Kenmerk van de scholier: iedereen heeft het gedaan, behalve zij.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:55 schreef Deetch het volgende:
Zal we gebaseerd zijn op vervelende ervaringen. Dus kun je beter je mede scholieren uitschelden omdat die het voor jou verpest hebben.
Het probleem zijn de VMBO'ersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jullie zijn zeker studenten? Wat triest, net 1e klassers die bassisschoolleerlingen zitten af te zeiken.
Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen.. Al is het natuurlijk wel fout om je achter beleid te verschuilen wanneer je zelf onderscheid maakt. Ik heb in Nederland eigenlijk nooit gehad dat iemand in mijn tassen wilde kijken. Als ik met mijn broer ben wordt hij echter vrijwel zonder uitzondering gevraagd om de inhoud van zijn tas te laten zien - iedere keer weer.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Het is inderdaad gewoon discriminatie. Ondanks dat ik 22 ben, vragen ze mij nog steeds of ik mijn tas wil open doen bij de kassa. Die ouwe graftak met dr handtas natuurlijk niet.
Ik vraag zo aan die cassiere: waarom wil je dat?
Zegt ze: ja dat is het beleid
Ik zeg: denk je dat ik iets gejat heb ofzo?
Zegt ze: Nee
Ik zeg: nou dan hoef je er toch ook niet in te kijken
Moest ze even nadenken natuurlijk, zegt ze nogmaals: is het beleid
Ik zeg: waarom die ouwe graftak niet dan? (in werkelijkheid iets genancueerder gezegd)
Zij: uuuh.... uuuh....
Ik zeg: wie denk je wel niet dat je bent om mij van diefstal te beschuldigen? Waar is je baas, want die wil ik spreken!
Zij: ja maar.... uuuh... dat kan niet bla bla bla
Ik pak zon pot jam op, laat ik vallen, zeg ik: o... o... wat doe ik nu? Ach ja als het kapot is hoef ik het ook niet meer.
Toen was ze stil heheh
Toen ben ik weggelopen, luchtte wel erg op trouwens.
Je wordt met de dag zieligerquote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Het is inderdaad gewoon discriminatie. Ondanks dat ik 22 ben, vragen ze mij nog steeds of ik mijn tas wil open doen bij de kassa. Die ouwe graftak met dr handtas natuurlijk niet.
Ik zeg: waarom die ouwe graftak niet dan? (in werkelijkheid iets genancueerder gezegd)
Ik zeg: wie denk je wel niet dat je bent om mij van diefstal te beschuldigen? Waar is je baas, want die wil ik spreken!
Ik pak zon pot jam op, laat ik vallen, zeg ik: o... o... wat doe ik nu? Ach ja als het kapot is hoef ik het ook niet meer.
Toen was ze stil heheh
Vragen aan cassieres om eht beleid uit te leggen; had je zelf echt een diepgaande uitleg verwacht? Lekker naiefquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik geef 'm groot gelijk. "Is het beleid",.
Ne, laten we allemaal zelf onze regels gaan bepalen en ze naar eigen inzicht interpreteren. Dáár zal het vast van opknappen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ze maken het zichzelf moeilijk door dat beleid selectief toe te passen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ohja, dat mag natuurlijk alleen als het over buitenlanders en id bewijzen gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf moeilijk door dat beleid selectief toe te passen.
Gewoon weigeren. Ze kunnen je namelijk niks maken, ze moeten in dat geval de politie bellen en die mag dan controleren of je iets hebt gejat. En daarom weiger ik altijd. Als hun mij pesten dan pest ik hun.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Toen was ze stil heheh
allez wat z3 w1llEn iizzzz rezzpect @@n d3 k@ssa van de Ah jeweetz!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:56 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe generatie, jeweettog! Dan zijn zulke spelfouten toegestaan!
Ze hoeven je echt niet binnen te laten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:41 schreef Rutger1983 het volgende:
bel de politieZul je zien dat je alsnog naar binnen mag.
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze hoeven je echt niet binnen te laten.
Verder kunnen ze je altijd weigeren om iets aan je te verkopen.
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:
Toen was ze stil heheh
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.
Er zijn wel meer regels die jongeren tot 16 of 18 jaar "discrimineren".quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
volgens mij is het niet toegestaan onderscheid maken. maar iedereen hier vind het blijkbaar wel ok. maar wat ik eerder al postte, stel dat allochtonen geweigerd werden of maar beperkt erin mogen, omdat de winkelier denkt dat die crimineler zijn. dan zouden de reacties hier van een heel ander kaliber zijn.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:18 schreef Argento het volgende:
[..]
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:18 schreef Argento het volgende:
onderscheid naar ras of afkomst is in beginsel verboden, tenzij er een rechtvaardiging voor bestaat. Artikel 1 Wet op de Gelijke Behandeling is duidelijk.
die rel hebben we al gehad in Nederland, toen er geen asielzoekers in iemands winkel mochtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In dat geval zou je als 15 jarige dus ook gewoon sterke drank moeten kunnen halen om je zware shag lucht weg te spoelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’
dat geeft dan wel weer aan wat het probleem is van de politiek correcte elite. gelijk erop springen als arme buitenlandertjes het slachtoffer worden, maar voor de rest interesseert het ze niet allemaal niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die rel hebben we al gehad in Nederland, toen er geen asielzoekers in iemands winkel mocht
daar is gewoon een wettelijke grens voor gesteld. dat is totaal anders dan een winkelier die op deze manier onderscheid maakt tussen klantenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dat geval zou je als 15 jarige dus ook gewoon sterke drank moeten kunnen halen om je zware shag lucht weg te spoelen.
Ik wens je veel succesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.
welke bepaling zich in hoofdzaak tot de overheid richt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’
Maar als een wet in strijd mag zijn tegen artikel één van de grondwet dan is die hele grondwet al niet meer veel waard hequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
daar is gewoon een wettelijke grens voor gesteld. dat is totaal anders dan een winkelier die op deze manier onderscheid maakt tussen klanten
Het gaat ook voor de rest op. Of je wilt zeggen dat alleen de overheid zich aan de grondwet hoeft te houden en de rest doet maar wat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:26 schreef Argento het volgende:
welke bepaling zich in hoofdzaak tot de overheid richt.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het gaat ook voor de rest op. Of je wilt zeggen dat alleen de overheid zich aan de grondwet hoeft te houden en de rest doet maar wat.
Grondwet in Nederland is een wassen neus. Echt niets waard, het is alleen een soort van richtlijn. Je kunt bv. niet bij de rechter een wet aan de grondwet laten toetsen. Op zich niet slecht, omdat de rechtsprekende macht zo ook wetgevende macht zou krijgen, maar denken dat de Grondwet in Nederland enig verschil maakt is een beetjequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar als een wet in strijd mag zijn tegen artikel één van de grondwet dan is die hele grondwet al niet meer veel waard he
quote:irritant, zeker als je zelf even je boodschappen wil doen, sta je achter 20 puistenkoppies die allemaal 1 blikkie drinken en een zakkie chips af moeten rekenen.
en hey, ze jatten als de raven
En waarschijnlijk is dat twee euro op producten waar ze verlies op draaien.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ze zullen ook echt wakker liggen van die 2 euro per keer
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns aan mijn kassa doen, stom stuk vreten dat je dr bent. Kun je een pot jam vergoeden en met een trap onder je reet de winkel verlaten. Voorgoed verlaten bedoel ik dan. Opgerot.
Nee, maar laten we wel kritisch staan tegenover regels die ons opgelegd worden. Sinds wanneer is dat passé? (Na 1945 bedoel ik).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ne, laten we allemaal zelf onze regels gaan bepalen en ze naar eigen inzicht interpreteren. Dáár zal het vast van opknappen!
Wat maakt het uit dat die foto hier geplaatst wordt? Het gaat je waarschijnlijk meer om de tekst die erbij staat, als je het om de foto ging had je 'm sowieso al niet op internet geplaatst. Verder vind ik het behoorlijk schofterig als jullie werkelijk zo selecteren op inspectie, ik hoop dat ze jullie daar ooit op pakkenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:37 schreef Argento het volgende:
Aan de bevoegde mod:
Is het de bedoeling dat foto's uit een fotoboek zondermeer op het forum geplaatst mogen worden? In dat geval haal ik ze daar weg. En het zou fijn zijn als een mod bovenstaande foto zou verwijderen. Niemand heeft het recht die foto zonder toestemming van de rechthebbende te verspreiden, openbaar te maken of anderszins te tonen.
Daarnaast graag maatregelen treffen nu mijn echtgenote, die notabene niets met dit topic te maken heeft, voor kassaslet wordt uitgemaakt.
+ de Jumbo godfather die een paar uur per dag screent wie er naar binnen wil. Dat is nog de gootste kostenpost die ze hebben hierdoor. Jumbo wordt er echt niet beter van op deze manier, ook niet veel minder dat weet ik zelf ook wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:10 schreef fiekster het volgende:
de omzet die ze verliezen doordat scholieren naar de concurrent gaan is meer dan de omzet die ze verliezen als scholieren iets jatten maar iedereen wel gewoon naar binnen mag denk ik...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |