Neequote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
maar het repareren van een kraan heb je al moeite mee..![]()
Wacht maar tot je volgend jaar zelf lid wordt van een vereniging.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
PS: Ik doe zelf Vwo en ben van plan hierna wiskunde te studeren..
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Wacht maar tot je volgend jaar zelf lid wordt van een vereniging.
Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
Dat MBO'ers in principe nuttiger zijn dan HBO'ers?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef fysicus het volgende:
[..]
Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.
Is het niet waar danquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken. :'
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:42 schreef soylent het volgende:
Dus we moeten ze maar respecteren omdat we ze nodig hebben? Tamelijk egoistische reden vind je niet. Net als van die gebrainwashte kinderen die maar naar God bidden omdat ze bang zijn om in de hel te komen.*
Bovendien, echt hard nodig hebben we ze nou ook niet hoor. Prima als ze zich nuttig maken, maar een samenleving zonder ze zou best kunnen overleven. Net zoals een samenleving zonder WO-ers. Het werk zou op natuurlijke wijze herverdeeld worden.
Ik respecteer gewoon alleen de lekkere wijven die niet al te dom zijn.
* Is het straks echt waar, zit ik daar met m'n
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ow ben je er ook zo eenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
Bullshit. Ga jij lekker je eigen fokking auto repareren dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:42 schreef soylent het volgende:
Bovendien, echt hard nodig hebben we ze nou ook niet hoor. Prima als ze zich nuttig maken, maar een samenleving zonder ze zou best kunnen overleven. Net zoals een samenleving zonder WO-ers. Het werk zou op natuurlijke wijze herverdeeld worden.
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Bullshit. Ga jij lekker je eigen fokking auto repareren dan.
edit
kan je meteen mooi je eigen container naar de stortplaats brengen
kunnen leren is iets anders dan kunnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...
Heb jij er zin in? Ik niet... en ik heb er ook geen tijd voor... daarom mag je MBO'ers best dankbaar zijn. Ik zeg niet dat het niet vaak hele trieste, onwetende pleurisventjes zijn die te dom zijn om te schijten, maar zonder hen kunnen we weinig.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef fysicus het volgende:
[..]
Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.
Het is maar goed dat HBO-ers hun instructies krijgen van Wo-ers, HBO-ers kunnen imemrs niet nadenken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Drakire het volgende:
[..]
[..]
HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.
Wat probeer je met dit betoog duidelijk te maken dat het HBO moet verdwijnen en we naar een zwart-witte samenleving toe gaan met enkel en aleen 'relatief' slimme mensen en relatief domme mensen?
Je moet nog noemen dat HBO-ers meer relevante ervaring hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Drakire het volgende:
[..]
[..]
HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.
Wat probeer je met dit betoog duidelijk te maken dat het HBO moet verdwijnen en we naar een zwart-witte samenleving toe gaan met enkel en aleen 'relatief' slimme mensen en relatief domme mensen?
En niet van die lelijke nerds met bril zijn die nog nooit een meisje hebben gezoendquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je moet nog noemen dat HBO-ers meer relevante ervaring hebben![]()
quote:
Omdat die niet bestaanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:45 schreef 7th_wave het volgende:ik ken geen intelligente MBO'ers. hoe zou dat nou komen?
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleenquote:
Ik heb nog nooit een advocaat-stagiair ontmoet die zijn 'bul' op het ROC had gehaald.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:56 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleen![]()
Ik sluit me hier bij aanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
Bul en ROC lol..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een advocaat-stagiair ontmoet die zijn 'bul' op het ROC had gehaald.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:45 schreef 7th_wave het volgende:ik ken geen intelligente MBO'ers. hoe zou dat nou komen?
Die mannetjes bevestigen gewoon graag tegenover elkaar dat ze volgens hun papiertje gemiddeld genomen wat beter kunnen leren. Het is maar waar je een harde van krijgt... vind het persoonlijk een beetje zielig en getuigen van het tegenovergestelde van intelligentie.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:56 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleen![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant genoemd
HBO-ers staan in een organisatie gemiddeld genomen toch echt onder de WO-ersquote:Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
Succes dan maarquote:MBO'er en hopelijk toekomstig HBO'er hier overigens.
Managen, leidinggeven. Dat is niet per definitie het zelfde als besturen, wat in organisaties vaak wel door academici gebeurt. Dus, ja, dan sta je boven HBO'ers als je het zo graag wilt horen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
[..]
HBO-ers staan in een organisatie gemiddeld genomen toch echt onder de WO-ers
[..]
Succes dan maar
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant. Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant. Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
MBO'er en hopelijk toekomstig HBO'er hier overigens.
De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt![]()
Daar ga je al de fout inquote:Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.
maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Hoe veel WO'ers alles zogenaamd zo goed weten in theorie maar in de praktijk er niets van bakken, maar toegeven, ho maar. Dat is een feit, en diverse mensen die ik ken hebben dit zo ervaren. Ik zeg alleen "vaak", ik scheer niet een complete groep over een kam.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt![]()
Ga jij nou maar eerst je D's en T's lerenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:54 schreef Victor_Eremita het volgende:
Jullie zijn hartstikke nodig natuurlijk.
Wat ik niet snap is waarom HBO-ers altijd zo hysterisch doen als je ze ermee confronteerd dat ze niet studeren maar gewoon naar school gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen zijn HBO'ers totaal niet academisch bezig (ergo: zelfstandig op zoek gaan naar bronnen etc.). Waarom zou je het dan wel studeren noemen? Dat heeft gewoon een andere definitie.
Disclaimer: Ik zeg dus -niet- dat <WO'ers minderwaardig zijn.
Nou, maar ik ken WO-ers die wel een goed baantje hebben hoor, en die hebben wel heul veul aan de Dr. voor hun naam. Die hebben dus wel veel aan hun mooie academische gebrabbel!!1quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.
maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:36 schreef ETA het volgende:
En ja, bij technische studies heb je een hogere concentratie "nerds" die sociaal niet zo handig zijn.
ik wilde niet de hoeveelheid aangeven, slechts dat er bij techische studies gewoon meer nerd types rondlopen. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat techneuten nerds zijn, maar ja, ontkennen dat er minder nerds onder de WO techneuten rondlopen is ook weer zoietsquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triestquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest![]()
ja man, 30 graden buiten, klote weer....quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een ontzettende kolder weer.
En verder ken ik genoeg mensen die MBO hebben en slimmer zijn als menig WO'er. Ze hadden alleen weinig zin om nog verder te leren. Dat zat niet echt in de aard van het beestje, zijn ze daarom dommer. Ik dacht het toch niet
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmboquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:28 schreef ETA het volgende:
[..]
nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...
Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke 'quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest![]()
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke '' eronder, omdat we dit soort topics al duizend keer hebben gehad. Dat vervolgens twintig users de ironie niet snappen* en over die reactie vallen, dat is hun probleem.
![]()
*komt vast doordat ze HBO'ers zijn
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baasquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
aha, goed argumentquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:22 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmbo![]()
Nee jij loopt van praatgroep naar praatgroep zonder dat er ooit echt veel uit je handen komt. Voor de sier gooi je er dan wat engelse termen doorheen en voila weer een duurbetaald universitaire lullo die niets substantieel bijdraagt aan de maatschappij behalve dan dat hij graag anderen vertelt hoe belangrijk hij is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Advocaten hebben geen baas.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:00 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baas![]()
Inderdaad. De zegeningen van de arbeidsdeling.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.
Natuurlijk niet, als je een fatsoenlijke MBO opleiding doet dan leer je een vak. Daar is niets mis mee.quote:
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Stigma het volgende:
Weet je wat pas echt erg is? HBO'ers die beweren dat hun "studie" hetzelfde is als een WO studie![]()
En?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Qunak het volgende:
Heb zo'n beetje alles doorlopen. MAVO, MBO en HBO. Alles zonder veel moeite. Ben nu starter met een startsalaris dat op universitair niveau zit. Geen klagen dus.
Zodat iedereen bij z'n ouders moet blijven wonen, om te kunnen studerenquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze zouden gewoon eens die STUFIE moeten afschaffen.
Of anders tot een maximale leeftijd van 21.
Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht opquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik was te slim voor school![]()
Voelde me nergens thuis, heb dus maar simpel Mavo gedaan om zo snel mogelijk met mijn handen te kunnen werken
Aan de ene kant spijt van (studie is gratis, gratis leven etc etc) maar aan de andere kant heb ik zo wel een hoop meegemaakt + alle diploma's voor mijn vakgebied binnen handbereik. (zelf gehaald + betaald).
Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Pool het volgende:
[..]
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"
![]()
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
wat nou als je alledrie bent(of iig geweest)
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
FUquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ohja om te 'werken' of nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
Nouw... een arrogante WO'er kan best aantrekkelijk zijnquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken.
Werken, inderdaad. Dat is wat tegenwoordig gedaan wordt door MBO'ers en alles wat daar onder hangt en eigenlijk niemand iets mee te maken wil hebben.quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:56 schreef BrauN het volgende:
[..]
Werken, inderdaad. Dat is wat tegenwoordig gedaan wordt door MBO'ers en alles wat daar onder hangt en eigenlijk niemand iets mee te maken wil hebben.
Je voelt 'm al aankomen.
In zekere zin zijn MBO'ers dus vergelijkbaar met joden/zigeuners/gehandicapten/homo's.polen
Hoogachtend,
Een WO'er.
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.![]()
Polen vragen tenminste minder loonquote:
Dat is de discussie niet. MBO zegt zeker wat; over de opleiding, natuurlijk niet over de persoon die de opleiding volgt. MBO is gewoon lager niveau dan HBO of WO, zegt wel wat over de gemiddelde persoon op het MBO. De gemiddelde persoon op het HBO is dommer, gaat eerder dood en zal minder verdienen dan de gemiddelde WO'er of HBO'er.quote:
Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau'quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.
*Meldt...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
wat nou als je alledrie bent(of iig geweest)
Het gros van mijn klasgenoten op het VWO had de wiskunde op HTS niveau al niet aangekund, laat staan op het niveau van een WO bèta studie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau'zijn echt te triest voor woorden is en je best nog wel 's wat problemen kan opleveren in je leven. Ik zeg het alleen maar. Sukkel. Ga lekker ergens anders kick lopen doen met je kakkerige kutvriendjes.
Ik moet de eerste pedagogie student nog tegen komen die differentiaal rekening zal kunnen leren terwijl de meeste havo scholiertjes op de HTS dit gewoon halen. Hou toch op met je onzinnige posts.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik moet de eerste pedagogie student nog tegen komen die differentiaal rekening zal kunnen leren terwijl de meeste havo scholiertjes op de HTS dit gewoon halen. Hou toch op met je onzinnige posts.
Aldus de gefrustreerde kraanmachinist.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:04 schreef bigore het volgende:
Ik moet nog een WO-er tegenkomen die tof is, dus niet zo bekakt, veelal lelijk, sukkel, vrijgezel, goede humor heeft en niet zo arrogant is.
Het gaat erom dat je voor een alpha WO studie ook niet al te snugger hoeft te zijn en niet dat het HBO een hoog denkniveau vereist.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?
Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk. Het gaat er gewoon om dat WO'ers op een ander denkniveau zitten dan HBO'ers en lager. De manier van analyseren, onderzoek verrichten en problemen oplossen is totaal anders dan het lagere en meer praktische onderwijs. SNAPPEZ VOUS!??!
Meldt!quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:04 schreef bigore het volgende:
Ik moet nog een WO-er tegenkomen die tof is, dus niet zo bekakt, veelal lelijk, sukkel, vrijgezel, goede humor heeft en niet zo arrogant is.
Dat snap ik echt wel. Maar ik trek in twijfel of elke studierichting WO moeilijker is als speciefieke HBO-richtingen. Dat trek ik zeer in twijfel. Er werd hier gesproken als was het intelligentie niveau van elke WO'er standaard hoger is als van elke HBO'er en dat is gewoon pertinent onjuist. Er zit een stuk aanleg bij, een deel wilskracht. Dat je WO kan doen is echt niet alleen afhankelijk van intelligentiequote:Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?
Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk. Het gaat er gewoon om dat WO'ers op een ander denkniveau zitten dan HBO'ers en lager. De manier van analyseren, onderzoek verrichten en problemen oplossen is totaal anders dan het lagere en meer praktische onderwijs. SNAPPEZ VOUS!??!
Bullshit. Een technische HBO opleiding of een universitaire alpha studie zijn gewoon niet te vergelijken omdat het over totaal verschillende kaders gaat.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je voor een alpha WO studie ook niet al te snugger hoeft te zijn en niet dat het HBO een hoog denkniveau vereist.
Kijk, jij begrijpt het, met jou valt te praten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat snap ik echt wel. Maar ik trek in twijfel of elke studierichting WO moeilijker is als speciefieke HBO-richtingen. Dat trek ik zeer in twijfel. Er werd hier gesproken als was het intelligentie niveau van elke WO'er standaard hoger is als van elke HBO'er en dat is gewoon pertinent onjuist. Er zit een stuk aanleg bij, een deel wilskracht. Dat je WO kan doen is echt niet alleen afhankelijk van intelligentie
Mij persoonlijk werd toendertijd aangeraden om naar het HBO te gaan en niet naar het WO. Niet omdat ik niet intelligent genoeg was, maar omdat ik meer iemand ben die een stok achtyer de deur nodig heeft. Ik ben nogal gemakzuchtig. Heeft niets met intelligentie te maken.
Dit zat er aan te komen. Hoe voorspelbaar.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:08 schreef bigore het volgende:
[..]
HAHAHA, wat een goede humor heb je voor een WO-er, ik aanbid je![]()
Dat zeg ik, het stelt allebei geen ruk voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bullshit. Een technische HBO opleiding of een universitaire alpha studie zijn gewoon niet te vergelijken omdat het over totaal verschillende kaders gaat.
Het is wel zo dat HBO beta studenten dingen zullen kunnen die een alpha WO'er niet kan, maar andersom ook. Ik doe Bedrijfskunde en een HBO'er werktuigbouwkunde zal inderdaad beter een differentiaalvergelijking kunnen oplossen, of een bouwtekening maken, weet ik veel wat ze daar allemaal doen. Maar andersom wil ik hem/haar wel eens een financiele analyse van een bedrijf zien maken, of wat dan ook. Heeft niks met denkniveau te maken, maar puur met achtergrond en instelling.
quote:
Ah, nice. Dus met ingang van volgend jaar ben je ook eindelijk een volwaardig mens? Fraai!quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:20 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik probeerde met mijn post te bereiken dat mensen gewoon eens normaal gingen doen zonder andere groepen te bashen.
Doe zelf trouwens hbo en volgend jaar wo
Verder ben ik het eens met user Boris dinges![]()
P.S.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:
Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk.
quote:Een pedagoog is een universitair gevormde wetenschapper in het domein van de opvoedkunde.
Er bestaat een opleiding tot "Master in de pedagogiek" of "Master in de opvoedkundige/pedagogische wetenschappen" aan de universiteiten van o.m. Amsterdam, Brussel, Gent, Groningen, Leiden, Leuven, Nijmegen, Utrecht.
OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
P.S.
belachelijk maar het is er echt wel. Alleen een Master dan.
[..]
,,!,, Lolz, StuFi is voor kneusjes.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:44 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht op
Wat een bekrompen gedachte B. hoe kun je dat nou niet weten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.
Naja, er zal wel 'vraag' naar zulke mensen zijn.
Ik pleit voor een herdifinitie van het woord StuFi voor niet WO-ers: De OpFi (OpleidingsFinanciering).quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
,,!,, Lolz, StuFi is voor kneusjes.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.
Naja, er zal wel 'vraag' naar zulke mensen zijn.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ik pleit voor een herdifinitie van het woord StuFi voor niet WO-ers: De OpFi (OpleidingsFinanciering).
Rot op idiootquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is maar goed dat HBO-ers hun instructies krijgen van Wo-ers, HBO-ers kunnen imemrs niet nadenken.
Nijmegen, dan heb je 't me ook over een hippie bolwerk ook zeg.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:45 schreef cultheld het volgende:
Het is opvallend dat met name de studenten die een "zachte" studie volgen aan een universiteit een afkeer van MBO'ers hebben. De rechtenjongens, studenten Nederlands en sociologie-hippies dus. Verder snap ik sowieso niet dat mensen nog status denken te ontlenen aan een dergelijke studie, aangezien iedere boer van 21+ naar de uni kan. Een kennis van me stopte na 1 jaar met z'n MBO, deed een toelatingstest in Nijmegen en studeert nu geschiedenis; Al 3 jaar.
Blijkbaar heeft ie wel de hersens maar heeft ie ze eerder onvoldoende gebruikt of zoquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:45 schreef cultheld het volgende:
Het is opvallend dat met name de studenten die een "zachte" studie volgen aan een universiteit een afkeer van MBO'ers hebben. De rechtenjongens, studenten Nederlands en sociologie-hippies dus. Verder snap ik sowieso niet dat mensen nog status denken te ontlenen aan een dergelijke studie, aangezien iedere boer van 21+ naar de uni kan. Een kennis van me stopte na 1 jaar met z'n MBO, deed een toelatingstest in Nijmegen en studeert nu geschiedenis; Al 3 jaar.
Kan je dat ook met enkele significante statistieken bewijzen? Hanteer maar een significantieniveau van 5%quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
Tuurlijk wel joh dat heet tegenwoordig toch "accountmanager"?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
Trouwens, ik doe WO, maar ik wil later als ik groot ben heel graag vertegenwoordiger worden. Lekker de hele dag in m'n VW Golf door het land cruisen en interessante mensen ontmoeten. Maar kan dat wel met WO?
Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WOquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
Trouwens, ik doe WO, maar ik wil later als ik groot ben heel graag vertegenwoordiger worden. Lekker de hele dag in m'n VW Golf door het land cruisen en interessante mensen ontmoeten. Maar kan dat wel met WO?
Ja hoor als je optijd stopt !quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
Valt wel mee toch. De topman van Sony heeft bv geschiedenis gestudeerd.....quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:48 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WO
Wie zegt dat, de mevrouw van het uitzendbureau?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
Uitzendbureau's zijn voor alllochtonen met vmboquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Wie zegt dat, de mevrouw van het uitzendbureau?
Bron?
Ik weet wel dat het gros van de top in het bedrijfsleven én de overheid een universitaire titel heeft. Je weet wel, die lui van de graaicultuur enzo.![]()
Klopt, vaak zie je dat mensen die Oude Talen hebben gestudeerd het ver schoppen in het bedrijfsleven. Juist vanwege de inzet die ze hebben om iets ingewikkelds tot een goed einde te brengen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. De topman van Sony heeft bv geschiedenis gestudeerd.....![]()
In tilburg laten ze zelfs truckers toequote:Op woensdag 9 mei 2007 13:47 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nijmegen, dan heb je 't me ook over een hippie bolwerk ook zeg.
Daar laten ze iedere klaploper toe, man!
De gemiddelde WO'er heeft die inzet echter niet; want om nou te zeggen dat de ene theorie met de andere theorie vergelijken ingewikkeld is? Om nog maar te zwijgen van het 'nut' van zo'n studie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:51 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Klopt, vaak zie je dat mensen die Oude Talen hebben gestudeerd het ver schoppen in het bedrijfsleven. Juist vanwege de inzet die ze hebben om iets ingewikkelds tot een goed einde te brengen.
Collegequote:Op woensdag 9 mei 2007 13:55 schreef Shadowlyse het volgende:
Kut door het fokken heb ik mijn college gemist![]()
Nouja dan ga ik maar boodschappen doen![]()
Tering zeg, dat sommige mensen zooooo dom kunnen zijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:54 schreef zure_apple het volgende:
[..]
De gemiddelde WO'er heeft die inzet echter niet; want om nou te zeggen dat de ene theorie met de andere theorie vergelijken ingewikkeld is? Om nog maar te zwijgen van het 'nut' van zo'n studie.
Ja dat zeg ik toch ookquote:
Waarom zou ik het niet menen? Ik ga alleen met OSM op gelijke voet om, het gepeupel is slechts goed genoeg om mijn schoenen te poetsen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau'zijn echt te triest voor woorden is en je best nog wel 's wat problemen kan opleveren in je leven. Ik zeg het alleen maar. Sukkel. Ga lekker ergens anders kick lopen doen met je kakkerige kutvriendjes.
Wil jij mij zeggen dat het wel ingewikkeld is? En for the record ik ben 22 en begin in september aan mijn master dus dan mag ik mezelf tot jullie elite-groepje rekenenquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:57 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Tering zeg, dat sommige mensen zooooo dom kunnen zijn
Hoe oud ben je als ik het vragen mag?![]()
Tering wat een briljant idee. Een sine plebs discussieforum!quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:04 schreef BrauN het volgende:
Het zou trouwens relaxed zijn als er op FOK! een speciaal subforum voor WO'ers zou komen, zodat we een beetje kunnen praten op niveau zonder tussenkomst van de in dit topic alom aanwezige prutsers die HBO, MBO of nog minder doen.
Uiteraard wel met beperkte toegang. Ik stel voor dat je toegang krijgt na het opsturen/mailen van een kopie van je 'bewijs van registratie' van je universiteit, uiteraard van het betreffende jaar.
Helaas is dat verboden voor truckers dus dag dag braunquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:04 schreef BrauN het volgende:
Het zou trouwens relaxed zijn als er op FOK! een speciaal subforum voor WO'ers zou komen, zodat we een beetje kunnen praten op niveau zonder tussenkomst van de in dit topic alom aanwezige prutsers die HBO, MBO of nog minder doen.
Uiteraard wel met beperkte toegang. Ik stel voor dat je toegang krijgt na het opsturen/mailen van een kopie van je 'bewijs van registratie' van je universiteit, uiteraard van het betreffende jaar.
100 procent eensquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:04 schreef BrauN het volgende:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Rot op idioot![]()
HBO/WO valt allebei onder het hoger onderwijs. HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
Alsof jij MBO'ers niet op 1 hoop gooit, dus kom ff niet aan met generaliseren gast. Ik heb een vrij lange relatie gehad met een chick, die ging in die relatie en WO studie doen, nou echt, elke dag werd ze steeds anders, en die vrienden van der, ben ik een paar keer mee wezen stappen, maar damn...wat een humorloze gasten, althans, voor mij dan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:13 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dit zat er aan te komen. Hoe voorspelbaar.
Aanbid maar lekker verder, maar je moet gewoon niet zo generaliseren, aap. Ga je uberhaupt met WO'ers om? Denk het niet, he? En dan ga jij natuurlijk zeggen: "Nee natuurlijk niet, om de reden dat het allemaal kakkers zijn, het zijn nerds, ze zijn vies en ze zijn me te slim.". Je bent een lachertje, gast.
Goh, en dan wel raar vinden als er zo'n topic opgestart wordt, je bent gewoon te dom om te snappen wat iedereen ziet. hoe triest kun je zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:04 schreef BrauN het volgende:
Dit is een puik idee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:04 schreef BrauN het volgende:
Reikimaster zekerquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:08 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Wil jij mij zeggen dat het wel ingewikkeld is? En for the record ik ben 22 en begin in september aan mijn master dus dan mag ik mezelf tot jullie elite-groepje rekenen![]()
haha en nu doen alsof ie het niet meent omdat ie nu inziet dat ie best triest isquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:19 schreef BrauN het volgende:
Prachtig hoe dat laaggeschoold tuig niet doorheeft dat de WO'ers in dit topic alleen maar wat zitten te walgen. Hap toe, hap toe.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:19 schreef BrauN het volgende:
Prachtig hoe dat laaggeschoold tuig niet doorheeft dat de WO'ers in dit topic alleen maar wat zitten te walgen. Hap toe, hap toe.
Zelfs als dat er letterlijk bij wordt gezegdquote:
Ik zou hem gewoon bij de universiteit weigeren. Een slechtere reclame voor de betreffende uni is er niet.quote:
nog zo'n bal gehaktquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:22 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
[..]
Zelfs als dat er letterlijk bij wordt gezegd
Zulk een analytisch vermogen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:21 schreef bigore het volgende:
[..]
haha en nu doen alsof ie het niet meent omdat ie nu inziet dat ie best triest is
quote:
Daar sta je dan met je bek vol tanden. Volledig geblokkeerd door een bovenintelligente MBO'er met issues.quote:
Hehe, daar sta ik idd me kapot te lachen om iemand die alles zo vreselijk serieus en persoonlijk opvatquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:25 schreef BrauN het volgende:
[..]
Daar sta je dan met je bek vol tanden. Volledig geblokkeerd door een bovenintelligente MBO'er met issues.
Nogmaals: truckers zijn nou ook bepaald niet intelligent....quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:19 schreef BrauN het volgende:
De volgende happer is gesignaleerdquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:32 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Nogmaals: truckers zijn nou ook bepaald niet intelligent....
quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:26 schreef bigore het volgende:
Oeh, WO'ers die doen alsof ze het niet menen![]()
Ik zal aan je denken als ik in mijn ivoren toren en mijn dikbetaalde baan zitquote:
Nou, even serieus, dat was dus wel ongeveer het gesprek van de dag van die WO vriendjes van me ex, echt zo zielig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik in mijn ivoren toren en mijn dikbetaalde baan zit
Gelukkig zijn er nog veel meer paupers die we moeten aansturen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:38 schreef Shadowlyse het volgende:
Vroeger toen ik nog naif was vroeg ik mij serieus af of er wel genoeg banen waren voor wo'ers want iedereen ging naar de universiteit, althans in mijn omgeving![]()
met een popie-jopie MBA die half Nederland heeft zul je inderdaad ver komen hoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dan pleit ik gelijk voor een sub/sub forum voor mensen die al klaar zijn zodat we niet met al die prutsende studentjes hoeven te praten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:04 schreef BrauN het volgende:
toen je wat was ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:38 schreef Shadowlyse het volgende:
Vroeger toen ik nog naif was vroeg ik mij serieus af of er wel genoeg banen waren voor wo'ers want iedereen ging naar de universiteit, althans in mijn omgeving![]()
OOhhh, dus die dikbetaalde baan heb je helemaal nog niet?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Oef, wilde ik toch bijna happen op het thema arbeidsmarktquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:49 schreef zure_apple het volgende:
[..]
met een popie-jopie MBA die half Nederland heeft zul je inderdaad ver komen hoor![]()
Das een WO-er die gek is op anaalfabeten. kan een typfoutje zijn, maar volgens mij moet het naïef zijnquote:
En deze paupers niet te vergeten:quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog veel meer paupers die we moeten aansturen!
[afbeelding]
oeh als ik dat zo zie zitten daar zeker Appetijtelijke dames tussenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:55 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En deze paupers niet te vergeten:
[afbeelding]
Oke, ik hap.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:02 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
oeh als ik dat zo zie zitten daar zeker Appetijtelijke dames prostituees tussen![]()
Triest ben je iig wel als je in zo'n bestuur zit. Is echt iets voor mensen die tot hun 29e studeren omdat ze dom zijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:03 schreef ScudRaket het volgende:
Ik denk niet dat als je Minerva bestuur doet pauper bent. Dat heeft te maken met pecunia van paps.
Maar goed tot zover de serieuze reactie
Ze doen wel WO natuurlijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:05 schreef zure_apple het volgende:
oeh als ik dat zo zie zitten daar zeker Appetijtelijke dames prostituees escortdames tussen
Gek he?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:40 schreef ScudRaket het volgende:
Degene die de hapkuilen niet kan traceren.
Het lijkt hier Pacman wel, al dat gehap![]()
Ahum, een bestuurlijke functie binnen een studentenvereniging op je CV is een pluspunt voor de meeste alle grote bedrijven. Afgezien van de contacten die je opdoet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Triest ben je iig wel als je in zo'n bestuur zit. Is echt iets voor mensen die tot hun 29e studeren omdat ze dom zijn![]()
Dat is nu al de derde keer dat je in dit topic een opmerking maakt richting mij over truckers. Wat is je punt, kereltje?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:32 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Nogmaals: truckers zijn nou ook bepaald niet intelligent....
Oh ja, voor ik het vergeet: WO-ers zijn ook nog eens knapper.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:55 schreef zure_apple het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zucht sommige mensen vragen er ook om gebasht te worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Triest ben je iig wel als je in zo'n bestuur zit. Is echt iets voor mensen die tot hun 29e studeren omdat ze dom zijn![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:08 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat is nu al de derde keer dat je in dit topic een opmerking maakt richting mij over truckers. Wat is je punt, kereltje?
Ik ben 'n student en geen luie, dus ik werk voor m'n geld zodat ik wat rianter kan leven. En ja, dan ben ik inderdaad chauffeur, nou en? Dit blijf ik echt niet doen hoor. Maar 't is ook wel eens leuk om de arbeidsmarkt op een lager niveau te beleven en om ontzettend lompe mensen te ontmoeten bij bedrijven waar je laadt en lost. Ik zal wel naar je zwaaien als ik je voorbij zie cruisen op je palletwagentje door 't een of ander magazijn.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:14 schreef BrauN het volgende:
Hmm, wacht effe, ik zie net dat Dhr. zure_apple verantwoordelijk is voor deel 2 van het truckersafzeiktopic: Vrachtwagenschauffeurs deel 2!!
Frappant! Zijn anti-trucker opmerkingen hebben een dieperliggende oorzaak! Vroeger misbruikt door 'n trucker toen je onderweg met paps en mams naar Frankrijk een plasje deed op een parking?
Gelukkig kun je wel even van je ivoren toren genieten op het moment dat je een hartaanval krijgtquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:07 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ahum, een bestuurlijke functie binnen een studentenvereniging op je CV is een pluspunt voor de meeste...
Deadlines
Dat hele blaatverhaal over 'de logistieke sector op een ander niveau beleven' heeft me overigens een prachtige stage op WO-niveau bij UPS opgeleverd.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:17 schreef Shadowlyse het volgende:
Bovendien kennismaken met de arbeidsmarkt op een ander niveau kan zeker nog van pas komen op het moment dat je een significante positie verwerfd.![]()
Uiteraard gebleven mét vast contract?quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Vonden ze schitterend, dat ik een chauffeursbaan heb
Ik ben blij dat je de gang van zaken in je leven nogalquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat hele blaatverhaal over 'de logistieke sector op een ander niveau beleven' heeft me overigens een prachtige stage op WO-niveau bij UPS opgeleverd.
Vonden ze schitterend, dat ik een chauffeursbaan heb omdat ik zo logistiek in z'n puurste vorm ervaar en ik dat ontzettend interessant vind.
Huh, bij UPS? Neen, slechts meeloopstage om relevante werkervaring op te doen en tijd op te vullen tussen m'n Bachelor en Master. Maar ik sluit niet uit dat ik er voor mijn afstudeerstage weer aan ga kloppen en er dan uiteindelijk wel blijf.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Uiteraard gebleven mét vast contract?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat hele blaatverhaal over 'de logistieke sector op een ander niveau beleven' heeft me overigens een prachtige stage op WO-niveau bij UPS opgeleverd.
Vonden ze schitterend, dat ik een chauffeursbaan heb omdat ik zo logistiek in z'n puurste vorm ervaar en ik dat ontzettend interessant vind.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Maar is dat het gevolg van je opleiding of van je deelname aan de commissies etc.?quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:50 schreef ETA het volgende:
[..]
Zelf ook bestuur gedaan, enkele commissies, student assistentschap, een bachelor en een master in verschillende richtingen, dit alles voor mijn 25e. Gevolg = uitgenodigd en toegelaten tot een exclusief (max 14 man uit heel NL) internationaal studie/soft skills development programma gesponsord door bedrijven, mag ik op hun kosten de wereld rond om mezelf verder te ontwikkelen
hierna natuurlijk een mooie baan bij een van die multinationals
WO'ers hebben wel wat beters te doen dan schoonmaken, MBO'ers daarentegen doen relevante werkervaring opquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:14 schreef bigore het volgende:
...
kijk alleen naar de gorigheid van studentenwoningen, nee dat spreekt over intelligentie, rot op man.
Oeh, die zit!quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
WO'ers hebben wel wat beters te doen dan schoonmaken, MBO'ers daarentegen doen relevante werkervaring op![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:39 schreef immortalsean het volgende:
WO'ers hebben wel wat beters te doen dan schoonmaken, MBO'ers daarentegen doen relevante werkervaring op![]()
IRL zou deze discussie snel klaar zijn, want MBO'ers slaan er allemaal keihard op, stuk voor stuk!quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:46 schreef Friek_ het volgende:
Geweldig dit soort topics.![]()
Van die boze, in eer gekrenkte MBO'ers die achter hun PC kruipen om vervolgens hun hersenen hard te laten kraken op een slecht onderbouwd betoog, die de volgende minuut nog wordt onderuit geschoffeld door een willekeurige WO'er. Het getuigt ook niet van veel intelligentie dat praktisch ingestelde mensen zoals MBO'ers op theoretische wijze (dmv. een geschreven opinie) hun punt duidelijk willen maken; ze vechten namelijk tegen de mensen die het beste theoretisch kunnen denken van allemaal (lees: de WO'ers).
+1 inzichtvolquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:53 schreef Guusie het volgende:
Heren, (lees: mede-wo'ers) succes, maar gun ze niet teveel van je kostbare tijd, wij zijn immers waardevol voor deze samenleving!
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:49 schreef BrauN het volgende:
[..]
IRL zou deze discussie snel klaar zijn, want MBO'ers slaan er allemaal keihard op, stuk voor stuk!
Nee, generaliseren is mij niet vreemd.
Dit is echt dikke onzin.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:48 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WO
Als ze iemand willen hebben die strategisch / abstract / analitisch moet gaan denken wel ja, Voor het operationele / tactische is dat dus weer MBO / HBO, al is het maar om overkwalificatie tegen te gaan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:56 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dit is echt dikke onzin.
De meeste bedrijven hebben liever academici dan HBO'ers.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
misschien doelt hij op kansloze 'studies' waarin de binding met de samenleving ver te zoeken is, en waarmee je derhalve niet veel anders kunt dan nutteloos zijn in economische zin. echter zijn er volgens mij ook tal van HBO opleidingen die niet bijzonder zinvol zijn, om nog maar niet te spreken over het gros van MBO opleidingen die per definitie al bij benadering zinloos zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:56 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dit is echt dikke onzin.
De meeste bedrijven hebben liever academici dan HBO'ers. Ben je wel eens op een universiteit geweest? Daar word je doodgegooid met flyers voor banen, recruitment dagen, gesponsorde congressen noem het maar op. En dat is voor de overgrote meerderheid geen semi-overheid of overheid.
Oja en dat verhaal over schoonmaken, hoogopgeleide mensen zijn viezer dan laagopgeleide mensen. Dit zal denk ik te maken hebben met de tijd die ze eraan willen besteden, of KUNNEN besteden.
Ik kan het onderzoek ff niet vinden zo snel, maar het is wetenschappelijk bewezen. Bovendien vraag ik me af wat er dom is aan niet schoonmaken. Voor schoonmaken huur je toch gewoon een Fatima of Anita in? Geen probleem
.
overduidelijk gevolg van deze nevenactiviteiten, je geeft aan dat je verder kijkt dan alleen je eigen studie en gemotiveerd bent om jezelf te ontwikkelen in belangrijke aspecten die later belangrijk zijn voor goede functies (communicatie, teamwork, cultural sensitivity, leiderschap, en het gaat verder dan alleen maar jantje laten uitpraten en "managen"). Met een bijbaantje is dit moeilijk aan te tonen aangezien daar de motivatie geld verdienen is, bij de nevenactiviteiten doe je dit vaak als vrijwilliger.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Maar is dat het gevolg van je opleiding of van je deelname aan de commissies etc.?
En had een part-time baan je naast je studie niet hetzelfde opgeleverd?
vond het wel een goed plan van dat WO-only-subforumquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:19 schreef BrauN het volgende:
Prachtig hoe dat laaggeschoold tuig niet doorheeft dat de WO'ers in dit topic alleen maar wat zitten te walgen.
Ben ik nou de enige die hier een potentiële verhoorscène uit Basic Instict x5 ziet?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:55 schreef zure_apple het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik heb MBO gedaan, en heb 1 WO-er en een HBO-er onder me staanquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Iedereen zonder doctorale graad is een sukkel!![]()
Wat walg ik van dat lowlife HBO en MBO scum.
![]()
![]()
Onder je staan? Ben je een verdieping hoger aan 't schoonmaken, mafketel?quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:45 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik heb MBO gedaan, en heb 1 WO-er en een HBO-er onder me staan![]()
Ik blijf het zeggen, WO-ers is niks mis mee, maar met ervaring kom je echt net zo ver
quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Onder je staan? Ben je een verdieping hoger aan 't schoonmaken, mafketel?
Jij bent dan de uitzondering...quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:45 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik heb MBO gedaan, en heb 1 WO-er en een HBO-er onder me staan![]()
Ik blijf het zeggen, WO-ers is niks mis mee, maar met ervaring kom je echt net zo ver
>.<quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:38 schreef bluebit het volgende:
WO Sience ????
bedoel je science? het is niet handig om in dit topic dit soort spelfouten te maken..... (jij, MBO-er)![]()
Inderdaad!!! Ghy afgevallene!quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:38 schreef bluebit het volgende:
WO Sience ????
bedoel je science? het is niet handig om in dit topic dit soort spelfouten te maken..... (jij, MBO-er)![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als ik mijn stukken zelfstandig zou laten schrijven door de secretaresse, dan zou ik de AIVD al op mijn dak hebben wegens het versturen van geheime boodschappen voor al-Qaeda. Secretaresses dienen natuurlijk een ander doel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:48 schreef Xith het volgende:
Hoewel foutloos spellen meer iets is voor de MBO'er - met hun Secretaris opleidingen, echte denkers hoeven niet te spellen natuurlijk!
Je kunt ook zelf naar de koffie-automaat lopenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ik mijn stukken zelfstandig zou laten schrijven door de secretaresse, dan zou ik de AIVD al op mijn dak hebben wegens het versturen van geheime boodschappen voor al-Qaeda. Secretaresses dienen natuurlijk een ander doel.
waarom bekruipt me het gevoel dat ie dat niet bedoelde.....quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf naar de koffie-automaat lopen![]()
Hij bedoelde natuurlijk:quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:13 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom bekruipt me het gevoel dat ie dat niet bedoelde.....
Succes is meer dan alleen gigantisch veel verdienen. Rijkman Groenink komt ook niet in de quote 500 te staan ook niet als hij zijn opties verzilverd. En als je minister wordt dan ben je ook niet enorm rijk maar dan kun je toch wel van zeggen dat je succesvol bent.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef zure_apple het volgende:
Even voor de duidelijkheid: de meeste mensen op de quote 500 hebben geen WO.
WO is dus geen garantie voor succes.
Volhouden kerel, echt volhouden dat WO-ers het ALTIJD beter voor elkaar hebbenquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Of door goed te voetballen. Maar dat leer je noch op WO noch op HBO noch op MBO.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:58 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Succes is meer dan alleen gigantisch veel verdienen. Rijkman Groenink komt ook niet in de quote 500 te staan ook niet als hij zijn opties verzilverd. En als je minister wordt dan ben je ook niet enorm rijk maar dan kun je toch wel van zeggen dat je succesvol bent.
Maar je hebt wel deels gelijk. De mensen die in de quote 500 staan zijn vaak met gezond boerenverstand en een oud-Hollandsche handelsgeest enorm rijk geworden.![]()
Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:21 schreef Frrreek het volgende:
Die drang om mensen met een enigszins (zeer ruim begrip) gelijkwaardig IQ te vergelijken op onderwijsniveau snap ik niet. Ik doe HBO in Arnhem, en daar heb ik meerdere malen "PABO IS GEEN HBO " gehoord; onderling onderscheid wordt constant gemaakt. Fuck dat. Ik ken leuke mensen die op de universiteit zitten, maar ook dikke stakkers. Op het HBO kan ik het velen ook écht niet vinden, terwijl er ook prettige mensen tussen zitten.
Leuk om jezelf alszijnde superieur te positioneren, of jezelf verdedigen omdat "jouw soort" beledigingen om de oren krijgt, maar je mag evengoed m'n ballen likken. Maak eerst die studie van je af, vind een goede baan, bereik wat, en kom dan patsen. Zolang je niks nuttigs hebt betekent voor de samenleving (cq. bepaalde boeken lezen, tentamens maken e.d.) of je eigen portomonnee maak je op mij geen indruk.
Goed zijn in wat? Geld verdienen? Werken? Een 25 jarige laborant met een diploma van het middelbaar laboratorium-onderwijs gaan vergelijken met een 25 jarige promovendus, dat is niet echt eerlijk. Een MLO’er heeft op die leeftijd veel meer werkervaring en zal ook niet gek veel minder verdienen. Practisch gezien is deze MLO’er beter dan de promovendus.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.
Leuke poging, maar niet grappig.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:23 schreef Hijacking het volgende:
altijd als ik game kom ik er zo achter wie de mbo'ers zijn tering campers
Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmakenquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Goed zijn in wat? Geld verdienen? Werken? Een 25 jarige laborant met een diploma van het middelbaar laboratorium-onderwijs gaan vergelijken met een 25 jarige promovendus, dat is niet echt eerlijk. Een MLO’er heeft op die leeftijd veel meer werkervaring en zal ook niet gek veel minder verdienen. Practisch gezien is deze MLO’er beter dan de promovendus.
Een promovendus heeft echter meer geleerd om een onderzoek op te zetten en zal meer inzicht hebben in het vergaren van de nodige informatie om het onderzoek te ontwerpen.
Ik heb zelf stage gelopen bij een onderzoeksinstituut en gewerkt met MLO’ers die zeer capabel zijn in wat ze doen en die kloppen mij echt wel met het uitvoeren van experimenten e.d.
Maar dat is dus juist het punt. MBO’ers zijn vaak praktischer opgeleid en WO’ers meer theoretisch. Ik vind het dan ook beter om dit soort discussies te voeren in termen van ‘practisch’ en ‘theoretisch’. Mijn inziens betekent hoe theoretischer vaardig niet per sé hoger qua niveau.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmaken, als je zo slim bent denk dan na voordat je zulke onzin praat.
Daarbij is het ook vaak zo dat MBO-ers qua intelligentie niet verschillen met WO-ers, maar de motivatie er gewoon niet is.
Al goed,... laten we het eens omdraaien. Hoe vaak krijgen WO'ers niet naar hun hoofd gesmeten dat het corpsballetjes zijn, 3-kraagjes over elkaar dragen, een apartement met 2 vrienden delen (gesponsord door pappie met zijn tandartspraktijk) en dat ze alleen op de kosten van de staat teren door zo lang over hun studie te doen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmaken, als je zo slim bent denk dan na voordat je zulke onzin praat.
Daarbij is het ook vaak zo dat MBO-ers qua intelligentie niet verschillen met WO-ers, maar de motivatie er gewoon niet is.
Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Er zal wel degelijk een verschil in denkniveau zijn, niet alleen minder motivatie. Ik kom op het HBO mensen tegen die vanaf MBO zijn gekomen, en het vervolgens het hogere niveau niet aankunnen, en dat zijn geen uitzonderingen. Het klinkt leuk, 'ik ben slim genoeg voor WO maar ik heb geen motivatie', maar het is uiteindelijk net zo kortzichtig als de zogenaamde superioriteit van WO'ers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:
[..]
De beste metsellui zitten op 't MBO.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef bluebit het volgende:
hoe gaat spreekwoord ook alweer :
een varken met een gouden jasje blijft een varken (ja, ik weet hem echt niet meer, maar de strekking zal wel duidelijk zijn)
[..]
Einstein en Freud hadden gewoon veel motivatie!!111!quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:46 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
![]()
Grootste onzin die ik vandaag gehoord heb. Alsjeblieft zeg, DENK toch eens na voordat je wat zegt!
Laat 'm in de waan, de kerel weet niet beter.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:46 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
![]()
Grootste onzin die ik vandaag gehoord heb. Alsjeblieft zeg, DENK toch eens na voordat je wat zegt!
Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Al goed,... laten we het eens omdraaien. Hoe vaak krijgen WO'ers niet naar hun hoofd gesmeten dat het corpsballetjes zijn, 3-kraagjes over elkaar dragen, een apartement met 2 vrienden delen (gesponsord door pappie met zijn tandartspraktijk) en dat ze alleen op de kosten van de staat teren door zo lang over hun studie te doen?
Vooroordelen zijn er nou eenmaal in beide kampen en volgens mij voldoet het gros van de MBO'ers niet aan de gouden-oorbel-golf-cabrio-kamper en bij de WO'ers weet ik dat het merendeel een afkeer heeft tegen het corporale gebral van sommige studenten.
Het ligt aan het begrip en inlevingsvermogen van de persoon zelf, hoe zijn of haar visie is op andere opleiding'niveaus'. En aan beide kanten heb je kortzichtige mensen.
(niet om te zieken ofzo, maar de TT mist een 'r')
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk dingquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef bluebit het volgende:
hoe gaat spreekwoord ook alweer :
een varken met een gouden jasje blijft een varken (ja, ik weet hem echt niet meer, maar de strekking zal wel duidelijk zijn)
Heb je zelf WO gedaan? Volgens mij niet. Het IS ook gewoon college, en geen les.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)
Je ik-ben-tof attitude begint een beetje te vervelen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
De beste metsellui zitten op 't MBO.
Bedoel je die?
En tegen de professoren moet je gewoon meester en juf zeggenquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:54 schreef TC03 het volgende:
Heb je zelf WO gedaan? Volgens mij niet. Het IS ook gewoon college, en geen les.
Het heet ook college, aap.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)
Overigens blaten MBO'ers ook dat ze 'niet minder zijn' voordat ze zichzelf bewezen hebben, dus dat punt gaat niet op.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.
Maar die standaard voetbaltypes met kort haar hip naar voren is ook geen feest.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:58 schreef BrauN het volgende:
[..]
Het staat mij gewoon tegen dat die figuren een soort ongeschreven regel hebben dat je lang haar moet hebben, een pafferig uiterlijk moet kweken en jezelf een Gooisch accent moet aanmeten, daar pas ik voor.
Maar gelukkig besef je dat dergelijk volk niet representatief is voor WO'ers.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Misschien is mijn zin "het is vaak zo" niet helemaal duidelijk, maar het komt echt voor, het meerendeel van het MBO kan zeker geen WO aan, lijkt me duidelijk, ik heb leerlingen gezien waarvan ik dacht, wtf doe jij op het MBO, ga je niveau doen man, maar daar had ie geen zin, hij wilde zo snel mogelijk van school af.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:13 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Er zal wel degelijk een verschil in denkniveau zijn, niet alleen minder motivatie. Ik kom op het HBO mensen tegen die vanaf MBO zijn gekomen, en het vervolgens het hogere niveau niet aankunnen, en dat zijn geen uitzonderingen. Het klinkt leuk, 'ik ben slim genoeg voor WO maar ik heb geen motivatie', maar het is uiteindelijk net zo kortzichtig als de zogenaamde superioriteit van WO'ers.
Omdat ik één keer een typefout maak concludeer je dat ik de grammaticaregels niet ken? Interessante deductie, knakker. Ik daag je uit meer van dat soort fouten te vinden in mijn postgeschiedenis.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:02 schreef Vaatdoek het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eerst je D's en T's leren![]()
Bij 'vaak' denk ik aan een meerderheid. De gevallen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk uitzonderingen. Dat het uberhaupt voorkomt vind ik niet ongeloofwaardig o.i.d.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:10 schreef bigore het volgende:
[..]
Misschien is mijn zin "het is vaak zo" niet helemaal duidelijk, maar het komt echt voor, het meerendeel van het MBO kan zeker geen WO aan, lijkt me duidelijk, ik heb leerlingen gezien waarvan ik dacht, wtf doe jij op het MBO, ga je niveau doen man, maar daar had ie geen zin, hij wilde zo snel mogelijk van school af.
Echt zo van: "nou, maar jij maakt een taalfout, whehehequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:13 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Omdat ik één keer een typefout maak concludeer je dat ik de grammaticaregels niet ken? Interessante deductie, knakker. Ik daag je uit meer van dat soort fouten te vinden in mijn postgeschiedenis.
Verder is het tekenend dat er verder niet gereageerd wordt op mijn post.
aids is 1 op de 1000 of misschien wel meer, maar men spreekt toch ook over dat het vaak voorkomt? Maar goed, ik snap de verwarring en ik was misschien niet duidelijk. Het komt soms voor, maar ik stoor me er gewoon aan dat WO-ers zich boven andere mensen stellen omdat ze slimmer zijn. Ik ken zat WO-ers die ook echt wel tof zijn(ja ja, ik spreek mezelf tegen, maar dat was meer een opmerking om sommige Fok! knakker WO-ers op stang te jagen), maar gasten zoals Braun en harregarre en die andere knakker vind ik gewoon triest.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:14 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Bij 'vaak' denk ik aan een meerderheid. De gevallen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk uitzonderingen. Dat het uberhaupt voorkomt vind ik niet ongeloofwaardig o.i.d.
laag corpsbalgehalte? Ik ben daar geweest bij een voorlichting voor mijn master en ik vond dat gehalte nou niet echt laag. Wel veel lekkere wijven trouwens!quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:07 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Ik zit in Nijmegen en dat is toch wel een uni met een heel laag corpsbalgehalte, en ik ben het zelf ook totaal niet.
Maar het woord 'les' hoor ik nauwelijks omdat een college iets anders is en 'uni' is gewoon een handige afkorting van universiteit.
Onzin, je praat jezelf een minderwaardigheidscomplex aan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:20 schreef bigore het volgende:
[..]
aids is 1 op de 1000 of misschien wel meer, maar men spreekt toch ook over dat het vaak voorkomt? Maar goed, ik snap de verwarring en ik was misschien niet duidelijk. Het komt soms voor, maar ik stoor me er gewoon aan dat WO-ers zich boven andere mensen stellen omdat ze slimmer zijn. Ik ken zat WO-ers die ook echt wel tof zijn(ja ja, ik spreek mezelf tegen, maar dat was meer een opmerking om sommige Fok! knakker WO-ers op stang te jagen), maar gasten zoals Braun en harregarre en die andere knakker vind ik gewoon triest.
Maar als ze hun huis willen verbouwen willen ze wel dat het gebeurd en vooral niet te langzaam en dat het netjes gebeurd. En dan daarna lopen patsen, ohh kijk mij een mooie uitbouw hebben. Dat die door metselaren en timmermannen in elkaar gezet is maakt ze dan niet uit.
pardon? minderwaardigheidscomplex ben ik een aantal jaren vanaf, ik heb meer medelijden voor de mensen die zo doen eigenlijk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin, je praat jezelf een minderwaardigheidscomplex aan.
Mja, misschien kom jij andere mensen tegen dan ik, dat kan. Maar heeft Nijmegen dan niet de reputatie dat het een links bolwerk is voor langharig werkschuw tuig?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef zure_apple het volgende:
[..]
laag corpsbalgehalte? Ik ben daar geweest bij een voorlichting voor mijn master en ik vond dat gehalte nou niet echt laag. Wel veel lekkere wijven trouwens!
Les is gewoon hetzelfde als college, maar dan voor normale mensen, en uni is niet eens een officiele afkorting![]()
O tof ik ga rokenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:10 schreef Xith het volgende:
[..]
Jij bent dan de uitzondering...
Natuurlijk zijn er voormalige MBOers die nu miljoenen verdienen met hun werk! Dat is hetzelfde als zeggen; "Ik ken iemand die rookt en die is 95 jaar oud geworden". Feit is gewoon dat mensen die roken gemiddeld 10 jaar ouder worden. Feit is ook gewoon dat mensen met WO gemiddeld meer gaan verdienen dan mensen met MBO.
Oooohhhh, ik kijk tegen je op, je bent zo slim joh! is alleen niet van je posts af te lezen, lijkt eerder namelijk van een puber die net het vwo heeft afgerond en naar de WO magquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
als wo-ers geen motivatie hebben halen ze het hbo nog met drie vingers in de neus
![]()
Whehe.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
als wo-ers geen motivatie hebben halen ze het hbo nog met drie vingers in de neus
![]()
Je bewijst jezelf al als je uberhaupt op het WO terecht bent gekomen. VWO is namelijk pittiger dan WO.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:
[..]
Idd. Die WO'ers zitten lekker allemaal in de politiek.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:46 schreef Friek_ het volgende:
Geweldig dit soort topics.![]()
Van die boze, in eer gekrenkte MBO'ers die achter hun PC kruipen om vervolgens hun hersenen hard te laten kraken op een slecht onderbouwd betoog, die de volgende minuut nog wordt onderuit geschoffeld door een willekeurige WO'er. Het getuigt ook niet van veel intelligentie dat praktisch ingestelde mensen zoals MBO'ers op theoretische wijze (dmv. een geschreven opinie) hun punt duidelijk willen maken; ze vechten namelijk tegen de mensen die het beste theoretisch kunnen denken van allemaal (lees: de WO'ers).
quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:02 schreef DR878 het volgende:
Was laatst met een vriend naar een open dag die HBO wilde doen. Ik natuurlijk met mijn 1337 WO skills. Komen we binnenlopen bij de afdeling verpleegkunde. Komen die 2e jaars lekkere verpleegstertjes aankakken: " En jongens lijkt het je wat om verpleegkunde te studeren?". Nadat ze erachter gekomen dat ik geneeskunde deed, begonnen ze me te aanbidden enzo jeweettoch. Op een gegeven moment zat ik dik te flirten met ze zo hehe.
( ja ik heb zowat mijn vmbo trekjes
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |