Ik speel op zowel een Epi met en zonder middenbalk.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:16 schreef Newpjeut het volgende:
Wie van jullie heeft een thinline gitaar, dus hol zonder tussenbalk?
Feedbacken die dingen echt zo snel? Ik overweeg zo'n gitaar, bijvoorbeeld een Epiphone Sorrento, vanwege het echte retro-akoestische geluid. Van Elvis via Beatles, easy listening, etc. je herkent het steeds terug.
En Ted Nugent, niet te vergeten.
Ik kwijl ook nog genoeg hier hoor! Moet het ook doen met een Marshall MG100HDFX en wat el cheapo gitaren. En mijn Dean VX uiteraard. Maar die was ook goedkoopquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:54 schreef Gertdh het volgende:
Fijn, al die pics van die professionele gear..
laat deze 16-jarige maar kwijlen![]()
![]()
Dat is wel cool!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:20 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga met mn pa een gitaar bouwen van scratchZit te denken aan een PRS single cut achtige gitaar met EMG's
Hey, ik heb een fm 65 r 1x12 te koop voor je echt een lekker versterkertje en perfect voor thuisquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:01 schreef adt het volgende:
Maar nu wilde ik een nieuwe versterker kopen, ik speel op een Samick, van 15 watt, dus absoluut niet om over naar huis te schrijven. Ik heb mijn oog laten vallen op de Fender FM 212R, 100W 2x12" met pedaal. Maar ik hoor hier en daar dat ie veelste overpowered is voor thuis en eigenlijk ook in de band want je hoeft hem niet harder dan volume 3 te zetten. Verstandige keus dus, of niet? Kan ik beter nog even sparen (m'n budget is nu ongeveer 350 euro) en voor bijvoorbeeld een softwarematige versterker als de Line6 Spider gaan, naar horen zeggen wel heel leuk voor thuisgebruik?
quote:
Vet!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb net m'n marshall 1936 212 cab opgehaald![]()
![]()
[afbeelding]
een ibanez GIO en een line 6 spider 3 15 watt...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:37 schreef Deansensitized het volgende:
Hello Kitty anyone??
http://www.youtube.com/watch?v=hnBLRAdvm34
http://www.youtube.com/watch?v=u5BnhrfUTeM
Mooi cab.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaat me een hele hoop gesjouw schelen
Neequote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:11 schreef Gertdh het volgende:
een ibanez GIO en een line 6 spider 3 15 watt.....
dus ik weet niet of het een beetje in vergelijkiong staat Deanlover
Best een te gek ding inderdaad. Heb al op de technische rider laten zetten dat er een extra SM57 moet komen en dan ga ik binnenkort stereo!quote:
Dat kan zekers vet gaan klinken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Best een te gek ding inderdaad. Heb al op de technische rider laten zetten dat er een extra SM57 moet komen en dan ga ik binnenkort stereo!
Volgens mij gaat dat zo vet klinken live!
Ik ken Absorbed toevallig omdat ik ze vroeger wel eens gezien heb. Bekenden wil ik het niet noemen. Het is niet zo dat iedereen in Drenthe elkaar kent hoorquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat kan zekers vet gaan klinken.
Gitarist van Absorbed (bekenden van je he) deed dat ook toen ze 1 gitarist in de band hadden. Marshall aan de ene kant van het podium, Sovtek aan de andere kant. Zwaar beuken
edit: correctie, dat deed hij in Massive Assault, niet in Absorbed
.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaat me een hele hoop gesjouw schelen
ieuw er zit rans op je speakerdoekquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb net m'n marshall 1936 212 cab opgehaald![]()
![]()
[afbeelding]
Ja, maar oef, wat een prijzen... in vergelijking met Gibson peanuts, maar het blijven veel centjes!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:03 schreef Neidropje het volgende:
vandaag over een heritage es335 gespeeld OMFG wat een gitaar, de looks, de sound, de feel, snoeihard over een twinreverb! aaaaaaaaaaaaaaah ik ben verliefd!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Best een te gek ding inderdaad. Heb al op de technische rider laten zetten dat er een extra SM57 moet komen en dan ga ik binnenkort stereo!
Volgens mij gaat dat zo vet klinken live!
zo, da's een prijzige mic!quote:Op zondag 13 mei 2007 10:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik weet niet hoe ver gevorderd de band is, maar als je het kan maken moet je een royer 121 erbij vragen, samen met een sm-57 is dat echt helemaal de bom!
[..]
als er een handleiding bijzit hoef je alleen maar te zorgen dat je netjes kunt solderen natuurlijkquote:Op zondag 13 mei 2007 13:58 schreef punkjunk het volgende:
Ik kwam via gitaarnetforum de site Madamp tegen, daar worden versterker bouwpakketen verkochtNu is dat natuurlijk veelste hoog gegrepen voor iemand die pas 1 keer een soldeerbout vastgehouden heeft
maar weet iemand of dat nou echt héél erg veel moeilijker is als een effecten pedaaltje solderen oid?
houdt er rekening mee dat als je een buizenamp gaat bouwen, dit niet zonder risico is, er zitten grote condensatoren in die spanning vasthouden ook als de amp uit staat. Je kan dus een flinke (dodelijke) schok oplopen als je verkeerd aan het kutten bent.quote:Ik kwam via gitaarnetforum de site Madamp tegen, daar worden versterker bouwpakketen verkocht Nu is dat natuurlijk veelste hoog gegrepen voor iemand die pas 1 keer een soldeerbout vastgehouden heeft maar weet iemand of dat nou echt héél erg veel moeilijker is als een effecten pedaaltje solderen oid?
ja maar als een buizenversterker echt opbouwd vanaf 0 en zorgd dat er geen stroom op komt totdat je em af hebt kan er toch geen stroom in zitten?quote:Op zondag 13 mei 2007 14:02 schreef Neidropje het volgende:
in het echt duizend keer zo mooi, maar oh man ik ben verliefd:
[afbeelding]
jezus wat een TONE
ohja en:
[..]
houdt er rekening mee dat als je een buizenamp gaat bouwen, dit niet zonder risico is, er zitten grote condensatoren in die spanning vasthouden ook als de amp uit staat. Je kan dus een flinke (dodelijke) schok oplopen als je verkeerd aan het kutten bent.
Ja maar er zitten wel wat meer moeilijkheden aan lijkt mij. Zoals met die buizen enzo, dat lijkt me toch iets anders als handigheid hebben in solderen, of nie?quote:Op zondag 13 mei 2007 14:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als er een handleiding bijzit hoef je alleen maar te zorgen dat je netjes kunt solderen natuurlijk![]()
Nice inderdaad...quote:Op zondag 13 mei 2007 14:02 schreef Neidropje het volgende:
in het echt duizend keer zo mooi, maar oh man ik ben verliefd:
[afbeelding]
jezus wat een TONE
Yep, maar dat is ook maar puur wat je gewend bent... Een tele of strat zonder correcte kop vind ik ook altijd raar eruit zien... gewoontedieren, dat zijn we!quote:Op zondag 13 mei 2007 14:45 schreef Jorikjet het volgende:
alleen jammer van die headstock, en puntige slagplaat (al heeft die ook wel iets, maar niet 'orgineel')
Whehe, prutser!quote:Op zondag 13 mei 2007 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
iemand nog een strat hebben? ik heb het opgegeven
bruikbare hals, body en electronica, mits je er wat werk in steekt![]()
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een strat, wat voor merk is het?quote:Op zondag 13 mei 2007 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
tis een Sunn, by Fender.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een strat, wat voor merk is het?
ehm tja..quote:Op zondag 13 mei 2007 17:06 schreef SNArky het volgende:
Wat wil je ervoor hebben?
Die platte sennheisers zijn iets brighter dan de sm57, welke wat agressiever/ 'tighter' klinkt. Ze zijn echter voor live gebruik wle heel vet naast een ''57 als je de sennheiser wat meer naar de zijkant van het kabinet zet. Het voordeel van een royer 121 is dat die eigenlijk precies opneemt wat je hoort. Hij heeft de balans van het menselijk oor, dus als je een vette sound hoort, kun je de royer op precies dezelfde plek als je oor zetten om je sound te krijgen. Zelf prefereer ik em precies in het midden van de conus, een cm of 15 van de amp. Daarna pak je de sm57 en die ze je zo dat de fase goed verloopt.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
zo, da's een prijzige mic!![]()
Denk niet dat we daarmee gaan wegkomen.
Maakt dat live dan nog zoveel verschil trouwens? Lijkt me voor opnames wel heel erg te gek, maar in het totaalgeluid is bij optredens een SM57 of vergelijkbaar wel voldoende.
Moet me sowieso nog wat meer verdiepen in microfoons eigenlijk. Hoe verhouden die platte Sennheiser microfoons zich tot een SM57 bijvoorbeeld?
Ach gewoon oefenen dan komt het goedquote:Op zondag 13 mei 2007 22:36 schreef Aresdreams het volgende:
Afgelopen vrijdag nieuw materiaal geoefend, loopt nog behoorllijk stroef, maar gaat eindelijk weer de goede kant uit met de band
Mwah, ik heb van het weekend een volledig drumstel + 150 watt basversterker + 1 passagier in een Renault Clio gekregen, dus vergis je niet.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:35 schreef Under_Score het volgende:
damn, ik moet aanstaande zondag mijn 3 gitaren, snoeren en halfstack in een heeeele kleine auto zien te proppenben benieuwd of dat gaat lukken.
wat noem je een volledig drumstel?quote:Op zondag 13 mei 2007 23:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwah, ik heb van het weekend een volledig drumstel + 150 watt basversterker + 1 passagier in een Renault Clio gekregen, dus vergis je niet.
ohja, bassdrum moet ik er ook nog bij meeslepen, dat gaat nooit passenquote:Op zondag 13 mei 2007 23:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwah, ik heb van het weekend een volledig drumstel + 150 watt basversterker + 1 passagier in een Renault Clio gekregen, dus vergis je niet.
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat noem je een volledig drumstel?
Basdrum, twee toms, floortom, snare + standaard, hihat + standaard, twee crashes met standaard, ride met standaard.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat noem je een volledig drumstel?
Meld! Prijs, merk/type, foto's!quote:Op zondag 13 mei 2007 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
Ik wil hem wel hebbenquote:Op maandag 14 mei 2007 08:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Meld! Prijs, merk/type, foto's!
Sorry, ff overheen gelezen. Mocht hij hem niet willen, dan ik denk ik wel. Mits foto's![]()
Okay, bedankt voor de info. Maar heb jij dan zo'n Royer? Ik was eens aan het kijken maar zo'n ding kost toch iets van 1300 euro? Als ik zoiets op het podium zou hebben staan was ik er denk ik meer mee bezig op te letten dat niet iemand per ongeluk tegen mijn mic aanloopt dan dat ik echt aan het spelen benquote:Op zondag 13 mei 2007 18:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Die platte sennheisers zijn iets brighter dan de sm57, welke wat agressiever/ 'tighter' klinkt. Ze zijn echter voor live gebruik wle heel vet naast een ''57 als je de sennheiser wat meer naar de zijkant van het kabinet zet. Het voordeel van een royer 121 is dat die eigenlijk precies opneemt wat je hoort. Hij heeft de balans van het menselijk oor, dus als je een vette sound hoort, kun je de royer op precies dezelfde plek als je oor zetten om je sound te krijgen. Zelf prefereer ik em precies in het midden van de conus, een cm of 15 van de amp. Daarna pak je de sm57 en die ze je zo dat de fase goed verloopt.
dat was toch The Wounded?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:39 schreef Aresdreams het volgende:
Welke band speeld Cynic eigenlijk in?
Ik zie nergens een washburn die laatste is een deanquote:Op maandag 14 mei 2007 14:59 schreef Aresdreams het volgende:
Das dus een ja
wel gaaf gitaartje die laatste
en the wounded is wel cool (als ze live nu ook nog eens oud materiaal zouden spelen van the art of grief)
Whehe could've fooled mequote:Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef Aresdreams het volgende:
Nope, een Washburn Dime333.
Dus geen dean
http://www.the-wounded.nl <-- de bron
Juist! Van Dime zat bij Washburn, en toen het tijd werd voor een sig model zei hij doodleuk: Geef mij dan één die zo lijkt, klinkt en speelt als mijn Dean ML... en daar was die Washburn.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef Aresdreams het volgende:
Nope, een Washburn Dime333.
Dus geen dean
http://www.the-wounded.nl <-- de bron
Ik sluit het niet uitquote:Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef Aresdreams het volgende:
Zoiets ja...
Omdat dean failliet gegaan was, volgens wikipedia
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oftewel, "Niet 30, maar ongeveer 20 years of excellence".
Ja er gaat veel meer spanning door een speakekalbel investeer een paar tientjes meer in een goede speakerkabel en je hebt er jaren plezier vanquote:Op maandag 14 mei 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
wat betaal je ongeveer voor een speakerkabel van je top naar je cabinet? en is het echt zo dat een gewone kabel het niet trekt ?
tiepen iz mouewleikquote:Op maandag 14 mei 2007 19:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja er gaat veel meer spanning door een speakekalbel investeer een paar tientjes meer in een goede speakerkabel en je hebt er jaren plezier van![]()
Lijkt me wel vrij logisch, bedenk maar wat voor vermogen er van je gitaar naar je versterker gaat en wat er uit je versterker komt (het heet natuurlijk niet voor niets versterkerquote:Op maandag 14 mei 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
wat betaal je ongeveer voor een speakerkabel van je top naar je cabinet? en is het echt zo dat een gewone kabel het niet trekt ?
Hooguit 20 euro. Echt hooguit. Hebt ook maar 2 meter nodig. En is gewoon 2 aderige speakerkabel, je kan het evt zelf maken [ook wel gedaan].quote:Op maandag 14 mei 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb 2 7-snarige Ibanez gitaren, dat zijn prima dingen.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:07 schreef Aresdreams het volgende:
Toch ziet die washburn er live wel gaaf uit
Maar ja, heb ook verschillende merken gespeeld, maar moet er nog eentje vinden met 7 snaren en die goed speelt
Cool, kost da?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb 2 7-snarige Ibanez gitaren, dat zijn prima dingen.
Ik gebruik zelf mn royer alleen voor studio-opnamen. Live zal ik em idd niet zo snel gebruiken omdat ik de weinige keren dat ik optreedt altijd met andere bands enzo op t podium sta en royer is nogal gevoelig voor schade. Ik kan me echter wel voorstellen dat bij grotere gigs een royer een uitkomst is!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
Okay, bedankt voor de info. Maar heb jij dan zo'n Royer? Ik was eens aan het kijken maar zo'n ding kost toch iets van 1300 euro? Als ik zoiets op het podium zou hebben staan was ik er denk ik meer mee bezig op te letten dat niet iemand per ongeluk tegen mijn mic aanloopt dan dat ik echt aan het spelen ben
Voor opnames is het dus wel heel gaaf. We gaan zeer binnenkort beginnen met de opnames van de volgende cd, ik zal eens vragen wat er qua microfoons mogelijk is, ik geloof dat zoiets eventueel nog wel te regelen is namelijk.
600-700 euro geloof ik dat ik voor elk ervan heb betaald.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Cool, kost da?
wil nog steeds ooit een V laten bouwen met 7 snaren
quote:Op maandag 14 mei 2007 23:46 schreef Deansensitized het volgende:
Ik zit er serieus aan te denken:
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |