quote:
Ik geloof niet dat het mijn laatste "plakfoto" wordt, dus ik ga zeker even op zoek!quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:47 schreef prupke het volgende:
die huidlijm van de apotheek kost natuurlijk wel wat meer dan bij een gewone drogisterij maar goed, dan heb je ook wel huidvriendelijke lijm
En volgens mij hen je er ook maar weinig van nodig...
quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:15 schreef Chanty het volgende:
[medelijdenmodus] Ik ben mishandeld [/medelijdenmodus]
Ja gevuld ben ik wel ja, zit nog volquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:25 schreef An24 het volgende:
[..]
![]()
Je was ook zo zielig dat ik vond dat ik je maagje (na heeeeeuuuuul lang wachten) wel moest vullen. (Neem daar nooit meer gasten mee naar toe)
quote:
Kan je wat meer vertellen over dit effect?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:38 schreef Simulacrum het volgende:
da's een gewone foto met Brad's IR action eroverheen.. grappig effect
er valt niet meer over te vertellen dan dat. Anders ff morphicx even PM-enquote:Op zondag 20 mei 2007 21:31 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Kan je wat meer vertellen over dit effect?
Misschien zelf een topic over openen?![]()
![]()
Yupquote:Op zondag 20 mei 2007 19:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Dus eigenlijk gewoon een PSkunstje? Hm, ik dacht dat het echt die kleuren had.
quote:Op zondag 20 mei 2007 21:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Goed genoeg voor een derde plaats, dat zeker.
Ik vind hem tof puckzzz, lekker ruimtelijk en frisse kleurenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
dit wordt de mijne.... maar dan 2 pixels kleiner
[afbeelding]
Het is je nog gelukt ookquote:Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
dit wordt de mijne.... maar dan 2 pixels kleiner
[afbeelding]
whehehe...yups! alleen beessie werd een beetje moe van al dat gevlieg, dus aan het eind wou die niet meer opstijgen...toen heb ik 'm net zo lang zitten pesten dat ie wel weer ging vliegenquote:
Hij is inmiddels aangepastquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:22 schreef ElizabethR het volgende:
Mooi Puckzzz!!
Ik heb mijn inzending alweer gewijzigd. Sorry Xilantof en Yoni
Wauw, snel zeg!!quote:
Dank jequote:Op donderdag 24 mei 2007 19:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wauw, snel zeg!!
Thanks
Ik heb net de foto van Chanty gezien. Erg, erg leuk!!
Dat vind de rest vast niet vervelendquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:19 schreef IkVind het volgende:
Mooie foto puckzz jammer dat hij lijkt op mijn inzending
euh...ik heb je inzending niet eens gezien. ik kijk bijna niet in het wedstrijdtopic...maar wanneer er morgen een klein straaltje zon wil verschijnen ga ik misschien nog iets anders proberenquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:19 schreef IkVind het volgende:
Mooie foto puckzz jammer dat hij lijkt op mijn inzending
Ach puckzz laat de mooiste foto's gewoon winnen, je mag deze best gebruiken hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
euh...ik heb je inzending niet eens gezien. ik kijk bijna niet in het wedstrijdtopic...maar wanneer er morgen een klein straaltje zon wil verschijnen ga ik misschien nog iets anders proberen
Dat idee had ik ook alquote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:01 schreef ElizabethR het volgende:
Oei Marjo. Ik had ook zo'n idee, maar dan met bloemetjes tussen de tenen. Alleen wilde niemand zijn voeten beschikbaar stellen
Ik vind deze eerlijk gezegd leuker dan die met de blote voeten
Er zijn ook al 300 foto's met bloemen ingezonden dus waarom ook niet meerdere met voeten erop?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:33 schreef Yoni het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook alMaar heb het aan de kant geschoven na de voetenfoto van MissBliss
![]()
En nu heb ik geen inspiratie meer voor iets anders
Er nooit van uitgaan of het voor een ander duidelijk/mooi is , gewoon zelf je eigen ding doen , wat JIJ mooi vindt. Dat geeft naar mijn idee nog steeds de leukste foto'squote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:22 schreef LekkerApart het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen ook een idee..
Moet het nog uitvoeren, en weet niet of het duidelijk genoeg is/aanslaat..
Hoop vandaag/morgen iets te hebben..
Ik heb 50 van die grappenmakers in een aquarium zitten.quote:
slimpiequote:Op zondag 27 mei 2007 22:18 schreef freud het volgende:
Gewoon vergeten in te zenden... Foto is wel klaar, HAHAHAHA.
't is een bewerking die alleen gebruik maakt van curves en levels. Dat valt binnen de PS-regels.quote:Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef prupke het volgende:
dat truukje van : morphicx onder welke noemer valt dat van sjopregels?
ok danquote:Op zondag 27 mei 2007 23:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't is een bewerking die alleen gebruik maakt van curves en levels. Dat valt binnen de PS-regels.
En die van Kamermans?quote:Op zondag 27 mei 2007 23:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't is een bewerking die alleen gebruik maakt van curves en levels. Dat valt binnen de PS-regels.
het is idd niet echt een super foto neequote:Op maandag 28 mei 2007 21:49 schreef k_man het volgende:
OK.
Het is trouwens wel een mooi voorbeeld voor de stelling dat een slechte foto met bewerken nooit iets goeds zal worden.
quote:Op maandag 28 mei 2007 21:49 schreef k_man het volgende:
Het is trouwens wel een mooi voorbeeld voor de stelling dat een slechte foto met bewerken nooit iets goeds zal worden.
quote:Op maandag 28 mei 2007 23:25 schreef Kamermans het volgende:
Ik vond het toch wel leuk om iets in te sturen deze maand, dit was gewoon het enige recente wat ik geschoten heb, en ik heb er al 4 punten gescoord![]()
Ik verbaasde me al enormquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:09 schreef Puckzzz het volgende:
en toen klapte mijn internet er gedurende het weekend uit
Ik ook , hoe haalt ze het in dr hoofdquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:06 schreef ..zapper het volgende:
0 punten hier. Enfin, het enige waar ik me kwa bewerkingen aan stoor is die foto met die tekst er op.
Lullig zeg...hopelijk is het voor de volgende wedstrijd weer geregeldquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:14 schreef Puckzzz het volgende:
mja hij doet het nog steeds nietik heb al gebeld maar bij @home zeggen ze (natúúrlijk
) dat het niet bij hun ligt maar in mijn computer zelf. nu is dit ook wel een mogelijkheid en ik heb zo het vermoeden dat het komt doordat mijn zoon Soldiers of Fortune heeft gedownload en online gespeeld. Mijn firewall was het hier al niet mee eens, maar die heb ik genegeerd
nu schijn ik geen IP meer te hebben.....
Haha, dat heb je best leuk gedaan Prupke!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
balen idd ymke en puckzzz
tis vroeg maar goed , had een idee in mijn hoofd voor het volgende onderwerp
[afbeelding]
is nog niet makkelijk om creatief te zijn met je eten![]()
Dat lijkt op een idee wat ik hadquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
[afbeelding]
met de kleur zit ik een beetje,quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind de kleur nogal vies, en ja het zou nog mooier zijn om 'm dan helemaal symmetrisch open te snijden en centreren. belichting gaat nog net, maar zit wel op het randje.
en die naam mag wel een tikje subtieler.....
heb ik op mijn tft ook,quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
geel (TFT werk) i.c.m. met wel erg donkere schaduwen, wat 'm dus niet lekker sinaasappelig maakt...
is daar een tool voor te maken?quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:58 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk dat je toch beter op de p.c. de kleuren goed kan zetten, aangezien gros van de mensen hier het niet op een mac zullen bekijken.
mac is beter voor beeldbewerking, maar dan wel meer voor print e.d. niet voor een wedstrijdje als dit.
no offence aan niemand
quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:58 schreef Puckzzz het volgende:
mac is beter voor beeldbewerking, maar dan wel meer voor print e.d. niet voor een wedstrijdje als dit.
no offence aan niemand
De Mac (en dus ook Safari) ondersteunen kleurprofielen.Windows ondersteunt het niet. Dus wanneer jij je foto bewaard als jpeg, gebruik dan sRGB.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:21 schreef PKfotografie het volgende:
heb het al gevonden denk ik, (gamma iets hoger gezet, nu heb ik een redelijk gelijk oogende foto)
sorry voor SC
Ah goeie tip.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De Mac (en dus ook Safari) ondersteunen kleurprofielen.Windows ondersteunt het niet. Dus wanneer jij je foto bewaard als jpeg, gebruik dan sRGB.
Leuk idee, zeker een kanshebber met wat meer aandacht voor de uitvoering/nabewerking. Paar suggesties: beetje spannender belichten, achtergrond even rechttrekken, ondergrond in overeenstemming met je onderwerp maken, een niet-geknakte prei nemen , kleurtjes een beetje boosten in de nabewerkingquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
[afbeelding]
Foto met potentie. Symmetrie is al genoemd, sluit ik me bij aan. En ik zou m iets meer licht aan de voorkant geven. Ben je gelijk van je kleurprobleempje af denk ik.quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
[afbeelding]
Dank jequote:Op woensdag 30 mei 2007 19:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]Ik vind jouw foto's meestal gewoon niet mooi (zal een kwestie van smaak zijn) maar deze vind ik heel erg leuk. Beetje jammer van de kreukels in de achtergrond, en misschien zou je nog kunnen proberen zo met het licht te spelen dat het meer op zonlicht lijkt[sub]als je nog van plan was je er nog een keer op te storten[sub] maar ook zo vind ik hem al goed geslaagd.
edit: en wat IkVind zegt
quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:09 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]
*verkoopt bokkie aan shoarmaboer*
Wat heb ik dan net door de bami gegooid?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:09 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]
*verkoopt bokkie aan shoarmaboer*
De vrouw van de shoarmaboerquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:10 schreef freud het volgende:
[..]
Wat heb ik dan net door de bami gegooid?
Dusse..... ik kan je niet meer spotten bij de netto?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:20 schreef Ireth het volgende:
Terechte winnaars!Gefeliciteerd!!!
De volgende ronde moet ik waarschijnlijk mijn 0 punten aan mij voorbij laten gaan, we gaan ons namelijk op een verhuizing + verbouwing storten
We kunnen momenteel alleen de nummer 1 een prijs aanbieden!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:21 schreef IkVind het volgende:
Win ik eigenlijk ook iets? nee toch? iig de eer haha! thnx voor de votes ook nog btw!
Jawel, daar blijf ik mijn schapjes halenquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:22 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dusse..... ik kan je niet meer spotten bij de netto?
Naar links of rechts?>quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Jawel, daar blijf ik mijn schapjes halenWe schuiven 2 wijkjes op
Ha , worden we uitgenodigd voor een diner?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:31 schreef Shark.Bait het volgende:
Gefeliciteerd Pea (was wel te verwachten![]()
En de rest met hun respectievelijke plek.
Tx mensen die mij punten gaven (er is hoop voor jullie), heb ik niet voor niets een dood lam en asperagus gekocht
Dank jequote:Op donderdag 31 mei 2007 22:54 schreef Ymke het volgende:
@pea , ik zit regelmatig in de nachtdienst en elk jaar hoor je aan het eind van een sombere lange donkere winter de vogeltjes om 6.00 uur beginnen te zingen , en elke keer denk ik dan , he lekker het wordt lente.![]()
Dus , in mijn ogen ben je zoooooooo terecht de winnares![]()
De mooiste wil niet altijd zeggen dat die het beste het gevoel uitdraagt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dank je![]()
dit lees ik ff voor aan mijn man, die vroeg waarom ik nu gewonnen had, hij vond die van IkVind de mooiste
Je moet de foto zelf gemaakt hebben, van wie de camera is boeit nietquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:05 schreef Ymke het volgende:
Ik hoef niet na te denken voor volgende maand , heb toch geen camera![]()
Mooi , hoe laat kom je hem brengen?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:09 schreef ..zapper het volgende:
Gefeliciteerd Pea!!!
Mijn eerste nul punten boehoehoehoe.
[..]
Je moet de foto zelf gemaakt hebben, van wie de camera is boeit niet.
De asperagus en het lam heb ik beiden opgegeten. De Rosé heb ik aan mijn ma kado gedaanquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ha , worden we uitgenodigd voor een diner?![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De asperagus en het lam heb ik beiden opgegeten. De Rosé heb ik aan mijn ma kado gedaan
(lees: nope)
User seekfaM heeft hier ook erg veel zelf getekend in die stijl, leuk! Alleen niet compleet aan de PS regelsquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
groenten en fruit, hopelijk kan ik wel wat leuks maken deze maand
alvast even iets grappigs:
[afbeelding]
Elke post voortaanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:16 schreef freud het volgende:
kan iemand me even helpen herinneren...
Gesplatte fruit en groente tegen een dooie pc?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:19 schreef Puckzzz het volgende:
gefeliciteerd winnaars!!
ik heb al een ideetje, maar ik maak het mezelf weer eens lastig
naja da's de uitdaging zullen we maar denken
met rotte tomaten en eieren de buurman achtervolgenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Gesplatte fruit en groente tegen een dooie pc?![]()
Of aan courgettesquote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:50 schreef freud het volgende:
Ennuh... Waarom moet ik bij groenten gelijk aan die paarse aubergine denken...
shit die zitten inmiddels in mijn avondprakkie in de vriezerquote:
quote:
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef PdeHoog het volgende:
Volgens mij slingert er nog wel ergens een appel-etende FOK!(st)er rondMisschien die maar eens opduiken
edit: al gevonden
[afbeelding]
quote:
hiero wat voorbeelden van internet:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb nog geen ideeën
*thinkinghat opzet*
Mopperkontquote:Op zondag 3 juni 2007 09:27 schreef Ymke het volgende:
Ik ga alleen punten geven aan foto's met groente EN fruit, mopper niet alleen groente of alleen fruit![]()
Ik ga maar eens schurenquote:
Dat is bewegingsonscherpte zo te zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
die met die aardbei in dat glas water is tof shark
dat water zo scherp, die aardbei onscherp, hoe is dat gedaan
Voor de goede orde, bananen en aardbeien zijn groentes, olijven zijn fruit.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:27 schreef Ymke het volgende:
Ik ga alleen punten geven aan foto's met groente EN fruit, mopper niet alleen groente of alleen fruit![]()
dus als ik een bloemkool en een meloen had gekocht was het goed geweest?quote:Op zondag 3 juni 2007 09:27 schreef Ymke het volgende:
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:38 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
ideetje #1
don't worry voor idee #2 hou ik mijn kleren aan
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:56 schreef Puckzzz het volgende:
moest wel frontaal...ik heb niet zoveel goede kanten meer
Ik stuur die van mij niet in hoorquote:Op zondag 3 juni 2007 13:06 schreef PankPinther het volgende:
nou, ik zie dat ik niet de enige was met het "bijt in een appel" idee![]()
quote:Op zondag 3 juni 2007 13:10 schreef Ymke het volgende:
@puckzzz , het was mij niet om te miereneuken hoor , maar als je water en vuur doet fotografeer je ze ook alletwee niet alleen water of vuur . Groot en klein en dik en dun enz
Dus groente en fruit is voor mij dan ook een foto van de combinatie groente en fruit
Ben het geheel met Ymke eens.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:11 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me trouwens ook eens leuk lijkt? als iedereen eens afstapt van de soort foto's die altijd idem zijn, ondanks dat t onderwerp anders is.
Wat bedoel je hiermee? Ik snap je nietquote:Op zondag 3 juni 2007 13:11 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me trouwens ook eens leuk lijkt? als iedereen eens afstapt van de soort foto's die altijd idem zijn, ondanks dat t onderwerp anders is.
ik ben nooit verder gekomen dan dit...quote:Op zondag 3 juni 2007 13:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moest eigenlijkl deze maand meteen aan de schilderijen van Acrimboldo denken, maar als ik dat zo zie gaat daar veel groente en fruit in zitten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die is wel grappigquote:Op zondag 3 juni 2007 14:03 schreef PankPinther het volgende:
[..]
ik ben nooit verder gekomen dan dit...![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 3 juni 2007 14:03 schreef PankPinther het volgende:
[..]
ik ben nooit verder gekomen dan dit...![]()
[afbeelding]
gewoon eens van de stijl die men altijd gebruikt afstappen.quote:
Ongeveer danquote:Op zondag 3 juni 2007 13:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moest eigenlijkl deze maand meteen aan de schilderijen van Acrimboldo denken, maar als ik dat zo zie gaat daar veel groente en fruit in zitten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 3 juni 2007 15:25 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind 'm leuk erik!
mijn ideetje was in mijn hoofd zo leuk, maar de uitvoering is
[afbeelding]
Weet je eigenlijk wel wat groente is en wat fruit is?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:10 schreef Ymke het volgende:
@puckzzz , het was mij niet om te miereneuken hoor , maar als je water en vuur doet fotografeer je ze ook alletwee niet alleen water of vuur . Groot en klein en dik en dun enz
Dus groente en fruit is voor mij dan ook een foto van de combinatie groente en fruit
hij doet me denken aan die pop uit SAWquote:
Nee Shark.Bait ik heb geen enkel idee , heb er nog nooit van gehoordquote:Op zondag 3 juni 2007 16:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Weet je eigenlijk wel wat groente is en wat fruit is?
quote:Op zondag 3 juni 2007 16:56 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee Shark.Bait ik heb geen enkel idee , heb er nog nooit van gehoord
Geen idee , maar ik denk dat hij het ons wel gaat vertellenquote:Op zondag 3 juni 2007 16:59 schreef PankPinther het volgende:
[..]
![]()
was dat niet dat spul wat je als kind niet luste?![]()
quote:Op zondag 3 juni 2007 16:43 schreef PankPinther het volgende:
[..]
hij doet me denken aan die pop uit SAW
[afbeelding]
maar gezien jouw eerdere werk verbaast me dat dan ook weer niet echt![]()
En dan wil jij een oordeel gaan vellen over wat groente is en wat fruit.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:56 schreef Ymke het volgende:
Nee Shark.Bait ik heb geen enkel idee , heb er nog nooit van gehoord
Ik mis deze:quote:Op zondag 3 juni 2007 12:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dus als ik een bloemkool en een meloen had gekocht was het goed geweest?
ik vind het een beetje onzin en mierenneuken, maarja traditie getrouw MOET er een discussie over het onderwerp zijn, zelfs als het zoiets simpels als groente en fruit is ;')
[afbeelding]
ideetje #1
don't worry voor idee #2 hou ik mijn kleren aan
Is dit een sinasappel?quote:Op zondag 3 juni 2007 22:10 schreef PKfotografie het volgende:
ander probeersel van mijn kant
Aparte foto
en wat is dan de groenten??quote:
Dat zou ik wel top vindenquote:Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef prupke het volgende:
Kan het niet worden veranderd in : groente en of fruit?
Kan me nl voorstellen dat er heel wat ideeen gaan komen waar je of alleen een fruitstuk of alleen groente gaat gebruiken
Mwah zo nutteloos is het echt niet. Als een klant vraagt om een groente en fruit foto, en je komt aanzetten met een foto van een sinasappel, dan kun je er u op zeggen dat de klant niet tevreden is met de uitvoering. Maar ja, dat is dan natuurlijke een nutteloze klant.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:46 schreef Re het volgende:
wat boeit het eigenlijk of het nu fruit en groente is of fruit of groente... echt weer zo'n nutteloze FOT discussie
Als een klant zoals Albert Hein aan een fotograaf vraag om wat mooie foto's te nemen van groente en fruit voor de displays denk je dat AH blij zal zijn als ze foto's van een komkommer samen met een aardbei krijgen?quote:Op maandag 4 juni 2007 00:00 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Mwah zo nutteloos is het echt niet. Als een klant vraagt om een groente en fruit foto, en je komt aanzetten met een foto van een sinasappel, dan kun je er u op zeggen dat de klant niet tevreden is met de uitvoering. Maar ja, dat is dan natuurlijke een nutteloze klant.
Blijkbaar denken er mensen in dit topic anders over... vandaar dat ik heb gegraagd of het veranderd kan worden in : en ofquote:Op zondag 3 juni 2007 23:46 schreef Re het volgende:
wat boeit het eigenlijk of het nu fruit en groente is of fruit of groente... echt weer zo'n nutteloze FOT discussie
Op fok is niets makkelijkquote:Op maandag 4 juni 2007 01:06 schreef KD-fotografie het volgende:
jeetje, en ik maar denken dat groenten en fruit een makkelijk onderwerp zou zijn, had er dus wel of tussen moeten zetten.![]()
@ Puckzzz, de laatste versie is echt![]()
@ eric, vind het mannetje heel mooi gemaakr maat toch mis ik iets in de foto, denk dat het met andere belichting mooier zou worden.
Maar erg creatief van je!!![]()
zijn vast wel foto's te verzinnen waar AH blij mee isquote:Op maandag 4 juni 2007 00:54 schreef Re het volgende:
[..]
Als een klant zoals Albert Hein aan een fotograaf vraag om wat mooie foto's te nemen van groente en fruit voor de displays denk je dat AH blij zal zijn als ze foto's van een komkommer samen met een aardbei krijgen?
Af en toe lijkt het daar wel op jaquote:
Als iemand zijn creatieve geest zo wil laten prikkelen door dus bijvoorbeeld groenten en fruit te doen, dan moet dat zeker kunnen. Maar als iemand een heel leuk idee heeft met één van beiden, dan moet dat imho ook kunnen. Het gaat uiteindelijk om een mooie foto, niet alleen om dat je groenten en fruit in een plaat kunt zetten.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:01 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik vind niet dat de opdracht aangepast moet worden.
Dit moet eigenlijk onze creative geest prikkelen om wel tot iets te komen waar beide in zitten.
Weet je niets te verzinnen dan doe je gewoon niet mee en ga je niet lopen zeuren dat het onderwerp aan gepast moet worden.
Dus wat wil de AH eigenlijk?quote:Culinair
Het verschil tussen groente en fruit is niet zozeer welk plantendeel het betreft, maar of het bij de hoofdmaaltijd of als nagerecht dan wel los van een maaltijd wordt gegeten. In het eerste geval spreekt men van groente, in het tweede geval van fruit. Vooral de tomaat is hier een twijfelgeval; deze wordt tot de groenten gerekend (hoewel eigenlijk een vrucht). Ook bij de aardappel is sprake van twijfel, deze wordt meestal tot groenten gerekend, maar soms ook als aparte categorie gezien.
In 1893 besliste de Hoge Raad in de Verenigde Staten dat de vrucht van de tomaat wettelijk als groente (en niet als fruit) moet worden beschouwd. Het proces was aangespannen in verband met de verschillende belastingtarieven die golden voor groente en fruit.
Tuinbouwkundig
Alles wat aan een kruidachtige plant groeit is groente, alles wat aan een houtachtige plant groeit is fruit. De in onze streken bekendste uitzondering is hier de aardbei, die tot fruit wordt gerekend.
Maar ook de banaan groeit aan een eenjarige plant die geen houtige delen heeft. Een ander voorbeeld is de ananaskers, die aan een kruidachtige plant groeit, verwant aan de tomaat en de aubergine, maar die toch tot fruit wordt gerekend. Deze definitie is dus niet eenduidig.
Een striktere indeling zou kunnen zijn dat groente aan éénjarige planten groeit (of dat de plant verloren gaat bij het gebruik, bijvoorbeeld worteltjes) en fruit aan meerderjarige. Dit heeft wel tot gevolg dat een avocado en olijven fruit zijn maar de uitzonderingen zijn niet talrijk.
Plantkundig
Noch groente noch fruit zijn plantkundige termen. Wel is het zo dat "fruit" uitsluitend betrekking heeft op (schijn-)vruchten, terwijl groente betrekking kan hebben op alle eetbare delen van een plant.
Cultureel
Het verschil tussen groente en fruit is vaak een culturele bepaling.
De essentie
Fruit is de verzamelnaam voor suikerhoudende eetbare vruchten. Een vrucht is het eetbare deel van een plant dat de zaden bevat. Sommige zaden zelf worden samengevat onder de term noten. Groente is de verzamelnaam voor alle andere eetbare delen van planten. Dit maakt de indeling eenvoudig en eenduidig, maar, zie Cultureel, niet altijd in lijn met de intuïtie.
Ik vond je vorige beduidend beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:10 schreef PKfotografie het volgende:
ander probeersel van mijn kant
[afbeelding]
quote:Op maandag 4 juni 2007 11:30 schreef prupke het volgende:
dit is ook wel een leuk idee
http://www.dpchallenge.co(...).php?IMAGE_ID=525332
Misschien dan een schone jongedame als lopend buffet laten dienenquote:Op maandag 4 juni 2007 12:01 schreef Elefes het volgende:
[..]
Helaas ken ik niemand die in zo'n pan past![]()
De 'vier' elementenquote:Op zondag 3 juni 2007 13:10 schreef Ymke het volgende:
quote:Op maandag 4 juni 2007 13:01 schreef Yoni het volgende:
Omdat er blijkbaar behoefte is aan duidelijkheid: in plaats van "groente en fruit", mag men ook lezen "groente of fruit".
Ofwel en/of dus.
omdat je t zo lief vraagtquote:Op zondag 3 juni 2007 13:11 schreef Ynske het volgende:
wel kersen, als dat helpt?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een idee, maar waarom hebben ze in de winkel nooit aardbeien mét steeltjes?![]()
nee, maar daar had ik idd ook al aan gedachtquote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:06 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
omdat je t zo lief vraagt
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een idee, maar waarom hebben ze in de winkel nooit aardbeien mét steeltjes?![]()
AH heeft aardbeienplanten te koopquote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
Laat zien, laat zienquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, net minstens 20 minuten buiten op de overloop gelegen, volgens mij denken de buren nu echt dat ik helemaal gek ben, heb 20 minuten mijn camera op een roze prullenbak gericht, en met dingen gegooid..
Dan is je sluitertijd niet snel genoeg.Hoge sluitertijd bevriest je water(nou ja, hoe hoger, hoe groter de kans). En zelfs op de foto die je daar laat zien is het water niet scherp, dus wellicht is het niet mogelijk; ligt aan de snelheid van je water en de snelheid van je flits. Dus het hoeft niet per se te lukkenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
[afbeelding]
als je zoiets zou willen doen, zoals ik dus probeerde, wat voor instellingen kun je dan het beste hanteren..?
het opspattende water is op geen van mijn foto's scherp
ah, dan zou ik dus meer met sluitertijden moeten spelenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan is je sluitertijd niet snel genoeg. sluitertijd bevriest je water. En zelfs op de foto die je daar laat zien is het water niet scherp, dus wellicht is het niet mogelijk; ligt aan de snelheid van je water en de snelheid van je flits. Dus het hoeft niet per se te lukken
gewoon aan t wieltje draaien en uitproberen of t wat wordtquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ah, dan zou ik dus meer met sluitertijden moeten spelen
ben ik nog wel een noob in, in sluitertijden wisselen
die is heel tof iddquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:19 schreef Kamermans het volgende:
ja flink hoge sluitertijd nemen, ik heb voor foto die ik aantal jaar terug gemaakt had sluitertijd van 1/4000 gebruikt. ISO-800 en F/5.6.
Op een normale cam is het "S"quote:
ok S dusquote:
ik heb een nikonquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:27 schreef Kamermans het volgende:
geen tv? micchien staat het anders aangegeven,.. welke standen heeft je camera allemaal?
Ik zie dat Pentax het ook heeft, terwijl olympus, sony en nikon A, S, M hebben....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:27 schreef Kamermans het volgende:
ok S dus, canon camera's vallen blijkbaar niet onder normale cameras denk ik dan :p
Ik roep al jaren R P F M.........quote:
ach ja, met 23 graden op de hei staan en met winterkleding gooien is niet mafquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, net minstens 20 minuten buiten op de overloop gelegen, volgens mij denken de buren nu echt dat ik helemaal gek ben, heb 20 minuten mijn camera op een roze prullenbak gericht, en met dingen gegooid..
Als je het zo bekijkt zijn dus alle gekken kunstzinnigquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:12 schreef Chanty het volgende:
[..]
ach ja, met 23 graden op de hei staan en met winterkleding gooien is niet maf
Ik noem het kunst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |