Jill-RMC | donderdag 17 mei 2007 @ 12:28 |
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS. Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?! Dit heeft echt niets meer te maken met veiligheid o.i.d. dis echt gewoon geld aftroggelen. ![]() | |
Sebasser | donderdag 17 mei 2007 @ 12:29 |
Jammer dan jochie. | |
Broekpaling | donderdag 17 mei 2007 @ 12:32 |
Mensen die zeuren om iets wat ze zelf in de hand hebben. ![]() | |
Boschkabouter | donderdag 17 mei 2007 @ 12:32 |
Je veroorzaakt zo keiveel geluidsoverlast voor de omwonenden. Althans, dat is de motivatie om alles rond die tijd 100km/h zone te laten. En je auto stoot meer CO2 uit. En je hebt meer kans een mier die op de snelweg loop fataal te verwonden. Barbaar! | |
gebrokenglas | donderdag 17 mei 2007 @ 12:35 |
Ah was jij dat die snelheidsmaniak, daar een beetje over de linkerbaan jagen.... ![]() | |
Almere-Dude | donderdag 17 mei 2007 @ 12:40 |
quote:Jezus ben je een mongool ofzo? Natuurlijk is het flitsen daar midden in de nacht nutteloos, maar je weet toch dat er flitspalen staan. | |
OldJeller | donderdag 17 mei 2007 @ 12:43 |
Je zou enigszins begrip kunnen verwachten, maar dan besef je je weer dat het FOK! is, waar je vooral met pubers te maken hebt die alleen nog maar kunnen dromen van hun rijbewijs, laat staan auto.. en de mensen die wel een auto hebben, hebben zo'n Fiat Multipla familie pauperauto of een Fiat Panda. Overigens moet in je navigatiesysteem alle vaste flitspalen zetten. | |
karr-1 | donderdag 17 mei 2007 @ 12:51 |
Gelukkig heb ik al jaren mijn rijbewijs en nog nooit een boete ontvangen. Waarom zouden we die dingen uitzetten midden in de nacht? Zodat losers rustig hun gang kunnen gaan en als idioten over de weg scheuren? Als je wilt racen zal je er ook voor moeten betalen. | |
rieski | donderdag 17 mei 2007 @ 12:54 |
De A9 staat er redelijk vol mee dus je zal er dan wel meer keren op staan. Je dacht serieus dat die dingen alleen van 9 tot 17 ..... ambtenaar? | |
tongytongylickylicky | donderdag 17 mei 2007 @ 13:28 |
quote: ![]() | |
Lucille | donderdag 17 mei 2007 @ 13:31 |
Stom he, dat regels ook gelden als er weinig verkeer is. ![]() | |
Jill-RMC | donderdag 17 mei 2007 @ 13:33 |
Nouja ik wist idd dat ze er stonden, alleen de meeste staan best wel in het zicht of anders rijdt er wel iemand in mn buurt die precies weet waar ze staan. Maar in dat geval waren er dus geen andere auto's in de buurt en we waren druk aan het kletsen, dus zat ook niet echt op te letten. En als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland :p | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 17 mei 2007 @ 13:36 |
quote:Dat bedoel ik dus, niet opletten, 130 rijden is prima en dat doe ik ook weleens, maar let dan wel op! Wanneer je goed op het verkeer kunt letten en tegelijkertijd ook op de camera's kunt letten dan ben je pas gerechtigd om hard te rijden ![]() | |
TeenWolf | donderdag 17 mei 2007 @ 13:45 |
quote:Je hebt helemaal gelijk en erg herkenbaar. Daar in de buurt was ik ook een keer lullig geflitst. situatie: maxsnelheid is 100 ik rijd op de rechterbaan, voor me een vrachtwagen dat 95 reed...ik rijd 103 ik haal hem even in met 110, waarna ik van plan was om weer keurig 103 te rijden omdat ik 360 euro boete verzameld over 2006 wel genoeg vond.. ik haal hem even in met 110..... en wordt geflitst door een driepoot dat in het donker niet te zien is. ![]() weer zo een boete om niks echt te triest, ga criminele hangjongeren aanpakken waar mensen echt last van hebben. | |
Lucille | donderdag 17 mei 2007 @ 13:54 |
quote:Wat dus best een goede reden is om te flitsen, als je te hard rijdt en niet eens zit op te letten ben je gewoon een gevaar op de weg. ![]() | |
n00cL30n | donderdag 17 mei 2007 @ 14:13 |
quote:Geflitst bij het shell station nabij Amstelveen denk ik? ![]() (Een van de bekendste flitspalen aan de A9 naar mijn mening) | |
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 14:15 |
quote:Verkeersveiligheid he | |
karr-1 | donderdag 17 mei 2007 @ 17:27 |
quote:Je reed 10 km te hard, waarom is de boete dan om niks? | |
borisbanaan | donderdag 17 mei 2007 @ 17:32 |
Flitspalen ![]() Heb liever dat ze op plaatsen waar het ZIN heeft eens het een en ander gaan controleren. En die onopvallende surveillanceauto's zijn ook OK, die halen de echte debielen tenminste van de weg... | |
TeenWolf | donderdag 17 mei 2007 @ 18:14 |
quote:ik heb de hele situatie toch uitgelegd moraalridder. of moet ik zeggen chocoladeridder | |
EsDe | donderdag 17 mei 2007 @ 18:35 |
quote:Boomknuffelaar alert ![]() Als jij keurig 100 rijdt midden in de nacht op een leeg stuk snelweg.... ben je gewoon niet helemaal 100%. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 17 mei 2007 @ 19:14 |
quote:Wel als je het doet om geen boete te krijgen ![]() | |
D-Revolutionary | donderdag 17 mei 2007 @ 19:19 |
Je moet gewoon niet hardrijden, weet je hoeveel ongelukken er worden veroorzaakt door mensen die te hard rijden? | |
Tism | donderdag 17 mei 2007 @ 19:21 |
Hoe dan ook, 't is gewoon kut, al die flitsers! ![]() Heb je 100 km perfect gereden, net op 't einde van de rit rij je 20 km/u te hard, je krijgt 't in de gaten, op 't moment dat je op de rem trapt om snelheid te minderen, FLITS!!!! Bedankt! ![]() ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 17 mei 2007 @ 19:32 |
quote:Het klinkt inderdaad een beetje braaf en ik zeg ook zeker niet dat ik me altijd aan de maximumsnelheid houd, maar het aantal verkeersdoden is door 'de snelheidsbeperkende maatregelen', zoals drempels, flitspalen, politiecontrole, enz wel effectief afgenomen. In landen waar dit niet gebeurde (zoals Italië bijvoorbeeld) liggen de verkeersdoden stukken hoger. Als ik zelf hard rijd doe ik dat, zeker zolang ik nog een beginnersrijbewijs heb, ook niet op het achterlijke af: -sowieso niet meer dan 50 km/u te hard (degenen die dat nog wel doen, vragen er ook gewoon vind ik ![]() -in principe voorlopig ook niet meer dan 30 km/u te hard omdat het me een punt kan kosten bij aanhouding -meestal rijd ik een kilometer of 10-20 te hard, dus op sommige stukken in de stad 70 en op snelwegen 110-120. Als je dan een keer geflitst of aangehouden wordt valt het leed na de correctie vaak wel te overzien ![]() | |
EsDe | donderdag 17 mei 2007 @ 19:56 |
quote:hier wordt het verhaal wel een beetje uit zijn verband getrokken. Tuurlijk is te hard rijden in het algemeen gewoon slecht en moet het aangepakt worden. maar hier gaat het om een stuk lege snelweg in het midden van de nacht. nu zeg ik niet dat je dus rustig met 250 Km/u over de A9 moet blazen, maar zo rond de 140 moet toch wel te doen zijn als er immers geen verkeer in de verste verte te bekennen is. Al die snelheidscontroles moeten gewoon variabel worden. Nergens voor nodig om iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar je 100 mag te bekeuren. En ja, dan is het de vraag waar leg je de grens, want om met 180 te scheuren gaat dan wel weer te ver... ik zou zeggen bij 160... maarja das dan mijn mening. 100 is gewoon kul. quote:Dat dus. | |
karr-1 | donderdag 17 mei 2007 @ 19:57 |
quote:Je zegt maar wat je wilt, je weet dat ik gelijk heb. | |
karr-1 | donderdag 17 mei 2007 @ 19:59 |
quote:Wat heeft dat met een boom te maken? Gelukkig is dan naast mij 95 % van de bevolking niet in orde, want op enkele idioten na houd iedereen zich keurig aan de snelheid zoals het hoort. | |
karr-1 | donderdag 17 mei 2007 @ 20:00 |
quote:Dit is een eindeloze discussie om dat de grens elke keer een beetje verder opgerekt gaat worden. ALs je 140 instelt, gaan de mensen die 141 rijden klagen, als je 160 instelt gaan de mensen die 161 rijden klagen enzovoort. Ergens moet je een grens stellen en dan vind ik 100 of 120 op een snelweg een uitstekende snelheid die prima te doen is. Als je haast moet hebben om op tijd te komen dan ben je dus gewoon te laat weggegaan. | |
ouderejongere | donderdag 17 mei 2007 @ 20:28 |
Je moet je nummerplaten 's nachts afplakken. Dan moeten ze je staande houden om je een bekeuring te geven. Geen agent die zich 's nachts buiten waagt, dus gegarandeerd geen bekeuring. | |
EsDe | donderdag 17 mei 2007 @ 20:41 |
quote:Ben je ook van mening dat iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar 100 max is beboet moet worden? | |
4EverBlackEyed | donderdag 17 mei 2007 @ 20:43 |
Eigen schuld, dikke boete. Flitspalen 's nachts uitzetten ![]() | |
maartena | donderdag 17 mei 2007 @ 20:46 |
Het is ook ontzettend moeilijk om de wijzer van je snelheidsmeter naar het zelfde getalletje te laten wijzen als het getal wat met regelmaat te zien is op de borden met de rode rand. Dat vereist concentratie, een goed gevoel voor snelheid, en een stabiele rechtervoet die door een goed stel hersenen wordt aangestuurd. Voor hen die niet in staat zijn de bovenstaande actie zelfstandig uit te voeren, is er wel een technische oplossing. De cruise-control. Die stel je in op 100km/u, en je gaat dan niet boven de 100km/u. Maar aangezien de cruise-control toch meestal alleen beschikbaar is in de ietwat luxere auto's, zul je toch moeten terugvallen op het gezond verstand om de snelheidheidsmeter van je auto toch naar de 100 te doen laten wijzen. | |
maartena | donderdag 17 mei 2007 @ 20:49 |
quote:Regels gelden 24/7, dus... JA. En echt, als je 100 kilometer moet afleggen in Nederland, maakt het dan echt uit of je er 1 uur over doet, of 50 minuten door 120 te gaan rijden? De tijdswinst van 10 minuten lijkt me in ieder geval geen boete van 200 Euro ofzo waard, jou wel? ![]() | |
ouderejongere | donderdag 17 mei 2007 @ 20:49 |
Cruise zit op bijna elke auto standaard, auto's die dat niet hebben halen 120 niet eens. | |
maartena | donderdag 17 mei 2007 @ 20:54 |
quote:30 kilometer te hard. Met "correctie" wordt er dan 4 km afgetrokken, en zal dat dus 26 kilometer te hard zijn. Dat gaat je dus 120 Euro kosten ben ik bang..... | |
4EverBlackEyed | donderdag 17 mei 2007 @ 21:43 |
quote:Onzin ![]() | |
WallOfStars | donderdag 17 mei 2007 @ 22:31 |
quote:was dus niet nutteloos, bedankt voor de centjes ![]() | |
DukeBox | donderdag 17 mei 2007 @ 23:57 |
Limiet is er vaak ook voor de geluidsoverlast. Ik woon zelf een flink stuk van een snelweg, maar bij bepaalde wind kun je het zeker horen. Een maand of 7 geleden is het limiet verlaagt van 100 naar 70.. en sindsdien hoor je het constante gebrom niet meer.. | |
LegerNeger | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:15 |
Hangt af van de weg. Meeste 80km wegen zijn wel oke, maar die buiten de bebouwde kom weggetjes, die 60km zijn ![]() Politie moet ook andere prioriteiten leren stellen. Wat is belangrijker? Iemand flitsen die 5km te hard rijdt, of een groepje Marokkanen die de buurt weer op stelten zet? | |
karr-1 | vrijdag 18 mei 2007 @ 08:46 |
quote:Zonder uitzondering ben ik het daar absoluut mee eens. Of de snelweg leeg is of bomvol doet niet terzake, regels gelden 24 uur per dag en niet alleen tijdens kantooruren. En zoals eerder gezegd de tijdwinst is echt minimaal, dus waarom zou je de moeite nemen? Als je te laat aankomt ben je te laat weg gegaan zo simpel is het. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 mei 2007 @ 09:08 |
quote:Nope, bij 100 voelt het alsof je heel langzaam rijdt, zeker op een verlaten stuk weg. Het is hetzelfde als ik tegen je zeg:"vanaf nu aan voor de veiligheid mag je 2 stappen per minuut maken". "Niet zeuren meneer, de regels zijn er niet voor niets, zag ik daar 3 stappen?" *FLITS* | |
karr-1 | vrijdag 18 mei 2007 @ 10:28 |
quote:100 voelt misschien als heel langzaam maar is het niet. Je vergelijking met het aantal stappen per minuut slaat natuurlijk nergens op. Als ik lopend ergens tegen aan knal, maak ik minder schade dan jij die met je auto met 100 ergens tegen aan knalt. 100 km per uur is een uitstekende snelheid, of de weg verlaten is of niet doet niet terzake. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 18 mei 2007 @ 10:41 |
Het is heel simpel, als we de snelheidslimieten 's nachts niet laten gelden, of alle flitspalen uitzetten rijdt geen hond meer 100, maar minstens 110-120. Helemaal niet zo'n probleem voor de veiligheid, voor de omwonenden van een snel/ringweg toch al een stuk meer overlast. Veel belangrijker, een heleboel automobilisten heeft een ingebakken ' ik wil de auto voor me inhalen' reflex, vooral 's nachts. Dus de auto voor rijdt 120, de auto die wil inhalen minsten 10 en waarschijnlijk 20 km harder (anders voelt het niet als inhalen tenslotte). Dus nu rijden er regelmatig mensen 140 en meer op de ringweg. Begin je het probleem te snappen? Dus betalen, en de volgende keer minder stom zijn, want als je op de ring Amsterdam te hard rijdt en niet goed oplet waar de palen staan: eigen schuld dikke bult. | |
Kiegie | vrijdag 18 mei 2007 @ 10:47 |
quote: ![]() Mensen die iets tegen boomknuffelaars hebben, zijn meestal impotente rokende autistische stumpers. Meestal, he. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 18 mei 2007 @ 10:58 |
Even helemaal ekker off topic, is er al een topic waar we kunnen discusieren over het beleid van natuurmonumenten ed. Ik wordt namelijk helemaal gek van die trend om land op te kopen, overal prikkeldraad omheen en een lullig wandelpadje er doorheen voor de massa. Ik wil ook wel eens buiten de paden! Stelletje hersenzwakke boomknuffelaars dat het zijn!! ![]() Maar ik rook niet | |
LegerNeger | vrijdag 18 mei 2007 @ 11:03 |
Die mensen kiezen er zelf voor om in de buurt van een snelweg te gaan wonen ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 11:12 |
quote:Nee, het was er die paal die daarvoor nog stond ![]() Het is echt zo sneu...heb nu in mn rijbewijs leven (afgelopen 4 jaar) toch wel 5 snelheidsboetes gehad, waarvan 4 s'nachts (tussen 1 en 4) en eentje rond 20.00 uur 's avonds. Dus mss ligt het daaraan...zodra het donker wordt en de weg is leeg wordt ik een klein evil snelheidsduiveltje ![]() | |
Kiegie | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:00 |
quote:Ja, eigen verantwoordelijkheid, vervelend, he? En winkeliers die bestolen worden hadden ook maar een ander vak moeten kiezen, right? ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:03 |
quote:Ja, want in dit land hebben we een overvloed aan goede, betaalbare huizen in de grote steden, die niet in de buurt van drukke wegen liggen, goed openbaar vervoer etc etc Mensen die ook maar in de buurt van een weg wonen zoeken het inderdaad echt op. | |
n00cL30n | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:17 |
quote:Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen? | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:30 |
quote:Ik kwam vanaf het Transferium (Arena) | |
LegerNeger | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:33 |
quote:Ja, je kan ook in Friesland in Dongeradeel gaan wonen ofzo. Geen auto's, geen wegen, alleen wat klaplopers ![]() | |
EsDe | vrijdag 18 mei 2007 @ 18:23 |
quote:Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...) En dat je weinig tijdswinst boekt met iets harder rijden ben ik met je eens. quote:Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren. | |
n00cL30n | vrijdag 18 mei 2007 @ 18:33 |
quote:Zeg dan ter hoogte van knooppunt Ouderkerk a/d Amstel. ![]() Maar... daar zitten een paar hele bekenden. ![]() (Zei de gek die er te vaak langs heeft gereden. ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 19:05 |
quote:Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden. Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk? | |
EsDe | vrijdag 18 mei 2007 @ 19:27 |
quote:Iemand die het snapt ![]() Inderdaad, en als iemand wel met 140 ertussendoor gaat zigzaggen, dán vormt diegene een gevaar voor zichzelf en anderen. volkomen terecht dat zo´n persoon dan op de bon gaat. | |
maartena | vrijdag 18 mei 2007 @ 19:45 |
quote:Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar een verkeersregel geldt nog steeds 24/7, en alhoewel er best momenten zijn dat je prima een stuk sneller kan omdat er geen hond op de weg zit, gelden alle verkeersregels ten alle tijden van de dag. Bovendien zijn al die lulhannessen die niet in staat zijn de snelheidsmeter in de auto naar hetzelfde getal te doen laten wijzen als het getal dat op de borden langs de snelweg staat wel handig voor de staatskas ![]() | |
maartena | vrijdag 18 mei 2007 @ 19:46 |
quote:Cruise Control! ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 20:51 |
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:04 |
quote:Maar jij was op het moment van flitsen helemaal niet alert... ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:23 |
Niet op flitspalen nee ![]() | |
maartena | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:28 |
quote:Niet alert genoeg om de snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getal te laten wijzen als het getal op de borden langs de weg..... ![]() | |
Kiegie | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:29 |
quote:Je bedoelt: iemand met hetzelfde gebrek aan rijvaardigheid... ![]() Wie ongemerkt 140 rijdt, kent in ieder geval het geluid van z'n auto niet goed. | |
maartena | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:29 |
quote:Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten.... ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 22:22 |
quote:Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto? | |
Jill-RMC | vrijdag 18 mei 2007 @ 22:23 |
quote:Mwah ws iets van 90...is snelweg he geloof tussen de 21-25km te hard dat het dan 90 euro was. Laten we het positief houden ![]() ![]() | |
maartena | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:12 |
quote:Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren? ![]() Je was gewoon afgeleid..... dat heb je met dat vrouwen gekakel he.... ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:29 |
quote:In het verkeer moet je toevallig alert zijn op je omgeving en niet op grappige gesprekken, jij bent vast het type dat weleens ergens achterop is gereden omdat je een grappig gesprek aan het voeren was ![]() | |
Kiegie | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:42 |
Komaan, is het geen tijd voor de onvermijdelijke opmerking over moraalridders hier op Fok!, die ook nog eens hun rijbewijs nog niet hebben en zo?![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:45 |
quote:Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat. Daar zit het hem in, iets verkeerd doen en dan met een verongelijkt te verkondigen 'kijk, mij is onrecht aangedaan' ![]() | |
Jill-RMC | zaterdag 19 mei 2007 @ 01:23 |
quote:Je zou echt een keer met me mee moeten rijden. Er gaan werelden voor je open. En we zijn vrouwen he zelf met concertgeluid van 90db kunnen we geweldige opmerkingen maken over hoe fijn de zanger wel niet is :p Dus die autoradio is geen match voor ons ![]() En ik ben actually nog nooit ergens achterop gereden...enigste ongeluk was door een domme doos die een weg kruiste (waar ik voorrang had) waar ze geen zicht op had door een bus en inplaats van even 5 seconden te wachten tot de bus was gedraaid dacht ze "ach ik kan totaal niet zien of er wat aankomt, maar what the hell ik geef gas" dag autootje wat ik net 12 dagen had ![]() Maar ja ik moet helaas mn eigen geslacht wel afvallen...de meeste irritante weggebruikers zijn (naast bejaarden) van die huppelkutjes die krampachtig 2 handen aan het stuur houden, standaard te zacht rijden en niet in hun spiegels kijken. Enigste wat ik dan als standaard vrouwenkwaal heb is het parkeren ![]() | |
Captain_Fabulous | zaterdag 19 mei 2007 @ 08:26 |
Mijn vorige auto is getotalled door iemand die net zo goed oplete in het verkeer als jij, als ik je zo hoor. Ik krijg weer nekpijn als ik eraan denk... dan maar moraalridder, maar als jij de radio zo hard aan hebt staan dat je de motor niet hoort, die je toch niet zou horen vanwege je gesprek dat je ook aan het voeren bent... die boete was te laag muts! | |
karr-1 | zaterdag 19 mei 2007 @ 08:44 |
quote:Volledig mee eens | |
#ANONIEM | zaterdag 19 mei 2007 @ 09:33 |
Gutteguttte god... een vrouw moppert waarom de flitspalen snachts nog werken terwijl de wegen er verlaten uitzien en meteen reacties dat ze nooit goed oplet en dezelfde houding heeft als iemand die een auto aan gort heeft gereden. Ik zie Jill-RMC heus geen topicjes openen over elke boete of wissewasje. Kunnen we dan nu iemand afzeiken die het verdient? Viswijfje bijv? Vivi? Queen_Bee? Yvonne? | |
EsDe | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:49 |
quote:zijn anders zat auto´s waar je totaal geen verschil hoort wanneer je 140 rijdt t.o.v. 120... tenzij je enkel in van die net-niet sloopauto's rijdt natuurlijk. | |
Captain_Fabulous | zondag 20 mei 2007 @ 09:49 |
Niet mee eens. Tuurlijk, sommige auto's zijn lawaaiger dan andere. Toen ik indertijd van een Cordoba naar een Scenic (met de sterkste motor) ging, reed ik telkens 150 omdat het klonk als 110-120 in de Cordoba. Maar na een tijd ga je je auto aanvoelen (als het goed is) en gebeurt dat niet meer. Maar inderdaad het verschil kan heel subtiel zijn. Meer reden om dus je meter in de gaten te houden op plekken als de ringweg A'dam! ![]() Mij lijkt dat TS dus op de ring reed, muziek aan had, en haar aandacht voor 90% bij de gesprekken in de auto had. Wat bij vrouwen helemaal een ramp is, omdat ze elkaar aankijken als ze praten, aangezien ze ook elkaars gezicht willen lezen. Dus moet ze niet zo zeiken over die bekeuring, een beetje opletten doet geen pijn!!! | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2007 @ 10:20 |
De enige die ik zie zeiken ben jij en andere users, Jill-RMC heeft zich alleen maar hardop afgevraagd waarom de flitspalen snachts nog werken als er toch al amper verkeer is en mopperde over haar bekeuring. Het antwoord hierop was dat er ook rekening moet worden gehouden met omwonenden. Klaar punt einde verhaal. Niks geen totaal geen aandacht hebben voor de weg, niks geen auto totall loss rijden, niks geen onhoorbare 140 km toeren uit de motor, niks geen bokito achter het stuur. Het wordt een ander verhaal als die flitspaal midden op de snelweg staat... Ik weet het, dit is FoK, hier moeten we gewoon iemand afzeiken, zoek ff in active topics naar yvonne of viswijfje of een andere doos en ga ervoor!! [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2007 10:22:22 ] | |
BloedMooieWagen | zondag 20 mei 2007 @ 10:23 |
Tuurlijk is het je eigen schuld als je geflitst word, ook 's nachts. Feit blijft echter wel dat om een heel aantal snelwegen in nederland het 's avonds/ 's nachts zo rustig is dat je bijna automatisch harder gaat rijden, en als je dat op een verantwoorde manier doet de veiligheid niet eens in het gedrang komt. Af en toe krijg ik toch de indruk dat mensen hier in een of andere fiat pinda of opel pistoletje rijden die 80 dB produceert bij 100 km/h, maar kan je wel vertellen dat er een zeer groot aantal auto's zijn die ( vooral duitse makelij ![]() ![]() | |
Smart-Einstein | zondag 20 mei 2007 @ 11:16 |
quote:flitspalen... ze blijven in dienst van de overheid.. dus het was wel een enigzins gegronde gedachte ![]() | |
karr-1 | zondag 20 mei 2007 @ 11:23 |
quote:En hoeveel mensen ken jij die op een verantwoorde manier te hard kunnen rijden? | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2007 @ 11:38 |
quote: ![]() | |
BloedMooieWagen | zondag 20 mei 2007 @ 11:41 |
quote:Genoeg, tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die dat niet kunnen, maar dat zijn vaak mensen die hun eigen grenzen niet kennen of niet willlen kennen. Maar dat soort mensen zijn niet alleen gevaarlijk als zij hard rijden maar zijn al net gevaarlijk als ze uberhaupt rijden. Ik heb dan liever dat zo iemand zichzelf met een noodgang 's anvons op een totaal verlaten weg te pletter rijdt dan dat zo iemand in een drukke woonwijk/winkelstraat zichzelf en iemand ander kapot rijd. | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2007 @ 11:42 |
quote:Ik zie dagelijks complete volksstammen die op een verantwoorde manier ongeveer 20 KM/H harder rijden dan toegestaan. D.w.z. niet bumperkleven, richting aangeven en weer naar rechts als dat kan. Daar staat tegenover dat ik ook dagelijks complete voksstammen zie die zich oh-zo-netjes aan de maximum snelheid houden. Maar dat wel doen op de middelste baan, zonder eerst te kijken alvorens van rijbaan te veranderen en van een richtingaanwijzer nog nooit gehoord hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2007 23:55:37 ] | |
Jill-RMC | zaterdag 30 juni 2007 @ 16:41 |
Nou ik heb m dan eindelijk binnengekregen vandaag....lekker snel ook weer. Overschreiding van de maximum snelheid op autosnelwegen, met 21 km/h om 03.13. Je mocht 100, gemeten snelheid 125 en ik mag nu dus 89 euro storten aan het CJIB ![]() | |
Ezgaroth | zaterdag 30 juni 2007 @ 17:03 |
quote:Je hebt anders rond die tijd wel een verhoogde kans een eland tegen je muil aan te krijgen. ![]() | |
Captain_Fabulous | zondag 1 juli 2007 @ 09:54 |
quote:de snelheidslimieten niet hoger liggen voor nieuwere auto's. En altijd gelden. Als je het daar niet mee eens bent, kun je altijd nog een politieke partij oprichten die daar wat aan wil doen. D'r is vast nog wel ruimte in de kamer... | |
#ANONIEM | zondag 1 juli 2007 @ 10:21 |
quote:Die buiten de bebouwde kom weggetjes waar je maar 60 mag, dat zijn in het algemeen smallere wegen, waar ook langzaam verkeer op mag. Dat zijn juist de wegen waar de meeste ongelukken gebeuren. | |
Captain_Fabulous | zondag 1 juli 2007 @ 10:58 |
Precies, van een tractor verlies je het in een botsing, bijvoorbeeld | |
Neverending | zondag 1 juli 2007 @ 11:00 |
Maak me gek, ik had van de week ook zoiets: ik had een bedrijfsetentje in amsterdam (daar ging het al mis ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr.J | maandag 2 juli 2007 @ 14:43 |
quote:Die staat volgens mij uit hoor. Of hij moet van voren flitsen (ga opd e terugweg altijd een afslag eerder eraf). | |
karr-1 | maandag 2 juli 2007 @ 14:57 |
quote:En terecht ![]() | |
rival | maandag 2 juli 2007 @ 14:57 |
quote:die is best dom want die staan daar langer dan waar dan ook ![]() | |
rival | maandag 2 juli 2007 @ 14:58 |
quote: ![]() | |
Jill-RMC | maandag 2 juli 2007 @ 15:13 |
quote:Ja, maar ik rij nou niet echt dagelijks daar langs. Hier in de omgeving weet ik ze precies te vinden...ik wordt dan ook altijd geflitst op plekken waar ik haast nooit kom met de auto. | |
TheThirdMark | maandag 2 juli 2007 @ 15:15 |
quote:meldt ![]() | |
TerroRobbie | maandag 2 juli 2007 @ 15:17 |
quote:Zowat heel KLB ![]() | |
karr-1 | maandag 2 juli 2007 @ 15:17 |
quote: ![]() ![]() | |
rival | maandag 2 juli 2007 @ 16:01 |
quote:die zijn vervelend! ik rij meestal niet alleen gelukkig en bijrijders zijn meestal meer attent op die dingen dan ik ![]() | |
FallenAngel666 | maandag 2 juli 2007 @ 16:46 |
TomTom met regelmatige updates van alle vaste flitslocatie in de Benelux ![]() Zodra ik een koe hoor loeien moet ik vol in de ankers ![]() | |
karr-1 | maandag 2 juli 2007 @ 18:12 |
quote:Om de mensen achter je een doodsschrik aan te jagen...... | |
#ANONIEM | maandag 2 juli 2007 @ 19:40 |
quote:Kies maar: Of doodschrik of boete voor te hard rijden ( ik neem aan dat als ze zich zo kapot schrikken ze er dichtop de hardrijder zitten) | |
Ulreazj | maandag 2 juli 2007 @ 19:45 |
quote:Plotseling remmen kan gevaarlijke situaties opleveren. | |
karr-1 | maandag 2 juli 2007 @ 20:30 |
quote:Of gewoon normaal rijden en dan overkomt niemand wat..... | |
Tomasso | maandag 2 juli 2007 @ 20:46 |
quote:Normaal rijden kan ook prima als je 60 rijdt op een weg die nog 3 km helemaal vlak en recht is, waar 's nachts geen ene hond rijdt en dat niet dicht bij huizen staat. Maar als er dan van die klapmongolen achter een boompje staan te flitsen omdat ze hun quota niet hebben gehaald, wordt het vervelend. | |
karr-1 | maandag 2 juli 2007 @ 21:02 |
quote:Als je daar 50 mag rijden en jij rijd er 60, dan ben je in overtreding en verdien je het om geflitst te worden. Dat heeft niets met quota of wat dan ook te maken, gewoon met de wet die je overtreed.. | |
Tomasso | maandag 2 juli 2007 @ 21:19 |
quote:Jij rijdt exact 50 op een verlaten weg die totaal vlak is, 3 kilometer in lengte midden in de nacht als je moe bent? ![]() Ga flitsen waar veel ongelukken gebeuren, op gevaarlijke situaties. Daar bereik je mee waar het voor bedoeld is, de veiligheid verbeteren. Het heeft geen ene tyfus met veiligheid te maken als je mij op bovenstaande situatie flits voor 5 of 10 kilometer per uur te hard, maar jij vindt natuurlijk van wel ![]() | |
Kiegie | maandag 2 juli 2007 @ 21:24 |
quote:Als jij niet meer goed kunt autorijden omdat je moe bent, moet je helemaal niet achter het stuur kruipen. ![]() Asociaal zeg. | |
karr-1 | maandag 2 juli 2007 @ 21:25 |
quote:Ja dat doe ik inderdaad. Ik ken iets teveel mensen die op dat soort manieren een boete gekregen hebben ,toch zonde van het geld. Jij voelt het misschien niet zo, maar op deze manier wordt de veiligheid wel degelijk bevorderd. Maar goed, blijf vooral doorscheuren en boetes krijgen, het zal mij een zorg zijn. | |
Tomasso | maandag 2 juli 2007 @ 21:30 |
quote:Wat trek jij voor debiele conclusies? ![]() Hoeveel klonen heeft Koos Spé he? ![]() quote:Leg mij eens precies uit hoe. Alsjeblieft ![]() | |
Tomasso | maandag 2 juli 2007 @ 21:33 |
Het is ook al zo debiel dat er 's nachts (rond 3 uur) nog steeds trajectcontrole is bij de 80 kilometer per uur zones. Overdag kan ik het begrijpen, milieu etcetera. Maar 's nachts als je 1 auto 500 meter voor je ziet rijden en soms eentje achter je is het gewoon debiel en niet nodig. Daarnaast is het gevaarlijk, want je valt er snel door in slaap, waardoor de radio weer harder moet en dit is ook vast wel weer ergens slecht voor ![]() | |
FallenAngel666 | maandag 2 juli 2007 @ 22:46 |
Trajectcontrole vind vaak plaats bij stedelijkegebieden, niet alleen om 'de verkeersveiligheid te vergroten', maar ook vaak om geluidsoverlast te verminderen. Daar heb ik wel begrip voor ![]() | |
drexciya | maandag 2 juli 2007 @ 22:49 |
Dit is zo'n zinloze discussie; de moraalridders roepen "het mag niet en zo is het" en de andere partij ziet het nut niet van dat geflits. Mijns inziens heeft de overheid iedere vorm van draagvlak en geloofwaardigheid vakkundig om zeep geholpen door: - Onlogische snelheidslimieten; rij maar eens van R'dam naar de grens over de A16, dan is het 100, dan 120 en juist op het 4+ baans gedeelte mag je maar 100. - Dubieuze smoezen om de snelheidslimiet te verlagen, zoals milieu en geluidsoverlast. Kijk eens naar de A4 bij Leiden; daar wordt tegen de snelweg aangebouwd. Dan vraag je er toch om? - Focus op snelheidsovertredingen; andere vormen van gedrag in het verkeer zijn veel gevaarlijker en daar doet men vrijwel niets aan. Mobiel telefoneren met of zonder hands-free kit (dat laatste maakt geen r**t uit is wetenschappelijk bewezen), te langzaam rijden op de linker- of middenbaan, bumperkleven en snijden zijn bekende oorzaken van ongelukken. Maar dat is moeilijk qua effectiviteit en opbrengst natuurlijk. | |
Kiegie | maandag 2 juli 2007 @ 23:12 |
quote:Och och, is het mannetje beledigd? Of doet de ontdekking dat je niet zo'n goede chauffeur bent pijn? ![]() Kusje d'rop. | |
Jill-RMC | maandag 2 juli 2007 @ 23:15 |
Dat die limits tegenwoordig echt helemaal nergens op slaan is wel duidelijk op de vernieuwde N440/Landscheidingsweg bij Wassenaar/Den Haag. Vroeger was dit één weg redelijk smalle, gescheiden door alleen een witte streep waar het verkeer met 80km/u langs elkaar heen mocht rijden van of naar Scheveningen toe. Nu hebben ze het verbouwd, mooie weg aangelegd met aan elke kant twee rijbanen, netjes gescheiden door een stoepje in het midden. De bochten ook meteen wat flauwer gemaakt zodat het alleen maar veiliger wordt. De nieuwe snelheid op dit nieuwe prachtige stukje weg....70km/u. | |
Heer_van_Bartolhoven | dinsdag 3 juli 2007 @ 00:40 |
quote:Het is gewoon heel simpel die moraalridders halen gewoon de wet aan, misschien zijn ze het er zelf niet mee eens (ik ook niet altijd), maar zo is het en zo moet het uiteindelijk worden nageleefd. | |
Sjibble | dinsdag 3 juli 2007 @ 03:04 |
quote:daarom staan ze nog aan ![]() | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:13 |
quote:Oke zoals je wilt. JIj rijd midden in de nacht 5 tot 10 km te hard en daarvoor wordt je geflitst. Ten eerste is de weg misschien helemaal niet gebouwd om harder te rijden, ik neem aan dat die maximumsnelheid er met een reden staat. Ten tweede is het op dat moment misschien rustig, maar een half uur eerder of later niet. Denk bv eens aan uitgaansverkeer op vrijdag of zaterdagavond, dat komt ook plotseling opzetten. En als je harder mag rijden als er niemand is, waarom zou je het dan niet mogen als er wel iemand is. Kortom, meer kans op ongelukken. Ten derde als iemand merkt dat jij er harder mag rijden zonder geflitst te worden, dan gaat iedereen dat doen. Midden in de nacht zal dat misschien niet zo'n probleem zijn, maar overdag wel he. Maar ja, de regel geld dag en nacht, dus waarom mag je 'snachts harder en overdag zachter ? Dan gaan we weer zeiken over bemoeizucht van de overheid enzo. Nog meer voorbeelden nodig..... | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:14 |
quote:Ik ben geen moraalridder, maar ik ben wel iemand die de wet probeert na te leven en ik kan er niet tegen als anderen dat niet doen en er mee weg (proberen te) komen. De wetten en regels in dit land zijn er met een reden, ik ben het er ook niet altijd mee eens, maar ze zullen ergens voor bedoeld zijn en daarom moeten ze nageleefd worden. Of zullen we maar meteen het hele wetboek overboord gooien en zonder regels gaan leven in dit land? | |
Heer_van_Bartolhoven | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:08 |
quote:Exact wat ik zei en bedoel ![]() quote:Nou nee, van leven komt er dan niet veel meer terecht ![]() | |
Mr.J | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:12 |
quote:Weinig stedelijk gebied bij de TC op de A4 hoor. ![]() | |
Tomasso | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:57 |
quote:Ja, want je komt nu met leuke als als als, maar je moet me nog steeds vertellen waarom ze de veiligheid verbeteren als ze om 3 uur 's nachts flitsen voor iemand die 5 km/u te hard rijdt. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:22 |
quote:Als je het met al mijn voorbeelden nog niet snapt, dan doe ik er niet eens moeite voor. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:58 |
quote:Die veranderingen van maximumsnelheid zijn idd niet logisch, op een aantal plekken maar voor een paar km een andere snelheid. Mar dat is daar wel degelijk vanwege geluid. En die woonwijken lagen er allang voordat die snelweg er lag. Dus da's volledig verklaarbaar. Als er in een nieuwe situatie tegen een snelweg aan wordt gebouwd, dan moet dat aan de Wet geluidhinder voldoen. Als daaraan wordt voldaan, mag er gebouwd worden. En als het echt een uitleglocatie is (dus nieuwe woonwijk) dan zijn het vrij strenge normen waar aan voldaan moet worden. | |
FallenAngel666 | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:58 |
quote:Vandaar 'vaak' en niet 'altijd' ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:59 |
quote:Vaak is dat dus vanwege de geluidsoverlast. In duitsland bv. zijn er flinke stukken snelweg waar overdag geen snelheidsbeperking is, maar 's nachts, vanwege geluid, juist wel. | |
Tmaatje | dinsdag 3 juli 2007 @ 23:10 |
Je bent pas volwassen als je weet dat het gaspedaal niet volledig ingedrukt hoeft te worden.... ![]() Klinkt truttig, maar je zult maar een noodstop moeten maken... | |
Tomasso | woensdag 4 juli 2007 @ 05:49 |
quote:Verassend hoor. Je kan dus zelf ook niet vertellen wat het nou direct met de verkeersveiligheid te maken heeft. Zie je wel, nu moet je het alleen nog van jezelf toegeven. Dan ben je al een heel eind verder. | |
Camplo | woensdag 4 juli 2007 @ 09:45 |
189 euro ongeveer gok ik ![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 09:46 |
quote:Ik hoef het ook niet uit te leggen, dat heb ik al gedaan. Dat jij het niet snapt, is niet mijn probleem denk ik. | |
Maxzter | woensdag 4 juli 2007 @ 09:50 |
quote:waarom reed je dan 130 ![]() | |
Tomasso | woensdag 4 juli 2007 @ 12:31 |
quote:Mooi, je bent uitgeluld en je kan het niet hebben dat iemand anders gelijk heeft over dit onderwerp. ![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 12:42 |
quote:Als je gelijk zou hebben, zou ik de eerste zijn om het toe te geven. | |
Tomasso | woensdag 4 juli 2007 @ 13:09 |
quote:Duurt lang dan. | |
rival | woensdag 4 juli 2007 @ 13:10 |
... | |
lurf_doctor | woensdag 4 juli 2007 @ 13:21 |
Toch niet echt nutteloos, TS heeft 89 euro in onze gemeenschappelijke kas mogen storten. Mooi toch ![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 13:30 |
quote:Dat is waar, idiote hardrijders spekken de kas flink, daar heb ik geen bezwaar tegen. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 13:31 |
quote:Je hebt geen gelijk, dus je kunt nog lang wachten denk ik. Aan je leeftijd te zien zit je nog in je woeste puberjaren, dus ik hoor je wel weer als je de boete zelf betaald in plaats van Pappie en Mammie. ![]() | |
Tomasso | woensdag 4 juli 2007 @ 14:25 |
quote:Ik weet niet hoe het met jou is knul, maar als ik te hard rijd en een boete krijg, krijg ik dezelfde nog nog een telefoontje van m'n ouders of ik niet even het geld kan overmaken. Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend. Jammer genoeg voor jou ben ik nog altijd boetevrij. | |
Jill-RMC | woensdag 4 juli 2007 @ 14:26 |
quote:Als jij onder 130 racen verstaat ga dan asjeblieft nooit meer autorijden...slak. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 14:30 |
quote:120 is het maximum in dit land en dus is 130 racen. Lijkt me makkelijk zat. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 14:31 |
quote:Knul? Ik ben 11 jaar ouder dan jij bent, snotneus | |
Tomasso | woensdag 4 juli 2007 @ 14:54 |
quote:Is te merken aan je gedrag ja ![]() Maar laat ik de slimste hier zijn en niet meer hierover door gaan ![]() | |
Kiegie | woensdag 4 juli 2007 @ 15:21 |
Als je had gewild dat wij je slim vonden, had je beter niets kunnen posten.![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 15:23 |
quote:Je geeft het op..... | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 15:24 |
quote:Tsja sommige mensen geven nu eenmaal niet zo snel toe dat ze niet slim zijn. | |
Captain_Fabulous | woensdag 4 juli 2007 @ 15:28 |
quote:Hier ontpop je je gewoon als een nooit opgegroeide kutpuber...iemand kan 120 een mooie snelheid vinden en die altijd aanhouden, en 130 racen. Aangezien 120 nog steeds de maximale snelheid is volgens de wet, heeft die persoon gewoon gelijk. Nu zonder eten en met blote voeten naar bed, totdat je eens snapt dat autorijden niet hetzelfde is als blindelings over de weg sjeezen, ondertussen zo druk ouwehoerend met je pasagiers dat je de flitspalen vergeet op een stuk weg waar ze ALTIJD aan staan. | |
drexciya | woensdag 4 juli 2007 @ 20:17 |
quote:Wanneer men niet stelselmatig de snelheidslimieten steeds verder naar beneden bijsteld, alsof de gemiddelde automobilist een kleuter is. Allerlei wegen in de buurt van mijn woonplaats zijn van 80 naar 60 gegaan en in de bebouwde kom is 30 schering en inslag. Dat heeft veelal ook geen enkele rechtsgeldigheid trouwens, maar dat is een ander verhaal. De wet naleven is 1 ding, maar of je het met de regelgeving eens moet zijn is iets heel anders. Het enige wat men nu bereikt heeft is dat veel mensen, mijns inziens terecht, hun achterwerk afvegen met de snelheidslimieten in Nederland. | |
#ANONIEM | woensdag 4 juli 2007 @ 21:19 |
quote:Kijk; dáár ben ik 't nou helemaal mee eens. Als je met 50 een noodstop moet maken kom je tenminste nog ruim een meter voor een plotseling overstekend kind tot stilstand en kunnen zowel jij als de onvoorzichtige blaag met de schrik in de benen eenieders weg vervolgen. Met 55 daarentegen, kom je nooit meer op tijd stil en vlam je, compleet met kleuter tegen de gril geplakt, zó bij de bakker de etalage binnen. En passant nog even 2 bejaarden doodrijdend en een hoogzwangere vrouw levensbedreigend verwondend. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 21:23 |
quote:Moeders met kinderen op de weg anyone ? | |
#ANONIEM | woensdag 4 juli 2007 @ 21:23 |
quote:Die horen op de stoep. Die horen uit te kijken. De openbare weg is geen speeltuin. | |
Little_Meanie | woensdag 4 juli 2007 @ 22:13 |
waarom worden er altijd voorbeelden aangehaald met kinderen? ik rij liever een kind aan van 5 dat nog geen leven heeft dan een man van 50 die een hele gescheidenis en carričre en leven achter de rug heeft | |
LoggedIn | woensdag 4 juli 2007 @ 22:33 |
idd, kinderen zijn juist minder boeiend in zulke gevallen ![]() anyway, gezeur altijd over snelheidsboetes.. ondertussen weten we wel dat ze bijna nooit terecht zijn, en dat moraalridders nooit zullen erkennen dat de overheid fout zit met haar beleid, en dat automobilisten simpelweg een melkkoe zijn. De maximumsnelheden zijn vaak belachelijk, niet meer van deze tijd, en de overheid profiteert daarvan door flitsen topprioriteit te maken bij de politie. Face it: De overheid kan van rijkswegen goedkoop 80 wegen maken (die vervolgens goedkoper zijn in onderhoud) en lekker vangen, of ze kunnen de weg moderniseren en op ieder moment vna de dag een passend limiet handhaven. Het 2e zou voor automobilisten heel fijn zijn, maar kost de overheid een hoop geld om te realiseren en levert vervolgens veel minder op, omdat nog maar weinig mensen 'te hard' hoeven te rijden ![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 22:37 |
quote:Fietsen op de stoep? Dat lijkt me pas bevordelijk voor de veiligheid | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 22:38 |
quote:Je kunt smoezen bedenken tot je er bij neervalt, te hard is en blijft te hard in dit land, daar verander je niets aan. Van mij mogen die boetes nog wel een stukje hoger zijn. | |
LoggedIn | woensdag 4 juli 2007 @ 22:45 |
quote:Ik geloof niet in "befehl ist befehl". Je mag best kritisch nadenken over besluiten van de overheid ![]() Natuurlijk moeten er regels zijn, anders ontspoort de samenleving. Maar als die regels compleet tegen alle gevoel van juistheid ingaan, wil jij het dan zo laten "want zo heeft iemand het nou eenmaal ooit bedacht in dit land"? Met die gedachtegang moesten we nu nog het wiel uitvinden.. Laat staan democratie. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 22:47 |
quote:Befehl ist befehl is weer het andere uiterste. De regels gaan tegen het gevoel van juistheid in bij een kleine groep mensen, niet geheel toevallig de groep die stelselmatig boetes binnensleept. Het overgrote merendeel van de mensen kan er prima mee leven en heeft er geen enkele moeite mee. | |
#ANONIEM | woensdag 4 juli 2007 @ 22:51 |
quote:Ben jij Hans Klok ![]() Je goochelt hier wel érg makkelijk een paar fietsen uit je binnenzak. | |
LoggedIn | woensdag 4 juli 2007 @ 22:54 |
quote:Mijn ervaring is anders hoor.. Praktisch iedereen die ik ken met een auto is het niet met het beleid eens ![]() Ik sleep zelf overigens geen boetes binnen op reguliere basis ![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 22:59 |
quote:Dan kennen wij andere mensen, dat scheelt. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 23:00 |
quote:Mensen met kinderen lopen niet alleen, die fietsen ook nog wel eens naar school of ergens naar toe, Vandaar die 30 km stukken. | |
LoggedIn | woensdag 4 juli 2007 @ 23:02 |
quote:maar waarschijnlijk zit jij er dan dus naast ![]() | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 23:07 |
quote:Dan zou samen met mij, een groot deel van de Nederlandse bevolking er naast zitten. Als een meerderheid tegen de regels zou zijn, waren ze er niet geweest he. Dat heet democratie. | |
BlackRhino | woensdag 4 juli 2007 @ 23:23 |
Ik heb nog een leuk (waar gebeurd!) verhaal voor Karr-1. Afsluitdijk, Yamaha Thundercat, Volvo S40, twee agenten, waarvan een met stembanden. "Zo meneer, u weet wel hoe hard u reed?" "Nou ehm, ja, iets van 170 op de teller, te hard natuurlijk sorry.." "Tweehonderd en vier en twintig op onze radar meneer; dat moet ongeveer tweedertig op uw teller zijn geweest!" "Oh... ehmm, nou, zo hard " "Onze radar liegt niet.." "....." "En waarom reed u zo hard, meneer?" "Waarom?" "Mmm.. mag ik u, zonder u te willen beledigen, een vraag stellen?" "Mja" "Heeft u kinderen?" "Hoezo?" "Nee gewoon, heeft u kinderen?" "Eh, ja, twee, hoezo " "Nou, vergeef me dat ik het u durf te vragen, maar betekent dat dat u ook slechts tweemaal in uw hele leven de geslachtsdaad heeft verricht?" "Ja, zeggeh..." "... nee, serieuze vraag!" "Nee natuurlijk, ik heb wel wat uitgevreten in mijn leven, huh-huh huh..." "Aha! Nou da's dan duidelijk!" "Maarum, wat dan?" "Nou, dat veel te hard te hard rijden is hetzelfde als vreemd gaan terwijl je getrouwd bent en kinderen hebt! Hooguit twee maal in je leven is het als een doel opzich, net als kinderen maken, voor de rest is het ingegeven door ongeremde lustgevoelens, passie, en andere gevoelszoeken die zich niet lateren sturen door je verstand. Eigenlijk is de snelweg een grote rosse buurt en zijn snelle motoren de klanten. Dus ''waarom'' ik veel te hard gereden heb is geen vraag..." "Meneer, we zullen even een ambulance voor u laten komen..." | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 23:25 |
quote: ![]() | |
BlackRhino | woensdag 4 juli 2007 @ 23:29 |
Achteraf was de geldboete iets minder grappig maar goed ![]() Al moet ik eerlijk bekennen, tegenwoordig doe ik niet meer zo gek in Nederland wat betreft snelheid, puur voor de hoge bekeuringen. Als ik eens gas wil geven ga ik wel naar de Autobahn in Duitsland, wat voor een paar keer leuk is maar verder ook niet ![]() Maar dat nutteloze geflits om de staatskas te vullen komt me wel de strot uit... hypocriete gedoe ![]() Ga dan bij een drukke school staan te flitsen ofzo, of in woonwijken waar kinderen fietsen en spelen. Maar niet op een snelweg of overzichtelijke provinciale weg. Maar vooral zouden ze wat meer alcohol controles moeten houden ipv die automatische zakkenrollers overal te plaatsen. Kom nou toch.. | |
BlackRhino | woensdag 4 juli 2007 @ 23:38 |
quote:Vind toch wel dat je jezelf heel erg makkelijk laat sturen door de overheid ![]() ![]() Racen is om een bepaald traject (met veel bochten het liefst) af te leggen in een zo kort mogelijke tijd. 130 op de snelweg is gewoon een nette snelheid als het verkeersbeeld rustig/normaal is. Overigens, 130 op mijn teller is 121 op de GPS, niets mis mee dus. Op de Autobahn rijd ik, als het rustig is en wanneer er geen snelheidslimiet geldt, makkelijk met een gemiddelde van 180km/h. Zolang je geen gekke dingen doet en vooral goed anticipeert is dit naar mijn inzicht niet gevaarlijker dan 120km/h.. En ik zal je eens zeggen, ik ken mensen in auto's waarbij ik 110 heel gevaarlijk vindt, en mensen in auto's waarbij 160 prima kan... het is dus allemaal niet zo zwart/wit van: 120 is veilig en 130 harstikke onveilig. Volgens de statistieken gebeuren de meeste ongelukken nog altijd in de bebouwde kom ![]() Trouwens, gebeuren er op de Autobahn meer ongevallen (in verhouding natuurlijk) dan in Nederland? Dat zal ik weleens willen weten eigenlijk. | |
karr-1 | woensdag 4 juli 2007 @ 23:40 |
quote:Ja ik luisterde altijd naar mijn ouders, nog steeds eigenlijk. Met indoctrinatie heeft dat weinig te maken, meer met respect voor de regels en de wetten in dit land. | |
BlackRhino | woensdag 4 juli 2007 @ 23:44 |
Die soms nergens op slaan, als je zelf een beetje logisch inzicht hebt ![]() Zeg nu zelf. Bij wie zit jij liever in de auto? Bij opa in zijn Kadett uit 75 met simpele trommelremmetjes die 120kmh/ rijdt op de snelweg of bij een 30 jarig iemand met race licentie in een BMW M5 die 160km/h rijdt op hetzelfde stuk snelweg? Ik denk dat het laatste toch een stuk veiliger is wanneer er plots een noodstop gemaakt moet worden. Zoals ik al zei, het is allemaal niet zo zwart wit. Je kunt niet zeggen, 120 is veilig en 130 is dat niet. Ik rijd zelf regelmatig (erg, wel kort, pieken zeg maar) te hard en heb gemiddeld 1 bekeuring per jaar van 10km/h te hard. Even afkloppen ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 5 juli 2007 @ 08:55 |
quote:We hebben al democratie, en als jij de verkeerswet- en regelgeving echt zo kut vindt, en de meerderheid van de bevolking dat ook vindt, kun je dus stemmen voor iemand die daar een speerpunt van maakt, of een partij oprichten die dat wil doen. Kankeren op internetfora veranderd helemaal niets. Jouw probleem is dat jij wel kritisch wil zijn, maar geen aktie wil ondernemen om wat te veranderen. Dus om met BA te spreken: 'Shut up you fool!' | |
karr-1 | donderdag 5 juli 2007 @ 11:21 |
quote:Ik denk niet dat het aan mij of jou is om te bepalen of regels wel of niet ergens op slaan. Die dingen worden niet verzonnen door 1 iemand ergens achter een bureautje, daar is heus wel over na gedacht door vele mensen. Uiteraard kun je niet zwartwit stellen dat je bij 120 wel veilig rijd en bij 130 niet, dat heeft ook te maken met de chauffeur en de conditie van de auto bv. Maar waarom zeggen ze dat je ergens 120 mag rijden, terwijl je er volgens sommigen wel 160 kunt rijden? Waar zijn die regels dan op gebaseerd? | |
karr-1 | donderdag 5 juli 2007 @ 11:24 |
quote:Iedereen heeft wel wat te kankeren, maar op het moment dat het op actie aankomt is er niemand thuis. Stemmen doen we al jaren niet meer, want wat heeft het voor zin. Maar vervolgens wel klagen als er een beslissing genomen wordt die je niet aanstaat ![]() Vanaf het moment dat ik mocht stemmen heb ik gestemd en altijd op partijen of personen die mij aanspraken en die de dingen doen en zeggen die ik ook wil. | |
Captain_Fabulous | donderdag 5 juli 2007 @ 11:32 |
Eerst waren er ook hele volsstammen van overtuigd dat de gordel geen nut had, juist ONveiliger was dan zonder rijden ![]() rare jongens, die automobilisten ![]() | |
BlackRhino | donderdag 5 juli 2007 @ 11:36 |
quote:Waarom zeggen de fabrikanten van hun remschijven dat 4mm de minimale dikte is ![]() Zichzelf indekken hč, je moet eens grens trekken. Dan maar met een grote marge ![]() | |
eRrrrJeee | donderdag 5 juli 2007 @ 13:48 |
van de ?x dat ik ben geflitst, heb ik er daadwerkelijk maar 2 binnengekrege | |
rival | donderdag 5 juli 2007 @ 13:50 |
quote:mensen als jij mogen van mij meteen emigreren naar noord korea! ![]() en maar blijven denken, regels zijn regels! | |
karr-1 | donderdag 5 juli 2007 @ 13:53 |
quote:ik zou niet weten waarom, zolang dit land blijft zoals het is bevalt het mij prima. | |
eRrrrJeee | donderdag 5 juli 2007 @ 13:55 |
quote:mea 120 is wel mooie snelheid.. alleen die 100 en 80km zone's zijn zuur.. de meeste mensen rijden in de 120zone al 130/140... als je dan ineens in een 100zone beland rijd je toch al goed te hard... mocht je in een 80zone belanden.. en er staat al een duitser langs de weg.. met zijn camera ben je mooi zuur.. daarom alle snelwegen in nl 120... en in spits regelen maar niet langzamer dan 100 | |
rival | donderdag 5 juli 2007 @ 13:56 |
quote:al doe je nog zo dwars, je weet gerust wat ik ermee bedoel! en als je daar langer dan een seconde over nadenkt besef je zelf dus ook dat zeggen: regels zijn regels! wel erg kort door de bocht is! ![]() | |
karr-1 | donderdag 5 juli 2007 @ 13:58 |
quote:Ik denk altijd en overal over na, je denkt toch niet dat ik zomaar iets zit te roepen hier? | |
rival | donderdag 5 juli 2007 @ 14:01 |
quote:ik weet genoeg! je doet dwars maar je weet zelf ook wel beter dus! gelukkig maar! ![]() | |
karr-1 | donderdag 5 juli 2007 @ 14:10 |
quote:Zijn we allemaal weer tevreden.... ![]() | |
drexciya | vrijdag 6 juli 2007 @ 00:55 |
quote:Ach gut, gaan we op de emotie spelen? Waar heb je in een bebouwde kom doorgaande wegen voor, zonder trottoir of voetpad/fietspad ernaast? Niet voor moeders met kinderen lijkt me. Daar moet, afhankelijk van de "status" van de weg, 60-70 kunnen. Wanneer je in een woonwijk 30 hanteert vind ik dat logisch, maar om vrijwel de gehele bebouwde kom 30 te maken, wat de norm lijkt te worden, gaat mij te ver. Ik blijf erbij dat de huidige snelheidslimieten geplaagd worden door willekeur en hypes zoals milieu en geluidsoverlast. Ik kan daar dan ook weinig respect voor opbrengen. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de moraalridders geen serieuze autorijders zijn. | |
karr-1 | vrijdag 6 juli 2007 @ 08:31 |
quote:Denk wat je wilt, zolang ik boetevrij rond rijd en zonder ongelukken mijn weg kan vinden, vind ik alles prima. Overigens weet ik niet waar jij woont, maar bij mij mag ik nog steeds met 50 door de woonwijk heen, tenzij er een school of zo is, dan wordt het plaatselijk wel eens verlaagd naar 30. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 6 juli 2007 @ 08:47 |
Hele woonwijken die 30km zones zijn gemaakt vind ik ook onzin, vooral omdat je dan hele stukken krijgt waar het absoluut niet nodig is. Gevolg : niemand houd zich d'r meer aan, al het effect voor de verkeersveiligheid is dan verdwenen. Maar zolang er veel automobilisten een gedrag vertonen van: iedereen opzij voor mijn auto, en als ik je doodrij had je maar beter moeten uitkijken! zullen ouders als ik in hun ongerustheid zoveel mogelijk 30km zones door de gemeentes proberen te jagen. | |
Bendeleider | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:00 |
quote:Feiten? Cijfers? Heb je enig idee hoeveel doden daar vallen per jaar? NEE? BEK DICHT DAN EN HOU JE VOET VAN HET GAS STOMME PUBER! | |
drexciya | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:34 |
quote:Dat is dus het hele punt; wanneer er willekeurig een snelheidslimiet wordt vastgesteld dan schiet je het, blijkbaar niet geformuleerde, doel voorbij. Ik hou me in woonwijken sowieso aan de snelheid, ik heb daar geen belerende overheid voor nodig. Maar op andere wegen zie ik het probleem niet van iets boven de officiele limiet rijden. Wat je ook verzint, er zullen altijd mensen zijn die niet "normaal" auto willen rijden. Toevallig zijn de mensen met kinderen meestal degene die het hardst door de straat rijden is mijn observatie. Maar dat betekent allemaal niet dat iedereen daar onder moet lijden. Mijn motto is om ongelukken te voorkomen; ik zit niet op de bijkomende ellende te wachten. En juist door je gaspedaal te gebruiken kun je, zeker op de snelweg, veel beter inspelen op lastige situaties. | |
karr-1 | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:02 |
quote:Jij niet, de politie (gelukkig) wel. | |
eRrrrJeee | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:23 |
quote:de mensen die niet kunnen ja | |
BlackRhino | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:26 |
quote:Ja, want die zijn almachtig. | |
eRrrrJeee | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:48 |
max 30kmh tehard op snelweg is oke ![]() | |
karr-1 | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:01 |
quote:Vertel je dat ook aan alle families van de slachtoffers die dankzij een scheurende idioot hier niet meer zijn? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:51 |
quote:Je bedoelt van die slaaptabletten die hun auto, zonder te kijken, met de duizelingwekkende snelheid van 70 KM/H de snelweg op slingeren ? | |
Captain_Fabulous | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:53 |
Is jouw standaard antwoord op alles: ja maar anderen gaan soms gevaarlijk langzaam, dus heb ik het recht om gevaarlijk snel te gaan? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juli 2007 @ 12:00 |
quote:Nee, mijn standaard antwoord op alles is dat hoge(re) snelheid an sich zéér zelden de oorzaak van een ongeval is. Tuurlijk; als het tot een ongeluk komt zullen de gevolgen ernstiger zijn bij hogere snelheden, maar dat maakt 't nog geen oorzaak. | |
karr-1 | zaterdag 7 juli 2007 @ 12:22 |
quote:Die mogen ze van mij ook meteen van de weg afschoppen, maar ik doelde hier natuurlijk meer op mensen die wel normaal rijden en met normale snelheden invoegen etc. | |
StefanP | zondag 8 juli 2007 @ 04:28 |
Flitsen? Wat is dat? God bless the USA ![]() | |
eRrrrJeee | zondag 8 juli 2007 @ 04:30 |
usa mag je geen alcohol onder 21 ![]() | |
Captain_Fabulous | zondag 8 juli 2007 @ 08:38 |
quote:Mensen overschatten zichzelf per definitie achter het stuur. Dus ja, er zijn mensen die bij 160 veiliger zijn dan opa met 90 op de snelweg op de linkerbaan. Helaas vindt haast iedereen dat ze bij dat zeer selecte groepje automobilisten horen, terwijl ze gewoon de reflexen en stuurbeheersing missen, die je daarvoor nodig hebt. Dus vindt ik het wel OK dat de overheid een norm neerlegt, waarbinnen de meerderheid min of meer veilig rijdt, en iedereen die daar overheen gaat een tik op de vingers geeft. Wat is het alternatief? | |
eNaSnI | zondag 8 juli 2007 @ 08:51 |
quote:Geluidsoverlast, he. Stankoverlast, he. | |
#ANONIEM | zondag 8 juli 2007 @ 10:35 |
quote:Strengere rij-opleidingen, met periodieke herexamens. | |
veldmuis | zondag 8 juli 2007 @ 10:48 |
quote:nee juist savonds moeten ze flitsen overdag hoeft dat niet want dan is er genoeg licht! | |
Bendeleider | zondag 8 juli 2007 @ 11:22 |
quote: ![]() | |
Martijn_77 | zondag 8 juli 2007 @ 11:45 |
quote:Vaak zijn de mensen die bij het groepje van 160 Km horen ook dezelfde die denken dat de hele weg van hun is en dat iedereen zich aan hun rijstijl moet aanpassen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 juli 2007 @ 21:32 |
quote:Goh; ikke altijd maar denken dat dat juist de mensen zijn die stug op de middelste baan blijven rijden. | |
drexciya | zondag 8 juli 2007 @ 21:48 |
quote:Jij maakt de directe koppeling tussen hard rijden en ongelukken, ik denk daar iets anders over. Sowieso gebeuren de meeste ernstige ongelukken op provinciale wegen. En, daar is al eerder een discussie over geweest, inhalen scoort als oorzaak relatief hoog. En laten we drank niet vergeten. Verder ben ik niet gecharmeerd van de term scheurende idioot. Mijns inziens werkt het anders; het draait er om of je alert bent in het verkeer, goed anticipeert en er niet van uitgaat dat anderen jouw problemen oplossen (en dat je inspeelt op dat anderen fouten maken!). Het draait om mentaliteit, inzicht en alertheid, niet om snelheid. Mensen die totaal niet opletten, met een zeer lage snelheid de snelweg opkomen (fijn als je daar achterzit), bumperkleven of 2-3 banen tegelijk pakken; die veroorzaken gevaarlijke situaties. Wanneer je iets hoger zit dan de snelheidslimiet veroorzaakt dat niet direct een ongeluk. Juist met snelheid los je sommige situaties juist elegant op. Maar ga vooral door met trollen met regels zijn regels. | |
drexciya | zondag 8 juli 2007 @ 21:50 |
quote:Ik verwacht dat je, wanneer je ongelukkenveroorzakers strafpunten geeft, en herexamen bij een bepaalde score laat doen je wel wat kunt bereiken. Het is jammer dat men zo op snelheid gefixeerd is. | |
Nieuwschierig | zondag 8 juli 2007 @ 21:56 |
De door de overheid gehanteerde snelheidslimiet die op het betreffende wegvak van toepassing is heeft al lang niet meer alleen de verkeersveiligheid tot doel. Het geproduceerde geluidniveau (met name van de banden!) en de produktie van het zgn. fijnstof worden als reden steeds belangrijker. | |
Sorcerer8472 | zondag 8 juli 2007 @ 22:10 |
Ja maar, als ik stille banden heb, gewoon een redelijk stille motor in de auto, zuinige benzinemotor, dan word ik ook geflitst bij 108 ![]() Mijn regels: - nooit meer dan 30 te hard (35 op de teller, met mijn eigen veiligheidsmarge: niet gebruiken op digitale teller) - als je geen boete wilt krijgen: nooit meer dan 8 te hard op de teller (ook incl. paar km marge), 7 onder de 100 km/h - berm in de gaten houden (statiefjes overdag, rode lampjes 's nachts) - gas los bij verdacht geparkeerde auto's bij tankstations/langs 80-wegen/langs snelwegen Dat scheelt al een hoop boetes. Voor mezelf hou ik verder qua veiligheid altijd voldoende afstand. Remmen er mensen voor me op de snelweg, dan laat ik altijd gas los en hou m'n voet boven de rem etc. etc. Als iedereen dat nou deed dan zouden ze sowieso veel minder flitsen denk ik + er zouden veel minder ongelukken gebeuren + er zouden minder files ontstaan... | |
Sorcerer8472 | zondag 8 juli 2007 @ 22:15 |
Oh, nog een tip: heb je ineens een snelrijdende volgende auto achter je zitten, laat ze dan lekker inhalen. Zitten tegenwoordig genoeg VROS-auto's op de weg, Blik op de Weg-achtige camerawagens dus. Die kunnen alleen een trajectmeting doen door een gemiddelde te meten op een gelijke afstand, en dat is onmogelijk als jouw snelheid snel verlaagt tot onder beboetbare snelheden ![]() Verder inderdaad erg jammer dat er zo op snelheid specifiek gecontroleerd wordt, en dan ook nog eens op de snelweg. Als ik soms zie hoe hard er mensen door de bebouwde kom rijden, of zelfs rond scholen... dat lijkt me stukken gevaarlijker. Op de snelweg zou men eens meer kunnen kijken naar bumperklevers, linksrijders, mensen die onder de 70 rijden etc. | |
Captain_Fabulous | zondag 8 juli 2007 @ 22:38 |
quote:Eens...maar onder de 70 zal elke politiewagen/motor je van de snelweg trekken natuurlijk. Als de camera's daar ook voor flitsen, zou ik helemaal voor zijn!!! Er zijn heel veel manieren om gevaarlijk te zijn in het verkeer. Maar geen enkele is zo meetbaar als snelheid. Vandaar die fixatie erop van de politie, lijkt me. Maar zoals ik al eerder zei, liever een onvolledig en gemankeerd toezicht op het verkeer, dan geen. Wat betreft de scholen valt me dit wel op: in Hilversum is een school vlak aan een weg waar heel veel ochtend en avondverkeer doorheen gaat/moet op weg naar de snelweg. Dus daar staat een stoplicht, zodat de kinderen veilig kunnen oversteken. Mooie maatregel, vind ik als vader zijnde, al gaat mijn kind elders naar school. Maar wat gebeurt er dus? Moeders met kinderen lopen naar het licht, en zonder te kijken. steken ze over, of het liicht nu groen is of niet. Ik heb daar dus al een paar keer keihard op de rem moeten staan door dat soort gedrag. Kijk GVD uit je doppen, het moet ook van twee kanten komen, die verkeersveiligheid!!! ![]() ![]() | |
Sorcerer8472 | zondag 8 juli 2007 @ 23:01 |
Jup, van 2 kanten, helemaal mee eens. En die fixatie, mja, inderdaad begrijpelijk... Maar er zijn ook prima bumperkleefcontrolesystemen in omloop. Werkt prima, wordt bijna nooit gebruikt... Ik toeter trouwens keihard voor dat soort figuren, hopelijk leren ze daarvan! ![]() Camera's die flitsen onder de 70, da's niet fijn voor (beginnende) files lijkt me ![]() | |
LoggedIn | maandag 9 juli 2007 @ 01:37 |
jaja, de grote dreiging voor de veiligheid van alle nederlanders is weer flink aangepakt ![]() | |
karr-1 | maandag 9 juli 2007 @ 08:40 |
quote:Dat zal ik zeker doen, zolang ik weet dat ik gelijk heb. ![]() | |
BobbyB | maandag 9 juli 2007 @ 09:35 |
quote:En als ze al in de bebouwde kom gaan staan is het waar je de bebouwde kom binnen komt zodat ze je pakken om enkele KM te hard omdat je je auto uit laat rijden. Op de snelweg gebeuren inderdaad ergere dingen dan een te hoge snelheid, alleen dat vereist enige inspanning om op de weg te gaan zitten en het levert minder op dus doen ze dat liever niet. | |
Captain_Fabulous | maandag 9 juli 2007 @ 09:47 |
quote:Daar heb je wel weer wat...maar je zou ook iets kunnen verzinnen waar het verschil in snelheid gemeten wordt, dus als jij 50 km langzamer gaat dan de maximum snelheid OF dan de gemiddelde snelheid van de rest van het verkeer op dat moment, gaat ie flitsen ![]() Maar ja, dat is dus inderdaad moeilijk, en wordt dus niet gedaan. |