Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Wij hebben dus een riff in Drop D, en daar moest eigenlijk een solo'tje bij.
Deze keer probeer ik het weer eerst zelf
Deze akkoorden
2-4-7
2-4-7
2-4-7
Welke toonladder past daar het mooist bij? Geen akkoorden roepen, maar even met nummers aangeven aub
Uh, denk dat ik het snap, maar zou je een klein voorbeeldje kunnen geven als tabje?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.
Als de 4 de grondtoon is kan een pentatonische mineur vermoedelijk beter (I-b3-IV-V-bVII / 4-7-9-11-14 (of 2)).
Straks thuis meteen even doenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Analyseer de solo's in Orion van Metallica eens, vanaf 4:00 speelt Cliff Burton die akkoorden, maar dan in een andere volgorde (:II-IV-I:)
Ik zal zelf ook even kijken, er zitten vast wel een paar interessante dingen in die je er niet 1 2 3 uitvistquote:
Hmmm, oude numemrs van sabbath kan ik gewoon in E spelen...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Met de band spelen we nu in C# (Black Sabbath stemming) ipv in B. Verfrissend
Ik ook, wou er nu mee beginnenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Under_Score het volgende:
soleren is cool, nu moet ik het nog leren :p
Dat staat er toch bij?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:56 schreef Deansensitized het volgende:
Geen solo, maar de noten van de ladder die je bedoeld [2-4-6-9-11?]
Veel oefenen en uitproberen, komt het vanzelfquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Under_Score het volgende:
soleren is cool, nu moet ik het nog leren :p
Ja, dat je op de lage E, fret 2 begint en dan gewoon de toonladder neemt...quote:
Oh zo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, dat je op de lage E, fret 2 begint en dan gewoon de toonladder neemt...
Of de lage E, 4e fret, enzovoorts...
Ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heenlullen? Als ik Dean goed begrijp speelt hij de drop d akkoorden 2, 4 en 7 dus: B, C# en E.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.
Als de 4 de grondtoon is kan een pentatonische mineur vermoedelijk beter (I-b3-IV-V-bVII / 4-7-9-11-14 (of 2)).
Dat begrijp je goed in ieder gevalquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heenlullen? Als ik Dean goed begrijp speelt hij de drop d akkoorden 2, 4 en 7 dus: B, C# en E.
Ja, maar ik was te lui om scales voor drop-D op te zoekenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nee, je speelt E, F#, A. Wel weten wat je speelt he.
Kan geen [drop D] akkoorden benoemen man. Lang leve tabsquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nee, je speelt E, F#, A. Wel weten wat je speelt he.
Ik ook, anders wordt je helemaal gek in de oefenruimtequote:Op woensdag 23 mei 2007 14:48 schreef Cynic het volgende:
Hehe, ik noem een open laagste snaar ook altijd een E, ongeacht de stemming van de gitaar
Valt wel mee toch? zolang je maar in de jusite tuning speeldquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:49 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik ook, anders wordt je helemaal gek in de oefenruimte![]()
Dat dacht ik ook, Pentatonisch is wel lekker simpel, past (bijna) overal bij en je hoeft twee noten minder per octaaf te onthoudenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hou hetmaar bij wat litpho zei, ik kan wel met allemaal mode's aankomen maar je meot bij het begin beginnen. [afbeelding]
Is dat dan zowel met de minor als major?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, Pentatonisch is wel lekker simpel, past (bijna) overal bij en je hoeft twee noten minder per octaaf te onthouden.
Wat? Twee noten minder te onthouden? Jouw grieks is niet zo goed zeker?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Is dat dan zowel met de minor als major?
| 1 2 3 4 5 6 7 | B-|------ G-|------ D-|------ A-|--2--- E-|--2--- B-|--0--- |
| 1 2 3 4 5 6 | B-|------ G-|------ D-|--4--- A-|--2--- E-|--2--- |
Grieks? wasda? das toch alleen voedsel?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat? Twee noten minder te onthouden? Jouw grieks is niet zo goed zeker?.
Heb je hem weer mooi 2 klappenb espaardquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hehehe je was het bijna vergeten? Tis dat ik erover begon....
Maar gefeliciteerd kerel.
9 Maand....sjah haar wijsmaken dat dat ECHTE liefde is, zit er dan waarschijnlijk ook niet meer in
(Laat m'n vriendin dit allemaal maar niet lezen)
Maareh Drop D he.....Telecasters....Tremelo en Vibrato.
Iemand al eens zo'n Do-It-Yourlekkerself pedaaltje besteld en in elkaar geknutseld? Zag Punkjunk er laatst iets over posten, klinkt interessant. Sites?
Je eigen meuk makenquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hehehe je was het bijna vergeten? Tis dat ik erover begon....
Maar gefeliciteerd kerel.
9 Maand....sjah haar wijsmaken dat dat ECHTE liefde is, zit er dan waarschijnlijk ook niet meer in
(Laat m'n vriendin dit allemaal maar niet lezen)
Maareh Drop D he.....Telecasters....Tremelo en Vibrato.
Iemand al eens zo'n Do-It-Yourlekkerself pedaaltje besteld en in elkaar geknutseld? Zag Punkjunk er laatst iets over posten, klinkt interessant. Sites?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik heb een bierhouder voor aan m'n mic standaarddát is pas practisch
bukken is verleden tijd![]()
denk niet dat dit zinvol is in de OP.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:59 schreef ikheetmartijn het volgende:
Deze link van punkjunk dus bijv.
http://www.newtone-online.nl
http://www.generalguitargadgets.com
Edit: En nog een link. Misschien iets voor de op?
15 juni ga ik the range master bestellen en materiaal om zelf een pcb te maken, en eventueel materiaal om een a/b switch te maken. Zodra ie het doet (of nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:59 schreef ikheetmartijn het volgende:
Deze link van punkjunk dus bijv.
http://www.newtone-online.nl
http://www.generalguitargadgets.com
Edit: En nog een link. Misschien iets voor de op?
bestaan die? tofquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik heb een bierhouder voor aan m'n mic standaarddát is pas practisch
bukken is verleden tijd![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |