Strengere rij-opleidingen, met periodieke herexamens.quote:Op zondag 8 juli 2007 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mensen overschatten zichzelf per definitie achter het stuur. Dus ja, er zijn mensen die bij 160 veiliger zijn dan opa met 90 op de snelweg op de linkerbaan.
Helaas vindt haast iedereen dat ze bij dat zeer selecte groepje automobilisten horen, terwijl ze gewoon de reflexen en stuurbeheersing missen, die je daarvoor nodig hebt.
Dus vindt ik het wel OK dat de overheid een norm neerlegt, waarbinnen de meerderheid min of meer veilig rijdt, en iedereen die daar overheen gaat een tik op de vingers geeft. Wat is het alternatief?
nee juist savonds moeten ze flitsen overdag hoeft dat niet want dan is er genoeg licht!quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.
Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
quote:Op zondag 8 juli 2007 10:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
nee juist savonds moeten ze flitsen overdag hoeft dat niet want dan is er genoeg licht!
Vaak zijn de mensen die bij het groepje van 160 Km horen ook dezelfde die denken dat de hele weg van hun is en dat iedereen zich aan hun rijstijl moet aanpassenquote:Op zondag 8 juli 2007 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mensen overschatten zichzelf per definitie achter het stuur. Dus ja, er zijn mensen die bij 160 veiliger zijn dan opa met 90 op de snelweg op de linkerbaan.
Helaas vindt haast iedereen dat ze bij dat zeer selecte groepje automobilisten horen, terwijl ze gewoon de reflexen en stuurbeheersing missen, die je daarvoor nodig hebt.
Dus vindt ik het wel OK dat de overheid een norm neerlegt, waarbinnen de meerderheid min of meer veilig rijdt, en iedereen die daar overheen gaat een tik op de vingers geeft. Wat is het alternatief?
Goh; ikke altijd maar denken dat dat juist de mensen zijn die stug op de middelste baan blijven rijden.quote:Op zondag 8 juli 2007 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Vaak zijn de mensen die bij het groepje van 160 Km horen ook dezelfde die denken dat de hele weg van hun is en dat iedereen zich aan hun rijstijl moet aanpassen![]()
Jij maakt de directe koppeling tussen hard rijden en ongelukken, ik denk daar iets anders over. Sowieso gebeuren de meeste ernstige ongelukken op provinciale wegen. En, daar is al eerder een discussie over geweest, inhalen scoort als oorzaak relatief hoog. En laten we drank niet vergeten.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vertel je dat ook aan alle families van de slachtoffers die dankzij een scheurende idioot hier niet meer zijn?
Ik verwacht dat je, wanneer je ongelukkenveroorzakers strafpunten geeft, en herexamen bij een bepaalde score laat doen je wel wat kunt bereiken. Het is jammer dat men zo op snelheid gefixeerd is.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:35 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Strengere rij-opleidingen, met periodieke herexamens.
Eens...maar onder de 70 zal elke politiewagen/motor je van de snelweg trekken natuurlijk. Als de camera's daar ook voor flitsen, zou ik helemaal voor zijn!!!quote:Op zondag 8 juli 2007 22:15 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Verder inderdaad erg jammer dat er zo op snelheid specifiek gecontroleerd wordt, en dan ook nog eens op de snelweg. Als ik soms zie hoe hard er mensen door de bebouwde kom rijden, of zelfs rond scholen... dat lijkt me stukken gevaarlijker. Op de snelweg zou men eens meer kunnen kijken naar bumperklevers, linksrijders, mensen die onder de 70 rijden etc.
Dat zal ik zeker doen, zolang ik weet dat ik gelijk heb.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef drexciya het volgende:
[..]
Maar ga vooral door met trollen met regels zijn regels.
En als ze al in de bebouwde kom gaan staan is het waar je de bebouwde kom binnen komt zodat ze je pakken om enkele KM te hard omdat je je auto uit laat rijden.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:15 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Verder inderdaad erg jammer dat er zo op snelheid specifiek gecontroleerd wordt, en dan ook nog eens op de snelweg. Als ik soms zie hoe hard er mensen door de bebouwde kom rijden, of zelfs rond scholen... dat lijkt me stukken gevaarlijker. Op de snelweg zou men eens meer kunnen kijken naar bumperklevers, linksrijders, mensen die onder de 70 rijden etc.
Daar heb je wel weer wat...maar je zou ook iets kunnen verzinnen waar het verschil in snelheid gemeten wordt, dus als jij 50 km langzamer gaat dan de maximum snelheid OF dan de gemiddelde snelheid van de rest van het verkeer op dat moment, gaat ie flitsenquote:Op zondag 8 juli 2007 23:01 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Camera's die flitsen onder de 70, da's niet fijn voor (beginnende) files lijkt me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |