De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt![]()
Daar ga je al de fout inquote:Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.
maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Hoe veel WO'ers alles zogenaamd zo goed weten in theorie maar in de praktijk er niets van bakken, maar toegeven, ho maar. Dat is een feit, en diverse mensen die ik ken hebben dit zo ervaren. Ik zeg alleen "vaak", ik scheer niet een complete groep over een kam.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt![]()
Ga jij nou maar eerst je D's en T's lerenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:54 schreef Victor_Eremita het volgende:
Jullie zijn hartstikke nodig natuurlijk.
Wat ik niet snap is waarom HBO-ers altijd zo hysterisch doen als je ze ermee confronteerd dat ze niet studeren maar gewoon naar school gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen zijn HBO'ers totaal niet academisch bezig (ergo: zelfstandig op zoek gaan naar bronnen etc.). Waarom zou je het dan wel studeren noemen? Dat heeft gewoon een andere definitie.
Disclaimer: Ik zeg dus -niet- dat <WO'ers minderwaardig zijn.
Nou, maar ik ken WO-ers die wel een goed baantje hebben hoor, en die hebben wel heul veul aan de Dr. voor hun naam. Die hebben dus wel veel aan hun mooie academische gebrabbel!!1quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.
maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:36 schreef ETA het volgende:
En ja, bij technische studies heb je een hogere concentratie "nerds" die sociaal niet zo handig zijn.
ik wilde niet de hoeveelheid aangeven, slechts dat er bij techische studies gewoon meer nerd types rondlopen. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat techneuten nerds zijn, maar ja, ontkennen dat er minder nerds onder de WO techneuten rondlopen is ook weer zoietsquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triestquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Wacht maar tot je volgend jaar zelf lid wordt van een vereniging.
Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest![]()
ja man, 30 graden buiten, klote weer....quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een ontzettende kolder weer.
En verder ken ik genoeg mensen die MBO hebben en slimmer zijn als menig WO'er. Ze hadden alleen weinig zin om nog verder te leren. Dat zat niet echt in de aard van het beestje, zijn ze daarom dommer. Ik dacht het toch niet
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmboquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:28 schreef ETA het volgende:
[..]
nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...
Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke 'quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest![]()
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke '' eronder, omdat we dit soort topics al duizend keer hebben gehad. Dat vervolgens twintig users de ironie niet snappen* en over die reactie vallen, dat is hun probleem.
![]()
*komt vast doordat ze HBO'ers zijn
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baasquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
aha, goed argumentquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:22 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmbo![]()
Nee jij loopt van praatgroep naar praatgroep zonder dat er ooit echt veel uit je handen komt. Voor de sier gooi je er dan wat engelse termen doorheen en voila weer een duurbetaald universitaire lullo die niets substantieel bijdraagt aan de maatschappij behalve dan dat hij graag anderen vertelt hoe belangrijk hij is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Advocaten hebben geen baas.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:00 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baas![]()
Inderdaad. De zegeningen van de arbeidsdeling.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.
Natuurlijk niet, als je een fatsoenlijke MBO opleiding doet dan leer je een vak. Daar is niets mis mee.quote:
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Stigma het volgende:
Weet je wat pas echt erg is? HBO'ers die beweren dat hun "studie" hetzelfde is als een WO studie![]()
En?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Qunak het volgende:
Heb zo'n beetje alles doorlopen. MAVO, MBO en HBO. Alles zonder veel moeite. Ben nu starter met een startsalaris dat op universitair niveau zit. Geen klagen dus.
Zodat iedereen bij z'n ouders moet blijven wonen, om te kunnen studerenquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze zouden gewoon eens die STUFIE moeten afschaffen.
Of anders tot een maximale leeftijd van 21.
Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht opquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik was te slim voor school![]()
Voelde me nergens thuis, heb dus maar simpel Mavo gedaan om zo snel mogelijk met mijn handen te kunnen werken
Aan de ene kant spijt van (studie is gratis, gratis leven etc etc) maar aan de andere kant heb ik zo wel een hoop meegemaakt + alle diploma's voor mijn vakgebied binnen handbereik. (zelf gehaald + betaald).
Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Pool het volgende:
[..]
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"
![]()
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
wat nou als je alledrie bent(of iig geweest)
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
FUquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ohja om te 'werken' of nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
Nouw... een arrogante WO'er kan best aantrekkelijk zijnquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |