geeft aan dat het helemaal geen kwaad kan als je er zelf geen last van hebt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil nog even opmerken dat huisartsen hierin waarschijnlijk ook verschillend zullen adviseren.
Op zich wel een hele goeie op het gebied van geneeskunde: het kan geen kwaad als je er zelf geen last van hebt.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:37 schreef Isegrim het volgende:
Klopt. Ik had twee huisartsen, eentje 'van de oude stempel' en een jonge vent. Die eerste komt met dezelfde onzinargumenten als sommige mensen hier, de ander geeft aan dat het helemaal geen kwaad kan als je er zelf geen last van hebt.
Dat is natuurlijk nonsens. Hoge bloeddruk merk je ook niet, maar kan behoorlijk kwaad.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Op zich wel een hele goeie op het gebied van geneeskunde: het kan geen kwaad als je er zelf geen last van hebt.
Ik ben daar niet zo bang voor. Ik merk er niks van en wanneer ik menstrueer heb ik er totaal geen last van. Kijk, als nou later blijkt dat je er kanker of drie hoofden van krijgt of misvormde kinderen is dat knap vervelend, maar eigenlijk denk ik daar helemaal niet zo overna. Veel meisjes/vrouwen in mijn omgeving slikken de pil door en als het allemaal goed gaat..tsja.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Same here. Ben wel altijd bang geweest dat het schadelijk voor me zou zijn ofzo.![]()
Je kunt het ook verkeerd opvatten natuurlijkquote:Op zondag 27 mei 2007 16:20 schreef DDM het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nonsens. Hoge bloeddruk merk je ook niet, maar kan behoorlijk kwaad.
Dan nog ben ik het er niet mee eens. Daarnaast staat er "op het gebied van de Geneeskunde".quote:Op zondag 27 mei 2007 17:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Je kunt het ook verkeerd opvatten natuurlijkDit wordt volgens mij bedoeld als, het kan geen kwaad, dus als je er zelf ook geen last van hebt in de vorm van doorbraakbloedingen kun je het gewoon doen.
Bevalt mij erg goed, hoor!quote:Op zondag 27 mei 2007 12:19 schreef Ska-te het volgende:
Ik zou die pil denk ik niet nemen. Het is denk ik gewoon gezonder om elke maand ongesteld te worden. Erg fijn is het niet, maar nooit meer ongesteld....ik heb zo mijn twijfels
Mij ook, behalve dat ik wel een gevoelige buik heb, té gevoelig maar is beter dan ongesteld.quote:
Als je eeb beetje had opgelet had je geweten dat ik een mirena spiraal heb en dus wel degelijk hormonen heb in mijn lijf.....quote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:56 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dus omdat Erodome geen pil gebruikt geeft zij natuurlijke reacties en wij niet? Ga fietsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |