Nou dames, interessant of eng?quote:In de Verenigde Staten is een pil goedgekeurd die de menstruatie stopzet. Dat meldt het Amerikaanse ministerie van gezondheid.
Ook in Nederland
De pil zou niet schadelijk zijn voor de gezondheid. De pil, Lybrel genaamd, is vanaf juli in de VS te krijgen en zal naar verwachting een miljardenomzet genereren. De fabrikant wil de pil volgend jaar ook in Nederland op de markt brengen.
Positief
In de Verenigde Staten zijn de reacties overwegend positief. De nieuwe pil maakt ook een einde aan de ongemakken die bij menstruatie horen. Artsen hebben gepleit voor meer onderzoek naar de gevolgen van het gebruik van de pil.
Ik ookquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef GlazenKaak het volgende:
Oooh dat wil ik! Maar ik slik sowieso de pil door, dus ik word maar een paar keer per jaar ongesteld. Heerlijk
Bronquote:The Food and Drug Administration (FDA) in the United States is about to approve a birth control pill with a double whammy.
The contraceptive pill Lybrel has the added effect of suppressing a woman's periods altogether and can be taken continuously.
The drug eliminates a woman's period for as long as they remain taking it.
Lybrel which is manufactured by Wyeth is the first pill that can be taken continuously - standard birth control pill contain 21 daily active pills and seven sugar pills in order to reflect a woman's monthly period.
If Lybrel is approved it will be the fourth approved drug which affects the menstrual cycle.
Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days and Seasonique which limits periods to just four times in a year.
Lybrel contains the lowest dose permissible of the two main hormones that are used in birth control, ethinyl estradiol and levonorgestrel and the pill reputedly reduces many of the symptoms related to periods including bloating and irritability.
According to the drug company in clinical trials of Lybrel 59 percent of women stop bleeding, while some 18 percent stopped the drug because of spotting.
Surveys indicate that an increasing number of women want to control and have the option of limiting their monthly periods and analysts are predicting a tremendous demand for such drugs.
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:36 schreef Neenetje het volgende:
Prettig.. Ik zou het zeker overwegen.
Alleen vervelend dat je niet die absolute zekerheid hebt van niet-zwanger zijn die je wel hebt als je tussentijds ongesteld wordt.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
Ik ookquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:43 schreef MaLo het volgende:
[..]Ik ben ook de eerste maand van mijn zwangerschap gewoon ongesteld geworden.
Hmm.. dat is waar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
Nee, volgens mij heb je juist niet die hormoonvrije week.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:44 schreef djenneke het volgende:
Ik zie weinig verschil met een gewone pil, behalve dan dat je zeven dagen lang hormoonvrij bent, en toch niet ongesteld wordt...
Wat is 'gewoon' ongesteld? Dat zijn zeker vrouwen die sowieso maar 3 druppels per periode verliezen ofzo. Ik verlies zodanig veel bloed en stolsels (sorry) dat ik toch wel echt 100% zeker weet dat ik dan niet (meer) zwanger ben...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je dat met deze pil juist niet hebt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je dat met deze pil juist niet hebt.
quote:According to the drug company in clinical trials of Lybrel 59 percent of women stop bleeding, while some 18 percent stopped the drug because of spotting.
Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:36 schreef Neenetje het volgende:
Prettig.. Ik zou het zeker overwegen.
Alleen vervelend dat je niet die absolute zekerheid hebt van niet-zwanger zijn die je wel hebt als je tussentijds ongesteld wordt.
En uiteraard wat hierboven gezegd wordt. Ik zou eerst precies willen weten hoe het werkt.. En wat het precíes doet.
Ja, en hoe is dat in verhouding tot doorslikken van een gewone pil?quote:
Ik hoorde wel dat er een verschil zou zijn tussen ongesteld zijn en niet zwanger zijn en ongesteld zijn en wel zwanger zijn... En dan voornamelijk in hevigheid.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:49 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.
Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:50 schreef Neenetje het volgende:
[..]
Ik hoorde wel dat er een verschil zou zijn tussen ongesteld zijn en niet zwanger zijn en ongesteld zijn en wel zwanger zijn... En dan voornamelijk in hevigheid.
Klopt dat?
Elluk nadeel hep se voordeel, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
quote:Nooit meer ongesteld dankzij nieuwe pil
Binnenkort verkrijgbaar: een pil die een einde maakt aan de ongesteldheid. In de VS is de discussie erover in alle hevigheid losgebarsten.
De Amerikaanse geneesmiddelenautoriteiten, de Food en Drug Administration (FDA) keurt naar alle waarschijnlijkheid binnenkort het medicijn Lybrel goed, een anticonceptiepil bestaande uit ethinylestradiol en levonorgestrel die het hele jaar door geslikt moet worden en dan niet alleen voor onvruchtbaarheid zorgt, maar ook een einde maakt aan de menstruatie. In Europa wordt het middel in 2008 verwacht, onder de naam Anya. Maar nu al is de discussie over deze pil in alle hevigheid losgebarsten. Kan dit wel? Is het wel gezond?
Eigenlijk had 'de Pil', die veertig jaar geleden op de markt kwam, deze eigenschap al kunnen hebben. Maar toen hechtten vrouwen nog erg aan hun ongesteldheid. Uit onderzoek bleek dat veel vrouwen zich beter voelden als ze elke maand menstrueerden. Dus zorgden de makers van de pil voor een 'natuurlijke' ongesteldheid door in de maandelijkse strips niet alleen effectieve medicijnen te stoppen, maar ook kalkpilletjes die zorgden voor een plotselinge daling van het oestrogeen in het lichaam, met menstruatie als gevolg. (Veel vrouwelijke artsen die geen zin hadden in ongesteldheid sloegen die kalkpilletjes over en begonnen na de 21 'echte' pillen onmiddellijk aan een nieuwe verpakking.)
De voorstanders van Lybrel hebben zich verenigd in de Menstrual Suppression Movement. Zij vinden menstrueren lastig en zeker niet 'normaal'. Waarom moesten vrouwen last hebben van het premenstrueel syndroom? Ze hoeven toch geen slachtoffer van hun vrouwzijn te worden? Tegenstanders vinden de menstruatie intens vrouwelijk en verwijzen naar het ritme van de maan. Ze vinden dat vrouwen die menstrueren gezond zijn, dat ongesteldheid een reiniging van het reproductieve systeem betekent en dat de effecten van het medicijn onvoldoende bekend zijn. Wat gaat er gebeuren als vrouwen tien jaar lang deze pil geslikt hebben en al die tijd niet menstrueren? Wyeth, de maker van Anya, heeft een onderzoek laten verrichten en daaruit blijkt dat tweederde van de vrouwen wel geïnteresseerd zou zijn de menstruatie in te ruilen voor een bestaan zonder pijn en zonder dat ze eens per maand humeurig zijn en zich kwetsbaar voelen. De makers van geneesmiddelen delen nu eenmaal met veel vrouwen de overtuiging dat de menselijke biologie maakbaar en beheersbaar is.
Wyeth zal er ongetwijfeld veel aan doen om zijn pil onder de aandacht te brengen. Toen Seasonale twee jaar geleden op de markt kwam, gebeurde dat ook met veel fanfare. Seasonale is eveneens een combinatie van ethinylestradiol en levonorgestrel, maar zorgt voor vier menstruaties per jaar. Gedurende 84 dagen slik je de pil, dan is er een stopweek en op dag 91 begin je weer. Een pil met hetzelfde effect als Anya, zij het nog niet zo radicaal. De lancering van Seasonale vond plaats in New York. Candace Bushnell, schrijfster van Sex and the City, hield een lezing over wat momenteel 'in' is en wat 'uit'. Voor Bushnell en de makers van Seasonale was die dag volkomen duidelijk wat 'uit' was: de maandelijkse bloeding.
Tja..gelukkig heb ik dankzij de pil dit nadeel niet zo vaak.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elluk nadeel hep se voordeel, zullen we maar zeggen.
Tussen je oren dan denk ik.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef Jeipod het volgende:
Mij lijkt het niks!!
Ongesteld ben je niet voor niks, soms als het echt even niet anders kan slik ik de pil ook gewoon door, maar als ik het langer doe dan dat :S brr, dan voel ik me zo goor van binnen, alsof het zich allemaal opstapeld ofso
Dat is met de gewone pil ook al zoquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
dus die eitjes liggen dan helemaal weg te rotten?
Ik denk het niet, want als je het te lang doet, krijg je tussentijdse bloedingen, waarom zou je die hebben als het allemaal maar kan?quote:
niet helemaal hetzelfde. anders zou dit geen nieuwe pil zijnquote:
Hou jij ook even op met het afscheren van je baard dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..
Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
Die eitjes liggen weg te rotten ja. Maar vrouwen worden al geboren met een paar miljard eitjes als ik het goed heb, dus het overgrote deel rot sowieso weg, ongesteld of niet. Geen punt dusquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
dus die eitjes liggen dan helemaal weg te rotten?
als man of als vrouw zou ik toch zeker 20 jaar wachten totdat ik dit soort middelen zou nemen.
