Kaas bacon is er nog eenquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:09 schreef blrrrt het volgende:
De hoofdrolspelers:
knip
En dan mis ik er nog 2...
Och man! Hij is zoooooo lekker!!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:36 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wilde laatst die geitenkaas nemen, toch maar niet gedaanDenk niet dat ik dat lust
![]()
half gedroogde tomaatjes, iedere gemiddelde ' olijventurk' op de markt, heeft die welquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:46 schreef Tourniquet het volgende:
Vanmiddag deze geitenkaas gekocht:
[afbeelding]
Van de week wil ik een poging doen de "Geitenkaas en honing" maaltijdsalade te reproduceren.![]()
Nu alleen nog op zoek naar de juiste gedroogde tomaatjes (tot nu toe alleen een "droge" variant en één op olie gevonden, die me beiden niet echt geschikt lijken) en een goede honingdressing!
Voor de geïntresseerden is dit het "recept" voor één persoon:
- 85 gram pasta
- 75 gram geitenkaas
- 65 gram honingdressing
- 55 gram appel
- 55 gram komkommer
- 50 gram zongedroogde tomaat
- 45 gram spinazie
- 45 gram veldsla
- 25 gram walnoten
Dat vind ik ook! Die geitenkaas waar de honing al doorheen zitquote:
Jep! Ik had de krieltjes met de kibbeling. Erg lekker. Het is wat het is. Krieltjes, kibbeling, eitje en wat sla.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik zag vorige week ook van die halfwarme maaltijdsalades bij AH, iemand die al gehad?
die is idd goed te doenquote:
Ik gooi ook altijd een deel van de dressing weg. En alle aardappels/pasta rommel.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind ze goddelijk
alleen zit er voor mij standaard te veel dressing bij, gebruik altijd maar het halve zakje. ( wel lekker alle croutons, parmezaanse kaasjes, spekjes enz natuurlijk)
Is die ook vegetarisch trouwens, de blauwaderkaas variant? Zo ja dan is die morgenavond van mij.quote:Op donderdag 24 april 2008 12:47 schreef Coolfool het volgende:
Ik ben echt groot fan van de blauwaderkaas variant. Die amandelen die er bij zitten! Jammie de bammie!
Die zijn idd allebei helemaal de bom!quote:Op woensdag 23 april 2008 18:54 schreef FleshWound het volgende:
De lamsvlees-couscous en de peer-blauwaderkaas zijn geweldig
Volgens mij welquote:
Oe die blauwader zag er lekker uit, maar ik twijfeldequote:Op woensdag 23 april 2008 18:54 schreef FleshWound het volgende:
De lamsvlees-couscous en de peer-blauwaderkaas zijn geweldig
Ik vond 'm een beetje flauw, ik mistte er nog iets in.quote:
Ik vandaag nogquote:Op vrijdag 25 april 2008 19:20 schreef Helly het volgende:
Kip/mango heb ik gisteren nog in het schap zien liggen.
Goeie reviewquote:Op vrijdag 25 april 2008 23:28 schreef bear87 het volgende:
Vanavond de blauwader gegeten, ik vond hem zeker lekker!![]()
Erg rijkelijk gevuld, en vooral zeer veel verschillende ingrediënten:
-Veldsla
-Blauwe kaas
-Bleekselderij
-Druiven
-Peer
-Amandelen
-Pasta
Zeer gevarieerd dus wat je allemaal proeft, en de combinatie van blauwe kaas met druiven / peer is erg lekker. De amandelen maken het echt helemaal af! Zal hem zeker nog eens kopenmaar niet zo vaak want met een prijs van 4,89 euro vind ik ze eigenlijk te duur.
- sla (frisee, rode eikenbladsla, rucola)quote:
Hm de peer kan je wel verwijderen, die is niet heel overheersend aanwezig en het zijn redelijk grote partjes, dat is zo gebeurdquote:Op vrijdag 25 april 2008 23:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
die blauwe kaas klinkt wel spannend, ben alleen niet zo gek op peer
Hmm wie weet probeer ik hem eens, maar dit ziet er wel erg simpel uit eigenlijk. Kan ik net zo goed zelf even een zak rucola nemen, 2 tomaatjes fijnsnijden, bolletje mozzarella kopen en pijnboompitten strooienquote:Op zaterdag 26 april 2008 01:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
- sla (frisee, rode eikenbladsla, rucola)
- pasta
- mozzarella bolletjes
- tomaat (te weinig)
- pijnboompitten
- balsamicodressing
gisteren gegeten, op mijn balkon, met een glaasje rode wijn....lekker !quote:Op vrijdag 25 april 2008 21:14 schreef computergirl het volgende:
Maar ik heb voor morgen de lamsvlees gekocht....ben erg benieuwd.
Gisteren gegeten, vond hem wel ok maar niet echt bijzonder. De licht-pittige dressing is wel redelijk overheersend.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik vond de bbq kalkoen tegenvallen
Prima tip, zo even halen danquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:37 schreef Adelante het volgende:
excellent varianten zijn weer in de bonus deze week, beef teriyaki eet
Die lijkt mij erg smakelijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:37 schreef Adelante het volgende:
excellent varianten zijn weer in de bonus deze week, beef teriyaki eet
Bij mij ook beiden favorietquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:56 schreef Black-Hole het volgende:
Favorieten blijven nog steeds de pesto/kip en geitenkaas/honing salades.
Krieltjes met kibbeling heb ik ook al gehad en vind het echt een supercombiquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jep! Ik had de krieltjes met de kibbeling. Erg lekker. Het is wat het is. Krieltjes, kibbeling, eitje en wat sla.
En inderdaad, er zijn nieuwe normale salades gekomen ipv de oude. Ben wel benieuwd naar bijv. de Makreel.
quote:Op maandag 26 mei 2008 04:39 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Bij mij ook beiden favoriet![]()
Had net een beetje viezig iets, wilde m'n salade openmaken, geitenkaas honing yummmie![]()
zit er een oorwurm op de geitenkaas![]()
Verpakking was en is dus nog steeds dicht![]()
[ afbeelding ]
Ja dat was ook mijn eerste gedachte, heb echter net de hele bak in de vuilnisbak gekieperdquote:
Hmm nee oké, ook al zijn ze wel duur. Maar goed dat het beestje bovenop zat en dus goed te zien was... Stel nou dat ie tussen de salade lagquote:Op maandag 26 mei 2008 05:31 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn eerste gedachte, heb echter net de hele bak in de vuilnisbak gekieperd![]()
Ga het er wel wat van zeggen uiteraard, zag me alleen niet echt met die salade aan de balie staan
Daar dacht ik dus ook al aanquote:Op maandag 26 mei 2008 05:36 schreef Sno0ze het volgende:
[..]
Hmm nee oké, ook al zijn ze wel duur. Maar goed dat het beestje bovenop zat en dus goed te zien was... Stel nou dat ie tussen de salade lag
quote:Op maandag 26 mei 2008 04:39 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Had net een beetje viezig iets, wilde m'n salade openmaken, geitenkaas honing yummmie![]()
[ afbeelding ]
ff melden via 0800-0305.quote:Op maandag 26 mei 2008 04:39 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat dacht ik vannacht ook jaquote:
Ja ik zou die foto dan uitprinten, zo heb je toch geen bewijs nu je die bak hebt weggegooid.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:30 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Dat dacht ik vannacht ook ja![]()
Al helemaal omdat 'het' nog vrolijk rondkroop door de salade![]()
Maargoed, ik meld het wel één dezer dagen, gewoon bij m'n eigen Appie.
De salades blijf ik gewoon kopen want die zijn heerlijk
had hem vorige week ook, heb hem al vaak op hiervoor en vond hem altijd super. maar deze keer was het helemaal niks. de kaas was niet dezelfde was vervangen voor een zakje stopverf/rubber zonder smaak en er zat helemaal geen peer in....quote:Op vrijdag 25 april 2008 23:28 schreef bear87 het volgende:
Vanavond de blauwader gegeten, ik vond hem zeker lekker!![]()
Erg rijkelijk gevuld, en vooral zeer veel verschillende ingrediënten:
-Veldsla
-Blauwe kaas
-Bleekselderij
-Druiven
-Peer
-Amandelen
-Pasta
Zeer gevarieerd dus wat je allemaal proeft, en de combinatie van blauwe kaas met druiven / peer is erg lekker. De amandelen maken het echt helemaal af! Zal hem zeker nog eens kopenmaar niet zo vaak want met een prijs van 4,89 euro vind ik ze eigenlijk te duur.
Witlof?? Die is helaas al een flinke tijd uit de handel! Ik wil m terug!quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef Seventees het volgende:
Die Ceasar en Witlof zien er lekker uit!
Volgende keer neem ik die mee
En dan vragen naar de vegetarische variant!quote:Op maandag 26 mei 2008 13:30 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Dat dacht ik vannacht ook ja![]()
Al helemaal omdat 'het' nog vrolijk rondkroop door de salade![]()
Maargoed, ik meld het wel één dezer dagen, gewoon bij m'n eigen Appie.
De salades blijf ik gewoon kopen want die zijn heerlijk
Vandaag weer een geitenkaas honing salade gegetenquote:Op zondag 1 juni 2008 23:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En dan vragen naar de vegetarische variant!
wat is er dan aan de hand, is ie dan bedorven of zitten er beestjes in?quote:Op maandag 2 juni 2008 02:19 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Vandaag weer een geitenkaas honing salade gegeten![]()
en netjes het geld terug gehad voor de 'extra gevulde' van vorige keer![]()
Nog even een praatje gemaakt met de meneer van de groente, hij adviseerde overigens ook om goed op te letten bij het kopen of de folie niet te strak en beetje bol staat.
Dat laatste heb ik ook al een keer gehad, leek wel een ballon toen ik een dag later de salade wilde eten, die durfde ik toen dus ook niet openmaken
Nee, is juist niet goedquote:Op maandag 2 juni 2008 17:28 schreef Stereotomy het volgende:
Dus bol staan is goed? Betekent dat er dus geen lucht uitgelekt is, maar dat alles hermetisch is afgesloten ofzo?
ok, geen bolle bakken kopen dusquote:Op maandag 2 juni 2008 17:41 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Nee, is juist niet goed![]()
Ik begreep dat als de folie te strak gespannen is en dus een beetje bol staat, dat het dan niet goed verpakt is.
Het komt ook regelmatig voor bij zakjes aardappeltjes e.d. volgens de groentemeneer.
Dit heeft overigens niks met de beestjes in de salade te maken die ik vorige week had
Absoluut, die ga ik halenquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:28 schreef computergirl het volgende:
schop omhoog:
Ik zag gisteravond een nieuwe maaltijdsalade: excelent met brie en aardbeien.
niet geprobeerd, ik hou niet van fruit in mijn sla, maar msschien zijn anderen die er wel enthousiast van worden
Idd! Dat vond ik ook, maar vond de kalkoen dan weer wel lekker.. De kip varianten vond ik naar karton smaken..quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gisteren gegeten, vond hem wel ok maar niet echt bijzonder. De licht-pittige dressing is wel redelijk overheersend.
Vanavond gegeten, was wel apart. Die combinatie zou ik niet zo snel bijelkaar verzinnen, maar opzich viel het niet tegen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:28 schreef computergirl het volgende:
schop omhoog:
Ik zag gisteravond een nieuwe maaltijdsalade: excelent met brie en aardbeien.
niet geprobeerd, ik hou niet van fruit in mijn sla, maar msschien zijn anderen die er wel enthousiast van worden
Ze hebben een nieuwe soort kip wat ze er in gooien... niet van die vreemde nep stukjes kipquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Idd! Dat vond ik ook, maar vond de kalkoen dan weer wel lekker.. De kip varianten vond ik naar karton smaken..
avocado is volgens mij geen optie omdat het bruine smurrie wordt zodra het is aangesneden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:57 schreef bear87 het volgende:
Ik ga hem zeker een keer proberen, maar wat is er mis met de old school goede combinaties van brie met druiven of brie met avocado en taugé?
Hehe, dat had ik daarnet ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef Karina het volgende:
Ik had vanavond de lauwwarme knoflookgarnalen salade, erg lekker moet ik zeggen.
De geitenkaas/bacon smaakt ook prima, van de laatste had ik niet gezien dat het lauwwarm was, dus ik heb de kaas/baconrolletjes gewoon koud opgegeten, smaakte prima, maar de volgende keer maak ik het wel warm.
De peren/schimmelkaas (weet de naam niet precies) - ook lekker en de brie/aardbeien ook, bij de laatste inderdaad wat weinig brie.
Eigenlijk vind ik ze bijna allemaal lekker, behalve de kip/mango (ik houd niet zo van koude kip) en die met de koude reepjes vlees (beef of zo), die vind ik ook minder. De salades waar stukken ei in zitten ook niet, ik lust geen ei.
Maar wel veul nieuwe smakenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:39 schreef hornage het volgende:
Ik eet altijd wel zo'n 2 a 3 keer per week zo'n heerlijke salade. Mijn favoriete is alleen uit de schappen gehaaldDie ene met blauwe kaas en peer
Deze gaat er altijd (nou ja, altijd... vorig jaar iig) uit in de zomer. Als het goed is komt deze met de herfst weer terug in het assortiment! Deze is wel erg jummie!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:39 schreef hornage het volgende:
Ik eet altijd wel zo'n 2 a 3 keer per week zo'n heerlijke salade. Mijn favoriete is alleen uit de schappen gehaaldDie ene met blauwe kaas en peer
alleen is dat niet te vergelijken, allemaal vieze meuk, die met blauwaderkaas en peer was heel lekkerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:38 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Maar wel veul nieuwe smaken
Hollands, Mexicaans, Varkensvleesreepjes met zoetzure saus...
Helemaal geen uitjes meer?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef De_Hertog het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat ze de salade Nicoise hadden veranderd, nu niet meer met uitjes en een stuk minder lekker
Ze hebben er ook andere sla in gedaan ofzo. Ik vond 'm ook minder.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef De_Hertog het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat ze de salade Nicoise hadden veranderd, nu niet meer met uitjes en een stuk minder lekker
Ik ga absoluut voor de Beef teriyaki! Vooral omdat er noddles in zitten i.p.v die doordrenkte aardappelpartjes.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Gisteren de Beef-Teriyaki gehad. Ik had eerst een druppel van de dressing zo genomen omdat ik hier al had gelezen dat hij erg zoet was.
Toen vond ik hem nog wel lekker, dus maar over de salade gedaan.
Wat een vieze combinatie met de sla zeg![]()
Ik heb het vlees er maar tussenuit gevist en opgegeten en de rest is de vuilnisbak in gegaan.
Die met aardbeien en brie had ik gister ook gehaald en hij leek me heerlijk. In m'n enthousiasme die verpakking opengescheurd en stiekem snel een aardbei gesnoept. Bleken alle aardbeien in het pak er van bovenaf prima uit te zien, maar aan de onderkant waren ze papperig geworden en waren ze al aan het wegrotten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:19 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Vandaag heb ik ook de salade met aardbeitjes gehaald, ben erg benieuwd! Ze hadden ook een salade met surimi, leek me ook wel lekker! Die van dirk van de broek zijn niet te pruimen trouwens!
die had ik gisteren, beetje zoetig maar wel ok. De slasoort in deze salade heeft wel een tamelijk hoog 'konijn gehalte', knaag knaagquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:19 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Ze hadden ook een salade met surimi, leek me ook wel lekker!
ik had deze verleden week ook en die was prima.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:30 schreef Janetje het volgende:
[..]
Die met aardbeien en brie had ik gister ook gehaald en hij leek me heerlijk. In m'n enthousiasme die verpakking opengescheurd en stiekem snel een aardbei gesnoept. Bleken alle aardbeien in het pak er van bovenaf prima uit te zien, maar aan de onderkant waren ze papperig geworden en waren ze al aan het wegrotten.
Jummieeee.. Dat doen we dus ook nooit meer.
Ik ook; hij zou nog 3 dagen goed zijn. Heb 'm dan ook teruggebracht naar de AH.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
ik had deze verleden week ook en die was prima.
Ik kijk altijd wel goed naar de tht.
ik dacht dat die hema op het station alleen non-food dingen had (koffie mokken etc)quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:26 schreef Aventura het volgende:
Lichtelijk offtopic maar HEMA heeft ook goede. Ik had laatst de gado-gadovariant op, met pindadressing, boontjes, sla, ei en kip. HEMA steeds vaker op het station, voor mij een uitkomst, ik ben veel onderweg.
Is dat er ook een van de AH?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:29 schreef renzell het volgende:
Vanavond ga ik weer voor een fijne vegetarische, met fusili, kikkererwten (), tomatenblokjes, een paar bosuitjes, wilde spinazie, mozzarella en een lekker fris limoendressinkje. Wit wijntje erbij en klaar is Klara.
![]()
Ik vind dat de Hema sowieso alles veel beter doet qua eten dan de AH, zeker voor het geld. Ik had laatst de gerookte kip van Hema, en die was ook veel beter. Niet omdat de kip gerookt was, maar vooral omdat de kip als kip herkenbaar was, ipv die stukjes rubber die de AH er doorheen mikt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:26 schreef Aventura het volgende:
Lichtelijk offtopic maar HEMA heeft ook goede. Ik had laatst de gado-gadovariant op, met pindadressing, boontjes, sla, ei en kip. HEMA steeds vaker op het station, voor mij een uitkomst, ik ben veel onderweg.
Hopelijk zeer binnenkort weer, die is namelijk wel ERGquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:20 schreef hornage het volgende:
Ow ow, ik kan echt niet meer wachten. Wanneer is blauwe kaas en peer er weer?
Mijn vriend had één keer de Caesar salade met die vieze "kip"stukjes, als ultieme test hebben we onze in principe allesverslindende kat een stukje aangeboden en die moest het ook niet. Dan is het echt erg.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ze hebben een nieuwe soort kip wat ze er in gooien... niet van die vreemde nep stukjes kip
Yes! Dan staat ie van de week weer op het menu!quote:Op maandag 28 september 2009 19:11 schreef hornage het volgende:
Ik ben zo blij dat peer blauwe kaas er weer is! Love it!
Hangt de keuze misschien niet van de grootte van het filiaal af ? Ik vind de keuze bij de XL hier behoorlijk ruim.quote:Op maandag 28 september 2009 19:18 schreef DesertRose het volgende:
Ze zijn lekker, maar inderdaad jammer dat er weinig keuze is. Na een gegeven moment wil je wel eens wat nieuws.
klinkt goed!quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Hangt de keuze misschien niet van de grootte van het filiaal af ? Ik vind de keuze bij de XL hier behoorlijk ruim.
Er is trouwens een nieuwe salade met oude kaas en druiven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ligt eraan hoe je het bekijkt, maak jij het zelf voor dat geld?quote:Op zondag 20 mei 2007 18:09 schreef Miss_kausalaya het volgende:
ik heb ze een paar keer gehad, op zich best lekker, maar ik vind ze te prijzig eigenlijk om elke week een keer een bakje te kopen..
Zit altijd in een apart zakje, haal je dat toch gewoon eruit?quote:Op zondag 10 januari 2010 12:51 schreef heiden6 het volgende:
Ik eet wel regelmatig zo'n maaltijdsalade, alleen jammer dat ze bijna allemaal kaas bevatten, daar houd ik niet van dus die koop ik niet.![]()
Is dat zo? Nooit op gelet eigenlijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Trusten het volgende:
[..]
Zit altijd in een apart zakje, haal je dat toch gewoon eruit?
Dat is toch extreem duur voor sla met wat erbij. Als je in dezelfde supermarkt voor 4-5 euro de ingrediënten zou los zou kopen dan zou je daar vier dagen maaltijdsalade van kunnen eten. De maaltijdsalades vind ik trouwens wel lekker, maar er zit vrijwel altijd wel wat in wat ik liever niet heb. Daarom stel ik het liever zelf samen.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het bekijkt, maak jij het zelf voor dat geld?Vind het sowieso juist lekker goedkoop, gezond avondeten voor 4-5 euro.
![]()
Wie gaat dat nou vier dagen eten?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is toch extreem duur voor sla met wat erbij. Als je in dezelfde supermarkt voor 4-5 euro de ingrediënten zou los zou kopen dan zou je daar vier dagen maaltijdsalade van kunnen eten. De maaltijdsalades vind ik trouwens wel lekker, maar er zit vrijwel altijd wel wat in wat ik liever niet heb. Daarom stel ik het liever zelf samen.
Je mist mijn punt. Het is gewoon heel duur als je kijkt naar wat de ingrediënten los kosten. Zeker als je bedenkt dat de bereidingstijd meestal minder dan vijf minuten is.quote:
Voor één persoon gaat het nog net, hoewel het wel duurder is. Ga je dit voor een gezin gebruiken dan is het echt heel erg duur.quote:Ik vind het niet duur als je het als een maaltijd beschouwt.
Dat doet er niet toe, je kunt niet 40 gram sla en 60 gram gekookte pasta en dergelijke kopen. Als je het qua prijs gaat vergelijken met groot inkopen ben je appels met peren aan het vergelijken. Het gaat erom dat als ik zo'n salade als avondeten koop ik goedkoper uit ben dan dat ik ga koken.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je mist mijn punt. Het is gewoon heel duur als je kijkt naar wat de ingrediënten los kosten.
Daar is het ook niet voor bedoeld natuurlijk.quote:Voor één persoon gaat het nog net, hoewel het wel duurder is. Ga je dit voor een gezin gebruiken dan is het echt heel erg duur.
Zelfs als je alles 'groot' inkoopt is het goedkoper. Het enige is dat sommige goederen bederven, maar sla gebruik je toch wel vaker in een week. Neemt niet weg dat het soms gewoon erg makkelijk is.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, je kunt niet 40 gram sla en 60 gram gekookte pasta en dergelijke kopen. Als je het qua prijs gaat vergelijken met groot inkopen ben je appels met peren aan het vergelijken. Het gaat erom dat als ik zo'n salade als avondeten koop ik goedkoper uit ben dan dat ik ga koken.![]()
Voor één persoon valt het enorm mee, bij de Aldi ¤ 2,99 en AH ¤ 4,50, precies hetzelfdequote:Op zondag 10 januari 2010 13:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je mist mijn punt. Het is gewoon heel duur als je kijkt naar wat de ingrediënten los kosten. Zeker als je bedenkt dat de bereidingstijd meestal minder dan vijf minuten is.
[..]
Voor één persoon gaat het nog net, hoewel het wel duurder is. Ga je dit voor een gezin gebruiken dan is het echt heel erg duur.
Voor 2,50 heb je kipfilet voor minstens twee dagen, voor 1,50 heb je aardappelen voor een week, die komkommer blijft ook langer goed dan één dag.... je gooit toch niet alles weg?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:34 schreef dennis00 het volgende:
Verder ben je voor één persoon koken altijd wel ¤ 5,- kwijt bij de AH, tenzij je steeds groot inkoopt, maar een kipfilet (¤2.50) + hollandse aardappelmix (¤1,50)+ komkommer (¤1) kost je ook ¤5,-. Hetzelfde geldt voor alle wereldgerechten.
Waar de neuk haal jij kipfilet dan?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Voor 2,50 heb je kipfilet voor minstens twee dagen, voor 1,50 heb je aardappelen voor een week, die komkommer blijft ook langer goed dan één dag.... je gooit toch niet alles weg?
Maar zoals ik al zei. Soms is het gewoon makkelijk, maar ga niet lopen beweren dat het goedkoper is want dat is het gewoon niet.
Bij de AH is het 8 euro per kilogram. Voor 2,5 heb je dan ruim 300 gram kipfilet! Dat is toch ruim genoeg voor twee dagen mag ik hopen. Sowieso vries je natuurlijk in wat je niet nodig hebt.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar de neuk haal jij kipfilet dan?
Nou ja dat is wel heel erg weinig hè, 150 gram.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bij de AH is het 8 euro per kilogram. Voor 2,5 heb je dan ruim 300 gram kipfilet! Dat is toch ruim genoeg voor twee dagen mag ik hopen. Sowieso vries je natuurlijk in wat je niet nodig hebt.
Die zouden ze er wel vast in mogen houden inderdaad!quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:38 schreef Curiosity het volgende:
Ik vind die Zaanse salade zo lekker, als het kan eet ik die iedere vrijdag.
Wat zit daarin?quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:38 schreef Curiosity het volgende:
Ik vind die Zaanse salade zo lekker, als het kan eet ik die iedere vrijdag.
Blokjes aardappel, bacon, komkommer, appel (die haal ik er uit), radijs, sla, wat reepjes kool en wortel, blokjes kaas en romige dressing.quote:
Nou zijn het wellicht geen hoogstandjes, ik vind ze smakelijk genoeg voor een snelle en makkelijke hap.quote:
Allerlei verschillende half-vergane danwel kunstmatige etenswaren door elkaar gegooid maakt mijns inziens nog steeds een hoop troep. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 30 september 2012 16:02 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Nou zijn het wellicht geen hoogstandjes, ik vind ze smakelijk genoeg voor een snelle en makkelijke hap.
Wat mij wel opvalt is hoe ze een salade beoordelen, stukje voor stukje terwijl het de bedoeling is dat je het even allemaal mengt.
Maar goed, zij zullen het wel weten, de experts.
Kunstmatige etenswaren?, noem eens wat op, wat er zoal in een AH salade zit volgens jou.quote:Op zondag 30 september 2012 16:14 schreef citywok het volgende:
[..]
Allerlei verschillende half-vergane danwel kunstmatige etenswaren door elkaar gegooid maakt mijns inziens nog steeds een hoop troep. Of zie ik dat verkeerd?
Naar wat ik in dat filmpje gezien heb: E-nummers en suiker, en met die geitenkaas was ook gerotzooid. Waarschijnlijk zit een groot deel van het kunstmatige in het sausje, ik mag hopen dat een slablaadje gewoon een slablaadje isquote:Op zondag 30 september 2012 16:43 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Kunstmatige etenswaren?, noem eens wat op, wat er zoal in een AH salade zit volgens jou.
My point exactlyquote:Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef Curiosity het volgende:
Waar zitten tegenwoordig geen E-nummers in?
Niet 'zou', dat ís gezond. Althans, je kan tenminste zelf bepalen hoe gezond je iets maakt. Da's puur een kwestie van nooit hebben leren koken, daar is alles aan te doen natuurlijk.quote:Alleen als je zelf alles kookt zou het gezond zijn?, nou sommige weten een spruitje nog te verkloten.
Als je bietjes eet krijg je een enorme hoeveelheid E-nummer binnen. E-nummers zijn niet per definitie kunstmatig of ongezond.quote:Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef Curiosity het volgende:
Waar zitten tegenwoordig geen E-nummers in?
quote:BELANGRIJKE MEDEDELING
Albert Heijn heeft besloten een groot deel van de gerookte zalm van het eigen merk uit de winkels terug te halen. Het gaat hierbij om de volgende producten:
AH gerookte zalmblokjes
AH gerookte zalmfilet
AH gerookte zalmsnippers
AH sandwich zalmplakken
AH warmgerookte zalm
AH warmgerookte zalmstukken
AH zalmsalade
Euro Shopper gerookte zalmfilet
AH Excellent schotse zalmfilet
AH Excellent seizoenszalm
AH Excellent zalmhaasje gerookt
AH puur&eerlijk Sockey zalm
Reden voor deze maatregel is de constatering van salmonellabacteriebesmetting bij visfabrikant Foppen. Consumptie van met salmonellabacterie besmette gerookte zalm kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Mocht u één van de bovenstaande producten gekocht hebben, dan verzoeken wij u dringend deze gerookte zalm niet te consumeren en terug te brengen naar een Albert Heijn winkel. Hier ontvangt u bij inlevering van het product het aankoopbedrag retour. Dit geldt ook voor producten die u nog in de vriezer heeft liggen.
Een aantal varianten gerookte zalm is nog wel beschikbaar in de winkel. Deze zalm is afkomstig van een andere fabrikant en de kwaliteit hiervan is in orde. Hierbij gaat het om de volgende producten:
AH Excellent carpaccio zalm
AH puur&eerlijk biologische Ierse gerookte zalm
AH Excellent sashimi zalm en tonijn
AH gerookte zalm 2 plakken
AH gerookte zalm 4 plakken
Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor dit ongemak.
Update 2 oktober:
Albert Heijn heeft ook besloten de gerookte zalmsalade van het eigen merk uit de winkels terug te halen. De zalm in deze salade is afkomstig van visfabrikant Foppen waar 28 september een salmonellabacteriebesmetting geconstateerd werd. Consumptie van met salmonellabacterie besmette gerookte zalm kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Je moet wel oppassen. Want je verhaal is niet helemaal compleet. Het is namelijk niet alleen een probleem van AH, maar van álle supermarkten die hun vis van die fabriek (Foppen o.i.d.) halen. En daarnaast zijn alle mogelijk besmettelijke producten uit de winkel gehaald.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:41 schreef VeX- het volgende:
Ah, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ik zou in elk geval even oppassen als je iets met AH zalm haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |