abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 18:12:11 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51065343
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:46 schreef FallenAngel666 het volgende:
TomTom met regelmatige updates van alle vaste flitslocatie in de Benelux
Zodra ik een koe hoor loeien moet ik vol in de ankers
Om de mensen achter je een doodsschrik aan te jagen......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51068724
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Om de mensen achter je een doodsschrik aan te jagen......
Kies maar: Of doodschrik of boete voor te hard rijden ( ik neem aan dat als ze zich zo kapot schrikken ze er dichtop de hardrijder zitten)
pi_51068879
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:40 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kies maar: Of doodschrik of boete voor te hard rijden ( ik neem aan dat als ze zich zo kapot schrikken ze er dichtop de hardrijder zitten)
Plotseling remmen kan gevaarlijke situaties opleveren.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:30:04 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51070737
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:40 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kies maar: Of doodschrik of boete voor te hard rijden ( ik neem aan dat als ze zich zo kapot schrikken ze er dichtop de hardrijder zitten)
Of gewoon normaal rijden en dan overkomt niemand wat.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 2 juli 2007 @ 20:46:08 #105
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51071329
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of gewoon normaal rijden en dan overkomt niemand wat.....
Normaal rijden kan ook prima als je 60 rijdt op een weg die nog 3 km helemaal vlak en recht is, waar 's nachts geen ene hond rijdt en dat niet dicht bij huizen staat. Maar als er dan van die klapmongolen achter een boompje staan te flitsen omdat ze hun quota niet hebben gehaald, wordt het vervelend.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 2 juli 2007 @ 21:02:49 #106
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51072020
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:46 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Normaal rijden kan ook prima als je 60 rijdt op een weg die nog 3 km helemaal vlak en recht is, waar 's nachts geen ene hond rijdt en dat niet dicht bij huizen staat. Maar als er dan van die klapmongolen achter een boompje staan te flitsen omdat ze hun quota niet hebben gehaald, wordt het vervelend.
Als je daar 50 mag rijden en jij rijd er 60, dan ben je in overtreding en verdien je het om geflitst te worden. Dat heeft niets met quota of wat dan ook te maken, gewoon met de wet die je overtreed..
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 2 juli 2007 @ 21:19:29 #107
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51072949
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je daar 50 mag rijden en jij rijd er 60, dan ben je in overtreding en verdien je het om geflitst te worden. Dat heeft niets met quota of wat dan ook te maken, gewoon met de wet die je overtreed..
Jij rijdt exact 50 op een verlaten weg die totaal vlak is, 3 kilometer in lengte midden in de nacht als je moe bent?

Ga flitsen waar veel ongelukken gebeuren, op gevaarlijke situaties. Daar bereik je mee waar het voor bedoeld is, de veiligheid verbeteren. Het heeft geen ene tyfus met veiligheid te maken als je mij op bovenstaande situatie flits voor 5 of 10 kilometer per uur te hard, maar jij vindt natuurlijk van wel
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 2 juli 2007 @ 21:24:32 #108
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51073196
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:19 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Jij rijdt exact 50 op een verlaten weg die totaal vlak is, 3 kilometer in lengte midden in de nacht als je moe bent?
Als jij niet meer goed kunt autorijden omdat je moe bent, moet je helemaal niet achter het stuur kruipen.

Asociaal zeg.
Dat verandert alles
  maandag 2 juli 2007 @ 21:25:20 #109
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51073241
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:19 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Jij rijdt exact 50 op een verlaten weg die totaal vlak is, 3 kilometer in lengte midden in de nacht als je moe bent?

Ga flitsen waar veel ongelukken gebeuren, op gevaarlijke situaties. Daar bereik je mee waar het voor bedoeld is, de veiligheid verbeteren. Het heeft geen ene tyfus met veiligheid te maken als je mij op bovenstaande situatie flits voor 5 of 10 kilometer per uur te hard, maar jij vindt natuurlijk van wel
Ja dat doe ik inderdaad. Ik ken iets teveel mensen die op dat soort manieren een boete gekregen hebben ,toch zonde van het geld.

Jij voelt het misschien niet zo, maar op deze manier wordt de veiligheid wel degelijk bevorderd. Maar goed, blijf vooral doorscheuren en boetes krijgen, het zal mij een zorg zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 2 juli 2007 @ 21:30:15 #110
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51073467
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:24 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Als jij niet meer goed kunt autorijden omdat je moe bent, moet je helemaal niet achter het stuur kruipen.

Asociaal zeg.
Wat trek jij voor debiele conclusies?

Hoeveel klonen heeft Koos Spé he?
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij voelt het misschien niet zo, maar op deze manier wordt de veiligheid wel degelijk bevorderd.
Leg mij eens precies uit hoe. Alsjeblieft . En dan doorgaan op mijn voorbeeld he.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 2 juli 2007 @ 21:33:08 #111
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51073594
Het is ook al zo debiel dat er 's nachts (rond 3 uur) nog steeds trajectcontrole is bij de 80 kilometer per uur zones. Overdag kan ik het begrijpen, milieu etcetera. Maar 's nachts als je 1 auto 500 meter voor je ziet rijden en soms eentje achter je is het gewoon debiel en niet nodig. Daarnaast is het gevaarlijk, want je valt er snel door in slaap, waardoor de radio weer harder moet en dit is ook vast wel weer ergens slecht voor
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 2 juli 2007 @ 22:46:44 #112
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_51076906
Trajectcontrole vind vaak plaats bij stedelijkegebieden, niet alleen om 'de verkeersveiligheid te vergroten', maar ook vaak om geluidsoverlast te verminderen. Daar heb ik wel begrip voor
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_51077006
Dit is zo'n zinloze discussie; de moraalridders roepen "het mag niet en zo is het" en de andere partij ziet het nut niet van dat geflits. Mijns inziens heeft de overheid iedere vorm van draagvlak en geloofwaardigheid vakkundig om zeep geholpen door:
- Onlogische snelheidslimieten; rij maar eens van R'dam naar de grens over de A16, dan is het 100, dan 120 en juist op het 4+ baans gedeelte mag je maar 100.
- Dubieuze smoezen om de snelheidslimiet te verlagen, zoals milieu en geluidsoverlast. Kijk eens naar de A4 bij Leiden; daar wordt tegen de snelweg aangebouwd. Dan vraag je er toch om?
- Focus op snelheidsovertredingen; andere vormen van gedrag in het verkeer zijn veel gevaarlijker en daar doet men vrijwel niets aan. Mobiel telefoneren met of zonder hands-free kit (dat laatste maakt geen r**t uit is wetenschappelijk bewezen), te langzaam rijden op de linker- of middenbaan, bumperkleven en snijden zijn bekende oorzaken van ongelukken. Maar dat is moeilijk qua effectiviteit en opbrengst natuurlijk.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:12:48 #114
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51078078
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:30 schreef Tomasso het volgende:
Wat trek jij voor debiele conclusies?
Och och, is het mannetje beledigd?
Of doet de ontdekking dat je niet zo'n goede chauffeur bent pijn?

Kusje d'rop.
Dat verandert alles
pi_51078203
Dat die limits tegenwoordig echt helemaal nergens op slaan is wel duidelijk op de vernieuwde N440/Landscheidingsweg bij Wassenaar/Den Haag.

Vroeger was dit één weg redelijk smalle, gescheiden door alleen een witte streep waar het verkeer met 80km/u langs elkaar heen mocht rijden van of naar Scheveningen toe.
Nu hebben ze het verbouwd, mooie weg aangelegd met aan elke kant twee rijbanen, netjes gescheiden door een stoepje in het midden. De bochten ook meteen wat flauwer gemaakt zodat het alleen maar veiliger wordt. De nieuwe snelheid op dit nieuwe prachtige stukje weg....70km/u.
pi_51081049
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:49 schreef drexciya het volgende:
Dit is zo'n zinloze discussie; de moraalridders roepen "het mag niet en zo is het" en de andere partij ziet het nut niet van dat geflits.
Het is gewoon heel simpel die moraalridders halen gewoon de wet aan, misschien zijn ze het er zelf niet mee eens (ik ook niet altijd), maar zo is het en zo moet het uiteindelijk worden nageleefd.
Een heer met stijl
pi_51082583
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.

Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
Dit heeft echt niets meer te maken met veiligheid o.i.d. dis echt gewoon geld aftroggelen.
daarom staan ze nog aan {pistool wijzend naar huilliesmilie}
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:13:21 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51084128
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:30 schreef Tomasso het volgende:

Leg mij eens precies uit hoe. Alsjeblieft . En dan doorgaan op mijn voorbeeld he.
Oke zoals je wilt. JIj rijd midden in de nacht 5 tot 10 km te hard en daarvoor wordt je geflitst. Ten eerste is de weg misschien helemaal niet gebouwd om harder te rijden, ik neem aan dat die maximumsnelheid er met een reden staat.

Ten tweede is het op dat moment misschien rustig, maar een half uur eerder of later niet. Denk bv eens aan uitgaansverkeer op vrijdag of zaterdagavond, dat komt ook plotseling opzetten. En als je harder mag rijden als er niemand is, waarom zou je het dan niet mogen als er wel iemand is. Kortom, meer kans op ongelukken.

Ten derde als iemand merkt dat jij er harder mag rijden zonder geflitst te worden, dan gaat iedereen dat doen. Midden in de nacht zal dat misschien niet zo'n probleem zijn, maar overdag wel he. Maar ja, de regel geld dag en nacht, dus waarom mag je 'snachts harder en overdag zachter ? Dan gaan we weer zeiken over bemoeizucht van de overheid enzo.

Nog meer voorbeelden nodig.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:14:54 #119
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51084154
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het is gewoon heel simpel die moraalridders halen gewoon de wet aan, misschien zijn ze het er zelf niet mee eens (ik ook niet altijd), maar zo is het en zo moet het uiteindelijk worden nageleefd.
Ik ben geen moraalridder, maar ik ben wel iemand die de wet probeert na te leven en ik kan er niet tegen als anderen dat niet doen en er mee weg (proberen te) komen. De wetten en regels in dit land zijn er met een reden, ik ben het er ook niet altijd mee eens, maar ze zullen ergens voor bedoeld zijn en daarom moeten ze nageleefd worden.

Of zullen we maar meteen het hele wetboek overboord gooien en zonder regels gaan leven in dit land?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51086840
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben geen moraalridder, maar ik ben wel iemand die de wet probeert na te leven en ik kan er niet tegen als anderen dat niet doen en er mee weg (proberen te) komen. De wetten en regels in dit land zijn er met een reden, ik ben het er ook niet altijd mee eens, maar ze zullen ergens voor bedoeld zijn en daarom moeten ze nageleefd worden.
Exact wat ik zei en bedoel
quote:
Of zullen we maar meteen het hele wetboek overboord gooien en zonder regels gaan leven in dit land?
Nou nee, van leven komt er dan niet veel meer terecht
Een heer met stijl
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:12:20 #121
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_51086946
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:46 schreef FallenAngel666 het volgende:
Trajectcontrole vind vaak plaats bij stedelijkegebieden, niet alleen om 'de verkeersveiligheid te vergroten', maar ook vaak om geluidsoverlast te verminderen. Daar heb ik wel begrip voor
Weinig stedelijk gebied bij de TC op de A4 hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:57:38 #122
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51100918
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Oke zoals je wilt. JIj rijd midden in de nacht 5 tot 10 km te hard en daarvoor wordt je geflitst. Ten eerste is de weg misschien helemaal niet gebouwd om harder te rijden, ik neem aan dat die maximumsnelheid er met een reden staat.

Ten tweede is het op dat moment misschien rustig, maar een half uur eerder of later niet. Denk bv eens aan uitgaansverkeer op vrijdag of zaterdagavond, dat komt ook plotseling opzetten. En als je harder mag rijden als er niemand is, waarom zou je het dan niet mogen als er wel iemand is. Kortom, meer kans op ongelukken.

Ten derde als iemand merkt dat jij er harder mag rijden zonder geflitst te worden, dan gaat iedereen dat doen. Midden in de nacht zal dat misschien niet zo'n probleem zijn, maar overdag wel he. Maar ja, de regel geld dag en nacht, dus waarom mag je 'snachts harder en overdag zachter ? Dan gaan we weer zeiken over bemoeizucht van de overheid enzo.

Nog meer voorbeelden nodig.....
Ja, want je komt nu met leuke als als als, maar je moet me nog steeds vertellen waarom ze de veiligheid verbeteren als ze om 3 uur 's nachts flitsen voor iemand die 5 km/u te hard rijdt.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:22:54 #123
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51111197
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:57 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ja, want je komt nu met leuke als als als, maar je moet me nog steeds vertellen waarom ze de veiligheid verbeteren als ze om 3 uur 's nachts flitsen voor iemand die 5 km/u te hard rijdt.
Als je het met al mijn voorbeelden nog niet snapt, dan doe ik er niet eens moeite voor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51112670
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:49 schreef drexciya het volgende:
- Onlogische snelheidslimieten; rij maar eens van R'dam naar de grens over de A16, dan is het 100, dan 120 en juist op het 4+ baans gedeelte mag je maar 100.
Die veranderingen van maximumsnelheid zijn idd niet logisch, op een aantal plekken maar voor een paar km een andere snelheid.
Mar dat is daar wel degelijk vanwege geluid. En die woonwijken lagen er allang voordat die snelweg er lag. Dus da's volledig verklaarbaar.

Als er in een nieuwe situatie tegen een snelweg aan wordt gebouwd, dan moet dat aan de Wet geluidhinder voldoen. Als daaraan wordt voldaan, mag er gebouwd worden. En als het echt een uitleglocatie is (dus nieuwe woonwijk) dan zijn het vrij strenge normen waar aan voldaan moet worden.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:58:57 #125
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_51112708
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Weinig stedelijk gebied bij de TC op de A4 hoor.
Vandaar 'vaak' en niet 'altijd'
Signature:
Maximaal
4
regels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')