En hou jij dan op met zeiken over vrouwen 'die zeker weer ongesteld moeten worden'?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Mensen moeten niet zo zeer zeiken wat betreft hun lichaam of wat hun lichaam doet. Het hoort zo, het hoort bij het vrouwelijk lichaam. Waarom willen wij maar alles aanpassen/veranderen in ons lichaam? Net alsof dat gezond is, net alsof het gezond is om nooit meer te menstrueren. Ik ben dan geen vrouw maar ik zou met zulke dingen echt voorzichtig zijn alvorens je nooit meer kinderen kan krijgen of andere complicaties kan krijgen die nu niet bekend zijn. Voor zulke onderzoeken heb je tientallen jaren nodig alvorens je weet wat het doet met het vrouwelijk lichaam etc..
Slik toch gewoon de normale pil die je nu hebt en wordt gewoon 1 keer per maand ongesteld. Zoals die vrouw in het item ook zei: Het is maar 1 keer per maand, het hoort bij de vrouw en leer er mee leven!
hij heeft zeker wel een punt. er is of komt straks een pil die mannen onvruchtbaar maakt voor een bepaalde periode. ik wacht lekker 20 jaar. het is wel mijn lichaam. kan je softenon nog herinneren?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hou jij ook even op met het afscheren van je baard dan?![]()
welke man doet dat nog. tenzij ie vindt dat een vrouw op fok! loopt te zeiken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hou jij dan op met zeiken over vrouwen 'die zeker weer ongesteld moeten worden'?![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hou jij ook even op met het afscheren van je baard dan?![]()
Met de normale pil word je helemaal niet ongesteld. Het is een nepbloeding, ingebouwd om vrouwen gerust te stellen, om het allemaal 'normaal' te laten lijken. Terwijl de pil totaal onnatuurlijk is. Of je nu die nepbloeding doet of niet, het blijft onnatuurlijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
paar miljard? hoe oud wil je worden?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:09 schreef Sense het volgende:
[..]
Die eitjes liggen weg te rotten ja. Maar vrouwen worden al geboren met een paar miljard eitjes als ik het goed heb, dus het overgrote deel rot sowieso weg, ongesteld of niet. Geen punt dus![]()
Oh, volgens jou zijn we van dat soort zeikerds verlost?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke man doet dat nog. tenzij ie vindt dat een vrouw op fok! loopt te zeiken?
Er zijn al sinds de uitvinding van de pil vrouwen die hun stopweken overslaan. Er is allang bewezen dat dat helemaal geen kwaad kan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij heeft zeker wel een punt. er is of komt straks een pil die mannen onvruchtbaar maakt voor een bepaalde periode. ik wacht lekker 20 jaar. het is wel mijn lichaam. kan je softenon nog herinneren?
Je had iets beter moeten opletten bij biologie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:09 schreef Sense het volgende:
[..]
Die eitjes liggen weg te rotten ja. Maar vrouwen worden al geboren met een paar miljard eitjes als ik het goed heb, dus het overgrote deel rot sowieso weg, ongesteld of niet. Geen punt dus![]()
sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn al sinds de uitvinding van de pil vrouwen die hun stopweken overslaan. Er is allang bewezen dat dat helemaal geen kwaad kan.
Kom maar op met de bronnen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgangquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef denka het volgende:
Honderden procenten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sinds de uitvinding van de pil is kanker bij vrouwen op vroege leeftijd met 100-en% toegenomen.
hoezo dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je had iets beter moeten opletten bij biologie.
bekijk maar een statistiek van vrouwen die op jonge leeftijd kanker krijgen aan genitaliën of borsten. die zijn er vast wel. ik heb het gezien in een magazine.quote:
het zijn er niet zoveel, een paar duizend misschien. wist je trouwens dat je voor je geboorte, als vrouw, de eitjes krijgt, maar dan zijn ze nog niet actief.quote:
Goeie bronvermelding.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bekijk maar een statistiek van vrouwen die op jonge leeftijd kanker krijgen aan genitaliën of borsten. die zijn er vast wel. ik heb het gezien in een magazine.
Kanker hoort niet bij ons lichaam, het is niet iets wat iedereen heeft. Dus dat is weer een lompe vergelijking.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:14 schreef Sense het volgende:
[..]
Er zijn zat vrouwen die die ene keer per maand wel doodziek op bed liggen, waarom 'moeten zij daar maar mee leren leven'??? Vroeger ging je dood aan kanker, nu kan je er soms van genezen worden. Vroeger bloedde je iedere maand als een rund, nu komt er een pilletje waardoor dat niet meer hoeft. Dat heet nou vooruitgang![]()
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...quote:
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze in de war is met sperma. ma goed, die bron is misschien niet goed voor jou. google anders even over het verloop van kanker bij vrouwen in een periode van 80 jaar...
Bronquote:Uit recent onderzoek is gebleken dat er een enigszins verhoogd risico bestaat op borstkanker, maar door de pil is de kans op kanker aan de eierstokken en het baarmoederslijmvlies lager, zodat over het geheel genomen de kans op kanker iets verlaagd is bij gebruik van de pil.
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebtquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:19 schreef Sense het volgende:
[..]
oeps![]()
maar ja...slechts 2 jaar biologie gehad in een grijs verleden, wat wil je![]()
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eerste hit "kanker+anticonceptiepil":
"Hormonale anticonceptie is lang in verband gebracht met kanker. De ervaring met de anticonceptiepil leert echter dat dit grotendeels ongegrond is. Bij het meerdendeel van de pilgebruiksters is in het geheel geen verhoogde kans op borstkanker geconstateerd. Slechts onder een kleine groep ligt de kans iets hoger dan gemiddeld. Het gaat om vrouwen die (nog) geen zwangerschap hebben doorgemaakt (zwangerschap beschermt enigszins tegen borstkanker), jong met de pil zijn begonnen en hem langdurig (vele jaren) hebben geslikt. Pilgebruiksters met een hoge seksuele activiteit lopen iets meer kans op baarmoederhals-kanker dan vrouwen met een rustiger seksueel leven. En: langdurig pilgebruik verláágt juist de kans op kanker van eierstokken of baarmoeder-slijmvlies enigszins.
De kans op het ontstaan van kanker is in feite heel klein. Bent u toch niet helemaal gerust, dan is het raadzaam dat u zelf iets onderneemt om eventuele problemen vroegtijdig op te sporen: doe maandelijks (op de 1e dag van de cyclus) zelf borstonderzoek (vraag een folder in de apotheek), en laat vanaf uw 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Hoe vroeger kanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op succesvolle behandeling."
http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5471
Typisch gevalletje 'onderbuikgevoelens'.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoekquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok dan heb ik geen gelijk.ik dacht werkelijk en voel echt dat het niet echt goed is, ma goed dat zien we dan later wel in een nieuw onderzoek. of niet en neuken ze nog lang en gelukkig.
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef denka het volgende:
[..]
Ochja meerdere doktoren pleiten niet voor niets voor meer onderzoek![]()
Wie heeft het nou weer over 'zomaar alles slikken'?quote:De dames moeten het zelf weten..Lekker kortzichtig om zomaar alles te gaan slikken en dergelijke.
Wie zegt dat ik daar niks van weet dan? Denkfoutje van mijn kant, meer niet, give it a restquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik weet evengoed wel hoe mijn lichaam ongeveer werkt...beetje raar als je daar geen idee van hebtZeker als (seksueel actieve) vrouw hoor je toch wel wat over je voortplantingsorganen te weten lijkt me!!
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook overquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoeveel onderzoek wou je precies hebben? Vrouwen gebruiken al decennialang de pil. Of heb je het nou specifiek over die pil in de OP?
[..]
Ik vermoed dat die pil in de OP weinig verschilt van een gewone anticonceptiepil, vandaar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook overEn doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Als je mijn reactie even had gelezen had je geweten dat deze pil helemaal niets nieuws is, er is namelijk al een pil met precies dezelfde bestandsdelen: Seasonale. Het enige verschil is dat je bij deze 'nieuwe' pil geen stopweek inlast.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef denka het volgende:
[..]
Hehe waar gaat dit topic over???? Over een nieuwe pil dus daar gaan mijn reacties ook overEn doktoren pleiten voor meer onderzoek wat betreft deze nieuw pil.
Ik had altijd een hevige menstruatie. Ook de keer dat ik achteraf toch zwanger bleek te zijn heb ik gebloed als een rund, met stolsels en al... Die menstruatie verschilde niks van mijn andere menstruaties.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei dus...Dat moet haast wel, want ik weet na MIJN menstruaties gewoon zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Misschien als je normaalgesproken al bijna niet bloedt dat je dan geen verschil merkt. Maar als je halve baarmoeder mee komt, nah, dan weet je het echt wel zeker hoor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |