Dat is geen tremoloeffect. Dat is de tremoloarm op je gitaar. Als effect is dat vibratoquote:
Al enig idee welke wah?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:37 schreef Dribbel_ het volgende:
tvp
ik wil een wah
als ik m'n oude amp verkocht heb koop ik een wah van dat geld
dus beter komt feedback snel met m'n nieuwe
Jammer dat het een Fender is, anders had ik misschien nog wel interesse, als het repareren van me auto tenminste niet te veel gaat kosten :Squote:Op maandag 21 mei 2007 22:37 schreef Dribbel_ het volgende:
tvp
ik wil een wah
als ik m'n oude amp verkocht heb koop ik een wah van dat geld
dus beter komt feedback snel met m'n nieuwe
Ik heb al iemand die hem kooptquote:Op maandag 21 mei 2007 22:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Jammer dat het een Fender is, anders had ik misschien nog wel interesse, als het repareren van me auto tenminste niet te veel gaat kosten :S
Crybaby classic beviel erg goedquote:
Een Babylonische spraakverwarring waar menig gitarist al het hoofd over heeft gebroken.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is geen tremoloeffect. Dat is de tremoloarm op je gitaar. Als effect is dat vibrato.
Uiteraard, maar bij uitstek geschikt om als smartass mensen in gitaristenslowchattopics mee te verbeteren als je niks beters te melden hebtquote:Op maandag 21 mei 2007 22:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een Babylonische spraakverwarring waar menig gitarist al het hoofd over heeft gebroken.
Daar bestaan auto's voorquote:Op maandag 21 mei 2007 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb al iemand die hem kooptmaar het duurt nog ff aangezien die ookv er weg woont
Ja ze hij moet uit amerika komen he, dat duurt ffquote:
Haha, dat meen je nietquote:Op maandag 21 mei 2007 22:59 schreef Aresdreams het volgende:
feedback en logistiek is iets dat niet bij elkaar past... ik wacht al bijna een jaar op me snaren
Nee niet bestledquote:Op maandag 21 mei 2007 22:58 schreef Deansensitized het volgende:
Nee ok, maar je had hem al een mooie poos geleden besteld toch?
Ik ben zelf een groot fan van www.wholenote.com.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:14 schreef Gertdh het volgende:
beste mede-gitaristen,
dit klint mischien vrij n00b, maar ik vraag het lekker toch!
ik speel nu 1.5 jaar gitaar (grotendeels zelf geleerd, internet jewaids)
maar ik snap geen kloot van toonladders met akkoorden, en pentatonic scales en alles
nou heb ik wel wat geleerd van een vriend, maar meer ook niet...
weet iemand een pagina of dergelijke waar dit allemaal duidelijk staat?![]()
idd, het intereseert me ook niets meer, haal ze wel keer massaal uit duitslandquote:Op maandag 21 mei 2007 23:11 schreef Deansensitized het volgende:
Ah zo, ok
En mooi dom Ares, dus nooit meer wat van gehoord?
Nope, en dat wil ik mooi zo houdenquote:Op maandag 21 mei 2007 23:48 schreef Aresdreams het volgende:
Iemand ervaring met zo een ding?
http://feedback.nl/?id=55&b=EBOW
beetje overduidelijk "alleen te gebruiken met strat in cliché popnummer voor heel iets meer diepte of puur om interessant te lopen doen"quote:Op maandag 21 mei 2007 23:48 schreef Aresdreams het volgende:
Yup, heb er één.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:48 schreef Aresdreams het volgende:
Ah, je hebt je account weer terug zie ik!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
beetje overduidelijk "alleen te gebruiken met strat in cliché popnummer voor heel iets meer diepte of puur om interessant te lopen doen"
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, je hebt je account weer terug zie ik!
Jezus man, wat een trieste post weer. Met een ebow kan je toffe dingen doen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
beetje overduidelijk "alleen te gebruiken met strat in cliché popnummer voor heel iets meer diepte of puur om interessant te lopen doen"
moeilijk om goed te gebruiken? of valt dat wel mee?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Yup, heb er één.
Komt hopelijk/denk ik een liedje mee op de nieuwe plaat
Het valt wel mee, maar je moet er wel aan wennen en het is een techniek die je even onder de knie moet krijgen. Wat er verder bij komt is dat de ebow je signaal een enorme boost geeft wat volume en treble betreft dus dat moet je ook een beetje uit je geluid draaien. Ik heb er bijvoorbeeld een speciale preset voor gemaakt op m'n versterker. Maar het is inderdaad wel een gimmick, en een behoorlijk dure ook want het is gewoon een stukje plastic, voelt nogal goedkoop aan.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
moeilijk om goed te gebruiken? of valt dat wel mee?
Ah oke, zal er eens over na denken, mij lijkt het wel een geinig iets namelijkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het valt wel mee, maar je moet er wel aan wennen en het is een techniek die je even onder de knie moet krijgen. Wat er verder bij komt is dat de ebow je signaal een enorme boost geeft wat volume en treble betreft dus dat moet je ook een beetje uit je geluid draaien. Ik heb er bijvoorbeeld een speciale preset voor gemaakt op m'n versterker. Maar het is inderdaad wel een gimmick, en een behoorlijk dure ook want het is gewoon een stukje plastic, voelt nogal goedkoop aan.
Klinkt beetje rommelig, klinkt ook wel oke...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:42 schreef Deansensitized het volgende:
Weer een nieuw nummer!!
Muziek is klaar, nu nog tekst + zang.
Kijk en huiver. En nee, sta er nog steeds niet op
http://video.google.nl/videoplay?docid=1212748215046535548&pr=goog-sl
Vinden we er van?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, je hebt je account weer terug zie ik!
Haha net of dat klinktquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:06 schreef Deansensitized het volgende:
Ja ok, moet nog flink geoefend worden. En drums komen niet echt mooi uit.
Maar alles hoeft ook niet een technisch hoogstandje te wezen, als het maar rockt!
Hoe heette jou band ook alweer? Even youtuben![]()
dan zal je hals wel niet meer al te recht zijn...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:40 schreef imported_sphinx het volgende:
mijn explorer... viel... met headstock tegen muur.. doordat kapotte stoel ertegenaan viel...
punt headstock beschadigd.. en hij was helemaal ontstemd en nu heb ik fretbuzz op de laagste snaar als je em open speelt.
en die kerel van de american guitar store had em al te laag afgesteld..
zeg het niet hardop!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dan zal je hals wel niet meer al te recht zijn...
hoe kan ik dat nou doen als de hals van m'n explorer krom is...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
En nu ben je zo verdrietig dat je emomuziek gaat maken?
Misschien praatgroepje beginnen? Je heil zoeken in de drugs?
Maar dat kan bij iedereen welquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:50 schreef Aresdreams het volgende:
ik kraak het zelf wel af
omdat het gewoon zoveel beter kan
Gitaar staat nu ook echt wel harderquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:13 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maar dat kan bij iedereen wel
Maar jou gitaar moet ook harder, hoort hem bijna niet![]()
Verder niemand er wat over te melden?? Vorige filmpie ook al niet![]()
Zit er een schroef geval in?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe kan ik dat nou doen als de hals van m'n explorer krom is...![]()
mijn puntige lieveling, mijn investering.![]()
Denk dat er wat meer over te zeggen is als er zang bij zit en de geluidskwaliteit wat beter is. Het klinkt in ieder geval al wel lekker energiek.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:13 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maar dat kan bij iedereen wel
Maar jou gitaar moet ook harder, hoort hem bijna niet![]()
Verder niemand er wat over te melden?? Vorige filmpie ook al niet![]()
Maar de zanger begint toch clean te spelen en die andere met distortion? Vind toch echt die cleane partij vals klinken. Hoeft niet aan de stemming te liggen maar kan ook zijn dat die gitaar niet helemaal goed geïntoneerd is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:47 schreef Deansensitized het volgende:
Ben je toch misOnfeilbare Boss pedaltuner, en die andere lul niet. Kan wel opt gehoor juh...
Of niet goed afgestemd met/op die andere... Die gitaar heb ik drie maanden geleden net onder handen gehad en perfect afgesteld...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar de zanger begint toch clean te spelen en die andere met distortion? Vind toch echt die cleane partij vals klinken. Hoeft niet aan de stemming te liggen maar kan ook zijn dat die gitaar niet helemaal goed geïntoneerd is.
Ja, en? Alsof je speakersimulatie (die je an sich niet nodig hebt, maar wel een ander geluid oplevert) altijd moet matchen aan je hardware.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:53 schreef Deansensitized het volgende:
Output op 4x12 terwijl hij daar echt niet over speelt...![]()
je kan bij de GTs een output kiezen, zodat het mooier klinkt, als je die zet op 4x12 en je speelt over een simpel versterkertje, klinkt het vaak bagger, als je hem dan op combo zet bijvoorbeeld, of small amp, klink het allemaal wat lekkerder, heeft dan nog niks met de amp simulatie te makenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, en? Alsof je speakersimulatie (die je an sich niet nodig hebt, maar wel een ander geluid oplevert) altijd moet matchen aan je hardware.
Dat bedoelde ik ja. Ondingen zijn het!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
je kan bij de GTs een output kiezen, zodat het mooier klinkt, als je die zet op 4x12 en je speelt over een simpel versterkertje, klinkt het vaak bagger, als je hem dan op combo zet bijvoorbeeld, of small amp, klink het allemaal wat lekkerder, heeft dan nog niks met de amp simulatie te maken
Klopt, het zit er op voor als je wil opnemen of *heaven forbid* direct in de PA in wil prikken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:08 schreef Deansensitized het volgende:
Zit er niet voor niets op toch?
Dat geldt voor elke man en zijn tools.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef Aresdreams het volgende:
valt wel mee, als je weet hoe je er mee om moet gaan
Hmmm vetquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef ibaneX het volgende:
oja nooit meer frettbuzz:
http://www.youtube.com/watch?v=ec-FFH7CBpA&mode=related&search=
Yep. Verwacht dus binnenkort een uitgebreide review van deze perfectionistische techniekhoerquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:06 schreef Aresdreams het volgende:
Tonepick... dat was die plectrum van 12.50 niet?
Ik help je hopen dat het de moeite (en niet te vergeten het geld) waard is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Yep. Verwacht dus binnenkort een uitgebreide review van deze perfectionistische techniekhoer
Ach, als het niks is, heeft ie ons iig een hoop geld bespaatquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik help je hopen dat het de moeite (en niet te vergeten het geld) waard is.
Peavey Valveking toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:36 schreef guitarist.nl het volgende:
Dribbel, wat voor versterker heb je ook alweer gekocht? Of in bestelling iig!?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:36 schreef guitarist.nl het volgende:
Dribbel, wat voor versterker heb je ook alweer gekocht? Of in bestelling iig!?
Dat dus, met een marshall 1936 212 cab eronderquote:
Of wat goedkope meuk weggooienquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:45 schreef Aresdreams het volgende:
Jup, dus een hoop teleurgestelde fans he
Ach opzich het is maar 12 euro het is niet dat dat zo veel isquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik help je hopen dat het de moeite (en niet te vergeten het geld) waard is.
Voor een klein stukje plastic is het best veelquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ach opzich het is maar 12 euro het is niet dat dat zo veel is
Ik denk dat de fabrikant van die stukjes plastic ook hoopt dat er maar lekker veel mensen diezelfde gedachte hebbenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ach opzich het is maar 12 euro het is niet dat dat zo veel is
Tof, bij de gitaarwinkel hier in Meppel staat d'r ook 1. Geweldige versterker. Wel een beetje afgekeken bij Fender. Maar toch tof!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, met een marshall 1936 212 cab eronder
Ja was er erg tevreden overquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:15 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Tof, bij de gitaarwinkel hier in Meppel staat d'r ook 1. Geweldige versterker. Wel een beetje afgekeken bij Fender. Maar toch tof!
In iedergeval genoeg winst om er mee door te gaanquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik denk dat de fabrikant van die stukjes plastic ook hoopt dat er maar lekker veel mensen diezelfde gedachte hebben
Ik vraag me bij gewone plectrums al af hoeveel winst daarop gemaakt wordt, laat staan wanneer ze 12 euro kosten
Ik ga denk ik ook plectrum-fabrikant worden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
In iedergeval genoeg winst om er mee door te gaan
Vierkantquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:40 schreef Under_Score het volgende:
mwah, kom eerst maar eens met een uniek en super geweldig plectrum design dan :p
Hahaquote:
Kan ik hier uit op maken dat je het niet leuk vind om te spelen in een band?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook plectrum-fabrikant worden.
Dáár zit pas geld in. Met dat bandjesgedoe ga je toch geen cent verdienen.
Dat lees je verkeerd.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:50 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Kan ik hier uit op maken dat je het niet leuk vind om te spelen in een band?
Jammer, ahd je plek wel over willen nemenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat lees je verkeerd.
Want ik zeg net dat ik het niet voor het geld hoef te doen.
Dan blijft er weinig over dus
Ik neem het in overwegingquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Jammer, ahd je plek wel over willen nemen
Wat doet het nou precies? Heel snel signaal aan en uit laten gaan? Of is het meer een soort van echo?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef ibaneX het volgende:
Carl Martin Surf Tremolo FILMPJUH
http://www.youtube.com/watch?v=Ch6Om2ZsWro
Je hebt wel een delay toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Al vraag ik me af hoe ik dan al die delay stukjes moeten zoals van garland :-P
Je volume gaat harder en zachterquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat doet het nou precies? Heel snel signaal aan en uit laten gaan? Of is het meer een soort van echo?
Sterkte van het signaal variëren, ja. Dat kan aan en uit zijn, maar ook aan en half-aan zijn opties (klinkt wat minder abrupt) en de snelheid is over het algemeen instelbaar, evenals de golfvorm (van abrupte blokgolf tot rustiger sinus).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat doet het nou precies? Heel snel signaal aan en uit laten gaan?
Ah, kijk, daar kan ik iets mee :-Pquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je hebt wel een delay toch?
Als je die nou op 363 ms instelt zou je een heel eind moeten komen
vibrator? das toch voor vrouwen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:33 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb hier zo'n oud jaren 70 gitaarboek, daar hebben ze het continue over een vibrator ipv tremelo...:')
je kan tuners toch altijd het beste buite de kete zette met een a/b box?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:33 schreef Neidropje het volgende:
eindelijk een degelijke tuner! jeaj!
[afbeelding]
Schijnbaar niet, schijnt ook op een gretsch te zitten... volgens mij bedoelen ze het als vervanging van een bigsby...quote:
Bij mij zit ie aan de tuner-out van mijn volume pedaal...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je kan tuners toch altijd het beste buite de kete zette met een a/b box?![]()
zo'n a/b box moet wel te simpel zijn om te maken, of niet? weet iemand hier een schema van?![]()
Die zit toch ook wel in je GT8?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:38 schreef Aresdreams het volgende:
ik hou het wel op 1 pedaal voor alles als ik zo kijk :S
alhoewel een losse tuner wel handig kan zijn tijdens optredens
Als de tuner true bypass heeft hoeft dat niet natuurlijk, maar goedkope tuners? A/B is goed voor je toonquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je kan tuners toch altijd het beste buite de kete zette met een a/b box?
Dan is ie toch ook buite je kete?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Bij mij zit ie aan de tuner-out van mijn volume pedaal...![]()
Ja, maar zo een 19"ding op je versterker leest makkelijk dan naar beneden bukken en de tuner/bypass knop indrukken, denk ik dan, of een klein vloer pedaaltje erbij die alleen voor tuning is...quote:
Yeps!quote:
Als ik bij newtone het bouwpakketje van the rangemaster bestel kan ik net zo goed gelijk het materiaal voor een a/b box bestellen lijkt mij, anders blijf je verzendkosten betalenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als de tuner true bypass heeft hoeft dat niet natuurlijk, maar goedkope tuners? A/B is goed voor je toon.
had ik eerst ook, maar dit is makkelijker en tonesucking is er bijna niet met deze tuner. Dat zwarte ding wat daar ligt is een a/b box maar die gebruik ik nu dus niet meer (voorlopig)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je kan tuners toch altijd het beste buite de kete zette met een a/b box?![]()
zo'n a/b box moet wel te simpel zijn om te maken, of niet? weet iemand hier een schema van?![]()
Zelf gemaakt?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:41 schreef Neidropje het volgende:
[..]
had ik eerst ook, maar dit is makkelijker en tonesucking is er bijna niet met deze tuner. Dat zwarte ding wat daar ligt is een a/b box maar die gebruik ik nu dus niet meer (voorlopig)
Doe ik ook, tuner aan, gitaar wisselen, stemmen, tuner uit, raggenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt het me ook heerlijk om een andere gitaar aan je versterker te hangen zonder je versterker uit te zetten, ff op tuner stand en hoppa![]()
maar Ebut, welke tuner dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Doe ik ook, tuner aan, gitaar wisselen, stemmen, tuner uit, raggen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar Ebut, welke tuner dan?Ja, dat is een nick die ik letterlijk overal gebruik, behalve hier op Fok!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Boss TU-2 Sphinx
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
thnx!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:36 schreef Neidropje het volgende:
simpel ab boxje, onderdelen haal je bij newtone-online.nl
was nog iets met als je een brom erin hebt dan moest je twee extra pooltjes verbinden, zoek ff op het gitaarnet.nl/forum maar dit is het schema:
[afbeelding]
twee tubescreamers, lijkt me ook wel iets. even marktplaats afstruinenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:33 schreef Neidropje het volgende:
eindelijk een degelijke tuner! jeaj!
[afbeelding]
Wat is het nut van twee tubescreamers? Krijg je op die manier een distortion?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:00 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
twee tubescreamers, lijkt me ook wel iets. even marktplaats afstruinen
ik zal ook trouwens eens een plaatje maken van me pedaaltjes
Ik tel d'r 3quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:00 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
twee tubescreamers, lijkt me ook wel iets. even marktplaats afstruinen
ik zal ook trouwens eens een plaatje maken van me pedaaltjes
Vraag SRVquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat is het nut van twee tubescreamers? Krijg je op die manier een distortion?
hehhe nopequote:
JA! die sonic distortion dus! daar had ik laatst een vraag over maar toen kwam het wekelijkse plectrum uurtje en werd mijn vraag in alle roering onbeantwoord.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:51 schreef Neidropje het volgende:
[..]
hehhe nope
op mn pedalboard staat 1 tubescreamer, een TS9, daarnaast staat een SD9 (Sonic distortion) en naast mn pedalboard staat een TS10
lolquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Waren we verdomme toch 2 minuten bassistloos
Wat zei ie?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Waren we verdomme toch 2 minuten bassistloos
WHWIWHOWIEHOIEHWquote:
whaha tele's en cultuurquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
hehehe cultuurbarbaren
Je weet dat die achterste geen tele is, toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Nah ik heb gewoon echt niks met tele's
fat strat rip off van ibanez.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je weet dat die achterste geen tele is, toch?.
ja dat lukt dan nog nét welquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je weet dat die achterste geen tele is, toch?.
Hey als je 13 bent en je krijgt dat simpele RXje van je ouwe lui omdat je goeie cijfers hebt en "dr al zolang voor aan het sparen bent", dan ga je niet klagen over dat slagplaten alleen op Flying V's en Les Pauls mogen zittenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
fat strat rip off van ibanez.
slagplaten mogen alleen op Flying V's en Les Pauls.
![]()
nee natuurlijk niet, ik ben begonnen op een stratquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:03 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Hey als je 13 bent en je krijgt dat simpele RXje van je ouwe lui omdat je goeie cijfers hebt en "dr al zolang voor aan het sparen bent", dan ga je niet klagen over dat slagplaten alleen op Flying V's en Les Pauls mogen zitten
Misschien, toen ik net begon vond ik een lespaul ook afschuwelijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
Als je een wat ouwere lul begint te worden, ga je misschien wat meer de dingen in het leven waarderen (zoals bijvoorbeeld een tele die ik eerst ook spuuglelijk vond), net als wijn, olijven en blauwe kaas.
(kom maar met de inkoppertjes, dit moet toch de perfect aanzet zijn)
Ja kan vaag lopen soms, je moet het leren waarderenquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:32 schreef Under_Score het volgende:
dat had ik met mijn dean
raar loopt dat soms
betekend dat gratis bier, vrouwen en coole stickers?quote:Godver nu onze roadie is ge-upgrade tot bassist hebben we niemand meer om de koffers te sjouwen
iemand interesse ?
Owja stickers moeten we nog eens laten drukken dat is wel tof natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:00 schreef Under_Score het volgende:
betekend dat gratis bier, vrouwen en coole stickers?
Ben jij geen kloon?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:17 schreef ikheetmartijn het volgende:
@under_score: diy
tnx dean, maar dat wist je al
Waarop wachten? Tot je leert spelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Verdomme heb nu alweer zin om op te tredne maar dat word ff wachten helaas
jepquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarop wachten? Tot je leert spelen?
ok en nu weg hierquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik ga je leren Banjo spelendan richten we samen een bandje op genaamd "Dribbel&Bibble"
Kan ook altijd nog jaquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:49 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik gok: dronken & ontoerekeningsvatbaar
Ik maar serieus geen grapje, dacht mischien ben jij de serieuze kloon (niet negatief bedoelt) van dribbelquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:49 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik gok: dronken & ontoerekeningsvatbaar
Familie bezit komt uit begin 1900quote:Op woensdag 23 mei 2007 02:09 schreef Deansensitized het volgende:
Oud lijk![]()
Maar ook wel lelijk opzich![]()
Oef, mooi dingetje man!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:02 schreef ikheetmartijn het volgende:
M'n laatste aanwinst (rechts)
[afbeelding]
Tele Mex
edit: mijn excuses voor de gare foto/fotograaf
Of niet :-Pquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:12 schreef Deansensitized het volgende:
Hey, ik wil wel, en als je betaald in bier des te beter, maar moet je me wel ff thuisbrengen
Coole riff Martijn, maar dat wist je al
En Under_Score, wijsheid komt met de jaren
Misschien dan maar eens wat gaan leren?quote:Op woensdag 23 mei 2007 02:11 schreef admiraal_anaal het volgende:maar trots ben ik er niet op
, kan nog geen noot spelen
ik vind dat je maar bij je wahsburn moet blijvenquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:25 schreef Cynic het volgende:
Als ik nou een hele hoop zooi verkoop (heb echt vanalles wat ik niet gebruik eigenlijk) moet ik ook maar eens een strat of een tele kopen. Ik denk dat ik die wel kan gebruiken.
Heb er lekker eenquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Of niet :-P
wil nog steeds een V, al best een hele hoop aantal jaren
Die gaat ook vast niet weg, hoezeer de rest van de band dat ook zou willenquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik vind dat je maar bij je wahsburn moet blijven
Nah, gewoon wat geouwehoer onderlingquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:04 schreef Aresdreams het volgende:
Waarom wil de rest dat jij die gitaar weg doet?
ben niet nieuwschierig
Tja, das waar ook, jullie spelen in C...
quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:54 schreef Aresdreams het volgende:
Maar vast geen jackson KV2?
Wat flauw van zequote:Op woensdag 23 mei 2007 11:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nah, gewoon wat geouwehoer onderling
Heb al wel gezegd dat ik wel een andere gitaar wil uitzoeken als zij hem betalen, maar dat is dan ook weer niet de bedoeling
Soms denk ik dat je niet alleen voor Dean, maar voor de hele gitaarindustrie werktquote:
Haha, het is natuurlijk ook zo dat je eigen verslaving niet zo erg lijkt als er allerlei andere mensen net zoveel last van hebbenquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Soms denk ik dat je niet alleen voor Dean, maar voor de hele gitaarindustrie werkt
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nou ja, van je houden...
ik moet nog wel een kast uitgraven voor je
Nah, wordt wel volledig custom build dan hequote:Op woensdag 23 mei 2007 12:08 schreef Deansensitized het volgende:
Zoooooo, duur kreng
Ben ik even blij dat de gemiddelde Dean mooi wat goedkoper is
0.12 is niks mis mee, maar of je terug moet stemmen in C? Best kans dat je een redelijk deel van je sprankelende geluid beter kan bewaren als je iets flexibeler bent in je stemming, open C6 of zoquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die gaat ook vast niet weg, hoezeer de rest van de band dat ook zou willen
Maar denk dat een tele of strat wel mooi is voor nummers waar veel clean in zit. Hoewel ik me afvraag hoezeer dat veranderd met 0.12 snaren erop en terug in C gestemd....Zal wel wat van dat sprankelende geluid verliezen denk ik
Valt wel mee, 6000 dollar +/- voor de gitaar en de rest voor mezelf hequote:Op woensdag 23 mei 2007 12:26 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, ik heb het in de gaten... beetje overdreven
Ik ben niet zo heel goed in andere stemmingen, dus de intervallen moeten voorlopig wel normaal blijven. En alle oude nummers omzetten naar zo'n andere tuning lijkt me ook lastig. Helemaal omdat de bovenste snaren omhoog gestemd worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
0.12 is niks mis mee, maar of je terug moet stemmen in C? Best kans dat je een redelijk deel van je sprankelende geluid beter kan bewaren als je iets flexibeler bent in je stemming, open C6 of zo.
Nou ja, niet zozeer voor oude nummers, maar wel voor klankkleuren in nieuwe nummers wellicht? Het lijkt me wel dé mogelijkheid om heaviness (voor zover dat uit een single-coil te halen valt) en sprankelend top-end te combinerenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel goed in andere stemmingen, dus de intervallen moeten voorlopig wel normaal blijven. En alle oude nummers omzetten naar zo'n andere tuning lijkt me ook lastig. Helemaal omdat de bovenste snaren omhoog gestemd worden.
Dat betekent: meer gitaren!quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, niet zozeer voor oude nummers, maar wel voor klankkleuren in nieuwe nummers wellicht? Het lijkt me wel dé mogelijkheid om heaviness (voor zover dat uit een single-coil te halen valt) en sprankelend top-end te combineren.
En het probleem is?quote:
Doen, het is als je er een beetje aan went best tof en er komen geheel nieuwe dingen je vingers uitquote:Ik had van de week eens voor de grap een gitaar in open G gestemd maar dan raak ik al bijna in paniek.
Misschien is het sowieso wel een goed idee om eens met wat andere stemmingen te gaan spelen
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Wij hebben dus een riff in Drop D, en daar moest eigenlijk een solo'tje bij.
Deze keer probeer ik het weer eerst zelf
Deze akkoorden
2-4-7
2-4-7
2-4-7
Welke toonladder past daar het mooist bij? Geen akkoorden roepen, maar even met nummers aangeven aub
Uh, denk dat ik het snap, maar zou je een klein voorbeeldje kunnen geven als tabje?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.
Als de 4 de grondtoon is kan een pentatonische mineur vermoedelijk beter (I-b3-IV-V-bVII / 4-7-9-11-14 (of 2)).
Straks thuis meteen even doenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Analyseer de solo's in Orion van Metallica eens, vanaf 4:00 speelt Cliff Burton die akkoorden, maar dan in een andere volgorde (:II-IV-I:)
Ik zal zelf ook even kijken, er zitten vast wel een paar interessante dingen in die je er niet 1 2 3 uitvistquote:
Hmmm, oude numemrs van sabbath kan ik gewoon in E spelen...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Met de band spelen we nu in C# (Black Sabbath stemming) ipv in B. Verfrissend
Ik ook, wou er nu mee beginnenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Under_Score het volgende:
soleren is cool, nu moet ik het nog leren :p
Dat staat er toch bij?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:56 schreef Deansensitized het volgende:
Geen solo, maar de noten van de ladder die je bedoeld [2-4-6-9-11?]
Veel oefenen en uitproberen, komt het vanzelfquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Under_Score het volgende:
soleren is cool, nu moet ik het nog leren :p
Ja, dat je op de lage E, fret 2 begint en dan gewoon de toonladder neemt...quote:
Oh zo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, dat je op de lage E, fret 2 begint en dan gewoon de toonladder neemt...
Of de lage E, 4e fret, enzovoorts...
Ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heenlullen? Als ik Dean goed begrijp speelt hij de drop d akkoorden 2, 4 en 7 dus: B, C# en E.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.
Als de 4 de grondtoon is kan een pentatonische mineur vermoedelijk beter (I-b3-IV-V-bVII / 4-7-9-11-14 (of 2)).
Dat begrijp je goed in ieder gevalquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heenlullen? Als ik Dean goed begrijp speelt hij de drop d akkoorden 2, 4 en 7 dus: B, C# en E.
Ja, maar ik was te lui om scales voor drop-D op te zoekenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nee, je speelt E, F#, A. Wel weten wat je speelt he.
Kan geen [drop D] akkoorden benoemen man. Lang leve tabsquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nee, je speelt E, F#, A. Wel weten wat je speelt he.
Ik ook, anders wordt je helemaal gek in de oefenruimtequote:Op woensdag 23 mei 2007 14:48 schreef Cynic het volgende:
Hehe, ik noem een open laagste snaar ook altijd een E, ongeacht de stemming van de gitaar
Valt wel mee toch? zolang je maar in de jusite tuning speeldquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:49 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik ook, anders wordt je helemaal gek in de oefenruimte![]()
Dat dacht ik ook, Pentatonisch is wel lekker simpel, past (bijna) overal bij en je hoeft twee noten minder per octaaf te onthoudenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hou hetmaar bij wat litpho zei, ik kan wel met allemaal mode's aankomen maar je meot bij het begin beginnen. [afbeelding]
Is dat dan zowel met de minor als major?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, Pentatonisch is wel lekker simpel, past (bijna) overal bij en je hoeft twee noten minder per octaaf te onthouden.
Wat? Twee noten minder te onthouden? Jouw grieks is niet zo goed zeker?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Is dat dan zowel met de minor als major?
1 2 3 4 5 6 7 | B-|------ G-|------ D-|------ A-|--2--- E-|--2--- B-|--0--- |
1 2 3 4 5 6 | B-|------ G-|------ D-|--4--- A-|--2--- E-|--2--- |
Grieks? wasda? das toch alleen voedsel?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat? Twee noten minder te onthouden? Jouw grieks is niet zo goed zeker?.
Heb je hem weer mooi 2 klappenb espaardquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hehehe je was het bijna vergeten? Tis dat ik erover begon....
Maar gefeliciteerd kerel.
9 Maand....sjah haar wijsmaken dat dat ECHTE liefde is, zit er dan waarschijnlijk ook niet meer in
(Laat m'n vriendin dit allemaal maar niet lezen)
Maareh Drop D he.....Telecasters....Tremelo en Vibrato.
Iemand al eens zo'n Do-It-Yourlekkerself pedaaltje besteld en in elkaar geknutseld? Zag Punkjunk er laatst iets over posten, klinkt interessant. Sites?
Je eigen meuk makenquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hehehe je was het bijna vergeten? Tis dat ik erover begon....
Maar gefeliciteerd kerel.
9 Maand....sjah haar wijsmaken dat dat ECHTE liefde is, zit er dan waarschijnlijk ook niet meer in
(Laat m'n vriendin dit allemaal maar niet lezen)
Maareh Drop D he.....Telecasters....Tremelo en Vibrato.
Iemand al eens zo'n Do-It-Yourlekkerself pedaaltje besteld en in elkaar geknutseld? Zag Punkjunk er laatst iets over posten, klinkt interessant. Sites?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik heb een bierhouder voor aan m'n mic standaarddát is pas practisch
bukken is verleden tijd![]()
denk niet dat dit zinvol is in de OP.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:59 schreef ikheetmartijn het volgende:
Deze link van punkjunk dus bijv.
http://www.newtone-online.nl
http://www.generalguitargadgets.com
Edit: En nog een link. Misschien iets voor de op?
15 juni ga ik the range master bestellen en materiaal om zelf een pcb te maken, en eventueel materiaal om een a/b switch te maken. Zodra ie het doet (of nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:59 schreef ikheetmartijn het volgende:
Deze link van punkjunk dus bijv.
http://www.newtone-online.nl
http://www.generalguitargadgets.com
Edit: En nog een link. Misschien iets voor de op?
bestaan die? tofquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik heb een bierhouder voor aan m'n mic standaarddát is pas practisch
bukken is verleden tijd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |