Kanker hoort niet bij ons lichaam, het is niet iets wat iedereen heeft. Dus dat is weer een lompe vergelijking.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Sense het volgende:
[..]
Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang![]()
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...quote:
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
Bronquote:Uit recent onderzoek is gebleken dat er een enigszins verhoogd risico bestaat op borstkanker, maar door de pil is de kans op kanker aan de eierstokken en het baarmoederslijmvlies lager, zodat over het geheel genomen de kans op kanker iets verlaagd is bij gebruik van de pil.
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebtquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef Sense het volgende:
[..]
oeps![]()
maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je![]()
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":
"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verlįįgt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."
http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
Typisch gevalletje 'onderbuikgevoelens'.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoekquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef denka het volgende:
[..]
Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek![]()
Wie heeft het nou weer over 'zomaar alles slikken'?quote:De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Wie zegt dat ik daar niks van weet dan? Denkfoutje van mijn kant, meer niet, give it a restquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebtZeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook overquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
[..]
Ik vermoed dat die pil in de OP weinig verschilt van een gewone anticonceptiepil, vandaar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook overEn doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook overEn doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Ik had altijd een hevige menstruatie. Ook de keer dat ik achteraf toch zwanger bleek te zijn heb ik gebloed als een rund, met stolsels en al... Die menstruatie verschilde niks van mijn andere menstruaties.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
Ik vind het geen non-argument, maar ik gebruik dan ook geen pil vanwege dezelfde reden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zag net een item op tv hierover en daar vonden veel Amerikaanse vrouwen het 'onnatuurlijk' om niet ongesteld te worden.
Wat mij betreft een non-argument, omdat de bij pilgebruik de onttrekkingsbloeding die plaatsvindt in de stopweek ook al kunstmatig is. Het is al geen 'echte' menstruatie.
Er zullen vast en zeker verschillen zitten in de verschillende soorten pillen. Als er geen verschil in zou zitten dan zou de frabrikant van de Seasonsale pil ook met deze variant op de markt zijn gekomen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:36 schreef archgallo het volgende:
[..]
Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
Zoals al meer dan eens gezegd is in dit topic: de 'menstruatie' in de stopweek is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding; een kunstmatige menstruatie. Het slikken van de pil met stopweek is dus net zo 'onnatuurlijk' als het slikken van de pil zonder stopweek.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.
En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.
Maargoed vrouwen doe wat je niet kan laten!
Bron
Ik denk echt dat er nauwelijks vrouwen zijn die deze nieuwe pil "zomaar" zouden gaan slikken. Je laat je toch echt wel goed voorlichten over de voor- en nadelen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.
En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.
Maargoed vrouwen doe wat je niet kan laten!
Bron
daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef Lienekien het volgende:
Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days
Bron
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
Halve baarmoeder???quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
Gewoon eens in de paar maanden een testje doen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Apotheose het volgende:
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
[..]
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
[..]
Halve baarmoeder???Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
![]()
kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef DDM het volgende:
[..]
Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
Dat heb ik dus ook. Ik kan de pil 2,5 maand doorslikken, daarna moet ik echt stoppen. Krijg last van buikkrampen en doorbraakbloedingen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
Ik wist dat het mis (of eigenlijk raakquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbadquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
ja dat was dus ook mijn reden om aan die pil te gaan. Maar zwart voor mn ogen is t nooit geweest maar wel stuk of wat keren ->quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk
.
___
Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen.
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.
Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.
Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
En je was ook echt trouw aan die pil? Elke dag echt ingenomen en alles volgens het boekje, zeg maar?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
Misschien ben ik wel de helft van een tweeling verloren![]()
Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:58 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad. Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .'
. Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
Is je kind soms erg standvastig en eigenwijs?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
Misschien ben ik wel de helft van een tweeling verloren![]()
Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
ja ok. het heeft wat baarmoedermond -achtige nadelen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
Bij de Cerazette bestaat de kans dat je niet meer ongesteld wordt.. ik heb gewoon de pech van onregelmatig ongesteld wordenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in Belgiė en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
wij begrijpen elkaar. ik als man wil niet de onwetende of alwetende pias uithangen in dit topic, ik denk dat ik er echt goed in kan bijdragen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.
Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).
Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzigquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.
Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).
Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig.
Het is gewoon het onhandigste dat er bestaat! En sex in die periodequote:Op woensdag 23 mei 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.
Het is een natuurlijk proces, vandaar mijn vraag of het interessant of eng zou zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig.
Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?
als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Er werd gezegd dat het 'met honderden procenten' zou zijn toegenomen. Dus je lult gewoon uit je nek.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef DDM het volgende:
[..]
Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?
De kerk heeft bedwongen dat vrouwen moeten bloeden eens per maand??????????quote:Op donderdag 24 mei 2007 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).
[quote]
overdreven is t wel wat een onzin, iedere vrouw staat er niet op te wachten, en als je t vermijden kunt doe je dat. gewoon de pil doorgebruiken, . niks mis mee. DE Kerk heeft bedwongen dat een een mensrruatie plaats moet vinden,compromi heet dat. mijn huisarts heeft me dat 20 jaar geleden al uitgelegd.
gewoon doorgebruiken, niks mis mee, wil je zwanger raken, 3 maanden stoppen, en je lichaam is weer op orde, bij mij klopte t ook. meteen zwanger na 3 maanden. misschien had ik geluk, maar ik heb al die 20 jaar geen last gehad van bloedingen.
Die problemen zouden wel opgelost kunnen worden, zonder menstruatie weg te halen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 06:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar.Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
Tja vrouwen in deze maatschappij moeten eigenlijk mannen met tieten zijn, dat is idd een probleem.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heb je weleens serieus kruiden geprobeert dan en dan doel ik niet op een thee uit de supermarkt...?quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:32 schreef MaLo het volgende:
Dat ongesteld zijn ranzig is maakt me niet uit. Met tampons voel ik me hartstikke fris.
Alleen de bijbehorende pijn is een hel, DIE wil ik niet iedere maand doormaken. Het klinkt heel leuk, at je lekker creatief zou zijn en dat je mooi opschoont.
Kruidencrap heeft me nooit geholpen, alleen de pil biedt mij soelaas.
Wat dan allemaal patriarchale maatschappijen zijn, bekijk het maar eens goed, allemaal maatschappijen waarin de steriotype mannelijke eigenschappen hoog aangeschreven staan en waar de steriotype vrouwelijke waarden minderwaardig zijn aan die van de man.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:39 schreef Maeghan het volgende:
Ongesteldheid is gewoon irritant vind ik, ik zou echt niet weten waarom ik ongesteld zou moeten worden, laat staan waarom ik het zou moeten willen.
Voor de mensen die het zo mooi en natuurlijk vinden, ik vraag me af of jullie ook naturisten zijn, bloot is tenslotte ook natuurlijk. Jullie scheren natuurlijk ook niet, want haar is ook natuurlijk. Jullie gebruiken geen medicijnen, want ziek zijn en doodgaan is ook natuurlijk. En jullie eten natuurlijk alleen natuurlijk voedsel, zonder conserveermiddelen anders dan zout of suiker, en zonder gentech, want dat was er vroeger allemaal niet.
Volgens mij kun je je beter richten op de onnatuurlijkheid en ongezondheid van de frituurpan. Die richt in de huidige maatschappij volgens mij meer schade aan dan de menstruatie overslaan.
En kijken naar wat ze aan de andere kant van de wereld doen als vrouwen ongesteld zijn, slaat natuurlijk nergens op. Voor ieder volk dat eerbied heeft voor vrouwen en dan met name als ze ongesteld zijn, staan er tien tegenover waar de vrouw onderworpen is en de menstruatie als vies wordt gezien, waar vrouwen buitengesloten worden en geen eten mogen aanraken, etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |