abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:18:14 #61
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699137
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Sense het volgende:

[..]

Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang
Kanker hoort niet bij ons lichaam, het is niet iets wat iedereen heeft. Dus dat is weer een lompe vergelijking.

Maargoed jullie moeten zelf weten of jullie je hele leven niet meer willen menstrueren of wel. Das jullie keuze
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:18:36 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49699150
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Goeie bronvermelding.
Ja, overtuigend verband met de pil, ook.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:19:24 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699193
quote:
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49699207
quote:
oeps

maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je
pi_49699288
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":

"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verlįįgt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:09 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49699302
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

quote:
Uit recent onderzoek is gebleken dat er een enigszins verhoogd risico bestaat op borstkanker, maar door de pil is de kans op kanker aan de eierstokken en het baarmoederslijmvlies lager, zodat over het geheel genomen de kans op kanker iets verlaagd is bij gebruik van de pil.
Bron
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:33 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49699323
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef Sense het volgende:

[..]

oeps

maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebt Zeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:25:15 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49699451
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":

"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verlįįgt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
pi_49699512
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Typisch gevalletje 'onderbuikgevoelens'.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:28:40 #70
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699610
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek

De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49699717
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef denka het volgende:

[..]

Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
quote:
De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Wie heeft het nou weer over 'zomaar alles slikken'?

Bladiebla.
pi_49699718
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebt Zeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
Wie zegt dat ik daar niks van weet dan? Denkfoutje van mijn kant, meer niet, give it a rest
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:33:06 #73
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49699858
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook over En doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
pi_49699930
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:

[..]

Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook over En doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Ik vermoed dat die pil in de OP weinig verschilt van een gewone anticonceptiepil, vandaar.
pi_49700018
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:

[..]

Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:38:42 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49700116
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
Ik had altijd een hevige menstruatie. Ook de keer dat ik achteraf toch zwanger bleek te zijn heb ik gebloed als een rund, met stolsels en al... Die menstruatie verschilde niks van mijn andere menstruaties.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49700161
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:16 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49700264
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zag net een item op tv hierover en daar vonden veel Amerikaanse vrouwen het 'onnatuurlijk' om niet ongesteld te worden.
Wat mij betreft een non-argument, omdat de bij pilgebruik de onttrekkingsbloeding die plaatsvindt in de stopweek ook al kunstmatig is. Het is al geen 'echte' menstruatie.
Ik vind het geen non-argument, maar ik gebruik dan ook geen pil vanwege dezelfde reden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:55 #79
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49700284
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.
Er zullen vast en zeker verschillen zitten in de verschillende soorten pillen. Als er geen verschil in zou zitten dan zou de frabrikant van de Seasonsale pil ook met deze variant op de markt zijn gekomen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:47:54 #80
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49700499
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.

En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.

Maargoed vrouwen doe wat je niet kan laten!

Bron
pi_49700665
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in Belgiė en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
pi_49700677
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:
Toch hoeft deze pil niet te rekenen op gejuich van alle vrouwen, zo meldt de New York Times. Veel vrouwen hebben psychologisch veel moeite om hun menstruatie zomaar te laten stoppen: het hoort bij je lichaam, het is iets natuurlijks, het stelt je gerust dat er niets mis is met je lichaam of dat je zeker niet in verwachting bent. Daarnaast hebben wetenschappers bedenkingen over de fysieke effecten van de onderdrukking op langere termijn, omdat je toch een natuurlijk proces van het lichaam langdurig stopzet.

En om die redenen zou ik (mocht ik een vrouw zijn) niet zomaar deze nieuwe pil gaan slikken.

Bron
Zoals al meer dan eens gezegd is in dit topic: de 'menstruatie' in de stopweek is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding; een kunstmatige menstruatie. Het slikken van de pil met stopweek is dus net zo 'onnatuurlijk' als het slikken van de pil zonder stopweek.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:55:01 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49700813
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef denka het volgende:

Bron
Ik denk echt dat er nauwelijks vrouwen zijn die deze nieuwe pil "zomaar" zouden gaan slikken. Je laat je toch echt wel goed voorlichten over de voor- en nadelen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49702967
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef Lienekien het volgende:

Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days

Bron
daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
Halve baarmoeder??? Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_49703318
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Apotheose het volgende:
ja dat vind ik best eng idd... Wanneer weet je nou of t 'mis' is dan? Ben zo trouw als wat met die pilletjes maar 100% is t idd nooit. Die moeten ze dan maar es uitvinden hehe.
Gewoon eens in de paar maanden een testje doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:51:10 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703343
quote:

[..]

daar hoef ik geen andere pil voor: dat ben ik nu al - 3 dagen en dan ist alweer over..
[..]

[..]

Halve baarmoeder??? Damn.. hoeveel emmers zijn dat?
Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:54:14 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49703497
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef DDM het volgende:

[..]

Lachwekkend. En ook nog wel 100%. Ergo alle jonge vrouwen. Je moet wat kritischer zijn met je bronnen. Als je over wetenschap mee wilt praten, dan moet je daar verstand van hebben.
kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?

als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
pi_49703575
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
Dat heb ik dus ook. Ik kan de pil 2,5 maand doorslikken, daarna moet ik echt stoppen. Krijg last van buikkrampen en doorbraakbloedingen.
Ik twijfel aan deze pil. Je moet het bloed en stolsels uit je baarmoeder toch ook een keer kwijt? Lijkt me niet echt gezond voor je lichaam en je hormonenstelstel.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:56:44 #89
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49703599
quote:
[..]
Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak ) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk .
___

Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen .
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.

Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.

Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
pi_49703681
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik overdrijf natuurlijk, maar ik bloed flink en ook met stolsels enzo. Kan me niet voorstellen dat er dna dat slagveld nog een ei heeft kunnen blijven zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat sommige vrouwen 'gewoon' ongesteld werden toen ze al zwanger waren. Dat geloof ik niet helemaal, de bloeding moet echt wel lichter/korter zijn geweest dan normaal. Ja, tenzij ze normaalgesproken ook al heel weinig bloedden tijdens de menstruatie.
ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad . Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .' . Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:59:33 #91
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49703725
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
Misschien ben ik wel de helft van een tweeling verloren
pi_49703804
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:56 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik wist dat het mis (of eigenlijk raak ) was doordat ik opeens enorm zere borsten kreeg. Ik kreeg er echt keiharde schijven in. En ik werd 's ochtends licht misselijk .
___

Ik ben in ieder geval blij dat De Pil (zoals hij er nu al is) er is. Ik had altijd vreselijke last van mijn menstruaties, soms had ik zoveel pijn dat het gewoon zwart werd voor mijn ogen .
Nu zorg ik dat ik hooguit 3 keer per jaar "ongesteld" word en ik plan dan de ergste dagen in een rustig weekend. Met een ferme lading diclofenac en weinig activiteit zing ik het dan uit.

Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand door die pijn heen moet. Leuk voor mijn werk ook als ik doordeweeks ongesteld zou worden. Dan kan ik dus echt niet werken, helaas.

Overigens zijn mijn "menstruaties" wel minder pijnlijk nu ik aan de pil ben, maar het is nog steeds erg heftig.
ja dat was dus ook mijn reden om aan die pil te gaan. Maar zwart voor mn ogen is t nooit geweest maar wel stuk of wat keren -> per dag. Ook niet fijn. Heb nu lichte krampjes als t er aan zit te komen. Vind ik wel ok.
pi_49703877
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben ECHT net zo heftig als anders ongesteld geweest toen ik net zwanger was, echt met stolsels en al. Het enige verschil was dat ik 2 dagen later dan normaal ongesteld was, maar mijn cyclus was niet zo regelmatig dat je hier echt conclusies uit kunt trekken.
En je was ook echt trouw aan die pil? Elke dag echt ingenomen en alles volgens het boekje, zeg maar?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:03:48 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703926
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ben nu 3 jaar aan de pil en t is wel minder geworden - het bloedbad . Voor de pil had ik ook wel es periodes dat ik dacht: 'ja ok, nou weten we t wel .' . Maar jij bent dus aan de pil en zo hevig ongesteld? Ja op zich natuurlijk mooi want zo weet je wel zeker dat alles nog volgens plan verloopt
Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
pi_49704074
Ik zou die pil wel willen hoor. Bij de gewone pil word ik na twee maanden sowieso toch ongesteld. Eens in de twee maanden gaat nog wel, maar als ik iedere maand ongesteld ben erger ik me helemaal dood, veel te vaak. Mensen die zeggen 'het is maar 1 keer in de maand' zou ik erop willen wijzen dat het wel langer dan een uurtje duurt: ik ben dan gewoon een kwart van het jaar ongesteld. Beetje veel. Zeker agz ik toch geen kinderen wil. Als ik onvruchtbaar zou worden van zo'n pil, zou ik dat eerder als bonus beschouwen.

Bovendien, lekker als je op vakantie gaat of zo, ongesteld zijn. Ik weet nog wel van de Romereis dat het voor de dames die van hun ouders de pil niet mochten een heel gehannes was om een toilet te vinden, laat staan een schone. En als ik bij andere mensen blijf slapen vind ik het ook niet fijn, zeker niet in een mannenhuishouden waar 9 van de 10 keer geen vuilnisbakje op het toilet staat.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:10:46 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49704226
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:03 schreef Aventura het volgende:

[..]

Met pil is het stukken minder, ik neem nu de pil niet omdat ik momenteel geen relatie heb. Maar ik denk dat ik toch maar weer ga beginnen, want ik vind het toch niet erg fijn op deze manier. Zeker niet met de zomermaanden voor de deur.
hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:12:47 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49704324
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Is je kind soms erg standvastig en eigenwijs?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:15:08 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49704429
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hormoonspiraal is geen optie? veel minder hormonen.
Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:18:40 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49704587
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:15 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb er teveel horrorverhalen over gehoord om dat te willen. Bevestigd door een vriendin die co-schappen gynaecologie heeft gelopen en die het bij zichzelf ook niet wil. Bovendien als ie erin zit, moet ie er ook weer een keer uit en dan heb je weer ellende.
ja ok. het heeft wat baarmoedermond -achtige nadelen.

neemt niet weg dat zelfs een man die zich niet goed gewassen heeft een bacterie kan overbrengen waardoor vrouwen baarmoederhalskanker kunnen krijgen.

het is nogal een fragiel proces dat ik niet graag met de pil kapot zie gaan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:58 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_49705322
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.

Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.

Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:36:30 #101
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49705343
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in Belgiė en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
Bij de Cerazette bestaat de kans dat je niet meer ongesteld wordt.. ik heb gewoon de pech van onregelmatig ongesteld worden . Als ik een zwaardere pil kon verdragen zou ik 't zo weer doen, minder ongesteld zijn . Het is ZO irritant en het komt altijd verkeerd uit!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:38:39 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49705448
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.

Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.

Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
wij begrijpen elkaar. ik als man wil niet de onwetende of alwetende pias uithangen in dit topic, ik denk dat ik er echt goed in kan bijdragen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:46:09 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49705778
quote:

Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig .
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:50:18 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49705923
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig .
het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:53:57 #105
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49706073
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.
Het is gewoon het onhandigste dat er bestaat! En sex in die periode (behalve als het bijna over is dan ).
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:14:38 #106
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49706931
Wat ik begrijp uit de artikelen is dat Lybrel bedoeld is voor vrouwen die geen anticonceptiepil gebruiken en alleen hun menstruatie willen elimineren.
Vandaar de lege hormoonlevels in deze pil.
Voor vrouwen die al pillen slikken veranderd er dus niets. Voor hun maakt het niet uit om wel of geen stopweek te nemen omdat de stopweek toch al pure onzin is.

Erg jammer dat Lybrel levonorgestrel bevat trouwens. Dat spul kan acne echt onwijs stimuleren.

Bij de weg...laten we ons in deze thread provoceren door een mannetje die duidelijk niet weet waar hij over praat, daardoor zijn kleine beetje geloofwaardigheid dus heeft verloren en toch nog steeds de expert aan de zijlijn wil spelen? (Je weet wel wie ik bedoel.)
Laten we bij de feiten blijven en ons niet af leiden met nietterzakedoende meningen en vage pseudo"wetenschappen".
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:24:06 #107
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_49707334
quote:

[..]

Het is een natuurlijk proces, vandaar mijn vraag of het interessant of eng zou zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_49707643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?

als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?
pi_49711166
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

[quote]
overdreven is t wel wat een onzin, iedere vrouw staat er niet op te wachten, en als je t vermijden kunt doe je dat. gewoon de pil doorgebruiken, . niks mis mee. DE Kerk heeft bedwongen dat een een mensrruatie plaats moet vinden,compromi heet dat. mijn huisarts heeft me dat 20 jaar geleden al uitgelegd.
gewoon doorgebruiken, niks mis mee, wil je zwanger raken, 3 maanden stoppen, en je lichaam is weer op orde, bij mij klopte t ook. meteen zwanger na 3 maanden. misschien had ik geluk, maar ik heb al die 20 jaar geen last gehad van bloedingen.
De Puta Madre
pi_49712646
quote:

Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar. Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
pi_49712647
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef DDM het volgende:

[..]

Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?
Er werd gezegd dat het 'met honderden procenten' zou zijn toegenomen. Dus je lult gewoon uit je nek.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:40:37 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_49713390
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).

[quote]
overdreven is t wel wat een onzin, iedere vrouw staat er niet op te wachten, en als je t vermijden kunt doe je dat. gewoon de pil doorgebruiken, . niks mis mee. DE Kerk heeft bedwongen dat een een mensrruatie plaats moet vinden,compromi heet dat. mijn huisarts heeft me dat 20 jaar geleden al uitgelegd.
gewoon doorgebruiken, niks mis mee, wil je zwanger raken, 3 maanden stoppen, en je lichaam is weer op orde, bij mij klopte t ook. meteen zwanger na 3 maanden. misschien had ik geluk, maar ik heb al die 20 jaar geen last gehad van bloedingen.
De kerk heeft bedwongen dat vrouwen moeten bloeden eens per maand??????????
Euhhhhhhh, volgens mij heeft de natuur dat gedaan hoor, niet de kerk, de kerk heeft er een zonde van gemaakt, de straf van de vrouw die ze moet doorstaan.

De kerk heeft er wat slechts van gemaakt waar het daarvoor altijd iets goeds was, het was juist een teken van de vrouwelijke kracht.

Je kan je voorstellen dat in een tijd waarin mensen niets wisten van de processen die eronder liggen het een wonderlijk iets was, een vrouw die met de cyclus van de maan meedoet, die met de cyclus van de aarde meedoet en leven kan maken, dat was voor die mensen een teken dat de vrouw in direct verband stond met moeder aarde, want hun cycly liepen gelijk.

Ok de mannelijke kant van bevruchting werd niet meegenomen, het is nog niet zo heel bar lang geleden dat die kant is ontdekt, niet zo vreemd, want lang niet bij elke gemeenschap wordt een vrouw zwanger en merken doe je het pas later.

De "indianen" kennen zweethutten voor de vrouwen, waar ze tot rust komen in hun periode, alleen onder vrouwen zijn, juist omdat dat als een machtige periode gezien wordt, niet omdat het naar en vies is.

Maar denk je dat het goed is om zoveel hormonen je lijf in te pompen, we doen wel gewoon, omdat we het heel normaal vinden, maar goed is het niet uiteindelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:44:05 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_49713450
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 06:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar. Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
Die problemen zouden wel opgelost kunnen worden, zonder menstruatie weg te halen.

Over het algemeen gesproken is het zo dat als je zoveel last hebt van je menstruatie je lichaam niet goed in balans is op dat gebied, misschien dat de schaamte die ons aangeleerd wordt op dat gebied daarin wel meewerkt.

In heel erg veel gevallen die met dit soort problemen zitten en bv kruidenpreperaten nemen die de boel daar in balans zetten, opschonen en alles lost het probleem op en is iemand alleen nog gewoon ongesteld, misschien een wat zwaarder gevoel in de buik rond die tijd, maar geen hele nare problemen eromheen zoals jij beschrijft.

Ik zie persoonlijk meer in die problemen eromheen aanpakken dan nog meer hormonen in je lijf proppen om iets wat zo natuurlijk is, zo ontzettend bij het lichaam hoort te onderdrukken en in een hokje weg te stoppen.

De haat tegen dit hele natuurlijke verschijnsel is eigenlijk gewoon een beetje raar, dat is haat naar jezelf toe, naar je eigen lijf en je vrouwelijkheid.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:51:32 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_49713564
quote:

[..]

Tja vrouwen in deze maatschappij moeten eigenlijk mannen met tieten zijn, dat is idd een probleem.
Het is een patriarchale maatschappij waar de steriotype mannelijke waarden de boventoon voeren en de steriotype vrouwelijke waarde als minderwaardig gezien worden(nuance er zelf bijzetten, anders wordt het zo'n lap tekst).

Zo ook de menstruatie, alhoewel het uiteindelijk een wonderlijk iets is dat elke maand weer er een nieuw orgaan groeit in je lichaam die dan als er geen gebruik van wordt gemaakt weer afsterft en opnieuw geboren wordt.

Dit is de cyclus van het leven in het klein, dat is gewoon uiteindelijk wonderlijk en tegelijk zo normaal dat we er niet eens bij stilstaan.

Ik heb nu een spiraal en daardoor word ik niet ongesteld, maar ik kan je met een gerust hart vertellen dat ik het zodanig mis dat ik geen spiraal meer neem, het voelt gewoon raar, alsof ik een of ander bejaard wijf ben met opgedroogde eierstokken, maar dan in een relatief jong lichaam.
Er mist gewoon iets wat bij me hoort als vrouw zijnde.

En nee uitermate ranzig vind ik het niet, ach een lekkere klonter is ook niet iets waar je over staat te juigen, maar zo erg is het nu ook weer niet, elke maand een lichamelijke en geestelijke opschoning.

Wat bv erg goed is, waar veel vrouwen baat bij hebben is er ook echt rekening mee houden in die periode, wat meer tijd aan zelfontplooiing te geven in die tijd, creatieve dingen te doen, even goed in jezelf te kijken en evt wat hoofdstukken af te sluiten.
Het is een perfecte periode ervoor, het hele bioritme is erop ingesteld.
pi_49713831
Hm...nee lijkt me eigenlijk maar niks. Nog te veel onzekerheden wat betreft risico's, en sowieso zou ik het niet een prettig idee vinden om helemaal niet meer ongesteld te worden.

Ik slik nu elke keer 6 weken achter elkaar de pil ipv 3 weken (Ik kan niet goed tegen de vele hormoonschommelingen veroorzaakt door de pil - krijg er migraine-aanvallen van, dus mijn huisarts raadde mij dit aan. Maar kan ook weer niet zonder de pil want dan lig ik 8 van de 10 keer eens per maand op bed over te geven, dubbelgevouwen van de buik-en rugpijn..) en het bevalt me prima.

Vind ongesteldheid nu niet meer zo erg als een paar jaar terug, en zelfs soms wel weer fijn. Krijg immers op een gegeven moment toch wel last van pijntjes her en der, vermoedelijk door de pil.

Neuh, laat het voor mij maar zo. Gaat prima
pi_49713846
tvp
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:32:54 #117
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49716249
Dat ongesteld zijn ranzig is maakt me niet uit. Met tampons voel ik me hartstikke fris.

Alleen de bijbehorende pijn is een hel, DIE wil ik niet iedere maand doormaken. Het klinkt heel leuk, at je lekker creatief zou zijn en dat je mooi opschoont.

Kruidencrap heeft me nooit geholpen, alleen de pil biedt mij soelaas.
pi_49718355
Ongesteldheid is gewoon irritant vind ik, ik zou echt niet weten waarom ik ongesteld zou moeten worden, laat staan waarom ik het zou moeten willen.

Voor de mensen die het zo mooi en natuurlijk vinden, ik vraag me af of jullie ook naturisten zijn, bloot is tenslotte ook natuurlijk. Jullie scheren natuurlijk ook niet, want haar is ook natuurlijk. Jullie gebruiken geen medicijnen, want ziek zijn en doodgaan is ook natuurlijk. En jullie eten natuurlijk alleen natuurlijk voedsel, zonder conserveermiddelen anders dan zout of suiker, en zonder gentech, want dat was er vroeger allemaal niet.

Volgens mij kun je je beter richten op de onnatuurlijkheid en ongezondheid van de frituurpan. Die richt in de huidige maatschappij volgens mij meer schade aan dan de menstruatie overslaan.

En kijken naar wat ze aan de andere kant van de wereld doen als vrouwen ongesteld zijn, slaat natuurlijk nergens op. Voor ieder volk dat eerbied heeft voor vrouwen en dan met name als ze ongesteld zijn, staan er tien tegenover waar de vrouw onderworpen is en de menstruatie als vies wordt gezien, waar vrouwen buitengesloten worden en geen eten mogen aanraken, etc.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:13:50 #119
37769 erodome
Zweefteef
pi_49719609
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:32 schreef MaLo het volgende:
Dat ongesteld zijn ranzig is maakt me niet uit. Met tampons voel ik me hartstikke fris.

Alleen de bijbehorende pijn is een hel, DIE wil ik niet iedere maand doormaken. Het klinkt heel leuk, at je lekker creatief zou zijn en dat je mooi opschoont.

Kruidencrap heeft me nooit geholpen, alleen de pil biedt mij soelaas.
Heb je weleens serieus kruiden geprobeert dan en dan doel ik niet op een thee uit de supermarkt...?

Als je tijdens de menstruatie bv een zelfgetrokken thee drinkt(let op goede dosieringen pakken en vooral de boel afsluiten zodat aroma niet verloren gaat, daarmee gaat veel werking verloren!) van brandnetel, citroenmelisse en pepermunt drinkt dan werkt dat verwarmend en ontkrampend.

Maar je kan beter de boel echt opschonen, dat kan altijd, mits je niet zwanger bent, deze kruiden zijn niet vriendelijk voor zwangerschappen.
Vrouwenmantel bv, maar ook teunisbloemolie kan helpen de hormoonhuishouding weer op orde te krijgen(in de 2 weken voor de menstruatie), monnikspeper kan ook helpen(moet de hele maand gebruikt worden en is pas optimaal na 3 maanden).
Bijvoet reguleert de menstruatie, dragon kan helpen bij menstruatieklachten, peterselie kan helpen het humeur niet te somber te krijgen in die tijd.
Ook zijn er chinese kruidencombie's die verlichting kunnen bieden.

MAAR, wil je hiermee klooien dan kan ik je aanraden naar iemand toe te gaan die echt weet waar ze het over hebben en die aan de hand van jouw persoonlijke klachten wat kan geven.

Voeding kan je ook dingen mee doen, belangerijk zijn vitamine B6(advecado, tarwekiemen, tonijn enz), die helpt de hormonen reguleren en speelt een rol bij de vorming van hemaglobine en als je ijzerrijke voeding erbij neemt helpt het bloedarmoede voorkomen.
B12(eieren, kaas, varkensvlees enz) is ook belangerijk, voor de vorming van rode bloedcellen.
Vitamine E helpt pijnlijke/gevoelige borsten te verkomen.
E, C, magnesium en calcium kunnen helpen bij krampen door de ontspannende werking op de vaatwanden.
Omega 3 vetzuren kunnen ook helpen.

Caffeine en zout kunnen PMS klachten verergeren, hoe meer je gebruikt, hoe groter dat effect.
Vrouwen die veel kleinere maaltijden eten die rijk aan koolhydraten zijn maar weinig vet bevatten krijgen over het algemeen genomen minder last van klachten.

Kortom, een gezonde, evenwichtige voeding kan heel veel helpen al!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:47 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_49719789
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:39 schreef Maeghan het volgende:
Ongesteldheid is gewoon irritant vind ik, ik zou echt niet weten waarom ik ongesteld zou moeten worden, laat staan waarom ik het zou moeten willen.

Voor de mensen die het zo mooi en natuurlijk vinden, ik vraag me af of jullie ook naturisten zijn, bloot is tenslotte ook natuurlijk. Jullie scheren natuurlijk ook niet, want haar is ook natuurlijk. Jullie gebruiken geen medicijnen, want ziek zijn en doodgaan is ook natuurlijk. En jullie eten natuurlijk alleen natuurlijk voedsel, zonder conserveermiddelen anders dan zout of suiker, en zonder gentech, want dat was er vroeger allemaal niet.

Volgens mij kun je je beter richten op de onnatuurlijkheid en ongezondheid van de frituurpan. Die richt in de huidige maatschappij volgens mij meer schade aan dan de menstruatie overslaan.

En kijken naar wat ze aan de andere kant van de wereld doen als vrouwen ongesteld zijn, slaat natuurlijk nergens op. Voor ieder volk dat eerbied heeft voor vrouwen en dan met name als ze ongesteld zijn, staan er tien tegenover waar de vrouw onderworpen is en de menstruatie als vies wordt gezien, waar vrouwen buitengesloten worden en geen eten mogen aanraken, etc.
Wat dan allemaal patriarchale maatschappijen zijn, bekijk het maar eens goed, allemaal maatschappijen waarin de steriotype mannelijke eigenschappen hoog aangeschreven staan en waar de steriotype vrouwelijke waarden minderwaardig zijn aan die van de man.

En sorry hoor, dit is gewoon een echt lichamelijk proces met nut, waarvoor we bergen hormonen die aanwijsbaar niet echt jofel zijn naar binnen werken omdat het zo afschuwelijk zou zijn.

En ja de frituurpan mag ook op gelet worden, zeker als je menstruatieklachten hebt, maar hoeveel problemen de menstruatie overslaan oplevert weten we nog niet echt, daarvoor zijn we nog maar tekort ermee bezig, het zijn namelijk wel de vrouwelijke hormonen die in verband met de vruchtbaarheid staan onderdrukken, overrulen, je haalt het hele systeem uit balans en ik persoonlijk zou dat niet te licht opnemen, want die systemen zitten niet voor niets zoals ze zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')