Neequote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
maar het repareren van een kraan heb je al moeite mee..![]()
Wacht maar tot je volgend jaar zelf lid wordt van een vereniging.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
PS: Ik doe zelf Vwo en ben van plan hierna wiskunde te studeren..
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Wacht maar tot je volgend jaar zelf lid wordt van een vereniging.
Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
Dat MBO'ers in principe nuttiger zijn dan HBO'ers?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef fysicus het volgende:
[..]
Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.
Is het niet waar danquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken. :'
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:42 schreef soylent het volgende:
Dus we moeten ze maar respecteren omdat we ze nodig hebben? Tamelijk egoistische reden vind je niet. Net als van die gebrainwashte kinderen die maar naar God bidden omdat ze bang zijn om in de hel te komen.*
Bovendien, echt hard nodig hebben we ze nou ook niet hoor. Prima als ze zich nuttig maken, maar een samenleving zonder ze zou best kunnen overleven. Net zoals een samenleving zonder WO-ers. Het werk zou op natuurlijke wijze herverdeeld worden.
Ik respecteer gewoon alleen de lekkere wijven die niet al te dom zijn.
* Is het straks echt waar, zit ik daar met m'n
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ow ben je er ook zo eenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan leer je wel anders praten over MBO'ers. Hoewel, je zult vooral leren dat MBO'ers nuttige paupers zijn, terwijl HBO'ers scholieren zijn die daadwerkelijk niets toevoegen.![]()
![]()
Bullshit. Ga jij lekker je eigen fokking auto repareren dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:42 schreef soylent het volgende:
Bovendien, echt hard nodig hebben we ze nou ook niet hoor. Prima als ze zich nuttig maken, maar een samenleving zonder ze zou best kunnen overleven. Net zoals een samenleving zonder WO-ers. Het werk zou op natuurlijke wijze herverdeeld worden.
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Bullshit. Ga jij lekker je eigen fokking auto repareren dan.
edit
kan je meteen mooi je eigen container naar de stortplaats brengen
kunnen leren is iets anders dan kunnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...
Heb jij er zin in? Ik niet... en ik heb er ook geen tijd voor... daarom mag je MBO'ers best dankbaar zijn. Ik zeg niet dat het niet vaak hele trieste, onwetende pleurisventjes zijn die te dom zijn om te schijten, maar zonder hen kunnen we weinig.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iedere WO'er kan zoiets leren. Niet elke MBO'er kan de relativiteitstheorie leren...
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef fysicus het volgende:
[..]
Alsje enigszins begrijpend kan lezen had je gemerkt dat dat inderdaad de essentie van mijn betoog vormt.
Het is maar goed dat HBO-ers hun instructies krijgen van Wo-ers, HBO-ers kunnen imemrs niet nadenken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Drakire het volgende:
[..]
[..]
HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.
Wat probeer je met dit betoog duidelijk te maken dat het HBO moet verdwijnen en we naar een zwart-witte samenleving toe gaan met enkel en aleen 'relatief' slimme mensen en relatief domme mensen?
Je moet nog noemen dat HBO-ers meer relevante ervaring hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Drakire het volgende:
[..]
[..]
HBO'ers zijn teamleaders en teambuilders, menig WO student heeft daar de social skills niet voor.
Wat probeer je met dit betoog duidelijk te maken dat het HBO moet verdwijnen en we naar een zwart-witte samenleving toe gaan met enkel en aleen 'relatief' slimme mensen en relatief domme mensen?
En niet van die lelijke nerds met bril zijn die nog nooit een meisje hebben gezoendquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je moet nog noemen dat HBO-ers meer relevante ervaring hebben![]()
quote:
Omdat die niet bestaanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:45 schreef 7th_wave het volgende:ik ken geen intelligente MBO'ers. hoe zou dat nou komen?
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleenquote:
Ik heb nog nooit een advocaat-stagiair ontmoet die zijn 'bul' op het ROC had gehaald.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:56 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleen![]()
Ik sluit me hier bij aanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
Bul en ROC lol..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een advocaat-stagiair ontmoet die zijn 'bul' op het ROC had gehaald.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:45 schreef 7th_wave het volgende:ik ken geen intelligente MBO'ers. hoe zou dat nou komen?
Die mannetjes bevestigen gewoon graag tegenover elkaar dat ze volgens hun papiertje gemiddeld genomen wat beter kunnen leren. Het is maar waar je een harde van krijgt... vind het persoonlijk een beetje zielig en getuigen van het tegenovergestelde van intelligentie.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:56 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort topics, elkaar afkraken tot ze hun diploma's in de knuistjes hebben en dan erachter komen dat de grote boze wereld hun niet klakkeloos aanneemt op de papiertjes alleen![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant genoemd
HBO-ers staan in een organisatie gemiddeld genomen toch echt onder de WO-ersquote:Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
Succes dan maarquote:MBO'er en hopelijk toekomstig HBO'er hier overigens.
Managen, leidinggeven. Dat is niet per definitie het zelfde als besturen, wat in organisaties vaak wel door academici gebeurt. Dus, ja, dan sta je boven HBO'ers als je het zo graag wilt horen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
[..]
HBO-ers staan in een organisatie gemiddeld genomen toch echt onder de WO-ers
[..]
Succes dan maar
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant. Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:50 schreef chatgek het volgende:
Wanneer je ergens beter in bent dan de rest worden mensen al snel arrogant. Het geldt zeker niet voor alle WO'ers. Daartegen zijn WO'ers vaak minder sociaal ontwikkeld en moeten het hebben van hun intelligentie. Daarom zie je vaak dat een manager op HBO niveau is omdat een leidinggevende functie erg veel sociale vaardigheden vereisen.
MBO'er en hopelijk toekomstig HBO'er hier overigens.
De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt![]()
Daar ga je al de fout inquote:Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.
maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Hoe veel WO'ers alles zogenaamd zo goed weten in theorie maar in de praktijk er niets van bakken, maar toegeven, ho maar. Dat is een feit, en diverse mensen die ik ken hebben dit zo ervaren. Ik zeg alleen "vaak", ik scheer niet een complete groep over een kam.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:15 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er is echt geen verband tussen intelligentie en 'sociaal ontwikkeld zijn'. Wellicht dat je op een beta faculteit een wat minder sociaal groepje aantreft dan op andere faculteiten enzo maar over het algemeen is het echt bullshit wat je zegt![]()
Ga jij nou maar eerst je D's en T's lerenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:54 schreef Victor_Eremita het volgende:
Jullie zijn hartstikke nodig natuurlijk.
Wat ik niet snap is waarom HBO-ers altijd zo hysterisch doen als je ze ermee confronteerd dat ze niet studeren maar gewoon naar school gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen zijn HBO'ers totaal niet academisch bezig (ergo: zelfstandig op zoek gaan naar bronnen etc.). Waarom zou je het dan wel studeren noemen? Dat heeft gewoon een andere definitie.
Disclaimer: Ik zeg dus -niet- dat <WO'ers minderwaardig zijn.
Nou, maar ik ken WO-ers die wel een goed baantje hebben hoor, en die hebben wel heul veul aan de Dr. voor hun naam. Die hebben dus wel veel aan hun mooie academische gebrabbel!!1quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:16 schreef Dimelo het volgende:
je papiertje bewijst niks... alleen dat je goed kan leren.. in de praktijk leer je nog altijd het meest of je nou acedemisch bezig bent ofniet...Ik ken WO-ers die een kutbaantje hebben en niks anders kunnen krijgen ondanks het Dr. voor hun naam. Die hebben dus ook geen flikker aan hun mooie acedemische gebrabbel.
maar wie blijer van een wo papiertje word meot hem vooral halen
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:36 schreef ETA het volgende:
En ja, bij technische studies heb je een hogere concentratie "nerds" die sociaal niet zo handig zijn.
ik wilde niet de hoeveelheid aangeven, slechts dat er bij techische studies gewoon meer nerd types rondlopen. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat techneuten nerds zijn, maar ja, ontkennen dat er minder nerds onder de WO techneuten rondlopen is ook weer zoietsquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die concentratie is niet eens zo heel veel groter denk ik.
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triestquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest![]()
ja man, 30 graden buiten, klote weer....quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een ontzettende kolder weer.
En verder ken ik genoeg mensen die MBO hebben en slimmer zijn als menig WO'er. Ze hadden alleen weinig zin om nog verder te leren. Dat zat niet echt in de aard van het beestje, zijn ze daarom dommer. Ik dacht het toch niet
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmboquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:28 schreef ETA het volgende:
[..]
nee, jou opmerking, dat is pas triest. Denk bij een vereniging niet meteen aan corporale ballen. Meeste verenigingen zijn "normaal" (hoe je dan ook normaal definieert) en wordt er gewoon gezellig met elkaar omgegaan. Studieverenigingen zijn er natuurlijk ook, daar kan je ook genoeg gezelligheid en lol beleven...
Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke 'quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:15 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Lid worden van een vereniging is wel opper-opper-opper-triest![]()
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet eens lid joh. Ik gaf gewoon de reactie die een standaard-corpsbal gegeven zou hebben, met een dikke '' eronder, omdat we dit soort topics al duizend keer hebben gehad. Dat vervolgens twintig users de ironie niet snappen* en over die reactie vallen, dat is hun probleem.
![]()
*komt vast doordat ze HBO'ers zijn
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baasquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die figuren van het HBO moet je ook gewoon niet serieus nemen. Overigens ben ik wel blij dat ze bestaan, want ik ga natuurlijk niet zelf de telefoon opnemen op kantoor.
aha, goed argumentquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:22 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Als je jou zonder -w schrijft doe je hooguit vmbo![]()
Nee jij loopt van praatgroep naar praatgroep zonder dat er ooit echt veel uit je handen komt. Voor de sier gooi je er dan wat engelse termen doorheen en voila weer een duurbetaald universitaire lullo die niets substantieel bijdraagt aan de maatschappij behalve dan dat hij graag anderen vertelt hoe belangrijk hij is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Advocaten hebben geen baas.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:00 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het te druk met 'under the desk management' bij de baas![]()
Inderdaad. De zegeningen van de arbeidsdeling.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies. Zonder mijn vaste HBO-medewerker zou ik echt niet weten wie anders de MBO'er moet aansturen die mijn telefoon opneemt.
Natuurlijk niet, als je een fatsoenlijke MBO opleiding doet dan leer je een vak. Daar is niets mis mee.quote:
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Stigma het volgende:
Weet je wat pas echt erg is? HBO'ers die beweren dat hun "studie" hetzelfde is als een WO studie![]()
En?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Qunak het volgende:
Heb zo'n beetje alles doorlopen. MAVO, MBO en HBO. Alles zonder veel moeite. Ben nu starter met een startsalaris dat op universitair niveau zit. Geen klagen dus.
Zodat iedereen bij z'n ouders moet blijven wonen, om te kunnen studerenquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze zouden gewoon eens die STUFIE moeten afschaffen.
Of anders tot een maximale leeftijd van 21.
Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht opquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik was te slim voor school![]()
Voelde me nergens thuis, heb dus maar simpel Mavo gedaan om zo snel mogelijk met mijn handen te kunnen werken
Aan de ene kant spijt van (studie is gratis, gratis leven etc etc) maar aan de andere kant heb ik zo wel een hoop meegemaakt + alle diploma's voor mijn vakgebied binnen handbereik. (zelf gehaald + betaald).
Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Pool het volgende:
[..]
"HTS is véél moeilijker dan rechten of psychologie hoor!"
![]()
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
wat nou als je alledrie bent(of iig geweest)
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
FUquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ohja om te 'werken' of nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een volledige outcast. In de veertiger jaren zou je dan op de trein worden gezet naar een bepaald kamp.
Nouw... een arrogante WO'er kan best aantrekkelijk zijnquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:23 schreef fysicus het volgende:
Ja beste FOK!ers, ergeloos erger ik me aan sommige WO'ers die denken dat alle MBO'ers campers zijn die rondblazen met een getunede Golfje uit 85'. . En dat ze moeite zouden hebben om 23 x 32 te berekenen uit hun hoofd. En het enige wat ze kunnen is bouwFOK!ken.
Werken, inderdaad. Dat is wat tegenwoordig gedaan wordt door MBO'ers en alles wat daar onder hangt en eigenlijk niemand iets mee te maken wil hebben.quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:56 schreef BrauN het volgende:
[..]
Werken, inderdaad. Dat is wat tegenwoordig gedaan wordt door MBO'ers en alles wat daar onder hangt en eigenlijk niemand iets mee te maken wil hebben.
Je voelt 'm al aankomen.
In zekere zin zijn MBO'ers dus vergelijkbaar met joden/zigeuners/gehandicapten/homo's.polen
Hoogachtend,
Een WO'er.
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hebben HBO'ers dan nog wel een punt.![]()
Polen vragen tenminste minder loonquote:
Dat is de discussie niet. MBO zegt zeker wat; over de opleiding, natuurlijk niet over de persoon die de opleiding volgt. MBO is gewoon lager niveau dan HBO of WO, zegt wel wat over de gemiddelde persoon op het MBO. De gemiddelde persoon op het HBO is dommer, gaat eerder dood en zal minder verdienen dan de gemiddelde WO'er of HBO'er.quote:
Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau'quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De paupers denken dat omdat zij zo goed met kampers om kunnen gaan (niet zo gek, ze zijn het zelf ook), ze sociaal vaardig zijn. Het vergt een academische geest om dit principe in te zien, dus ik heb geen hoop dat dit cruciale inzicht ooit gemeengoed zal worden.
*Meldt...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
wat nou als je alledrie bent(of iig geweest)
Het gros van mijn klasgenoten op het VWO had de wiskunde op HTS niveau al niet aangekund, laat staan op het niveau van een WO bčta studie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Meen je nou echt wat je zegt? Of ben je nou echt te dom om in te zien dat de manier waarop jij met mensen omgaat die niet van je 'eigen niveau'zijn echt te triest voor woorden is en je best nog wel 's wat problemen kan opleveren in je leven. Ik zeg het alleen maar. Sukkel. Ga lekker ergens anders kick lopen doen met je kakkerige kutvriendjes.
Ik moet de eerste pedagogie student nog tegen komen die differentiaal rekening zal kunnen leren terwijl de meeste havo scholiertjes op de HTS dit gewoon halen. Hou toch op met je onzinnige posts.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als 17-jarige HAVO-scholiertjes de HTS aankunnen, dan is het niveau gewoon lager dan welke studie dan ook op het WO.
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik moet de eerste pedagogie student nog tegen komen die differentiaal rekening zal kunnen leren terwijl de meeste havo scholiertjes op de HTS dit gewoon halen. Hou toch op met je onzinnige posts.
Aldus de gefrustreerde kraanmachinist.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:04 schreef bigore het volgende:
Ik moet nog een WO-er tegenkomen die tof is, dus niet zo bekakt, veelal lelijk, sukkel, vrijgezel, goede humor heeft en niet zo arrogant is.
Het gaat erom dat je voor een alpha WO studie ook niet al te snugger hoeft te zijn en niet dat het HBO een hoog denkniveau vereist.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?
Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk. Het gaat er gewoon om dat WO'ers op een ander denkniveau zitten dan HBO'ers en lager. De manier van analyseren, onderzoek verrichten en problemen oplossen is totaal anders dan het lagere en meer praktische onderwijs. SNAPPEZ VOUS!??!
Meldt!quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:04 schreef bigore het volgende:
Ik moet nog een WO-er tegenkomen die tof is, dus niet zo bekakt, veelal lelijk, sukkel, vrijgezel, goede humor heeft en niet zo arrogant is.
