Ik ben niet zo heel goed in andere stemmingen, dus de intervallen moeten voorlopig wel normaal blijven. En alle oude nummers omzetten naar zo'n andere tuning lijkt me ook lastig. Helemaal omdat de bovenste snaren omhoog gestemd worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
0.12 is niks mis mee, maar of je terug moet stemmen in C? Best kans dat je een redelijk deel van je sprankelende geluid beter kan bewaren als je iets flexibeler bent in je stemming, open C6 of zo.
Nou ja, niet zozeer voor oude nummers, maar wel voor klankkleuren in nieuwe nummers wellicht? Het lijkt me wel dé mogelijkheid om heaviness (voor zover dat uit een single-coil te halen valt) en sprankelend top-end te combinerenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel goed in andere stemmingen, dus de intervallen moeten voorlopig wel normaal blijven. En alle oude nummers omzetten naar zo'n andere tuning lijkt me ook lastig. Helemaal omdat de bovenste snaren omhoog gestemd worden.
Dat betekent: meer gitaren!quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, niet zozeer voor oude nummers, maar wel voor klankkleuren in nieuwe nummers wellicht? Het lijkt me wel dé mogelijkheid om heaviness (voor zover dat uit een single-coil te halen valt) en sprankelend top-end te combineren.
En het probleem is?quote:
Doen, het is als je er een beetje aan went best tof en er komen geheel nieuwe dingen je vingers uitquote:Ik had van de week eens voor de grap een gitaar in open G gestemd maar dan raak ik al bijna in paniek.
Misschien is het sowieso wel een goed idee om eens met wat andere stemmingen te gaan spelen
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:45 schreef Deansensitized het volgende:
Wij hebben dus een riff in Drop D, en daar moest eigenlijk een solo'tje bij.
Deze keer probeer ik het weer eerst zelf
Deze akkoorden
2-4-7
2-4-7
2-4-7
Welke toonladder past daar het mooist bij? Geen akkoorden roepen, maar even met nummers aangeven aub
Uh, denk dat ik het snap, maar zou je een klein voorbeeldje kunnen geven als tabje?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.
Als de 4 de grondtoon is kan een pentatonische mineur vermoedelijk beter (I-b3-IV-V-bVII / 4-7-9-11-14 (of 2)).
Straks thuis meteen even doenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Analyseer de solo's in Orion van Metallica eens, vanaf 4:00 speelt Cliff Burton die akkoorden, maar dan in een andere volgorde (:II-IV-I:)
Ik zal zelf ook even kijken, er zitten vast wel een paar interessante dingen in die je er niet 1 2 3 uitvistquote:
Hmmm, oude numemrs van sabbath kan ik gewoon in E spelen...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Met de band spelen we nu in C# (Black Sabbath stemming) ipv in B. Verfrissend
Ik ook, wou er nu mee beginnenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Under_Score het volgende:
soleren is cool, nu moet ik het nog leren :p
Dat staat er toch bij?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:56 schreef Deansensitized het volgende:
Geen solo, maar de noten van de ladder die je bedoeld [2-4-6-9-11?]
Veel oefenen en uitproberen, komt het vanzelfquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Under_Score het volgende:
soleren is cool, nu moet ik het nog leren :p
Ja, dat je op de lage E, fret 2 begint en dan gewoon de toonladder neemt...quote:
Oh zo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, dat je op de lage E, fret 2 begint en dan gewoon de toonladder neemt...
Of de lage E, 4e fret, enzovoorts...
Ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heenlullen? Als ik Dean goed begrijp speelt hij de drop d akkoorden 2, 4 en 7 dus: B, C# en E.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als we de 2 even aannemen als grondtoon speel je dus I-II-IV en daar kan bijv. een Pentatonische Majeur (I-II-III-V-VI oftewel 2-4-6-9-11) prima over, zolang je de 6 maar bij de 7 uit de buurt houdt.
Als de 4 de grondtoon is kan een pentatonische mineur vermoedelijk beter (I-b3-IV-V-bVII / 4-7-9-11-14 (of 2)).
Dat begrijp je goed in ieder gevalquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heenlullen? Als ik Dean goed begrijp speelt hij de drop d akkoorden 2, 4 en 7 dus: B, C# en E.
Ja, maar ik was te lui om scales voor drop-D op te zoekenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nee, je speelt E, F#, A. Wel weten wat je speelt he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |