quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Onder je staan? Ben je een verdieping hoger aan 't schoonmaken, mafketel?
Als ik mijn stukken zelfstandig zou laten schrijven door de secretaresse, dan zou ik de AIVD al op mijn dak hebben wegens het versturen van geheime boodschappen voor al-Qaeda. Secretaresses dienen natuurlijk een ander doel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:48 schreef Xith het volgende:
Hoewel foutloos spellen meer iets is voor de MBO'er - met hun Secretaris opleidingen, echte denkers hoeven niet te spellen natuurlijk!
Je kunt ook zelf naar de koffie-automaat lopenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ik mijn stukken zelfstandig zou laten schrijven door de secretaresse, dan zou ik de AIVD al op mijn dak hebben wegens het versturen van geheime boodschappen voor al-Qaeda. Secretaresses dienen natuurlijk een ander doel.
waarom bekruipt me het gevoel dat ie dat niet bedoelde.....quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf naar de koffie-automaat lopen![]()
Hij bedoelde natuurlijk:quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:13 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom bekruipt me het gevoel dat ie dat niet bedoelde.....
Succes is meer dan alleen gigantisch veel verdienen. Rijkman Groenink komt ook niet in de quote 500 te staan ook niet als hij zijn opties verzilverd. En als je minister wordt dan ben je ook niet enorm rijk maar dan kun je toch wel van zeggen dat je succesvol bent.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef zure_apple het volgende:
Even voor de duidelijkheid: de meeste mensen op de quote 500 hebben geen WO.
WO is dus geen garantie voor succes.
Volhouden kerel, echt volhouden dat WO-ers het ALTIJD beter voor elkaar hebbenquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Onder je staan? Ben je een verdieping hoger aan 't schoonmaken, mafketel?
Of door goed te voetballen. Maar dat leer je noch op WO noch op HBO noch op MBO.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:58 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Succes is meer dan alleen gigantisch veel verdienen. Rijkman Groenink komt ook niet in de quote 500 te staan ook niet als hij zijn opties verzilverd. En als je minister wordt dan ben je ook niet enorm rijk maar dan kun je toch wel van zeggen dat je succesvol bent.
Maar je hebt wel deels gelijk. De mensen die in de quote 500 staan zijn vaak met gezond boerenverstand en een oud-Hollandsche handelsgeest enorm rijk geworden.![]()
Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:21 schreef Frrreek het volgende:
Die drang om mensen met een enigszins (zeer ruim begrip) gelijkwaardig IQ te vergelijken op onderwijsniveau snap ik niet. Ik doe HBO in Arnhem, en daar heb ik meerdere malen "PABO IS GEEN HBO " gehoord; onderling onderscheid wordt constant gemaakt. Fuck dat. Ik ken leuke mensen die op de universiteit zitten, maar ook dikke stakkers. Op het HBO kan ik het velen ook écht niet vinden, terwijl er ook prettige mensen tussen zitten.
Leuk om jezelf alszijnde superieur te positioneren, of jezelf verdedigen omdat "jouw soort" beledigingen om de oren krijgt, maar je mag evengoed m'n ballen likken. Maak eerst die studie van je af, vind een goede baan, bereik wat, en kom dan patsen. Zolang je niks nuttigs hebt betekent voor de samenleving (cq. bepaalde boeken lezen, tentamens maken e.d.) of je eigen portomonnee maak je op mij geen indruk.
Goed zijn in wat? Geld verdienen? Werken? Een 25 jarige laborant met een diploma van het middelbaar laboratorium-onderwijs gaan vergelijken met een 25 jarige promovendus, dat is niet echt eerlijk. Een MLO’er heeft op die leeftijd veel meer werkervaring en zal ook niet gek veel minder verdienen. Practisch gezien is deze MLO’er beter dan de promovendus.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.
Leuke poging, maar niet grappig.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:23 schreef Hijacking het volgende:
altijd als ik game kom ik er zo achter wie de mbo'ers zijn tering campers
Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmakenquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Goed zijn in wat? Geld verdienen? Werken? Een 25 jarige laborant met een diploma van het middelbaar laboratorium-onderwijs gaan vergelijken met een 25 jarige promovendus, dat is niet echt eerlijk. Een MLO’er heeft op die leeftijd veel meer werkervaring en zal ook niet gek veel minder verdienen. Practisch gezien is deze MLO’er beter dan de promovendus.
Een promovendus heeft echter meer geleerd om een onderzoek op te zetten en zal meer inzicht hebben in het vergaren van de nodige informatie om het onderzoek te ontwerpen.
Ik heb zelf stage gelopen bij een onderzoeksinstituut en gewerkt met MLO’ers die zeer capabel zijn in wat ze doen en die kloppen mij echt wel met het uitvoeren van experimenten e.d.
Maar dat is dus juist het punt. MBO’ers zijn vaak praktischer opgeleid en WO’ers meer theoretisch. Ik vind het dan ook beter om dit soort discussies te voeren in termen van ‘practisch’ en ‘theoretisch’. Mijn inziens betekent hoe theoretischer vaardig niet per sé hoger qua niveau.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmaken, als je zo slim bent denk dan na voordat je zulke onzin praat.
Daarbij is het ook vaak zo dat MBO-ers qua intelligentie niet verschillen met WO-ers, maar de motivatie er gewoon niet is.
Al goed,... laten we het eens omdraaien. Hoe vaak krijgen WO'ers niet naar hun hoofd gesmeten dat het corpsballetjes zijn, 3-kraagjes over elkaar dragen, een apartement met 2 vrienden delen (gesponsord door pappie met zijn tandartspraktijk) en dat ze alleen op de kosten van de staat teren door zo lang over hun studie te doen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmaken, als je zo slim bent denk dan na voordat je zulke onzin praat.
Daarbij is het ook vaak zo dat MBO-ers qua intelligentie niet verschillen met WO-ers, maar de motivatie er gewoon niet is.
Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Er zal wel degelijk een verschil in denkniveau zijn, niet alleen minder motivatie. Ik kom op het HBO mensen tegen die vanaf MBO zijn gekomen, en het vervolgens het hogere niveau niet aankunnen, en dat zijn geen uitzonderingen. Het klinkt leuk, 'ik ben slim genoeg voor WO maar ik heb geen motivatie', maar het is uiteindelijk net zo kortzichtig als de zogenaamde superioriteit van WO'ers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:
[..]
De beste metsellui zitten op 't MBO.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef bluebit het volgende:
hoe gaat spreekwoord ook alweer :
een varken met een gouden jasje blijft een varken (ja, ik weet hem echt niet meer, maar de strekking zal wel duidelijk zijn)
[..]
Einstein en Freud hadden gewoon veel motivatie!!111!quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:46 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
![]()
Grootste onzin die ik vandaag gehoord heb. Alsjeblieft zeg, DENK toch eens na voordat je wat zegt!
Laat 'm in de waan, de kerel weet niet beter.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:46 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
![]()
Grootste onzin die ik vandaag gehoord heb. Alsjeblieft zeg, DENK toch eens na voordat je wat zegt!
Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Al goed,... laten we het eens omdraaien. Hoe vaak krijgen WO'ers niet naar hun hoofd gesmeten dat het corpsballetjes zijn, 3-kraagjes over elkaar dragen, een apartement met 2 vrienden delen (gesponsord door pappie met zijn tandartspraktijk) en dat ze alleen op de kosten van de staat teren door zo lang over hun studie te doen?
Vooroordelen zijn er nou eenmaal in beide kampen en volgens mij voldoet het gros van de MBO'ers niet aan de gouden-oorbel-golf-cabrio-kamper en bij de WO'ers weet ik dat het merendeel een afkeer heeft tegen het corporale gebral van sommige studenten.
Het ligt aan het begrip en inlevingsvermogen van de persoon zelf, hoe zijn of haar visie is op andere opleiding'niveaus'. En aan beide kanten heb je kortzichtige mensen.
(niet om te zieken ofzo, maar de TT mist een 'r')
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk dingquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef bluebit het volgende:
hoe gaat spreekwoord ook alweer :
een varken met een gouden jasje blijft een varken (ja, ik weet hem echt niet meer, maar de strekking zal wel duidelijk zijn)
Heb je zelf WO gedaan? Volgens mij niet. Het IS ook gewoon college, en geen les.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)
Je ik-ben-tof attitude begint een beetje te vervelen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
De beste metsellui zitten op 't MBO.
Bedoel je die?
En tegen de professoren moet je gewoon meester en juf zeggenquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:54 schreef TC03 het volgende:
Heb je zelf WO gedaan? Volgens mij niet. Het IS ook gewoon college, en geen les.
Het heet ook college, aap.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)
Overigens blaten MBO'ers ook dat ze 'niet minder zijn' voordat ze zichzelf bewezen hebben, dus dat punt gaat niet op.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.
Maar die standaard voetbaltypes met kort haar hip naar voren is ook geen feest.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:58 schreef BrauN het volgende:
[..]
Het staat mij gewoon tegen dat die figuren een soort ongeschreven regel hebben dat je lang haar moet hebben, een pafferig uiterlijk moet kweken en jezelf een Gooisch accent moet aanmeten, daar pas ik voor.
Maar gelukkig besef je dat dergelijk volk niet representatief is voor WO'ers.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Misschien is mijn zin "het is vaak zo" niet helemaal duidelijk, maar het komt echt voor, het meerendeel van het MBO kan zeker geen WO aan, lijkt me duidelijk, ik heb leerlingen gezien waarvan ik dacht, wtf doe jij op het MBO, ga je niveau doen man, maar daar had ie geen zin, hij wilde zo snel mogelijk van school af.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:13 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Er zal wel degelijk een verschil in denkniveau zijn, niet alleen minder motivatie. Ik kom op het HBO mensen tegen die vanaf MBO zijn gekomen, en het vervolgens het hogere niveau niet aankunnen, en dat zijn geen uitzonderingen. Het klinkt leuk, 'ik ben slim genoeg voor WO maar ik heb geen motivatie', maar het is uiteindelijk net zo kortzichtig als de zogenaamde superioriteit van WO'ers.
Omdat ik één keer een typefout maak concludeer je dat ik de grammaticaregels niet ken? Interessante deductie, knakker. Ik daag je uit meer van dat soort fouten te vinden in mijn postgeschiedenis.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:02 schreef Vaatdoek het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eerst je D's en T's leren![]()
Bij 'vaak' denk ik aan een meerderheid. De gevallen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk uitzonderingen. Dat het uberhaupt voorkomt vind ik niet ongeloofwaardig o.i.d.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:10 schreef bigore het volgende:
[..]
Misschien is mijn zin "het is vaak zo" niet helemaal duidelijk, maar het komt echt voor, het meerendeel van het MBO kan zeker geen WO aan, lijkt me duidelijk, ik heb leerlingen gezien waarvan ik dacht, wtf doe jij op het MBO, ga je niveau doen man, maar daar had ie geen zin, hij wilde zo snel mogelijk van school af.
Echt zo van: "nou, maar jij maakt een taalfout, whehehequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:13 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Omdat ik één keer een typefout maak concludeer je dat ik de grammaticaregels niet ken? Interessante deductie, knakker. Ik daag je uit meer van dat soort fouten te vinden in mijn postgeschiedenis.
Verder is het tekenend dat er verder niet gereageerd wordt op mijn post.
aids is 1 op de 1000 of misschien wel meer, maar men spreekt toch ook over dat het vaak voorkomt? Maar goed, ik snap de verwarring en ik was misschien niet duidelijk. Het komt soms voor, maar ik stoor me er gewoon aan dat WO-ers zich boven andere mensen stellen omdat ze slimmer zijn. Ik ken zat WO-ers die ook echt wel tof zijn(ja ja, ik spreek mezelf tegen, maar dat was meer een opmerking om sommige Fok! knakker WO-ers op stang te jagen), maar gasten zoals Braun en harregarre en die andere knakker vind ik gewoon triest.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:14 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Bij 'vaak' denk ik aan een meerderheid. De gevallen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk uitzonderingen. Dat het uberhaupt voorkomt vind ik niet ongeloofwaardig o.i.d.
laag corpsbalgehalte? Ik ben daar geweest bij een voorlichting voor mijn master en ik vond dat gehalte nou niet echt laag. Wel veel lekkere wijven trouwens!quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:07 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Ik zit in Nijmegen en dat is toch wel een uni met een heel laag corpsbalgehalte, en ik ben het zelf ook totaal niet.
Maar het woord 'les' hoor ik nauwelijks omdat een college iets anders is en 'uni' is gewoon een handige afkorting van universiteit.
Onzin, je praat jezelf een minderwaardigheidscomplex aan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:20 schreef bigore het volgende:
[..]
aids is 1 op de 1000 of misschien wel meer, maar men spreekt toch ook over dat het vaak voorkomt? Maar goed, ik snap de verwarring en ik was misschien niet duidelijk. Het komt soms voor, maar ik stoor me er gewoon aan dat WO-ers zich boven andere mensen stellen omdat ze slimmer zijn. Ik ken zat WO-ers die ook echt wel tof zijn(ja ja, ik spreek mezelf tegen, maar dat was meer een opmerking om sommige Fok! knakker WO-ers op stang te jagen), maar gasten zoals Braun en harregarre en die andere knakker vind ik gewoon triest.
Maar als ze hun huis willen verbouwen willen ze wel dat het gebeurd en vooral niet te langzaam en dat het netjes gebeurd. En dan daarna lopen patsen, ohh kijk mij een mooie uitbouw hebben. Dat die door metselaren en timmermannen in elkaar gezet is maakt ze dan niet uit.
pardon? minderwaardigheidscomplex ben ik een aantal jaren vanaf, ik heb meer medelijden voor de mensen die zo doen eigenlijk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin, je praat jezelf een minderwaardigheidscomplex aan.
Mja, misschien kom jij andere mensen tegen dan ik, dat kan. Maar heeft Nijmegen dan niet de reputatie dat het een links bolwerk is voor langharig werkschuw tuig?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef zure_apple het volgende:
[..]
laag corpsbalgehalte? Ik ben daar geweest bij een voorlichting voor mijn master en ik vond dat gehalte nou niet echt laag. Wel veel lekkere wijven trouwens!
Les is gewoon hetzelfde als college, maar dan voor normale mensen, en uni is niet eens een officiele afkorting![]()
O tof ik ga rokenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:10 schreef Xith het volgende:
[..]
Jij bent dan de uitzondering...
Natuurlijk zijn er voormalige MBOers die nu miljoenen verdienen met hun werk! Dat is hetzelfde als zeggen; "Ik ken iemand die rookt en die is 95 jaar oud geworden". Feit is gewoon dat mensen die roken gemiddeld 10 jaar ouder worden. Feit is ook gewoon dat mensen met WO gemiddeld meer gaan verdienen dan mensen met MBO.
Oooohhhh, ik kijk tegen je op, je bent zo slim joh! is alleen niet van je posts af te lezen, lijkt eerder namelijk van een puber die net het vwo heeft afgerond en naar de WO magquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
als wo-ers geen motivatie hebben halen ze het hbo nog met drie vingers in de neus
![]()
Whehe.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
als wo-ers geen motivatie hebben halen ze het hbo nog met drie vingers in de neus
![]()
Je bewijst jezelf al als je uberhaupt op het WO terecht bent gekomen. VWO is namelijk pittiger dan WO.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:
[..]
Idd. Die WO'ers zitten lekker allemaal in de politiek.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:46 schreef Friek_ het volgende:
Geweldig dit soort topics.![]()
Van die boze, in eer gekrenkte MBO'ers die achter hun PC kruipen om vervolgens hun hersenen hard te laten kraken op een slecht onderbouwd betoog, die de volgende minuut nog wordt onderuit geschoffeld door een willekeurige WO'er. Het getuigt ook niet van veel intelligentie dat praktisch ingestelde mensen zoals MBO'ers op theoretische wijze (dmv. een geschreven opinie) hun punt duidelijk willen maken; ze vechten namelijk tegen de mensen die het beste theoretisch kunnen denken van allemaal (lees: de WO'ers).
quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:02 schreef DR878 het volgende:
Was laatst met een vriend naar een open dag die HBO wilde doen. Ik natuurlijk met mijn 1337 WO skills. Komen we binnenlopen bij de afdeling verpleegkunde. Komen die 2e jaars lekkere verpleegstertjes aankakken: " En jongens lijkt het je wat om verpleegkunde te studeren?". Nadat ze erachter gekomen dat ik geneeskunde deed, begonnen ze me te aanbidden enzo jeweettoch. Op een gegeven moment zat ik dik te flirten met ze zo hehe.
( ja ik heb zowat mijn vmbo trekjes
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |