Euhm... andere gitaar proberenquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:30 schreef Honky het volgende:
Hmm aan de kabel ligt het niet dus ben ik bang dat het mn gitaar is. Toen ik dat plaatje er af haalde zag ik echter geen draadje loszitten. Advies?
of geld storten op 8376066quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef Jorikjet het volgende:
moeten wij nu klappen?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Speelt leuk gitaar, maar wat is die gozer lelijk!aan het begin lijkt het wel alsof hij moet schijten,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vetquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef Aresdreams het volgende:
ff volledig offtopic: WOEHOE! seizoen 9 van the simpsons binnen:D:D:D:D
ontopic: wel grappigen oud... en idd lelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nooit echt een lekkere transistor gehoord. Ik heb hier nu een Koch twintone staan en dat is een immens grote verbeterig tov mijn oude marshall transistor amp. Maar uh wat wil je er aan uitgeven. Als je goedkoop wilt kun je een transistor met een losse multi fx kopen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:54 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Hallo iedereen.. ik was laatst bij de lokale muziek winkel om voor een nieuw versterkertje te kijken (gewoon leuk voor thuis model)
Nou hadden ze daar wel een aardige roland in de aanbieding (redelijk wat verschillende geluidseffecten)
Raden jullie mij zo wat aan?.. moeten wel wat toffe distrion e.d sounds in zitten ook (voor thuisgebruik lijken pedalen me een beetje overbodig)
Ik zag ook line6 spul op het internet.. die nieuwe effecten bak kwam erg electronisch over ??
Wat zouden jullie kopen.. de sound die ik nu uit me versterker krijg (een heuze tiger) demotiveerd me alleen maar meer..
Line 6 Spider 3 !quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:54 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Hallo iedereen.. ik was laatst bij de lokale muziek winkel om voor een nieuw versterkertje te kijken (gewoon leuk voor thuis model)
Nou hadden ze daar wel een aardige roland in de aanbieding (redelijk wat verschillende geluidseffecten)
Raden jullie mij zo wat aan?.. moeten wel wat toffe distrion e.d sounds in zitten ook (voor thuisgebruik lijken pedalen me een beetje overbodig)
Ik zag ook line6 spul op het internet.. die nieuwe effecten bak kwam erg electronisch over ??
Wat zouden jullie kopen.. de sound die ik nu uit me versterker krijg (een heuze tiger) demotiveerd me alleen maar meer..
Mooi. Kan je hem meteen in huis halen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef Mr-Fluffy het volgende:
tja qua kosten moet je dan aan denken..
Kan beter 1 ding hebben waar alles al een beetje in zit lijkt me.
En volgens mij was die roland cube 30 hier toen 200 bij de lokale winkel.. zoiets is ook wel me max denk ik..
maar wtf is hetquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:16 schreef ibaneX het volgende:
vetjes XD http://www.youtube.com/watch?v=uedur-bSA8c&mode=related&search=
ik heb zelf een 15 watt, beetje pussy maar okéquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad vette presets qua distortion![]()
Fijn, ik zit niet eens in een band...quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Spider 3 is te gay. alleen voor chronische coverbands ofzo.
homemade xDquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:16 schreef ibaneX het volgende:
vetjes XD http://www.youtube.com/watch?v=uedur-bSA8c&mode=related&search=
Mooiste wat er is man, in een band spelenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:56 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Fijn, ik zit niet eens in een band...dat scheelt, c1000
lol!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:13 schreef Deansensitized het volgende:
Hoe gingen die Facial Harmonics ook alweer??![]()
Dacht ik al, maar je weet het maar nooit zekerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
(was sarcastisch)
Toch maar weggehaald. Tip: Als je die linkjes opneemt in je signature valt er niemand over, en heb je een veel groter bereik.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:38 schreef Zorro het volgende:
Wat spam, hulp gevraagd!
Ik wil spelen!
Ik wil mijn [erg blij mee mode]JCM 800 4010 combo[/erg blij mee mode] open kunnen zetten en op mijn Ibanezje raggen! Dat soort dingen, weetjewel. Dus vandaar, ik zoek hulp, en het RIAGG kan hierin niks voor me betekenen hebben ze me verteld
Vergeet niet de 5150³, die wordt ook door Fender gemaakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dacht ik al, maar je weet het maar nooit zeker
De enige Fender versterker die er bij mij nog inkomt is de MetalHead.
En Zorro, voor deze keer dan. maar jullie staan wel achter
Succes verder!!
GGZ al geprobeerd?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:38 schreef Zorro het volgende:
Wat spam, hulp gevraagd!
Ik wil spelen!
Ik wil mijn [erg blij mee mode]JCM 800 4010 combo[/erg blij mee mode] open kunnen zetten en op mijn Ibanezje raggen! Dat soort dingen, weetjewel. Dus vandaar, ik zoek hulp, en het RIAGG kan hierin niks voor me betekenen hebben ze me verteld
Dus zoek ik gitaristen die een arme gitarist zonder band aan een optreden willen helpen. Dat dus.
Al gehoord hoe die klinkt dan? Wel een beetje jammer dat Fender op die manier op het 5150 succes van Peavey wil meeliftenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Vergeet niet de 5150³, die wordt ook door Fender gemaakt.
precies.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Ja inderdaad, maar eerlijk gezegd nog niet gehoord...
Geef mij maar een dikke ENGL, Diezel, Krank, Randall, Mesa Boogie, ...
Oh ja, en veel geld
Hmm ja in die prijsklasse zijn er niet zo veel nee. Dan zou ik inderdaad voor de roland cube gaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef Mr-Fluffy het volgende:
tja qua kosten moet je dan aan denken..
Kan beter 1 ding hebben waar alles al een beetje in zit lijkt me.
En volgens mij was die roland cube 30 hier toen 200 bij de lokale winkel.. zoiets is ook wel me max denk ik..
Mooie houtlijnenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:04 schreef Deansensitized het volgende:
Punkjunk, zowaar 2 foto's![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak met een week of drie wel even betere foto's als het zo uitkomt![]()
JeeJ!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:04 schreef Deansensitized het volgende:
Punkjunk, zowaar 2 foto's![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak met een week of drie wel even betere foto's als het zo uitkomt![]()
Kopen?? Is gedeeltelijk een echte Gibson hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mooie houtlijnen. Ik mag dat altijd wel, het onderliggende hout kunnen zien. Het was wat mij betreft een slagje mooier geweest als de slagplaat niet onder de knoppen doorliep, maar een kniesoor die daar op let
.
hmmm, ik denk er nog even over na ok?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:23 schreef Deansensitized het volgende:
Ja ik weet, kan er niks aan doen. Je kan er altijd nog zelf een maple hals in schroeven
Ik maak op het moment eigenlijk al te weinig tijd voor de gitaren die ik al hebquote:
probeer er een.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:16 schreef Newpjeut het volgende:
Wie van jullie heeft een thinline gitaar, dus hol zonder tussenbalk?
Feedbacken die dingen echt zo snel? Ik overweeg zo'n gitaar, bijvoorbeeld een Epiphone Sorrento, vanwege het echte retro-akoestische geluid. Van Elvis via Beatles, easy listening, etc. je herkent het steeds terug.
En Ted Nugent, niet te vergeten.
ik vind em super lelijkquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:25 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kopen?? Is gedeeltelijk een echte Gibson hoorDe body en de electronica dan. Slagplaat en hals zijn anders.
't is niet eens een fatsoenlijke LPquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:35 schreef Aresdreams het volgende:
Is geen V he?
kort gezegd? weinigquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:39 schreef SNArky het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen een Jazzmaster en een Jaguar? Ik vind ze eigenlijk wel heel erg op elkaar lijken.
hahaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Al gehoord hoe die klinkt dan? Wel een beetje jammer dat Fender op die manier op het 5150 succes van Peavey wil meeliften
elementen, schakeling en functies! verder zijn ze wel het zelfde ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:39 schreef SNArky het volgende:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen een Jazzmaster en een Jaguar? Ik vind ze eigenlijk wel heel erg op elkaar lijken.
Heb hier sinds gisteren een (bas)cube staanquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:12 schreef Under_Score het volgende:
laatst bij de guitarstore zo`n cube geprobeerd omdat het testhok bezet was, best een goed geluidje
Ik heb hem al bespeeld, vooral het clean kanaal klinkt gewoon goed voor een vrij budget versterker, ik ga er sowieso een stuk op vooruit, en als ik bij de goede winkel koop hoef ik maar 270 euro te betalen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 03:00 schreef Deansensitized het volgende:
Dat zeiden ze van mijn Marshall ook, hoeft maar tot 3 voor band gebruik... maar staat dus wel lekker op 7/8 te draaien iedere keer
Hangt misschien ook van de stijl af die je speelt
Ik raad je aan zelf lekker wat te gaan testen bij je lokale gitaarboer. Eigen gitaartje mee, budget bepalen en lekker wat gaan spelen.
* imported_sphinx pakt LP en speeltquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:50 schreef SNArky het volgende:
[..]
Jij vindt alles wat niet puntig en/of V-vormig is kut en op elkaar lijken.
De weerstand van je speaker Jacob. Hoe lager/hoger de weerstand hoe hoger/lager het vermogenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:25 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Heb hier sinds gisteren een (bas)cube staan![]()
Niet al te groot in formaat, 110 watt bij 4 ohm (Dean wat betekend dat?)
Ingebouwde compressor, chorus, delay en equalizer.
Ook nog een boost/distortion maar dat vind ik niet heel erg geweldig. Dus ik ben een bij man!
Foto??quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:00 schreef Cynic het volgende:
Whehe, ik heb nu toch zo'n cool karretje voor mijn versterker!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:06 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Foto??
En Zorro, vol open trekken man. Moet kunnen op zaterdagmiddag toch??
Geen idee, volgens mij maakt dat niet zo gek veel uit. We hebben de kasten live ook vaak zat op een lege flightcase staan.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:41 schreef Deansensitized het volgende:
Dat wel! Maar laat je hem zo ook staan te spelen?? Mis je dan niet veel bottom end?
Tof,quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:05 schreef Zorro het volgende:
Ik heb een Marshall JCM800 50W combo, model 4010.
Nou hoeft niet eens vol open hoor. Heb mijn vorige versterker nog nooit verder dan de helft open gehad en bij deze hoeft dat ook weer niet. Is voor je podiumgeluid ook niet altijd even handig om snoeihard te staan, dan moet je de monitoren ook weer helemaal voluit gooien om de rest te horen. komt nog eens bij dat je dan ook veel meer last van overspraak hebt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:01 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, dat is waar.... Gewoon vol open schroeven, herrie zat
yup.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:09 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, dat is ook weer waar. Maar waar oefen je mee dan? Of sleep je dit ook elke keer naar de oefenruimte?
Is dit tegenstrijdig of begrijp ik het nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:03 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
De weerstand van je speaker Jacob. Hoe lager/hoger de weerstand hoe hoger/lager het vermogen
Wil niet zeggen dat je er zomaar een andere speaker in kan hangen! Je versterker moet het ook aan kunnen. Bij bijv een 8 ohm speaker moet hij dan ook het dubbele vermogen leveren en dus harder werken wat meer kans op uitroken geeft.
En ik denk niet dat je dat wil![]()
Leuk ding!quote:Anyhow: speakers can sound very good at 6, 8, 16 or even 32 ohms. But, the higher the impendance of the speaker, the less is the power that can be delivered from the amp (always make sure that the impedance of the speakers is within the limits of the amplifier!).
In most cases, higher amplification power gives a better sound quality (less distortion), so speakers with a lower impendance should be the best choice. I doubt however, if you can hear the difference between a 6 and a 8 ohm speaker system. I doubt it...
Btw... on some systems, impendances are kept high on purpose. If you connect more than 1 speaker to a single channel (or mono amp), the total impedance can even be put back to 1 ohm, so that the amp can carry a very heavy load (it has to be designed for this however!).
Owkee op die manierquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:42 schreef Deansensitized het volgende:
Het uitgangsvermogen
Wat anders dan het vermogen dat de amp moet leveren aan de speaker. Staat er misschien een beetje onduidelijk...
Leuk ding!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |