werd tijd jaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:55 schreef VaderJacob het volgende:
Met een beetje geluk volgende week mijn nieuwe bas binnen!
*checkt uit...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:46 schreef Jorikjet het volgende:
Het nieuwe silverchair album is echt super vet. Check het uit
Mooiquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:11 schreef guitarist.nl het volgende:
whehe: http://www.dumpert.nl/mediabase/14506/f40f0324/index.html
Er is weer een nieuw lesblok bezig toch ofzo ?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:54 schreef SNArky het volgende:
Net op gitaarles een nummer van SRV geleerd.
Ja, er zijn nog 7 weken aanvast geplakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er is weer een nieuw lesblok bezig toch ofzo ?
Die blues kwam me m'n strot uitquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:05 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog 7 weken aanvast geplakt.
Het is wel vet opgezet dit keer (waarschijnlijk nog wel teveel blues voor jou), met jamsessies met een begeleidingsband erbij. Op 8 juni gaan we optreden op het lustrum van de TU
....
Geen heerschende death-metal?!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:05 schreef SNArky het volgende:
[..]
waarschijnlijk nog wel teveel blues voor jou
Hij speelt super echt perfect. en nog mooi ok, ze hebben ze ook in zwart/glans wit en firewood of hoe het ook heet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:58 schreef Under_Score het volgende:
ziet er wel leuk uitnog nooit van het merk gehoord, hoe speelt ie?
Blues inderdaad fijn, mits in de juiste doseringquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:08 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Geen heerschende death-metal?!KUT !!!!
De blues ruleerd nog steeds!!!![]()
Maar alleen maar blues is killing
niet als je de goeie bands kiest.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:13 schreef SNArky het volgende:
[..]
Blues inderdaad fijn, mits in de juiste dosering.
Ik zou het wel leuk vinden als de wat hardere rock ook wordt behandelt, maar dat is technisch wat minder interessant....
Mja daarvan ligt de basis toch weer bij de bluesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet als je de goeie bands kiest.
ja duh, daar kom je toch niet onderuit.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja daarvan ligt de basis toch weer bij de blues![]()
Ja maar probeer die vent dat maar eens uit te leggenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja duh, daar kom je toch niet onderuit.
achjah daarom ben ik ook gekapt met les, die kerel overheerscht in blues.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar probeer die vent dat maar eens uit te leggendie gaat alleen weer verder in op blues
Hij is gewoon goed geeft ook goed les
maar als die alleen maar blues doet is mijn motivatie weg en dan doe ik ook niks meer er aan
Ja hèhè!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:40 schreef Under_Score het volgende:
hmmmmm, dean speelt fijn.....
AWquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:46 schreef Neidropje het volgende:
ook leuk esje:
[afbeelding]
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-178748.html
beetje doer alleen
Speelt leuk gitaar, maar wat is die gozer lelijk!quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:10 schreef Neidropje het volgende:
[..]
Neeh AL (alvin lee)
tsjek de gaynialiteit: http://www.youtube.com/watch?v=tHw9b4BBV9Y
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Speelt leuk gitaar, maar wat is die gozer lelijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee:quote:
quote:
Simpsonsquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef Aresdreams het volgende:
ff volledig offtopic: WOEHOE! seizoen 9 van the simpsons binnen:D:D:D:D
ontopic: wel grappigen oud... en idd lelijk
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:34 schreef Deansensitized het volgende:
Liever een echte gitaar dan zo gay als jou jij
Deans![]()
Mja met jouw username en avatar vraag je eignelijk ook om eenquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:42 schreef TeleluvR het volgende:
Vlammende reacties van gaysensitized, alleen omdat Dribbel_ en ik een briljant icoontje spammen...
Ik heb de hele dag gitaar gespeeld dat is echt niet goed voor je spieren, kijk dan:quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef -Menn0- het volgende:
Snel.....uhm......uhm.... GITAAR!!!!!
Ik zei gitaar dus dat heeft met gitaren te maken dus is er niks aan de hand
Dribbie tochquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb de hele dag gitaar gespeeld dat is echt niet goed voor je spieren, kijk dan: [afbeelding]
heb er gewoon een lamme hand aan overgehouden
Quote For Truthquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:10 schreef SNArky het volgende:
[..]
Quantum Field Theory? Geil!
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_field_theory
heb je de output geslooptquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Honky het volgende:
laatst was ik aan het oefenen op mn gitaartje toen ik plots per ongeluk op het sneor van de gitaar stapte. Die ging er uit dus. Sindsdien is mn versterker errug slapjes geworden. Hij heeft alleen op het allerhoogste volume wat geluid wat daarbij ook nog erg verstoord (in de slechte zin van het woord, veel gekreek dus) klinkt. Iemand raad hebben?
snoerquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef Under_Score het volgende:
euh, eerst er een nieuwe snaar opzetten? dan volume terugdraaien en nog is proberen
Je hebt je kabel gemold dus koop je een nieuwe kabel hequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Honky het volgende:
laatst was ik aan het oefenen op mn gitaartje toen ik plots per ongeluk op het sneor van de gitaar stapte. Die ging er uit dus. Sindsdien is mn versterker errug slapjes geworden. Hij heeft alleen op het allerhoogste volume wat geluid wat daarbij ook nog erg verstoord (in de slechte zin van het woord, veel gekreek dus) klinkt. Iemand raad hebben?
kan ook.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt je kabel gemold dus koop je een nieuwe kabel he[afbeelding]
Mja er opstampen en dat die uit je gitaar vliegt zal wel niks met de amp zijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:17 schreef imported_sphinx het volgende:
of output van gitaar, of kabel, of inpunt amp.
Preciesquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:54 schreef Aresdreams het volgende:
haha, snoeren uit je gitaar trappen is best irri, daarom haal ik het snoer door me schouderband heen, blijft ie beter zitten.
quote:
Hap hapquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:34
schreef Deansensitized het volgende:
Liever een Dean dan zo gay als jou
Tele's![]()
Volgens mij snapte hij expres niet wat ik bedoeldequote:Puik plan! Kom maar hier met dat snoer, zijn we ook van die tering herrie af.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef -Menn0- het volgende:
M'n vader vond het trouwens een tof idee toen ik zei dat ik draadloos wou gaan spelen. Zijn exacte woorden waren:
[..]
Volgens mij snapte hij expres niet wat ik bedoelde
U riep? Dit topic krijgt trouwens een hoog onzin gehalte.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Straks komen die klote modjes en kunnen we dit hele topic weer opnieuw beginnen[afbeelding]
Euhm... andere gitaar proberenquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:30 schreef Honky het volgende:
Hmm aan de kabel ligt het niet dus ben ik bang dat het mn gitaar is. Toen ik dat plaatje er af haalde zag ik echter geen draadje loszitten. Advies?
of geld storten op 8376066quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef Jorikjet het volgende:
moeten wij nu klappen?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Speelt leuk gitaar, maar wat is die gozer lelijk!aan het begin lijkt het wel alsof hij moet schijten,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vetquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef Aresdreams het volgende:
ff volledig offtopic: WOEHOE! seizoen 9 van the simpsons binnen:D:D:D:D
ontopic: wel grappigen oud... en idd lelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nooit echt een lekkere transistor gehoord. Ik heb hier nu een Koch twintone staan en dat is een immens grote verbeterig tov mijn oude marshall transistor amp. Maar uh wat wil je er aan uitgeven. Als je goedkoop wilt kun je een transistor met een losse multi fx kopen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:54 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Hallo iedereen.. ik was laatst bij de lokale muziek winkel om voor een nieuw versterkertje te kijken (gewoon leuk voor thuis model)
Nou hadden ze daar wel een aardige roland in de aanbieding (redelijk wat verschillende geluidseffecten)
Raden jullie mij zo wat aan?.. moeten wel wat toffe distrion e.d sounds in zitten ook (voor thuisgebruik lijken pedalen me een beetje overbodig)
Ik zag ook line6 spul op het internet.. die nieuwe effecten bak kwam erg electronisch over ??
Wat zouden jullie kopen.. de sound die ik nu uit me versterker krijg (een heuze tiger) demotiveerd me alleen maar meer..
Line 6 Spider 3 !quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:54 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Hallo iedereen.. ik was laatst bij de lokale muziek winkel om voor een nieuw versterkertje te kijken (gewoon leuk voor thuis model)
Nou hadden ze daar wel een aardige roland in de aanbieding (redelijk wat verschillende geluidseffecten)
Raden jullie mij zo wat aan?.. moeten wel wat toffe distrion e.d sounds in zitten ook (voor thuisgebruik lijken pedalen me een beetje overbodig)
Ik zag ook line6 spul op het internet.. die nieuwe effecten bak kwam erg electronisch over ??
Wat zouden jullie kopen.. de sound die ik nu uit me versterker krijg (een heuze tiger) demotiveerd me alleen maar meer..
Mooi. Kan je hem meteen in huis halen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef Mr-Fluffy het volgende:
tja qua kosten moet je dan aan denken..
Kan beter 1 ding hebben waar alles al een beetje in zit lijkt me.
En volgens mij was die roland cube 30 hier toen 200 bij de lokale winkel.. zoiets is ook wel me max denk ik..
maar wtf is hetquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:16 schreef ibaneX het volgende:
vetjes XD http://www.youtube.com/watch?v=uedur-bSA8c&mode=related&search=
ik heb zelf een 15 watt, beetje pussy maar okéquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad vette presets qua distortion![]()
Fijn, ik zit niet eens in een band...quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Spider 3 is te gay. alleen voor chronische coverbands ofzo.
homemade xDquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:16 schreef ibaneX het volgende:
vetjes XD http://www.youtube.com/watch?v=uedur-bSA8c&mode=related&search=
Mooiste wat er is man, in een band spelenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:56 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Fijn, ik zit niet eens in een band...dat scheelt, c1000
lol!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:13 schreef Deansensitized het volgende:
Hoe gingen die Facial Harmonics ook alweer??![]()
Dacht ik al, maar je weet het maar nooit zekerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
(was sarcastisch)
Toch maar weggehaald. Tip: Als je die linkjes opneemt in je signature valt er niemand over, en heb je een veel groter bereik.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:38 schreef Zorro het volgende:
Wat spam, hulp gevraagd!
Ik wil spelen!
Ik wil mijn [erg blij mee mode]JCM 800 4010 combo[/erg blij mee mode] open kunnen zetten en op mijn Ibanezje raggen! Dat soort dingen, weetjewel. Dus vandaar, ik zoek hulp, en het RIAGG kan hierin niks voor me betekenen hebben ze me verteld
Vergeet niet de 5150³, die wordt ook door Fender gemaakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dacht ik al, maar je weet het maar nooit zeker
De enige Fender versterker die er bij mij nog inkomt is de MetalHead.
En Zorro, voor deze keer dan. maar jullie staan wel achter
Succes verder!!
GGZ al geprobeerd?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:38 schreef Zorro het volgende:
Wat spam, hulp gevraagd!
Ik wil spelen!
Ik wil mijn [erg blij mee mode]JCM 800 4010 combo[/erg blij mee mode] open kunnen zetten en op mijn Ibanezje raggen! Dat soort dingen, weetjewel. Dus vandaar, ik zoek hulp, en het RIAGG kan hierin niks voor me betekenen hebben ze me verteld
Dus zoek ik gitaristen die een arme gitarist zonder band aan een optreden willen helpen. Dat dus.
Al gehoord hoe die klinkt dan? Wel een beetje jammer dat Fender op die manier op het 5150 succes van Peavey wil meeliftenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Vergeet niet de 5150³, die wordt ook door Fender gemaakt.
precies.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Ja inderdaad, maar eerlijk gezegd nog niet gehoord...
Geef mij maar een dikke ENGL, Diezel, Krank, Randall, Mesa Boogie, ...
Oh ja, en veel geld
Hmm ja in die prijsklasse zijn er niet zo veel nee. Dan zou ik inderdaad voor de roland cube gaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef Mr-Fluffy het volgende:
tja qua kosten moet je dan aan denken..
Kan beter 1 ding hebben waar alles al een beetje in zit lijkt me.
En volgens mij was die roland cube 30 hier toen 200 bij de lokale winkel.. zoiets is ook wel me max denk ik..
Mooie houtlijnenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:04 schreef Deansensitized het volgende:
Punkjunk, zowaar 2 foto's![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak met een week of drie wel even betere foto's als het zo uitkomt![]()
JeeJ!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:04 schreef Deansensitized het volgende:
Punkjunk, zowaar 2 foto's![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak met een week of drie wel even betere foto's als het zo uitkomt![]()
Kopen?? Is gedeeltelijk een echte Gibson hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mooie houtlijnen. Ik mag dat altijd wel, het onderliggende hout kunnen zien. Het was wat mij betreft een slagje mooier geweest als de slagplaat niet onder de knoppen doorliep, maar een kniesoor die daar op let
.
hmmm, ik denk er nog even over na ok?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:23 schreef Deansensitized het volgende:
Ja ik weet, kan er niks aan doen. Je kan er altijd nog zelf een maple hals in schroeven
Ik maak op het moment eigenlijk al te weinig tijd voor de gitaren die ik al hebquote:
probeer er een.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:16 schreef Newpjeut het volgende:
Wie van jullie heeft een thinline gitaar, dus hol zonder tussenbalk?
Feedbacken die dingen echt zo snel? Ik overweeg zo'n gitaar, bijvoorbeeld een Epiphone Sorrento, vanwege het echte retro-akoestische geluid. Van Elvis via Beatles, easy listening, etc. je herkent het steeds terug.
En Ted Nugent, niet te vergeten.
ik vind em super lelijkquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:25 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kopen?? Is gedeeltelijk een echte Gibson hoorDe body en de electronica dan. Slagplaat en hals zijn anders.
't is niet eens een fatsoenlijke LPquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:35 schreef Aresdreams het volgende:
Is geen V he?
kort gezegd? weinigquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:39 schreef SNArky het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen een Jazzmaster en een Jaguar? Ik vind ze eigenlijk wel heel erg op elkaar lijken.
hahaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Al gehoord hoe die klinkt dan? Wel een beetje jammer dat Fender op die manier op het 5150 succes van Peavey wil meeliften
elementen, schakeling en functies! verder zijn ze wel het zelfde ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:39 schreef SNArky het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen een Jazzmaster en een Jaguar? Ik vind ze eigenlijk wel heel erg op elkaar lijken.
Heb hier sinds gisteren een (bas)cube staanquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:12 schreef Under_Score het volgende:
laatst bij de guitarstore zo`n cube geprobeerd omdat het testhok bezet was, best een goed geluidje
Ik heb hem al bespeeld, vooral het clean kanaal klinkt gewoon goed voor een vrij budget versterker, ik ga er sowieso een stuk op vooruit, en als ik bij de goede winkel koop hoef ik maar 270 euro te betalen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 03:00 schreef Deansensitized het volgende:
Dat zeiden ze van mijn Marshall ook, hoeft maar tot 3 voor band gebruik... maar staat dus wel lekker op 7/8 te draaien iedere keer
Hangt misschien ook van de stijl af die je speelt
Ik raad je aan zelf lekker wat te gaan testen bij je lokale gitaarboer. Eigen gitaartje mee, budget bepalen en lekker wat gaan spelen.
* imported_sphinx pakt LP en speeltquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:50 schreef SNArky het volgende:
[..]
Jij vindt alles wat niet puntig en/of V-vormig is kut en op elkaar lijken.
De weerstand van je speaker Jacob. Hoe lager/hoger de weerstand hoe hoger/lager het vermogenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:25 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Heb hier sinds gisteren een (bas)cube staan![]()
Niet al te groot in formaat, 110 watt bij 4 ohm (Dean wat betekend dat?)
Ingebouwde compressor, chorus, delay en equalizer.
Ook nog een boost/distortion maar dat vind ik niet heel erg geweldig. Dus ik ben een bij man!
Foto??quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:00 schreef Cynic het volgende:
Whehe, ik heb nu toch zo'n cool karretje voor mijn versterker!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:06 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Foto??
En Zorro, vol open trekken man. Moet kunnen op zaterdagmiddag toch??
Geen idee, volgens mij maakt dat niet zo gek veel uit. We hebben de kasten live ook vaak zat op een lege flightcase staan.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:41 schreef Deansensitized het volgende:
Dat wel! Maar laat je hem zo ook staan te spelen?? Mis je dan niet veel bottom end?
Tof,quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:05 schreef Zorro het volgende:
Ik heb een Marshall JCM800 50W combo, model 4010.
Nou hoeft niet eens vol open hoor. Heb mijn vorige versterker nog nooit verder dan de helft open gehad en bij deze hoeft dat ook weer niet. Is voor je podiumgeluid ook niet altijd even handig om snoeihard te staan, dan moet je de monitoren ook weer helemaal voluit gooien om de rest te horen. komt nog eens bij dat je dan ook veel meer last van overspraak hebt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:01 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, dat is waar.... Gewoon vol open schroeven, herrie zat
yup.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:09 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, dat is ook weer waar. Maar waar oefen je mee dan? Of sleep je dit ook elke keer naar de oefenruimte?
Is dit tegenstrijdig of begrijp ik het nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:03 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
De weerstand van je speaker Jacob. Hoe lager/hoger de weerstand hoe hoger/lager het vermogen
Wil niet zeggen dat je er zomaar een andere speaker in kan hangen! Je versterker moet het ook aan kunnen. Bij bijv een 8 ohm speaker moet hij dan ook het dubbele vermogen leveren en dus harder werken wat meer kans op uitroken geeft.
En ik denk niet dat je dat wil![]()
Leuk ding!quote:Anyhow: speakers can sound very good at 6, 8, 16 or even 32 ohms. But, the higher the impendance of the speaker, the less is the power that can be delivered from the amp (always make sure that the impedance of the speakers is within the limits of the amplifier!).
In most cases, higher amplification power gives a better sound quality (less distortion), so speakers with a lower impendance should be the best choice. I doubt however, if you can hear the difference between a 6 and a 8 ohm speaker system. I doubt it...
Btw... on some systems, impendances are kept high on purpose. If you connect more than 1 speaker to a single channel (or mono amp), the total impedance can even be put back to 1 ohm, so that the amp can carry a very heavy load (it has to be designed for this however!).
Owkee op die manierquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:42 schreef Deansensitized het volgende:
Het uitgangsvermogen
Wat anders dan het vermogen dat de amp moet leveren aan de speaker. Staat er misschien een beetje onduidelijk...
Leuk ding!![]()
Ik speel op zowel een Epi met en zonder middenbalk.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:16 schreef Newpjeut het volgende:
Wie van jullie heeft een thinline gitaar, dus hol zonder tussenbalk?
Feedbacken die dingen echt zo snel? Ik overweeg zo'n gitaar, bijvoorbeeld een Epiphone Sorrento, vanwege het echte retro-akoestische geluid. Van Elvis via Beatles, easy listening, etc. je herkent het steeds terug.
En Ted Nugent, niet te vergeten.
Ik kwijl ook nog genoeg hier hoor! Moet het ook doen met een Marshall MG100HDFX en wat el cheapo gitaren. En mijn Dean VX uiteraard. Maar die was ook goedkoopquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:54 schreef Gertdh het volgende:
Fijn, al die pics van die professionele gear..
laat deze 16-jarige maar kwijlen![]()
![]()
Dat is wel cool!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:20 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga met mn pa een gitaar bouwen van scratchZit te denken aan een PRS single cut achtige gitaar met EMG's
Hey, ik heb een fm 65 r 1x12 te koop voor je echt een lekker versterkertje en perfect voor thuisquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:01 schreef adt het volgende:
Maar nu wilde ik een nieuwe versterker kopen, ik speel op een Samick, van 15 watt, dus absoluut niet om over naar huis te schrijven. Ik heb mijn oog laten vallen op de Fender FM 212R, 100W 2x12" met pedaal. Maar ik hoor hier en daar dat ie veelste overpowered is voor thuis en eigenlijk ook in de band want je hoeft hem niet harder dan volume 3 te zetten. Verstandige keus dus, of niet? Kan ik beter nog even sparen (m'n budget is nu ongeveer 350 euro) en voor bijvoorbeeld een softwarematige versterker als de Line6 Spider gaan, naar horen zeggen wel heel leuk voor thuisgebruik?
quote:
Vet!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb net m'n marshall 1936 212 cab opgehaald![]()
![]()
[afbeelding]
een ibanez GIO en een line 6 spider 3 15 watt...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:37 schreef Deansensitized het volgende:
Hello Kitty anyone??
http://www.youtube.com/watch?v=hnBLRAdvm34
http://www.youtube.com/watch?v=u5BnhrfUTeM
Mooi cab.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaat me een hele hoop gesjouw schelen
Neequote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:11 schreef Gertdh het volgende:
een ibanez GIO en een line 6 spider 3 15 watt.....
dus ik weet niet of het een beetje in vergelijkiong staat Deanlover
Best een te gek ding inderdaad. Heb al op de technische rider laten zetten dat er een extra SM57 moet komen en dan ga ik binnenkort stereo!quote:
Dat kan zekers vet gaan klinken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Best een te gek ding inderdaad. Heb al op de technische rider laten zetten dat er een extra SM57 moet komen en dan ga ik binnenkort stereo!
Volgens mij gaat dat zo vet klinken live!
Ik ken Absorbed toevallig omdat ik ze vroeger wel eens gezien heb. Bekenden wil ik het niet noemen. Het is niet zo dat iedereen in Drenthe elkaar kent hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat kan zekers vet gaan klinken.
Gitarist van Absorbed (bekenden van je he) deed dat ook toen ze 1 gitarist in de band hadden. Marshall aan de ene kant van het podium, Sovtek aan de andere kant. Zwaar beuken
edit: correctie, dat deed hij in Massive Assault, niet in Absorbed
.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaat me een hele hoop gesjouw schelen
ieuw er zit rans op je speakerdoekquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb net m'n marshall 1936 212 cab opgehaald![]()
![]()
[afbeelding]
Ja, maar oef, wat een prijzen... in vergelijking met Gibson peanuts, maar het blijven veel centjes!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:03 schreef Neidropje het volgende:
vandaag over een heritage es335 gespeeld OMFG wat een gitaar, de looks, de sound, de feel, snoeihard over een twinreverb! aaaaaaaaaaaaaaah ik ben verliefd!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Best een te gek ding inderdaad. Heb al op de technische rider laten zetten dat er een extra SM57 moet komen en dan ga ik binnenkort stereo!
Volgens mij gaat dat zo vet klinken live!
zo, da's een prijzige mic!quote:Op zondag 13 mei 2007 10:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik weet niet hoe ver gevorderd de band is, maar als je het kan maken moet je een royer 121 erbij vragen, samen met een sm-57 is dat echt helemaal de bom!
[..]
als er een handleiding bijzit hoef je alleen maar te zorgen dat je netjes kunt solderen natuurlijkquote:Op zondag 13 mei 2007 13:58 schreef punkjunk het volgende:
Ik kwam via gitaarnetforum de site Madamp tegen, daar worden versterker bouwpakketen verkochtNu is dat natuurlijk veelste hoog gegrepen voor iemand die pas 1 keer een soldeerbout vastgehouden heeft
maar weet iemand of dat nou echt héél erg veel moeilijker is als een effecten pedaaltje solderen oid?
houdt er rekening mee dat als je een buizenamp gaat bouwen, dit niet zonder risico is, er zitten grote condensatoren in die spanning vasthouden ook als de amp uit staat. Je kan dus een flinke (dodelijke) schok oplopen als je verkeerd aan het kutten bent.quote:Ik kwam via gitaarnetforum de site Madamp tegen, daar worden versterker bouwpakketen verkocht Nu is dat natuurlijk veelste hoog gegrepen voor iemand die pas 1 keer een soldeerbout vastgehouden heeft maar weet iemand of dat nou echt héél erg veel moeilijker is als een effecten pedaaltje solderen oid?
ja maar als een buizenversterker echt opbouwd vanaf 0 en zorgd dat er geen stroom op komt totdat je em af hebt kan er toch geen stroom in zitten?quote:Op zondag 13 mei 2007 14:02 schreef Neidropje het volgende:
in het echt duizend keer zo mooi, maar oh man ik ben verliefd:
[afbeelding]
jezus wat een TONE
ohja en:
[..]
houdt er rekening mee dat als je een buizenamp gaat bouwen, dit niet zonder risico is, er zitten grote condensatoren in die spanning vasthouden ook als de amp uit staat. Je kan dus een flinke (dodelijke) schok oplopen als je verkeerd aan het kutten bent.
Ja maar er zitten wel wat meer moeilijkheden aan lijkt mij. Zoals met die buizen enzo, dat lijkt me toch iets anders als handigheid hebben in solderen, of nie?quote:Op zondag 13 mei 2007 14:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als er een handleiding bijzit hoef je alleen maar te zorgen dat je netjes kunt solderen natuurlijk![]()
Nice inderdaad...quote:Op zondag 13 mei 2007 14:02 schreef Neidropje het volgende:
in het echt duizend keer zo mooi, maar oh man ik ben verliefd:
[afbeelding]
jezus wat een TONE
Yep, maar dat is ook maar puur wat je gewend bent... Een tele of strat zonder correcte kop vind ik ook altijd raar eruit zien... gewoontedieren, dat zijn we!quote:Op zondag 13 mei 2007 14:45 schreef Jorikjet het volgende:
alleen jammer van die headstock, en puntige slagplaat (al heeft die ook wel iets, maar niet 'orgineel')
Whehe, prutser!quote:Op zondag 13 mei 2007 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
iemand nog een strat hebben? ik heb het opgegeven
bruikbare hals, body en electronica, mits je er wat werk in steekt![]()
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een strat, wat voor merk is het?quote:Op zondag 13 mei 2007 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
tis een Sunn, by Fender.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een strat, wat voor merk is het?
ehm tja..quote:Op zondag 13 mei 2007 17:06 schreef SNArky het volgende:
Wat wil je ervoor hebben?
Die platte sennheisers zijn iets brighter dan de sm57, welke wat agressiever/ 'tighter' klinkt. Ze zijn echter voor live gebruik wle heel vet naast een ''57 als je de sennheiser wat meer naar de zijkant van het kabinet zet. Het voordeel van een royer 121 is dat die eigenlijk precies opneemt wat je hoort. Hij heeft de balans van het menselijk oor, dus als je een vette sound hoort, kun je de royer op precies dezelfde plek als je oor zetten om je sound te krijgen. Zelf prefereer ik em precies in het midden van de conus, een cm of 15 van de amp. Daarna pak je de sm57 en die ze je zo dat de fase goed verloopt.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
zo, da's een prijzige mic!![]()
Denk niet dat we daarmee gaan wegkomen.
Maakt dat live dan nog zoveel verschil trouwens? Lijkt me voor opnames wel heel erg te gek, maar in het totaalgeluid is bij optredens een SM57 of vergelijkbaar wel voldoende.
Moet me sowieso nog wat meer verdiepen in microfoons eigenlijk. Hoe verhouden die platte Sennheiser microfoons zich tot een SM57 bijvoorbeeld?
Ach gewoon oefenen dan komt het goedquote:Op zondag 13 mei 2007 22:36 schreef Aresdreams het volgende:
Afgelopen vrijdag nieuw materiaal geoefend, loopt nog behoorllijk stroef, maar gaat eindelijk weer de goede kant uit met de band
Mwah, ik heb van het weekend een volledig drumstel + 150 watt basversterker + 1 passagier in een Renault Clio gekregen, dus vergis je niet.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:35 schreef Under_Score het volgende:
damn, ik moet aanstaande zondag mijn 3 gitaren, snoeren en halfstack in een heeeele kleine auto zien te proppenben benieuwd of dat gaat lukken.
wat noem je een volledig drumstel?quote:Op zondag 13 mei 2007 23:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwah, ik heb van het weekend een volledig drumstel + 150 watt basversterker + 1 passagier in een Renault Clio gekregen, dus vergis je niet.
ohja, bassdrum moet ik er ook nog bij meeslepen, dat gaat nooit passenquote:Op zondag 13 mei 2007 23:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwah, ik heb van het weekend een volledig drumstel + 150 watt basversterker + 1 passagier in een Renault Clio gekregen, dus vergis je niet.
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat noem je een volledig drumstel?
Basdrum, twee toms, floortom, snare + standaard, hihat + standaard, twee crashes met standaard, ride met standaard.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat noem je een volledig drumstel?
Meld! Prijs, merk/type, foto's!quote:Op zondag 13 mei 2007 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
Ik wil hem wel hebbenquote:Op maandag 14 mei 2007 08:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Meld! Prijs, merk/type, foto's!
Sorry, ff overheen gelezen. Mocht hij hem niet willen, dan ik denk ik wel. Mits foto's![]()
Okay, bedankt voor de info. Maar heb jij dan zo'n Royer? Ik was eens aan het kijken maar zo'n ding kost toch iets van 1300 euro? Als ik zoiets op het podium zou hebben staan was ik er denk ik meer mee bezig op te letten dat niet iemand per ongeluk tegen mijn mic aanloopt dan dat ik echt aan het spelen benquote:Op zondag 13 mei 2007 18:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Die platte sennheisers zijn iets brighter dan de sm57, welke wat agressiever/ 'tighter' klinkt. Ze zijn echter voor live gebruik wle heel vet naast een ''57 als je de sennheiser wat meer naar de zijkant van het kabinet zet. Het voordeel van een royer 121 is dat die eigenlijk precies opneemt wat je hoort. Hij heeft de balans van het menselijk oor, dus als je een vette sound hoort, kun je de royer op precies dezelfde plek als je oor zetten om je sound te krijgen. Zelf prefereer ik em precies in het midden van de conus, een cm of 15 van de amp. Daarna pak je de sm57 en die ze je zo dat de fase goed verloopt.
dat was toch The Wounded?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:39 schreef Aresdreams het volgende:
Welke band speeld Cynic eigenlijk in?
Ik zie nergens een washburn die laatste is een deanquote:Op maandag 14 mei 2007 14:59 schreef Aresdreams het volgende:
Das dus een ja
wel gaaf gitaartje die laatste
en the wounded is wel cool (als ze live nu ook nog eens oud materiaal zouden spelen van the art of grief)
Whehe could've fooled mequote:Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef Aresdreams het volgende:
Nope, een Washburn Dime333.
Dus geen dean
http://www.the-wounded.nl <-- de bron
Juist! Van Dime zat bij Washburn, en toen het tijd werd voor een sig model zei hij doodleuk: Geef mij dan één die zo lijkt, klinkt en speelt als mijn Dean ML... en daar was die Washburn.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef Aresdreams het volgende:
Nope, een Washburn Dime333.
Dus geen dean
http://www.the-wounded.nl <-- de bron
Ik sluit het niet uitquote:Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef Aresdreams het volgende:
Zoiets ja...
Omdat dean failliet gegaan was, volgens wikipedia
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oftewel, "Niet 30, maar ongeveer 20 years of excellence".
Ja er gaat veel meer spanning door een speakekalbel investeer een paar tientjes meer in een goede speakerkabel en je hebt er jaren plezier vanquote:Op maandag 14 mei 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
wat betaal je ongeveer voor een speakerkabel van je top naar je cabinet? en is het echt zo dat een gewone kabel het niet trekt ?
tiepen iz mouewleikquote:Op maandag 14 mei 2007 19:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja er gaat veel meer spanning door een speakekalbel investeer een paar tientjes meer in een goede speakerkabel en je hebt er jaren plezier van![]()
Lijkt me wel vrij logisch, bedenk maar wat voor vermogen er van je gitaar naar je versterker gaat en wat er uit je versterker komt (het heet natuurlijk niet voor niets versterkerquote:Op maandag 14 mei 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
wat betaal je ongeveer voor een speakerkabel van je top naar je cabinet? en is het echt zo dat een gewone kabel het niet trekt ?
Hooguit 20 euro. Echt hooguit. Hebt ook maar 2 meter nodig. En is gewoon 2 aderige speakerkabel, je kan het evt zelf maken [ook wel gedaan].quote:Op maandag 14 mei 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb 2 7-snarige Ibanez gitaren, dat zijn prima dingen.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:07 schreef Aresdreams het volgende:
Toch ziet die washburn er live wel gaaf uit
Maar ja, heb ook verschillende merken gespeeld, maar moet er nog eentje vinden met 7 snaren en die goed speelt
Cool, kost da?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb 2 7-snarige Ibanez gitaren, dat zijn prima dingen.
Ik gebruik zelf mn royer alleen voor studio-opnamen. Live zal ik em idd niet zo snel gebruiken omdat ik de weinige keren dat ik optreedt altijd met andere bands enzo op t podium sta en royer is nogal gevoelig voor schade. Ik kan me echter wel voorstellen dat bij grotere gigs een royer een uitkomst is!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
Okay, bedankt voor de info. Maar heb jij dan zo'n Royer? Ik was eens aan het kijken maar zo'n ding kost toch iets van 1300 euro? Als ik zoiets op het podium zou hebben staan was ik er denk ik meer mee bezig op te letten dat niet iemand per ongeluk tegen mijn mic aanloopt dan dat ik echt aan het spelen ben
Voor opnames is het dus wel heel gaaf. We gaan zeer binnenkort beginnen met de opnames van de volgende cd, ik zal eens vragen wat er qua microfoons mogelijk is, ik geloof dat zoiets eventueel nog wel te regelen is namelijk.
600-700 euro geloof ik dat ik voor elk ervan heb betaald.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Cool, kost da?
wil nog steeds ooit een V laten bouwen met 7 snaren
quote:Op maandag 14 mei 2007 23:46 schreef Deansensitized het volgende:
Ik zit er serieus aan te denken:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |