Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:12 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Nee, het was er die paal die daarvoor nog stondWant die zag ik dus wel omdat ik daarna dus wel even goed op de palen ging letten.
Het is echt zo sneu...heb nu in mn rijbewijs leven (afgelopen 4 jaar) toch wel 5 snelheidsboetes gehad, waarvan 4 s'nachts (tussen 1 en 4) en eentje rond 20.00 uur 's avonds. Dus mss ligt het daaraan...zodra het donker wordt en de weg is leeg wordt ik een klein evil snelheidsduiveltje![]()
Ik kwam vanaf het Transferium (Arena)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:17 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen?
Ja, je kan ook in Friesland in Dongeradeel gaan wonen ofzo. Geen auto's, geen wegen, alleen wat klaplopersquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, want in dit land hebben we een overvloed aan goede, betaalbare huizen in de grote steden, die niet in de buurt van drukke wegen liggen, goed openbaar vervoer etc etc
Mensen die ook maar in de buurt van een weg wonen zoeken het inderdaad echt op.
Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...)quote:
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zonder uitzondering ben ik het daar absoluut mee eens. Of de snelweg leeg is of bomvol doet niet terzake, regels gelden 24 uur per dag en niet alleen tijdens kantooruren. En zoals eerder gezegd de tijdwinst is echt minimaal, dus waarom zou je de moeite nemen? Als je te laat aankomt ben je te laat weg gegaan zo simpel is het.
Zeg dan ter hoogte van knooppunt Ouderkerk a/d Amstel.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:30 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ik kwam vanaf het Transferium (Arena)
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef EsDe het volgende:
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.
Iemand die het snaptquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:05 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.
Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk?
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar een verkeersregel geldt nog steeds 24/7, en alhoewel er best momenten zijn dat je prima een stuk sneller kan omdat er geen hond op de weg zit, gelden alle verkeersregels ten alle tijden van de dag.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef EsDe het volgende:
Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...)
En dat je weinig tijdswinst boekt met iets harder rijden ben ik met je eens.
[..]
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.
Cruise Control!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.
Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk?
Maar jij was op het moment van flitsen helemaal niet alert...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef Jill-RMC het volgende:
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van
Niet alert genoeg om de snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getal te laten wijzen als het getal op de borden langs de weg.....quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef Jill-RMC het volgende:
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van
Je bedoelt: iemand met hetzelfde gebrek aan rijvaardigheid...quote:
Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten....quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet op flitspalen neeWel op het hele grappige gesprek wat ik op dat moment had.
Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef Kiegie het volgende:
Wie ongemerkt 140 rijdt, kent in ieder geval het geluid van z'n auto niet goed.
Mwah ws iets van 90...is snelweg he geloof tussen de 21-25km te hard dat het dan 90 euro was. Laten we het positief houdenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten....
Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:22 schreef Jill-RMC het volgende:
Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto?
In het verkeer moet je toevallig alert zijn op je omgeving en niet op grappige gesprekken, jij bent vast het type dat weleens ergens achterop is gereden omdat je een grappig gesprek aan het voeren wasquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet op flitspalen neeWel op het hele grappige gesprek wat ik op dat moment had.
Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:42 schreef Kiegie het volgende:
Komaan, is het geen tijd voor de onvermijdelijke opmerking over moraalridders hier op Fok!, die ook nog eens hun rijbewijs nog niet hebben en zo?
![]()
Je zou echt een keer met me mee moeten rijden. Er gaan werelden voor je open.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren?
Je was gewoon afgeleid..... dat heb je met dat vrouwen gekakel he....
Volledig mee eensquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat.
Daar zit het hem in, iets verkeerd doen en dan met een verongelijkt te verkondigen 'kijk, mij is onrecht aangedaan'![]()
zijn anders zat auto´s waar je totaal geen verschil hoort wanneer je 140 rijdt t.o.v. 120... tenzij je enkel in van die net-niet sloopauto's rijdt natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn vorige auto is getotalled door iemand die net zo goed oplete in het verkeer als jij, als ik je zo hoor. Ik krijg weer nekpijn als ik eraan denk...
dan maar moraalridder, maar als jij de radio zo hard aan hebt staan dat je de motor niet hoort, die je toch niet zou horen vanwege je gesprek dat je ook aan het voeren bent... die boete was te laag muts!
flitspalen... ze blijven in dienst van de overheid.. dus het was wel een enigzins gegronde gedachtequote:Op donderdag 17 mei 2007 12:54 schreef rieski het volgende:
De A9 staat er redelijk vol mee dus je zal er dan wel meer keren op staan. Je dacht serieus dat die dingen alleen van 9 tot 17 ..... ambtenaar?
En hoeveel mensen ken jij die op een verantwoorde manier te hard kunnen rijden?quote:Op zondag 20 mei 2007 10:23 schreef BloedMooieWagen het volgende:
Tuurlijk is het je eigen schuld als je geflitst word, ook 's nachts. Feit blijft echter wel dat om een heel aantal snelwegen in nederland het 's avonds/ 's nachts zo rustig is dat je bijna automatisch harder gaat rijden, en als je dat op een verantwoorde manier doet de veiligheid niet eens in het gedrang komt.
Af en toe krijg ik toch de indruk dat mensen hier in een of andere fiat pinda of opel pistoletje rijden die 80 dB produceert bij 100 km/h, maar kan je wel vertellen dat er een zeer groot aantal auto's zijn die ( vooral duitse makelij) waarbij echt nauwelijks verschil zit, in weggedrag en geluidsniveau, of je nu 100 of 120 rijd of 120 of 140
![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 10:20 schreef SolidasRock het volgende:
(...) niks geen bokito achter het stuur. (...)
Genoeg, tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die dat niet kunnen, maar dat zijn vaak mensen die hun eigen grenzen niet kennen of niet willlen kennen. Maar dat soort mensen zijn niet alleen gevaarlijk als zij hard rijden maar zijn al net gevaarlijk als ze uberhaupt rijden.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En hoeveel mensen ken jij die op een verantwoorde manier te hard kunnen rijden?
Ik zie dagelijks complete volksstammen die op een verantwoorde manier ongeveer 20 KM/H harder rijden dan toegestaan.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:23 schreef karr-1 het volgende:
En hoeveel mensen ken jij die op een verantwoorde manier te hard kunnen rijden?
Je hebt anders rond die tijd wel een verhoogde kans een eland tegen je muil aan te krijgen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.
Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
Dit heeft echt niets meer te maken met veiligheid o.i.d. dis echt gewoon geld aftroggelen.![]()
de snelheidslimieten niet hoger liggen voor nieuwere auto's. En altijd gelden. Als je het daar niet mee eens bent, kun je altijd nog een politieke partij oprichten die daar wat aan wil doen. D'r is vast nog wel ruimte in de kamer...quote:Op zondag 20 mei 2007 10:23 schreef BloedMooieWagen het volgende:
Tuurlijk is het je eigen schuld als je geflitst word, ook 's nachts. Feit blijft echter wel
Die buiten de bebouwde kom weggetjes waar je maar 60 mag, dat zijn in het algemeen smallere wegen, waar ook langzaam verkeer op mag. Dat zijn juist de wegen waar de meeste ongelukken gebeuren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:15 schreef LegerNeger het volgende:
Hangt af van de weg. Meeste 80km wegen zijn wel oke, maar die buiten de bebouwde kom weggetjes, die 60km zijn. Das echt belachelijk, mag van mij zó naar de 80 weer. Beetje tussen de weilanden doorrijden. Max snelheid op snelweg mag ook wel omhoog.
Die staat volgens mij uit hoor. Of hij moet van voren flitsen (ga opd e terugweg altijd een afslag eerder eraf).quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:13 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Geflitst bij het shell station nabij Amstelveen denk ik?
(Een van de bekendste flitspalen aan de A9 naar mijn mening)
En terechtquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:41 schreef Jill-RMC het volgende:
Nou ik heb m dan eindelijk binnengekregen vandaag....lekker snel ook weer.
Overschreiding van de maximum snelheid op autosnelwegen, met 21 km/h om 03.13.
Je mocht 100, gemeten snelheid 125 en ik mag nu dus 89 euro storten aan het CJIB
die is best dom want die staan daar langer dan waar dan ookquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.
Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
Dit heeft echt niets meer te maken met veiligheid o.i.d. dis echt gewoon geld aftroggelen.![]()
Ja, maar ik rij nou niet echt dagelijks daar langs.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:57 schreef rival het volgende:
[..]
die is best dom want die staan daar langer dan waar dan ook
meldtquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, niet opletten, 130 rijden is prima en dat doe ik ook weleens, maar let dan wel op! Wanneer je goed op het verkeer kunt letten en tegelijkertijd ook op de camera's kunt letten dan ben je pas gerechtigd om hard te rijden![]()
Zowat heel KLBquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:32 schreef Broekpaling het volgende:
Mensen die zeuren om iets wat ze zelf in de hand hebben.
die zijn vervelend! ik rij meestal niet alleen gelukkig en bijrijders zijn meestal meer attent op die dingen dan ikquote:Op maandag 2 juli 2007 15:13 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ja, maar ik rij nou niet echt dagelijks daar langs.
Hier in de omgeving weet ik ze precies te vinden...ik wordt dan ook altijd geflitst op plekken waar ik haast nooit kom met de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |