abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 00:54:18 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50078501
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:00 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Mwah zo nutteloos is het echt niet. Als een klant vraagt om een groente en fruit foto, en je komt aanzetten met een foto van een sinasappel, dan kun je er u op zeggen dat de klant niet tevreden is met de uitvoering. Maar ja, dat is dan natuurlijke een nutteloze klant.
Als een klant zoals Albert Hein aan een fotograaf vraag om wat mooie foto's te nemen van groente en fruit voor de displays denk je dat AH blij zal zijn als ze foto's van een komkommer samen met een aardbei krijgen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50078601
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:46 schreef Re het volgende:
wat boeit het eigenlijk of het nu fruit en groente is of fruit of groente... echt weer zo'n nutteloze FOT discussie
Blijkbaar denken er mensen in dit topic anders over... vandaar dat ik heb gegraagd of het veranderd kan worden in : en of

dat jij dat een nutteloze discussie vind prima

gelukkig deelt niet iedereen jouw mening

mvg pruppie
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_50078633
@puckzz
de laatste foto die je geplaatst hebt vind ik de mooiste
  maandag 4 juni 2007 @ 01:02:03 #254
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_50078695
En of lijkt me ook het best, dan is daar tenminste geen gezeik meer over.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 4 juni 2007 @ 01:06:21 #255
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50078817
jeetje, en ik maar denken dat groenten en fruit een makkelijk onderwerp zou zijn, had er dus wel of tussen moeten zetten.

@ Puckzzz, de laatste versie is echt

@ eric, vind het mannetje heel mooi gemaakr maat toch mis ik iets in de foto, denk dat het met andere belichting mooier zou worden.
Maar erg creatief van je!!
pi_50078926
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:06 schreef KD-fotografie het volgende:
jeetje, en ik maar denken dat groenten en fruit een makkelijk onderwerp zou zijn, had er dus wel of tussen moeten zetten.

@ Puckzzz, de laatste versie is echt

@ eric, vind het mannetje heel mooi gemaakr maat toch mis ik iets in de foto, denk dat het met andere belichting mooier zou worden.
Maar erg creatief van je!!
Op fok is niets makkelijk

ps je hebt een pm over totaal andere zaken
  maandag 4 juni 2007 @ 08:01:22 #257
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50081819
Ik vind niet dat de opdracht aangepast moet worden.
Dit moet eigenlijk onze creative geest prikkelen om wel tot iets te komen waar beide in zitten.
Weet je niets te verzinnen dan doe je gewoon niet mee en ga je niet lopen zeuren dat het onderwerp aan gepast moet worden.
  maandag 4 juni 2007 @ 08:02:31 #258
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50081825
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:54 schreef Re het volgende:

[..]

Als een klant zoals Albert Hein aan een fotograaf vraag om wat mooie foto's te nemen van groente en fruit voor de displays denk je dat AH blij zal zijn als ze foto's van een komkommer samen met een aardbei krijgen?
zijn vast wel foto's te verzinnen waar AH blij mee is
pi_50082111
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:10 schreef prupke het volgende:

[..]

Op fok is niets makkelijk
Af en toe lijkt het daar wel op ja Maar ach dat houdt het spannend en afwisselend
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:01 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik vind niet dat de opdracht aangepast moet worden.
Dit moet eigenlijk onze creative geest prikkelen om wel tot iets te komen waar beide in zitten.
Weet je niets te verzinnen dan doe je gewoon niet mee en ga je niet lopen zeuren dat het onderwerp aan gepast moet worden.
Als iemand zijn creatieve geest zo wil laten prikkelen door dus bijvoorbeeld groenten en fruit te doen, dan moet dat zeker kunnen. Maar als iemand een heel leuk idee heeft met één van beiden, dan moet dat imho ook kunnen. Het gaat uiteindelijk om een mooie foto, niet alleen om dat je groenten en fruit in een plaat kunt zetten.

Maar goed, kennelijk wordt er op verschillende manieren over gedacht, dus misschien dat de wedstrijdleiding er uitsluitsel over kan geven .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 4 juni 2007 @ 08:37:31 #260
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_50082191
En anders laat het zich toch zeker zien in de puntentelling? Je hóeft niet op een foto te stemmen. Als je vindt dat er een foto niet bij het onderwerp past, dan stem je er toch gewoon niet op? Maar ga geen mensen verplichten om een bepaalde foto te nemen. Bij de lente-wedstrijd ga je toch ook niet zeiken als iemand een zomertafereel fotografeert.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_50082195
Met een van beiden vind ik dus dat je je niet aan de opdracht houdt. Verder blijft het natuurlijk maar een spelletje.
  maandag 4 juni 2007 @ 09:19:50 #262
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50082838
OMG...hoe krijgen jullie het toch voor elkaar???

zelfs een idioot simpel onderwerp als groente en/of fruit lukt het jullie nog om een nutteloze discussie over te voeren

echt waar...was de azijn weer in de aanbieding?

ik stem straks op de foto's die ik mooi vind, ongeacht of er groente EN fruit op staat....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_50083236
Zoals ik al zei, ik kan me er niet druk om maken (tis een spelletje). Met name de mensen die liever en/of zien reageren nogal overstuur.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:01:25 #264
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50083762
FF rellen op zijn tijd is best FOKking leuk
En net wat zapper zegt de mensen die en/of willen zien maken zich er drukker om.
Logisch anders kunnen ze geen foto insturen
  maandag 4 juni 2007 @ 10:26:48 #265
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_50084379
Mijn definitie van groent en fruit hoeft niet die van iemand anders te zijn natuurlijk. Vandaar mijn vraag. Wil je de culinaire, tuinbouwkundige of plantkundige definitie van groente en fruit aanhouden?
quote:
Culinair
Het verschil tussen groente en fruit is niet zozeer welk plantendeel het betreft, maar of het bij de hoofdmaaltijd of als nagerecht dan wel los van een maaltijd wordt gegeten. In het eerste geval spreekt men van groente, in het tweede geval van fruit. Vooral de tomaat is hier een twijfelgeval; deze wordt tot de groenten gerekend (hoewel eigenlijk een vrucht). Ook bij de aardappel is sprake van twijfel, deze wordt meestal tot groenten gerekend, maar soms ook als aparte categorie gezien.

In 1893 besliste de Hoge Raad in de Verenigde Staten dat de vrucht van de tomaat wettelijk als groente (en niet als fruit) moet worden beschouwd. Het proces was aangespannen in verband met de verschillende belastingtarieven die golden voor groente en fruit.

Tuinbouwkundig
Alles wat aan een kruidachtige plant groeit is groente, alles wat aan een houtachtige plant groeit is fruit. De in onze streken bekendste uitzondering is hier de aardbei, die tot fruit wordt gerekend.

Maar ook de banaan groeit aan een eenjarige plant die geen houtige delen heeft. Een ander voorbeeld is de ananaskers, die aan een kruidachtige plant groeit, verwant aan de tomaat en de aubergine, maar die toch tot fruit wordt gerekend. Deze definitie is dus niet eenduidig.

Een striktere indeling zou kunnen zijn dat groente aan éénjarige planten groeit (of dat de plant verloren gaat bij het gebruik, bijvoorbeeld worteltjes) en fruit aan meerderjarige. Dit heeft wel tot gevolg dat een avocado en olijven fruit zijn maar de uitzonderingen zijn niet talrijk.

Plantkundig
Noch groente noch fruit zijn plantkundige termen. Wel is het zo dat "fruit" uitsluitend betrekking heeft op (schijn-)vruchten, terwijl groente betrekking kan hebben op alle eetbare delen van een plant.

Cultureel
Het verschil tussen groente en fruit is vaak een culturele bepaling.

De essentie
Fruit is de verzamelnaam voor suikerhoudende eetbare vruchten. Een vrucht is het eetbare deel van een plant dat de zaden bevat. Sommige zaden zelf worden samengevat onder de term noten. Groente is de verzamelnaam voor alle andere eetbare delen van planten. Dit maakt de indeling eenvoudig en eenduidig, maar, zie Cultureel, niet altijd in lijn met de intuïtie.
Dus wat wil de AH eigenlijk?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_50084587
Ik denk dat we het het beste zo kunnen doen dat iedereen bij zijn foto aangeeft welke van bovengenoemde definitie hij/zij heeft gebruikt bij het uitvoeren van de opdracht.
pi_50084840
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:10 schreef PKfotografie het volgende:
ander probeersel van mijn kant

[afbeelding]
Ik vond je vorige beduidend beter.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 4 juni 2007 @ 11:02:17 #268
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50085342
de TT klopt niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50086117
pi_50086946
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:30 schreef prupke het volgende:
dit is ook wel een leuk idee
http://www.dpchallenge.co(...).php?IMAGE_ID=525332

Helaas ken ik niemand die in zo'n pan past
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:05:52 #271
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_50087130
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

Helaas ken ik niemand die in zo'n pan past
Misschien dan een schone jongedame als lopend buffet laten dienen
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_50088486
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:10 schreef Ymke het volgende:
@puckzzz , het was mij niet om te miereneuken hoor , maar als je water en vuur doet fotografeer je ze ook alletwee niet alleen water of vuur . Groot en klein en dik en dun enz
De 'vier' elementen
Mijn DeviantART gallery
,
  Hoofdredactie Fotografie maandag 4 juni 2007 @ 13:01:08 #273
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50088775
Omdat er blijkbaar behoefte is aan duidelijkheid: in plaats van "groente en fruit", mag men ook lezen "groente of fruit".

Ofwel en/of dus.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:05:26 #274
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50088866
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:01 schreef Yoni het volgende:
Omdat er blijkbaar behoefte is aan duidelijkheid: in plaats van "groente en fruit", mag men ook lezen "groente of fruit".

Ofwel en/of dus.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_50119163
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:11 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me trouwens ook eens leuk lijkt? als iedereen eens afstapt van de soort foto's die altijd idem zijn, ondanks dat t onderwerp anders is.
omdat je t zo lief vraagt
1

2
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')