abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49215749
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Onder je staan? Ben je een verdieping hoger aan 't schoonmaken, mafketel?
pi_49215829
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:48 schreef Xith het volgende:
Hoewel foutloos spellen meer iets is voor de MBO'er - met hun Secretaris opleidingen, echte denkers hoeven niet te spellen natuurlijk!
Als ik mijn stukken zelfstandig zou laten schrijven door de secretaresse, dan zou ik de AIVD al op mijn dak hebben wegens het versturen van geheime boodschappen voor al-Qaeda. Secretaresses dienen natuurlijk een ander doel.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:08:50 #253
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49215977
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als ik mijn stukken zelfstandig zou laten schrijven door de secretaresse, dan zou ik de AIVD al op mijn dak hebben wegens het versturen van geheime boodschappen voor al-Qaeda. Secretaresses dienen natuurlijk een ander doel.
Je kunt ook zelf naar de koffie-automaat lopen
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_49216116
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:08 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf naar de koffie-automaat lopen
waarom bekruipt me het gevoel dat ie dat niet bedoelde.....
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:32:47 #255
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_49216663
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:13 schreef bluebit het volgende:

[..]

waarom bekruipt me het gevoel dat ie dat niet bedoelde.....
Hij bedoelde natuurlijk:

• Het opnemen van de telefoon
  • Het maken en afzeggen van afspraken
  • Het typen van een gedicteerde brief
  • het reserveren van vergaderruimtes

etc
  • hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
    pi_49216833
    Even voor de duidelijkheid: de meeste mensen op de quote 500 hebben geen WO.

WO is dus geen garantie voor succes.
    Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
    Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
      donderdag 10 mei 2007 @ 10:58:36 #257
    93438 Shadowlyse
    Ja zo gaat dat he
    pi_49217547
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef zure_apple het volgende:
    Even voor de duidelijkheid: de meeste mensen op de quote 500 hebben geen WO.

WO is dus geen garantie voor succes.
    Succes is meer dan alleen gigantisch veel verdienen. Rijkman Groenink komt ook niet in de quote 500 te staan ook niet als hij zijn opties verzilverd. En als je minister wordt dan ben je ook niet enorm rijk maar dan kun je toch wel van zeggen dat je succesvol bent.

Maar je hebt wel deels gelijk. De mensen die in de quote 500 staan zijn vaak met gezond boerenverstand en een oud-Hollandsche handelsgeest enorm rijk geworden.
    hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
    pi_49218161
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Onder je staan? Ben je een verdieping hoger aan 't schoonmaken, mafketel?
    Volhouden kerel, echt volhouden dat WO-ers het ALTIJD beter voor elkaar hebben , ik bedoel, ik zou liegen als ik zeg dat WO-ers het niet verder schoppen als MBO of HBO-ers, maar dat geldt niet voor elke WO-er. Daarbij vind ik geluk belangrijker als poen of intelligentie, maar goed.

Hoe minderwaardig je mij of wie dan ook behandeld, mij heb je er echt niet mee, ik heb precies wat ik wil hebben in me leven, zorg jij nou maar dat je naast je baan ook de rest voor elkaar krijgt.

[ Bericht 8% gewijzigd door bigore op 10-05-2007 11:19:44 ]
      donderdag 10 mei 2007 @ 11:19:39 #259
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_49218382
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 10:58 schreef Shadowlyse het volgende:

[..]

Succes is meer dan alleen gigantisch veel verdienen. Rijkman Groenink komt ook niet in de quote 500 te staan ook niet als hij zijn opties verzilverd. En als je minister wordt dan ben je ook niet enorm rijk maar dan kun je toch wel van zeggen dat je succesvol bent.

Maar je hebt wel deels gelijk. De mensen die in de quote 500 staan zijn vaak met gezond boerenverstand en een oud-Hollandsche handelsgeest enorm rijk geworden.
    Of door goed te voetballen. Maar dat leer je noch op WO noch op HBO noch op MBO.
    pi_49218453
    Die drang om mensen met een enigszins (zeer ruim begrip) gelijkwaardig IQ te vergelijken op onderwijsniveau snap ik niet. Ik doe HBO in Arnhem, en daar heb ik meerdere malen "PABO IS GEEN HBO " gehoord; onderling onderscheid wordt constant gemaakt. Fuck dat. Ik ken leuke mensen die op de universiteit zitten, maar ook dikke stakkers. Op het HBO kan ik het velen ook écht niet vinden, terwijl er ook prettige mensen tussen zitten.

Leuk om jezelf alszijnde superieur te positioneren, of jezelf verdedigen omdat "jouw soort" beledigingen om de oren krijgt, maar je mag evengoed m'n ballen likken. Maak eerst die studie van je af, vind een goede baan, bereik wat, en kom dan patsen. Zolang je niks nuttigs hebt betekent voor de samenleving (cq. bepaalde boeken lezen, tentamens maken e.d.) of je eigen portomonnee maak je op mij geen indruk.
    pi_49218511
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 11:21 schreef Frrreek het volgende:

Die drang om mensen met een enigszins (zeer ruim begrip) gelijkwaardig IQ te vergelijken op onderwijsniveau snap ik niet. Ik doe HBO in Arnhem, en daar heb ik meerdere malen "PABO IS GEEN HBO " gehoord; onderling onderscheid wordt constant gemaakt. Fuck dat. Ik ken leuke mensen die op de universiteit zitten, maar ook dikke stakkers. Op het HBO kan ik het velen ook écht niet vinden, terwijl er ook prettige mensen tussen zitten.

Leuk om jezelf alszijnde superieur te positioneren, of jezelf verdedigen omdat "jouw soort" beledigingen om de oren krijgt, maar je mag evengoed m'n ballen likken. Maak eerst die studie van je af, vind een goede baan, bereik wat, en kom dan patsen. Zolang je niks nuttigs hebt betekent voor de samenleving (cq. bepaalde boeken lezen, tentamens maken e.d.) of je eigen portomonnee maak je op mij geen indruk.
    Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.
      donderdag 10 mei 2007 @ 11:23:06 #262
    167671 Hijacking
    wat is je probleem ?
    pi_49218519
    altijd als ik game kom ik er zo achter wie de mbo'ers zijn tering campers
    happen naar de baas
      donderdag 10 mei 2007 @ 11:42:37 #263
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_49219171
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef bigore het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de bek, dat is namelijk exact wat WO-ers doen, blaten hoe goed ze zijn voordat ze zich bewezen hebben.
    Goed zijn in wat? Geld verdienen? Werken? Een 25 jarige laborant met een diploma van het middelbaar laboratorium-onderwijs gaan vergelijken met een 25 jarige promovendus, dat is niet echt eerlijk. Een MLO’er heeft op die leeftijd veel meer werkervaring en zal ook niet gek veel minder verdienen. Practisch gezien is deze MLO’er beter dan de promovendus.
    Een promovendus heeft echter meer geleerd om een onderzoek op te zetten en zal meer inzicht hebben in het vergaren van de nodige informatie om het onderzoek te ontwerpen.

Ik heb zelf stage gelopen bij een onderzoeksinstituut en gewerkt met MLO’ers die zeer capabel zijn in wat ze doen en die kloppen mij echt wel met het uitvoeren van experimenten e.d.

Maar dat is dus juist het punt. MBO’ers zijn vaak praktischer opgeleid en WO’ers meer theoretisch. Ik vind het dan ook beter om dit soort discussies te voeren in termen van ‘practisch’ en ‘theoretisch’. Mijn inziens betekent hoe theoretischer vaardig niet per sé hoger qua niveau.
    pi_49219218
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 11:23 schreef Hijacking het volgende:
    altijd als ik game kom ik er zo achter wie de mbo'ers zijn tering campers
    Leuke poging, maar niet grappig.

donderdag 10 mei 2007 @ 11:45:35 #265
    167671 Hijacking
    wat is je probleem ?
    pi_49219261
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 11:44 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Leuke poging, maar niet grappig.

happen naar de baas
    pi_49219570
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 11:42 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Goed zijn in wat? Geld verdienen? Werken? Een 25 jarige laborant met een diploma van het middelbaar laboratorium-onderwijs gaan vergelijken met een 25 jarige promovendus, dat is niet echt eerlijk. Een MLO’er heeft op die leeftijd veel meer werkervaring en zal ook niet gek veel minder verdienen. Practisch gezien is deze MLO’er beter dan de promovendus.
    Een promovendus heeft echter meer geleerd om een onderzoek op te zetten en zal meer inzicht hebben in het vergaren van de nodige informatie om het onderzoek te ontwerpen.

Ik heb zelf stage gelopen bij een onderzoeksinstituut en gewerkt met MLO’ers die zeer capabel zijn in wat ze doen en die kloppen mij echt wel met het uitvoeren van experimenten e.d.

Maar dat is dus juist het punt. MBO’ers zijn vaak praktischer opgeleid en WO’ers meer theoretisch. Ik vind het dan ook beter om dit soort discussies te voeren in termen van ‘practisch’ en ‘theoretisch’. Mijn inziens betekent hoe theoretischer vaardig niet per sé hoger qua niveau.
    Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmaken , als je zo slim bent denk dan na voordat je zulke onzin praat.

Daarbij is het ook vaak zo dat MBO-ers qua intelligentie niet verschillen met WO-ers, maar de motivatie er gewoon niet is.
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:09:07 #267
    174875 Stigma
    Bonbonnetje?
    pi_49219986
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef bigore het volgende:

[..]

Het gaat mij ook niet om de discussie of een WO-er meer inzicht heeft als een MBO-er of wat dan ook, het gaat me vooral om het punt dat WO-ers vaak minderwaardig doen tegenover MBO-ers...net zoals de opmerking hierboven dat ik aan de schoonmaak zou zitten, alsof er MBO-ers schoonmaken , als je zo slim bent denk dan na voordat je zulke onzin praat.

Daarbij is het ook vaak zo dat MBO-ers qua intelligentie niet verschillen met WO-ers, maar de motivatie er gewoon niet is.

Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:11:35 #268
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_49220063
    quote:

[..]

Al goed,... laten we het eens omdraaien. Hoe vaak krijgen WO'ers niet naar hun hoofd gesmeten dat het corpsballetjes zijn, 3-kraagjes over elkaar dragen, een apartement met 2 vrienden delen (gesponsord door pappie met zijn tandartspraktijk) en dat ze alleen op de kosten van de staat teren door zo lang over hun studie te doen?
    Vooroordelen zijn er nou eenmaal in beide kampen en volgens mij voldoet het gros van de MBO'ers niet aan de gouden-oorbel-golf-cabrio-kamper en bij de WO'ers weet ik dat het merendeel een afkeer heeft tegen het corporale gebral van sommige studenten.

Het ligt aan het begrip en inlevingsvermogen van de persoon zelf, hoe zijn of haar visie is op andere opleiding'niveaus'. En aan beide kanten heb je kortzichtige mensen.

(niet om te zieken ofzo, maar de TT mist een 'r')
    pi_49220127
    quote:

[..]

Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Er zal wel degelijk een verschil in denkniveau zijn, niet alleen minder motivatie. Ik kom op het HBO mensen tegen die vanaf MBO zijn gekomen, en het vervolgens het hogere niveau niet aankunnen, en dat zijn geen uitzonderingen. Het klinkt leuk, 'ik ben slim genoeg voor WO maar ik heb geen motivatie', maar het is uiteindelijk net zo kortzichtig als de zogenaamde superioriteit van WO'ers.
    pi_49221104
    hoe gaat spreekwoord ook alweer :
    een varken met een gouden jasje blijft een varken ( ja, ik weet hem echt niet meer, maar de strekking zal wel duidelijk zijn)
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:43:37 #271
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49221185
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef bluebit het volgende:
    een varken met een gouden jasje blijft een varken ( ja, ik weet hem echt niet meer, maar de strekking zal wel duidelijk zijn)
    De beste metsellui zitten op 't MBO.

Bedoel je die?
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:46:30 #272
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_49221281
    quote:

[..]

Grootste onzin die ik vandaag gehoord heb. Alsjeblieft zeg, DENK toch eens na voordat je wat zegt!
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_49221379
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Grootste onzin die ik vandaag gehoord heb. Alsjeblieft zeg, DENK toch eens na voordat je wat zegt!
    Einstein en Freud hadden gewoon veel motivatie!!111!
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:49:00 #274
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49221383
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Laat 'm in de waan, de kerel weet niet beter.
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:50:31 #275
    53267 TC03
    pi_49221439
    Overigens gaat intelligentie ook wel samen met interesse. Als je nergens motivatie voor hebt, hoe weet je dan of je slim bent?
    pi_49221488
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Al goed,... laten we het eens omdraaien. Hoe vaak krijgen WO'ers niet naar hun hoofd gesmeten dat het corpsballetjes zijn, 3-kraagjes over elkaar dragen, een apartement met 2 vrienden delen (gesponsord door pappie met zijn tandartspraktijk) en dat ze alleen op de kosten van de staat teren door zo lang over hun studie te doen?
    Vooroordelen zijn er nou eenmaal in beide kampen en volgens mij voldoet het gros van de MBO'ers niet aan de gouden-oorbel-golf-cabrio-kamper en bij de WO'ers weet ik dat het merendeel een afkeer heeft tegen het corporale gebral van sommige studenten.

Het ligt aan het begrip en inlevingsvermogen van de persoon zelf, hoe zijn of haar visie is op andere opleiding'niveaus'. En aan beide kanten heb je kortzichtige mensen.

(niet om te zieken ofzo, maar de TT mist een 'r')
    Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:52:17 #277
    174875 Stigma
    Bonbonnetje?
    pi_49221497
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef bluebit het volgende:
    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding
    Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:54:23 #278
    53267 TC03
    pi_49221582
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:51 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Op de universiteiten zitten inderdaad ook veel normale mensen. Maar de mensen die getypeert worden als corpsbal etc. zijn nou ook exact die mensen die 'uni' ipv universiteit zeggen, ze hebben 'college' ipv les, ze gaan naar de 'uni' ipv naar school, hbo'ers zijn extreem dom (in hun ogen)
    Heb je zelf WO gedaan? Volgens mij niet. Het IS ook gewoon college, en geen les.
    pi_49221652
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:43 schreef BrauN het volgende:

[..]

De beste metsellui zitten op 't MBO.

Bedoel je die?
    Je ik-ben-tof attitude begint een beetje te vervelen.
    pi_49221659
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:54 schreef TC03 het volgende:

Heb je zelf WO gedaan? Volgens mij niet. Het IS ook gewoon college, en geen les.
    En tegen de professoren moet je gewoon meester en juf zeggen
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:58:01 #281
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49221698
    quote:

[..]

Het heet ook college, aap.

En wat betreft 'uni' ben ik het met je eens. Echt, wat 'n kutwoord zeg.

Ik kan me voorstellen dat 'buitenstaanders' zich storen aan corpsballen, ik ook, ik zit dan ook niet bij een studentenvereniging. Het staat mij gewoon tegen dat die figuren een soort ongeschreven regel hebben dat je lang haar moet hebben, een pafferig uiterlijk moet kweken en jezelf een Gooisch accent moet aanmeten, daar pas ik voor.

Maar gelukkig besef je dat dergelijk volk niet representatief is voor WO'ers.
      donderdag 10 mei 2007 @ 12:58:54 #282
    53267 TC03
    pi_49221728
    quote:

[..]

Overigens blaten MBO'ers ook dat ze 'niet minder zijn' voordat ze zichzelf bewezen hebben, dus dat punt gaat niet op.
    pi_49221917
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:58 schreef BrauN het volgende:

[..]
    Het staat mij gewoon tegen dat die figuren een soort ongeschreven regel hebben dat je lang haar moet hebben, een pafferig uiterlijk moet kweken en jezelf een Gooisch accent moet aanmeten, daar pas ik voor.

Maar gelukkig besef je dat dergelijk volk niet representatief is voor WO'ers.
    Maar die standaard voetbaltypes met kort haar hip naar voren is ook geen feest.
    Pafferig uiterlijk; bier.
    Soms komen mensen die studeren uit 't Gooi. (ja écht _! )
      donderdag 10 mei 2007 @ 13:07:41 #284
    171950 Victor_Eremita
    Tederheidsmachine
    pi_49222030
    quote:

[..]

Ik zit in Nijmegen en dat is toch wel een uni met een heel laag corpsbalgehalte, en ik ben het zelf ook totaal niet.

Maar het woord 'les' hoor ik nauwelijks omdat een college iets anders is en 'uni' is gewoon een handige afkorting van universiteit.
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_49222160
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 12:13 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Er zal wel degelijk een verschil in denkniveau zijn, niet alleen minder motivatie. Ik kom op het HBO mensen tegen die vanaf MBO zijn gekomen, en het vervolgens het hogere niveau niet aankunnen, en dat zijn geen uitzonderingen. Het klinkt leuk, 'ik ben slim genoeg voor WO maar ik heb geen motivatie', maar het is uiteindelijk net zo kortzichtig als de zogenaamde superioriteit van WO'ers.
    Misschien is mijn zin "het is vaak zo" niet helemaal duidelijk, maar het komt echt voor, het meerendeel van het MBO kan zeker geen WO aan, lijkt me duidelijk, ik heb leerlingen gezien waarvan ik dacht, wtf doe jij op het MBO, ga je niveau doen man, maar daar had ie geen zin, hij wilde zo snel mogelijk van school af.
      donderdag 10 mei 2007 @ 13:13:11 #286
    171950 Victor_Eremita
    Tederheidsmachine
    pi_49222257
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 08:02 schreef Vaatdoek het volgende:

[..]

Ga jij nou maar eerst je D's en T's leren
    Omdat ik één keer een typefout maak concludeer je dat ik de grammaticaregels niet ken? Interessante deductie, knakker. Ik daag je uit meer van dat soort fouten te vinden in mijn postgeschiedenis.

Verder is het tekenend dat er verder niet gereageerd wordt op mijn post.
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_49222310
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:10 schreef bigore het volgende:

[..]

Misschien is mijn zin "het is vaak zo" niet helemaal duidelijk, maar het komt echt voor, het meerendeel van het MBO kan zeker geen WO aan, lijkt me duidelijk, ik heb leerlingen gezien waarvan ik dacht, wtf doe jij op het MBO, ga je niveau doen man, maar daar had ie geen zin, hij wilde zo snel mogelijk van school af.
    Bij 'vaak' denk ik aan een meerderheid. De gevallen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk uitzonderingen. Dat het uberhaupt voorkomt vind ik niet ongeloofwaardig o.i.d.
    pi_49222519
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:13 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Omdat ik één keer een typefout maak concludeer je dat ik de grammaticaregels niet ken? Interessante deductie, knakker. Ik daag je uit meer van dat soort fouten te vinden in mijn postgeschiedenis.

Verder is het tekenend dat er verder niet gereageerd wordt op mijn post.
    Echt zo van: "nou, maar jij maakt een taalfout, whehehe "

Als fervent verneuker van d's en t's voel ik me overigens behoorlijk beledigd.
    pi_49222565
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:14 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Bij 'vaak' denk ik aan een meerderheid. De gevallen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk uitzonderingen. Dat het uberhaupt voorkomt vind ik niet ongeloofwaardig o.i.d.
    aids is 1 op de 1000 of misschien wel meer, maar men spreekt toch ook over dat het vaak voorkomt? Maar goed, ik snap de verwarring en ik was misschien niet duidelijk. Het komt soms voor, maar ik stoor me er gewoon aan dat WO-ers zich boven andere mensen stellen omdat ze slimmer zijn. Ik ken zat WO-ers die ook echt wel tof zijn(ja ja, ik spreek mezelf tegen, maar dat was meer een opmerking om sommige Fok! knakker WO-ers op stang te jagen), maar gasten zoals Braun en harregarre en die andere knakker vind ik gewoon triest.

Maar als ze hun huis willen verbouwen willen ze wel dat het gebeurd en vooral niet te langzaam en dat het netjes gebeurd. En dan daarna lopen patsen, ohh kijk mij een mooie uitbouw hebben. Dat die door metselaren en timmermannen in elkaar gezet is maakt ze dan niet uit.
    pi_49222658
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:07 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Ik zit in Nijmegen en dat is toch wel een uni met een heel laag corpsbalgehalte, en ik ben het zelf ook totaal niet.

Maar het woord 'les' hoor ik nauwelijks omdat een college iets anders is en 'uni' is gewoon een handige afkorting van universiteit.
    laag corpsbalgehalte? Ik ben daar geweest bij een voorlichting voor mijn master en ik vond dat gehalte nou niet echt laag. Wel veel lekkere wijven trouwens!

Les is gewoon hetzelfde als college, maar dan voor normale mensen, en uni is niet eens een officiele afkorting
      donderdag 10 mei 2007 @ 13:33:22 #291
    53267 TC03
    pi_49223085
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:20 schreef bigore het volgende:

[..]

aids is 1 op de 1000 of misschien wel meer, maar men spreekt toch ook over dat het vaak voorkomt? Maar goed, ik snap de verwarring en ik was misschien niet duidelijk. Het komt soms voor, maar ik stoor me er gewoon aan dat WO-ers zich boven andere mensen stellen omdat ze slimmer zijn. Ik ken zat WO-ers die ook echt wel tof zijn(ja ja, ik spreek mezelf tegen, maar dat was meer een opmerking om sommige Fok! knakker WO-ers op stang te jagen), maar gasten zoals Braun en harregarre en die andere knakker vind ik gewoon triest.

Maar als ze hun huis willen verbouwen willen ze wel dat het gebeurd en vooral niet te langzaam en dat het netjes gebeurd. En dan daarna lopen patsen, ohh kijk mij een mooie uitbouw hebben. Dat die door metselaren en timmermannen in elkaar gezet is maakt ze dan niet uit.
    Onzin, je praat jezelf een minderwaardigheidscomplex aan.
    pi_49223601
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Onzin, je praat jezelf een minderwaardigheidscomplex aan.
    pardon? minderwaardigheidscomplex ben ik een aantal jaren vanaf, ik heb meer medelijden voor de mensen die zo doen eigenlijk.
      donderdag 10 mei 2007 @ 13:46:03 #293
    171950 Victor_Eremita
    Tederheidsmachine
    pi_49223697
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef zure_apple het volgende:

[..]

laag corpsbalgehalte? Ik ben daar geweest bij een voorlichting voor mijn master en ik vond dat gehalte nou niet echt laag. Wel veel lekkere wijven trouwens!

Les is gewoon hetzelfde als college, maar dan voor normale mensen, en uni is niet eens een officiele afkorting
    Mja, misschien kom jij andere mensen tegen dan ik, dat kan. Maar heeft Nijmegen dan niet de reputatie dat het een links bolwerk is voor langharig werkschuw tuig?

Maar ik snap niet waarom je geen college of universiteit mag zeggen. Of waarom je een HBO'er van hun ook per sé een student moet noemen. Het zijn verschillende dingen. Je kunt een prei wel een aardappel noemen, maar wat heb je daaraan? Waarom zou je een brandweerman politieman moeten noemen? Omdat je misschien de brandweerman kwetst? D
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_49223826
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 09:10 schreef Xith het volgende:

[..]

Jij bent dan de uitzondering...

Natuurlijk zijn er voormalige MBOers die nu miljoenen verdienen met hun werk! Dat is hetzelfde als zeggen; "Ik ken iemand die rookt en die is 95 jaar oud geworden". Feit is gewoon dat mensen die roken gemiddeld 10 jaar ouder worden. Feit is ook gewoon dat mensen met WO gemiddeld meer gaan verdienen dan mensen met MBO.
    O tof ik ga roken
    pi_49224074
    quote:
    als wo-ers geen motivatie hebben halen ze het hbo nog met drie vingers in de neus
    pi_49224287
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

als wo-ers geen motivatie hebben halen ze het hbo nog met drie vingers in de neus
    Oooohhhh, ik kijk tegen je op, je bent zo slim joh! is alleen niet van je posts af te lezen, lijkt eerder namelijk van een puber die net het vwo heeft afgerond en naar de WO mag
      donderdag 10 mei 2007 @ 14:00:40 #297
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_49224312
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Whehe.

(ps: DD, nog een mooi paupertopic om je op uit te leven: Met hun gebrabbel proberen juristen zich te onderscheiden )
      donderdag 10 mei 2007 @ 14:02:15 #298
    125545 DR878
    I dont give a shit.
    pi_49224378
    quote:

[..]

Je bewijst jezelf al als je uberhaupt op het WO terecht bent gekomen. VWO is namelijk pittiger dan WO.

Ik begin na de zomervakantie aan mijn 3e jaars geneeskunde, en objectief gezien merk ik echt wel een verschil tussen het omgaan met mbo'ers/ vmbo 'ers ( ja ik heb vrienden die dat doen) en WO'ers. WO'ers zijn wel wat mietiger/kakkiger dan de rest ( wat ik overigens niet ben) , maar verder zijn ze sociaal even goed, praktisch even goed en slimmer.

Hoe wil ik later als chirurg (hopelijk dan) een harttransplantatie uitvoeren zonder de benodigde motorische eisen? Juist, die leer je, net als op het MBO.

Was laatst met een vriend naar een open dag die HBO wilde doen. Ik natuurlijk met mijn 1337 WO skills. Komen we binnenlopen bij de afdeling verpleegkunde. Komen die 2e jaars lekkere verpleegstertjes aankakken: " En jongens lijkt het je wat om verpleegkunde te studeren?". Nadat ze erachter gekomen dat ik geneeskunde deed, begonnen ze me te aanbidden enzo jeweettoch . Op een gegeven moment zat ik dik te flirten met ze zo hehe. ( ja ik heb zowat mijn vmbo trekjes )

[ Bericht 27% gewijzigd door DR878 op 10-05-2007 14:07:22 ]
    Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
      donderdag 10 mei 2007 @ 14:13:53 #299
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_49224847
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 20:46 schreef Friek_ het volgende:
    Geweldig dit soort topics.

Van die boze, in eer gekrenkte MBO'ers die achter hun PC kruipen om vervolgens hun hersenen hard te laten kraken op een slecht onderbouwd betoog, die de volgende minuut nog wordt onderuit geschoffeld door een willekeurige WO'er. Het getuigt ook niet van veel intelligentie dat praktisch ingestelde mensen zoals MBO'ers op theoretische wijze (dmv. een geschreven opinie) hun punt duidelijk willen maken; ze vechten namelijk tegen de mensen die het beste theoretisch kunnen denken van allemaal (lees: de WO'ers).
    Idd. Die WO'ers zitten lekker allemaal in de politiek.

Oh ja, wat doen ze daar ook als weer?

Op zich niets tegen WO-ers, die heb je ook nodig. Net zoals alle andere Beroeps Groepen.
    Maar zoals er al 1tje zei over Truckers: wanneer die gasten 3 dagen staken ligt heel, en dan ook echt heel, Nederland stil.
    Kun je niet zeggen over WO-ers, (regering, reces etc etc, Geen regering aanwezig voor een maand of 4 in totaal).
    Elk bedrijf kan zonder een overdosis aan managers. Maar zodra op de werkvloer 1 persoon ziek is dan loopt zowat alles in het honderd.

Owja--> Ik is werkvolk.
      donderdag 10 mei 2007 @ 14:14:59 #300
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_49224895
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 14:02 schreef DR878 het volgende:

Was laatst met een vriend naar een open dag die HBO wilde doen. Ik natuurlijk met mijn 1337 WO skills. Komen we binnenlopen bij de afdeling verpleegkunde. Komen die 2e jaars lekkere verpleegstertjes aankakken: " En jongens lijkt het je wat om verpleegkunde te studeren?". Nadat ze erachter gekomen dat ik geneeskunde deed, begonnen ze me te aanbidden enzo jeweettoch . Op een gegeven moment zat ik dik te flirten met ze zo hehe. ( ja ik heb zowat mijn vmbo trekjes )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')