Jawel, maar scholieren doen dat nu eenmaal vaker in de zgn. schoolsupers. Kwestie van de grootste groep aanpakken, waar jij ook toe behoortquote:Op maandag 7 mei 2007 17:38 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
En alleen de scholieren hè!, want andere mensen kunnen toch helemaal niks jatten?
En terecht, uiteraard.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze zouden eens een 'max 3 allochtonen tegelijk' maatregel moeten nemen. Staat gelijk het hele land op z'n kop.
niet bepaald. Ik ga mn tas echt niet buiten laten liggen met een rekenmachine erin omdat ik een scholier ben en dus sneller iets zou jattenquote:Op maandag 7 mei 2007 17:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Jawel, maar scholieren doen dat nu eenmaal vaker in de zgn. schoolsupers. Kwestie van de grootste groep aanpakken, waar jij ook toe behoort
En dit is net zo goed een vorm van discriminatie.quote:
dit meen je toch nietquote:Op maandag 7 mei 2007 17:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben ze bij jou geen kluisjes?
Kun je die dure rekenmachine in kwijt.
Afraid of changes? Het is hun gebouw, als zij jou niet willen toelaten dan is dat hun goed recht.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:51 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
niet bepaald. Ik ga mn tas echt niet buiten laten liggen met een rekenmachine erin omdat ik een scholier ben en dus sneller iets zou jattenZe controleren mn tas maar als ze me niet geloven, kom daar nu denk ik 4 jaar, keer of 2 per week gemiddeld denk ik, altijd wel voor 3 euro ongeveer dus ze moeten niet echt klagen.
Nee, daar schiet je iets mee op.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:55 schreef renz0r het volgende:
Zou ik bij het management aangeven als discriminatie op leeftijd en er nooit meer komen
Het gaat niet om recht, het gaat om wat fair is. Dit is niet fair. IAW: Je kan het niet maken tegenover je klanten.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:53 schreef JeRa het volgende:
[..]
Afraid of changes? Het is hun gebouw, als zij jou niet willen toelaten dan is dat hun goed recht.
Misschien wel, omdat er dan ook jongeren die gewoon boodschappen willen doen (dus niet op die school zitten) ook geweigerd kunnen worden. Klopt dus niks van t systeem.quote:
Ik als klant ben maar al te blij als ik niet in de rij hoef te staan met lawaaierige scholiertjes met chips en blikjes. En ik denk dat dat voor de meeste klanten wel geldt.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het gaat niet om recht, het gaat om wat fair is. Dit is niet fair. IAW: Je kan het niet maken tegenover je klanten.
Je levert nauwelijks geld voor ze op, dus het lijkt met niet zo vreemd dat ze je liever kwijt dan rijk zijn. Pinkosten of wisselgeldafhandeling + loon kassaslet komt al gauw in de buurt van de winst op die magere 3 Eurootjes, en klanten die wel iets opleveren kunnen langer in de rij staan. Ik zou je ook lekker buiten laten hangen als ik die tent zou runnen.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:51 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:kom daar nu denk ik 4 jaar, keer of 2 per week gemiddeld denk ik, altijd wel voor 3 euro ongeveer dus ze moeten niet echt klagen.
En die twee jongeren die foutief geweigerd worden worden waarschijnlijk gecompenseerd door 10 mensen die wél prettig boodschappen kunnen doen en voor 50 - 100 euro afrekenen. Ik weet wel wat ik zou doen.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:57 schreef renz0r het volgende:
[..]
Misschien wel, omdat er dan ook jongeren die gewoon boodschappen willen doen (dus niet op die school zitten) ook geweigerd kunnen worden. Klopt dus niks van t systeem.
Je zou maar net de verkeerde jongeren weigeren....Gelijk klanten weg.
gast..quote:Op maandag 7 mei 2007 17:58 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Je levert nauwelijks geld voor ze op, dus het lijkt met niet zo vreemd dat ze je liever kwijt dan rijk zijn. Pinkosten of wisselgeldafhandeling + loon kassaslet komt al gauw in de buurt van de winst op die magere 3 Eurootjes, en klanten die wel iets opleveren kunnen langer in de rij staan. Ik zou je ook lekker buiten laten hangen als ik die tent zou runnen.
Nee. Marges zijn flinterdun, zeker bij een tent als de Jumbo. En 2000 * 0 = 0, althans in mijn tijd. Echt, een winkel verdient geen droog brood aan pauperscholiertjes. En al helemaal niet als één op de tien oid[1] iets te open zakken heeft.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:00 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
gast..
onze school heeft ruim 2000 leerlingen waarvan hele hordes dagelijks naar die super gaan. Als 3 euro per dag besteed verdien je daar aardig op lijkt me zo.
Kennelijk niet he, anders hadden ze wel iets anders gedaan. Hoe meer scholieren tegelijk naar binnen, des te minder overzicht ze kunnen houden en des te groter de kans dat een van jouw medescholiertjes de kans ziet om iets te jatten.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:00 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
gast..
onze school heeft ruim 2000 leerlingen waarvan hele hordes dagelijks naar die super gaan. Als 3 euro per dag besteed verdien je daar aardig op lijkt me zo.
Nee. Dat spul wat jullie kopen zit bijna geen marge op. Een volle kar met Omo en dat soort rommel levert ze bergen meer geld op.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:00 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
gast..
ik denk eerlijk niet dat er zoveel gejat wordt. En er wordt zeker meer uitgegeven, denk dat best 2/3 euro pp gemiddeld kan zijn.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:02 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Nee. Marges zijn flinterdun, zeker bij een tent als de Jumbo. En 2000 * 0 = 0, althans in mijn tijd. Echt, een winkel verdient geen droog brood aan pauperscholiertjes. En al helemaal niet als één op de tien oid[1] iets te open zakken heeft.
[1]Volslagen uit de lucht gegrepen, uiteraard
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
irritant, zeker als je zelf even je boodschappen wil doen, sta je achter 20 puistenkoppies die allemaal 1 blikkie drinken en een zakkie chips af moeten rekenen.
Indrukwekkend. Geen wonder dat die supermarkten zoveel winst maken.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:05 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
2/3 euro pp gemiddeld
quote:Op maandag 7 mei 2007 18:05 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
ik denk eerlijk niet dat er zoveel gejat wordt. En er wordt zeker meer uitgegeven, denk dat best 2/3 euro pp gemiddeld kan zijn.
Ah, jij bent Grote Student?quote:Op maandag 7 mei 2007 18:11 schreef Zpottr het volgende:
[..]
![]()
Het gaat niet om de omzet...
![]()
![]()
Ik weet weer waarom ik nooit met scholieren in discussie ging. Doei.
Ik ben ze nog aan het beramen.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:39 schreef SnowCockroach het volgende:
Nou King of Terror, wat zijn je plannen?![]()
Ja en die godfather van Jumbo staat daar serieus met z'n strakke blik vooruit te kijken in z'n beveiligings jasje (ja met zo'n V-ding erop).quote:Op maandag 7 mei 2007 18:01 schreef LintuxCx het volgende:
(...)
En natuurlijk was de bewaker frusty genoeg om dames uit VWO6 zogenaamd niet als scholier te herkennen en gewoon door te laten.
Nee, ik ben geen 21.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:34 schreef postmortum het volgende:
Waarom ben je 21 en zit je nog steeds op de middelbare school?
3es cola en Samo chips. Je kon precies 2 blikjes en 1 zak chips halen voor een gulden.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:39 schreef Forcefuzz het volgende:
Ah, die goeie oude tijd dat je als scholier naar de supermarkt ging en de goedkoopste zak chips kocht van 20 cent, en een blikje c-merk cola van 25 cent
Als ze je vragen om je tas te openen dan mag je gewoon weigeren, ze mogen dat namelijk niet zomaar doenquote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Het is inderdaad gewoon discriminatie. Ondanks dat ik 22 ben, vragen ze mij nog steeds of ik mijn tas wil open doen bij de kassa. Die ouwe graftak met dr handtas natuurlijk niet.
Vertel jij het cassieres met een iq van 70?quote:Op maandag 7 mei 2007 21:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze je vragen om je tas te openen dan mag je gewoon weigeren, ze mogen dat namelijk niet zomaar doen![]()
Jahoor, geen probleem. Dat ze het niet begrijpen is hun probleemquote:Op maandag 7 mei 2007 22:23 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Vertel jij het cassieres met een iq van 70?
ze zullen ook echt wakker liggen van die 2 euro per keerquote:Op maandag 7 mei 2007 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
En dreigen dat je er nóóit meer wat koopt heeft ook geen zin. Je zal later toch ergens je boodschappen moeten doen
Dat zou ik ook weleens willen weten!?quote:Op maandag 7 mei 2007 17:39 schreef SnowCockroach het volgende:
Nou King of Terror, wat zijn je plannen?![]()
En hoe lang duurde het voordat je het zelf ging geloven?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:47 schreef LegerNeger het volgende:
Iig, die rofl1000 kreeg geen klanten meer, want ook de ouders van de scholieren gingen toen naar de Jumbo, AH of Super de Boer ipv die c1000.
Kenmerk van de scholier: iedereen heeft het gedaan, behalve zij.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:55 schreef Deetch het volgende:
Zal we gebaseerd zijn op vervelende ervaringen. Dus kun je beter je mede scholieren uitschelden omdat die het voor jou verpest hebben.
Het probleem zijn de VMBO'ersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jullie zijn zeker studenten? Wat triest, net 1e klassers die bassisschoolleerlingen zitten af te zeiken.
Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen.. Al is het natuurlijk wel fout om je achter beleid te verschuilen wanneer je zelf onderscheid maakt. Ik heb in Nederland eigenlijk nooit gehad dat iemand in mijn tassen wilde kijken. Als ik met mijn broer ben wordt hij echter vrijwel zonder uitzondering gevraagd om de inhoud van zijn tas te laten zien - iedere keer weer.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Het is inderdaad gewoon discriminatie. Ondanks dat ik 22 ben, vragen ze mij nog steeds of ik mijn tas wil open doen bij de kassa. Die ouwe graftak met dr handtas natuurlijk niet.
Ik vraag zo aan die cassiere: waarom wil je dat?
Zegt ze: ja dat is het beleid
Ik zeg: denk je dat ik iets gejat heb ofzo?
Zegt ze: Nee
Ik zeg: nou dan hoef je er toch ook niet in te kijken
Moest ze even nadenken natuurlijk, zegt ze nogmaals: is het beleid
Ik zeg: waarom die ouwe graftak niet dan? (in werkelijkheid iets genancueerder gezegd)
Zij: uuuh.... uuuh....
Ik zeg: wie denk je wel niet dat je bent om mij van diefstal te beschuldigen? Waar is je baas, want die wil ik spreken!
Zij: ja maar.... uuuh... dat kan niet bla bla bla
Ik pak zon pot jam op, laat ik vallen, zeg ik: o... o... wat doe ik nu? Ach ja als het kapot is hoef ik het ook niet meer.
Toen was ze stil heheh
Toen ben ik weggelopen, luchtte wel erg op trouwens.
Je wordt met de dag zieligerquote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Ik zeg: waarom die ouwe graftak niet dan? (in werkelijkheid iets genancueerder gezegd)
Ik zeg: wie denk je wel niet dat je bent om mij van diefstal te beschuldigen? Waar is je baas, want die wil ik spreken!
Ik pak zon pot jam op, laat ik vallen, zeg ik: o... o... wat doe ik nu? Ach ja als het kapot is hoef ik het ook niet meer.
Toen was ze stil heheh
Vragen aan cassieres om eht beleid uit te leggen; had je zelf echt een diepgaande uitleg verwacht? Lekker naiefquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik geef 'm groot gelijk. "Is het beleid",.
Ne, laten we allemaal zelf onze regels gaan bepalen en ze naar eigen inzicht interpreteren. Dáár zal het vast van opknappen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ze maken het zichzelf moeilijk door dat beleid selectief toe te passen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ohja, dat mag natuurlijk alleen als het over buitenlanders en id bewijzen gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf moeilijk door dat beleid selectief toe te passen.
Gewoon weigeren. Ze kunnen je namelijk niks maken, ze moeten in dat geval de politie bellen en die mag dan controleren of je iets hebt gejat. En daarom weiger ik altijd. Als hun mij pesten dan pest ik hun.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Toen was ze stil heheh
allez wat z3 w1llEn iizzzz rezzpect @@n d3 k@ssa van de Ah jeweetz!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:56 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe generatie, jeweettog! Dan zijn zulke spelfouten toegestaan!
Ze hoeven je echt niet binnen te laten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:41 schreef Rutger1983 het volgende:
bel de politieZul je zien dat je alsnog naar binnen mag.
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze hoeven je echt niet binnen te laten.
Verder kunnen ze je altijd weigeren om iets aan je te verkopen.
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Toen was ze stil heheh
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.
Er zijn wel meer regels die jongeren tot 16 of 18 jaar "discrimineren".quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:18 schreef Argento het volgende:
[..]
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:18 schreef Argento het volgende:
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.
die rel hebben we al gehad in Nederland, toen er geen asielzoekers in iemands winkel mochtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In dat geval zou je als 15 jarige dus ook gewoon sterke drank moeten kunnen halen om je zware shag lucht weg te spoelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’
dat geeft dan wel weer aan wat het probleem is van de politiek correcte elite. gelijk erop springen als arme buitenlandertjes het slachtoffer worden, maar voor de rest interesseert het ze niet allemaal niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die rel hebben we al gehad in Nederland, toen er geen asielzoekers in iemands winkel mocht
daar is gewoon een wettelijke grens voor gesteld. dat is totaal anders dan een winkelier die op deze manier onderscheid maakt tussen klantenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dat geval zou je als 15 jarige dus ook gewoon sterke drank moeten kunnen halen om je zware shag lucht weg te spoelen.
Ik wens je veel succesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.
welke bepaling zich in hoofdzaak tot de overheid richt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’
Maar als een wet in strijd mag zijn tegen artikel één van de grondwet dan is die hele grondwet al niet meer veel waard hequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
daar is gewoon een wettelijke grens voor gesteld. dat is totaal anders dan een winkelier die op deze manier onderscheid maakt tussen klanten
Het gaat ook voor de rest op. Of je wilt zeggen dat alleen de overheid zich aan de grondwet hoeft te houden en de rest doet maar wat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:26 schreef Argento het volgende:
welke bepaling zich in hoofdzaak tot de overheid richt.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het gaat ook voor de rest op. Of je wilt zeggen dat alleen de overheid zich aan de grondwet hoeft te houden en de rest doet maar wat.
Grondwet in Nederland is een wassen neus. Echt niets waard, het is alleen een soort van richtlijn. Je kunt bv. niet bij de rechter een wet aan de grondwet laten toetsen. Op zich niet slecht, omdat de rechtsprekende macht zo ook wetgevende macht zou krijgen, maar denken dat de Grondwet in Nederland enig verschil maakt is een beetjequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar als een wet in strijd mag zijn tegen artikel één van de grondwet dan is die hele grondwet al niet meer veel waard he
quote:irritant, zeker als je zelf even je boodschappen wil doen, sta je achter 20 puistenkoppies die allemaal 1 blikkie drinken en een zakkie chips af moeten rekenen.
en hey, ze jatten als de raven
En waarschijnlijk is dat twee euro op producten waar ze verlies op draaien.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ze zullen ook echt wakker liggen van die 2 euro per keer
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.
Nee, maar laten we wel kritisch staan tegenover regels die ons opgelegd worden. Sinds wanneer is dat passé? (Na 1945 bedoel ik).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ne, laten we allemaal zelf onze regels gaan bepalen en ze naar eigen inzicht interpreteren. Dáár zal het vast van opknappen!
Wat maakt het uit dat die foto hier geplaatst wordt? Het gaat je waarschijnlijk meer om de tekst die erbij staat, als je het om de foto ging had je 'm sowieso al niet op internet geplaatst. Verder vind ik het behoorlijk schofterig als jullie werkelijk zo selecteren op inspectie, ik hoop dat ze jullie daar ooit op pakkenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:37 schreef Argento het volgende:
Aan de bevoegde mod:
Is het de bedoeling dat foto's uit een fotoboek zondermeer op het forum geplaatst mogen worden? In dat geval haal ik ze daar weg. En het zou fijn zijn als een mod bovenstaande foto zou verwijderen. Niemand heeft het recht die foto zonder toestemming van de rechthebbende te verspreiden, openbaar te maken of anderszins te tonen.
Daarnaast graag maatregelen treffen nu mijn echtgenote, die notabene niets met dit topic te maken heeft, voor kassaslet wordt uitgemaakt.
+ de Jumbo godfather die een paar uur per dag screent wie er naar binnen wil. Dat is nog de gootste kostenpost die ze hebben hierdoor. Jumbo wordt er echt niet beter van op deze manier, ook niet veel minder dat weet ik zelf ook wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:10 schreef fiekster het volgende:
de omzet die ze verliezen doordat scholieren naar de concurrent gaan is meer dan de omzet die ze verliezen als scholieren iets jatten maar iedereen wel gewoon naar binnen mag denk ik...
Hou jij eens op.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:25 schreef -Sandstorm- het volgende:
Had ze maar moeten leren !
Kritisch zijn doe je wanneer je Joodse buurman wordt opgepakt en afgevoerd omwege zijn geloof. Niet aan de kassa bij de AH om een tassencontrole, dat heet aandacht trekken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nee, maar laten we wel kritisch staan tegenover regels die ons opgelegd worden. Sinds wanneer is dat passé? (Na 1945 bedoel ik).
Tassencontrole werk ik iig niet aan mee. Heeft met vertrouwen en privacy te maken. Daarnaast heeft een winkel geen enkel recht om je tassen te controleren, dat ze dan in hun regels zetten dat ze het wel mogen doen of zelfs bordjes neerhangen met de tekst 'onze personeelsleden zijn bevoegd uw tassen te controleren' verhoogt bij mij alleen maar de weerstand. Winkels die denken boven de wet te staanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kritisch zijn doe je wanneer je Joodse buurman wordt opgepakt en afgevoerd omwege zijn geloof. Niet aan de kassa bij de AH om een tassencontrole, dat heet aandacht trekken.
Waarom zou een winkel jou het vertrouwen schenken dat -tig andere klanten schenden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Heeft met vertrouwen en privacy te maken.
Heb je daar toestemming voor nodig dan? Bij ons dump je die gewoon ergens neerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:33 schreef Fides het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je tas op je rug houden als je naar de supermarkt gaat? Wij konden m op de middelbare school gewoon in de gangen laten liggen.
Kut voor je heb niet op mijn grammatica gelet.quote:
Ik zie er betrouwbaar uit en ben het ook nog eensquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom zou een winkel jou het vertrouwen schenken dat -tig andere klanten schenden?
Neejoh. Alleen als er mensen worden vermoord, nee, als er massal en systematisch mensen worden vermoord, alleen dan, misschien, trekken we onze bekken open.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kritisch zijn doe je wanneer je Joodse buurman wordt opgepakt en afgevoerd omwege zijn geloof. Niet aan de kassa bij de AH om een tassencontrole, dat heet aandacht trekken.
Het mooie is dat ze daar helemaal geen recht toe hebbenquote:Op maandag 7 mei 2007 17:51 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
Ze controleren mn tas maar als ze me niet geloven
Neen.quote:
Ze hebben gewoon het recht niet. Net als een politie niet zomaar je huis mag doorzoeken zonder huiszoekingsbevel. Ik heb ook niks te verbergen, maar ik ga niet meewerken met iemand die boven de wet denkt te staan. Ik vind het zelfs asociaal dat winkels in hun huisregels durven te zetten dat ze bevoegd zijn tassen te doorzoeken en dit ook op bordjes bij de kassa zetten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:10 schreef bluebit het volgende:
trieste reacties, wil iemand van de kassa in mijn tas kijken, prima, niets te verbergen en daarnaast heb ik wel wat beters te doen met mijn tijd dan wat heisa zitten te maken in een fokking supermarkt, ben er niet voor mijn lol.
Waarom zou ik het nog typen als het er al staat!quote:Op maandag 7 mei 2007 17:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
en terecht, oprotten met die kuddes scholieren die niks alleen kunnen doen.
irritant, zeker als je zelf even je boodschappen wil doen, sta je achter 20 puistenkoppies die allemaal 1 blikkie drinken en een zakkie chips af moeten rekenen.
en hey, ze jatten als de raven, zo kunnen ze beter in de gaten gehouden wordenjumbo
WTFquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:51 schreef Weggeslet het volgende:
Omg, kon je op éen forum je klacht niet genoeg kwijt.
Sugababes, schaam je!
http://www.sugababes.nl/showtopic/514020
Wie is het dan volgens jou?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:52 schreef Tim21 het volgende:
[..]
WTF![]()
Dit geloof ik serieus niet.![]()
ff voor de duidelijkheid: ik ben dit niet. Ik heb dan wel een kutleven maar zo erg is het nog net niet.
Op die 'kijk mij vrienden hebben en kudo's krijgen'-site heb ik geen account, en zal ik ook nooit krijgen![]()
Nu voel ik me helemaal getart, en ik zou bijna zeggen tijd voor keiharde terror tegen die superdude, maar ik heb belangrijke zaken te regelen.
Wat is een officiële klacht t.o.v. een onofficiële klacht?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:15 schreef Tim21 het volgende:
Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend bij sb.
Deze is met handtekening van Danny.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:17 schreef JeRa het volgende:
Wat is een officiële klacht t.o.v. een onofficiële klacht?
onofficieel:Jow kankerbreezahsite,quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat is een officiële klacht t.o.v. een onofficiële klacht?
Haha ik schrok alquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:52 schreef Tim21 het volgende:
[..]
WTF![]()
Dit geloof ik serieus niet.![]()
ff voor de duidelijkheid: ik ben dit niet. Ik heb dan wel een kutleven maar zo erg is het nog net niet.
Op die 'kijk mij vrienden hebben en kudo's krijgen'-site heb ik geen account, en zal ik ook nooit krijgen![]()
Nu voel ik me helemaal getart, en ik zou bijna zeggen tijd voor keiharde terror tegen die superdude, maar ik heb belangrijke zaken te regelen.
Want jij hebt het patent op janktopics?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:15 schreef Tim21 het volgende:
Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend bij sb.
Gast, het is SB.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:21 schreef Tim21 het volgende:
Een 'onofficiële' (of officieus) kan informeel zijn. Deze was formeel.
Wat ganzenherder zegt dus.
Nou, ik denk idd wel dat ze falliet gaan als jij niet meer komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:51 schreef Br3ezAhHhSleTt het volgende:
[..]
niet bepaald. Ik ga mn tas echt niet buiten laten liggen met een rekenmachine erin omdat ik een scholier ben en dus sneller iets zou jattenZe controleren mn tas maar als ze me niet geloven, kom daar nu denk ik 4 jaar, keer of 2 per week gemiddeld denk ik, altijd wel voor 3 euro ongeveer dus ze moeten niet echt klagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |