abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51254790
quote:
Op zondag 8 juli 2007 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mensen overschatten zichzelf per definitie achter het stuur. Dus ja, er zijn mensen die bij 160 veiliger zijn dan opa met 90 op de snelweg op de linkerbaan.
Helaas vindt haast iedereen dat ze bij dat zeer selecte groepje automobilisten horen, terwijl ze gewoon de reflexen en stuurbeheersing missen, die je daarvoor nodig hebt.
Dus vindt ik het wel OK dat de overheid een norm neerlegt, waarbinnen de meerderheid min of meer veilig rijdt, en iedereen die daar overheen gaat een tik op de vingers geeft. Wat is het alternatief?
Strengere rij-opleidingen, met periodieke herexamens.
pi_51254962
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.

Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
nee juist savonds moeten ze flitsen overdag hoeft dat niet want dan is er genoeg licht!
  zondag 8 juli 2007 @ 11:22:43 #203
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_51255385
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:48 schreef veldmuis het volgende:

[..]

nee juist savonds moeten ze flitsen overdag hoeft dat niet want dan is er genoeg licht!
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
  zondag 8 juli 2007 @ 11:45:07 #204
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51255752
quote:
Op zondag 8 juli 2007 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mensen overschatten zichzelf per definitie achter het stuur. Dus ja, er zijn mensen die bij 160 veiliger zijn dan opa met 90 op de snelweg op de linkerbaan.
Helaas vindt haast iedereen dat ze bij dat zeer selecte groepje automobilisten horen, terwijl ze gewoon de reflexen en stuurbeheersing missen, die je daarvoor nodig hebt.
Dus vindt ik het wel OK dat de overheid een norm neerlegt, waarbinnen de meerderheid min of meer veilig rijdt, en iedereen die daar overheen gaat een tik op de vingers geeft. Wat is het alternatief?
Vaak zijn de mensen die bij het groepje van 160 Km horen ook dezelfde die denken dat de hele weg van hun is en dat iedereen zich aan hun rijstijl moet aanpassen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51271080
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Vaak zijn de mensen die bij het groepje van 160 Km horen ook dezelfde die denken dat de hele weg van hun is en dat iedereen zich aan hun rijstijl moet aanpassen
Goh; ikke altijd maar denken dat dat juist de mensen zijn die stug op de middelste baan blijven rijden.
pi_51271728
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 09:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vertel je dat ook aan alle families van de slachtoffers die dankzij een scheurende idioot hier niet meer zijn?
Jij maakt de directe koppeling tussen hard rijden en ongelukken, ik denk daar iets anders over. Sowieso gebeuren de meeste ernstige ongelukken op provinciale wegen. En, daar is al eerder een discussie over geweest, inhalen scoort als oorzaak relatief hoog. En laten we drank niet vergeten.

Verder ben ik niet gecharmeerd van de term scheurende idioot. Mijns inziens werkt het anders; het draait er om of je alert bent in het verkeer, goed anticipeert en er niet van uitgaat dat anderen jouw problemen oplossen (en dat je inspeelt op dat anderen fouten maken!). Het draait om mentaliteit, inzicht en alertheid, niet om snelheid.

Mensen die totaal niet opletten, met een zeer lage snelheid de snelweg opkomen (fijn als je daar achterzit), bumperkleven of 2-3 banen tegelijk pakken; die veroorzaken gevaarlijke situaties. Wanneer je iets hoger zit dan de snelheidslimiet veroorzaakt dat niet direct een ongeluk. Juist met snelheid los je sommige situaties juist elegant op. Maar ga vooral door met trollen met regels zijn regels.
pi_51271827
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:35 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Strengere rij-opleidingen, met periodieke herexamens.
Ik verwacht dat je, wanneer je ongelukkenveroorzakers strafpunten geeft, en herexamen bij een bepaalde score laat doen je wel wat kunt bereiken. Het is jammer dat men zo op snelheid gefixeerd is.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:56:49 #208
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_51272067
De door de overheid gehanteerde snelheidslimiet die op het betreffende wegvak van toepassing is heeft al lang niet meer alleen de verkeersveiligheid tot doel. Het geproduceerde geluidniveau (met name van de banden!) en de produktie van het zgn. fijnstof worden als reden steeds belangrijker.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 juli 2007 @ 22:10:08 #209
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_51272501
Ja maar, als ik stille banden heb, gewoon een redelijk stille motor in de auto, zuinige benzinemotor, dan word ik ook geflitst bij 108

Mijn regels:
- nooit meer dan 30 te hard (35 op de teller, met mijn eigen veiligheidsmarge: niet gebruiken op digitale teller)
- als je geen boete wilt krijgen: nooit meer dan 8 te hard op de teller (ook incl. paar km marge), 7 onder de 100 km/h
- berm in de gaten houden (statiefjes overdag, rode lampjes 's nachts)
- gas los bij verdacht geparkeerde auto's bij tankstations/langs 80-wegen/langs snelwegen

Dat scheelt al een hoop boetes.

Voor mezelf hou ik verder qua veiligheid altijd voldoende afstand. Remmen er mensen voor me op de snelweg, dan laat ik altijd gas los en hou m'n voet boven de rem etc. etc. Als iedereen dat nou deed dan zouden ze sowieso veel minder flitsen denk ik + er zouden veel minder ongelukken gebeuren + er zouden minder files ontstaan...
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zondag 8 juli 2007 @ 22:15:31 #210
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_51272692
Oh, nog een tip: heb je ineens een snelrijdende volgende auto achter je zitten, laat ze dan lekker inhalen. Zitten tegenwoordig genoeg VROS-auto's op de weg, Blik op de Weg-achtige camerawagens dus. Die kunnen alleen een trajectmeting doen door een gemiddelde te meten op een gelijke afstand, en dat is onmogelijk als jouw snelheid snel verlaagt tot onder beboetbare snelheden

Verder inderdaad erg jammer dat er zo op snelheid specifiek gecontroleerd wordt, en dan ook nog eens op de snelweg. Als ik soms zie hoe hard er mensen door de bebouwde kom rijden, of zelfs rond scholen... dat lijkt me stukken gevaarlijker. Op de snelweg zou men eens meer kunnen kijken naar bumperklevers, linksrijders, mensen die onder de 70 rijden etc.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zondag 8 juli 2007 @ 22:38:24 #211
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_51273575
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:15 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Verder inderdaad erg jammer dat er zo op snelheid specifiek gecontroleerd wordt, en dan ook nog eens op de snelweg. Als ik soms zie hoe hard er mensen door de bebouwde kom rijden, of zelfs rond scholen... dat lijkt me stukken gevaarlijker. Op de snelweg zou men eens meer kunnen kijken naar bumperklevers, linksrijders, mensen die onder de 70 rijden etc.
Eens...maar onder de 70 zal elke politiewagen/motor je van de snelweg trekken natuurlijk. Als de camera's daar ook voor flitsen, zou ik helemaal voor zijn!!!

Er zijn heel veel manieren om gevaarlijk te zijn in het verkeer. Maar geen enkele is zo meetbaar als snelheid. Vandaar die fixatie erop van de politie, lijkt me.
Maar zoals ik al eerder zei, liever een onvolledig en gemankeerd toezicht op het verkeer, dan geen.

Wat betreft de scholen valt me dit wel op:
in Hilversum is een school vlak aan een weg waar heel veel ochtend en avondverkeer doorheen gaat/moet op weg naar de snelweg. Dus daar staat een stoplicht, zodat de kinderen veilig kunnen oversteken. Mooie maatregel, vind ik als vader zijnde, al gaat mijn kind elders naar school. Maar wat gebeurt er dus?
Moeders met kinderen lopen naar het licht, en zonder te kijken. steken ze over, of het liicht nu groen is of niet. Ik heb daar dus al een paar keer keihard op de rem moeten staan door dat soort gedrag. Kijk GVD uit je doppen, het moet ook van twee kanten komen, die verkeersveiligheid!!! .
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 8 juli 2007 @ 23:01:27 #212
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_51274463
Jup, van 2 kanten, helemaal mee eens. En die fixatie, mja, inderdaad begrijpelijk... Maar er zijn ook prima bumperkleefcontrolesystemen in omloop. Werkt prima, wordt bijna nooit gebruikt...

Ik toeter trouwens keihard voor dat soort figuren, hopelijk leren ze daarvan!

Camera's die flitsen onder de 70, da's niet fijn voor (beginnende) files lijkt me
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  maandag 9 juli 2007 @ 08:40:36 #214
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51281292
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef drexciya het volgende:

[..]
Maar ga vooral door met trollen met regels zijn regels.
Dat zal ik zeker doen, zolang ik weet dat ik gelijk heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 9 juli 2007 @ 09:35:55 #215
104079 BobbyB
Swiftie
pi_51282074
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:15 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Verder inderdaad erg jammer dat er zo op snelheid specifiek gecontroleerd wordt, en dan ook nog eens op de snelweg. Als ik soms zie hoe hard er mensen door de bebouwde kom rijden, of zelfs rond scholen... dat lijkt me stukken gevaarlijker. Op de snelweg zou men eens meer kunnen kijken naar bumperklevers, linksrijders, mensen die onder de 70 rijden etc.
En als ze al in de bebouwde kom gaan staan is het waar je de bebouwde kom binnen komt zodat ze je pakken om enkele KM te hard omdat je je auto uit laat rijden.

Op de snelweg gebeuren inderdaad ergere dingen dan een te hoge snelheid, alleen dat vereist enige inspanning om op de weg te gaan zitten en het levert minder op dus doen ze dat liever niet.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:47:42 #216
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_51282295
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:01 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Camera's die flitsen onder de 70, da's niet fijn voor (beginnende) files lijkt me
Daar heb je wel weer wat...maar je zou ook iets kunnen verzinnen waar het verschil in snelheid gemeten wordt, dus als jij 50 km langzamer gaat dan de maximum snelheid OF dan de gemiddelde snelheid van de rest van het verkeer op dat moment, gaat ie flitsen
Maar ja, dat is dus inderdaad moeilijk, en wordt dus niet gedaan.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')