Bij de Cerazette bestaat de kans dat je niet meer ongesteld wordt.. ik heb gewoon de pech van onregelmatig ongesteld wordenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef _Surface het volgende:
Ik pak die al ongeveer een jaar ondertussen, in België en Frankrijk bestaat deze pil al jaren? Je pakt gewoon je pil continue door, een jaar aan een stuk. Geen last van doorbraakbloedingen, geen last van pms,... Je moet er iets correcter mee omgaan, dwz de pil altijd op hetzelfde uur innemen (met de gewone pil steekt het niet altijd op een uurtje). Ze bevat maar 1 hormoon, in tegenstelling tot de gewone pil. Het schijnt minder schadelijk te zijn dan de gewone pil, door dat ene hormoontje. En of je nu deze pil pakt (ook wel gekend als minipil of cerazette), of de gewone, je wekt hoe dan ook een kunstmatige situatie op met hormonen.
wij begrijpen elkaar. ik als man wil niet de onwetende of alwetende pias uithangen in dit topic, ik denk dat ik er echt goed in kan bijdragen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.
Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).
Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzigquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Doodeng om eerlijk te zijn, het stopt een zeer natuurlijk proces, het is spiksplinternieuw, ik zou zeker een jaar of 10 minimaal wachten voordat ik het zou proberen, vroegere geweldige ontdekkingen zonder enige nare bijwerking bleken later toch niet zo heel lievelijk te zijn.
Daarbij vind ik het persoonlijk stiekum een beetje zonde dat de cyclus van de vrouw als iets naars en vervelends gezien wordt, iets slechts wat weg moet.
Ik snap best dat het voor een deel van de vrouwen een naar moment is omdat er pijn en gedoe bij kan komen kijken, maar het heeft ook voordelen.
Zo schijnt het zo te zijn dat vrouwen bv creatiever zijn in die periode, het is ook een mooi moment van opschoning, lichamelijk en geestelijk, het loopt zo mooi in lijn met de aarde, met het draaien van de seizoenen, het draaien van de maan.
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).
Ik zou liever zien dat er nagedacht wordt over waarom het bij sommige vrouwen zulke problemen op kan leveren, want dat is niet helemaal goed te noemen, in veel gevallen gaan hele nare klachten ook over, of iig worden ze een stuk dragelijker als je jezelf als vrouw zijnde behandeld of laat behandelen met bv kruidenpreperaten die helpen de boel daar op orde te krijgen.
het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig.
Het is gewoon het onhandigste dat er bestaat! En sex in die periodequote:Op woensdag 23 mei 2007 22:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is bijna dierlijk, maar daardoor niet minder menselijk. ik vind het persoonlijk een periode waarin ik haar extra kan verwennen met chocola of een goede beurt.
Het is een natuurlijk proces, vandaar mijn vraag of het interessant of eng zou zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Weet je wat het is, met alle bezigheden van vrouwen tegenwoordig past ongesteld zijn gewoon niet meer in het schema! En kom op, bloed met stolsels dat uit je lichaam sijpelt, dat is toch ook gewoon ranzig.
Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je niet rekenen of is statistiek nooit je sterkste punt geweest?
als eerst 1 persoon een kuchje heeft en dan 2 personen is dat een 100% verdubbeling. for dummies that is...
Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:35 schreef erodome het volgende:
Er werd gezegd dat het 'met honderden procenten' zou zijn toegenomen. Dus je lult gewoon uit je nek.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef DDM het volgende:
[..]
Rekenen is altijd me sterkste vak geweest. En statistiek uiteraard ook. Blijkbaar de jouwe niet. Want dan zou je namelijk weten dat het voorkomen van ziekte in de bevolking wordt uitgedrukt in prevalentie en incidentie. Dan gaat jouw quasi slimme opmerking over honderden procenten niet op. Temeer omdat 100% het maximum is. Een prevalentie van 100% bij een bevolking van 16 miljoen betekent nog steeds dat alle personen in Nederland dus de ziekte hebben. Leren definieren is ook moeilijk. Zeker nooit je sterkste punt geweest?
De kerk heeft bedwongen dat vrouwen moeten bloeden eens per maand??????????quote:Op donderdag 24 mei 2007 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:
Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).Het zou niet zo in een verdom hoekje moeten zitten, het is op en top vrouwelijk en hoort er gewoon bij, vrouwen zouden wat mij betrefd wat meer trots mogen hebben voor hun lichaam in deze, maar dat is lastig in deze maatschappij waar het vies is en weggestopt moet worden, een schaamtepunt is ipv een viering van vrouwelijkheid(om het maar een beetje overdreven neer te zetten).
[quote]
overdreven is t wel wat een onzin, iedere vrouw staat er niet op te wachten, en als je t vermijden kunt doe je dat. gewoon de pil doorgebruiken, . niks mis mee. DE Kerk heeft bedwongen dat een een mensrruatie plaats moet vinden,compromi heet dat. mijn huisarts heeft me dat 20 jaar geleden al uitgelegd.
gewoon doorgebruiken, niks mis mee, wil je zwanger raken, 3 maanden stoppen, en je lichaam is weer op orde, bij mij klopte t ook. meteen zwanger na 3 maanden. misschien had ik geluk, maar ik heb al die 20 jaar geen last gehad van bloedingen.
Die problemen zouden wel opgelost kunnen worden, zonder menstruatie weg te halen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 06:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar.Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
Tja vrouwen in deze maatschappij moeten eigenlijk mannen met tieten zijn, dat is idd een probleem.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heb je weleens serieus kruiden geprobeert dan en dan doel ik niet op een thee uit de supermarkt...?quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:32 schreef MaLo het volgende:
Dat ongesteld zijn ranzig is maakt me niet uit. Met tampons voel ik me hartstikke fris.
Alleen de bijbehorende pijn is een hel, DIE wil ik niet iedere maand doormaken. Het klinkt heel leuk, at je lekker creatief zou zijn en dat je mooi opschoont.
Kruidencrap heeft me nooit geholpen, alleen de pil biedt mij soelaas.
Wat dan allemaal patriarchale maatschappijen zijn, bekijk het maar eens goed, allemaal maatschappijen waarin de steriotype mannelijke eigenschappen hoog aangeschreven staan en waar de steriotype vrouwelijke waarden minderwaardig zijn aan die van de man.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:39 schreef Maeghan het volgende:
Ongesteldheid is gewoon irritant vind ik, ik zou echt niet weten waarom ik ongesteld zou moeten worden, laat staan waarom ik het zou moeten willen.
Voor de mensen die het zo mooi en natuurlijk vinden, ik vraag me af of jullie ook naturisten zijn, bloot is tenslotte ook natuurlijk. Jullie scheren natuurlijk ook niet, want haar is ook natuurlijk. Jullie gebruiken geen medicijnen, want ziek zijn en doodgaan is ook natuurlijk. En jullie eten natuurlijk alleen natuurlijk voedsel, zonder conserveermiddelen anders dan zout of suiker, en zonder gentech, want dat was er vroeger allemaal niet.
Volgens mij kun je je beter richten op de onnatuurlijkheid en ongezondheid van de frituurpan. Die richt in de huidige maatschappij volgens mij meer schade aan dan de menstruatie overslaan.
En kijken naar wat ze aan de andere kant van de wereld doen als vrouwen ongesteld zijn, slaat natuurlijk nergens op. Voor ieder volk dat eerbied heeft voor vrouwen en dan met name als ze ongesteld zijn, staan er tien tegenover waar de vrouw onderworpen is en de menstruatie als vies wordt gezien, waar vrouwen buitengesloten worden en geen eten mogen aanraken, etc.
Nou dat roep ik dus ook altijd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:49 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.
mijn baarmoeder hoeft geen dienst meer te doen...ik heb al drie kinderen, ben gesteriliseerd en wordt elke maand zo ongesteld als een paard....oh joy! beetje hetzelfde als wat aventura beschrijft (ik zal niet op details ingaan, maar er wordt veel kleding en beddegoed gewassenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..
Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |