abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49720124
Wat is het nut van menstruatie dan? Ik zie het niet hoor. Dat systeem is er voor de voortplanting, en agz ik me niet wil voortplanten zie ik het nut niet in van het hele gedoe met ovuleren en menstrueren.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:38:25 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_49720571
Meaghan, elke maanmaand weer vormt zich er een orgaan in je lijf, een orgaan dat uniek is voor vrouwen, dit orgaan sterfd af als deze niet in gebruik genomen wordt door nieuw leven en wordt opnieuw gevormt na het afsterven.

Met de vorming van dit orgaan gaan erg veel hormonen en alles gepaard, vrouwelijke hormonen die als ze goed in balans zijn er ook voor zorgen dat je je goed in je vrouwenvelletje voelt zitten, dat alles gewoon op rolletjes loopt, ze hangen met meer dingen in verband dan alleen de menstruatie.

Zomaar hormonen toevoegen en anderen onderdrukken zorgt dat het natuurlijke systeem uit balans is, dat natuurlijke systeem werkt gewoon erg goed als hij in balans is, daar is het zo voor gemaakt.

Wij mensen doen maar en klooien maar, maar op hormonen gebied zijn we toch al op vele punten veranderd van mening, een tijd geleden dachten we ook dat groeihormonen in het vlees geen kwaad zouden kunnen, zaten we toch erg fout, zo ook met andere zaken.

Er wordt aangeraden om voorbehoedsmiddelen te kiezen met zo min mogelijk hormonen, men kent allemaal de bijwerkingen van de pil wel, zoals bv libido verlies, dat is niet niets te noemen, vrouwen die geen enkele zin meer hebben, er echt niet meer voor te porren zijn omdat ze wat hormonen nemen, zo zijn er meer bijwerkingen en wordt het afgeraden om je hele vruchtbare leven dat te nemen.

Dan nu maar een nog zwaardere jongen erin gooien, geen rustperiode's meer waarin het lichaam wat kan bijstellen?
Mij lijkt het niet verstandig, zeker aangezien de gewone zwaardere pillen al onder discussie staan of het wel zo goed is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_49720657
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:49 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.
Nou dat roep ik dus ook altijd.
Dat als je de pil slikt en je vergeet hem wel eens, maar je wordt wel ongesteld, dat je dan gewoon zwanger kan zijn, juist omdat je die pil slikt en dat 'nep'bloedverlies hebt. Maar niemand wil naar mij luisteren.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:41:54 #124
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49720696
Op de radio was dat die pil gewoon precies hetzelfde is als de pil als er al is. Verschil is, hier staat op de verpakking dat je hem door mag slikken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:45:44 #125
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49720845
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..

Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
mijn baarmoeder hoeft geen dienst meer te doen...ik heb al drie kinderen, ben gesteriliseerd en wordt elke maand zo ongesteld als een paard....oh joy! beetje hetzelfde als wat aventura beschrijft (ik zal niet op details ingaan, maar er wordt veel kleding en beddegoed gewassen )
nadeel voor mij is dat ik vorig jaar nog een pil heb geprobeerd om dit probleem te verhelpen, maar daar kwamen hele vervelende psychische bijwerkingen bij. sjaggerijnig, depri, geen zin in sex etc. ook geen succes dus.
van mij mogen ze de baarmoeder er helemaal uithalen, maar dat doen ze niet zonder medische indicatie.

wanneer deze nieuwe pil bewijst vrij van bovenstaande bijwerkingen te zijn, zal ik zonder aarzelen dat ding nemen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49721141
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
Meaghan, elke maanmaand weer vormt zich er een orgaan in je lijf, een orgaan dat uniek is voor vrouwen, dit orgaan sterfd af als deze niet in gebruik genomen wordt door nieuw leven en wordt opnieuw gevormt na het afsterven.

Met de vorming van dit orgaan gaan erg veel hormonen en alles gepaard, vrouwelijke hormonen die als ze goed in balans zijn er ook voor zorgen dat je je goed in je vrouwenvelletje voelt zitten, dat alles gewoon op rolletjes loopt, ze hangen met meer dingen in verband dan alleen de menstruatie.

Zomaar hormonen toevoegen en anderen onderdrukken zorgt dat het natuurlijke systeem uit balans is, dat natuurlijke systeem werkt gewoon erg goed als hij in balans is, daar is het zo voor gemaakt.

Wij mensen doen maar en klooien maar, maar op hormonen gebied zijn we toch al op vele punten veranderd van mening, een tijd geleden dachten we ook dat groeihormonen in het vlees geen kwaad zouden kunnen, zaten we toch erg fout, zo ook met andere zaken.

Er wordt aangeraden om voorbehoedsmiddelen te kiezen met zo min mogelijk hormonen, men kent allemaal de bijwerkingen van de pil wel, zoals bv libido verlies, dat is niet niets te noemen, vrouwen die geen enkele zin meer hebben, er echt niet meer voor te porren zijn omdat ze wat hormonen nemen, zo zijn er meer bijwerkingen en wordt het afgeraden om je hele vruchtbare leven dat te nemen.

Dan nu maar een nog zwaardere jongen erin gooien, geen rustperiode's meer waarin het lichaam wat kan bijstellen?
Mij lijkt het niet verstandig, zeker aangezien de gewone zwaardere pillen al onder discussie staan of het wel zo goed is.
Mijn hormonen lagen allang overhoop voor ik begon met de pil, dus daar maak ik me sowieso niet druk om. Ik ben weleens even gestopt met de pil om te zien of ik me dan beter voelde, maar dat was niet zo. Ik voel me precies hetzelfde met of zonder de pil, met als verschil dat ik met de pil weet wanneer ik ongesteld ga worden. Zonder pil was mijn cyclus heel onregelmatig, tussen de 16 en 74 dagen, en dan was ik 3 tot 8 dagen ongesteld (ik kan je vertellen, 8 dagen ongesteld, 8 dagen niet en dan weer 8 dagen wel is echt bloedirritant). En ik voel er ook nog eens niets van, dus ik weet niet wanneer het moet komen en ik voel ook geen pijn oid van tevoren ook. Heel onhandig.
Mijn lichaam en geest slingeren altijd al als een idioot, ik moet er niet aan denken om nog meer hormoonschommelingen te hebben dan dit. Zolang ik me goed voel, blijf ik aan de pil. Inmiddels slik ik 'm al bijna tien jaar, waarvan de laatste 5 jaar altijd per twee strips. Langer kan niet zonder doorbraakbloedingen, anders zou ik dat wel doen. Van mij hoeft het allemaal echt niet hoor, dat zogenaamde natuurlijke programma van m'n lichaam, want mijn lichaam weet totaal niet waar het mee bezig is volgens mij.
Sanity is (not) statistical
pi_49721902
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Bij de Cerazette bestaat de kans dat je niet meer ongesteld wordt.. ik heb gewoon de pech van onregelmatig ongesteld worden . Als ik een zwaardere pil kon verdragen zou ik 't zo weer doen, minder ongesteld zijn . Het is ZO irritant en het komt altijd verkeerd uit!
Moest die kans bestaan dan zou het een enorm schadelijke pil zijn en zou ze niet eens verkrijgbaar zijn... Ik heb me voldoende geïnformeerd bij mijn gyneacoloog, huisarts, verpleegster,... en met cerazette hoef je je daar echt geen zorgen over te maken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:24:09 #128
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49722363
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:44 schreef erodome het volgende:
De haat tegen dit hele natuurlijke verschijnsel is eigenlijk gewoon een beetje raar, dat is haat naar jezelf toe, naar je eigen lijf en je vrouwelijkheid.
Nee hoor, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Sommige mensen (m/v) hechten meer aan vrouwelijkheid en alle accesoires erbij dan andere mensen (m/v)
Als je het helemaal natuurlijk wilt doen dan moet je ook regelmatig zwanger worden.
Het is heel begrijpelijk als zogn. "puur natuurlijke" oplossingen je niet aanstaan enof niet uitkomen.
Alles wat chemisch is is niet perse onnatuurlijk. Pillen bevatten hormonen en hormonen zijn op zich natuurlijk.
Monnikskap is supernatuurlijk en is een kruid maar is erg zelden goed voor je.
We hebben onze puur natuurlijke hersenen om oplossingen voor dingen te bedenken en wat belangrijker is: Ieder voor zich te bepalen wat goed voor ons is.

Kortom als jij het zo lekker vind om te menstrueren dan is dat heel fijn voor je en ik wens je veel plezier.
Ik geef mijn portie liever aan fikkie met mijn marvelon-pilletjes die ook nog eens acne onderdrukken.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:35:25 #129
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49722842
erodome, je loopt wel heel erg zweverig te doen over hoe geweldig een menstruatie is hoor

maar 1 ding moet ik je gelijk in geven, er zijn verscheidene kruiden die op diverse manieren gebruikt kunnen worden als klachtvermindering. ik ben me momenteel aan het verdiepen in kruiden en ben een redelijk grote kruidentuin aan het aanleggen, ook met medicinale kruiden. waar ik me wel (onder andere) op wil richten is om uit te vinden of er een manier is om die enorme zware menstruaties van mij wat minder zwaar te maken...daar zou ik op dit moment al voor tekeken. want na het aanbrengen van de grootste tampon die je maar kan vinden een uur later toch nog doorlekken omdat er gewoon een stolsel langs loopt, is onhandig, ranzig en erg duur
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:02:49 #130
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49723925
Wiet werkt nogal goed tegen menstruatieklachten. Behalve natuurlijk tegen het rommelige gedeelte..maar je maakt je er dan wel minder druk om als het doorlekt.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:37 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_49725628
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:54 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mijn hormonen lagen allang overhoop voor ik begon met de pil, dus daar maak ik me sowieso niet druk om. Ik ben weleens even gestopt met de pil om te zien of ik me dan beter voelde, maar dat was niet zo. Ik voel me precies hetzelfde met of zonder de pil, met als verschil dat ik met de pil weet wanneer ik ongesteld ga worden. Zonder pil was mijn cyclus heel onregelmatig, tussen de 16 en 74 dagen, en dan was ik 3 tot 8 dagen ongesteld (ik kan je vertellen, 8 dagen ongesteld, 8 dagen niet en dan weer 8 dagen wel is echt bloedirritant). En ik voel er ook nog eens niets van, dus ik weet niet wanneer het moet komen en ik voel ook geen pijn oid van tevoren ook. Heel onhandig.
Mijn lichaam en geest slingeren altijd al als een idioot, ik moet er niet aan denken om nog meer hormoonschommelingen te hebben dan dit. Zolang ik me goed voel, blijf ik aan de pil. Inmiddels slik ik 'm al bijna tien jaar, waarvan de laatste 5 jaar altijd per twee strips. Langer kan niet zonder doorbraakbloedingen, anders zou ik dat wel doen. Van mij hoeft het allemaal echt niet hoor, dat zogenaamde natuurlijke programma van m'n lichaam, want mijn lichaam weet totaal niet waar het mee bezig is volgens mij.
Zie je dan niet in dat de pil alleen maar symptoombestrijding is en geen echte oplossing biedt?

Je kan je hormonen ook gewoon in balans brengen door oa gezond te leven, evt wat hulp voor je lichaam om het op orde te krijgen, in balans en daarna heb je hier geen last meer van, echt niet.

Dat je lichaam en geest zo stuiteren zijn geen echt heel goede tekenen, ik vind het zo jammer dat in deze wereld er zoveel aan symptoombestrijding wordt gedaan ipv naar echte oplossingen gekeken wordt, zeker op dit gebied, ach gooi er maar een sloot hormonen in, dat bedekt de problemen wel, maar het lost niets op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:52:33 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_49725888
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:24 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Sommige mensen (m/v) hechten meer aan vrouwelijkheid en alle accesoires erbij dan andere mensen (m/v)
Als je het helemaal natuurlijk wilt doen dan moet je ook regelmatig zwanger worden.
Het is heel begrijpelijk als zogn. "puur natuurlijke" oplossingen je niet aanstaan enof niet uitkomen.
Alles wat chemisch is is niet perse onnatuurlijk. Pillen bevatten hormonen en hormonen zijn op zich natuurlijk.
Monnikskap is supernatuurlijk en is een kruid maar is erg zelden goed voor je.
We hebben onze puur natuurlijke hersenen om oplossingen voor dingen te bedenken en wat belangrijker is: Ieder voor zich te bepalen wat goed voor ons is.

Kortom als jij het zo lekker vind om te menstrueren dan is dat heel fijn voor je en ik wens je veel plezier.
Ik geef mijn portie liever aan fikkie met mijn marvelon-pilletjes die ook nog eens acne onderdrukken.
Het is niets meer en niets minder dan een aangeleerde afkeur, te zien aan de verschillen in verschillende maatschappijen, waar menstruatie als iets ok's gezien wordt hebben vrouwen niet die afkeer en hier waar het als vies, naar enzo gezien wordt(de zonde van het bloed, de straf die we van eva hebben overgehouden) hebben vrouwen wel die enorme afkeer van hun natuurlijke processen.

En het is onzin om dan te zeggen, ja dan moet je ook maar met regelmaat zwanger worden, daar gaat dit niet om, dit gaat om de balans in je lijf zodanig verstoren dat je een natuurlijk proces stillegt, een proces waarvan we niet eens ten volle weten waarvoor het allemaal belangerijk is want als iets nog in mysterien gehuld is dan is het alles wat met de vrouwelijke seksualiteit te maken heeft, daar staan we nog maar in de kinderschoenen mee.

En ja hormonen zijn natuurlijk, maar komen voor in bepaalde balansen, zijn ze niet in balans dan brengen ze een heel scala aan problemen mee, waaronder hele pijnlijke menstruatie's, overdreven veel bloedverlies, enorme schommelingen in stemming enz enz enz enz enz.
Je kan die problemen bedekken met een berg hormonen, maar je kan beter die problemen gewoon oplossen en de balans herstellen, dat is beter voor je lichaam.

Het gaat me niet om gewoon gebruik van voorbehoedsmiddelen, maar die afkeer tegn natuurlijke processen en het bedekken van problemen ipv ze op te lossen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:58:17 #133
37769 erodome
Zweefteef
pi_49726123
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef Puckzzz het volgende:
erodome, je loopt wel heel erg zweverig te doen over hoe geweldig een menstruatie is hoor

maar 1 ding moet ik je gelijk in geven, er zijn verscheidene kruiden die op diverse manieren gebruikt kunnen worden als klachtvermindering. ik ben me momenteel aan het verdiepen in kruiden en ben een redelijk grote kruidentuin aan het aanleggen, ook met medicinale kruiden. waar ik me wel (onder andere) op wil richten is om uit te vinden of er een manier is om die enorme zware menstruaties van mij wat minder zwaar te maken...daar zou ik op dit moment al voor tekeken. want na het aanbrengen van de grootste tampon die je maar kan vinden een uur later toch nog doorlekken omdat er gewoon een stolsel langs loopt, is onhandig, ranzig en erg duur
Je kan er het beste hulp bij halen in het begin, zelf dokteren is vaak niet al te handig, alhoewel kruiden natuurlijk zijn zijn ze lang niet altijd zonder risiko.

Maar wat het zweverige betrefd, tja, ik ben dan ook een zweefteef, druk me nu eenmaal zo uit, maar ik hou ook echt van mijn lichaam, van mijn vrouwelijkheid, daar ben ik trots op.
Ik vind het echt jammer om te zien hoe wij onze dochters bijbrengen dat hun vrouwelijkheid iets slechts is, vervelends, dat ze moeten verbergen en wegstoppen, of erger, hun hele lichamelijke processen stil moeten zetten, geen rijping van eitjes meer, geen follikels met hun waardevolle hormonen, geen cyclus meer die samenloopt met het bioritme, het kan gewoon niet goed zijn, je gooit alles door de war.

Moeten vrouwen dan echt letterlijk mannen zonder slurfje en met tieten worden?
Is het dan pas goed, als alle vrouwen net als mannen zijn, in lichamelijke processen en in gedrag?
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:24:33 #134
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49727221
Erodome, je hebt iets heel belangrijks uit het oog verloren: dat iedereen recht heeft op diens eigen mening en kijk op dingen.
Niet iedereen kan zich er druk om maken de ene of de andere soort geslachtsdeeltjes te hebben.
Niet iedereen vind menstrueren lekker.
Niet iedereen zucht onder het juk van een bepaald soort sexisme opgedrongen te krijgen. (Tja die zooi komt in heel wat soorten en maten en smaken.)

Als jij jouw mening op ons drukt dat we trots op ons vrouwzijn moeten zijn en daar een levenslang feestje van moeten maken dan is dat ook sexisme.
Mij persoonlijk zal het een worst zijn dat ik vrouwelijk ben. Ik ben met dit lichaam geboren en heb de hormoontjes maar mijn geest gaat diens eigen gangetje en wil niet gebonden zijn aan vrouwtje of mannetje zijn. En mijn lichaam is 100% van mij en ik gebruik het daarom precies zoals ik wil.
Nu zou ik kunnen denken dat wat voor mij goed is ook voor anderen het beste is en ik dus mijn persoonlijke evangelie moet verkondigen en de meningen van anderen als minderwaardig moet bestempelen maar wat schiet wiedanook daar mee op?
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:33:41 #135
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49727645
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan er het beste hulp bij halen in het begin, zelf dokteren is vaak niet al te handig, alhoewel kruiden natuurlijk zijn zijn ze lang niet altijd zonder risiko.
momenteel lees ik er erg veel over en ben nog lang niet aan het experimenteren, en trouwens ik wil gewoon 's avond een lekker kopje thee met benefits (lees: lekker slapen, ontgiften, spijsvertering etc.) drinken...zal echt niet complete pappen en aftreksels gaan maken.

en ook al ben ik toch écht een vrouw...die menstruatie had best wel iets minder gemogen, of op een andere manier laten merken dat een vrouw zwanger is ofzo...tieten zwellen sowieso al meteen op, dat is toch ook een leuke indicatie? Nee....het moet meteen weer smerig en bloederig en ranzig
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:05:33 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_49729067
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:24 schreef Spacehamster het volgende:
Erodome, je hebt iets heel belangrijks uit het oog verloren: dat iedereen recht heeft op diens eigen mening en kijk op dingen.
Niet iedereen kan zich er druk om maken de ene of de andere soort geslachtsdeeltjes te hebben.
Niet iedereen vind menstrueren lekker.
Niet iedereen zucht onder het juk van een bepaald soort sexisme opgedrongen te krijgen. (Tja die zooi komt in heel wat soorten en maten en smaken.)

Als jij jouw mening op ons drukt dat we trots op ons vrouwzijn moeten zijn en daar een levenslang feestje van moeten maken dan is dat ook sexisme.
Mij persoonlijk zal het een worst zijn dat ik vrouwelijk ben. Ik ben met dit lichaam geboren en heb de hormoontjes maar mijn geest gaat diens eigen gangetje en wil niet gebonden zijn aan vrouwtje of mannetje zijn. En mijn lichaam is 100% van mij en ik gebruik het daarom precies zoals ik wil.
Nu zou ik kunnen denken dat wat voor mij goed is ook voor anderen het beste is en ik dus mijn persoonlijke evangelie moet verkondigen en de meningen van anderen als minderwaardig moet bestempelen maar wat schiet wiedanook daar mee op?
Joh, verbied ik jou het gebruik van wat voor shit dan ook, nee, dus waar heb je het over, dit is een discussie met meningen, dit is mijn mening, dat jij de jouwe hebt en mag hebben lijkt me nogal duidelijk.

Waar het mij om gaat is dat er wel heel erg makkelijk gedacht wordt in het algemeen genomen over natuurlijke processen heel naar verstoren en problemen te bedekken ipv op te lossen.
Dat gaat niet om jou persoonlijk, dat gaat om de huisarts die zegt, ach een paar pukkeltjes, gooi er maar een sloot hormonen in joh, heb je auwie aan je buikje, laten we het niet oplossen, maar gewoon een sloot hormonen overheen gooien.
Zo nu een pil waarover gezegd wordt dat het best wat meer onderzoek mag hebben, maar hoppa, we pleuren hem er gewoon in en zeggen dat het geweldig is, dat terwijl er andere keuze's zijn waarvan we wel met zekerheid kunnen zeggen dat er geen nare risiko's aan verbonden zijn.

Mensen zijn zich amper bewust van andere manieren van doen, je gaat met een probleem naar je huisarts en vertrouwd erop dat hij/zij met de beste oplossing komt of met keuze's.

Als jij naar aanleiding van de keuze's die je voor je krijgt wat kiest dan is daar echt helemaal niets mis mee, het is idd jouw lijf en daar mag je mee doen wat je wilt.

Maar je krijgt de volledige info niet, je krijgt niet te horen dat voeding enorm kan schelen om klachten te verminderen, je krijgt niet te horen dat het serieus gebruik van bepaalde kruiden enorm kan helpen, daar verdient de medicinindustrie niets aan immers...

Men komt soms met een dochter van een jaar of 12 die gewoon hormonen in haar mik geschoven krijgt terwijl goede, gezonde voeding haar probleem ook opgelost had.

Waarom leren we mensen niet hoe ze zichzelf gezond kunnen houden ipv die nare symptoom bestrijding die niets oplost, ik begrijp het gewoon niet, heb je er niet veel meer aan als je bv een dochter hebt om deze te leren hoe gezond en in balans te blijven zodat ze al die nare klachten niet mee gaat maken?
pi_49732246
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 06:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat het 'met honderden procenten' zou zijn toegenomen. Dus je lult gewoon uit je nek.
Natuurlijk joh. Hij moet gewoon leren om te definieren. Wat hij zegt kan gewoon niet. Einde discussie.
Goed argument voer je trouwens aan. Maar ga je nou maar bezig houden met het onderwerp wat in de TT staat.
pi_49732310
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 06:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sorry, hoor, maar ongesteld zijn is gewoon naar. Dat heeft verder weinig met de maatschappij te maken. Ik zit echt niet te wachten op buikpijn, migraine, huilbuien en meer van dat soort onzin. Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
Moet je zeker doen. Misschien word je er slimmer van. Dan zie je in dat er wel een kern van waarheid in zit wat Erdome zegt. Daarnaast geef je echt non-argumenten.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:28:44 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49733838
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:13 schreef _Surface het volgende:

[..]

Moest die kans bestaan dan zou het een enorm schadelijke pil zijn en zou ze niet eens verkrijgbaar zijn... Ik heb me voldoende geïnformeerd bij mijn gyneacoloog, huisarts, verpleegster,... en met cerazette hoef je je daar echt geen zorgen over te maken.
"Een nadeel van Cerazette is dat de maandelijkse bloedingen uit de schede met onregelmatige tussenpozen kunnen aan optreden. Er is ook een kans dat deze bloedingen helemaal uitblijven."

Letterlijk uit de bijsluiter .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:29:12 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49733852
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:35 schreef DDM het volgende:

[..]

Natuurlijk joh. Hij moet gewoon leren om te definieren. Wat hij zegt kan gewoon niet. Einde discussie.
Goed argument voer je trouwens aan. Maar ga je nou maar bezig houden met het onderwerp wat in de TT staat.
wat had ik beter moeten formuleren dan? misschien moet je eerst eens proberen te begrijpen wat je leest.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49739631
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

"Een nadeel van Cerazette is dat de maandelijkse bloedingen uit de schede met onregelmatige tussenpozen kunnen aan optreden. Er is ook een kans dat deze bloedingen helemaal uitblijven."

Letterlijk uit de bijsluiter .
Ik dacht dat ze bedoelde dat de menstruatie uitbleef nadat je gestopt was met Cerazette. Natuurlijk blijft je menstruatie uit als je Cerzatte neemt, daar dient ze toch uiteindelijk ook deels voor?
pi_49739989
Inmiddels gaat de discussie over wel vs. niet menstrueren, en zelfs over wel/niet pilgebruik.
Bij pilgebruik is er echter nooit sprake van een menstruatie, maar van een onttrekkingsbloeding. Dat is heel iets anders!
De discussie over de onnatuurlijkheid van niet bloeden hoort dan m.i. ook niet thuis in dit topic. De bloeding in de stopweek bij pilgebruik is immers sowieso al onnatuurlijk.

Dus waarom zou je als pilgebruikster niet voor het wegblijven van die onttrekkingsbloeding kiezen?
Je gaat toch al tegen de natuur in door de pil te slikken!
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:09:34 #143
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49740000
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:59 schreef _Surface het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze bedoelde dat de menstruatie uitbleef nadat je gestopt was met Cerazette. Natuurlijk blijft je menstruatie uit als je Cerzatte neemt, daar dient ze toch uiteindelijk ook deels voor?
Nee okay, dan was het miscommunicatie . Nou, ik neem dus Cerazette omdat ik anders bij elke nieuwe strip de dag na de eerste pil kotsmisselijk ben . En zonder pil is geen optie want condooms zijn zwaar klote .
  Moderator / Miss SHO donderdag 24 mei 2007 @ 21:10:19 #144
22592 crew  Ole
pi_49740033
Dan is de prikpil toch veel makkelijker?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:11:49 #145
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49740088
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef Ole het volgende:
Dan is de prikpil toch veel makkelijker?
Zeer lastig aan te komen als je nog geen kinderen hebt i.v.m. grotere kans op onvruchtbaarheid.
pi_49741810
Nuvaring is ideaal qua lage dosis hormonen en het feit dat je er nauwelijks aan hoeft te denken Maar dat terzijde.

Erodome, ik vind je verhalen heel mooi allemaal, maar jij hebt nooit een zware menstruatie gehad. Als ik ongesteld ben zonder hormonale anticonceptie ben ik zeker 8 dagen uit de running. Ik verlies belachelijke hoeveelheden bloed en stolsels, maar dat maakt me nog weinig uit. Ik krijg koorts, diarree, ga overgeven, koud zweet en ik heb krampen waar iedere bevallende vrouw u tegen zegt (goed, ik heb nog nooit gebaard, maar ik kan me niet voorstellen dat het krijgen van kinderen nóg pijnlijker is). De koortsaanvallen duren meestal 4 dagen en ik voel me pas weer sterk genoeg na 8 dagen, en dan bloed ik nog door totaan de 10 dagen.

Sorry, maar ik ga echt geen 8 dagen per maand opgeven voor zoiets onbenulligs aan mijn menstruatie hoor. Ik snap niet waarom ik vanaf mijn elfde zulke pijnen moet kennen terwijl ik er maar 1 keer in mijn leven iets aan hoef te hebben (ik wil ooit 1 kind).

Deze nieuwe pil klinkt ook niet erg vernieuwend voor mij. Slik dan gewoon de pil jaren aan een stuk door, heb je hetzelfde effect.... Ik ring gewoon lekker door met de nuva, ideaal en voor mij veel betrouwbaarder (heb regelmatig diarree en dan is de pil niet veilig), weg met die rotmenstruatie! Is niks vrouwelijks aan, 8 dagen pijn lijden en ziek zijn!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:02:59 #147
37769 erodome
Zweefteef
pi_49742003
Zoeperzazke, ikzelf heb nooit zo'n last gehad van mijn menstruatie, maar ik ken wel vrouwen die net als jij echt heel erge last hadden en dat op andere manieren opgelost hebben.

Ik zeg nergens dat iemand maar met zware ellende moet lopen, alleen dat een berg hormonen erop gooien die het probleem enkel bedekken en risiko toevoegen niet echt de oplossing is daarvoor, dat ik liever heb dat er gekeken wordt naar goede oplossingen tegen de hele nare klachten.

Die zijn er nu al, een goede, evenwichtige voeding lost de problemen meestal al op, iets dat echt een probleem is in oa deze maatschappij, misschien zal je je voeding wat aan moeten passen aan je klachten, maar daarmee valt echt heel erg veel te doen.

Zo ook met die kruiden, vb, vrouw die ik ken, afschuwelijke last van haar menstruatie, echt uit de running zijn dan, ziek, zwak, misselijk, pijn.
Zij heeft hulp erbij gehaalt van een fytotherapeut(kruidendokter), heeft een mooie mix gekregen om de balans te herstellen en deze vrouw heeft nu een normale menstruatie, dat terwijl ze jaren met deze ellende heeft gelopen.
Deze ken ik persoonlijk erg goed en weet dus ook dat ze haar klachten niet overdreef ofzo, ik ken meer gevallen, maar daarvan ken ik de achtergrond niet zo goed.

Die pijn kan dus opgelost worden in vele gevallen zonder het probleem te bedekken zonder het op te lossen, dan ben je er echt vanaf, dat wil zeggen, in de meeste gevallen.
pi_49742924
tvp-tje
pi_49743405
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:38 schreef DDM het volgende:

[..]

Moet je zeker doen. Misschien word je er slimmer van. Dan zie je in dat er wel een kern van waarheid in zit wat Erdome zegt. Daarnaast geef je echt non-argumenten.
Buikpijn, migraine en ranzigheid vind ik anders argumenten genoeg. Rot toch een eind op.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:46:13 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49743559
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Inmiddels gaat de discussie over wel vs. niet menstrueren, en zelfs over wel/niet pilgebruik.
Bij pilgebruik is er echter nooit sprake van een menstruatie, maar van een onttrekkingsbloeding. Dat is heel iets anders!
De discussie over de onnatuurlijkheid van niet bloeden hoort dan m.i. ook niet thuis in dit topic. De bloeding in de stopweek bij pilgebruik is immers sowieso al onnatuurlijk.

Dus waarom zou je als pilgebruikster niet voor het wegblijven van die onttrekkingsbloeding kiezen?
Wat zij zegt
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:47:31 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_49743602
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Buikpijn, migraine en ranzigheid vind ik anders argumenten genoeg. Rot toch een eind op.
Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.

Die organen daar doen meer als je denkt op het eerste gezicht, serieus.

En waarom probeer je niet eens goede kruiden en goed op je voeding letten, je wordt er alleen maar gezonder van en je hebt een hele goede kans dat je klachten een stuk minder worden.
Kan je gewoon de pil blijven slikken erbij, maar je lichaam zal beter in balans zijn.
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:07:16 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_49744280
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja dik de overgang in gaan omdat je je baarmoeder eruit haalt geeft natuurlijk helemaal geen klachten, vooral niet als je weet dat door het eruit halen van dat stukje je een nogal nare en zeer lange overgang tegemoet gaat.

En waarom probeer je niet eens goede kruiden en goed op je voeding letten, je wordt er alleen maar gezonder van en je hebt een hele goede kans dat je klachten een stuk minder worden.
Kan je gewoon de pil blijven slikken erbij, maar je lichaam zal beter in balans zijn.
Okay, nu hebben we wel gehoord dat die kruidentoelie en voedingshit goed helpt!!
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:27:50 #153
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49745118
Ik heb allerlei kruiden geprobeerd en heb daar nooit spectaculaire resultaten van gehad. Behalve dus van wiet.
De krampen worden hooguit beter door de vaginale spieren flink te gebruiken en die in geval van krampen gewoon flink samen te trekken.
Maar liever heb ik die zooi helemaal niet en ik heb dus de keuze uit een kunstmatige menstruatie of geen, dus dat is makkelijk.
Voor vrouwen die geen anticonceptiepil gebruiken is er de overweging tussen met hun normale zooi hormonen iedere maand (ongeveer) een cyclus te ondergaan die best vermoeiend is voor het lichaam of deze nieuwe oplossing met een minimale supplementatie van hormonen waarmee het lichaam veel rustiger is.
Ik vind dat beide keuzes hun voors en tegens hebben en eigenlijk de tegens van de pillen zijn niet eens aangetoond.
Het is aangetoond dat menstruatie een aanslag is op het lichaam. Het is vermoeiend en put allerlei grondstoffen uit waaronder heel duidelijk bloed en allerlei mineralen zoals ijzer en zink.
Van het niet menstrueren is nooit aangetoond dat het nadelig is. Het klinkt ook niet logisch omdat het lichaam in een fase zit waarin de menstruatie totaal overbodig is (het laagje dat weggespoeld zou worden is er nog helemaal niet)
Het enige probleem zijn de hormonen.
pi_49745832
Ik sluit me bij Spacehamster aan. Ik heb zelf weliswaar geen kruiden geprobeerd hiervoor maar ik denk niet dat het de klachten voor mij voldoende kan onderdrukken. Daarbij voel ik me ook erg onzeker iedere menstruatie omdat ik na al die ervaringen voor ik aan de pil mocht van mijn ouders iedere menstruatie weer bang ben om zo ziek te worden en liever preventief thuis blijf of vrij plan, de ergste dagen. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel, ik stink, ik voel me vies, en heb (nu met de nuva) toch nog 1 dag behoorlijke pijnklachten waar ik het liefst mee thuis zit.
Al die medicijnen zijn er niet voor niets en kanker krijg je volgens de huidige maatschappij toch wel van alles, dus dat risico neem ik dan ook maar voor lief, als dat al realistisch zou zijn. Laat mij maar lekker hormonale troep slikken, voor mij werkt het prima zo, alles beter dan die rotmenstruatie
pi_49746420
Het lijkt me niet gezond hoor, de menstruatie stopzetten
Het is een natuurlijk/ biologisch proces. De mens wil 'alles' reguleren. Het lijkt me een slechte ontwikkeling. Daarbij lijkt het mij ook dat het 'echte' vrouwelijke gevoel een beetje verdwijnt, als je niet meer menstrueert.
Nee, zo'n pil zou niks voor mij zijn.
pi_49746904
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:09 schreef cinnamongirl het volgende:

Juist.
pi_49750193
Het idee staat me tegen, net als de pil. Menstruatie hate it love it ervaar ik toch als een reinigingsproces, vrouwen horen ongesteld te worden.

had ooit in Amerika tampons gekocht met een roze plastic inbrenghuls. In de namiddag toen ik ergens met iemand koffie zat te drinken rook ik ineens een rare lucht, thuis bleek het parfum uit die tampon te komen die ik al de hele dag in had
Jusqu'ici tout va bien...
pi_49750213
Btw, menstruatieklachten zijn voorkomen met vitaminen en voldoende rust
  vrijdag 25 mei 2007 @ 04:02:28 #159
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49750226
meisjes en dames toch, ik word bang als ik jullie reacties lees nl. degene waarin staat dat ze toch niet ongesteld worden omdat ze hun pil doornemen. weten jullie dan niet dat dat ongezond is als je dat regelmatig doet?? af en toe kan geen kwaad. laat je in godsnaam toch voorlichten.
Screw you guys, I'm going home.
pi_49750523
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees je ook wat ik schrijf? Let vooral ook op de smilie.
quote:
Als het niet zoveel nadelen zou hebben, zou ik het liefst die hele baarmoeder weg hebben.
quote:
Kruiden helpen niet tegen migraine. Ook niet tegen buikpijn trouwens. Denk je niet dat ik niet allang van alles geprobeerd heb?

De pil (of in mijn geval de Nuvaring) helpt gelukkig wel tegen buikpijn, en triptanen helpen tegen migraine.
pi_49750531
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Mihaelaz het volgende:
meisjes en dames toch, ik word bang als ik jullie reacties lees nl. degene waarin staat dat ze toch niet ongesteld worden omdat ze hun pil doornemen. weten jullie dan niet dat dat ongezond is als je dat regelmatig doet?? af en toe kan geen kwaad. laat je in godsnaam toch voorlichten.
Waar haal je die onzin vandaan? Nogmaals, de bloeding die je tijdens te stopweek krijgt is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding.

Er is geen enkel bewijs dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken (ook de huisarts zal je vertellen dat dat helemaal geen kwaad kan). Miljoenen vrouwen doen het al decennialang en ik heb nog nooit een publicatie gezien waaruit blijkt dat het nadelige gevolgen heeft. Dus kom maar op met een betrouwbare bron.

Jezus, wat een hippies in dit topic. Ik zie vooral een heleboel ongefundeerde onzinbeweringen en zweverig gelul. Het lijkt wel of ik met Klazien uut Zalk te maken heb.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 06:43:27 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49750540
Ik denk niet dat ik gelukkiger word van normaal menstrueren. En ik heb er niet zo'n moeite mee om hormonen te slikken. Mijn lichaam werkt toch al niet 'natuurlijk' sinds ik mijn schildklier moest missen. Daarom heb ik psychologisch misschien minder moeite met hormonen uit een potje of een stripje. Ik ben eraan gewend dat die soms ook gewoon van levensbelang kunnen zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:10:29 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49752113
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:02 schreef Mihaelaz het volgende:
Mijn gynaecoloog heeft mij aangeraden om de pil door te slikken zonder stopweek. Hij zij dat ik gewoon kon testen hoeveel strips ik achter elkaar door kon slikken zonder dat ik een doorbraakbloeding kreeg. Dat is bij mij een maand of 3, 4.
Als je lichaam rotzooi kwijt moet, komt het er vanzelf wel uit, ook als je de pil doorslikt.

Ik ben benieuwd naar jouw bron dat het ongezond zou zijn .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49752335
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 04:00 schreef Manono het volgende:
Btw, menstruatieklachten zijn voorkomen met vitaminen en voldoende rust
Tuurlijk, ga daar maar lekker in geloven
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:07:01 #165
81237 releaze
best of both worlds
pi_49753857
Erodome, ik ben het helemaal met je eens

Om dezelfde redenen ben ik vorige maand ook weer voor de tweede keer in mn leven gestopt met de pil. Ik word gek van die hormonen, ik voel me erdoor volledig uit balans, alsof ik de verbinding met mijn lichaam kwijt ben. (wat invloed heeft op de geest)
Mijn lichaam is me lief en ik wil het graag op een zoveel mogelijk lichaamsnatuurlijke manier verzorgen. Ik heb een lichaam dat in principe helemaal is afgestemd en zelf de onbalansen kan corrigeren, which is great.
pi_49755609
Eens met Isegrim. Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees

We steken de ene sigaret na de andere op, zuipen, geven onze kinderen zoveel produkten met suikers dat ze er totaal hyper en opgefokt van worden, eten en drinken zelf enorme ladingen frisdrank en snoep, houden ons op de been met liters koffie....allemaal dingen die nogal fikse invloed hebben op ons lichaam waardoor het bepaald niet meer 'natuurlijk' werkt, en als het dan ineens om vrouwelijke hormonen gaat is het ineens totaal verwerpelijk om daar in te grijpen in 'de natuur'?

Ongelooflijk, net zo ongelooflijk als dat Nederland zo ongeveer het enige land ter wereld is waar er een enorme waarde aan wordt gehecht dat vrouwen, zoals het hoort in de natuur, helse pijnen lijden bij de bevalling en er in sommige gevallen als voorgoed invalide uitkomen.

Mensen mensen toch, kijk eens om je heen en zie hoeveel mensen in je omgeving er allang niet meer in leven zouden zijn of een ernstig beperkt leven zouden leiden als ze niet zouden 'ingrijpen in de natuur'. Echt, ik hecht aan mijn gezondheid en welzijn, maar ik denk dat het OOK ongezond, en bepaald niet realistisch, is om de natuur als al te heilig te beschouwen.
pi_49755666
Mooi geschreven Thaleia
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 12:10:24 #168
70532 loveli
N
pi_49758532
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:10 schreef MaLo het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw bron dat het ongezond zou zijn .
Hier heb ik er een voor je:
http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php
Het baarmoederslijmvlies is gemaakt om een paar weken goed te zijn en dan weer te vernieuwen. Dit slijmvlies is goed doorbloed en gedurende de cyclus in ontwikkeling. Als het te lang niet vernieuwd wordt, kan weefsel gaan woekeren, er kunnen afwijkende cellen gevonden worden.
Vrouwen die aan de pil zijn bouwen minder slijmvlies op, er is dus minder goed doorbloed weefsel aanwezig waardoor er ook minder weefsel kan woekeren. Zeker als elke 4 weken dit beetje slijmvlies wordt ververst is er een verminderd risico op baarmoederslijmvlieskanker.

Deze 'nieuwe' pil zorgt er enerzijds voor dat er minder slijmvlies wordt aangemaakt, maar aan de andere kant wordt dit weefsel (met aanleg om te veranderen) niet regelmatig ververst. Juist dat verversen is de reden dat vrouwen die de pil doorslikken wordt (werd?) aangeraden om minimaal elk half jaar een onttrekkingsbloeding te laten optreden.

Elke 4 weken een onttrekkingsbloeding is onzinnig, maar om jaren achter elkaar geen bloeding te hebben lijkt mij minder verstandig.

Laten we alstjeblieft verder kijken dan onze neus lang is. Weet wat je slikt! 'Vooruitgang' is allemaal best leuk, maar niet in alle gevallen het beste voor ons. Al ik de jaren '40 werden aan vrouwen in de overgang hormonen toegediend. In de jaren '50 kwam men tot de ontdekking dat het aantal vrouwen met bepaalde vormen van kanker enorm was toegenomen. Nog steeds is het niet risicoloos om hormonen te slikken in de overgang.
Ook de ac-pil heeft risico's, denk maar aan trombose en een verhoogde kans op borstkanker (24%).
bron:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=8656904
crap in = crap out
pi_49759190
Ik snap de hype niet zo rond deze pil, ik hoef hem ook niet te hebben.
Ik heb nu een goede pil die ik zonder problemen 6 maanden achter elkaar doorslik, dat werkt ook prima voor mij.

Om nog even in te gaan op de hele discussie: Ik vind ongesteld zijn vies, lastig en nutteloos, daarom ben ik het zo weinig mogelijk.
Als ik graag natuurlijk zou willen zijn leefde ik wel met mijn blote kont en bossen schaam- en okselhaar in een grot.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:33:57 #170
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49759331
Als er voordelen zijn aan menstrueren (voor vrouwen die geen homoonanticonceptie gebruiken) dan zou ik dat graag eens beargumenteerd zien met feiten. Want het wordt zo wat vaag...vind ik.

Oh in de tussentijd is er een lang verhaal geplaatst over dat laagje dat ververst zou moeten worden, maar is er ook aangetoond dat dat laagje perse vervangen moet worden of is dat pas als het verdikt (wat tijdens pilgebruik niet gebeurd)

[ Bericht 29% gewijzigd door Spacehamster op 25-05-2007 12:48:42 ]
pi_49759752
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:33 schreef Spacehamster het volgende:
Het lijkt me nuttig even aan te geven dat er tegen de menstruatie al meerdere voordelen zijn aangetoond en voor de menstruatie is er niets nuttigers gezegd dan "Omdat het natuurlijk is".

Als er voordelen zijn aan menstrueren (voor vrouwen die geen homoonanticonceptie gebruiken) dan zou ik dat graag eens beargumenteerd zien met feiten. Want het wordt zo wat vaag...vind ik.
Nouja, als je normaal menstrueert zonder hormonale dingesen dan zou je dus minder kans hebben op borstkanker en trombose enzo... Maar dat zijn meer nadelen van de pil dan voordelen van wel menstrueren, mijn inziens.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:50:07 #172
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49759911
De kans van trombose is minder dan een procent. Dat vind ik wel heeeeel erg klein.

En idd deze thread ging niet over normaal pilgebruik. We raken onwijs afgeleid
  Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 13:39:38 #173
70532 loveli
N
pi_49761799
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:50 schreef Spacehamster het volgende:
De kans van trombose is minder dan een procent. Dat vind ik wel heeeeel erg klein.

En idd deze thread ging niet over normaal pilgebruik. We raken onwijs afgeleid
Statistiek... als je de gegevens lang genoeg martelt, zullen ze een bekentenis afleggen. Dat percentage is genomen over alle pilgebruiksters, ook vrouwen die al jaren slikken. Het risico is juist het hoogst in het eerste jaar van gebruik. Als je de kans op trombose in het eerste jaar pilgebruik bekijkt, zullen daar andere getallen uitkomen.
bron:
http://www.vvvp.nl/client/8/?websiteid=8&contentid=1399&hoofdid=358

Je vraag of er verschil is in het risico op afwijkende cellen bij een dunne laag slijmvlies of een dikkere laag kan ik zo snel niet onderbouwen met onderzoeken (ga zelf anders even zoeken op PubMed, altijd interessant). Het enige wat ik kan zeggen is, dat het weefsel er niet voor gemaakt is om zo lang aanwezig te zijn. Het blijft een laag goed doorbloed weefsel wat erop is gemaakt dat het afhankelijk van de situatie kan veranderen (zoals gedurende een zwangerschap).

De tijd zal leren of vrouwen die deze pil gedurende lange tijd slikken verhoogd risico lopen op baarmoederslijmvlieskanker.

De hormonen die gebruikt zijn in de nieuwe pil zijn dezelfde als in o.a. Microgynon, Lovette, Stediril en Rigevidon zitten. De verhouding in microgram levonorgestrel:ethinylestradiol komt het dichtst in de buurt van Microgynon-20 en Lovette.
De nieuwe pil heeft 90:20, M-20 en Lovette zitten op 100:20. M30 heeft de verhouding 150:30.

Het is een erg lichte pil met een licht androgene werking (door de levonorgestrel). Vrouwen die last hebben van bv. jeugdpuistjes of vervelende overbeharing kunnen deze pil beter niet slikken. Het zijn dezelfde hormonen als in de meest gebruikte ac-pil zitten, dus het overgrote deel van de nederlandse pilsliksters gebruikt deze hormonen al. De nieuwe pil is goed te vergelijken met het zonder stopweek doorslikken van de Lovette of Microgynon-20.
Dat er iets minder hormonen in hoeven te zitten, is te verklaren door de halfwaardetijd van hormonen, 1 pil wordt niet binnen 24 uur afgebroken. Tijdens het slikken van de pil stijgt de hormoonspiegel geleidelijk. Pas aan het eind van de pilstrip is de maximale concentratie bereikt.
Tijdens de stopweek daalt de hormoonspiegel weer. Wanneer geen stopweek wordt ingelast, blijft de hormoonspiegel vanaf dag 20 ongeveer gelijk.
De dosering kan laag blijven, terwijl de hormoonspiegel wel op peil wordt gehouden door het niet inlassen van een stopweek.
crap in = crap out
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:07:51 #174
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_49765490
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 06:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan? Nogmaals, de bloeding die je tijdens te stopweek krijgt is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding.

Er is geen enkel bewijs dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken (ook de huisarts zal je vertellen dat dat helemaal geen kwaad kan). Miljoenen vrouwen doen het al decennialang en ik heb nog nooit een publicatie gezien waaruit blijkt dat het nadelige gevolgen heeft. Dus kom maar op met een betrouwbare bron.

Jezus, wat een hippies in dit topic. Ik zie vooral een heleboel ongefundeerde onzinbeweringen en zweverig gelul. Het lijkt wel of ik met Klazien uut Zalk te maken heb.
ga naar je huisdokter en vraag het, als je mij niet gelooft.
Screw you guys, I'm going home.
pi_49766505
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:

Tuurlijk, ga daar maar lekker in geloven
Je mag geloven wat je wilt Zoals Erodrome ook aangeeft zijn veel nare bijwerkingen van menstruatie verholpen met een betere conditie en fysieke balans. Of een andere anticonceptievorm. Tenzij je tussen de 15 en de 25 bent, dan kan het zijn dat eea nog een beetje gevoelig ligt

Het is ieder voor zich, als vrouwen er geen probleem mee hebben moeten ze het vooral doen. De natuurlijke manier kiezen heeft imo niks met alternatief gedoe te maken, maar met het feit dat je niet klakkeloos slikt wat de pharmaceutische industrie voorschotelt. Die is namelijk niet in de eerste plaats op jouw gezondheid uit. Er zijn zoveel onvoldoende ontwikkelde "revolutionaire" medijcijnen op de markt geweest die nav de eerug vreemde bijwerkingen een stille dood zijn gestroven of in de derde wereld zijn gedumpt . Zelfs vandaag schrijven de meeste huisartsen nieuwe middelen voor die hen door medisch ongeschoolde artsenbezoekers wordt aangeraden, in ruil voor leuke reisjes of voordelen die door de fabrikanten van de desbetreffende medicijnen worden betaald.

Kortom zelfs al heb je belangstelling voor deze pil, enige reserve kan echt geen kwaad.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:46:33 #176
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49766830
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Mihaelaz het volgende:

[..]

Isegrim heeft toch echt gelijk hoor! Het is idd een onttrekkingsbloeding (volgens mij is dit zelfs uitgelegd tijdens mijn biologielessen!)

Ik slik mn pil altijd lekker een paar maanden door

Ik ben al geen "meisje-meisje" en ik wil geen kinderen (geen denken aan) ik hoef me niet vrouwelijk te voelen, ik voel me ook niet vrouwelijk dus die hele menstruatie mag naar de hel van mij (daar past dat bloederige gebeuren goed)
dan erbij, ik krijg gegarandeerd migraine als ik ongesteld ben
geen signature
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:56:54 #177
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49767207
Ik vind mijn maandelijkse periode een drama. Ik heb ook nog eens vreselijke PMS aanvallen, dus wat mij betreft blijft het lekker weg.
Nu rest mij alleen de vraag...hoe gezond is die pil eigenlijk?
pi_49767524
Dat is dus de vraag
pi_49767937
Ik vind het trouwens wel frappant wat erodome hier schrijft. Ze neemt regelmatig XTC, maar je menstruatie afschaffen is onnatuurlijk.

Overigens gebruik ik ook wel eens XTC, dus ik heb daar niks op tegen, maar in het licht van dit topic is het toch een béétje vreemd.
pi_49768036
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Mihaelaz het volgende:

[..]

Mijn huisarts weet gelukkig wél hoe het werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')