MBO'ers: minderwaardigheidscomplex, ja jullie WO'ers zijn wel slimmer en verdienen meer, maar wij zijn socialer, lekker puh
HBO'ers: net niet de top, maar wel beter dan de gemiddelde; Ja wij zijn ook best slim hoor, wij zijn veel beter wanneer het op praktijk aankomt, echt wel!
WO'ers: lekker de slimsten, toch??; wij hebben WO gedaan, dus zijn het slimste en gaan lekker veel verdienen
![]()
Bullcrap dus. MBO'ers doen gewoon vaker werk met de handen, verdienen een salaris dat over het algemeen lager ligt dan HBO'ers en WO'ers. Klaar. Er wordt altijd gezegd dat ze misschien niet de hoogste IQ hebben, maar dat ze wel hogere EQ hebben. Echter wordt dit altijd onderbouwt door enkele observaties en zien ze WO'ers als ubernerds rondlopen. Hey, wakeup call, WO'ers zijn ook sociaal (denk aan studentenverenigingen (nee niet meteen aan een corpsbal denken), en studieverenigingen). Denk je dat je ingewikkelde projecten makkelijk in je eentje kan doen? Er is veel softskills nodig om een project te runnen. Tijdens mij HBO opleiding vaak genoeg "sociale" ex-MBO'ers in mijn groep gehad die voor geen meter kunnen samenwerken.
Face it, MBO'ers zijn over het algemeen dommer, verdienen minder, gaan eerder dood en zijn NIET sociaal beter dan andere mensen. En JA, jij als MBO'er kan vast wel paar voorbeelden noemen dat jullie slimmer en beter zijn dan HBO'ers of WO'ers. Ja, jullie kunnne over het algemeen beter een kraan fixen, dat komt omdat jullie praktijk gerichte opleiding daar meer op gericht is, duh! Hebben we jullie nodig? Ja. Zijn jullie slimmer, verdienen jullie meer geld? Nee. Verdienen die lui die tijd en moeite in hun HBO/WO opleiding hebben gestoken meer geld en aanzien? Ja.
Dat HBO'ers schools is en niet academisch, tja, dan is de vraag, wat is academisch dan?? In mijn ervaring leren zij veel dezelfde dingen als op WO, alleen gaat de stof iets minder diep.
WO'ers denken dat ze beter zijn dan HBO'ers en MBO'ers. Kan je het ze kwalijk nemen? Ze hebben de (muv doctoralen etc) hoogst mogelijke onderwijs genoten. Ja, dan ben je wel beter en slimmer dan de gemiddelde MBO'er. En ja, bij technische studies heb je een hogere concentratie "nerds" die sociaal niet zo handig zijn. Nou, als MBO'er mag je nu wel trots zijn, je bent socialer dan die nerds
![]()
Over het algemeen is de gemiddelde WO'er net zo sociaal als een HBO'er en MBO'er.
En ja, bedrijven kijken naar meer dan je diploma. Heeft een MBO'er dan een betere CV als een WO'er? Een beetje zelfbewuste WO'er zal wel iets aan zijn CV doen, een commissie of studentassistentschapje oid. Wat heeft die MBO'er? 3 jaar werkervaring als???
En ja, WO'ers kunnen arrogant zijn omdat ze hoge opleiding hebben gehad, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen goed relevant werkervaring. Wees arrogant met mate.
nog meer blablablabla over hetzelfde...... ben blij een sociale WO'er te zijn.... ja, ben beetje arrogant nu... mag ook wel.... na al dit gezeik hoe goed MBO'ers wel zijn..... als WO'er krijg je toch de betere kansen....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!