Dat snap ik echt wel. Maar ik trek in twijfel of elke studierichting WO moeilijker is als speciefieke HBO-richtingen. Dat trek ik zeer in twijfel. Er werd hier gesproken als was het intelligentie niveau van elke WO'er standaard hoger is als van elke HBO'er en dat is gewoon pertinent onjuist. Er zit een stuk aanleg bij, een deel wilskracht. Dat je WO kan doen is echt niet alleen afhankelijk van intelligentiequote:Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat is echt je moeder met een lekker wijf vergelijken, dat snap je zelf toch ook?
Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk. Het gaat er gewoon om dat WO'ers op een ander denkniveau zitten dan HBO'ers en lager. De manier van analyseren, onderzoek verrichten en problemen oplossen is totaal anders dan het lagere en meer praktische onderwijs. SNAPPEZ VOUS!??!
Bullshit. Een technische HBO opleiding of een universitaire alpha studie zijn gewoon niet te vergelijken omdat het over totaal verschillende kaders gaat.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je voor een alpha WO studie ook niet al te snugger hoeft te zijn en niet dat het HBO een hoog denkniveau vereist.
Kijk, jij begrijpt het, met jou valt te praten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat snap ik echt wel. Maar ik trek in twijfel of elke studierichting WO moeilijker is als speciefieke HBO-richtingen. Dat trek ik zeer in twijfel. Er werd hier gesproken als was het intelligentie niveau van elke WO'er standaard hoger is als van elke HBO'er en dat is gewoon pertinent onjuist. Er zit een stuk aanleg bij, een deel wilskracht. Dat je WO kan doen is echt niet alleen afhankelijk van intelligentie
Mij persoonlijk werd toendertijd aangeraden om naar het HBO te gaan en niet naar het WO. Niet omdat ik niet intelligent genoeg was, maar omdat ik meer iemand ben die een stok achtyer de deur nodig heeft. Ik ben nogal gemakzuchtig. Heeft niets met intelligentie te maken.
Dit zat er aan te komen. Hoe voorspelbaar.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:08 schreef bigore het volgende:
[..]
HAHAHA, wat een goede humor heb je voor een WO-er, ik aanbid je![]()
Dat zeg ik, het stelt allebei geen ruk voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bullshit. Een technische HBO opleiding of een universitaire alpha studie zijn gewoon niet te vergelijken omdat het over totaal verschillende kaders gaat.
Het is wel zo dat HBO beta studenten dingen zullen kunnen die een alpha WO'er niet kan, maar andersom ook. Ik doe Bedrijfskunde en een HBO'er werktuigbouwkunde zal inderdaad beter een differentiaalvergelijking kunnen oplossen, of een bouwtekening maken, weet ik veel wat ze daar allemaal doen. Maar andersom wil ik hem/haar wel eens een financiele analyse van een bedrijf zien maken, of wat dan ook. Heeft niks met denkniveau te maken, maar puur met achtergrond en instelling.
quote:
Ah, nice. Dus met ingang van volgend jaar ben je ook eindelijk een volwaardig mens? Fraai!quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:20 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik probeerde met mijn post te bereiken dat mensen gewoon eens normaal gingen doen zonder andere groepen te bashen.
Doe zelf trouwens hbo en volgend jaar wo
Verder ben ik het eens met user Boris dinges![]()
P.S.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:06 schreef BrauN het volgende:
Daarnaast geloof ik niet dat pedagogie een universtaire studie is en als het wel zo is dan is dat belachelijk.
quote:Een pedagoog is een universitair gevormde wetenschapper in het domein van de opvoedkunde.
Er bestaat een opleiding tot "Master in de pedagogiek" of "Master in de opvoedkundige/pedagogische wetenschappen" aan de universiteiten van o.m. Amsterdam, Brussel, Gent, Groningen, Leiden, Leuven, Nijmegen, Utrecht.
OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
P.S.
belachelijk maar het is er echt wel. Alleen een Master dan.
[..]
,,!,, Lolz, StuFi is voor kneusjes.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:44 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Als je StuFi niet eens kan spellen heb je er geen recht op
Wat een bekrompen gedachte B. hoe kun je dat nou niet weten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.
Naja, er zal wel 'vraag' naar zulke mensen zijn.
Ik pleit voor een herdifinitie van het woord StuFi voor niet WO-ers: De OpFi (OpleidingsFinanciering).quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
,,!,, Lolz, StuFi is voor kneusjes.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
OMG, nee daar had ik geen flauw benul van.
Naja, er zal wel 'vraag' naar zulke mensen zijn.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ik pleit voor een herdifinitie van het woord StuFi voor niet WO-ers: De OpFi (OpleidingsFinanciering).
Rot op idiootquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is maar goed dat HBO-ers hun instructies krijgen van Wo-ers, HBO-ers kunnen imemrs niet nadenken.
Nijmegen, dan heb je 't me ook over een hippie bolwerk ook zeg.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:45 schreef cultheld het volgende:
Het is opvallend dat met name de studenten die een "zachte" studie volgen aan een universiteit een afkeer van MBO'ers hebben. De rechtenjongens, studenten Nederlands en sociologie-hippies dus. Verder snap ik sowieso niet dat mensen nog status denken te ontlenen aan een dergelijke studie, aangezien iedere boer van 21+ naar de uni kan. Een kennis van me stopte na 1 jaar met z'n MBO, deed een toelatingstest in Nijmegen en studeert nu geschiedenis; Al 3 jaar.
Blijkbaar heeft ie wel de hersens maar heeft ie ze eerder onvoldoende gebruikt of zoquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:45 schreef cultheld het volgende:
Het is opvallend dat met name de studenten die een "zachte" studie volgen aan een universiteit een afkeer van MBO'ers hebben. De rechtenjongens, studenten Nederlands en sociologie-hippies dus. Verder snap ik sowieso niet dat mensen nog status denken te ontlenen aan een dergelijke studie, aangezien iedere boer van 21+ naar de uni kan. Een kennis van me stopte na 1 jaar met z'n MBO, deed een toelatingstest in Nijmegen en studeert nu geschiedenis; Al 3 jaar.
Kan je dat ook met enkele significante statistieken bewijzen? Hanteer maar een significantieniveau van 5%quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
Tuurlijk wel joh dat heet tegenwoordig toch "accountmanager"?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
Trouwens, ik doe WO, maar ik wil later als ik groot ben heel graag vertegenwoordiger worden. Lekker de hele dag in m'n VW Golf door het land cruisen en interessante mensen ontmoeten. Maar kan dat wel met WO?
Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WOquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
Trouwens, ik doe WO, maar ik wil later als ik groot ben heel graag vertegenwoordiger worden. Lekker de hele dag in m'n VW Golf door het land cruisen en interessante mensen ontmoeten. Maar kan dat wel met WO?
Ja hoor als je optijd stopt !quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef BrauN het volgende:
Valt wel mee toch. De topman van Sony heeft bv geschiedenis gestudeerd.....quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:48 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ligt eraan, met de meeste WO-opleidingen kun je alleen terecht bij de overheid of semi-overheid omdat het bedrijfsleven ook wel inziet dat een HBO veel meer te bieden heeft ivm praktijkervaring. Een wetenschappelijke literatuurstudie is leuk, je hebt er alleen zo weinig aan (lees: geen zak). Sta je dan met je WO
Wie zegt dat, de mevrouw van het uitzendbureau?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:42 schreef EdAtTheBar het volgende:
HBO'ers zijn gewoon veel practischer opgeleid en hebben daardoor veel meer kans op succes later.
Uitzendbureau's zijn voor alllochtonen met vmboquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Wie zegt dat, de mevrouw van het uitzendbureau?
Bron?
Ik weet wel dat het gros van de top in het bedrijfsleven én de overheid een universitaire titel heeft. Je weet wel, die lui van de graaicultuur enzo.![]()
Klopt, vaak zie je dat mensen die Oude Talen hebben gestudeerd het ver schoppen in het bedrijfsleven. Juist vanwege de inzet die ze hebben om iets ingewikkelds tot een goed einde te brengen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. De topman van Sony heeft bv geschiedenis gestudeerd.....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |