Je gaat natuurlijk niet klagen over makkelijke vragenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:31 schreef B.ertha het volgende:
Ja, zul je zien dat net die vragen geschrapt worden die je wel goed hebt. Dan tellen je fouten in de andere vragen veel harder mee
Niet iedereen vind hetzelfde makkelijkquote:Op maandag 14 mei 2007 20:33 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk niet klagen over makkelijke vragenduh
![]()
vragen zullen niet geschrapt worden, maar bij iedereen goed gerekendquote:Op maandag 14 mei 2007 20:31 schreef B.ertha het volgende:
Ja, zul je zien dat net die vragen geschrapt worden die je wel goed hebt. Dan tellen je fouten in de andere vragen veel harder mee
inderdaad dus iedereen over andere vraag klagen en we komen er welquote:Op maandag 14 mei 2007 20:38 schreef lennart12 het volgende:
[..]
vragen zullen niet geschrapt worden, maar bij iedereen goed gerekend![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 22:42 schreef EricT het volgende:
[..]
inderdaad dus iedereen over andere vraag klagen en we komen er wel
Of met z'n allen over alle vragen klagen.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:42 schreef EricT het volgende:
[..]
inderdaad dus iedereen over andere vraag klagen en we komen er wel
zolang je er zelf maar beter van wordtquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:44 schreef Najir het volgende:
Kansloos op te klagen, echt doe dan iets nuttigs met je tijd, bier drinken ofzo.:')
Edit nog maar een keertje, nu nog een spatie erbijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:44 schreef Najir het volgende:
Kansloos om te klagen, echt doe dan iets nuttigs met je tijd, bier drinken ofzo.:')
jouw olifant is vet stylo jeweetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Edit nog maar een keertje, nu nog een spatie erbij
Neh:( staat niet leuk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Edit nog maar een keertje, nu nog een spatie erbij
Dat weet je nu al??quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:14 schreef Cerubo het volgende:
Klagen voor simpele examens heeft toch geen zin denk ik, ga wel zeker klagen voor Latijn.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:14 schreef Cerubo het volgende:
Examen.nl:
Tot halverwege de middag zijn er 454 klachten binnengekomen bij het LAKS over het vwo-examen Nederlands. De meeste klachten gingen over de samenvatting. Veel leerlingen vonden de tekst te onduidelijk. Doordat er heel veel argumenten in de tekst stonden, was het erg moeilijk om een goede samenvatting te maken.
Eindexamen.nu:
VWO Engels 1
Nederlands 204
Wiskunde B1 41
Wiskunde B1,2 23
VWO 269
Wtf?
Eindexamen.nuquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:14 schreef Lisette18 het volgende:
waar kun je online klagen, kan het niet vinden op de site
Over de samenvatting is logisch ja..quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:14 schreef Cerubo het volgende:
Examen.nl:
Tot halverwege de middag zijn er 454 klachten binnengekomen bij het LAKS over het vwo-examen Nederlands. De meeste klachten gingen over de samenvatting. Veel leerlingen vonden de tekst te onduidelijk. Doordat er heel veel argumenten in de tekst stonden, was het erg moeilijk om een goede samenvatting te maken.
Eindexamen.nu:
VWO Engels 1
Nederlands 204
Wiskunde B1 41
Wiskunde B1,2 23
VWO 269
Wtf?
Het zal je maar overkomen. Dan ben je direct uit je concentratiequote:Tot halverwege de middag zijn er 454 klachten binnengekomen bij het LAKS over het vwo-examen Nederlands. De meeste klachten gingen over de samenvatting. Veel leerlingen vonden de tekst te onduidelijk. Doordat er heel veel argumenten in de tekst stonden, was het erg moeilijk om een goede samenvatting te maken.
Bij een school waar de examens in de gymzaal gemaakt moesten worden, stond opeens een schreeuwende groep basisschoolleerlingen voor de deur. Zij zouden gymles hebben in het gymzaaltje en wisten niet dat die niet doorging vanwege de examens.
Ja inderdaad en daar was de normering 1,6. Dus ben benieuwd!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef Kutgier het volgende:
Oefenexamens snapte ik allemaal aardig, behalve die van 2003. En ik vond dit vergelijkbaar met die van 2003. Hopelijk hoge normering.
Ach daarna kan je je wer concentreren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het zal je maar overkomen. Dan ben je direct uit je concentratie
En hoe kan het in godsnaam dat die basisschool leraren niet weten dat er examens zijn? Dat ontgaat me echt.
Ja, toch al 450 klachten ofzo bij het LAKSquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:30 schreef frank07 het volgende:
Klagen over NederlandsDat was juist supersimpel..
Wiskunde B2 dat was kut.. Veel te lang
Vertel mij wat.. oefen ik gisteren nog een examen (2006 II) had gewoon een 7.5,quote:
... en des te meer het VWO-diploma devalueertquote:Op maandag 14 mei 2007 20:06 schreef -jos- het volgende:
Hopelijk zijn er veel mensen van plan om na elk examen even te klagen bij het LAKS, des te meer klachten des te meer kans er is dat vragen worden geschrapt![]()
Iedereen was ook gewoon tot het eind aan het schrijven, niemand ging eerder wegquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:50 schreef EricT het volgende:
ik vond wiskunde b1 ook wel erg aan de krappe kant, normaal ben ik erg snel klaar (ruim binnen twee uur) maar doordat ik 1 vraag niet direct zag en daar 10 min mee zat te prutsen, kwam ik gewoon in tijdnood te zitten
1 iemand was 8 minuten voor tijd weg....quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:01 schreef Fhm het volgende:
[..]
Iedereen was ook gewoon tot het eind aan het schrijven, niemand ging eerder weg
Dan ben je echt triest als je over vogels klaagt, wie kan daar nou wat aan doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:28 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ach daarna kan je je wer concentreren.
Ergens anders had men geklaagd over fluitende vogels![]()
Zal ik ook klagen? ik hoorde een haan kraaien nml![]()
Bij mij kraaide er echt een haanquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:42 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dan ben je echt triest als je over vogels klaagt, wie kan daar nou wat aan doen.
Kan ik ook wel gaan klagen. Wolkbreuk in het laatste half uur. heerlijk op zo'n plat dak.
Mja niemand die daar iets aan kan doen.
Ja, die wolkbreuk was ook echt, maar was je zegt gewoon geen aandacht aan besteden dan heb je er niet zoveel last van en er is toch niemand die er was aan kan doen met dat soort dingen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:53 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Bij mij kraaide er echt een haan![]()
maar zelf niet echt veel last van gehad. Je hebt alleen last van dat soort dingen als je je er aan gaat storen hoor. Als je er geen aandacht aan besteed en gewoon doorgaat hoef je echt niet uit je concentratie te raken.
idd. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je dan plotsklaps ineens niet meer kan concentreren. Misschien als het net begint dat je ff 5 seconden denkt van zo het regent, maar daarna merk je het toch niet echt bewust meer, je bent bezig met wat anders toch?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:55 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Ja, die wolkbreuk was ook echt, maar was je zegt gewoon geen aandacht aan besteden dan heb je er niet zoveel last van en er is toch niemand die er was aan kan doen met dat soort dingen.
De natuur wordt niet stil voor een examen.
Bij ons had iedereen dat punt fout.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:12 schreef Ice_Ice het volgende:
naja je hoort van zelf wel wat er uit komt, ik denk dat het veel klachten over de drie hoofdzaken zijn bij de samenvatting, gek genoeg hoorde ik daar op school niemand over.
2003 snapte ik prima, had ik een 9,3quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef Kutgier het volgende:
Oefenexamens snapte ik allemaal aardig, behalve die van 2003. En ik vond dit vergelijkbaar met die van 2003. Hopelijk hoge normering.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:29 schreef The_Art_Of_Dreaming het volgende:
Ik mail de topic-link even naar het LAKS.
Wat is het nut? Ik weet niet hoe jij je post bedoeld, maar wat is het nut ervan om dit topic te mailen? Ik heb een terechte klacht ingediend.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:29 schreef The_Art_Of_Dreaming het volgende:
wordt daar dan echt iets mee gedaan? Ik heb het meer gedaan om effe boos te worden, dan dat ik verwacht dat er iets mee gedaan wordtquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:58 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja duidelijk.
Ongeveer 50 klachten per 5 minuten
Ik hoop met grote hopen
Alsof dan mijn terechte klacht geseponeerd wordt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:29 schreef The_Art_Of_Dreaming het volgende:
't Is maar goed dat spelling en taalvaardigheid niet op het programma staan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:33 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Wat is het nut? Ik weet niet hoe jij je post bedoeld, maar wat is het nut ervan om dit topic te mailen? Ik heb een terechte klacht ingediend.
Iedereen? Enkele mensen, 90% klaagt wel serieus, waaronder ik.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:41 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
NSB gedrag, dit topic roept iedereen op om onterecht klachten in te sturen en jij maakt hem uit voor NSB-er?
Hij heeft het toch over DIT topic melden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:43 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Iedereen? Enkele mensen, 90% klaagt wel serieus, waaronder ik.
Ja, één frusty nerd begon er zelfs een topic over.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:51 schreef Repeat het volgende:
Alsof ze die klachten lezen
Dr zitten duizenden gefrustreerde nerds continu klachten te bedenken en voor de debielste zaken berichten te sturen, daar doen ze echt niks mee.
"Boehoe mn examen was moeilijk"quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:50 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb geklaagdVind het raar dat je wel kunt klagen over te lange examens en wel kunt zeggen dat het examen moeilijk was door moeilijke vraagstelling, maar niet dat het gewoon moeilijk was, het totaalbeeld. En je moet je klacht uitleggen. Heb maar gewoon getypt: Het was te moeilijk en te veel
Voor wiskunde B2 dan
Nee, maar als het een moeilijk proefwerk is, moet het korter en als het lang is moet het makkelijker. Niemand was eerder klaar en wiskunde is normaal één van de vakken die ik heel goed maak.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
"Boehoe mn examen was moeilijk"
Wat wil je dan, tweekeuzevragen over rolletjes snoep in de supermarkt?
Nee oke.. mee eensquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:
"het examen was te moeilijk en te veel" vind ik geen goede onderbouwing
Vraag 1 was te lang, vraag 2 was te lang........ vraag 20 was te lang en oja, allemaal samen ook? Hoe moet je in GODSNAAM onderbouwen dat je examen te lang was? Dat is zo of dat is het nietquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:
"het examen was te moeilijk en te veel" vind ik geen goede onderbouwing
indeed, onderbouwing niet nodigquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Vraag 1 was te lang, vraag 2 was te lang........ vraag 20 was te lang en oja, allemaal samen ook? Hoe moet je in GODSNAAM onderbouwen dat je examen te lang was? Dat is zo of dat is het niet
En te moeilijk kun je ook niet onderbouwen zeker?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Vraag 1 was te lang, vraag 2 was te lang........ vraag 20 was te lang en oja, allemaal samen ook? Hoe moet je in GODSNAAM onderbouwen dat je examen te lang was? Dat is zo of dat is het niet
Te moeilijk viel wel mee, het was de combi te lang-te moeilijk samen. Achteraf gezien was alles te doen, maar dat is altijd zoquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:08 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
En te moeilijk kun je ook niet onderbouwen zeker?
Doet me denken aan die leerlingen die zeggen 'meneer ik snap het niet.'
En dan antwoorden 'ja, alles', als de leraar vraagt wat ze niet snappen.
ja idd, vooral bij vakken als wiskunde.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:13 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Te moeilijk viel wel mee, het was de combi te lang-te moeilijk samen. Achteraf gezien was alles te doen, maar dat is altijd zo
Dat is 1 op de 45, kom op manquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Whehe 1205 klachten al voor nederlands havo, hopelijk heeft dat positiefe invloed op de normering
1205 op 55.000 is niet zo veel hoorquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Whehe 1205 klachten al voor nederlands havo, hopelijk heeft dat positiefe invloed op de normering
Dankje!!quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:53 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ja, één frusty nerd begon er zelfs een topic over.
Kan me er niet echt in vindenquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dankje!!![]()
Mijn klacht voor Nederlands:
2,3 en 4: Waren te lastig omdat er verschillende tekstsoorten door elkaar werden gebruikt.
13: De vraagstelling was te onduidelijk.
21: Er werd te weinig informatie gegeven waardoor de juiste indeling van de samenvatting niet goed was te achterhalen; de structuur was moeilijker te achterhalen in vergelijking met vorige examens.
Ben ik het mee eensquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dankje!!![]()
2,3 en 4: Waren te lastig omdat er verschillende tekstsoorten door elkaar werden gebruikt.
21: Er werd te weinig informatie gegeven waardoor de juiste indeling van de samenvatting niet goed was te achterhalen; de structuur was moeilijker te achterhalen in vergelijking met vorige examens.
Mijn klacht voor Wiskunde B1,2:
Het examen was te lastig en te lang, hierdoor ontstond tijdsnood en heb ik de laatste 5 vragen niet meer naar behoren kunnen maken.
Daar zijn we Hollanders voorquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:37 schreef LiquidSnake het volgende:
En allemaal lekker gaan klagen he!!
Daar houden we van!
Dus soms kan je een 11 halen en soms maximaal een 9?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:51 schreef B.ertha het volgende:
Het is punten/totaal maal 9 +x
x kan variëren van 0 tot 2. 1 is normaal, <1 is voor makkelijke examens, >1 is voor moeilijke
quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:53 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Dus soms kan je een 11 halen en soms maximaal een 9?
Het werkt toch via omzettingstabellen die normering ofzo? Ik heb daar eigenlijk nog niet echt naar gekeken![]()
Bij onze klas bij Nederlands en Wiskunde zijn de eerste 5 op de lijst (dus van A tot D) de 5 grootste stumpers van de school.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:09 schreef Ice_Ice het volgende:
ja volgensmij ook, scholen moeten wel van de eerste 5 leerlingen per vak de punten doorsturen om mede de normering te bepalen, ik denk niet dat al die klachten echt helpen voor een lagere normering
Volgens mij zeg je hetzelfde maar dan op een andere manier... dus ik denk niet dat het correctiemodel zo strak nageleefd gaat worden. En je leraar gaat toch proberen extra puntjes voor je te sparen (als het een beetje een toffe peer is)quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:21 schreef Cerubo het volgende:
Ik had als visie: De democratie in Nederland functioneert niet. Ik heb 'm biij mijn beoordeling maar asl fout gerekend, omdat het niet zo in correctiemodel staat niet...
Hier in Den Haagh wel jongequote:Op woensdag 16 mei 2007 23:26 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Bij onze klas bij Nederlands en Wiskunde zijn de eerste 5 op de lijst (dus van A tot D) de 5 grootste stumpers van de school.
Hopenlijk is dat bij de rest van Nederland ook
Is een vrouw, maar is opzich wel ok in beoordelen denk ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:28 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Volgens mij zeg je hetzelfde maar dan op een andere manier... dus ik denk niet dat het correctiemodel zo strak nageleefd gaat worden. En je leraar gaat toch proberen extra puntjes voor je te sparen (als het een beetje een toffe peer is)
Hahaha ja, iedereen klaagt om niks. Nu is er een klaaglijn tegen het klagen nodigquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:44 schreef MaxC het volgende:
Echt triest dat zoveel mensen klagen over Nederlands. Nu lijkt het net alsof Nederlands heel moeilijk was, terwijl Wiskunde toch echt 100x moeilijker was.
Nederlands vond ik duidelijk, goed, niet te lang en goed te doen. Is er ook een complimentenlijn?
hier ookquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:26 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Bij onze klas bij Nederlands en Wiskunde zijn de eerste 5 op de lijst (dus van A tot D) de 5 grootste stumpers van de school.
Bij ons zijn ze aardig slim, geloof ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:26 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 mei 2007 08:46 schreef DahaKa het volgende:
klageun voor ned is voor losersAls je hier onvoldoende voor gehaald heb dan is het gewoon je eigen schuld, had je maar vaker moeten oefenen. Ik bedoel, KOMOP het is Nederlands... als je dat niet beheerst:x
![]()
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dankje!!![]()
Mijn klacht voor Wiskunde B1,2:
Het examen was te lastig en te lang, hierdoor ontstond tijdsnood en heb ik de laatste 5 vragen niet meer naar behoren kunnen maken.
Vraag 2,3 en 4 waren eindelijk eens een beetje op niveau, begint iedereen te zeikenquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dankje!!![]()
Dan ga ik klagen over de regen die zo hard op het dak neerkwam!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:28 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ach daarna kan je je wer concentreren.
Ergens anders had men geklaagd over fluitende vogels![]()
Zal ik ook klagen? ik hoorde een haan kraaien nml![]()
HALLO!! bij mij waren ze in de buurt aan het HEIEN!! dat is pas een herriequote:Op woensdag 16 mei 2007 19:55 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Ja, die wolkbreuk was ook echt, maar was je zegt gewoon geen aandacht aan besteden dan heb je er niet zoveel last van en er is toch niemand die er was aan kan doen met dat soort dingen.
De natuur wordt niet stil voor een examen.
Zelfs de recensist van de NRC kon die vragen niet beantwoorden (had een 9 op het eindexamen in 1977quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:35 schreef robski18 het volgende:
[..]
Vraag 2,3 en 4 waren eindelijk eens een beetje op niveau, begint iedereen te zeiken![]()
En toch is het niks. 1 op 35 ofzoquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:04 schreef Cerubo het volgende:
Al 911 klachten Nederlands VWO, meer dan ik gedacht / gehoopt had
Ja.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:00 schreef appie159 het volgende:
ik sta als eerst in de lijst op alfabetische volgorde...wat wordt er dan met m'n cijfer gedaan? die wordt opgestuurd ofzo?
Dat is dan beter voor Ned, want van uit al die cijfers van de 5 eersten per school wordt de norm oa bepaald.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:10 schreef appie159 het volgende:
[..]
wat moeten ze met MIJN cijfer... ben niet bepaald de beste van de klas![]()
Ik denk dat je er op moet rekenen van nietquote:Ik had bij de visie van de schrijver: de elite heeft teveel en de kiezer heeft te weinig macht. Komt ook op hetzelfde neer maar ik vraag me af of het goed is
dat is dan erg mooiquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:20 schreef FrituurVetPet het volgende:
Dat is dan beter voor Ned, want van uit al die cijfers van de 5 eersten per school wordt de norm oa bepaald.
Al je vind dat je slechte voorbereiding hebt gehad, kun je ook klagen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:23 schreef Willewa het volgende:
Welke mongool heeft er over Economie 1 geklaagd? is 1 klacht over binne... is maandag pas
Ja dat zijn stumperds die klagen dat ze slecht zijn voorbereid. Hoe triest, je bereid jezelf toch voor, daar ben je zelf bij, en dan klagenquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:23 schreef Willewa het volgende:
Welke mongool heeft er over Economie 1 geklaagd? is 1 klacht over binne... is maandag pas
tvpquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:36 schreef MrManiak het volgende:
We zijn door de 2000 heen! 2014 klachten voor NL!
dengggquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:36 schreef MrManiak het volgende:
We zijn door de 2000 heen! 2014 klachten voor NL!
quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:08 schreef borisz het volgende:
het papier is kut, dan zit je op pagina 5 en dan op 3
Samenvatting en vraag 2 t/m 4 .quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef dubidub het volgende:
Is er ook een plek waar je die klachten kan lezen? Ik wil wel eens weten wat mensen moeiljik vonden aan NL![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:57 schreef dubidub het volgende:
Klagen omdat een paar vragen moeilijker zijn. Jezus, ooit een tentamen/examen gezien dat je zo kon invullen omdat alles makkelijk was?Daarnaast, die samenvatting, daar had je er een dozijn van kunnen maken voor je examen, ik vind dat geen gegronde klacht. Samenvatten is een vaardigheid die je jezelf kunt aanleren.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:01 schreef Messenga het volgende:
Hoe kkan je nou klagen over een vak wat nog moet komen?.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:28 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ja dat zijn stumperds die klagen dat ze slecht zijn voorbereid. Hoe triest, je bereid jezelf toch voor, daar ben je zelf bij, en dan klagenEigenlijk klaag je dat je zelf een noob bent
![]()
Jij moet niet lopen zeiken want je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Ik heb 3 samenvattingen gemaakt om te oefenen en die gingen me allemaal prima af, veel punten mee gescoord.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:57 schreef dubidub het volgende:
Klagen omdat een paar vragen moeilijker zijn. Jezus, ooit een tentamen/examen gezien dat je zo kon invullen omdat alles makkelijk was?Daarnaast, die samenvatting, daar had je er een dozijn van kunnen maken voor je examen, ik vind dat geen gegronde klacht. Samenvatten is een vaardigheid die je jezelf kunt aanleren.
Hij heeft het over het VWO examen nederlands.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:07 schreef Willewa het volgende:
[..]
Jij moet niet lopen zeiken want je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Ik heb 3 samenvattingen gemaakt om te oefenen en die gingen me allemaal prima af, veel punten mee gescoord.
Die van dit jaar was gewoon fucked up. Rare vraagstellingen/punten die je moest verwerken, en een hele vage verdeling van de punten (voor punt 2 kon je max. 14 pt scoren, terwijl je voor punt 1,3,4 en 5 SAMEN maar max. 8 punten kon scoren)
+ dat punt 2 ook nog eens zeer misleidend geformuleerd was, zodat je het op 2 manieren kon lezen en ik en velen met mij hebben het dus op de onjuiste manier gelezen. Ze hadden die vraag anders moeten formuleren. Het mag niet zo zijn dat je een examenvraag op 2 manieren kunt lezen. Dat mag gewoon niet!
Niet zeiken als je niet weet waar je het over hebt![]()
Oh hehe in dat gevalquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:13 schreef Robier het volgende:
[..]
Hij heeft het over het VWO examen nederlands.
op http://www.havovwo.nl staan bij in de omzettingstabellen de normeringen aangegeven. Geeft je iig een idee.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:32 schreef EricT het volgende:
Is er een site ofzo, waar alle normen van afgelopen jaren op te vinden zijn?
Nee, gelukkig heb ik geen Examen Nederlands gemaakt, gisteren van 9 tot 12.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:07 schreef Willewa het volgende:
[..]
Jij moet niet lopen zeiken want je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Ik heb 3 samenvattingen gemaakt om te oefenen en die gingen me allemaal prima af, veel punten mee gescoord.
Die van dit jaar was gewoon fucked up. Rare vraagstellingen/punten die je moest verwerken, en een hele vage verdeling van de punten (voor punt 2 kon je max. 14 pt scoren, terwijl je voor punt 1,3,4 en 5 SAMEN maar max. 8 punten kon scoren)
+ dat punt 2 ook nog eens zeer misleidend geformuleerd was, zodat je het op 2 manieren kon lezen en ik en velen met mij hebben het dus op de onjuiste manier gelezen. Ze hadden die vraag anders moeten formuleren. Het mag niet zo zijn dat je een examenvraag op 2 manieren kunt lezen. Dat mag gewoon niet!
Niet zeiken als je niet weet waar je het over hebt![]()
Wat hij bedoelt is, dat jij het blijkbaar wel goed las. En dat je niet mag zeiken omdat je niet weet hoe het is als je alles dubbel ziet?quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:15 schreef dubidub het volgende:
[..]
Nee, gelukkig heb ik geen Examen Nederlands gemaakt, gisteren van 9 tot 12.
Maar ik zie ook dubbel, ik heb een brilquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt is, dat jij het blijkbaar wel goed las. En dat je niet mag zeiken omdat je niet weet hoe het is als je alles dubbel ziet?![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:33 schreef dubidub het volgende:
[..]
Maar ik zie ook dubbel, ik heb een brilDus ik weet wel hoe het is om dubbel te zien. KUTOPMERKING JAH
![]()
![]()
kankertjap hou je bek man en doe niet zo zielig.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt is, dat jij het blijkbaar wel goed las. En dat je niet mag zeiken omdat je niet weet hoe het is als je alles dubbel ziet?![]()
Je kan toch zelf uit de tekst opmaken als er meerdere hoofdzaken zijn? Dat is de uitdaging die tenminste nog een beetje in het examen zit. MOET iedereen perse een tien halen dan?quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:57 schreef Willewa het volgende:
[..]
kankertjap hou je bek man en doe niet zo zielig.
Dat 2e punt bij de samenvatting vond ik een beetje een naaistreek.. je kan het op 2 manieren opvatten namelijk..
Dit is het betreffende punt:
wat zijn de hoofdzaken van de drie onderwerpen waarin dit verschijnsel wordt uitgewerkt?
ik dacht dus gewoon de hoofdzaken van de 3 onderwerpen.. van elk onderwerp dus de hoofdzaak (1 hoofdzaak dus per onderwerp)
blijkt nu dat er meerdere hoofdzaken per onderwerp zijn... ja zo kan je het inderdaad ook lezen.. hadden ze beter kunnen zeggen, noem van elk van de 3 onderwerpen de hoofdzaken.. dan is het wel duidelijk dat er meerdere hoofdzaken per onderwerp zijn dus..
quote:kankertjap hou je bek man en doe niet zo zielig.
Gelukkig verschil jij daarin ook zo veel van FrituurVetPetquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:06 schreef Willewa het volgende:
maar weetje ik heb geen zin in een nutteloze discussie als deze met jou.. je wilt blijkbaar alleen geloven wat je wil.. ga je gang
nee maar wat maakt het uit.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:09 schreef Willewa het volgende:
Ga jij ontkennen dat je die zin op 2 manieren kunt lezen dan?
Maar wel telkens het laatste woord willen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:14 schreef Willewa het volgende:
naar mijn weten is de hoofdzaak DE KERN van een stuk.. dat is 1 ding..
maar fuck it.. ik ga nu echt niet meer reageren
quote:HAVO:
Nederlands 2418
VWO:
Nederlands 1088
Wiskunde B1 569
Wiskunde B1,2 400
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:51 schreef 61neorej het volgende:
Hehe zat net ff sbs teletekst te kijken.
Stond er zo in een nieuwsbericht.
De meeste klachten kwamen binnen over Nederlands en Wiskunde B.
Ze menen het.
No shit, sherlock.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:51 schreef 61neorej het volgende:
Ze menen het.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:51 schreef 61neorej het volgende:
Ze menen het.
Daar durf ik ook wel een wedje op te leggen....quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:23 schreef Marloes het volgende:
Ik denk dat maandag pas echt veel klachten zullen binnen komen over M&O en filosofie
Ehm...tja t enige wat ik hierover kwijt kan is dat je het gewoon had moeten weten... heb je niet goed naar je nederlands leraar geluisterd??quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb geklaagd over de samenvatting. Er staat max 200 dikgedrukt (havo) of max 220 dikgedrukt (vwo) bij de opgave terwijl feitelijk je resp. 220 en 242 mag hebben zonder puntaftrek.
Nu kan je wel aankomen met 'ja dat kan je weten als je correctievoorschrift van voorgaande jaren hebt gezien.' Maar dit is het examen van 2007 en dat hoort gewoon los te staan daarvan en hoort dus gewoon duidelijk aangegeven te woorden.
Ik wist de grootte van de penalty niet als ik de grens zou overscheiden en heb dus 2 zinnen weggehaald eerst, en een hoop bijvoegelijke naamwoorden om op precies 200 uit te komen (weet ik veel hoe streng ze controleren, wilde op zeker spelen) en juist hetgeen dat ik weggehaald heb was voor belang voor 2 punten.
Hierdoor loop ik dus zo'n 0.4 punt mis.
220 zonder puntaftrek is NIET gelijk aan max 200. Feitelijk is de richtlijn 200 en de echte max 220.
Je kan zeggen dat ik het had moeten weten, maar het had gewoon ook duidelijk moeten zijn op de opgave, want daar draait het examen namelijk om. En wie zegt dat ze dit jaar niet die 10% regeling afgeschaft hadden?
Ik ben hier dus wel pissed over, omdat ik een zo hoog mogelijk cijfer nodig heb.
Kijk mensen, dit zijn gegronde klachten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb geklaagd over de samenvatting. Er staat max 200 dikgedrukt (havo) of max 220 dikgedrukt (vwo) bij de opgave terwijl feitelijk je resp. 220 en 242 mag hebben zonder puntaftrek.
Nu kan je wel aankomen met 'ja dat kan je weten als je correctievoorschrift van voorgaande jaren hebt gezien.' Maar dit is het examen van 2007 en dat hoort gewoon los te staan daarvan en hoort dus gewoon duidelijk aangegeven te woorden.
Ik wist de grootte van de penalty niet als ik de grens zou overscheiden en heb dus 2 zinnen weggehaald eerst, en een hoop bijvoegelijke naamwoorden om op precies 200 uit te komen (weet ik veel hoe streng ze controleren, wilde op zeker spelen) en juist hetgeen dat ik weggehaald heb was voor belang voor 2 punten.
220 zonder puntaftrek is NIET gelijk aan max 200. Feitelijk is de richtlijn 200 en de echte max 220.
Je kan zeggen dat ik het had moeten weten, maar het had gewoon ook duidelijk moeten zijn op de opgave, want daar draait het examen namelijk om. En wie zegt dat ze dit jaar niet die 10% regeling afgeschaft hadden?
Ik ben hier dus wel pissed over, omdat ik een zo hoog mogelijk cijfer nodig heb.
de regel is dat je er 10% boven mag zitten, dit is ook verschillende malen aan ons verteld door de leraar. Maar 220 woorden voor het VWO examen was echt meer dan genoegquote:Op donderdag 17 mei 2007 19:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het staat ook aangegeven in de examenbundel van Nederlands, voor de rest ben ik het zeker met je eens.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:33 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Kijk mensen, dit zijn gegronde klachten.
Ik doe staatsexamen, en dus zou het simpelweg óf in de vakinformatie moeten staan van de ib-groep, óf op het examen zelf. Geen van beiden is het geval. Dus sta ik sowieso in m'n recht met mijn klacht.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:32 schreef Willewa het volgende:
[..]
Ehm...tja t enige wat ik hierover kwijt kan is dat je het gewoon had moeten weten... heb je niet goed naar je nederlands leraar geluisterd??
Dus je hád het kunnen weten, maar wie leest nou de maartmededelingenquote:9.1 Nederlands
Zie voor woordenboek gebruik bij Nederlands en spelling voor alle schoolsoorten deze Maartmededeling onder 1.10 respectievelijk 1.11.
Nederlands havo en vwo
Naar aanleiding van vragen met betrekking tot overschrijding van het aantal toegestane woorden bij het onderdeel samenvatting; Ook bij het centraal examen Nederlands havo en vwo in 2007 is de daarop betrekking hebbende vakspecifieke regel van toepassing:
Het is de kandidaat toegestaan het genoemde maximumaantal woorden in de samenvattingsopgave met 10% van het aantal toegestane woorden te overschrijden. Indien door de kandidaat het aantal toegestane woorden met meer dan 10% wordt overschreden, worden voor de grotere overschrijding scorepunten afgetrokken.
In principe wel, maar volgens het examenregelement:quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:53 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Dus soms kan je een 11 halen en soms maximaal een 9?
Het werkt toch via omzettingstabellen die normering ofzo? Ik heb daar eigenlijk nog niet echt naar gekeken![]()
Op eindexamen.nu staan de statistiekjes van de klachten én staat bij ieder examen een gemiddelde van de examens van de afgelopen jaren (zoek de uitwerkingen op, klik dan onderaan de pagina op het >>-dingetje en dan staat dit er, met nog wat disclaimer er omheen)quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:32 schreef EricT het volgende:
Is er een site ofzo, waar alle normen van afgelopen jaren op te vinden zijn?
Maar ben je dan niet verschrikkelijk hard genaaid als je bijvoorbeeld voor een vak een 9.3 moet halen. Laten we zeggen Engels want daar kan je wel alle punten voor halen al doe je je best. En je haalt alle punten, is de norm ineens 0.1 of 0.2, haal je je examen nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:04 schreef ralphje het volgende:
knip
Eigenlijk begint 'het alfabet' met een H...quote:
Als je alle punten hebt heb je sowieso een 10.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:01 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet verschrikkelijk hard genaaid als je bijvoorbeeld voor een vak een 9.3 moet halen. Laten we zeggen Engels want daar kan je wel alle punten voor halen al doe je je best. En je haalt alle punten, is de norm ineens 0.1 of 0.2, haal je je examen niet![]()
Ik heb ook een A, zit derde, en de pesoon achter me is ook nog A, daarna pas de eerste Bquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:04 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Als je alle punten hebt heb je sowieso een 10.
Helaas zijn er bij ons een aantal studiebollen waarbij de achternaam met 2 A's begint.![]()
Ik bedoel eerder in de zin van stel je staat een 8.2 ofzo:Pquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:02 schreef ralphje het volgende:
[..]
Eigenlijk begint 'het alfabet' met een H... [afbeelding] Maaruh dat is toch ook wat ik bedoel. De studiebollen moeten niet ingestuurd worden
. Hoewel het me niets zou verbazen als er leraren zijn die per ongeluk vergeten dat er een studiebol is die Aalman (willekeurig) heet.
En Engels gaat nog leuk worden(Btw, je bent sowieso genaaid als je op je SE een 1,7 staat én zoals gezegd je kunt nog altijd een 10 halen
)
Ja beetje vreemd, dus die examens zijn erg simpel?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:38 schreef 61neorej het volgende:
Moderne vreemde talen zijn allemaal erg laag zeg.
Het zijn voornamelijk teksten, dat kun je of dat kun je nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:59 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja beetje vreemd, dus die examens zijn erg simpel?![]()
2,1 is van 2006 Compexquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:43 schreef ralphje het volgende:
Ja het schijnt dat er geen maximale N is. In elk geval kon ik zo snel geen regel met betrekking tot een maximale N vinden
Edit: Ik kan in de examens ook geen 2,1 vinden. Vaag
Edit2: Oke ieder jaar wordt er dus een schaal uitgegeven. Maar ik denk dat die 2,1 uit het examen van '00 komt (omdat bij dit cijfer 13 examens betrokken zijn). In het moderne WA1 is het 1,6
Inderdaad! Daar doen we het voor, die 1,8quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:05 schreef Cerubo het volgende:
[..]
2,1 is van 2006 Compex
Mooi overzicht trouwens, hartelijk dank
.
Norm Latijn![]()
![]()
.
Oh ja, kan ook nogquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:05 schreef Cerubo het volgende:
2,1 is van 2006 Compex
Bij een normering van 0,6 moet je daarvoor 4,1/9 = 45% goed hebben. Bij 0,1 zelfs 4,6/9 = 51%. Bij 1,1 is het maar 40%.quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:08 schreef Lisette18 het volgende:
erg laag voor frans en engels.. 4,7 zou moeten lukken toch
Gewoon een beetje oefenenquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:15 schreef Lisette18 het volgende:
we zullen het zien.. Spanning komt nu wel een beetje:P
Bekijk het zo: Hoe lager de normering, hoe makkelijker het examen, dus hoe hoger de kans op een hoger cijferquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:38 schreef Ashlee het volgende:
niet erg tof die normering van frans en duits zeg![]()
![]()
Nee hoor. een moeilijk examen wordt een beetje omhoog getrokken met een goede norm, maar het best van alles kun je toch echt een makkelijk examen hebben.quote:
Darn, goed gezienquote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:31 schreef Ashlee het volgende:
En ik voel me echt superdom dat ik er pas de week voor mn examen achterkom dat ik veel beter 's nachts kan leren![]()
-niks op tv
-niemand op msn
-iedereen slaapt>> niemand belt me op, ik kan niemand opbellen, niemand komt langs of vraagt of ik mee ga iets ga doen
waarom heb ik dit niet eerder bedacht![]()
![]()
Klagen bij LAKS is iets voor Nederlandse leerlingen in het algemeen. Het zit vastgebeiteld in ons cultuur.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:32 schreef sanni het volgende:
Klagen bij LAKS is voor losers die het hele jaar hebben zitten suffen en nu hopen via een 'makkelijker'manier alsnog hun examen te behalen.[afbeelding]
Ga je mee 's nachts wat doen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:31 schreef Ashlee het volgende:
En ik voel me echt superdom dat ik er pas de week voor mn examen achterkom dat ik veel beter 's nachts kan leren![]()
-niks op tv
-niemand op msn
-iedereen slaapt>> niemand belt me op, ik kan niemand opbellen, niemand komt langs of vraagt of ik mee ga iets ga doen
waarom heb ik dit niet eerder bedacht![]()
![]()
blijkbaar, maar zelfs leraren vonden de samenvatting te vaag. De leerlingen hebben niet kunnen oefenen met zo'n vage samenvatting aangezien hij over het algemeen heel erg geleid isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:49 schreef Blank_Infinity het volgende:
Nederlands Havo 3145 :|
Was dat ding nou echt zo moeilijk?
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
Ik weet nu al dat ik ga klagen voor Latijn, wie doet mee![]()
.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:11 schreef zquing het volgende:
[..]
niet dat ik het heb maar ik klaag lekker mee
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:59 schreef Fukjoeman het volgende:
van kind tot burger is echt te treurig saai
En jij leert juist de informatie die volledig irrelevant is en niet gevraagd gaat worden op het examen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:22 schreef Ashlee het volgende:
Vinden jullie het ook zo lievvvvv van Willem I dat hij de troon opgaf omdat hij wilde trouwen met een katholieke belgische hofdame![]()
![]()
![]()
Je vergeet het belangrijkste, dat zowel de liberalen als de confessionelen toegaven aan iets waar ze eigenlijk niet mee eens waren, om hun eigen dingetje te bereiken. maar inderdaad, een happy end it is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:03 schreef DahaKa het volgende:
awww dat klinkt cute, weetje wat mij heeft geraakt? Dat het einde van de schoolstrijd kwam en de orthodox-protestanten en khatolieken na zóveel jaar EINDELIJK gedeeltelijk gesubsidieerd worden door de overheid... wat een happy end
En dat vind ik nou het mooiste ! Ze passen zich eindelijk aan elkaar aan! Ze zijn niet de enigen op de wereld!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:58 schreef Twinky het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste, dat zowel de liberalen als de confessionelen toegaven aan iets waar ze eigenlijk niet mee eens waren, om hun eigen dingetje te bereiken. maar inderdaad, een happy end it is.
Uiteraard, weet je hoe moeilijk dat was!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
.
Count me in!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
.
Net als bij Wiskunde en Aardrijkskunde. Het is elk jaar toch hetzelfde liedje.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:29 schreef MrManiak het volgende:
Eco zullen wel veel klachten over komen...
Mh... vanaf hoeveel klachten wordt er daadwerkelijk íets aan de nomering gedaan?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Net als bij Wiskunde en Aardrijkskunde. Het is elk jaar toch hetzelfde liedje.![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
.
Jaa ik doe mee!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
.
quote:Op maandag 21 mei 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
http://www.gelderlander.nl/eindexamens/2007/article1419343.ece
Klagen bij het LAKS. De ene scholier vindt het stoer en hoopt er zijn cijfer mee omhoog te schroeven. De ander vindt het een kansloze en kinderachtige missie.
Kansloos is het zeker niet, verzekerde examencoördinator Chiel Verhoeff ons al eerder.
Alle klachten worden doorgegeven aan het Cito. Als er maar genoeg klachten binnenkomen, kan de normering worden aangepast.
Op het internetforum Fok! wordt driftig gediscussieerd over het nut van het LAKS. "Hopelijk zijn er veel mensen van plan om na elk examen even te klagen bij het LAKS. Hoe meer klachten er komen, des te meer kans er is dat vragen worden geschrapt", zo opende 'Jos' het speciale LAKS- item in het forum. De reacties lopen sterk uiteen. " Zul je zien dat net die vragen geschrapt worden die je wel goed hebt. Dan tellen je fouten in de andere vragen veel harder mee', denkt 'B.ertha'.
Zo gaat de discussie nog even door. Het LAKS is dus niet onomstreden onder scholieren. Niet iedereen vindt klagen zinvol, maar het hoge aantal klachten op de eerste examendag geeft aan dat het LAKS niet voor niets bestaat.
quote:Op maandag 21 mei 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
http://www.gelderlander.nl/eindexamens/2007/article1419343.ece
Klagen bij het LAKS. De ene scholier vindt het stoer en hoopt er zijn cijfer mee omhoog te schroeven. De ander vindt het een kansloze en kinderachtige missie.
Kansloos is het zeker niet, verzekerde examencoördinator Chiel Verhoeff ons al eerder.
Alle klachten worden doorgegeven aan het Cito. Als er maar genoeg klachten binnenkomen, kan de normering worden aangepast.
Op het internetforum Fok! wordt driftig gediscussieerd over het nut van het LAKS. "Hopelijk zijn er veel mensen van plan om na elk examen even te klagen bij het LAKS. Hoe meer klachten er komen, des te meer kans er is dat vragen worden geschrapt", zo opende 'Jos' het speciale LAKS- item in het forum. De reacties lopen sterk uiteen. " Zul je zien dat net die vragen geschrapt worden die je wel goed hebt. Dan tellen je fouten in de andere vragen veel harder mee', denkt 'B. ertha'.
Zo gaat de discussie nog even door. Het LAKS is dus niet onomstreden onder scholieren. Niet iedereen vindt klagen zinvol, maar het hoge aantal klachten op de eerste examendag geeft aan dat het LAKS niet voor niets bestaat.
Heb het niet gezien (sta er ook inquote:Op maandag 21 mei 2007 19:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Vet gek!!
![]()
![]()
Stond dit ook in de krant vandaag?![]()
ok, vetquote:Op maandag 21 mei 2007 19:24 schreef Emmol het volgende:
stond er wel vandaag in
uhm ja heb de krant zo niet bij de hand..maar gewoon bij de pagina Examen 2007 neem ik aan, bij dat stuk over het examenjournaal.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef B.ertha het volgende:
In de papieren versie?? Waar dan?
Dat doen ze ook. Je vult je klacht toch steeds in.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:32 schreef -jos- het volgende:
Maar wat ik dus eigenlijk wil aangeven is dat de procedure van het LAKS niet klopt omdat ze werken volgens het principe 'als er maar voldoende klachten zijn kan de normering aangepast worden'. Men kan gewoon gaan klagen, ook al heeft men geen klacht, en het LAKS is verplicht zo'n gegronde klacht dan te behandelen. In feite hebben de leerlingen zelf in de hand hoe hoog de normering gaat worden.
Het LAKS moet dus niet naar het aantal klachten kijken, maar naar de argrumentatie van de klachten.
Ze maken volgens mij alleen onderscheid tussen gegronde of ongegronde klachten, en dan tellen ze de gegronde klachten op om te kijken of er genoeg klachten zijn om de normering bij te stellenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat doen ze ook. Je vult je klacht toch steeds in.
mooi tochquote:Op maandag 21 mei 2007 21:21 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ze maken volgens mij alleen onderscheid tussen gegronde of ongegronde klachten, en dan tellen ze de gegronde klachten op om te kijken of er genoeg klachten zijn om de normering bij te stellen
Sukkel, weet je dan niet waar die + en - voor waren? Tussen werkloosheid en Looninkomen stond een -. Dit betekent dat wanneer de werkloosheid daalt, het looninkomen toeneemt.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:32 schreef Twest1 het volgende:
Ik vond het pijlen schema best onduidelijk bij EC12 havo.
Je moest het multiplier effect uileggen aan de hand van het schema. Dus Totale bestedingen stijgen, daardoor stijgt productie, daardoor stijgt werkgelegenheid, daalt de werkloosheid en daalt het looninkomen. Dat snapte ik dus niet op het examen omdat als er een lage werkloosheid is de lonen stijgen.
Maar je moest het dus zo (volgens mij) zien. Omdat er weinig werklozen zijn hebben meer mensen een inkomen waardoor het looninkomen van het land stijgt. En daardoor de consumpties weer stijgen.
Meer mensen nog moeite mee gehad.
Misschien dat de teksten allemaal wat te serieus en eentonig (en lang) waren?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:11 schreef -jos- het volgende:
Engels ging vrij goed, ben deze keer niks tegengekomen om bij het LAKS te melden![]()
![]()
Ik had hem ook fout, maar het klopt wel gewoon, prose betekent niet alleen verhaal en bovendien heeft turgid iets te maken met stijl.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:51 schreef -jos- het volgende:
Waarschijnlijk heb ik toch een klacht, vraag 37.2 zegt: Her use of language lacks originality. -> klopt wel
In de tekst staat dan: "No matter how derivative and turgid their prose"
Maar de originaliteit van een verhaal is toch iets anders dan de orignaliteit van het taalgebruik. Dus volgens mij klopt dit niet.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:55 schreef Noodly het volgende:
Nog iemand die de vraagstelling van vraag 16 bij t vwo examen geschiedenis te vaag vond?
Uh..wat is hier vaag aan? Woordenboek nodig?quote:De VOC was méér dan een gewone handelsonderneming.
Toon dit aan.
nee niet te lang, kwart voor 11 klaar, maar vond het wel moeilijk. Ik en 4 van mn maten denken alle 5 hier onze her op te moeten gaan doenquote:
Kwart voor 11quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:05 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
nee niet te lang, kwart voor 11 klaar, maar vond het wel moeilijk. Ik en 4 van mn maten denken alle 5 hier onze her op te moeten gaan doen![]()
Ja, wij zijn pas genaaid, wij mogen alleen een half uur van te voren weg.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:09 schreef icebliss het volgende:
[..]
Kwart voor 11Bij mij liep de eerste die klaar was een krap uurtje later pas het lokaal uit.
Overigens is er bij ons op school een fout ontdekt in vraag 3:
waar klaagde je over?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:16 schreef Cerubo het volgende:
Ik krijg maar geen bevestigingsmail terug?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koninkrijkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:09 schreef icebliss het volgende:
[..]
Kwart voor 11Bij mij liep de eerste die klaar was een krap uurtje later pas het lokaal uit.
Overigens is er bij ons op school een fout ontdekt in vraag 3:
blabla
1815: Het Verenigd Koninkrijk
blabla
Je zou dus kunnen klagen dat dit ook Engeland/Groot-Brittannië kan betekenen aangezien iets van 'der Nederlanden' ontbreekt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |