Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Buikpijn, migraine en ranzigheid vind ik anders argumenten genoeg.Rot toch een eind op.
Okay, nu hebben we wel gehoord dat die kruidentoelie en voedingshit goed helpt!!quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.
Die organen daar doen meer als je denkt op het eerste gezicht, serieus.
En waarom probeer je niet eens goede kruiden en goed op je voeding letten, je wordt er alleen maar gezonder van en je hebt een hele goede kans dat je klachten een stuk minder worden.
Kan je gewoon de pil blijven slikken erbij, maar je lichaam zal beter in balans zijn.
Juist.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Inmiddels gaat de discussie over wel vs. niet menstrueren, en zelfs over wel/niet pilgebruik.
Bij pilgebruik is er echter nooit sprake van een menstruatie, maar van een onttrekkingsbloeding. Dat is heel iets anders!
De discussie over de onnatuurlijkheid van niet bloeden hoort dan m.i. ook niet thuis in dit topic. De bloeding in de stopweek bij pilgebruik is immers sowieso al onnatuurlijk.
Dus waarom zou je als pilgebruikster niet voor het wegblijven van die onttrekkingsbloeding kiezen?
Je gaat toch al tegen de natuur in door de pil te slikken!
Lees je ook wat ik schrijf? Let vooral ook op de smilie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.
Die organen daar doen meer als je denkt op het eerste gezicht, serieus.
quote:Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.![]()
Kruiden helpen niet tegen migraine. Ook niet tegen buikpijn trouwens. Denk je niet dat ik niet allang van alles geprobeerd heb?quote:En waarom probeer je niet eens goede kruiden en goed op je voeding letten, je wordt er alleen maar gezonder van en je hebt een hele goede kans dat je klachten een stuk minder worden.
Kan je gewoon de pil blijven slikken erbij, maar je lichaam zal beter in balans zijn.
Waar haal je die onzin vandaan? Nogmaals, de bloeding die je tijdens te stopweek krijgt is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Mihaelaz het volgende:
meisjes en dames toch, ik word bang als ik jullie reacties lees nl. degene waarin staat dat ze toch niet ongesteld worden omdat ze hun pil doornemen. weten jullie dan niet dat dat ongezond is als je dat regelmatig doet?? af en toe kan geen kwaad. laat je in godsnaam toch voorlichten.
Mijn gynaecoloog heeft mij aangeraden om de pil door te slikken zonder stopweek. Hij zij dat ik gewoon kon testen hoeveel strips ik achter elkaar door kon slikken zonder dat ik een doorbraakbloeding kreeg. Dat is bij mij een maand of 3, 4.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Mihaelaz het volgende:
meisjes en dames toch, ik word bang als ik jullie reacties lees nl. degene waarin staat dat ze toch niet ongesteld worden omdat ze hun pil doornemen. weten jullie dan niet dat dat ongezond is als je dat regelmatig doet?? af en toe kan geen kwaad. laat je in godsnaam toch voorlichten.
Tuurlijk, ga daar maar lekker in gelovenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 04:00 schreef Manono het volgende:
Btw, menstruatieklachten zijn voorkomen met vitaminen en voldoende rust
Hier heb ik er een voor je:quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:10 schreef MaLo het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw bron dat het ongezond zou zijn.
Nouja, als je normaal menstrueert zonder hormonale dingesen dan zou je dus minder kans hebben op borstkanker en trombose enzo... Maar dat zijn meer nadelen van de pil dan voordelen van wel menstrueren, mijn inziens.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:33 schreef Spacehamster het volgende:
Het lijkt me nuttig even aan te geven dat er tegen de menstruatie al meerdere voordelen zijn aangetoond en voor de menstruatie is er niets nuttigers gezegd dan "Omdat het natuurlijk is".
Als er voordelen zijn aan menstrueren (voor vrouwen die geen homoonanticonceptie gebruiken) dan zou ik dat graag eens beargumenteerd zien met feiten. Want het wordt zo wat vaag...vind ik.
Statistiek... als je de gegevens lang genoeg martelt, zullen ze een bekentenis afleggen. Dat percentage is genomen over alle pilgebruiksters, ook vrouwen die al jaren slikken. Het risico is juist het hoogst in het eerste jaar van gebruik. Als je de kans op trombose in het eerste jaar pilgebruik bekijkt, zullen daar andere getallen uitkomen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:50 schreef Spacehamster het volgende:
De kans van trombose is minder dan een procent. Dat vind ik wel heeeeel erg klein.
En idd deze thread ging niet over normaal pilgebruik. We raken onwijs afgeleid
ga naar je huisdokter en vraag het, als je mij niet gelooft.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 06:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin vandaan? Nogmaals, de bloeding die je tijdens te stopweek krijgt is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding.
Er is geen enkel bewijs dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken (ook de huisarts zal je vertellen dat dat helemaal geen kwaad kan). Miljoenen vrouwen doen het al decennialang en ik heb nog nooit een publicatie gezien waaruit blijkt dat het nadelige gevolgen heeft. Dus kom maar op met een betrouwbare bron.
Jezus, wat een hippies in dit topic.Ik zie vooral een heleboel ongefundeerde onzinbeweringen en zweverig gelul. Het lijkt wel of ik met Klazien uut Zalk te maken heb.
Je mag geloven wat je wiltquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Tuurlijk, ga daar maar lekker in geloven
Isegrim heeft toch echt gelijk hoor! Het is idd een onttrekkingsbloeding (volgens mij is dit zelfs uitgelegd tijdens mijn biologielessen!)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
ga naar je huisdokter en vraag het, als je mij niet gelooft.
Mijn huisarts weet gelukkig wél hoe het werkt.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
DAT ben ik helemaal met je eens. En zeker bij nieuwe middelen wacht ik liever eerst effe af wat de langetermijneffecten zijn (wat deze nieuwe pil betreft zal dat dus inhouden dat ik hem niet ga nemen, want tegen de tijd dat die effecten bekend zijn ben ik bejaardquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:36 schreef Manono het volgende:
dat je niet klakkeloos slikt wat de pharmaceutische industrie voorschotelt. Die is namelijk niet in de eerste plaats op jouw gezondheid uit. Er zijn zoveel onvoldoende ontwikkelde "revolutionaire" medijcijnen op de markt geweest die nav de eerug vreemde bijwerkingen een stille dood zijn gestroven of in de derde wereld zijn gedumpt . Zelfs vandaag schrijven de meeste huisartsen nieuwe middelen voor die hen door medisch ongeschoolde artsenbezoekers wordt aangeraden, in ruil voor leuke reisjes of voordelen die door de fabrikanten van de desbetreffende medicijnen worden betaald.
Kortom zelfs al heb je belangstelling voor deze pil, enige reserve kan echt geen kwaad.
Een huisarts is geen gynaecoloog of endocrinoloog. Een menstruatie is een onderdeel van de menstruele cyclus. Je menstruele cyclus ligt plat tijdens pilgebruik dus de entiteit menstruatie gaat niet meer op. Een menstruatie is een bloeding die berust op fysiologische processen. Bij pilgebruik reguleer je zelf zeg maar de hormonale regeling. Als je stopt in de stopweek krijg je een ontrekkingsbloeding en dus geen menstruatie.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
En jij static? Hoef je je nooit meer zorgen te maken of je scharrel ongesteld is die avondquote:
Wat mij tegenstaat is dat de eerste oplossing die voor menstruatieklachten wordt aangedragen, hormonaal is. Er zullen zeker gevallen zijn waarbij het de enige oplossing is die helpt, maar simpele dingen zoals essentiele vetzuren verhelpen de klachten bij een groot deel van de vrouwen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:34 schreef Isegrim het volgende:
Ook wel grappig dat het met name mannen zijn die hier op de bres springen voor de menstruatie.
Vast wel.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:57 schreef loveli het volgende:
Theunisbloemolie geprobeerd?
Dankzij de hormonen heb ik nog iets libido, zonder de nuva heb ik helemaal nooit zin.... verder begrijp ik niet hoe mensen het mooi kunnen vinden dat je elke maand een dag of 8 met klamme, benauwde maandverbandjes moet rondlopen, jezelf contasnt vies voelt, je aan alle kanten zweet en je een paar dagen uitgeschakeld op bed ligt.... Hoe kun je dat nou mooi vinden en waarderen aan je lichaam? Ik vind het eerder een valse k*tstreek van de natuur dat mannen in principe iedere dag van de maand lekker hun pik achterna kunnen lopen en zich normaal gesproken nooit zorgen hoeven te maken om gerelateerde pijnklachten aan dat onderdeel te hoeven ondergaan, en wij vrouwen elke maand een week plat moeten.....quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:42 schreef releaze het volgende:
Je schakelt het meest mooie en belangrijkste element van je lichaam (namelijk dat het zelf de balans zoekt en vindt) volledig uit. Een van de bijverschijnselen is libido verlies, en wie weet nog wel meer.. (ik persoonlijk geloof dat het iig je geest in grote mate beinvloedt, maar goed)
idem zo denk ik er ook over, die hele pilzooi lijkt me gewoon niet goed.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:05 schreef Starr_003 het volgende:
Het lijkt me niet gezond hoor, de menstruatie stopzetten![]()
Het is een natuurlijk/ biologisch proces. De mens wil 'alles' reguleren. Het lijkt me een slechte ontwikkeling. Daarbij lijkt het mij ook dat het 'echte' vrouwelijke gevoel een beetje verdwijnt, als je niet meer menstrueert.
Nee, zo'n pil zou niks voor mij zijn.
Ieuwwwwwwww wat heb jij een gore menstruatie!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dankzij de hormonen heb ik nog iets libido, zonder de nuva heb ik helemaal nooit zin.... verder begrijp ik niet hoe mensen het mooi kunnen vinden dat je elke maand een dag of 8 met klamme, benauwde maandverbandjes moet rondlopen, jezelf contasnt vies voelt, je aan alle kanten zweet en je een paar dagen uitgeschakeld op bed ligt.... Hoe kun je dat nou mooi vinden en waarderen aan je lichaam? Ik vind het eerder een valse k*tstreek van de natuur dat mannen in principe iedere dag van de maand lekker hun pik achterna kunnen lopen en zich normaal gesproken nooit zorgen hoeven te maken om gerelateerde pijnklachten aan dat onderdeel te hoeven ondergaan, en wij vrouwen elke maand een week plat moeten.....
maar de vraag was of de pil gezond voor je is. Ik zou zeggen nee, maar anderen zeggen van wel, omdat het voor hen een geschenk uit de hemel is die veel kwaaltjes voor ze oplost. Het is dus maar wat de definitie van gezond voor iemand is. (En ik denk het grootste gedeelte van ons wel zoiets heeft van 'menselijke gezondheid' is een universeel, objectief iets, ofzo. maar in deze discussie zeker niet dus?)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:42 schreef GlazenKaak het volgende:
Kunnen we niet gewoon zeggen:
Voor de éne vrouw is de pil een geschenk uit de hemel;
voor de andere vrouw is de pil helemaal niks
Zijn we ook van de discussie af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |