abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49153110
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken.

Wat ze niet beseffen is dat we de MBO'ers hard nodig hebben. Jij kan misschien met behulp van de onafhankelijke Hamiltoniaan de Lagrange operatoren uitpuzzelen, maar het repareren van een kraan heb je al moeite mee..

Dus hierbij: Respect aan MBO'ers!

PS: Ik doe zelf Vwo en ben van plan hierna wiskunde te studeren..
pi_49153136
en de HBO'ers dan?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:24:53 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49153152
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
maar het repareren van een kraan heb je al moeite mee..
Nee

Op eenzelfde manier zoals jij zegt zijn lang niet alle WO-ers vage theoretici. Ik heb dan wel zowel een technische als een softe studie gedaan, maar ik ben ook nog een s verdomde handig met mijn handjes.
[KNE]-Mod
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 mei 2007 @ 18:25:28 #4
22592 crew  Ole
pi_49153170
ergeloos
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_49153173
Ach ja, die kunnen zowel geen kraan repareren als de Lagrange operatoren uitrekenen
pi_49153202
Houd je bek, minne kutscholier.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:26:32 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49153215
quote:
PS: Ik doe zelf Vwo en ben van plan hierna wiskunde te studeren..
Wacht maar tot je volgend jaar zelf lid wordt van een vereniging.

Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.

pi_49153268
gaan we weer
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_49153269
Sowieso arrogante WO'ers
Maar je pikt ze er zo uit hor dus maak je maar geen zorgen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:30:06 #10
83951 rashudo
project 2501
pi_49153345
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:24 schreef Frrreek het volgende:
en de HBO'ers dan?
Die moeten na het raadplegen van de WO'ers de MBO'ers managen.
Their eyes opaque.
pi_49153377
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.

pi_49153444
quote:

[..]

Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.

Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.
pi_49153533
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef fysicus het volgende:

[..]

Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.
Dat MBO'ers in principe nuttiger zijn dan HBO'ers? _4
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:35:24 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49153535
ik ga er were te serieus op in heh?
[KNE]-Mod
pi_49153595
Toettoet, ik ben een camper

Grapje
pi_49153597
quote:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken. :'
Is het niet waar dan
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:42:25 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49153805
Dus we moeten ze maar respecteren omdat we ze nodig hebben? Tamelijk egoistische reden vind je niet. Net als van die gebrainwashte kinderen die maar naar God bidden omdat ze bang zijn om in de hel te komen. * Is dat echt respect?

Bovendien, echt hard nodig hebben we ze nou ook niet hoor. Prima als ze zich nuttig maken, maar een samenleving zonder ze zou best kunnen overleven. Net zoals een samenleving zonder WO-ers. Het werk zou op natuurlijke wijze herverdeeld worden.

Ik respecteer gewoon alleen de lekkere wijven die niet al te dom zijn. En de gasten die leuke platen maken of humor hebben, maar van veraf meestal.

* Is het straks echt waar, zit ik daar met m'n

[ Bericht 3% gewijzigd door eleusis op 08-05-2007 18:52:58 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49153888
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:42 schreef soylent het volgende:
Dus we moeten ze maar respecteren omdat we ze nodig hebben? Tamelijk egoistische reden vind je niet. Net als van die gebrainwashte kinderen die maar naar God bidden omdat ze bang zijn om in de hel te komen. *

Bovendien, echt hard nodig hebben we ze nou ook niet hoor. Prima als ze zich nuttig maken, maar een samenleving zonder ze zou best kunnen overleven. Net zoals een samenleving zonder WO-ers. Het werk zou op natuurlijke wijze herverdeeld worden.

Ik respecteer gewoon alleen de lekkere wijven die niet al te dom zijn.

* Is het straks echt waar, zit ik daar met m'n
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_49154017
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:27 schreef Apotheose het volgende:
gaan we weer
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:49:40 #20
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_49154108
TS, als je een WO-studie doet kom je er vanzelf wel achter dat de WO'ers wel degelijk gelijk hebben.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_49154155
23x32=736
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_49156100
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:46 schreef Roellio het volgende:

[..]
Popcorntopic.
pi_49156588
HBO ... MBO
pi_49157144
quote:

[..]

ow ben je er ook zo een

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2007 20:04:37 ]
pi_49157208
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:42 schreef soylent het volgende:

Bullshit. Ga jij lekker je eigen fokking auto repareren dan.

edit
kan je meteen mooi je eigen container naar de stortplaats brengen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2007 20:08:29 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:10:49 #26
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49157452
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Bullshit. Ga jij lekker je eigen fokking auto repareren dan.

edit
kan je meteen mooi je eigen container naar de stortplaats brengen
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...
pi_49157789
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...
kunnen leren is iets anders dan kunnen.
pi_49157870
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heb jij er zin in? Ik niet... en ik heb er ook geen tijd voor... daarom mag je MBO'ers best dankbaar zijn. Ik zeg niet dat het niet vaak hele trieste, onwetende pleurisventjes zijn die te dom zijn om te schijten, maar zonder hen kunnen we weinig.
Maar ik erger met dood aan van die typische studentjes die denken dat ze jezus zijn omdat zij toevallig wel slim genoeg zijn voor een studie. Hoewel dat vaak ook nog twijfelachtig is, want vaak zijn het gewoon domme sukkels die opgestookt worden door hun ballerige studentenvriendjes en uiteindelijk hun bek maar een douw geven... en dan krijg je dat soort zielige praat.
pi_49157976
Niet mee eens: alle MBO-ers zijn kampers.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:34:50 #30
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_49158435
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef fysicus het volgende:

[..]

HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.

Wat probeer je met dit betoog duidelijk te maken dat het HBO moet verdwijnen en we naar een zwart-witte samenleving toe gaan met enkel en aleen 'relatief' slimme mensen en relatief domme mensen?
pi_49158535
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Drakire het volgende:

[..]

[..]

HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.

Wat probeer je met dit betoog duidelijk te maken dat het HBO moet verdwijnen en we naar een zwart-witte samenleving toe gaan met enkel en aleen 'relatief' slimme mensen en relatief domme mensen?
Het is maar goed dat HBO-ers hun instructies krijgen van Wo-ers, HBO-ers kunnen imemrs niet nadenken.
pi_49158567
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Drakire het volgende:

[..]

[..]

Je moet nog noemen dat HBO-ers meer relevante ervaring hebben
pi_49158636
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je moet nog noemen dat HBO-ers meer relevante ervaring hebben
En niet van die lelijke nerds met bril zijn die nog nooit een meisje hebben gezoend
pi_49158872
ik ken geen intelligente MBO'ers. hoe zou dat nou komen?
pi_49158922
quote:
gaan we weer
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:48:05 #36
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_49159003
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:45 schreef 7th_wave het volgende:
Omdat die niet bestaan .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:56:47 #37
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_49159405
quote:
gaan we weer
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleen
pi_49160587
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:56 schreef briana_muirinn het volgende:

[..]

Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleen
Ik heb nog nooit een advocaat-stagiair ontmoet die zijn 'bul' op het ROC had gehaald.
pi_49160916
quote:

[..]

Ik sluit me hier bij aan ..

Niks arrogants aan WO'ers. We zijn toch ook gewoon slimmer !
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een advocaat-stagiair ontmoet die zijn 'bul' op het ROC had gehaald.
Bul en ROC lol..
pi_49161313
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:45 schreef 7th_wave het volgende:
Inderdaad.
Wat ik wel ken zijn 'handige' MBO-ers. Handig met hun handen, handig met handel, dus over de mogelijkheden tot succes zegt het niet alles. De uitgangspositie van een WO-er is uiteraard wel veel beter.
pi_49162044
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:56 schreef briana_muirinn het volgende:

[..]

Die mannetjes bevestigen gewoon graag tegenover elkaar dat ze volgens hun papiertje gemiddeld genomen wat beter kunnen leren. Het is maar waar je een harde van krijgt... vind het persoonlijk een beetje zielig en getuigen van het tegenovergestelde van intelligentie.
pi_49164867
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant. Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.

MBO'er en hopelijk toekomstig HBO'er hier overigens.
pi_49165038
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant genoemd
quote:
Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
HBO-ers staan in een organisatie gemiddeld genomen toch echt onder de WO-ers
quote:
Succes dan maar
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:54:31 #44
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_49165069
Jullie zijn hartstikke nodig natuurlijk.

Wat ik niet snap is waarom HBO-ers altijd zo hysterisch doen als je ze ermee confronteerd dat ze niet studeren maar gewoon naar school gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen zijn HBO'ers totaal niet academisch bezig (ergo: zelfstandig op zoek gaan naar bronnen etc.). Waarom zou je het dan wel studeren noemen? Dat heeft gewoon een andere definitie.

Disclaimer: Ik zeg dus -niet- dat <WO'ers minderwaardig zijn.
Ik vind mezelf erg slim.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:55:02 #45
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_49165096
Heerlijk, deze bash-topics.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_49169232
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

[..]

HBO-ers staan in een organisatie gemiddeld genomen toch echt onder de WO-ers
[..]

Succes dan maar
Managen, leidinggeven. Dat is niet per definitie het zelfde als besturen, wat in organisaties vaak wel door academici gebeurt. Dus, ja, dan sta je boven HBO'ers als je het zo graag wilt horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2007 01:04:36 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 00:54:03 #47
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49169256
Wat is dit voor vage Lemming dan
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49169519
quote:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant. Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
in je dromen knulletje.
pi_49169540
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

in je dromen knulletje.
Hij heeft wel een punt.

of niet.
pi_49169701
quote:

Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt
  woensdag 9 mei 2007 @ 01:16:47 #51
144857 Dimelo
Bitch stole my Fish
pi_49169720
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.

maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Corruption and Abuse, the salesmen of out blood.
My mother is My sister!
pi_49169763
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:

[..]

Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt
De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.
pi_49169769
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.

Daar ga je al de fout in , je papiertje bewijst dat je op academisch niveau kan denken en redeneren. Dit is over het algemeen zeer waardevol vinden werkgevers, en daarom vinden mensen die dus zon papiertje hebben makkelijker een relaxe baan

Dat jij dan mensen kent die een crappy baantje hebben ondanks hun papiertje is toeval, of misschien hebben ze een pauperstudie gedaan ofzo
pi_49169788
Kunstgeschiedenis voor de intellectuelen!!!
  woensdag 9 mei 2007 @ 01:42:07 #55
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49170166
Kickje KLB
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49171049
Paupers, hou je zelf maar voor de gek. Dat papiertje correleert wel degelijk met het loonstrookje later.

Wacht maar over 10-20 jaar. Dan werk je je nog steeds de tyfus in, verdien je nog praktisch hetzelfde kut salaris en zit je met je lelijke vrouw en 3 probleemkinders op 3 hoog in een of andere schijt flat in de buitenwijken.

De gemiddelde WOer zal er een stuk beter voor staan kan ik je vertellen.
pi_49171620
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:

[..]

Hoe veel WO'ers alles zogenaamd zo goed weten in theorie maar in de praktijk er niets van bakken, maar toegeven, ho maar. Dat is een feit, en diverse mensen die ik ken hebben dit zo ervaren. Ik zeg alleen "vaak", ik scheer niet een complete groep over een kam.

Overigens, degenen in de posts hierna die over "die pauper" beginnen moet toch even ernstig nadenken of ze volwassen genoeg zijn om een discussie te voeren.
pi_49171665
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:54 schreef Victor_Eremita het volgende:
Jullie zijn hartstikke nodig natuurlijk.

Wat ik niet snap is waarom HBO-ers altijd zo hysterisch doen als je ze ermee confronteerd dat ze niet studeren maar gewoon naar school gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen zijn HBO'ers totaal niet academisch bezig (ergo: zelfstandig op zoek gaan naar bronnen etc.). Waarom zou je het dan wel studeren noemen? Dat heeft gewoon een andere definitie.

Disclaimer: Ik zeg dus -niet- dat <WO'ers minderwaardig zijn.
Ga jij nou maar eerst je D's en T's leren
Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
pi_49171694
Ga jij maar eens leren dat het "stam+t" is...
pi_49171725
Ik heb MBO gedaan, maar ben toch slimmer als menig HBO'er die ik ken, ben alleen luier en had geen zin om tot me 25e naar school te gaan zodat ik daarna ik weet niet hoeveel moeite moet doen om een baan te krijgen die past bij mijn HBO opleiding en ik dus genoegen moet nemen met een MBO salaris waar ik nu allang overheen ben en meer verdien als een HBO'er omdat ik veel meer ervaring heb
pi_49171978
Keertje meegemaakt dat een manager op WO niveau (met allerlei aanvullende WO opleidingen) zijn ondergeschikte op MBO niveau niet serieus wilde nemen ("want hij is maar een MBO'er en ik heb jaren gestudeerd" was zijn opvatting) terwijl die MBO gast al wel zo'n 30 jaar ervaring had en dus zo'n beetje echt ALLES wist over de processen binnen dat bedrijf. Veel meer dan de WO'er. Maarja, die WO'er was gewoon te arrogant om dat toe te willen geven. Hierdoor verloor de MBO'er zijn motivatie waardoor een hoop kansen voor het bedrijf niet benut werden omdat een hoop kennis van die gast niet gebruikt werd. Zonde!

Wat niet wil zeggen dat alle WO mensen die instelling hebben. Gelukkig niet, het zou een bende worden! Anyway, er zit een kern van waarheid in het verhaal van TS. Alleen jammer dat mensen snel gaan generaliseren...
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:33:39 #62
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_49172110
Męn.
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:36:19 #63
104963 ETA
European Travel Author
pi_49172142
MBO'ers: minderwaardigheidscomplex, ja jullie WO'ers zijn wel slimmer en verdienen meer, maar wij zijn socialer, lekker puh
HBO'ers: net niet de top, maar wel beter dan de gemiddelde; Ja wij zijn ook best slim hoor, wij zijn veel beter wanneer het op praktijk aankomt, echt wel!
WO'ers: lekker de slimsten, toch??; wij hebben WO gedaan, dus zijn het slimste en gaan lekker veel verdienen

Bullcrap dus. MBO'ers doen gewoon vaker werk met de handen, verdienen een salaris dat over het algemeen lager ligt dan HBO'ers en WO'ers. Klaar. Er wordt altijd gezegd dat ze misschien niet de hoogste IQ hebben, maar dat ze wel hogere EQ hebben. Echter wordt dit altijd onderbouwt door enkele observaties en zien ze WO'ers als ubernerds rondlopen. Hey, wakeup call, WO'ers zijn ook sociaal (denk aan studentenverenigingen (nee niet meteen aan een corpsbal denken), en studieverenigingen). Denk je dat je ingewikkelde projecten makkelijk in je eentje kan doen? Er is veel softskills nodig om een project te runnen. Tijdens mij HBO opleiding vaak genoeg "sociale" ex-MBO'ers in mijn groep gehad die voor geen meter kunnen samenwerken.

Face it, MBO'ers zijn over het algemeen dommer, verdienen minder, gaan eerder dood en zijn NIET sociaal beter dan andere mensen. En JA, jij als MBO'er kan vast wel paar voorbeelden noemen dat jullie slimmer en beter zijn dan HBO'ers of WO'ers. Ja, jullie kunnne over het algemeen beter een kraan fixen, dat komt omdat jullie praktijk gerichte opleiding daar meer op gericht is, duh! Hebben we jullie nodig? Ja. Zijn jullie slimmer, verdienen jullie meer geld? Nee. Verdienen die lui die tijd en moeite in hun HBO/WO opleiding hebben gestoken meer geld en aanzien? Ja.

Dat HBO'ers schools is en niet academisch, tja, dan is de vraag, wat is academisch dan?? In mijn ervaring leren zij veel dezelfde dingen als op WO, alleen gaat de stof iets minder diep.

WO'ers denken dat ze beter zijn dan HBO'ers en MBO'ers. Kan je het ze kwalijk nemen? Ze hebben de (muv doctoralen etc) hoogst mogelijke onderwijs genoten. Ja, dan ben je wel beter en slimmer dan de gemiddelde MBO'er. En ja, bij technische studies heb je een hogere concentratie "nerds" die sociaal niet zo handig zijn. Nou, als MBO'er mag je nu wel trots zijn, je bent socialer dan die nerds Over het algemeen is de gemiddelde WO'er net zo sociaal als een HBO'er en MBO'er.

En ja, bedrijven kijken naar meer dan je diploma. Heeft een MBO'er dan een betere CV als een WO'er? Een beetje zelfbewuste WO'er zal wel iets aan zijn CV doen, een commissie of studentassistentschapje oid. Wat heeft die MBO'er? 3 jaar werkervaring als???

En ja, WO'ers kunnen arrogant zijn omdat ze hoge opleiding hebben gehad, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen goed relevant werkervaring. Wees arrogant met mate.

nog meer blablablabla over hetzelfde...... ben blij een sociale WO'er te zijn.... ja, ben beetje arrogant nu... mag ook wel.... na al dit gezeik hoe goed MBO'ers wel zijn..... als WO'er krijg je toch de betere kansen....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:39:19 #64
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_49172172
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:

Nou, maar ik ken WO-ers die wel een goed baantje hebben hoor, en die hebben wel heul veul aan de Dr. voor hun naam. Die hebben dus wel veel aan hun mooie academische gebrabbel!!1

Ojah, en dat papiertje bewijst wel wat. Academisch denk/werkniveau?
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:40:55 #65
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49172201
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:36 schreef ETA het volgende:
En ja, bij technische studies heb je een hogere concentratie "nerds" die sociaal niet zo handig zijn.
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:12:34 #66
104963 ETA
European Travel Author
pi_49172763
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.
ik wilde niet de hoeveelheid aangeven, slechts dat er bij techische studies gewoon meer nerd types rondlopen. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat techneuten nerds zijn, maar ja, ontkennen dat er minder nerds onder de WO techneuten rondlopen is ook weer zoiets
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_49172844
quote:

[..]

Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_49172910
Wat een ontzettende kolder weer.

Hebben we niet iedereen in de maatschappij nodig van laag tot hoog onderwijs. Ik zie het al gebeuren dat iedereen WO doet in Nederland. Wie gaat er dan echt werken.
Verder heb ik maar gewoontjes HBO gedaan en ik moet toch echt stellen dat dat geen echte studie was ondanks de huidige bewering van HBO'ers die stellen dat ze studeren. Het is gewoon hoger onderwijs, dat was het toen, dat is het nu nog.
En verder ken ik genoeg mensen die MBO hebben en slimmer zijn als menig WO'er. Ze hadden alleen weinig zin om nog verder te leren. Dat zat niet echt in de aard van het beestje, zijn ze daarom dommer. Ik dacht het toch niet
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49172958
_! - Topic
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:28:21 #70
104963 ETA
European Travel Author
pi_49173124
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:

[..]

nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...
Mijn reisfotos!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:31:36 #71
104963 ETA
European Travel Author
pi_49173188
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een ontzettende kolder weer.

En verder ken ik genoeg mensen die MBO hebben en slimmer zijn als menig WO'er. Ze hadden alleen weinig zin om nog verder te leren. Dat zat niet echt in de aard van het beestje, zijn ze daarom dommer. Ik dacht het toch niet
ja man, 30 graden buiten, klote weer....

Altijd komt er wel iemand aan met uitzonderingen... Face it, over het algemeen zijn MBO'ers niet zo intelligent als WO'ers... Tja dat je dan te lui bent om jezelf verder te ontwikkelen...
Mijn reisfotos!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:41:31 #72
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_49173462
Wat een !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-topic

aldus een hbo-er
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_49173560
736.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49174665
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:28 schreef ETA het volgende:

[..]

nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmbo
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:27:31 #75
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49174807
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke ' ' eronder, omdat we dit soort topics al duizend keer hebben gehad. Dat vervolgens twintig users de ironie niet snappen* en over die reactie vallen, dat is hun probleem.

*komt vast doordat ze HBO'ers zijn
pi_49175262
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:27 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke ' ' eronder, omdat we dit soort topics al duizend keer hebben gehad. Dat vervolgens twintig users de ironie niet snappen* en over die reactie vallen, dat is hun probleem.

*komt vast doordat ze HBO'ers zijn
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
pi_49175847
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baas
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:02:35 #78
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49175917
quote:

[..]

Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:04:06 #79
104963 ETA
European Travel Author
pi_49175984
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:22 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmbo
aha, goed argument

Hoe weet ik dat nou??? Je maakt een gigiantisch kortzichtige opmerking over verenigingen, het geeft aan dat je maar al te graag de WO'ers wil afkraken zonder de achtergronden te kennen. Zijn dit nu sociale vaardigheden? Gelukkig heb ik genoeg bewijs om aan te tonen dat ik wel slim en sociaal vaardig ben
Mijn reisfotos!
pi_49176098
quote:

[..]

Nee jij loopt van praatgroep naar praatgroep zonder dat er ooit echt veel uit je handen komt. Voor de sier gooi je er dan wat engelse termen doorheen en voila weer een duurbetaald universitaire lullo die niets substantieel bijdraagt aan de maatschappij behalve dan dat hij graag anderen vertelt hoe belangrijk hij is.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49176121
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:00 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baas
Advocaten hebben geen baas.
pi_49176179
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef Pool het volgende:

[..]

Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.
Inderdaad. De zegeningen van de arbeidsdeling.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:19:44 #83
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_49176548
MBO: bezigheidstherapie
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:30:32 #84
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_49176970
Weet je wat pas echt erg is? HBO'ers die beweren dat hun "studie" hetzelfde is als een WO studie
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:31:22 #85
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_49177014
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:19 schreef ScudRaket het volgende:
MBO: bezigheidstherapie
Natuurlijk niet, als je een fatsoenlijke MBO opleiding doet dan leer je een vak. Daar is niets mis mee.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:35:04 #86
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49177156
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Stigma het volgende:
Weet je wat pas echt erg is? HBO'ers die beweren dat hun "studie" hetzelfde is als een WO studie
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"

woensdag 9 mei 2007 @ 11:35:20 #87
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49177170
Heb zo'n beetje alles doorlopen. MAVO, MBO en HBO. Alles zonder veel moeite. Ben nu starter met een startsalaris dat op universitair niveau zit. Geen klagen dus.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:36:04 #88
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_49177198
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Qunak het volgende:
Heb zo'n beetje alles doorlopen. MAVO, MBO en HBO. Alles zonder veel moeite. Ben nu starter met een startsalaris dat op universitair niveau zit. Geen klagen dus.
En?
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:36:27 #89
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49177209
Ik ben WO'er and proud of it.

HBO'ers en ander laaggeschoold tuig, eat my ass!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:39:33 #90
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_49177329
Ik was te slim voor school

Voelde me nergens thuis, heb dus maar simpel Mavo gedaan om zo snel mogelijk met mijn handen te kunnen werken

Aan de ene kant spijt van (studie is gratis, gratis leven etc etc) maar aan de andere kant heb ik zo wel een hoop meegemaakt + alle diploma's voor mijn vakgebied binnen handbereik. (zelf gehaald + betaald).

Ze zouden gewoon eens die STUFIE moeten afschaffen.
Of anders tot een maximale leeftijd van 21.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:42:20 #91
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49177447
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:

Zodat iedereen bij z'n ouders moet blijven wonen, om te kunnen studeren
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:44:24 #92
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_49177538
quote:
Ik was te slim voor school

Voelde me nergens thuis, heb dus maar simpel Mavo gedaan om zo snel mogelijk met mijn handen te kunnen werken

Aan de ene kant spijt van (studie is gratis, gratis leven etc etc) maar aan de andere kant heb ik zo wel een hoop meegemaakt + alle diploma's voor mijn vakgebied binnen handbereik. (zelf gehaald + betaald).

Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht op
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 11:46:52 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_49177665
Educatie
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_49177692
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Pool het volgende:

[..]

"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"

Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 11:48:11 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_49177720
wat nou als je alledrie bent (of iig geweest)
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:50:41 #96
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49177844
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:51:28 #97
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_49177869
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:52:12 #98
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_49177904
quote:
FU

Ik moet al hard werken om m'n collegegeld te betalen en ik heb m'n StuFi hard nodig, ik ben ouder dan 21 echter zijn er andere studenten onder de 21 die ook hun eigen collegegeld moeten betalen (zullen er wss niet veel zijn, maar ze zijn er wel)

verder is dit topic echt:
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 11:53:40 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_49177975
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ohja om te 'werken' of niet !
pi_49178046
quote:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken.
Nouw... een arrogante WO'er kan best aantrekkelijk zijn Ze zijn niet allemaal zo.

Maarre, mensen die op andere neerkijken
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:56:56 #101
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49178101
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja om te 'werken' of niet !
Werken, inderdaad. Dat is wat tegenwoordig gedaan wordt door MBO'ers en alles wat daar onder hangt en eigenlijk niemand iets mee te maken wil hebben.

Je voelt 'm al aankomen.

In zekere zin zijn MBO'ers dus vergelijkbaar met joden/zigeuners/gehandicapten/homo's.

Hoogachtend,

Een WO'er.
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 12:01:39 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_49178292
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:56 schreef BrauN het volgende:

[..]

Werken, inderdaad. Dat is wat tegenwoordig gedaan wordt door MBO'ers en alles wat daar onder hangt en eigenlijk niemand iets mee te maken wil hebben.

Je voelt 'm al aankomen.

In zekere zin zijn MBO'ers dus vergelijkbaar met joden/zigeuners/gehandicapten/homo's.polen

Hoogachtend,

Een WO'er.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:05:35 #103
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49178449
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:10:19 #104
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_49178619
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Polen vragen tenminste minder loon
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:10:35 #105
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49178623
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:36 schreef Stigma het volgende:

[..]

En?
MBO zegt niks.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:19:56 #106
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_49179008
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:10 schreef Qunak het volgende:

[..]

MBO zegt niks.
Dat is de discussie niet. MBO zegt zeker wat; over de opleiding, natuurlijk niet over de persoon die de opleiding volgt. MBO is gewoon lager niveau dan HBO of WO, zegt wel wat over de gemiddelde persoon op het MBO. De gemiddelde persoon op het HBO is dommer, gaat eerder dood en zal minder verdienen dan de gemiddelde WO'er of HBO'er.
pi_49179197
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.
Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau' zijn echt te triest voor woorden is en je best nog wel 's wat problemen kan opleveren in je leven. Ik zeg het alleen maar. Sukkel. Ga lekker ergens anders kick lopen doen met je kakkerige kutvriendjes.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:31:06 #108
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_49179418
MBO'ers en HBO'ers die happen
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:38:28 #109
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_49179680
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
*Meldt...

Nu moet ik zeker ook naar zo'n kamp...

Werken
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_49179858
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.
Het gros van mijn klasgenoten op het VWO had de wiskunde op HTS niveau al niet aangekund, laat staan op het niveau van een WO bčta studie.
pi_49179986
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau' zijn echt te triest voor woorden is en je best nog wel 's wat problemen kan opleveren in je leven. Ik zeg het alleen maar. Sukkel. Ga lekker ergens anders kick lopen doen met je kakkerige kutvriendjes.

Altijd lachen dit soort topics
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:46:49 #112
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49180005
WO-ers .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49180412
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik moet de eerste pedagogie student nog tegen komen die differentiaal rekening zal kunnen leren terwijl de meeste havo scholiertjes op de HTS dit gewoon halen. Hou toch op met je onzinnige posts.
pi_49180761
Ik moet nog een WO-er tegenkomen die tof is, dus niet zo bekakt, veelal lelijk, sukkel, vrijgezel, goede humor heeft en niet zo arrogant is.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:06:23 #115
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49180865
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik moet de eerste pedagogie student nog tegen komen die differentiaal rekening zal kunnen leren terwijl de meeste havo scholiertjes op de HTS dit gewoon halen. Hou toch op met je onzinnige posts.
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?

Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk. Het gaat er gewoon om dat WO'ers op een ander denkniveau zitten dan HBO'ers en lager. De manier van analyseren, onderzoek verrichten en problemen oplossen is totaal anders dan het lagere en meer praktische onderwijs. SNAPPEZ VOUS!??!
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:07:00 #116
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49180889
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:04 schreef bigore het volgende:
Ik moet nog een WO-er tegenkomen die tof is, dus niet zo bekakt, veelal lelijk, sukkel, vrijgezel, goede humor heeft en niet zo arrogant is.
Aldus de gefrustreerde kraanmachinist.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:07:46 #117
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49180924
Volgens mij is de discussie opgelost als je in termen van praktischer of theoretischer opgeleid praat ipv. hoger of lager opgeleid. (door de bank genomen... tandartsen en chirurgen zijn ook vrij praktisch bezig )
Allebei de typen personen zijn keihard nodig om een bepaald bedrijf goed te laten lopen, dus ik zie nou niet zo in waarom de één nou zo moet neerkijken op de ander.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_49180975
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:

[..]

Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?

Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk. Het gaat er gewoon om dat WO'ers op een ander denkniveau zitten dan HBO'ers en lager. De manier van analyseren, onderzoek verrichten en problemen oplossen is totaal anders dan het lagere en meer praktische onderwijs. SNAPPEZ VOUS!??!
Het gaat erom dat je voor een alpha WO studie ook niet al te snugger hoeft te zijn en niet dat het HBO een hoog denkniveau vereist.
pi_49180986
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:07 schreef BrauN het volgende:

[..]

Aldus de gefrustreerde kraanmachinist.
HAHAHA, wat een goede humor heb je voor een WO-er, ik aanbid je
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:09:23 #120
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49181003
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:04 schreef bigore het volgende:
Meldt!
Het probleem is alleen dat ik vrij narcistisch en egocentrisch ben ingesteld... maar dat moet men maar voor lief nemen
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_49181113
quote:

[..]

Dat snap ik echt wel. Maar ik trek in twijfel of elke studierichting WO moeilijker is als speciefieke HBO-richtingen. Dat trek ik zeer in twijfel. Er werd hier gesproken als was het intelligentie niveau van elke WO'er standaard hoger is als van elke HBO'er en dat is gewoon pertinent onjuist. Er zit een stuk aanleg bij, een deel wilskracht. Dat je WO kan doen is echt niet alleen afhankelijk van intelligentie

Mij persoonlijk werd toendertijd aangeraden om naar het HBO te gaan en niet naar het WO. Niet omdat ik niet intelligent genoeg was, maar omdat ik meer iemand ben die een stok achter de deur nodig heeft. Ik ben nogal gemakzuchtig. Heeft niets met intelligentie te maken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:11:57 #122
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49181119
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je voor een alpha WO studie ook niet al te snugger hoeft te zijn en niet dat het HBO een hoog denkniveau vereist.
Bullshit. Een technische HBO opleiding of een universitaire alpha studie zijn gewoon niet te vergelijken omdat het over totaal verschillende kaders gaat.

Het is wel zo dat HBO beta studenten dingen zullen kunnen die een alpha WO'er niet kan, maar andersom ook. Ik doe Bedrijfskunde en een HBO'er werktuigbouwkunde zal inderdaad beter een differentiaalvergelijking kunnen oplossen, of een bouwtekening maken, weet ik veel wat ze daar allemaal doen. Maar andersom wil ik hem/haar wel eens een financiele analyse van een bedrijf zien maken, of wat dan ook. Heeft niks met denkniveau te maken, maar puur met achtergrond en instelling.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:12:28 #123
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49181141
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat snap ik echt wel. Maar ik trek in twijfel of elke studierichting WO moeilijker is als speciefieke HBO-richtingen. Dat trek ik zeer in twijfel. Er werd hier gesproken als was het intelligentie niveau van elke WO'er standaard hoger is als van elke HBO'er en dat is gewoon pertinent onjuist. Er zit een stuk aanleg bij, een deel wilskracht. Dat je WO kan doen is echt niet alleen afhankelijk van intelligentie

Mij persoonlijk werd toendertijd aangeraden om naar het HBO te gaan en niet naar het WO. Niet omdat ik niet intelligent genoeg was, maar omdat ik meer iemand ben die een stok achtyer de deur nodig heeft. Ik ben nogal gemakzuchtig. Heeft niets met intelligentie te maken.
Kijk, jij begrijpt het, met jou valt te praten.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:13:51 #124
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49181213
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:08 schreef bigore het volgende:

[..]

HAHAHA, wat een goede humor heb je voor een WO-er, ik aanbid je
Dit zat er aan te komen. Hoe voorspelbaar.

Aanbid maar lekker verder, maar je moet gewoon niet zo generaliseren, aap. Ga je uberhaupt met WO'ers om? Denk het niet, he? En dan ga jij natuurlijk zeggen: "Nee natuurlijk niet, om de reden dat het allemaal kakkers zijn, het zijn nerds, ze zijn vies en ze zijn me te slim.". Je bent een lachertje, gast.
pi_49181218
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef BrauN het volgende:

[..]

Bullshit. Een technische HBO opleiding of een universitaire alpha studie zijn gewoon niet te vergelijken omdat het over totaal verschillende kaders gaat.

Het is wel zo dat HBO beta studenten dingen zullen kunnen die een alpha WO'er niet kan, maar andersom ook. Ik doe Bedrijfskunde en een HBO'er werktuigbouwkunde zal inderdaad beter een differentiaalvergelijking kunnen oplossen, of een bouwtekening maken, weet ik veel wat ze daar allemaal doen. Maar andersom wil ik hem/haar wel eens een financiele analyse van een bedrijf zien maken, of wat dan ook. Heeft niks met denkniveau te maken, maar puur met achtergrond en instelling.
Dat zeg ik, het stelt allebei geen ruk voor.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:14:47 #126
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_49181258
Doe 'ns niet stoer dat jullie WO doen, paupers.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:15:41 #127
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_49181300
Zucht daar gaan we weer

Lekker generaliseren.

In totaal hebben we het over een groep van zo'n, pak em beet, 200000 mensen.
En al deze mensen zouden dus op volgorde van opleidingsniveau:
  • Paupers zijn
  • Hulpjes van Wo'ers zijn
  • Wereldvreemde nerds met een gebrek aan sociala intelligentie zijn

Iedereen draait rond in een radertje van de maatschappij en heeft zijn taak.

En iedereen die zichzelf belangrijker vind om de een of andere reden is stom

Zinnen als:
  • "ik kan een hele badkamer betegelen en dat zie ik zoeen omhoog gevallen kut- hbo/wo student niet doen"
  • "Ik als hbo'er heb tenminste sociale vaardigheden en kan daardoor goed managen"
  • "Ik doe wo dus ben ik heul slim en de rest is plebs"

worden vanaf nu dus ook niet meer gebezigd!
  • hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:17:08 #128
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49181373
    Hou je bek stomme metselaar!
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:20:39 #129
    93438 Shadowlyse
    Ja zo gaat dat he
    pi_49181536
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:17 schreef BrauN het volgende:
    Hou je bek stomme metselaar!

Ik probeerde met mijn post te bereiken dat mensen gewoon eens normaal gingen doen zonder andere groepen te bashen.

Doe zelf trouwens hbo en volgend jaar wo
    Verder ben ik het eens met user Boris dinges
    hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:23:25 #130
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49181680
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:20 schreef Shadowlyse het volgende:

[..]

Ik probeerde met mijn post te bereiken dat mensen gewoon eens normaal gingen doen zonder andere groepen te bashen.

Doe zelf trouwens hbo en volgend jaar wo
    Verder ben ik het eens met user Boris dinges
    Ah, nice. Dus met ingang van volgend jaar ben je ook eindelijk een volwaardig mens? Fraai!

Olie op 't vuur, vinden ze leuk, de arbeidersklasse.
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:23:56 #131
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_49181706
    Geen opleiding lijkt mij de beste oplossing in dit geval
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_49181717
    quote:

Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk.
    P.S.
    belachelijk maar het is er echt wel. Alleen een Master dan.
    quote:
    Een pedagoog is een universitair gevormde wetenschapper in het domein van de opvoedkunde.
    Er bestaat een opleiding tot "Master in de pedagogiek" of "Master in de opvoedkundige/pedagogische wetenschappen" aan de universiteiten van o.m. Amsterdam, Brussel, Gent, Groningen, Leiden, Leuven, Nijmegen, Utrecht.
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:28:06 #133
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49181892
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

P.S.
    belachelijk maar het is er echt wel. Alleen een Master dan.
    [..]
    OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.

Naja, er zal wel 'vraag' naar zulke mensen zijn.
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:29:03 #134
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_49181948
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 11:44 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht op
    ,,!,, Lolz, StuFi is voor kneusjes.
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:29:53 #135
    120647 BadKeukenTegel
    Heer ende Meester
    pi_49181985
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef BrauN het volgende:

[..]

Wat een bekrompen gedachte B. hoe kun je dat nou niet weten.
    Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:36:05 #136
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_49182245
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

,,!,, Lolz, StuFi is voor kneusjes.
    Ik pleit voor een herdifinitie van het woord StuFi voor niet WO-ers: De OpFi (OpleidingsFinanciering).
    pi_49182363
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef BrauN het volgende:

[..]

En dat noemt zich student

Dat is dus het probleem met veel studies. Er is totaal geen vraag naar deze mensen. Ze komen dus waarschijnlijk in een of andere baantje terecht dat onder hun niveau ligt (bij de postbank zitten bv veel mensen met onzinnige studies, een soort sociale werkplaats voor de hoger opgeleide). Maar ze kunnen wel zeggen dat ze "gestudeerd" hebben.

Er zijn genoeg vacatures tegenwoordig in de bouw, onderwijs, zorg etc. Maar die wil niemand doen voor de huidige hongerloontjes die ze daar hanteren omdat er teveel geld gaat naar managers iets managen, maar niemand weet precies wat ze doen.

Waarom die mensen voor paupers uitmaken? Omdat ze de economie laten draaien?

Heb een beetje respect voor elkaar en voor iemands keuzes. Er zijn genoeg mensen die later graag iets willen doen waarvoor ze geen bul nodig hebben, maar slecht een MBO opleiding. Wie zijn jullie om ze dan paupers te gaan noemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Boris_Karloff op 09-05-2007 13:46:37 ]
    pi_49182370
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:36 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Ik pleit voor een herdifinitie van het woord StuFi voor niet WO-ers: De OpFi (OpleidingsFinanciering).
    pi_49182472
    quote:
    Op dinsdag 8 mei 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is maar goed dat HBO-ers hun instructies krijgen van Wo-ers, HBO-ers kunnen imemrs niet nadenken.
    Rot op idioot

HBO/WO valt allebei onder het hoger onderwijs. HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
    - AFCA -
    pi_49182613
    Het is opvallend dat met name de studenten die een "zachte" studie volgen aan een universiteit een afkeer van MBO'ers hebben. De rechtenjongens, studenten Nederlands en sociologie-hippies dus. Verder snap ik sowieso niet dat mensen nog status denken te ontlenen aan een dergelijke studie, aangezien iedere boer van 21+ naar de uni kan. Een kennis van me stopte na 1 jaar met z'n MBO, deed een toelatingstest in Nijmegen en studeert nu geschiedenis; Al 3 jaar .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:46:03 #141
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49182633
    Trouwens, ik doe WO, maar ik wil later als ik groot ben heel graag vertegenwoordiger worden. Lekker de hele dag in m'n VW Golf door het land cruisen en interessante mensen ontmoeten. Maar kan dat wel met WO?
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:47:20 #142
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_49182699
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:45 schreef cultheld het volgende:
    Het is opvallend dat met name de studenten die een "zachte" studie volgen aan een universiteit een afkeer van MBO'ers hebben. De rechtenjongens, studenten Nederlands en sociologie-hippies dus. Verder snap ik sowieso niet dat mensen nog status denken te ontlenen aan een dergelijke studie, aangezien iedere boer van 21+ naar de uni kan. Een kennis van me stopte na 1 jaar met z'n MBO, deed een toelatingstest in Nijmegen en studeert nu geschiedenis; Al 3 jaar .
    Nijmegen, dan heb je 't me ook over een hippie bolwerk ook zeg.

Daar laten ze iedere klaploper toe, man!
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:47:35 #143
    93438 Shadowlyse
    Ja zo gaat dat he
    pi_49182712
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:45 schreef cultheld het volgende:
    Blijkbaar heeft ie wel de hersens maar heeft ie ze eerder onvoldoende gebruikt of zo
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:47:36 #144
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_49182713
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
    Kan je dat ook met enkele significante statistieken bewijzen? Hanteer maar een significantieniveau van 5%
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:48:41 #145
    93438 Shadowlyse
    Ja zo gaat dat he
    pi_49182752
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
    Trouwens, ik doe WO, maar ik wil later als ik groot ben heel graag vertegenwoordiger worden. Lekker de hele dag in m'n VW Golf door het land cruisen en interessante mensen ontmoeten. Maar kan dat wel met WO?
    Tuurlijk wel joh dat heet tegenwoordig toch "accountmanager"?
    pi_49182762
    quote:
    Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WO
      Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 13:49:39 #147
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_49182792
    quote:
    Ja hoor als je optijd stopt !
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:50:01 #148
    93438 Shadowlyse
    Ja zo gaat dat he
    pi_49182806
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:48 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WO
    Valt wel mee toch. De topman van Sony heeft bv geschiedenis gestudeerd.....
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:50:15 #149
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_49182818
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
    HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
    Wie zegt dat, de mevrouw van het uitzendbureau?
    Bron?

Ik weet wel dat het gros van de top in het bedrijfsleven én de overheid een universitaire titel heeft. Je weet wel, die lui van de graaicultuur enzo.
    pi_49182858
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef Pool het volgende:

[..]

Wie zegt dat, de mevrouw van het uitzendbureau?
    Bron?

Ik weet wel dat het gros van de top in het bedrijfsleven én de overheid een universitaire titel heeft. Je weet wel, die lui van de graaicultuur enzo.
    Uitzendbureau's zijn voor alllochtonen met vmbo

Ja, maar dat heeft meer met de academische titel te maken dan met de opleiding die ze daar gedaan hebben. Want zeg nou zeklf, vrijetijdskunde?
      woensdag 9 mei 2007 @ 13:51:50 #151
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_49182867
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef Shadowlyse het volgende:

[..]

Valt wel mee toch. De topman van Sony heeft bv geschiedenis gestudeerd.....
    Klopt, vaak zie je dat mensen die Oude Talen hebben gestudeerd het ver schoppen in het bedrijfsleven. Juist vanwege de inzet die ze hebben om iets ingewikkelds tot een goed einde te brengen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')