Die horen op de stoep.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:23 schreef karr-1 het volgende:
Moeders met kinderen op de weg anyone ?
Fietsen op de stoep? Dat lijkt me pas bevordelijk voor de veiligheidquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die horen op de stoep.
Die horen uit te kijken.
De openbare weg is geen speeltuin.
Je kunt smoezen bedenken tot je er bij neervalt, te hard is en blijft te hard in dit land, daar verander je niets aan. Van mij mogen die boetes nog wel een stukje hoger zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:33 schreef LoggedIn het volgende:
idd, kinderen zijn juist minder boeiend in zulke gevallen
anyway, gezeur altijd over snelheidsboetes.. ondertussen weten we wel dat ze bijna nooit terecht zijn, en dat moraalridders nooit zullen erkennen dat de overheid fout zit met haar beleid, en dat automobilisten simpelweg een melkkoe zijn. De maximumsnelheden zijn vaak belachelijk, niet meer van deze tijd, en de overheid profiteert daarvan door flitsen topprioriteit te maken bij de politie. Face it: De overheid kan van rijkswegen goedkoop 80 wegen maken (die vervolgens goedkoper zijn in onderhoud) en lekker vangen, of ze kunnen de weg moderniseren en op ieder moment vna de dag een passend limiet handhaven. Het 2e zou voor automobilisten heel fijn zijn, maar kost de overheid een hoop geld om te realiseren en levert vervolgens veel minder op, omdat nog maar weinig mensen 'te hard' hoeven te rijden
Ik geloof niet in "befehl ist befehl". Je mag best kritisch nadenken over besluiten van de overheidquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je kunt smoezen bedenken tot je er bij neervalt, te hard is en blijft te hard in dit land, daar verander je niets aan. Van mij mogen die boetes nog wel een stukje hoger zijn.
Befehl ist befehl is weer het andere uiterste. De regels gaan tegen het gevoel van juistheid in bij een kleine groep mensen, niet geheel toevallig de groep die stelselmatig boetes binnensleept. Het overgrote merendeel van de mensen kan er prima mee leven en heeft er geen enkele moeite mee.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik geloof niet in "befehl ist befehl". Je mag best kritisch nadenken over besluiten van de overheid
Natuurlijk moeten er regels zijn, anders ontspoort de samenleving. Maar als die regels compleet tegen alle gevoel van juistheid ingaan, wil jij het dan zo laten "want zo heeft iemand het nou eenmaal ooit bedacht in dit land"? Met die gedachtegang moesten we nu nog het wiel uitvinden.. Laat staan democratie.
Ben jij Hans Klokquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:37 schreef karr-1 het volgende:
Fietsen op de stoep? Dat lijkt me pas bevordelijk voor de veiligheid
Mijn ervaring is anders hoor.. Praktisch iedereen die ik ken met een auto is het niet met het beleid eensquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Befehl ist befehl is weer het andere uiterste. De regels gaan tegen het gevoel van juistheid in bij een kleine groep mensen, niet geheel toevallig de groep die stelselmatig boetes binnensleept. Het overgrote merendeel van de mensen kan er prima mee leven en heeft er geen enkele moeite mee.
Dan kennen wij andere mensen, dat scheelt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:54 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders hoor.. Praktisch iedereen die ik ken met een auto is het niet met het beleid eens
Ik sleep zelf overigens geen boetes binnen op reguliere basismijn enige boete dusver was voor 4km/h te hard op de rijksweg
Mensen met kinderen lopen niet alleen, die fietsen ook nog wel eens naar school of ergens naar toe, Vandaar die 30 km stukken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:51 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ben jij Hans Klok
Je goochelt hier wel érg makkelijk een paar fietsen uit je binnenzak.
maar waarschijnlijk zit jij er dan dus naastquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan kennen wij andere mensen, dat scheelt.
Dan zou samen met mij, een groot deel van de Nederlandse bevolking er naast zitten. Als een meerderheid tegen de regels zou zijn, waren ze er niet geweest he. Dat heet democratie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar waarschijnlijk zit jij er dan dus naast
quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:23 schreef BlackRhino het volgende:
Ik heb nog een leuk (waar gebeurt!) verhaal voor Karr-1.
Afsluitdijk, Thundercat, Volvo S40, twee agenten, waarvan een met stembanden.
"Zo meneer, u weet wel hoe hard u reed?"
"Nou ehm, ja, iets van 170 op de teller, te hard natuurlijk sorry.."
"Tweehonderd en vier en twintig op onze radar meneer; dat moet ongeveer tweedertig op uw teller zijn geweest!"
"Oh... ehmm, nou, zo hard "
"Onze radar liegt niet.."
"....."
"En waarom reed u zo hard, meneer?"
"Waarom?"
"Mmm.. mag ik u, zonder u te willen beledigen, een vraag stellen?"
"Mja"
"Heeft u kinderen?"
"Hoezo?"
"Nee gewoon, heeft u kinderen?"
"Eh, ja, twee, hoezo "
"Nou, vergeef me dat ik het u durf te vragen, maar betekent dat dat u ook slechts tweemaal in uw hele leven de geslachtsdaad heeft verricht?"
"Ja, zeggeh..."
"... nee, serieuze vraag!"
"Nee natuurlijk, ik heb wel wat uitgevreten in mijn leven, huh-huh huh..."
"Aha! Nou da's dan duidelijk!"
"Maarum, wat dan?"
"Nou, dat veel te hard te hard rijden is hetzelfde als vreemd gaan terwijl je getrouwd bent en kinderen hebt! Hooguit twee maal in je leven is het als een doel opzich, net als kinderen maken, voor de rest is het ingegeven door ongeremde lustgevoelens, passie, en andere gevoelszoeken die zich niet lateren sturen door je verstand. Eigenlijk is de snelweg een grote rosse buurt en zijn snelle motoren de klanten. Dus ''waarom'' ik veel te hard gereden heb is geen vraag..."
"Meneer, we zullen even een ambulance voor u laten komen..."
Vind toch wel dat je jezelf heel erg makkelijk laat sturen door de overheidquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
120 is het maximum in dit land en dus is 130 racen. Lijkt me makkelijk zat.
Ja ik luisterde altijd naar mijn ouders, nog steeds eigenlijk. Met indoctrinatie heeft dat weinig te maken, meer met respect voor de regels en de wetten in dit land.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:38 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Vind toch wel dat je jezelf heel erg makkelijk laat sturen door de overheidLuisterde je vroeger ook altijd al heel braaf naar je ouders?
Indoctrinatie, zegt dat je iets.
Racen is om een bepaald traject (met veel bochten het liefst) af te leggen in een zo kort mogelijke tijd. 130 op de snelweg is gewoon een nette snelheid als het verkeersbeeld rustig/normaal is. Overigens, 130 op mijn teller is 121 op de GPS, niets mis mee dus. Op de Autobahn rijd ik, als het rustig is en wanneer er geen snelheidslimiet geldt, makkelijk met een gemiddelde van 180km/h. Zolang je geen gekke dingen doet en vooral goed anticipeert is dit naar mijn inzicht niet gevaarlijker dan 120km/h..
En ik zal je eens zeggen, ik ken mensen in auto's waarbij ik 110 heel gevaarlijk vindt, en mensen in auto's waarbij 160 prima kan... het is dus allemaal niet zo zwart/wit van: 120 is veilig en 130 harstikke onveilig. Volgens de statistieken gebeuren de meeste ongelukken nog altijd in de bebouwde kom
Trouwens, gebeuren er op de Autobahn meer ongevallen (in verhouding natuurlijk) dan in Nederland? Dat zal ik weleens willen weten eigenlijk.
We hebben al democratie, en als jij de verkeerswet- en regelgeving echt zo kut vindt, en de meerderheid van de bevolking dat ook vindt, kun je dus stemmen voor iemand die daar een speerpunt van maakt, of een partij oprichten die dat wil doen. Kankeren op internetfora veranderd helemaal niets.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik geloof niet in "befehl ist befehl". Je mag best kritisch nadenken over besluiten van de overheid
....
Met die gedachtegang moesten we nu nog het wiel uitvinden.. Laat staan democratie.
Ik denk niet dat het aan mij of jou is om te bepalen of regels wel of niet ergens op slaan. Die dingen worden niet verzonnen door 1 iemand ergens achter een bureautje, daar is heus wel over na gedacht door vele mensen. Uiteraard kun je niet zwartwit stellen dat je bij 120 wel veilig rijd en bij 130 niet, dat heeft ook te maken met de chauffeur en de conditie van de auto bv.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:44 schreef BlackRhino het volgende:
Die soms nergens op slaan, als je zelf een beetje logisch inzicht hebt
Zeg nu zelf. Bij wie zit jij liever in de auto? Bij opa in zijn Kadett uit 75 met simpele trommelremmetjes die 120kmh/ rijdt op de snelweg of bij een 30 jarig iemand met race licentie in een BMW M5 die 160km/h rijdt op hetzelfde stuk snelweg? Ik denk dat het laatste toch een stuk veiliger is wanneer er plots een noodstop gemaakt moet worden.
Zoals ik al zei, het is allemaal niet zo zwart wit. Je kunt niet zeggen, 120 is veilig en 130 is dat niet.
Ik rijd zelf regelmatig (erg, wel kort, pieken zeg maar) te hard en heb gemiddeld 1 bekeuring per jaar van 10km/h te hard. Even afkloppenIk weet ook wel dat áls ik weer een keer dat gas open trek van de motor én ze staan er toevallig, dat ik enorm de klos ben.... maar ik doe dat wel op plekken waar ik geen gevaar vorm voor andere mensen. Risico van het vak. Overigens heb ik sowieos het idee dat (alee, de meeste) motorrijders veel bewuster deelnemen aan het verkeer, dat scheelt ook al een boel.
Iedereen heeft wel wat te kankeren, maar op het moment dat het op actie aankomt is er niemand thuis. Stemmen doen we al jaren niet meer, want wat heeft het voor zin. Maar vervolgens wel klagen als er een beslissing genomen wordt die je niet aanstaatquote:Op donderdag 5 juli 2007 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
We hebben al democratie, en als jij de verkeerswet- en regelgeving echt zo kut vindt, en de meerderheid van de bevolking dat ook vindt, kun je dus stemmen voor iemand die daar een speerpunt van maakt, of een partij oprichten die dat wil doen. Kankeren op internetfora veranderd helemaal niets.
Jouw probleem is dat jij wel kritisch wil zijn, maar geen aktie wil ondernemen om wat te veranderen. Dus om met BA te spreken:
'Shut up you fool!'
Waarom zeggen de fabrikanten van hun remschijven dat 4mm de minimale dikte isquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:21 schreef karr-1 het volgende:
Maar waarom zeggen ze dat je ergens 120 mag rijden, terwijl je er volgens sommigen wel 160 kunt rijden? Waar zijn die regels dan op gebaseerd?
mensen als jij mogen van mij meteen emigreren naar noord korea!quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je kunt smoezen bedenken tot je er bij neervalt, te hard is en blijft te hard in dit land, daar verander je niets aan. Van mij mogen die boetes nog wel een stukje hoger zijn.
ik zou niet weten waarom, zolang dit land blijft zoals het is bevalt het mij prima.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:50 schreef rival het volgende:
[..]
mensen als jij mogen van mij meteen emigreren naar noord korea!
en maar blijven denken, regels zijn regels!
mea 120 is wel mooie snelheid.. alleen die 100 en 80km zone's zijn zuur..quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom, zolang dit land blijft zoals het is bevalt het mij prima.
al doe je nog zo dwars, je weet gerust wat ik ermee bedoel!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom, zolang dit land blijft zoals het is bevalt het mij prima.
Ik denk altijd en overal over na, je denkt toch niet dat ik zomaar iets zit te roepen hier?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:56 schreef rival het volgende:
[..]
al doe je nog zo dwars, je weet gerust wat ik ermee bedoel!
en als je daar langer dan een seconde over nadenkt besef je zelf dus ook dat zeggen: regels zijn regels! wel erg kort door de bocht is!
ik weet genoeg! je doet dwars maar je weet zelf ook wel beter dus! gelukkig maar!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk altijd en overal over na, je denkt toch niet dat ik zomaar iets zit te roepen hier?
Zijn we allemaal weer tevreden....quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:01 schreef rival het volgende:
[..]
ik weet genoeg! je doet dwars maar je weet zelf ook wel beter dus! gelukkig maar!
Ach gut, gaan we op de emotie spelen? Waar heb je in een bebouwde kom doorgaande wegen voor, zonder trottoir of voetpad/fietspad ernaast? Niet voor moeders met kinderen lijkt me. Daar moet, afhankelijk van de "status" van de weg, 60-70 kunnen. Wanneer je in een woonwijk 30 hanteert vind ik dat logisch, maar om vrijwel de gehele bebouwde kom 30 te maken, wat de norm lijkt te worden, gaat mij te ver.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Moeders met kinderen op de weg anyone ?
Denk wat je wilt, zolang ik boetevrij rond rijd en zonder ongelukken mijn weg kan vinden, vind ik alles prima. Overigens weet ik niet waar jij woont, maar bij mij mag ik nog steeds met 50 door de woonwijk heen, tenzij er een school of zo is, dan wordt het plaatselijk wel eens verlaagd naar 30.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:55 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ach gut, gaan we op de emotie spelen? Waar heb je in een bebouwde kom doorgaande wegen voor, zonder trottoir of voetpad/fietspad ernaast? Niet voor moeders met kinderen lijkt me. Daar moet, afhankelijk van de "status" van de weg, 60-70 kunnen. Wanneer je in een woonwijk 30 hanteert vind ik dat logisch, maar om vrijwel de gehele bebouwde kom 30 te maken, wat de norm lijkt te worden, gaat mij te ver.
Ik blijf erbij dat de huidige snelheidslimieten geplaagd worden door willekeur en hypes zoals milieu en geluidsoverlast. Ik kan daar dan ook weinig respect voor opbrengen. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de moraalridders geen serieuze autorijders zijn.
Feiten? Cijfers?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.
Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
Dit heeft echt niets meer te maken met veiligheid o.i.d. dis echt gewoon geld aftroggelen.![]()
Dat is dus het hele punt; wanneer er willekeurig een snelheidslimiet wordt vastgesteld dan schiet je het, blijkbaar niet geformuleerde, doel voorbij. Ik hou me in woonwijken sowieso aan de snelheid, ik heb daar geen belerende overheid voor nodig. Maar op andere wegen zie ik het probleem niet van iets boven de officiele limiet rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hele woonwijken die 30km zones zijn gemaakt vind ik ook onzin, vooral omdat je dan hele stukken krijgt waar het absoluut niet nodig is. Gevolg : niemand houd zich d'r meer aan, al het effect voor de verkeersveiligheid is dan verdwenen.
Maar zolang er veel automobilisten een gedrag vertonen van:
iedereen opzij voor mijn auto, en als ik je doodrij had je maar beter moeten uitkijken!
zullen ouders als ik in hun ongerustheid zoveel mogelijk 30km zones door de gemeentes proberen te jagen.
Jij niet, de politie (gelukkig) wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:34 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt; wanneer er willekeurig een snelheidslimiet wordt vastgesteld dan schiet je het, blijkbaar niet geformuleerde, doel voorbij. Ik hou me in woonwijken sowieso aan de snelheid, ik heb daar geen belerende overheid voor nodig. Maar op andere wegen zie ik het probleem niet van iets boven de officiele limiet rijden.
Wat je ook verzint, er zullen altijd mensen zijn die niet "normaal" auto willen rijden. Toevallig zijn de mensen met kinderen meestal degene die het hardst door de straat rijden is mijn observatie. Maar dat betekent allemaal niet dat iedereen daar onder moet lijden. Mijn motto is om ongelukken te voorkomen; ik zit niet op de bijkomende ellende te wachten. En juist door je gaspedaal te gebruiken kun je, zeker op de snelweg, veel beter inspelen op lastige situaties.
de mensen die niet kunnen jaquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:00 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Feiten? Cijfers?
Heb je enig idee hoeveel doden daar vallen per jaar?
NEE?
BEK DICHT DAN EN HOU JE VOET VAN HET GAS STOMME PUBER!
Vertel je dat ook aan alle families van de slachtoffers die dankzij een scheurende idioot hier niet meer zijn?quote:
Je bedoelt van die slaaptabletten die hun auto, zonder te kijken, met de duizelingwekkende snelheid van 70 KM/H de snelweg op slingeren ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:01 schreef karr-1 het volgende:
Vertel je dat ook aan alle families van de slachtoffers die dankzij een scheurende idioot hier niet meer zijn?
Nee, mijn standaard antwoord op alles is dat hoge(re) snelheid an sich zéér zelden de oorzaak van een ongeval is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is jouw standaard antwoord op alles:
ja maar anderen gaan soms gevaarlijk langzaam, dus heb ik het recht om gevaarlijk snel te gaan?
Die mogen ze van mij ook meteen van de weg afschoppen, maar ik doelde hier natuurlijk meer op mensen die wel normaal rijden en met normale snelheden invoegen etc.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:51 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je bedoelt van die slaaptabletten die hun auto, zonder te kijken, met de duizelingwekkende snelheid van 70 KM/H de snelweg op slingeren ?
Mensen overschatten zichzelf per definitie achter het stuur. Dus ja, er zijn mensen die bij 160 veiliger zijn dan opa met 90 op de snelweg op de linkerbaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, mijn standaard antwoord op alles is dat hoge(re) snelheid an sich zéér zelden de oorzaak van een ongeval is.
Tuurlijk; als het tot een ongeluk komt zullen de gevolgen ernstiger zijn bij hogere snelheden, maar dat maakt 't nog geen oorzaak.
Geluidsoverlast, he. Stankoverlast, he.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |