abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:13:31 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49698938
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn al sinds de uitvinding van de pil vrouwen die hun stopweken overslaan. Er is allang bewezen dat dat helemaal geen kwaad kan.
sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:14:10 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49698969
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
Kom maar op met de bronnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49698970
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..

Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang
pi_49698996
quote:

[..]

Honderden procenten? Bron?
pi_49699021
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je had iets beter moeten opletten bij biologie.
hoezo dan?
pi_49699047
Dat kan gewoon niet goed zijn. Ik had een keer 4 maanden de pil doorgeslikt nou dat doe ik dus ook nooit meer. Me huid en me lichaam zag er gewoon 4 maanden lang uit alsof het me eerste dag van mijn ongesteldheid is.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:16:29 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699076
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Honderden procenten? Bron?
bekijk maar een statistiek van vrouwen die op jonge leeftijd kanker krijgen aan genitaliën of borsten. die zijn er vast wel. ik heb het gezien in een magazine.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:17:10 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699096
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Sense het volgende:

[..]

hoezo dan?
het zijn er niet zoveel, een paar duizend misschien. wist je trouwens dat je voor je geboorte, als vrouw, de eitjes krijgt, maar dan zijn ze nog niet actief.
pi_49699106
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:15 schreef Sense het volgende:

[..]

hoezo dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eicel
pi_49699124
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bekijk maar een statistiek van vrouwen die op jonge leeftijd kanker krijgen aan genitaliën of borsten. die zijn er vast wel. ik heb het gezien in een magazine.
Goeie bronvermelding.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:18:14 #61
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699137
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Sense het volgende:

[..]

Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang
Kanker hoort niet bij ons lichaam, het is niet iets wat iedereen heeft. Dus dat is weer een lompe vergelijking.

Maargoed jullie moeten zelf weten of jullie je hele leven niet meer willen menstrueren of wel. Das jullie keuze
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:18:36 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49699150
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Goeie bronvermelding.
Ja, overtuigend verband met de pil, ook.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:19:24 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699193
quote:
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
pi_49699207
quote:
oeps

maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je
pi_49699288
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":

"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verláágt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:09 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49699302
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

quote:
Uit recent onderzoek is gebleken dat er een enigszins verhoogd risico bestaat op borstkanker, maar door de pil is de kans op kanker aan de eierstokken en het baarmoederslijmvlies lager, zodat over het geheel genomen de kans op kanker iets verlaagd is bij gebruik van de pil.
Bron
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:33 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49699323
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef Sense het volgende:

[..]

oeps

maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebt Zeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:25:15 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699451
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":

"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verláágt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
pi_49699512
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Typisch gevalletje 'onderbuikgevoelens'.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:28:40 #70
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699610
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek

De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49699717
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef denka het volgende:

[..]

Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
quote:
De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Wie heeft het nou weer over 'zomaar alles slikken'?

Bladiebla.
pi_49699718
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebt Zeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
Wie zegt dat ik daar niks van weet dan? Denkfoutje van mijn kant, meer niet, give it a rest
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:33:06 #73
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699858
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook over En doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
pi_49699930
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:

[..]

Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook over En doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Ik vermoed dat die pil in de OP weinig verschilt van een gewone anticonceptiepil, vandaar.
pi_49700018
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:

[..]

Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:38:42 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49700116
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
Ik had altijd een hevige menstruatie. Ook de keer dat ik achteraf toch zwanger bleek te zijn heb ik gebloed als een rund, met stolsels en al... Die menstruatie verschilde niks van mijn andere menstruaties.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49700161
quote:

[..]

Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:16 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49700264
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zag net een item op tv hierover en daar vonden veel Amerikaanse vrouwen het 'onnatuurlijk' om niet ongesteld te worden.
Wat mij betreft een non-argument, omdat de bij pilgebruik de onttrekkingsbloeding die plaatsvindt in de stopweek ook al kunstmatig is. Het is al geen 'echte' menstruatie.
Ik vind het geen non-argument, maar ik gebruik dan ook geen pil vanwege dezelfde reden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:55 #79
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49700284
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
Er zullen vast en zeker verschillen zitten in de verschillende soorten pillen. Als er geen verschil in zou zitten dan zou de frabrikant van de Seasonsale pil ook met deze variant op de markt zijn gekomen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:47:54 #80
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49700499
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.

En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.

Maargoed vrouwen doe wat je niet kan laten!

Bron
pi_49700665
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in België en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
pi_49700677
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.

En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.

Bron
Zoals al meer dan eens gezegd is in dit topic: de 'menstruatie' in de stopweek is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding; een kunstmatige menstruatie. Het slikken van de pil met stopweek is dus net zo 'onnatuurlijk' als het slikken van de pil zonder stopweek.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:55:01 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49700813
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:

Bron
Ik denk echt dat er nauwelijks vrouwen zijn die deze nieuwe pil "zomaar" zouden gaan slikken. Je laat je toch echt wel goed voorlichten over de voor- en nadelen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49702967
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef Lienekien het volgende:

Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days

Bron
daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
Halve baarmoeder??? Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_49703318
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Apotheose het volgende:
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
Gewoon eens in de paar maanden een testje doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:51:10 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703343
quote:

[..]

daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
[..]

[..]

Halve baarmoeder??? Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:54:14 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49703497
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef DDM het volgende:

[..]

Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?

als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
pi_49703575
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
Dat heb ik dus ook. Ik kan de pil 2,5 maand doorslikken, daarna moet ik echt stoppen. Krijg last van buikkrampen en doorbraakbloedingen.
Ik twijfel aan deze pil. Je moet het bloed en stolsels uit je baarmoeder toch ook een keer kwijt? Lijkt me niet echt gezond voor je lichaam en je hormonenstelstel.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:56:44 #89
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49703599
quote:
[..]
Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak ) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk .
___

Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen .
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.

Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.

Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
pi_49703681
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad . Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .' . Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:59:33 #91
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49703725
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
Misschien ben ik wel de helft van een tweeling verloren
pi_49703804
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:56 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak ) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk .
___

Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen .
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.

Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.

Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
ja dat was dus ook mijn reden om aan die pil te gaan. Maar zwart voor mn ogen is t nooit geweest maar wel stuk of wat keren -> per dag. Ook niet fijn. Heb nu lichte krampjes als t er aan zit te komen. Vind ik wel ok.
pi_49703877
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
En je was ook echt trouw aan die pil? Elke dag echt ingenomen en alles volgens het boekje, zeg maar?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:03:48 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703926
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad . Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .' . Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
pi_49704074
Ik zou die pil wel willen hoor. Bij de gewone pil word ik na twee maanden sowieso toch ongesteld. Eens in de twee maanden gaat nog wel, maar als ik iedere maand ongesteld ben erger ik me helemaal dood, veel te vaak. Mensen die zeggen 'het is maar 1 keer in de maand' zou ik erop willen wijzen dat het wel langer dan een uurtje duurt: ik ben dan gewoon een kwart van het jaar ongesteld. Beetje veel. Zeker agz ik toch geen kinderen wil. Als ik onvruchtbaar zou worden van zo'n pil, zou ik dat eerder als bonus beschouwen.

Bovendien, lekker als je op vakantie gaat of zo, ongesteld zijn. Ik weet nog wel van de Romereis dat het voor de dames die van hun ouders de pil niet mochten een heel gehannes was om een toilet te vinden, laat staan een schone. En als ik bij andere mensen blijf slapen vind ik het ook niet fijn, zeker niet in een mannenhuishouden waar 9 van de 10 keer geen vuilnisbakje op het toilet staat.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:10:46 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49704226
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:03 schreef Aventura het volgende:

[..]

Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:12:47 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49704324
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Is je kind soms erg standvastig en eigenwijs?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:15:08 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49704429
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:18:40 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49704587
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:15 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
ja ok. het heeft wat baarmoedermond -achtige nadelen.

neemt niet weg dat zelfs een man die zich niet goed gewassen heeft een bacterie kan overbrengen waardoor vrouwen baarmoederhalskanker kunnen krijgen.

het is nogal een fragiel proces dat ik niet graag met de pil kapot zie gaan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:58 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_49705322
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.

Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.

Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')